Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Beställnings/bokningstråden

626 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 11 januari 2007 - 15:51

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Standard versand är vanlig post, alltså inte DHL-över natten transport :)
Jag har beställt från Amazon.de förr till Swe, tar ca 5 arbetsdagar att komma fram efter att de skickat det. Trackingtjänsten suger däremot oftast.

<{POST_SNAPBACK}>


Precis som jag trodde. Om den skickas imorgon så kommer den i slutet av nästa vecka vilket är acceptabelt.

#102

Postad 11 januari 2007 - 15:54

antli
  • antli
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Lyckades hitta någon som kunde engelska på mytoys (efter MYCKET mailande).
Tydligen är beloppet bara reserverat dem kommer inte att dra det. Dock lite tråkigt att ligga ute med 2.3k vet dessutom inte hur länge. Dem vill ha pengarna överförda till sin bank. Fattar egentligen inte varför dem inte kan ta emot kortbetalningar och vad som dessutom är så otrligt korkat är att dem skriver att kortbetalning är ens enda val när man beställer. :) :)

"We are sorry to tell you that we can not deliver the package with the payment
method credit card. The invoice was just reserved at your credit card, but we
did not charged it."

Om jag nu bestämmer mig att överföra pengar till deras bank hur gör jag så att dem får det så fort som möjligt? Internet/gå till banken/telefon?

/A

#103

Postad 11 januari 2007 - 16:01

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
De kommer antagligen ge dig ett IBAN-bankkontonr, se till att ange det när du betalar in pengarna, då är det kostnadsfritt (vad jag vet) och går dessutom snabbast möjligt. Tror dessutom att om man ska skicka pengar till tyskland så är det ett måste.

Har svårt att tro att ngt av alternativen skulle gå fortare än de andra, ta det bekvämaste! Jag skickar personligen alltid via Internet (Skandia) till Tyskland, har inte gått fel än efter många köp. Se bara till att få deras IBAN-kontonr och BIC-adress till banken eller vad det nu hette. (Logga in på din I-bank och kolla vad som behöver matas in för utomlandsöverföringar)...

#104

Postad 11 januari 2007 - 16:11

antli
  • antli
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Ok tack så mycket.

Egentligen är jag sugen på att bara avbeställa när dem strular så mycket. Men köpa ett wii för 2.3k och ha det innan mars lockar ju onekligen. :)

#105

Postad 11 januari 2007 - 16:12

Unregisteredced758c3
  • Unregisteredced758c3
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
då ska mitt wii från dnet24 skickas idag enligt mejlet..5-10 dagar skulle det visst ta :)

Tur att jag har ett liggandes på posten från pccity som beställdes i måndags :)

#106

Postad 11 januari 2007 - 16:16

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Standard versand är vanlig post, alltså inte DHL-över natten transport :)
Jag har beställt från Amazon.de förr till Swe, tar ca 5 arbetsdagar att komma fram efter att de skickat det. Trackingtjänsten suger däremot oftast.

<{POST_SNAPBACK}>


Fel av mig förlåt: :) Ja fin fint, då kan man lira Wii med polarna nästa helg! Läääängtar!

#107

Postad 11 januari 2007 - 17:26

ka313
  • ka313
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

De kommer antagligen ge dig ett IBAN-bankkontonr, se till att ange det när du betalar in pengarna, då är det kostnadsfritt (vad jag vet) och går dessutom snabbast möjligt.

Jag skickar personligen alltid via Internet (Skandia) till Tyskland, har inte gått fel än efter många köp. Se bara till att få deras IBAN-kontonr och BIC-adress till banken eller vad det nu hette. (Logga in på din I-bank och kolla vad som behöver matas in för utomlandsöverföringar)...

<{POST_SNAPBACK}>


IBAN och SWIFT behöver du. Swedbank (som jag har) debiterar 10 kr för en sådan överförsel och det tar 1-2 dagar för pengarna att synas hos mottagaren.

#108

Postad 11 januari 2007 - 18:52

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
Hmm fick min wii från PCCITY(wii i love it), någon som är sugen på min wii från tyskland? kommer väl här i nästa vecka antar jah

#109

Postad 11 januari 2007 - 19:17

Jaybob
  • Jaybob
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Ordern är avbokad och pengarna tillbaka. Allt godt. Har eg inte tid att spela nu
och ej råd med Zelda så det spelar föga roll, borde innebära att det blev ett wii
ledigt då...

