Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Nokia N95 *

2779 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2651

Postad 12 januari 2008 - 13:33

kuffen
  • kuffen
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Efter att ha sökt igenom detta monster till tråd har jag bara hittat 2 inlägg (men ingen konkret lösning) som beskriver mitt problem:

När jag försöker koppla upp mig på mitt i övrigt problemfria w-lan säger telefonen "inget svar från gateway".

Jag har som sagt inget problem med w-lanet på någon dator (har 4st uppkopplade).

Anledningen till att jag vill koppla upp telefonen också är att jag bara har Appledatorer och skulle behöva ladda hem kartor till n95:an, så om någon har nån annan lösning klarar jag mig utan w-lan på telefonen.

Tackar.

#2652

Postad 12 januari 2008 - 14:56

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Efter att ha sökt igenom detta monster till tråd har jag bara hittat 2 inlägg (men ingen konkret lösning) som beskriver mitt problem:

När jag försöker koppla upp mig på mitt i övrigt problemfria w-lan säger telefonen "inget svar från gateway".

Jag har som sagt inget problem med w-lanet på någon dator (har 4st uppkopplade).

Anledningen till att jag vill koppla upp telefonen också är att jag bara har Appledatorer och skulle behöva ladda hem kartor till n95:an, så om någon har nån annan lösning klarar jag mig utan w-lan på telefonen.

Tackar.


Använd kabel eller stoppa kortet direkt i datorn. det senare alternativet är överlägset snabbast!

#2653

Postad 12 januari 2008 - 15:32

kuffen
  • kuffen
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Efter att ha sökt igenom detta monster till tråd har jag bara hittat 2 inlägg (men ingen konkret lösning) som beskriver mitt problem:

När jag försöker koppla upp mig på mitt i övrigt problemfria w-lan säger telefonen "inget svar från gateway".

Jag har som sagt inget problem med w-lanet på någon dator (har 4st uppkopplade).

Anledningen till att jag vill koppla upp telefonen också är att jag bara har Appledatorer och skulle behöva ladda hem kartor till n95:an, så om någon har nån annan lösning klarar jag mig utan w-lan på telefonen.

Tackar.


Använd kabel eller stoppa kortet direkt i datorn. det senare alternativet är överlägset snabbast!


Jo tack, men det går ju inte eftersom jag bara har mac...
Får väl fixa det hela på nån annans dator.
Men jag tycker att det borde funka med w-lan.

Är det någon som lyckats lösa sitt problem med "inget svar från gateway"?

#2654

Postad 12 januari 2008 - 15:43

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Efter att ha sökt igenom detta monster till tråd har jag bara hittat 2 inlägg (men ingen konkret lösning) som beskriver mitt problem:

När jag försöker koppla upp mig på mitt i övrigt problemfria w-lan säger telefonen "inget svar från gateway".

Jag har som sagt inget problem med w-lanet på någon dator (har 4st uppkopplade).

Anledningen till att jag vill koppla upp telefonen också är att jag bara har Appledatorer och skulle behöva ladda hem kartor till n95:an, så om någon har nån annan lösning klarar jag mig utan w-lan på telefonen.

Tackar.


Använd kabel eller stoppa kortet direkt i datorn. det senare alternativet är överlägset snabbast!


Jo tack, men det går ju inte eftersom jag bara har mac...
Får väl fixa det hela på nån annans dator.
Men jag tycker att det borde funka med w-lan.

Är det någon som lyckats lösa sitt problem med "inget svar från gateway"?


Vad har du för wlan och har du krypterat alt låst det med MAC adresser?

#2655

Postad 12 januari 2008 - 19:25

kuffen
  • kuffen
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Efter att ha sökt igenom detta monster till tråd har jag bara hittat 2 inlägg (men ingen konkret lösning) som beskriver mitt problem:

När jag försöker koppla upp mig på mitt i övrigt problemfria w-lan säger telefonen "inget svar från gateway".

Jag har som sagt inget problem med w-lanet på någon dator (har 4st uppkopplade).

Anledningen till att jag vill koppla upp telefonen också är att jag bara har Appledatorer och skulle behöva ladda hem kartor till n95:an, så om någon har nån annan lösning klarar jag mig utan w-lan på telefonen.

