Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Elden Ring

361 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Elden Ring (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 7,5 (1) 449:-
Elden Ring (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 8,33 (2) 549:-
Elden Ring (PC) (PC-spel) 6 8,33 (2) 524:-
Elden Ring (PS5) (PlayStation 5-spel) 7 7,87 (14) 429:-

#51

Postad 26 februari 2022 - 20:28

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 007 inlĂ€gg
  • 0

PC-versionen rekommenderas inte av DF. Ingen verkar undgÄ stutter. DÄligt optimerat tyvÀrr.

 

Shader-kompilering i realtid = Ja.. fail.

 

Det enda sĂ€ttet att nĂ„ stabila 60 fps Ă€r alltsĂ„ att spela PS4 Pro-versionen pĂ„ PS5, med grafik och upplösning dĂ€refter. Starkt jobbat. ;) 



#52

Postad 27 februari 2022 - 03:29

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr en hel del som inte förklaras sÄ bra, om alls, i de hÀr spelen kan man sÀga. Men spelar man online sÄ riskerar man att bli invaderad av andra PvP-spelare, och kan Àven fÄ hjÀlp av andra spelare.

Inte som att jag Àr nÄgon expert dÄ jag bara har testat att invadera samt hjÀlpa ett fÄtal ggr i min SoulskarriÀr, och aldrig tagit hjÀlp av nÄgon annan (dÀremot blivit invaderad ett antal ggr :D ).

Verkar tydligen som jag hade fel ang att jag blev invaderad av en spelare. Tydligen kan det dyka upp random NPC invaders hÀr och var. Har stött pÄ tvÄ till nu. Onlinedelen verkar inte riktigt fungera till Xbox ens Àn.
Nu har jag fastnat pÄ en riddare i slottet som gör slarvsylta av mig hela tiden. Dessutom en trist bit att springa varje gÄng man dör.

Redigerat av La Cucaracha, 27 februari 2022 - 03:33.


#53

Postad 27 februari 2022 - 16:03

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

I dom andra spelen var det sÄhÀr:

Online:
* Man ser meddelanden, blodflÀckar, "spöken" av andra spelare.
* Man kan hjÀlpa andra och ocksÄ be om hjÀlp.

* Man kunde bli invaderad men bara om man var i mÀnskilg form.

 

Det var altsÄ lÀtt att "njuta av" online-fördelarna utan risk att bli invaderad om man bara sÄg till att spela som "död" hela tiden.

 

Exakt hur detta Àr i Elden Ring har jag inte helt koll pÄ, men det Àr troligtvis nÄgon liknande. Personligen tycker jag att den mÀngden av meddelanden i början drog ned en bit frÄn helhetsintrycket, men det Àr förstÄeligt att det blir lite mycket med tanke pÄ hypen och att man vÀntat i 6Är. Jag gillar dom andra aspekterna av online, blodflÀckar och "spöken" tycker jag förhöjjer spelupplevelsen, sÄ jag hade gÀrna sett att man kunde slÄ av enbart meddelanden.

 

NPC invaders var inte random i dom andra spelen, det var tydliga platser/hÀndelser dÀr dom kom, men det kan ju ocksÄ ha Àndrats Àven om jag inte direkt tror det, men vi fÄr se.


Redigerat av Demon Slayer, 27 februari 2022 - 16:04.


#54

Postad 27 februari 2022 - 16:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0

* Man kunde bli invaderad men bara om man var i mÀnskilg form.

 

Det var altsÄ lÀtt att "njuta av" online-fördelarna utan risk att bli invaderad om man bara sÄg till att spela som "död" hela tiden.

A just det ja, sÄ var det ju. DÀrför jag inte blev invaderad sÀrskilt ofta, körde nÀstan alltid död. I DS2 fick man ju klara spelet med halva livet pga hollow.



#55

Postad 27 februari 2022 - 16:40

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

I DS2 poppde man en effigy just före bossen, sen mistade man lite mer och lite mer liv varje gÄng man dog, och sÄ kunde man poppa en för att fÄ tillbaka livet nÀr det började bli riktigt illa, men kommer inte ihÄg att invaders var ett stort problem men det kan ju bero pÄ att man dog igenn lika fort :lol:

 

Dock var det ju inte alls lika mÄnga som spelade DS2 pÄ den tiden det kom om man jÀmför med nu (kÀnns det som), streaming har verkligen pumpat liv i Souls-serien, det finns alltid folk som spelar dessa spel idag. Jag sÄg en som skulle despawna alla mobs i hela DS2 (vilket stort sett betyder att klara spelet 12ggr lol). Speedrunning, SL1 och Àven Trilogy no-hit lever ju och frodas och det Àr som ett smörgÄsbord pÄ Twitch för oss som gillar att följa med live.

