Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Wii 2

166 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 23 januari 2012 - 14:15

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Här kommer ytterligare lite rykten om hur kraftfull WII U är, bättre o starkare än vad vi kanske trodde, eller vad sägs om detta:

"According to a neogaffer with inside sources, the final devkits have just arrived and are more powerful than devs previously thought they would"

"With the gen two dev kits, they were interviewed and outright said they were going against what they said earlier and the Wii U would be very different than the PS360 version. I am paraphrasing their exact words, but it amounted to them after only a couple weeks with the new kit being able to run their game on graphics/settings that could rival the top spec PC iteration of their game."

Redigerat av rayko, 23 januari 2012 - 14:16.


#102

Postad 24 januari 2012 - 09:05

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Här kommer i alla fall en intervju angående Wii U som säger att den blir kraftfull. Om 360/PS3 är DVD filmer så är WII U spelen som att köpa Blu-ray filmer säger han:

http://gamrconnect.v...d.php?id=134599


''THQ Employee: The Wii U is much more powerful than the other HD consoles''

Redigerat av rayko, 24 januari 2012 - 09:10.


#103

Postad 24 januari 2012 - 22:16

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Låter bra det! :)

Visste hela tiden att den skulle bli bra mycket kraftfullare än 360/PS3 men detta lugnade min oro för att den skulle vara bra mycket efter 720/PS4 rent prestandamässigt. Vem vet det kanske blir så men jag tror knappast att det blir lika stor skillnad som mellan Wii och 360/PS3 igen.

Redigerat av Juhan, 24 januari 2012 - 22:18.


#104

Postad 24 januari 2012 - 23:14

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
va folk whinar om att wii var svag. har den inte gått som vinnare i rejset än så länge? ;)

#105

Postad 24 januari 2012 - 23:24

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

va folk whinar om att wii var svag. har den inte gått som vinnare i rejset än så länge? ;)


Jag skiter i om den sålt bäst eller dragit in mer pengar än X360 och PS3 tillsammans. Jag vill ha en maskin som levererar spel som inte ser åldrade ut trots att dom är helt nya...

#106

Postad 24 januari 2012 - 23:43

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Det ska komma spännande nyheter om Wii U den 26 Januari sägs det.

#107

Postad 24 januari 2012 - 23:45

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Jag skiter i om den sålt bäst eller dragit in mer pengar än X360 och PS3 tillsammans. Jag vill ha en maskin som levererar spel som inte ser åldrade ut trots att dom är helt nya...


jag tar hellre bra spel än snygga spel. men det är ju jag såklart :)

#108

Postad 24 januari 2012 - 23:46

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

jag tar hellre bra spel än snygga spel. men det är ju jag såklart :)


Det ena utesluter inte det andra ;)

#109

Postad 24 januari 2012 - 23:47

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Det ena utesluter inte det andra ;)


absolut inte, men om jag måste välja mellan bra eller snyggt så är valet lätt ;)

#110

Postad 24 januari 2012 - 23:55

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

jag tar hellre bra spel än snygga spel. men det är ju jag såklart :)


Call of Duty eller Zelda: Skyward........valet är enkelt ;).

#111

Postad 25 januari 2012 - 00:58

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
http://www.ign.com/a...-as-current-gen

Wii U kommer bara vara 20% svagare än Xbox 720 som kommer Nov 2013. Nintendo ser ut att ligga rätt bra till nu, 20% är ingenting. Som att jämföra PS2 med Gamecube ungefär.

#112

Postad 25 januari 2012 - 07:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ganska väntat det behövs inte så mycket mer kraft till de nya. Upplösningen på tv är densamma och kommer inte ändras på mycket länge. Lite mer minne och lite mer speed på GPUn och sen är de i hamn.

Utvecklarna kommer gilla detta för det kommer bli lätt att släppa samma spel till både "720" och Wii-U.

Redigerat av Unregistereddc471864, 25 januari 2012 - 07:29.


#113

Postad 26 januari 2012 - 04:39

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Det andra som jag ser det väldigt positivt är att TDP (Thermal Design Power) värdet inte blir så värst högt från dag ett och konsolerna är svala och tysta och man kan köpa sig en konsol lite tidigare istället för att vänta i två år för att dem ska få bukt med alla barnsjukdomar och värmeproblem så man får en konsol som håller resten av generationen. (Nej radiozo Wii räknas inte då den är baserad på gammal hårdvara.) Tillochmed folk som köpte PS3 i början har börjat få problem Ylod. En kompis som alltid kallade xbox för red ring of death och skröt om att Sony hade minsann kvalitet som håller. Hans PS3 fick Ylod fyra år efter han köpte den. Han var inte nöjd, nästa generation kommer han vänta minst ett tillochmed två år innan köp.