Tackar.


Använd kabel eller stoppa kortet direkt i datorn. det senare alternativet är överlägset snabbast!


Jo tack, men det går ju inte eftersom jag bara har mac...
Får väl fixa det hela på nån annans dator.
Men jag tycker att det borde funka med w-lan.

Är det någon som lyckats lösa sitt problem med "inget svar från gateway"?


Vad har du för wlan och har du krypterat alt låst det med MAC adresser?


Jag har i och för sig airport (apple), men jag tror inte den är låst för andra tillverkare/OS än apple.
Nu var det typ fyra år sedan jag konfigurerade aiporten, men jag ska försöka kolla upp det.
Tack för tipset.

#2656

Postad 13 januari 2008 - 00:26

kuffen
  • kuffen
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Efter att ha sökt igenom detta monster till tråd har jag bara hittat 2 inlägg (men ingen konkret lösning) som beskriver mitt problem:

När jag försöker koppla upp mig på mitt i övrigt problemfria w-lan säger telefonen "inget svar från gateway".

Jag har som sagt inget problem med w-lanet på någon dator (har 4st uppkopplade).

Anledningen till att jag vill koppla upp telefonen också är att jag bara har Appledatorer och skulle behöva ladda hem kartor till n95:an, så om någon har nån annan lösning klarar jag mig utan w-lan på telefonen.

Tackar.


Använd kabel eller stoppa kortet direkt i datorn. det senare alternativet är överlägset snabbast!


Jo tack, men det går ju inte eftersom jag bara har mac...
Får väl fixa det hela på nån annans dator.
Men jag tycker att det borde funka med w-lan.

Är det någon som lyckats lösa sitt problem med "inget svar från gateway"?


Vad har du för wlan och har du krypterat alt låst det med MAC adresser?


Jag har i och för sig airport (apple), men jag tror inte den är låst för andra tillverkare/OS än apple.
Nu var det typ fyra år sedan jag konfigurerade aiporten, men jag ska försöka kolla upp det.
Tack för tipset.


Ja, det där var ju korkat (macadresser vet jag vad det är nu).
128 bitars WEPkrytering, 802.11b/g. Inga MAC adresser inskrivna.
Jag har bytt dator ett par gånger utan problem, och när nån kommer på besök med en dator brukar det också funka. Åtminstone med Appledatorer.

#2657

Postad 13 januari 2008 - 00:52

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Ok, då skall vi se vad jag har för inställningar till mitt wlan med en D-Link 655...

802.11 Mode : Mixed
Transmission Rate: Autmatic
Channel Width : Auto 20/40 Mhz
Wireless Security Mode: WPA-Personal
WPA Mode : Auto (WPA or WPA2)
Cipher Type : TKIP or AES

och detta fungerar finfint... Du kanske skall ändra krypteringen till WPA och skriva in din egen nyckel?

#2658

Postad 13 januari 2008 - 11:43

tqh
  • tqh
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Det ska fungera med Airport, kör själv med Airport Express, dock med WEP 128 bitars (av helt andra skäl).

#2659

Postad 13 januari 2008 - 18:12

kuffen
  • kuffen
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Det ska fungera med Airport, kör själv med Airport Express, dock med WEP 128 bitars (av helt andra skäl).


Det är ju precis så jag har det.
Jag ska testa nå annat nätverk vid tilfälle för att se om telefonen är knasig eller om det bara är jag...

#2660

Postad 13 januari 2008 - 19:25

berne
  • berne
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
när jag försöker att lägga in ett tema på mobilen så får ja upp certifikatet är ogiltig....... vad gör ja för fel?
kan ja ändrar de?

#2661

Postad 13 januari 2008 - 19:34

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Prova att ändra datumet 1 år tillbaka och installera temat igen så skall det fungera.

#2662

Postad 13 januari 2008 - 19:52

berne
  • berne
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
vilka ljud format klara n95 av?