Annat problem. IMPORTMADNESS. Beställde ett Ds lite därifrån den 12:e dec,
skickades den 17:e med DHL (från Canada). Har ännu inte hört eller sett någonting...
Mäjlade dom den 9:e Jan och undrade vad som hänt, men har fortfarande
inte fått svar...

Frustration. Känns som om jag bara kommer satsa på supersäkra kort
framöver. Orka allt strul liksom.

Redigerat av Jaybob, 11 januari 2007 - 19:18.


#110

Postad 11 januari 2007 - 19:54

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
Kan meddela att jag nu fått "Paketverfolgungsnummer" på mitt Wii från Amazon.de och kan se att den lämnat amazon från Leipzig, bra jobbat:) Happy, happy:)

EDIT: 1 Lieferung durch Deutsche Post Priorität. Transportdienst: DHL <_<

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 11 januari 2007 - 19:56.


#111

Postad 11 januari 2007 - 20:06

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Kan meddela att jag nu fått "Paketverfolgungsnummer" på mitt Wii från Amazon.de och kan se att den lämnat amazon från Leipzig, bra jobbat:) Happy, happy:)

<{POST_SNAPBACK}>


Spårar du paketet via dhl.se?

#112

Postad 11 januari 2007 - 20:42

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
ngn som hört ngt om när OnOff får in?

#113

Postad 11 januari 2007 - 20:46

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
Nope jag bara tryckte på länken i mailet jag fick så kom där upp att paketet lämnat Leipzip 19.10:)

#114

Postad 11 januari 2007 - 21:00

Jaybob
  • Jaybob
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Kan meddela att jag nu fått "Paketverfolgungsnummer" på mitt Wii från Amazon.de och kan se att den lämnat amazon från Leipzig, bra jobbat:) Happy, happy:)

<{POST_SNAPBACK}>


Spårar du paketet via dhl.se?

<{POST_SNAPBACK}>




Har försökt. Funka inget vidare. Fattar nog inte hur man gör heller. Har typ bara
ordernumret?

#115

Postad 11 januari 2007 - 21:16

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Hej
haha nu tar elgiganten 3990kr igen <_<
tur att man bokat den tidigare hos dom för 2590kr :P

MrDTS

#116

Postad 11 januari 2007 - 21:25

x-dream
  • x-dream
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Nope jag bara tryckte på länken i mailet jag fick så kom där upp att paketet lämnat Leipzip 19.10:)

<{POST_SNAPBACK}>


Samma här
11. Januar 2007 18:30 Leipzig DE Lieferung hat das Depot verlassen.

#117

Postad 11 januari 2007 - 21:41

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Kan meddela att jag nu fått "Paketverfolgungsnummer" på mitt Wii från Amazon.de och kan se att den lämnat amazon från Leipzig, bra jobbat:) Happy, happy:)

<{POST_SNAPBACK}>


Spårar du paketet via dhl.se?

<{POST_SNAPBACK}>




Har försökt. Funka inget vidare. Fattar nog inte hur man gör heller. Har typ bara
ordernumret?

<{POST_SNAPBACK}>


Om du har en länk till en trackingsida hos DHL borde ditt trackingnr finnas i länken om dom inte skrivit den fristående i nått mail du har fått.

#118

Postad 12 januari 2007 - 02:20

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Kan meddela att jag nu fått "Paketverfolgungsnummer" på mitt Wii från Amazon.de och kan se att den lämnat amazon från Leipzig, bra jobbat:) Happy, happy:)

EDIT: 1 Lieferung durch Deutsche Post Priorität. Transportdienst:  DHL :P

<{POST_SNAPBACK}>


Samma här. <_<

Edit: Lieferung verfolgen
Date Zeit Ort Nähere Informationen
11. Januar 2007 19:17 Leipzig DE Lieferung hat das Depot verlassen.

Redigerat av TinyJoel, 12 januari 2007 - 03:36.


#119

Postad 12 januari 2007 - 05:22

Dezolorfien
  • Dezolorfien
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
9 kap 5 § brottsbalken föreskrivs:

"Den som vid avtal eller någon annan rättshandling begagnar sig av någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende ställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år.

