Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kontraktsbrott

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 januari 2016 - 10:44

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0

Hej

För exakt 3 månader sedan idag, så sålde jag 2 st bilder till ett företag / Vandrarhem till deras webbsida.

Vi skrev ett kontrakt där det stod allt om vad som gäller för bilderna.
I detta kontrakt skrev även efter överenskommelse att " vid användning ska fotografens namn anges "
Jag har påpekat detta för dom under ett antal tillfällen där dom bara säger att deras webbansvarig är lite slö på att uppdatera deras hemsida osv osv.

Jag har påpekat att det är inte mitt problem och att det är varken svårt eller ta lång tid att sätta ett namn under en bild.
Nu idag skrev jag till dom att mitt tålamod är slut och att om inte detta åtgärdas kommer jag att vidtaga åtgärder.

Det jag undrar lite...vart vänder man sig om man vill anmäla detta ?
Kanske kan verka kinkigt men detta är ju trots allt ett kontraktsbrott / skriftlig överenskommelse som du brutit mot!

( Kan påpeka att det varit mycket strul från första början med en massa annat med )


Redigerat av mstoltz, 02 januari 2016 - 10:45.


#2

Postad 02 januari 2016 - 16:49

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

låt dom använda bilden istället och kräv dom på mer pengar. Det är nog lättast skulle jag tro.  tror inte det kommer hända något alls annars om du bara gör en anmälan.  säg till dom att eftersom dom har brutit mot avtalet så skickar du en ny faktura till dom som är betydligt högre än den dom fick först.



#3

Postad 02 januari 2016 - 18:57

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0

Jo dom har ju bilderna och använder dom för fullt på sida, och har gjort det i snart 4 månader.
Och under dessa 4 månader har jag fått jaga dom och påminna dom om vad vi kom överens om i kontraktet men dom skyller bara på att deras webbansvarig snart ska göra det, hen är lite slö osv osv osv.

Jag har själv suttit och gjort hemsidor och jag vet att det tar inte nästan 4 månader för att sätta dit ett namn under en bild.
Det kan verka som en kinkig liten sak, men detta var bestämt och klargjort samt står på kontraktet vi skrev.

Jag fick ett mail tillbaka idag där det stod att dom skulle lansera sin nya hemsida senast 14-15 januari och då skulle dom sätta dit mitt namn.
Jättebra MEN jag är rätt irriterad att dom tar allt så himla lätt, som om dom inte gjort nått fel.
Och alla dom 3 månader som dom INTE fullföljt sin del av kontraktet då ?

Nej jag är rätt irriterad på dom !
Dom fick ett kanonbra pris för bilderna och att mitt namn skulle vara angivet som fotograf så att det skulle göra lite reklam för min del med.

Jag har nu skrivit att mitt tålamod är slut och att jag kan sträcka mig en sista gång till MAX den 14-15 januari, annars kommer jag vidtaga åtgärder skrev jag.
Antingen som du säger att skicka en saftig räkning till dom, eller anmäla dom för att inte följt kontraktet/avtalet.

Får se hur hur det blir.

Men vet ni vart man gör en sådan anmälan då om det skulle bli aktuellt ?
 



#4

Postad 02 januari 2016 - 20:19

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
http://www.domstol.s...amningsansokan/

Det är väl en stämningsansökan som gäller.

Redigerat av hampestampe, 02 januari 2016 - 20:20.


#5

Postad 14 januari 2016 - 11:14

Unregistered37710561
  • Unregistered37710561
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0

Hur går det Morgan har företaget gjort eller hört av sig något ännu?



#6

Postad 14 januari 2016 - 17:23

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0

Hur går det Morgan har företaget gjort eller hört av sig något ännu?

Jag var tvungen att gå in och titta och jodå nu har dom skrivit dit namnet under bilderna :)
 


Redigerat av mstoltz, 14 januari 2016 - 19:08.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.