#2663

Postad 13 januari 2008 - 19:59

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Manualen är din bästa vän i denna fråga, men jag kan hjälpa till:

Musikspelare med stöd för filformaten MP3/AAC/AAC+/eAAC+/WMA/M4A samt spellistor och equalizer

#2664

Postad 13 januari 2008 - 20:16

berne
  • berne
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
MP3/AAC/AAC+/eAAC+/WMA/M4A vilka av dom är minst format om man gör om en mp3?

#2665

Postad 17 januari 2008 - 20:32

Jumbsan
  • Jumbsan
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Någon snäll själ som kan ge mej en beskrivning på var jag ska göra av kartorna till route66 i min n95a? Hittar ingen system mapp. Har aktiverat "visa dolda filer och mappar"

#2666

Postad 17 januari 2008 - 20:44

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Fick min n95:a idag, känns bra...har lite frågor...

Fick wlanet att fungera, men det verkar som den söker (är på) hela tiden. Det måste suga ström. Kan man välja att den enbart ska logga på när man tex vill ut på nätet?

Sen undrar jag vilken mjukvaroversion jag har, hur ser man det? Om man skulle ha en gammal och behöva uppdatera vad förstörs i minnet då av det man sparat?

Magnus

#2667

Postad 18 januari 2008 - 15:16

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0

Fick min n95:a idag, känns bra...har lite frågor...

Fick wlanet att fungera, men det verkar som den söker (är på) hela tiden. Det måste suga ström. Kan man välja att den enbart ska logga på när man tex vill ut på nätet?

Sen undrar jag vilken mjukvaroversion jag har, hur ser man det? Om man skulle ha en gammal och behöva uppdatera vad förstörs i minnet då av det man sparat?

Magnus


*#0000# så ser du vilken firmware din lur har, och du får spara allt som du inte vill att den ska radera för den rensar rent.

#2668

Postad 18 januari 2008 - 16:08

hunter1sweden
  • hunter1sweden
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
THE MACHINE

Är det samma *#0000# till SE för att se firmware ?

Behöver kolla up det på brosans SE. (bror är ej så teknisk så han tar hjälp av lillebror ;) )

Skyssta puckar för ett svar.

E-tuna Rockar Fett ;)


Är det nån annan som vet koden ?

Redigerat av hunter1sweden, 18 januari 2008 - 16:56.


#2669

Postad 18 januari 2008 - 21:48

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Versionen av mjukvaran är V 12.0.013. Är det den senaste? Har ju en 3-telefon, men man kanske kan få den senaste ändå?

Det verkar som jag fått ett riktigt måndagsexemplar. Tänkte på en sak när jag packade upp telefonen, nämligen att den saknade en displayfilm (skyddsfilm). Annars tyckte jag att kartongen och innehållet verkade vara som det skulle.

Tankade ner lite mp3:or för att kolla ljukvalitén. Min gamla 6280 lät betydligt bättre genom lurarna än denna. När jag sedan skulle lyssna genom telefonens yttre högtalare lät det som typ spräckta högtalare, uruselt ljud. Är det fler som upplever samma?

Sen funderar jag lite kring wlanet. Har en dlink router som fungerar bra här hemma. Men oftast hittar inte telefonen nätverket. Men när jag väl kommer in så ligger signalstyrkan ofta mellan 50-100%. Så jag tycker att nätverket borde hittas jämt eftersom det är bara några meter mellan telefonen och routern.

Har jag valt fel inställningar? Ibland kommer jag ju in, så det borde väl vara rätt. Även fast jag surfar med 80% i styrka kopplas den helt plötsligt ur, skumt.

Fick telefonen igår, och nöjer mig inte med att skicka in den för lagning. De borde byta den rakt av tycker man. Någon som kan detta? Har en fysisk 3-butik i stan, men köpte via telefonförsäljare (förlängningsavd.)

Hoppas någon orkar bemöda sig att reda ut dessa problem. Annars verkar telefonen vara bra.

/Magnus

#2670

Postad 18 januari 2008 - 23:51

yeppe
  • yeppe
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Fick telefonen igår, och nöjer mig inte med att skicka in den för lagning. De borde byta den rakt av tycker man. Någon som kan detta? Har en fysisk 3-butik i stan, men köpte via telefonförsäljare (förlängningsavd.)