För ocker döms också den som vid kreditgivning i näringsverksamhet eller i annan verksamhet, som bedrivs vanemässigt eller annars i större omfattning, bereder sig ränta eller annan ekonomisk förmån, som står i uppenbart missförhållande till motprestationen.

Är brottet grovt, döms till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år."


jag tänker på stycket "bereder sig ränta eller annan ekonomisk förmån, som står i uppenbart missförhållande till motprestationen."

en annan ekonomisk förmån som inte står i förhållande till motprestation är väl ganska solklar om en butik tar ut mer nu än den 8:e december.
Man får inte sälja nått dyrare med bara motiveringen "men du får det juh iallafall".
Nu har jag juh redan en wii så jag ids inte lägga ner så mkt energi på saken men jag tror att jag skulle försöka med att kontakta bergsala och fråga om inte dom kan göra nått åt butikerna först.
Det är juh inte privatförsäljning direkt och 1000skr över riktpris är inte rimligt bara för att det är jobbigt att ta bokningar eller liknande.

#120

Postad 12 januari 2007 - 05:41

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

9 kap 5 § brottsbalken föreskrivs:

"Den som vid avtal eller någon annan rättshandling begagnar sig av någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende ställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år.

För ocker döms också den som vid kreditgivning i näringsverksamhet eller i annan verksamhet, som bedrivs vanemässigt eller annars i större omfattning, bereder sig ränta eller annan ekonomisk förmån, som står i uppenbart missförhållande till motprestationen.

Är brottet grovt, döms till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år."


jag tänker på stycket "bereder sig ränta eller annan ekonomisk förmån, som står i uppenbart missförhållande till motprestationen."

en annan ekonomisk förmån som inte står i förhållande till motprestation är väl ganska solklar om en butik tar ut mer nu än den 8:e december.
Man får inte sälja nått dyrare med bara motiveringen "men du får det juh iallafall".
Nu har jag juh redan en wii så jag ids inte lägga ner så mkt energi på saken men jag tror att jag skulle försöka med att kontakta bergsala och fråga om inte dom kan göra nått åt butikerna först.
Det är juh inte privatförsäljning direkt och 1000skr över riktpris är inte rimligt bara för att det är jobbigt att ta bokningar eller liknande.

<{POST_SNAPBACK}>


Allt handlar om efterfrågan och tillgång. Då det är fri prissättning i Sverige kan man sätta 4000:- på Wii utan att göra något brottsligt.

#121

Postad 12 januari 2007 - 05:56

Dezolorfien
  • Dezolorfien
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Allt handlar om efterfrågan och tillgång. Då det är fri prissättning i Sverige kan man sätta 4000:- på Wii utan att göra något brottsligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet.
Jag tycker bara att det är konstigt att vi har ockerlag när ingen använder sig av den.
Hade man börjat vifta med ockerlagen kanske pizza inte hade kunnat kosta 80:- frisören 500:- osv.
Ocker är nuförtiden bara ett ord.
Men det är fruktat kul att se "billigast på planeten" elgiganten ta 3990:- för bara wii'n.
Som sagt, om dom inte var så säkre på att få sålt alla enheter hade fömodligen Bergsala brytt sig lite mer om prissättningen.
Du får typ inte fisa Nintendo i sverige utan att kolla med dom att din röv har rätt till det innan. <_<

#122

Postad 12 januari 2007 - 06:28

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Allt handlar om efterfrågan och tillgång. Då det är fri prissättning i Sverige kan man sätta 4000:- på Wii utan att göra något brottsligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet.
Jag tycker bara att det är konstigt att vi har ockerlag när ingen använder sig av den.
Hade man börjat vifta med ockerlagen kanske pizza inte hade kunnat kosta 80:- frisören 500:- osv.
Ocker är nuförtiden bara ett ord.
Men det är fruktat kul att se "billigast på planeten" elgiganten ta 3990:- för bara wii'n.
Som sagt, om dom inte var så säkre på att få sålt alla enheter hade fömodligen Bergsala brytt sig lite mer om prissättningen.
Du får typ inte fisa Nintendo i sverige utan att kolla med dom att din röv har rätt till det innan. <_<

<{POST_SNAPBACK}>


Ser inget fel i att företag vill tjäna pengar och att kalla 4000:- för ockerpris när 2800:- är "riktpriset" är att ta i.