#114

Postad 26 januari 2012 - 07:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
PS3 har haft en hel del problem med optiska läsaren. 360 var felbyggd så den dog av RROD.
Jag står fast vid att det bara är Nintendo som kan bygga konsoller som håller.

#115

Postad 26 januari 2012 - 10:41

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
NYHET OM SLÄPPDATUM FÖR WII U :

http://www.reuters.c...er&dlvrit=56505

He said the WiiU would be launched in the United States, Europe, Australia and Japan for the year-end season.

#116

Postad 26 januari 2012 - 10:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det bekräftar vad Reggie sagt också. Nångång mellan E3 och jul kommer den släppas.

#117

Postad 26 januari 2012 - 10:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Det andra som jag ser det väldigt positivt är att TDP (Thermal Design Power) värdet inte blir så värst högt från dag ett och konsolerna är svala och tysta och man kan köpa sig en konsol lite tidigare istället för att vänta i två år för att dem ska få bukt med alla barnsjukdomar och värmeproblem så man får en konsol som håller resten av generationen. (Nej radiozo Wii räknas inte då den är baserad på gammal hårdvara.) Tillochmed folk som köpte PS3 i början har börjat få problem Ylod. En kompis som alltid kallade xbox för red ring of death och skröt om att Sony hade minsann kvalitet som håller. Hans PS3 fick Ylod fyra år efter han köpte den. Han var inte nöjd, nästa generation kommer han vänta minst ett tillochmed två år innan köp.


Om en spelkonsol håller 4 år kan man inte klaga anser jag. Om skivläsaren går mycket förbrukas den. Det som borde finnas är att skivläsaren sitter lätt utbytbar som på en PC.

#118

Postad 26 januari 2012 - 10:58

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Det bekräftar vad Reggie sagt också. Nångång mellan E3 och jul kommer den släppas.


många hade ju ett litet hopp om att den skulle släppas i sommar eller tidigt på hösten men nu verkar det bli runt NOV-DEC.

Vänta er mer Wii U nyheter underdagen, som jag sa tidigare i tråden (26e jan).

#119

Postad 26 januari 2012 - 11:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Med tanke på att det inte finns några releasedatum för spelen så kan de gott vänta tills jul. E3 i sommar blir intressant.
Hoppas på att Nintendo visar upp ett nytt F-Zero. Man kan väl få drömma lite iaf :D

#120

Postad 26 januari 2012 - 11:15

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Enligt rykten så sägs det att Nintendo har en riktigt trevlig first party överasskning. Kanske ett nytt 3D Mario vid launch?
Nästa jul blir i alla fall mysig o trevlig om inte jorden går under precis innan jul haha.

#121

Postad 26 januari 2012 - 12:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

många hade ju ett litet hopp om att den skulle släppas i sommar eller tidigt på hösten men nu verkar det bli runt NOV-DEC.

Det har alltid varit målet, jag sa ju att Gamereactors (eller vilka det var) artikel om sommarsläpp var helt baserad på luft. Ren idioti, totalt ologisk slutledning.

#122

Postad 26 januari 2012 - 12:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Sen är det inte speciellt smart att släppa en ny produkt på sommaren. De flesta lägger sina pengar på annat då

#123

Postad 26 januari 2012 - 13:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Japp, då köper alla 10 ex av Darksiders 2 ;)

#124

Postad 26 januari 2012 - 22:29

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Om en spelkonsol håller 4 år kan man inte klaga anser jag. Om skivläsaren går mycket förbrukas den. Det som borde finnas är att skivläsaren sitter lätt utbytbar som på en PC.


Iof. så såg han väldigt mycket filmer på den men ändå. Jag anser ändå att en konsol ska hålla generationen ut, utan att man måste byta ut den. Som radiozo sa att Sony har haft problem med lasern. Jag är glad att jag köpte min PS3 två år efter släpp, den sista modellen av den tjocka, sval, alltid tyst, fungerar alltid som den ska och inga konstigheter. Samma sak med 360 två år efter släpp baserad på 65nm, dock kan den väsnas ganska mycket vilket jag ångrar lite att jag inte väntade på jasper. Men iallafall, den fungerar ypperligt och är fyra år gammal, plus att den användes som dvd spelare flitigt under dem första tre åren. Men efter möjligheten kom att man kunde installera spelen på hårddisken använder jag aldrig läsaren längre vid spelande. Men PS3an har tagit över rollen som dvd spelare pga. att jag har skaffat PS3 fjärren som jag gillar skarpt.