 

I demon Souls var det standard att ta livet av sig sjÀlv i Nexus efter varje boss (som gav tillbaka Human form) och dÀr blev det 50% kutt i HP, men man hade ju Cling Ring som gav tillbaka 25%. Grunden till att man dödade sig sjÀlv i just Nexus Àr ju pga World Tendencies som pÄverkades i vÀrldarna men inte i Nexus och inte sÄ mycket pga invareds tror jag. Ibland glömde man ju och blev invaderad ganska fort, gÀrna nÀr man stod i menyen och letade efter nÄtt hehe.


Redigerat av Demon Slayer, 27 februari 2022 - 16:45.


#56

Postad 27 februari 2022 - 17:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 1

I DS2 poppde man en effigy just före bossen, sen mistade man lite mer och lite mer liv varje gÄng man dog, och sÄ kunde man poppa en för att fÄ tillbaka livet nÀr det började bli riktigt illa, men kommer inte ihÄg att invaders var ett stort problem men det kan ju bero pÄ att man dog igenn lika fort :lol:

 

Jag gick tillbaka och kollade DS2-trÄden och jag anvÀnde aldrig effigy (för att det skulle bli för "lÀtt" dÄ :D). Hade 2k liv som hollow till slut.

 

Skröt en del om mina invaderingsmatcher hos rÄttkungen ocksÄ. Good times.



#57

Postad 27 februari 2022 - 17:46

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

Jag gick tillbaka och kollade DS2-trÄden och jag anvÀnde aldrig effigy (för att det skulle bli för "lÀtt" dÄ :D). Hade 2k liv som hollow till slut.

 

Skröt en del om mina invaderingsmatcher hos rÄttkungen ocksÄ. Good times.

Hehe good times.



#58

Postad 27 februari 2022 - 18:16

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0
Verkar som online-delen Àven kommit igÄng till Xbox. Kan vÀl tycka alla meddelanden som nÀmndes blir nÀstan irriterande. Ibland kan dom ju faktiskt innehÄlla lite bra information men överlag kanske lite vÀl onödigt mÄnga pÄ vissa stÀllen.

Jag Àr fortfarande helt vÀrdelös pÄ spelet iaf men lÀnken som gav en del snabba tips hjÀlpte en hel del.
Problemet Àr att all strid handlar om extrem tajming och det Àr man inte van vid som icke-Souls-spelare. SÄg ett helt sjukt klipp pÄ en som tog första stora bossen utan att ens fÄ en trÀff, perfekta rullar hela tiden. SjÀlv har man smÄtt panik varje gÄng nÄn börjar veva efter en.

MÀrkte nu nÀr jag Àr uppe pÄ runt lvl25 och ska levla upp nÄgot sÄ Àr det oftast bara en stats som höjs. Tidigare om man valde t.ex dex sÄ höjdes en hel drös med stats pÄ div saker???

#59

Postad 27 februari 2022 - 19:25

nimman
  • nimman
  • LĂ€rjunge

  • 466 inlĂ€gg
  • 0
Betalat elrÀkningen.

Älskar spelet

För bövelen vilket skitspel det knÀcker mig totalt. Jag Àr en hackkyckling som springer runt och dör hela tiden.
NÀr jag trodde kartan var 100%, ja dÄ hittade jag en hiss som gick nerÄt.

Fy!

Älskar skiten, jag Ă€r helt knĂ€ckt!

Redigerat av nimman, 27 februari 2022 - 19:25.


#60

Postad 27 februari 2022 - 20:03

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0


MÀrkte nu nÀr jag Àr uppe pÄ runt lvl25 och ska levla upp nÄgot sÄ Àr det oftast bara en stats som höjs. Tidigare om man valde t.ex dex sÄ höjdes en hel drös med stats pÄ div saker???

NÀr du levlar upp dex sÄ fÄr du primÀrt mer power i attacker med dex-vapen, men det Àr nog flera andra inte lika mÀrkbara saker som gÄr upp, t.ex hastighet för magi osv. Det du nÀmner kan vara att du har haft flera vapen i slottarna som skalar med dex, sÄ ser du för var och en hur mycket dom gÄr upp, men om du nu har Àndrat vad du har equipar sÄ bara ser du inte dom lÀngre direkt vid level-up menyn, men allt av dex vill gÄ upp.