/Magnus


Är det ett garantifel på en Nokia-telefon så byts den rakta av inom 7 dagar från köp. Så vänta inte, utan fixa så fort som möjligt. Har ingen aning om hur 3 jobbar, men det låter väl rimligt att du kan gå till butiken...

#2671

Postad 19 januari 2008 - 13:51

berne
  • berne
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
vad ska ja använda för mail när ja ska sigen rotateme v2.0???

kan inte få någon att funka

#2672

Postad 19 januari 2008 - 18:40

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Vad händer med telefonen om man uppdaterar till den nyaste mjukvaran? Har en tre mobil som inte har den senaste. Kommer allt med tre försvinna? Vad går man miste om? Har tre en egen uppdatering?

/Magnus

#2673

Postad 22 januari 2008 - 11:42

moreten
  • moreten
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Vad händer med telefonen om man uppdaterar till den nyaste mjukvaran? Har en tre mobil som inte har den senaste. Kommer allt med tre försvinna? Vad går man miste om? Har tre en egen uppdatering?

/Magnus


Det har kommit ut en uppdatering för Tre. Så det är bara att uppdatera. Inget försvinner dock flyttas det om lite i menyerna.

#2674

Postad 22 januari 2008 - 12:07

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Har försökt uppdatera genom pc-suite men går ej, står att jag redan har senaste versionen, 10.0.021 men den är väl gammal.... eller gör jag nåt fel?!
Har en n95-2 från Tre.

#2675

Postad 22 januari 2008 - 14:06

moreten
  • moreten
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Har försökt uppdatera genom pc-suite men går ej, står att jag redan har senaste versionen, 10.0.021 men den är väl gammal.... eller gör jag nåt fel?!
Har en n95-2 från Tre.


Du har nog den senaste för 8GB versionen.

Redigerat av moreten, 22 januari 2008 - 14:07.


#2676

Postad 22 januari 2008 - 14:21

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Ok, så kan det nog ligga till men tack ändå.

#2677

Postad 24 januari 2008 - 08:36

hub
  • hub
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Kan man "tända skärmen" utan att skärmsläckaren slår av?
Känns så störigt att man slår av skärmsläckaren för att bara titta vad klockan är!

På min SEk800i kunde man det.

Redigerat av hub, 24 januari 2008 - 08:38.


#2678

Postad 24 januari 2008 - 12:31

bclemon
  • bclemon
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Byt skärmsläckare till denna, så ser du ändå. =) Det är freeware å bra.

LÄNK

#2679

Postad 24 januari 2008 - 16:11

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Ett litet tips, ett forum för alla n95 användare - http://www.n95an.se :)

#2680

Postad 25 januari 2008 - 06:52

hub
  • hub
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Byt skärmsläckare till denna, så ser du ändå. =) Det är freeware å bra.

LÄNK


Det är lixom inte svar på frågan...
Jag är skitnöjd med min skärmsläckare, och vill inte byta.
Jag använder http://thenokiaguide...-screen-sa.html.

#2681

Postad 25 januari 2008 - 09:23

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Jag fick mitt 4gb micro sdhc kort från Nokia igår (de som var med i beta programmet Nokia Tips, http://experience.no...mo/default.aspx fick det som belöning). Måste säga att det var en bra belöning för 20 minuters jobb. Var det någon annan som var med? Själv fick jag ett klass 4 kort från Kingston.

#2682

Postad 26 januari 2008 - 20:49

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Byt skärmsläckare till denna, så ser du ändå. =) Det är freeware å bra.

LÄNK


Det är lixom inte svar på frågan...
Jag är skitnöjd med min skärmsläckare, och vill inte byta.
Jag använder http://thenokiaguide...-screen-sa.html.


Tack så mycket för att du tog dig tid o la till länken! Det är ju ett alldeles utmärkt program! TACK. Tyvärr kan jag inte ge dig någon hjälp gällande ditt problem.

