Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nån som använder Remote Potato

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 mars 2010 - 10:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Har funderat på att installera Remote Potato addin men vill först veta om det funkar att använda från mobiltelefoners webbläsare.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 29 mars 2010 - 10:52.


#2

Postad 12 mars 2012 - 21:10

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
ok, bumpar denna tråden...

Någon som använder denna app och vet om det går att använda den för att kontrollera media centret när man är hemma. T.ex. att byta eller bläddra fram låtar och spela upp dem till AV recievern HTPC'n är kopplad till alltså inte streama musiken till iphonen. Vill helt enkelt kunna använda appen som en fjärrkontrol med lite 'fancy' GUI.

Verkar vara en helt fantastisk app annars men vill veta detta innan jag betalar 49 spänn och kanske blir besviken

#3

Postad 13 mars 2012 - 11:06

roger_w
  • roger_w
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Hej Massimo.

Jag kör remote potato addin på min htpc och en app till windows phone som heter smart potato och jag kan styra m.h.a. telefonen. Jag kan inte browsa och se något i telefonen utan den blir som en fjärrkontroll (den har andra bra finesser också).

/Roger

#4

Postad 13 mars 2012 - 11:22

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
ok, det var ju lite synd. Då måste man ha tv'n igång för att kunna navigera med iphone appen?
Det finns ju vmcMote som visar hela biblioteket med album art och allt i iphonen så man lätt kan byta låt utan att vara framför tv'n men kan inte för mitt liv få den till att fungera

#5

Postad 13 mars 2012 - 15:33

gustavk
  • gustavk
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Kör via android klienten och tycker det är en fantastisk funktionalitet. Kan strömma all tillgänglig media i wmc till telefonen, kolla epg'n, hantera inspelningar samt det finns även en fjärrkontroll funktion. Har inte testat ios klienten.

#6

Postad 14 mars 2012 - 22:29

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Ingen som vet någon annan app för iphone som är bra på att styra WMC med ett bra GUI utan att behöva ha tv'n igång. Vill egentligen bara kunna byta musik eftersom jag kan använda DVBLink appen för epg-programmering/tv-strömning eftersom jag har en tv-server. Som sagt har försökt med vmcMote men ej lyckats få igång det. Remote Potato verkar bra i övrigt men för tv-strömning använder jag lika gärna DVBLink eftersom det fungerar bra för mig om inte denna funktion finns i denna app

#7

Postad 13 juni 2012 - 11:49

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Måste bara slå ett slag för denna applikation.
Helt suverän i mina ögon. Den består av en serverdel som installeras på HTPC'n samt en app får både IOS, Andriod och WinOS.
Serverdelen är väldigt enkel att konfigurera och fungerar direkt. Man mappar katalogerna för bilder, musik, video, film och inspelade program väldigt lätt.
Med appen (eller via en browser) kan man sen strömma allt inehåll man valde att mappa, dock ej live tv men allt inspelat tv materiel fungerar bra.Man kan dock börja spela in ett program och sen välja att se på det nästan direkt efter så blir det ungefär som att se det live med ett par minuters eftersläp. Går även utmärkt att kolla TVguiden och sätta inspelningar.

Provat att streama en 720p film över 3G nätet utan några som helst problem, dock får HTPC'n jobba lite för den avkodar i realtid en ström som i mitt fall IOS kan visa. Kvaliteten var helt ok på en iphone 4tum.

Enda nackdelen är om man vill ha appen på både iphone och ipad då får man betala 49kr styck för båda. Servern är gratis
GUI'et kunde vara snyggare, den läser album art men tar t.ex. inte xml-info för film



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.