Ockerparagrafen i avtalslagen (31 §) lyder:

"Har någon begagnat sig av annans trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende
ställning till att taga eller betinga sig förmåner, vilka stå i uppenbart missför-
hållande till det vederlag, som må hava blivit erlagt eller utfäst, eller för vilka
något vederlag icke skall utgå, vare rättshandling, som sålunda tillkommit, icke
gällande mot den förfördelade.

Lag samma vare, där sådant otillbörligt förfarande, som i första stycket avses,
ligger annan till last än den, gent emot vilken rättshandlingen företogs, och denne
ägde eller bort äga kunskap därom."


#123

Postad 12 januari 2007 - 09:14

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
Snackade med DHL precis, det är INTE dom som levererar mitt paket, det var tydligen posten som gjorde det. Så när jag sökte på paketnrt på postens hemsida så fick jag upp leveransstatusen:)

"12 jan kl 03:52 Tyskland, Försändelsen har sorterats
12 jan kl 03:52 Tyskland, Mottagarens portkod är ej angiven. Försändelsen aviseras"

Försändelsen aviseras, är det att dom ringer?

#124

Postad 12 januari 2007 - 09:31

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Näe det är att du får en avi i lådan för att hämta ut paketet på posten, men om det står att paketet finns på ditt utlämnings ställe så brukar det gå bra att bara komma dit med kolli nr, så brukar jag göra och då slipper man vänta på avin.

#125

Postad 12 januari 2007 - 09:39

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Försändelsen aviseras, är det att dom ringer?

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, tror dom menar att en avi skickas ut när du (och jag) kan hämta paketet, fick nämligen samma.

Edit: Känns väl sådär med alla omregistreringar, boxadress som blivit ändrad till leveransadress, portkod som aldrig funnits... <_<

Postad bild

Redigerat av TinyJoel, 12 januari 2007 - 09:53.


#126

Postad 12 januari 2007 - 10:10

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
Jag fick inget om ändring av boxadress:
Postad bild

Om det nu är så att jag kan hämta ut paketet utan avi så gör det nog inget att jag skrev fel stad på min leverans?<_<

#127

Postad 12 januari 2007 - 10:15

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Om det nu är så att jag kan hämta ut paketet utan avi så gör det nog inget att jag skrev fel stad på min leverans?:P

<{POST_SNAPBACK}>


Beror på hur långt du har till "fel" stad <_<

#128

Postad 12 januari 2007 - 10:17

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
1.5 mil:P Så det blir nog inga problems i hope:P

#129

Postad 12 januari 2007 - 10:20

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

1.5 mil:P Så det blir nog inga problems i hope:P

<{POST_SNAPBACK}>


1.5 mil var inte så långt. Ring bara först och se till så paketet verkligen har kommit dit och glöm inte legitimationen <_<

#130

Postad 12 januari 2007 - 10:23

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

1.5 mil:P Så det blir nog inga problems i hope:P

<{POST_SNAPBACK}>


1.5 mil var inte så långt. Ring bara först och se till så paketet verkligen har kommit dit och glöm inte legitimationen <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för tipsen, vi borde väll få den typ på tisdag:P

#131

Postad 12 januari 2007 - 10:28

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Tackar för tipsen, vi borde väll få den typ på tisdag:P

<{POST_SNAPBACK}>


Tis/ons siktar jag på men det kan gå snabbare om allt går på räls. Har vi tur kommer paketen till Malmö/Helsingborg i kväll och då har vi dom på måndag eftermiddag men det är nog lite för mycket att hoppas på.

#132

Postad 12 januari 2007 - 10:45

solwretep
  • solwretep
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Hej! Jag är en av de som lyckades klämma iväg en beställning (igår) från PCCITY. Fick ett mail igår med rubriken "kvitto".
Idag står det under "status" när jag loggar in på PCCITY:

SKICKAT !


JIPPPPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Snacka om TUR TUR TUR TUR ! ! ! !!

Men jag har en liten fråga, tror ni Wii sports ingår eftersom paketet heter:

"Wii konsollen + The Legend Of Zelda: Twilight Princess + extra remote control"

Dom kanske bara glömt skriva dit wii sports, har sett liknande paket där det ingår....