Håller med dig dock att sakerna borde vara lätta att byta ut. Skulle lasern på PS3an dö så skulle jag byta ut den själv. Har alltid byggt ihop alla mina datorer, bytt kylning på grafikkort, alltid gillat att skruva och aldrig varit rädd för att pröva mig fram. Skulle läsaren på 360 dö så skulle jag köpa en ny Benq läsare, dock så är läsaren väldigt lätt att byta ut på 360, ser precis ut som en vanlig dvd läsare i en dator när man väl öppnar 360 (jo jag har öppnat upp min 360 och kikat i den :)). Skulle 360 få prod så skulle jag antagligen försöka laga det själv. Aldrig att det kommer på tal om att jag skulle köpa en ny.

Men jag tänker dock vänta till barnsjukdomarna är borta i nästa generation.

radiozo: Nintendo är bättre än Sony och MS på att bygga konsoler som håller men dock inte felfriga. Min första Gamecube som jag köpte ett halvår efter släpp dog lasern på. Där jag lämnade in den tog det sån tid att få den lagad så jag krävde pengarna tillbaka efter tre veckor och gick och köpte en ny GC på en annan butik. Men Nintendo är inte perfekt och att gå och köpa en Wii U vid lansering i tron om att den ska hålla är bara naivt.

#125

Postad 27 januari 2012 - 02:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Men Nintendo är inte perfekt och att gå och köpa en Wii U vid lansering i tron om att den ska hålla är bara naivt.

Så du tror med andra ord att 100 % av alla konsoler som köps på launch går sönder =P? Annars får du omformulera dig.

#126

Postad 27 januari 2012 - 11:40

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Min Wii köptes 2007 i Dec, den håller än.

Min 360 köptes vid launch, har gått sönder 5 gånger, allt har gått under garantin.

Köpte en PS3a, 80 GB tjockis. Kommer inte ihåg när jag köpte den haha men den håller än.

#127

Postad 27 januari 2012 - 19:57

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
http://www.computera...-functionality/

http://www.computera...work-announced/

#128

Postad 28 januari 2012 - 00:27

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Så du tror med andra ord att 100 % av alla konsoler som köps på launch går sönder =P? Annars får du omformulera dig.


Jopp, alla som använder konsolen nästan dagligen eller ofta går sönder när det är nya teknik såsom 360 eller PS3an (Wii räknas inte eftersom att det är gammal och beprövad teknik). De som inte går sönder är de konsoler som nästan aldrig används och står bara och samlar damm. Så nej, jag tänker inte omformulera mig.

#129

Postad 28 januari 2012 - 01:24

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Jopp, alla som använder konsolen nästan dagligen eller ofta går sönder när det är nya teknik såsom 360 eller PS3an (Wii räknas inte eftersom att det är gammal och beprövad teknik). De som inte går sönder är de konsoler som nästan aldrig används och står bara och samlar damm. Så nej, jag tänker inte omformulera mig.


Känner igen retoriken en aning...

#130

Postad 28 januari 2012 - 02:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
lol. Men det finns ju en poäng. Wii tar varken cd, dvd eller bluray så man måste verkligen lira skiten ur den Och det släpps sjukt lite vettiga spel på konsolen.. Men absolut bättre än 360n håller den ju bevisligen. PS3an känns lite som orättvis jämförelse då jag nöter allt möjligt på den. Har behövt byta laser på PS3an en gång.

Gällande min Wii nu använder jag den sällan men dvd läsaren väsnas så mycket så jag undrar om den inte är defekt eller om den alltid låtit så här. Hur upplever ni att den låter när den tuggar data?

#131

Postad 28 januari 2012 - 10:20

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Känner igen retoriken en aning...


Vad?

Om ni tycker att jag har fel säg det då men jag anser inte att jag har fel för när man läser vad folk skriver på forum och vad man hör av kompisar, av folk på jobbet så verkar ju trasiga 360 och PS3or hur vanligt som helst.

