Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2551

Postad 01 juni 2017 - 10:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Kollade lite på black sails nu, som ligger på bägge, och det va en jäkla skillnad, jämförde netflix och hbo, testade både på ps4, samsungs TV appar, och CC ... när netflix buffrade upp och låg på 480p, så va det ungefär samma som HBO Nordics när den kommit upp i full stream... sen när netflix låg på 1080 va det långt mycket bättre där... körs ens HBO Nordic i HD ens..? :huh:

Vet att för att få bästa bild på Nordic, så är det genom Telias TV box, där är det bättre, kollat hos en kompis som har det... men tänker ju inte skaffa Telia för att få bättre bild på HBO...

Det är väl som en skrev här ovan, får la mailbomba dom... men dom verkar ju vara som en gås som får vatten på sig, det bara rinner av dom... :unsure:  :rolleyes:

Edit: Kanske är bättre på appleTV än dom enheter jag testade, men har inte möjlighet att testa, då jag inte äger nån sådan.

 

(Får ännu bättre bild i netflix genom samsung appen på UHD spelaren, där körs det i rätt/auto HZ med, men den har ingen HBO)

HBO Nordic är 1080p, har avhandlats tidigare i tråden. Jag har plöjt igenom alla säsonger av Black Sails på HBO, har inte jämfört med serien på Netflix, men upplevde det som rätt ok bild.



#2552

Postad 01 juni 2017 - 10:45

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

HBO Nordic är 1080p, har avhandlats tidigare i tråden. Jag har plöjt igenom alla säsonger av Black Sails på HBO, har inte jämfört med serien på Netflix, men upplevde det som rätt ok bild.

 

Här är det dålig 1080p då iaf... måste va lägsta bitrate som det går... massa banding, och känns lågupplöst... minst sämst är det genom ps4an... så vi kollar alltid genom den...



#2553

Postad 01 juni 2017 - 10:52

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
S2 e den bästa enlig mej, men tycker att denna håller hög klass åxå, jag gillar den skarpt.

#2554

Postad 01 juni 2017 - 10:56

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

S2 e den bästa enlig mej, men tycker att denna håller hög klass åxå, jag gillar den skarpt.

 

Tycker nog 1a... Thornton är fantastisk i den, och Freeman som en dråplig idiot... helt brilliant är den :D



#2555

Postad 01 juni 2017 - 15:02

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

tuna74, sluta nu. Att ladda ner serier och film är olagligt oavsett vad du anser. Spelar ingen roll om du har deras tjänst.

 

Är det olagligt att ladda ner från HBO Nordic om jag prenumererar på deras tjänst/innehåll?

(Ja, jag vet att jag dummar mig/märker ord. Men om man ska diskutera saker är det viktigt att man är tydlig. Jag ska inte posta angående detta mer här.)



#2556

Postad 01 juni 2017 - 15:36

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0

Är det olagligt att ladda ner från HBO Nordic om jag prenumererar på deras tjänst/innehåll?

(Ja, jag vet att jag dummar mig/märker ord. Men om man ska diskutera saker är det viktigt att man är tydlig. Jag ska inte posta angående detta mer här.)

Du laddar ju inte ner från HBO Nordic.



#2557

Postad 01 juni 2017 - 15:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Självklart inte olagligt att ladda ner från HBO om det vore möjligt.
Viaplay och Netflix har ju det på vissa serier

#2558

Postad 01 juni 2017 - 19:22

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Du laddar ju inte ner från HBO Nordic.

 

Det är klart man laddar ner video-filerna från HBO Nordic. Det som dock inte görs (om man inte hackar sin enhet/app) är att spara undan filerna så man kan använda dem utanför appen/enheten.

 

(Ledsen att jag svarar igen, men som sagt, man ska uttrycka sig korrekt när man diskuterar saker.)



#2559

Postad 01 juni 2017 - 20:39

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Använder mig av atv4 kan inte påstå att bilden är dålig el direkt sämre än Netflix! Har nog för liten bild, dock ingen ipad storlek :rolleyes:



#2560

Postad 01 juni 2017 - 20:51

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Använder mig av atv4 kan inte påstå att bilden är dålig el direkt sämre än Netflix! Har nog för liten bild, dock ingen ipad storlek :rolleyes:


Skicka hit din ATV så jag kan jämföra med den med! 😋😁

#2561

Postad 01 juni 2017 - 21:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Skicka hit din ATV så jag kan jämföra med den med!