EDIT:
Ringde till PCCITY för att ta reda på kollinummer; han i telefonen säger då att paketet inte alls är skickat, utan ligger fortfarande reserverat och skall skickas på måndag / tisdag ... LOL eller?!

Redigerat av solwretep, 12 januari 2007 - 10:51.


#133

Postad 12 januari 2007 - 10:47

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0
Bifogad fil  070112___Posten.jpg   8,67K   7 Antal nerladdningar

Fan va det går segt, man kan väl inte förvänta sig något innan onsdag antar jag <_<

#134

Postad 12 januari 2007 - 10:49

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
Hmm varför står det postförskott, vi har ju redan betalat varan swemart !! =/, Agree, kul att betala 350:- frakt för att få den efter 1-2 veckor !!

#135

Postad 12 januari 2007 - 10:53

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Hmm varför står det postförskott, vi har ju redan betalat varan swemart !! =/, Agree, kul att betala 350:- frakt för att få den efter 1-2 veckor !!

<{POST_SNAPBACK}>


Well fortfarande billigare än 4000 på Giganten och PC City, tror inte vi kommer att behöva betala något.

Ska bli så skönt att avbeställa på Komplett och Dustin, tröttnat så fett på deras lögner om estimerade beställningar och liknande.

#136

Postad 12 januari 2007 - 11:14

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
Hehe okej <_<, fick min wii från pccity igår (beställt då den kostade 2890:-) så blir att sälja den tyska när den kommer, saken är ju den, om den kommer jättesent hinner väl butiker få in den och jag kan inte sälja den för 3000 =(

#137

Postad 12 januari 2007 - 12:28

Unregisteredced758c3
  • Unregisteredced758c3
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
var ser ni leveransstatusen från dnet24?

#138

Postad 12 januari 2007 - 13:11

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

var ser ni leveransstatusen från dnet24?

<{POST_SNAPBACK}>


1. Skicka ett mail till dnet24 och fråga om tracking nummer, typ:
Hallo!

Haben Sie eine DHL Trackingnummer erhalten?

Vielen dank,
Bengan

2. posten.se för att söka

/Martin

EDIT: Reserverar mig för eventuella stavfel och liknande, 5 års tyska i det svenska skolväsendet verkar inte ha gjort mig mycket gott :)

Redigerat av SweMart, 12 januari 2007 - 13:13.


#139

Postad 12 januari 2007 - 14:06

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Men jag har en liten fråga, tror ni Wii sports ingår eftersom paketet heter:

"Wii konsollen + The Legend Of Zelda: Twilight Princess + extra remote control"

Dom kanske bara glömt skriva dit wii sports, har sett liknande paket där det ingår....

EDIT:

<{POST_SNAPBACK}>


Wiisports ingår alltid, går inte att köpa Wii utan Wiisports i dagsläget.

#140

Postad 12 januari 2007 - 16:45

Unregisteredbc517f93
  • Unregisteredbc517f93
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Är det överhuvudtaget någon som fått sin konsol från dustin? Har väntat länge som fan nu och de ger ingen information om när man kan vänta sig att få den levererad.

#141

Postad 12 januari 2007 - 19:45

Pixxel
  • Pixxel
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Lyckades oxå beställa en från pc city i förrgår :angry:


Murbank: Wiisports ingår alltid, går inte att köpa Wii utan Wiisports i dagsläget.








men borde inte det stå att wii sport ingår ifall det nu gör det. ifall de gör det så är ju inte 3990 så farligt dyrt :) när 2 spel + extra ctrl är med.

#142

Postad 12 januari 2007 - 20:11

magix
  • magix
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Lyckades oxå beställa en från pc city i förrgår ;)


Murbank: Wiisports ingår alltid, går inte att köpa Wii utan Wiisports i dagsläget.







men borde inte det stå att wii sport ingår ifall det nu gör det. ifall de gör det så är ju inte 3990 så farligt dyrt :) när 2 spel + extra ctrl är med.

<{POST_SNAPBACK}>

Wii sports ska ingå i själva konsoll paketen. Notera även att det står en extra kontroll utan att dom specifikt anger att det ingår 1x kontroll samt nunchuck med systemet - det är alltså inte det enda dom glömt bort att ange.