Jag förstår som inte när det började bli accepterat att konsoler går sönder till höger och vänster? Köper man en konsol så ska den ju hålla konsolgenerationen ut, även om man spelar ett flertal timmar per dag. Jag minns på PS2/Xbox/GC, PS1/N64, Snes/Genesis tiden då var det inte accepterat att konsolerna skulle gå sönder, då förväntade sig folk att dem skulle hålla. Men det är sämre kvalitet nu på komponenter, nu är det så prispressat så kvaliten blir lidandes, en kompis sa också att varför konsolerna går sönder nu för tiden är att det är sämre kvalitet på lödningarna eller var det nu var eftersom de inte fick använda nått material som visst var miljöfarligt (minns inte exakt vad det var men nånting sånt).

Min gammel Xbox small det till för ett par år sedan minns inte exakt men det började sedan att ryka efter smällen. Jag tänkte vafan det finns ju inte chans att den här fungerar så jag pröva startade den. Jajamen, fungerade perfekt. Sedan så skruvade jag upp Xboxen för att kolla vad som hade pajat. Då hade en kondensator exploderat. Sedan dess har den hållit perfekt och då använde jag ändå den som mediacenter ett tag plus att jag lirade igenom nått spel plus att jag spelar nes, snes och genesis spel på den. Så det kallar jag kvalitet, första Xboxen höll hur bra som helst, bättre än sina konkurrenter och idag går konsoler sönder till höger och vänster och det verkar vara allmänt accepterat?... Jag tycker inte det är ok. Det verkar som helt accepterat att elektronik pajar efter 3-4 år, tv apparater, kyl & frys m.m. Detta säger jag nej till, fanns det ett alternativ att köpa dyrare elektronik med bättre hållbarare kvalitet så skulle jag inte tveka att göra det en sekund.

Bifogad fil  RIMG0002.JPG   351,69K   0 Antal nerladdningar

And still going strong... Där kan vi snacka kvalitet.

#132

Postad 28 januari 2012 - 10:52

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
"And still going strong... Där kan vi snacka kvalitet." menar du gamla xboxen? Den brann upp 2 gånger för mig, fast det var mitt fel 1 av de 2 gångerna (ström adaptern var avslagen). Sen så gick även lasern sönder.

Redigerat av rayko, 28 januari 2012 - 10:53.


#133

Postad 28 januari 2012 - 10:58

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
What? När köpte du den? I början eller slutet av livscykeln? Vilket märke på dvd läsaren? Jag har en Samsung, ja just ja, ström adaptern fick jag en ny av Microsoft så vad det, ja för den kunde börja brinna då den var avslagen? Minns inte riktigt.

Har använt Xboxen som dvd spelare väldigt flitigt under många år men den fungerar fortfarande, dock så använde jag aldrig lasern då jag spelade då jag installerade spelen på hårddisken. Men det släden var trött i dvd spelaren och släden till 360 är också trött men om dem slutar att fungera som Xboxen gjorde så går det att putta igång dom igen manuellt.

Redigerat av Juhan, 28 januari 2012 - 11:00.


#134

Postad 28 januari 2012 - 11:07

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
köpte den 1 år efter release tror jag. Kommer inte ihåg vad det var för DVD-läsare. Annars var jag mycket nöjd med den, spelade väldigt mycket på den. Man kan väl säga att jag har haft oflyt med Microsoft produkter haha :D, med tanke på min 360 historia också (5 trasiga 360s).

Redigerat av rayko, 28 januari 2012 - 11:09.


#135

Postad 28 januari 2012 - 11:28

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Hur som helst så verkar det som att Wii U inte kommer heta Wii U, det ryktas om att Nintendo har ett nytt namn på G, Nintendo Revolution kanske?

#136

Postad 28 januari 2012 - 12:04

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Aha okej, jag köpte min i slutet av 2003 så två år hade den funnits ute innan jag köpte den så det kan vara därför. Två år är bra att gå efter då man köper ny konsol eftersom att då har man hunnit gjort en nm sänkning och få bukt med dem värsta barnsjukdomarna. Alla konsoler jag har haft som jag har köpt två år efter realisen har hållit. 360 och PS3an är köpt strax över två år efter realise och dem fungerar perfekt.

Hehe du måste ha haft otur med MS produkter :P Men vafan 5 trasiga 360? Min 360 står instängd i en tvbänk med glasdörrar (dock längst ner) och den håller (än) men man vet aldrig.

Ontopic: Bra att Nintendo byter namn på den, fattar inte varför de bytte namn från Nintendo Revolution till Wii (kanske var ett utvecklingsnamn? Minns inte). Wii känns fjuttigt och fjantigt. Vii, jippie...