 

Spelar nog ingen roll, du lär "uppleva" banding problem i alla fall ;) Annars finns det ju att köpa..

 

https://www.prisjakt...t.php?p=3314855



#2562

Postad 01 juni 2017 - 23:11

Unregistered9fb1623e
  • Unregistered9fb1623e
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jag har iaf. fått svar från HBO Nordics kundtjänst och de hävdar att det inte är något fel på bilden då den är 1080p.  :rolleyes: Beträffande det givna motargumentet att det förstås handlar om så mycket mer än så är det tyst.

Att man skulle ta hänsyn till att de har så mycket färre tittare än Netflix känns som ett konstigt argument. För det första skulle de kunna samarbeta på större geografiska områden (det finns ju t.ex. inte en massa olika Netflix-appar utspridda) och för det andra gör Internet det möjligt att objektivt jämföra bildkvaliteten.

Det var som när Scanbox höll på som värst och gav ut skitutgåvor på DVD i Norden, och de fick helt rättvist en hel del kritik för det vilket ledde till att de bättrade sig. Kan inte HBO Nordic leverera kvalitet kan de helt enkelt sluta att köpa in kvalitetsserier som Twin Peaks och Fargo och lämna distributionen till proffsen. Nu blir det bara att de blockerar en.



#2563

Postad 03 juni 2017 - 18:47

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Vad är det för clusterfuck som HBO Nordic håller på med? Skulle casta från min Iphone till min Philips tv. De hittar varandra och pratar inga problem. Men så fort man skall spela något säger den att inte har uppkoppling till internet. Fungerar utmärkt med både Netflix och Viaplay på samma telefon. Jag blir så trött...



#2564

Postad 16 juni 2017 - 22:17

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0

Mycket HBO-serier på Xbox Store nu. 



#2565

Postad 25 juni 2017 - 21:09

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Epitifios säsong två har kommit såg jag. Ettan var en av de mest spännande jag sett,riktigt ruskig emellanåt.

#2566

Postad 26 juni 2017 - 10:30

madison6
  • madison6
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Epitifios säsong två har kommit såg jag. Ettan var en av de mest spännande jag sett,riktigt ruskig emellanåt.

Epitafios menar du nog.



#2567

Postad 26 juni 2017 - 11:55

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Epitafios menar du nog.


Ja,lite för snabb på tangenterna där :-)

#2568

Postad 31 juli 2017 - 21:31

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Goda nyheter🎬

Bifogad fil(er)



#2569

Postad 01 augusti 2017 - 23:59

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Wizard of lies med Robert de Niro är faktiskt riktigt bra.

#2570

Postad 04 augusti 2017 - 22:01

Unregistered8de98e76
  • Unregistered8de98e76
  • Lärjunge

  • 463 inlägg
  • 0

Nån som vet om HBO nyligen ändrat från 720p till 1080p? 



#2571

Postad 06 augusti 2017 - 20:58

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Nån som börjat kolla på Snowfall ännu och vad tycker ni om den i så fall?



#2572

Postad 06 augusti 2017 - 21:01

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

Tycker Snowfall är väldigt bra, följer den varje vecka.



#2573

Postad 07 augusti 2017 - 13:32

bagarfrun
  • bagarfrun
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Nån som vet om HBO nyligen ändrat från 720p till 1080p? 

Det var väl ett par år sedan?



#2574

Postad 07 augusti 2017 - 13:34

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Det har dom säkert... men bitraten är sjukt låg eller nåt, blir ju bandning/pixligt som f*n ibland...  inget kul att se på på projjen... <_< 



#2575

Postad 07 augusti 2017 - 13:37

bagarfrun
  • bagarfrun
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Det har dom säkert... men bitraten är sjukt låg eller nåt, blir ju bandning/pixligt som f*n ibland...  inget kul att se på på projjen... <_<

Nej det kan jag tänka mig. Funkar rätt bra på min 46". Dock är det rätt otydligt i mörka scener med mycket rörelse (typ scener där de slåss i Game of Thrones), men funkar fint till Silicon Valley och Billions :) 



#2576

Postad 07 augusti 2017 - 14:19

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Ray Donovan S5 hade premiär igår i US

#2577

Postad 07 augusti 2017 - 14:20

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

När börjar HBO Nordic visa den?

 

EDIT. Ser att första avsnittet ligger uppe nu.


Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 07 augusti 2017 - 14:43.