#2683

Postad 28 januari 2008 - 12:46

Fin1
  • Fin1
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Tänkte uppdatera telefonen (N95-1 grafit) till v20.0.015 (har v11.0.026 nu) men då jag kollar på nokias hemsida under kan jag uppdatera anges att senaste programvaran är v12.0.013 till min telefon! Detta trots att telefonen inte är bunden till någon operatör. Vill helst inte behöva byta produktkod, då telefonen är obunden ändå. Måste man uppdatera till v12.0.013 innan man kan uppdatera till v20.0.015? Någon annan som stött på detta problem?

#2684

Postad 29 januari 2008 - 19:52

perlesra
  • perlesra
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

hej där!
har problem med att om jag plockat bort musik från biblioteket så ligger artisterna kvar ändå... dvs lång lista att gå igenom... har försökt söka på forumet här men ser inte att nån tagit upp det.
Hur gör jag ? i varje mapp är det ju tomt trots att det ser ut som att jag har massor musik...


Välj "Uppdatera" direkt i menyn (Val) när du startat musikspelaren?


:( självklart har jag gjort det. andra idéer?

och så går det jäääättesegt att scrolla mellan låtarna...


Har du kommit på någon lösning? Jag har samma problem, inte att det går segt utan att artisterna ligger kvar och när jag försöker radera dom så säger telefonen: Allmänt: inget stöd för funktionen. Riktigt irriterande att ha kvar massa tomma mappar i listan

#2685

Postad 29 januari 2008 - 20:00

Longen
  • Longen
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Hejsan !

Har nyss köpt en n95-1 och när jag försöker ansluta till mitt wlan står det "Webb: Inget svar från gatewayen"
Vad skall jag göra ?

#2686

Postad 30 januari 2008 - 13:15

HansGG
  • HansGG
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Hejsan !

Har nyss köpt en n95-1 och när jag försöker ansluta till mitt wlan står det "Webb: Inget svar från gatewayen"
Vad skall jag göra ?


sätt igång bredbandsmodemet :) inte för att vara dryg som jag säger det, det felmeddelandet brukar jag själv få när jag inte har connection till internet

peace /Hans

#2687

Postad 30 januari 2008 - 13:31

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

  • 1 431 inlägg
  • 0

Tänkte uppdatera telefonen (N95-1 grafit) till v20.0.015 (har v11.0.026 nu) men då jag kollar på nokias hemsida under kan jag uppdatera anges att senaste programvaran är v12.0.013 till min telefon! Detta trots att telefonen inte är bunden till någon operatör. Vill helst inte behöva byta produktkod, då telefonen är obunden ändå. Måste man uppdatera till v12.0.013 innan man kan uppdatera till v20.0.015? Någon annan som stött på detta problem?


Har samma sak jag (fast jag har redan version 12.0.013 installerad)... orkar inte byta produktkod och sånt shit utan vill att Nokia skall släppa 20.0.015 för alla modeller.

#2688

Postad 05 februari 2008 - 16:21

m_ab
  • m_ab
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Jag fick mitt 4gb micro sdhc kort från Nokia igår (de som var med i beta programmet Nokia Tips, http://experience.no...mo/default.aspx fick det som belöning). Måste säga att det var en bra belöning för 20 minuters jobb. Var det någon annan som var med? Själv fick jag ett klass 4 kort från Kingston.


Samma här! Riktigt generöst måste jag säg! :)

#2689

Postad 06 februari 2008 - 23:43

Pryltjej
  • Pryltjej
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

hej där!
har problem med att om jag plockat bort musik från biblioteket så ligger artisterna kvar ändå... dvs lång lista att gå igenom... har försökt söka på forumet här men ser inte att nån tagit upp det.
Hur gör jag ? i varje mapp är det ju tomt trots att det ser ut som att jag har massor musik...


Välj "Uppdatera" direkt i menyn (Val) när du startat musikspelaren?


:rolleyes: självklart har jag gjort det. andra idéer?

och så går det jäääättesegt att scrolla mellan låtarna...


Har du kommit på någon lösning? Jag har samma problem, inte att det går segt utan att artisterna ligger kvar och när jag försöker radera dom så säger telefonen: Allmänt: inget stöd för funktionen. Riktigt irriterande att ha kvar massa tomma mappar i listan



På www.n95an.se (som är ett vansinnigt bra forum för N95) finns en massa guider och riktigt bra tips.... där finns bla hjälp för att få bort raderade artister som ligger kvar. Kika där!