#137

Postad 28 januari 2012 - 12:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hur som helst så verkar det som att Wii U inte kommer heta Wii U, det ryktas om att Nintendo har ett nytt namn på G, Nintendo Revolution kanske?



det är nog en bra ide att byta namn. massor av folk verkar ju tro att det är en ny handkontroll till vanliga wii

#138

Postad 28 januari 2012 - 12:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jopp, alla som använder konsolen nästan dagligen eller ofta går sönder när det är nya teknik såsom 360 eller PS3an (Wii räknas inte eftersom att det är gammal och beprövad teknik). De som inte går sönder är de konsoler som nästan aldrig används och står bara och samlar damm. Så nej, jag tänker inte omformulera mig.

Du sa inget om hur mycket man spelar, du sa bara att det är naivt att tro att man kan gå och köpa en på launchdagen och att den ska hålla. Du menar att det finns de som används men som håller. Så du har faktiskt redan omformulerat dig :)

Så om man går och köper en Wii U på launch och inte spelar särskilt ofta så är man ju således inte naiv att tro att den ska hålla.

Sedan är det svårt att argumentera mot att den kommer att gå sönder, allting gör sönder förr eller senare, oavsett om det är om 10,100 eller 1000 år ;)

Jag köpte iofs bara Gamecuben på launch och den höll väldigt länge innan lasern gick sönder. De andra köpte jag senare men xboxen pajjade nätaggregatet på, 360:n har gått sönder två gånger. Wii, PS2 och PS3 har hållt (liksom Nintendo DS och PSP) (peppar, peppar).

När jag köper Wii U kommer jag vara införstådd med att den kan gå sönder men inte 100 % säker på att den faktiskt pajjar innan jag är klar med den så att säga.

#139

Postad 28 januari 2012 - 15:23

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Hehe jo där har du rätt där har jag omformulerat mig :P Såklart jag menar att om man spelar på konsolen mycket och är en inbiten gamer så är det dumt att tro att den kommer att hålla.

Jo, någon gång är det ju någonting som slits sönder, oftast verkar det vara lasern. Min laser på Cuben gick också sönder, visst var det då den knäppte och hade sig och så an error has nånting... ? Nätagget sitter internt ja på första Xboxen. Men jag tycker man kan förvänta sig en livstid åtminstone generationen ut.

Men kassetbaserade konsoler utan skärm som nes, snes och N64 kan man förvänta sig att dem håller hur länge som helst eftersom att dem går svala, är passivt kylda och finns inga rörliga delar. Det enda jag kan tänka mig som kan paja där är nätagget men det är ju externt där och lätt att byta ut.

Dock tror jag inte det är någon fara med bärbara konsoler då dessa är passivt kylda och går så pass svala, lasern möjligtvis PSP men annars DS och 3DS och andra gameboy enheter lär hålla. Det vore väl om skärmen skulle gå sönder i efterhand men det tvivlar jag då livslängden på LCD panelerna är väldigt länge.

Redigerat av Juhan, 28 januari 2012 - 15:25.


#140

Postad 28 januari 2012 - 16:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Men kassetbaserade konsoler utan skärm som nes, snes och N64 kan man förvänta sig att dem håller hur länge som helst

Nja, jag råkade slänga i några 10-öringar i min NES när den var på (det fanns små lufthål) och då började den ryka och hålla på - bilden blev svart ;(, dålig kvalitet :P

Fast barn kan förstöra vad som helst.

#141

Postad 29 januari 2012 - 12:25

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Nja, jag råkade slänga i några 10-öringar i min NES när den var på (det fanns små lufthål) och då började den ryka och hålla på - bilden blev svart ;(, dålig kvalitet :P

Fast barn kan förstöra vad som helst.


Men du kan ju inte räkna räkna, det var ju självförvållat :D och inte normalt slitage.

Men jo barn kan förstöra det mesta. Någon som har fått någon VHS förstörd pga. att barn har stoppat in saker? :)

#142

Postad 29 januari 2012 - 16:40

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
min gamecube köptes 1 månad efter release, och har hållt hur bra som helst tills idag. väl använd. faktum är att inte en enda av nintendos konsoler har krånglat för mig. alls. kexboxen har frusit nån gång, så man har hållt andan i några sekunder, men den fungerar än så länge.

säga vad man vill men nintendo bygger saker som håller i högre utsträckning än dom andra ;).