#61

Postad 28 februari 2022 - 08:27

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0

NÀr du levlar upp dex sÄ fÄr du primÀrt mer power i attacker med dex-vapen, men det Àr nog flera andra inte lika mÀrkbara saker som gÄr upp, t.ex hastighet för magi osv. Det du nÀmner kan vara att du har haft flera vapen i slottarna som skalar med dex, sÄ ser du för var och en hur mycket dom gÄr upp, men om du nu har Àndrat vad du har equipar sÄ bara ser du inte dom lÀngre direkt vid level-up menyn, men allt av dex vill gÄ upp.

Var nog inte exakt det jag menade, lite svÄrt att förklara nÀr man inte Àr van vid systemet.
Varje gĂ„ng jag levlar karaktĂ€ren inne i lvl up-menyn sĂ„ ser man ju alla stats som höjs nĂ€r jag vĂ€ljer en specifik sak att levla. Som exempel, vĂ€ljer jag Vigor sĂ„ höjs HP samt ett gĂ€ng saker pĂ„ listan till höger. Men ibland typ var 5:e level eller nĂ„got sĂ„ höjs bara HP (om jag vĂ€ljer Vigor) och inga andra stats. Jag trodde först det var nĂ„got fel men leveln efter sĂ„ sĂ„g jag att flera stats höjdes som ”vanligt” och inte bara en.

F.ö sÄ Àr det ett spel som man lÀtt blir sittande med och Àr extremt svÄrt att stÀnga av. Fick nÄn teleport av en inne i Roundtable Hold dÀr jag hamnade lÄngt ut pÄ östra delen av kartan. GÄr runt nÄgra fiender dÀr pÄ fÀltet som insta-dödar mig pÄ ett slag men man kan smyga runt och hugga dom i ryggen ganska lÀtt, man fÄr över 1000 runes per fiende sÄ det Àr lÀtt att levla upp dÀr, eller skaffa resurser om man ska köpa nÄn skit.

Redigerat av La Cucaracha, 28 februari 2022 - 08:31.


#62

Postad 28 februari 2022 - 10:37

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

Statsen til höger Àr defense menar jag, och det fÄr man "gratis". Men ja det Àr nÄgon slags algoritm bak allting dÀr man ibland inte fÄr nÄgot för en level och kan behöva 2 för att saker ska höjjas. Detta blir Ànnu vÀrre nÀr du nÄr soft cap, dÄ brukar man bara fÄ varannan tills man nÄr hard cap dÀr man inte fÄr nÄgonting. Normalt i SoulsSpel Àr att man behöver cirka 30 i en stat för att den skal bli mÀrkbart bra. Se ocksÄ till att anvÀnda vapen som skalar bÀst med din stat (STR f.eks om det Àr det du satsar pÄ). C Àr bÀttre Àn D osv, men detta mÀrks inte sÄ tydligt pÄ direkt damage output förrÀn man som sagt börjar komma runt 30.

 

Ja det Àr sjukt mycket större Àn man först tror, jag kom ocksÄ dit du sa men via en annan vÀg - lite kul.



#63

Postad 28 februari 2022 - 12:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0
DĂ„ Ă€r jag med, dĂ„ kan man se fram emot Ă„tskilliga levels dĂ€r det ”stĂ„r still” alltsĂ„.

Jag kan ju ha gjort bort mig en del dÄ jag anvÀnder samma vapen som jag hade frÄn start. Gick efter en guide dÀr man samtidigt levlade upp startvapnet till +4 sÄ byte har inte kÀnts aktuellt dÄ det mesta jag hittat har lÀgre stats och jag har inte tillrÀckligt med smithing Stones för bara testa.
Enda jag har skaffat Àr en annan stav och lite andra klÀder som tÄl mer. Skulle gÀrna anvÀnt min prisonerhjÀlm men dÄ blir jag för tung och rullar uselt.

#64

Postad 28 februari 2022 - 13:17

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

Du fÄr alltid mer av nÄnting, men ja vissa saker kan ibland stÄ still en gÄng. Om huvudatributen för den stat jag vil höjja inte gÄr upp sÄ vÀljer jag oftast att vÀnta med just den staten tills jag har nog till 2 levlar och sÄ uppar jag nÄtt annat istÀllet (HP, Endurance, EQ load etc).