#2578

Postad 21 augusti 2017 - 07:33

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Alltså... kommer dom förbättra bildkvaliten nån gång tro? Kollar game of thrones, och det blir pixligt,helst i scener det övergår från grått till svart, pixlarna dansar ju, precis som det inte kan bestämma sig för vilken nyans dom ska , vet inte vad det kallas, nån typ av banding? Och låg bitrate...  förväntar mig ingen BD kvalite, men det här är ju löjligt...slår jag över till netflix är det grymt mycket bättre bild...  :unsure:

Kanske är meningen att man ska kolla på små Sovrums TV när det gäller Nordic..?  :o  :P 


Redigerat av Garrett, 21 augusti 2017 - 07:35.


#2579

Postad 21 augusti 2017 - 07:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Alltså... kommer dom förbättra bildkvaliten nån gång tro? Kollar game of thrones, och det blir pixligt,helst i scener det övergår från grått till svart, pixlarna dansar ju, precis som det inte kan bestämma sig för vilken nyans dom ska , vet inte vad det kallas, nån typ av banding? Och låg bitrate...  förväntar mig ingen BD kvalite, men det här är ju löjligt...slår jag över till netflix är det grymt mycket bättre bild...  :unsure:

Kanske är meningen att man ska kolla på små Sovrums TV när det gäller Nordic..?  :o  :P

Vilken mediespelare? Generellt så ser inte jag någon skillnad på HBO och Netflix via Apple TV4.



#2580

Postad 21 augusti 2017 - 07:51

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Ps4... Kollar på projektorn... testat appen i vår Samsung tv 55" med, men där vart det värre... cc blir ungefär samma som ps4an...
Alltså.. . "Lånar" man hem ett avsnitt istället så blir det grymt mycket bättre bild... och så ska det väl inte vara?? 👀

Redigerat av Garrett, 21 augusti 2017 - 07:51.


#2581

Postad 21 augusti 2017 - 07:52

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

på 90" så är skillnaden markant och detta upplever jag på ATV4. :(



#2582

Postad 21 augusti 2017 - 08:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

på 90" så är skillnaden markant och detta upplever jag på ATV4. :(

Jag har "bara" 49". ;)

 

Sen beror det på när man tittar på HBO. Deras kapacitetsproblem under prime time är ökänt.


Redigerat av agpath, 21 augusti 2017 - 08:09.


#2583

Postad 21 augusti 2017 - 08:09

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Såg ett avsnitt av killjoys igår som hade många mörka scener, och det var inga problem.

Såg GoT i morse och då var det inte helt bra.

Ser likadant ut om man ser cmore (via cd satellit).

Jag har sett rapporter på andra forum om att det är dålig kvalitet på GoT, både vanlig tv och streamat.

Kan det vara att hbo skickar hårt komprimerade versioner till europa?



#2584

Postad 21 augusti 2017 - 08:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Såg ett avsnitt av killjoys igår som hade många mörka scener, och det var inga problem.

Såg GoT i morse och då var det inte helt bra.

Ser likadant ut om man ser cmore (via cd satellit).

Jag har sett rapporter på andra forum om att det är dålig kvalitet på GoT, både vanlig tv och streamat.

Kan det vara att hbo skickar hårt komprimerade versioner till europa?

Kan ligga något i det. Jag syftar inte specifikt på Game of Thrones, då jag har sett många serier på HBO och många har riktigt bra bild-kvalitet.



#2585

Postad 21 augusti 2017 - 11:31

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

För tillfället följer jag bara killjoys och leftovers på hbo utöver GoT, och jag upplever nästan inga problem med de två serierna. 

Dock så ser jag aldrig något från hbo på måndagskvällar under GoT-säsongen... 

Det kan vara en kombination av problem som komprimering från källa och bandbredd från hbo (och hela vägen hem)... 



#2586

Postad 21 augusti 2017 - 17:23

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Vilken mediespelare? Generellt så ser inte jag någon skillnad på HBO och Netflix via Apple TV4.

 

Va, skojar du, kul att du har bra bild. ;-)

Hos mig som kör med epson 9300 på 145" skärm i biogrotta ser allt på HBO nordic via ATV4 uruselt ut, eller tja GoT i alla fall, i princip bara mörk sörja. Övriga serier ser bättre ut på HBO men riktigt dåliga de med. Netflix däremot kör jag primärt via XBOX S One och det är ju så sjukt mycket bättre bild, speciellt på 4k titlarna men även vanlig HD. Både ljud och bild springer åttor kring HBO som är som en halvtaskig DVD typ.