#143

Postad 29 januari 2012 - 21:22

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

min gamecube köptes 1 månad efter release, och har hållt hur bra som helst tills idag. väl använd. faktum är att inte en enda av nintendos konsoler har krånglat för mig. alls. kexboxen har frusit nån gång, så man har hållt andan i några sekunder, men den fungerar än så länge.

säga vad man vill men nintendo bygger saker som håller i högre utsträckning än dom andra ;).


Det är snarare slumpen som avgör vilka som får de sämre och de bättre exemplaren. De konsoler som har strulat mest för mig är Nintendos konsoler och då har jag ändå haft/har nes (x2), snes, genesis, psx (x3), n64 (x3), ps2 (x2), gc, 360, ps3, wii, gb, gbc, psp, 3ds. Men då hade jag ändå psx tre gånger och n64 tre gånger pga. jag vajade mellan konsolerna och kunde inte bestämma mig då det kom bra spel till båda men var dum nog och bara skulle ha en konsol och sålde en gång min ps2 men då senare kom det spel som jag ville ha och köpte en igen. Så det är alltid dumt att sälja konsoler. Där har samtliga ps2 och psp fungerat bra och en psx av tre krånglat. Trotts alla ägda konsoler så har bara tre krånglat sammanlagt.

De konsoler som har krånglat för mig är nes (ständiga blåsandet på kasseter, en enhet vägrade att ta emot några spel så vi fick köpa en ny), psx (spelen låste sig titt som tätt, trotts välskötta skivor) och gc (lasern som krånglade). Annars har allting fungerat kanon och MS konsoler är nog dem som har fungerat bäst för mig, båda fungerar kanon. Men i ren fel % i statistiken så kan jag nog tänka mig att Nintendo är bäst och MS mindre bra. Men somsagt, det är slumpen som avgör om man får ett bra eller dåligt ex. och väntar man ett par år med att köpa konsolen istället för att köpa den tidigt efter lanseringen så ökar man sina chanser att få en konsol som håller.

#144

Postad 29 januari 2012 - 21:35

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
jag tror inte så mycket på slumpen som på att dom helt enkelt bara gjort ett skitbygge. när det gäller microsoft gjorde dom ett skitbygge. ps3 vet jag inte riktigt vad felet är, men det var väl inte lika mycket skitbygge iallafall ;).

på den tiden det begav sig så hörde jag från flera att dom knappt vågade flytta sitt ps2 då dom var rädda att det skulle gå sönder. nu tror jag nog att dom överdrev en del, men ändå. ett par som fick repade skivor från sina xbox, nån fick ett pajjat ps2, men jag hörde aldrig nån som hade fått ett trasigt gc, mer än dom som hade lyckats hälla läsk i skiten ;D.

vad gäller nes så jo, det får man väl medge att den är som den är. men det är ganska lätt att åtgärda. ny connector för en femtiolapp, rengöra spelen, and youre good to go.

#145

Postad 29 januari 2012 - 23:11

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Jo nes var som den var att man var tvungen att blåsa och rengöra spelen. När det gäller connectorn så var jag väldigt liten på den tiden så jag visste inte ett smack om hårdvara och det gjorde inte min mor eller mina syskon heller så då blev det en ny.

Red ring of death beror på Xboxen var feldesignad med för dålig kylning på GPU och CPU. Det blev bättre när CPUn gick ner till 65nm och och en till extra kylfläns till den men GPUn kunde fortfarande paja men när GPUn senare gick ner till 65nm så försvann det problemet nästan. Felprocenten på Jasper är inte högre än någon annan konsol. Har du sett hur 360 ser ut inuti? DVD läsaren ser ut som vilken DVD läsare som helst till PC och under den sitter kylflänsen som är väldigt låg kloss i kloss och när DVDn är uppe i varv så blir den varm och på så vis värmer upp kylflänsen till GPUn och därefter går GPUn varmare. Det är nog därför jag har klarat mig från PROD med min 360 men många andra som har fått det, Falcon har 10% rma (sist jag läste för ett par år sedan) då jag aldrig någonsin kör spelen direkt från skivan för att det väsnas. En kompis som också har en Falcon fick Red ring of death, har sin 360 ståendes och kör alltid spelen från skivorna då han har en 20gb så får han inte plats med att installera spelen. Plus då man har den ståendes så täcker man för det största ventilationshålet så tror jag att han fick PROD pga. att han hade den ståendes och körde spelen från skiva därav jag har klarat mig i fyra års tid då jag kör spelen från hårddisken och har den liggandes och då spelar jag betydligt mer än han. Men man ska ju ändå kunna använda konsolen som den var designat för.