:)

#2690

Postad 07 februari 2008 - 06:27

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Hur ställer man in röstuppringning?

#2691

Postad 07 februari 2008 - 12:32

Unregistered9e9ab13d
  • Unregistered9e9ab13d
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Det går inte att "ställa in". Det är en fast "igenkänningsfunktion" som "översätter" namnet som det är inskrivet i telefonboken. Det ska vara bättre eftersom det inte är röstberoende men det är ju skit eftersom du inte kan välja vilket kommando du ska ha och det går bara att ha på ett nummer per kontakt. Har du t.ex. fyra nummer till en kontakt (hem, jobb, mobil o.s.v.) så får du välja ett som (det av telefonen skapade röstmärket) ska ringas upp.

#2692

Postad 07 februari 2008 - 20:09

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Har en liten fundering kring gps:en i denna telefon.

När jag ska hitta en gps positionering tar det väldigt tid. Satelit ikonerna blinkar väldigt länge. Sen undrar jag om det kostar något att vara uppkopplad mot gps? Det borde väl vara gratis, det är ju gratis i vanliga gps-mottagare.

/Magnus

#2693

Postad 07 februari 2008 - 21:19

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Att vara "uppkopplad" mot GPS är kostnadsfritt... Att det tar lång tid kan bero på en mängd olika saker... Om det är dåligt väder, ingen bra täckning osv...

Kolla även att du har den senaste FW installerad i telefonen. Efter att jag installerat den senaste så blev GPS bra mkt snabbare. Nu hittar den GPS:erna nästan direkt.

Redigerat av Minglarn, 07 februari 2008 - 21:19.


#2694

Postad 10 februari 2008 - 19:46

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Och nu ännu en fråga...

Tycker inte att ljudet är speciellt bra. Beror det på själva musikprogrrammet? Tycker det vara bättre tryck i ljudet på min gamla nokia 6280. Finns det något annat musikprogram som passar till denna telefon? Uppdaterade till den senaste programvaran men ljudet lät likadant.

Visst det är ingen walkmantelefon, men lite bättre kunde det varit.

/Magnus

#2695

Postad 10 februari 2008 - 20:03

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0
Du kan i alla fall börja med att byta hörlurarna!
Jag har bytet ut de mot ett par Bose lurar, och det är verkligen som natt och dag. De sitter perfekt i öronen, och ljudet är Supert.
Sen är det nog något fuffens med spelarmjukvaran i telefonen, för jag upplever fortfarande ljudet i telefonen som ganska "dött", men ändå mycket mer levande än med Nokias hörlurar!

/J

#2696

Postad 11 februari 2008 - 01:40

lfd
  • lfd
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Hej, min 95.a har börjat ladda ur sig totalt i tid och otid. Den är knappt 6 månader gammal så det känns som batteriet borde må bra. Har inga programm rullande i bakgrunden och kollat med antivirus, samt senaste firmw. Ej operatörslåst.

Någon som har koll på nått liknande?

#2697

Postad 11 februari 2008 - 10:38

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Hur länge räcker batteriet för dig?

#2698

Postad 11 februari 2008 - 19:30

lfd
  • lfd
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Hur länge räcker batteriet för dig?


Sedan detta börjat gissar jag på 6-10 timmar. Vidare verkar det som att det urladdas ännu snabbare om jag har ett missat samtal.. Helskumt. Och affären kommer väll skriva FUKTSKADA!!!!

#2699

Postad 12 februari 2008 - 15:53

hub
  • hub
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Nu ser jag att nokia har släppt software för 3-låsta n95-8gb ! :P
Jag kan uppdatera till Version: 15.0.015 vilket borde vara skillnad från v10.nånting!

#2700

Postad 12 februari 2008 - 18:52

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0

Nu ser jag att nokia har släppt software för 3-låsta n95-8gb ! :P
Jag kan uppdatera till Version: 15.0.015 vilket borde vara skillnad från v10.nånting!


har uppdaterat min 3-låsta till senaste, gick utmärkt men har inte märkt några skillnader än.
någon annan som märkt någon förbättring



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.