Eftersom HBO (GoT) sög så duktigt på ATV4 köpte jag 3 mån (betala för en) CMore via Canal digital satellit vilket jag hade förhoppningar om. Men som nån skrev ovan bilden från satelliten var i princip lika mörk och kass. Kanske något bättre, inte lika pixlig men å andra sidan står det CanalDigital med jättefont i kritvitt uppe i högra hörnet som stör mycket så jag vet inte vilken som är "bäst" egentligen. Hade det inte varit för frugan som måste se direkt hade jag med nöje väntat till Bluray med Atmos så man kan njuta fullt ut.

Har även en Panasonic ST60 65" plasma som jag testat med innan och den har lika dålig bild på både chromecast, ATV3 och ATV4. Något är kass med GoT i Sverige.

Kan tillägga att jag inte testat några nerladdade så kan ej uttala mig om kvalitén på dem konta de Svenska lagliga alternativen.


Redigerat av vilse, 21 augusti 2017 - 17:25.


#2587

Postad 22 augusti 2017 - 08:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Va, skojar du, kul att du har bra bild. ;-)

Hos mig som kör med epson 9300 på 145" skärm i biogrotta ser allt på HBO nordic via ATV4 uruselt ut, eller tja GoT i alla fall, i princip bara mörk sörja. Övriga serier ser bättre ut på HBO men riktigt dåliga de med. Netflix däremot kör jag primärt via XBOX S One och det är ju så sjukt mycket bättre bild, speciellt på 4k titlarna men även vanlig HD. Både ljud och bild springer åttor kring HBO som är som en halvtaskig DVD typ.

Eftersom HBO (GoT) sög så duktigt på ATV4 köpte jag 3 mån (betala för en) CMore via Canal digital satellit vilket jag hade förhoppningar om. Men som nån skrev ovan bilden från satelliten var i princip lika mörk och kass. Kanske något bättre, inte lika pixlig men å andra sidan står det CanalDigital med jättefont i kritvitt uppe i högra hörnet som stör mycket så jag vet inte vilken som är "bäst" egentligen. Hade det inte varit för frugan som måste se direkt hade jag med nöje väntat till Bluray med Atmos så man kan njuta fullt ut.

Har även en Panasonic ST60 65" plasma som jag testat med innan och den har lika dålig bild på både chromecast, ATV3 och ATV4. Något är kass med GoT i Sverige.

Kan tillägga att jag inte testat några nerladdade så kan ej uttala mig om kvalitén på dem konta de Svenska lagliga alternativen.

Jag har inte Netflix 4K så den jämförelsen haltar. Jag har också bara en 49" TV.

Som tidigare nämnts: använd inte Game of Thrones som referens. Lämpligen använd någon serie som finns på både Netflix och HBO, tex Outlander, för att jämföra.



#2588

Postad 22 augusti 2017 - 09:01

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 1

Tycker allt ser dåligt ut... kollar oftast på vår 55", sitter ca 3.20m ifrån...

Kolla tex black sails på HBO, sen på netflix, stor skillnad...

Sen när det är GoT, vill jag se på projektorn...  :unsure:

I sovrummet ser det ganska ok, på en 40 tummare... men ser ändå den dåliga bitraten(pixlar sig, blir grötigt) vid nyanser mellan grått, mörkt, och vid snabba rörelser...


Redigerat av Garrett, 22 augusti 2017 - 09:05.


#2589

Postad 22 augusti 2017 - 10:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Tycker allt ser dåligt ut... kollar oftast på vår 55", sitter ca 3.20m ifrån...

Kolla tex black sails på HBO, sen på netflix, stor skillnad...

Sen när det är GoT, vill jag se på projektorn...  :unsure:

I sovrummet ser det ganska ok, på en 40 tummare... men ser ändå den dåliga bitraten(pixlar sig, blir grötigt) vid nyanser mellan grått, mörkt, och vid snabba rörelser...

Jag har vare sig pixlar eller grötighet på HBO. Märkligt att det kan vara så olika. Men jag hävdar fortfarande att avgörande är när på dygnet man tittar samt vad.



#2590

Postad 22 augusti 2017 - 14:10

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Jag har inte Netflix 4K så den jämförelsen haltar. Jag har också bara en 49" TV.

Som tidigare nämnts: använd inte Game of Thrones som referens. Lämpligen använd någon serie som finns på både Netflix och HBO, tex Outlander, för att jämföra.