Men jag har aldrig fått mina skivor repade av 360 och det är väl bara då man flyttar på konsolen och vem flyttar på den då man spelar?

Många som har första utgåvan av PS3orna har börjat fått YLOD som är motsvarigheten till red ring of death så den är inte heller felfri plus att lasern går sönder på den verkar vanligare.

Men köper du en 360 Jasper eller nyare modell så är inte RMA statistiken högre än Nintendo och Sony. Men det är inte ovanligt, Sony hade problem i början med att läsare gav upp och YLOD men om konsolen är av bra kvalitet, det tar några år innan man kan säga det säkert. Nintendo räknas inte in när det gäller denna generation då Wii är byggt på väldigt gammal och beprövad teknik.

Nej, finns ingen anledning att köpa en konsol vid realise då det inte finns några spel och så har konsolen barnsjukdomar och svindyra spel. Bättre att vänta något år åtminstone en nm sänkning då finns det fler spel och spelen har gått ner i pris. Själv så köper jag aldrig någonsin fullprisspel, finns inte en chans i världen att jag gör det. Fyndar på reor och på Zavvi istället.

Redigerat av Juhan, 29 januari 2012 - 23:19.


#146

Postad 29 januari 2012 - 23:23

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
att där inte finns några spel håller jag inte med om. gamecube hade luigis mansion, och kort efteråt släpptes smash bros. en fin start. och några barnsjukdomar hade den inte heller ;)
vi får väl se vad wii u kan tänkas ha för släppspel. är väl egentligen det jag skulle vilja veta innan jag förbokar. råd lär jag väl förhoppningsvis ha iallafall :)

#147

Postad 30 januari 2012 - 00:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Nej, finns ingen anledning att köpa en konsol vid realise då det inte finns några spel och så har konsolen barnsjukdomar och svindyra spel. Bättre att vänta något år åtminstone

Det var 7-8 år sedan ett nytt konsolsläpp, jag kan tänka mig flertalet anledningar. Orka sitta och rulla tummarna i ett år medan alla andra spelar nextgen. Det är inte som att man inte har råd och spel lär finnas gott om under första året och säkert även vid launch.

#148

Postad 30 januari 2012 - 02:18

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

att där inte finns några spel håller jag inte med om. gamecube hade luigis mansion, och kort efteråt släpptes smash bros. en fin start. och några barnsjukdomar hade den inte heller ;)
vi får väl se vad wii u kan tänkas ha för släppspel. är väl egentligen det jag skulle vilja veta innan jag förbokar. råd lär jag väl förhoppningsvis ha iallafall :)

Jo Gamecube hade barnsjukdomar, köpte min ett halvår senare, ungefär ett år senare började lasern krångla väldigt mycket. Andra GC fungerade väldigt bra, har bara blivit en gång det där an error has felmeddelandet. Så den hade barnsjukdomar, Nintendo är inte perfekt, och nu är det betydligt kraftfullare hårdvara Nintendo kommer att använda sig av, så Wii U eller vad den nu kommer att heta kommer ha barnsjukdomar.

Det var 7-8 år sedan ett nytt konsolsläpp, jag kan tänka mig flertalet anledningar. Orka sitta och rulla tummarna i ett år medan alla andra spelar nextgen. Det är inte som att man inte har råd och spel lär finnas gott om under första året och säkert även vid launch.

Jag klarade mig väldigt bra med spel då jag väntade två år innan jag köpte 360 och Wii i början av 2008 och PS3an ett år senare början av 2009. Var överrumplad av spel så jag passade på faktiskt att klara spel som jag hade tänkt klara ut men inte hunnit. Det släpps ju fortfarande spel fast de nya konsolerna har kommit om än inte lika mycket vilket är skönt för då hinner man faktiskt spela ut dem och det brukar jag använda tiden till under perioden man väntar ett par år till åtminstone nästa nm sänkning.