Har dom inte öppnat alla konsoll paketen och tagit ut Wii sports så ska det alltså ingå. Ringde dock till supporten då jag undrade samma sak och fick efter mycket "ja/nej/kanske/vet ej", och efter att support killen till tyckes surfat in på hemsidan, till svar att NEJ det ingår inte. Hans svar känndes dock helt taget ur luften och ett "jag kan inte svara på det" hade varit bättre.


Efter att konsollen försvann från deras sida under början av dagen trodde jag att dom troligtvis gjort ett misstag och att konsollen inte alls fanns i lager. Men nu när jag tittar in så finns den länkad på startsidan och fortfarande i lager:
http://www.pccity.se...zgAAAEO7Uws9Q5F

Ska bli spännande att se om det kommer en Wii under nästa vecka! :angry:

#143

Postad 12 januari 2007 - 21:14

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
Jag fatta det som att det va allt som va i orginal lådan + en extra kontroller, alltså 2 totalt (se även bilden)... + zelda... jag får max 200kr mer än på andra (billigaste)ställen när jag räknar (ungefär samma pris som komplett tar) det tycker jag det är värt.. även om jag hade hellre sett wii play paketet iställe för extra fjärren.

Redigerat av Scrapanatchi, 12 januari 2007 - 21:18.


#144

Postad 12 januari 2007 - 21:33

Pixxel
  • Pixxel
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
;) 2 spel, 2 ctrl ! ett riktigt kap om man nu oxå får allt nästa vecka :)

supporten sa att om den går att köpa på internet butiken så finns den i lager :angry:

#145

Postad 12 januari 2007 - 23:11

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
detta får jag när jag klickar på "köp" hos pccity

Begränsad tillgång

Denna produkt är tyvärr ej tillgänglig i onlinebutiken. Klicka på "Alternativa produkter" nedan för att se likvärdiga produkter eller kontrollera, via länken till höger, om produkten finns i ditt närmaste PC City-varuhus.

#146

Postad 13 januari 2007 - 04:09

solwretep
  • solwretep
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0

detta får jag när jag klickar på "köp" hos pccity

Begränsad tillgång

Denna produkt är tyvärr ej tillgänglig i onlinebutiken. Klicka på "Alternativa produkter" nedan för att se likvärdiga produkter eller kontrollera, via länken till höger, om produkten finns i ditt närmaste PC City-varuhus.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag beställde runt 11:00 snåret igår morse och då stod det att den fanns i lagret....

det står "skickad" som status när jag loggar in på pccity =)
Men när jag ringde in så sa killen att den inte blivit skickad ännu men borde bli det på måndag.

#147

Postad 13 januari 2007 - 11:22

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Intresseklubben antecknar men jag tyckte det var konstigt att min försändelse från Tyskland/Amazon.de inte rört på sig sedan natten mellan den 11 och 12 jan kl 03:51 så jag ringde till Posten och där får jag reda på att försändelsen fått nytt kollinummer. Sökte på kollinumret och då ser jag att den 12 jan kl 16:47 så har försändelsen sorterats i Malmö vilket gör att min lilla Wii med största sannolikhet kommer fram på måndag eftermiddag och då kan jag hämta den.

:D

#148

Postad 13 januari 2007 - 12:16

zng
  • zng
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Bra gjort TinyJoel, jag har med suttit och undrat varför paketet inte vill lämna tyskland

#149

Postad 13 januari 2007 - 12:27

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
Jag satt också och tänkte på det, fin fint att vi får våra Wiis på måndag! YEEES! Bra jobbat av Amazon.de också, måste jag säga;) 10!

#150

Postad 13 januari 2007 - 12:35

x-dream
  • x-dream
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Intresseklubben antecknar men jag tyckte det var konstigt att min försändelse från Tyskland/Amazon.de inte rört på sig sedan natten mellan den 11 och 12 jan kl 03:51 så jag ringde till Posten och där får jag reda på att försändelsen fått nytt kollinummer. Sökte på kollinumret och då ser jag att den 12 jan kl 16:47 så har försändelsen sorterats i Malmö vilket gör att min lilla Wii med största sannolikhet kommer fram på måndag eftermiddag och då kan jag hämta den.

:D

<{POST_SNAPBACK}>


nice.. vad uppgav du till posten för att få de nya kollinummret?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.