 

Alltså, vilken serie/film som helst som finns på Netflix och HBO spelar ingen större roll (vare sig 4k eller vanlig HD), HBO ligger sååååå långt efter i kvallité både på ljud och bild. Så fort det rör sig det minsta i HBO pixlar det sig, även "trycket" i bilden är väldigt mycket bättre på Netflix. Det ser ut som en plasthinna för bilden nästan på HBO.

Ursäkta min okunskap, det finns säkert tekniska termer för dessa "fel" på HBO.

Sen skall vi inte tala om GUI:t men det tycker jag är sekundärt.



#2591

Postad 22 augusti 2017 - 18:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

 GOT har sämre bildkvalitét nu med säsong 6 här hemma oavsett "mediaspelare" mot tidigare. 



#2592

Postad 22 augusti 2017 - 21:45

madison6
  • madison6
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

 GOT har sämre bildkvalitét nu med säsong 6 här hemma oavsett "mediaspelare" mot tidigare. 

Jag tror du menar säsong 7.



#2593

Postad 23 augusti 2017 - 06:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag tror du menar säsong 7.

 

Helt korrekt :)



#2594

Postad 27 augusti 2017 - 12:15

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Goda nyheter

 

Innebär detta att HBO Nordic tar bort serier/säsonger?


Underbart, gjorde just en sökning på "HBO Nordic" och detta kommer då upp :D

 

"HBO Nordic

ReferenceError: Can't find variable: jQuery https://en-seoproxy-hbon.hbo.clearleap.com/:1 TypeError: 'undefined' is not a function (evaluating 'cc.on.bind(cc)') ..."



#2595

Postad 28 augusti 2017 - 13:22

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Någon som vet om HBO ser bättre ut via Hulu?

#2596

Postad 29 augusti 2017 - 08:29

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Kollat på Snowfall de senaste veckorna, bra serie, kommer definitivt fortsätta följa den. Även plöjt de senaste säsongerna av Peaky Blinders, tror fan den blev ytterligare lite bättre i säsong 2 och 3. 

 

HBO-appen är betydligt sämre än Netflix även om båda är rätt buggiga. Jag får dock samma kvalité på bilden på båda även om HBO kan lagga ibland (t.ex. på GoT på måndagskvällar). Jag kör med Chromecast.


Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 29 augusti 2017 - 08:29.


#2597

Postad 29 augusti 2017 - 08:41

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Kollat på Snowfall de senaste veckorna, bra serie, kommer definitivt fortsätta följa den. Även plöjt de senaste säsongerna av Peaky Blinders, tror fan den blev ytterligare lite bättre i säsong 2 och 3. 

 

HBO-appen är betydligt sämre än Netflix även om båda är rätt buggiga. Jag får dock samma kvalité på bilden på båda även om HBO kan lagga ibland (t.ex. på GoT på måndagskvällar). Jag kör med Chromecast.

 

Då kan du inte köra så stor bild..? Ser en jäkla skillnad på projektorn mellan netflix och hbo, testat med Cc med... och ser stor skillnad på 55" med... sitter ca 3,5m ifrån ...

 

Snowfall verkar skitbra! Den ska vi nog plöja genom när hela säsongen är ute! :) 



#2598

Postad 29 augusti 2017 - 09:24

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Då kan du inte köra så stor bild..? Ser en jäkla skillnad på projektorn mellan netflix och hbo, testat med Cc med... och ser stor skillnad på 55" med... sitter ca 3,5m ifrån ...

 

Snowfall verkar skitbra! Den ska vi nog plöja genom när hela säsongen är ute! :)

 

Har 46'' och sitter nog ca 3 meter ifrån. Har inte tänkt på att det är någon skillnad bildmässigt mellan netflix och hbo. Kollade på GoT igår och det såg bra ut, typ som Bluray. Laggade bara en kort sväng igår, men vi tittade också betydligt tidigare på kvällen än normalt. Såg att du jämfört Black Sails, kanske skulle göra det.



#2599

Postad 29 augusti 2017 - 09:27

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Som bluray??  :blink:

Här blir det pixelfest och och banding... heter det så? Det pixlar sig när det är vissa nyanser mellan mörkt och grått, sen blir det blurrigt vid snabba scener... 



#2600

Postad 29 augusti 2017 - 09:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Som bluray??  :blink:

Här blir det pixelfest och och banding... heter det så? Det pixlar sig när det är vissa nyanser mellan mörkt och grått, sen blir det blurrigt vid snabba scener... 

Definera "pixlar" och "blurrigt". Jag tittade på GoThr vid 22-tiden igår kväll och såg inga av dessa effekter.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.