För nu är jag ordagrant överrumplad av spel, hela 2012 är smockad och 2013 kommer det att släppas en del också. Har också en del spel från förra generationen jag vill spela. Fatal Frame 1, 2, 3 och så fyran till Wii. Castlevania spelen till DS (har inte klarat ut första än), Samtliga Zelda spel har bara klarat ut Zelda TP och nästan A Link to the past så jag har ett par stycken kvar. Resident Evil 1, 2, 3. Plus att jag har en hel del till 360 som är oklarat och 8st till PS3an och några stycken till Wii. Plus då att bara den här generationen är det 40 stycken kommande som verkar intressanta (får väl se slutresultatet hur många som är bra). Plus att det är lite gamla goingar från Snes, Genesis och Gameboy advance då jag har uppdaterat Xboyadvance till en nya version som fungerar betydligt bättre där spelen faktiskt flyter på som dem ska och inte hackar. Men men spel finns det alltid.

Har en kompis som också alltid väntar ett par år innan han köper nya konsoler pga. barnsjukdomar att han inte vill ha en konsol som racklar eller går sönder. Men han har över 500 oklarade spel.

Sedan så känner jag inte att jag har speciellt bråttom att köpa nytt, känner gott och väl att grafiken duger och känner inget mindervärdes komplex för att jag inte har dem senaste konsolerna.

Hur jäkla fort spelar ni spelen här? Klarar ni ut spelen så fort dem släpps eller? Eller är ni såna här som inte har några oklarade spel och så fort det släpps något nytt så köper ni det och klarar ut det på en gång?

Sedan när det gäller priset på spelen så är det en ren principsak från min sida, att aldrig någonsin nånsin köper ett fullprisspel, aldrig. Utgivarna ska inte tro att det är helt ok att ta ockerpriser utan dess like för fullprisspel. Jag köper bara billiga spel för jag säger ifrån som konsument att jag tycker det inte är ok att ta ut dem ockerpriser som dem gör idag som spel. Enda gången jag köper fullprisspel är arcadspel som kostar 1200ms points. Den här generationen är det bara Killzone och Uncharted 2 som jag har betalat full pris för.

Jag har fortfarande inte ens köpt Uncharted 3 eller Resistance 3 eller Ratchet and Clank all for one för att det fortfarande är för dyrt. Heavy Rain släpptes i februari förra året och jag fick vänta tills oktober innan jag köpte det. Det tänker jag göra med Uncharted 3 som vägrar sjunka i pris verkar det som men jag kommer att vänta. Vänta och har tålamod det är jag väldigt bra, en utav mina starkaste sidorna här inte, jag är inte ivrig för fem öre.

Så det finns bara fördelar att vänta ett par år med konsolköp, billigare konsol, massor med bra spel och dem har hunnit sjunkit i pris så man kan hitta riktiga fynd och det bästa och viktigaste av allt. En felfri fungerande konsol utan barnsjukdomar som inte visar sig förres om tre, fyra år, strax efter reklamationsrätten har gått ut. Jag tänker och jag skall bara köpa en konsol av varje per generation, inte mer pga. att dem har gått sönder. Går konsolerna sönder idag och det är svårare att laga själv, ja bara att köpa nytt.

Men alla här verkar det som på att konsolerna kommer att fungera felfritt från dag ett, vilket aldrig har hänt mig då jag har köpt mig en konsol i början.

#149

Postad 30 januari 2012 - 07:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hmm jag har den här generationen köpt 2 360, 2 ps3 och en wii. Alla fungerar fortfarande. Tom min release 360 från 2005 fungerar fortfarande.
Min ena PS3'a är den första som släpptes i USA ca ett halvår innan Sverige och det är den jag fortfarande använder mest.
Men visst jag har inte använt ngn av dem dagligen i långa perioder så det är kanske därför de fortfarande fungerar.

Redigerat av Unregistereddc471864, 30 januari 2012 - 07:36.


#150

Postad 30 januari 2012 - 09:50

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Jo Gamecube hade barnsjukdomar, köpte min ett halvår senare, ungefär ett år senare började lasern krångla väldigt mycket. Andra GC fungerade väldigt bra, har bara blivit en gång det där an error has felmeddelandet. Så den hade barnsjukdomar, Nintendo är inte perfekt, och nu är det betydligt kraftfullare hårdvara Nintendo kommer att använda sig av, så Wii U eller vad den nu kommer att heta kommer ha barnsjukdomar.


brukar inte ta hårdvarufel som barnsjukdomar, men ok. och jag skulle inte vilja kalla att typ 1 av vad? 10000? har fel för barnsjukdomar eller ens problem. som sagt, du är en av väldigt få jag hört talas om som haft problem med den.

att wii u kommer ha problem återstår väl att se.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.