 

Jag har sjÀlv uppgraderat utan att veta om och nÀr man fÄr nÄnting bÀttre, och just smithing stones [1] verkar det inte direkt finnas mycket av hittils. Man kommer sÀkert kunna köpa det sen, men i början fÄr man nog nöjja sig med att uppa 1 sak. Vanligtvis kan du dock klara hela spelet med startvapnet sÄ det borde inte vara helt förkastligt. Det Àr ju svÄrt, sÄ hur lÀnge ska man vÀnta pÄ nÄtt bÀttre liksom, det tar ju tid att spela om omrÄden hela tiden ocksÄ sÄ jag tÀnkte yolo och bara kör pÄ.

 

Jag försöker hÄlla mig under 30%, men har inte helt finurlat ut om det Àr en threshold eller inte dÀr. Man ser ju nÀr man Àr pÄ tok för tung dock.


Redigerat av Demon Slayer, 28 februari 2022 - 13:21.


#65

Postad 28 februari 2022 - 15:45

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlĂ€gg
  • 1

Jag försöker hÄlla mig under 30%, men har inte helt finurlat ut om det Àr en threshold eller inte dÀr. Man ser ju nÀr man Àr pÄ tok för tung dock.

Har försökt att inte lĂ€sa nĂ„got om spelet men just detta kollade jag upp; 

Spoiler



#66

Postad 28 februari 2022 - 15:49

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0
Ligger du pÄ under 30% av din kapacitet? GÄr du runt nÀck och med pinnar? :D

#67

Postad 28 februari 2022 - 19:54

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

Har försökt att inte lĂ€sa nĂ„got om spelet men just detta kollade jag upp; 

Spoiler

Ok. Det Àr inte tydligt ihop med hur det kÀnns nÀr man rullar, men dÄ Àr det som i DS3.

 

Ligger du pÄ under 30% av din kapacitet? GÄr du runt nÀck och med pinnar? :D

Jag har standard prisoner outfit men var tvungen att kasta skjortan sÄ nÀstan faktiskt hehe. SÄ hittade jag en Scimitar som jag kör med sÄ Àr ganska light ja.



#68

Postad 28 februari 2022 - 20:23

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0

Jag har standard prisoner outfit men var tvungen att kasta skjortan sÄ nÀstan faktiskt hehe. SÄ hittade jag en Scimitar som jag kör med sÄ Àr ganska light ja.

Imponerande, jag ska vara glad om jag ligger pĂ„ en bit över 50% om jag snĂ„lar. Gillar dock staven, gör en j*vla massa skada med nĂ„n projektil-spell jag köpte av en kĂ€rring i en grotta precis vĂ€sterut om den dĂ€r vagnen som dras av tvĂ„ ”troll”. Inne bland blommor och skit dĂ€r uppe vid nĂ„n ruin fanns en kĂ€llare.

Sprang f.ö pÄ en gruva dÀr det fanns en del smithing stones ocksÄ.

Redigerat av La Cucaracha, 28 februari 2022 - 20:24.


#69

Postad 28 februari 2022 - 20:31

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

Ah nais, undrade just var det fanns en magiker att köpa frÄn, jag har den standard bara som följde med. Jag hittade gruvan sÄ har +4 pÄ svÀrdet och +nÄnting pÄ staven.

 

Det blev sÄ mycket att hitta ute i vÀrlden att jag började följa mainstory istÀllet, Àr en bit inn i slottet nu.



#70

Postad 01 mars 2022 - 00:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0

Ah nais, undrade just var det fanns en magiker att köpa frÄn, jag har den standard bara som följde med. Jag hittade gruvan sÄ har +4 pÄ svÀrdet och +nÄnting pÄ staven.

Det blev sÄ mycket att hitta ute i vÀrlden att jag började följa mainstory istÀllet, Àr en bit inn i slottet nu.

Den spellen som hÀnger med standard Àr ju ocksÄ bra men seg. Den man kan köpa skjuter snabbare. Sen finns det Àven en annan bra spell som gör att man lÀgger magi pÄ svÀrdet.
Brukar köra den nÀr det ska buffas inför jobbiga fiender.

Slottet Ă€r ganska drygt, har hĂ„llt pĂ„ dĂ€r halva kvĂ€llen. Den Ă€ckliga riddaren som gĂ„r dĂ€r nere med en ”vakt” Ă€r sĂ„ in i ******** dryg. Hittade dock tillslut en möjlighet att ta en genvĂ€g förbi hela början direkt ner till den dĂ€r fula spindelkrabban.

Edit: RĂ„kade f.ö börja hugga pĂ„ en friendly npc, sĂ„g likadan ut som vissa av dom dĂ€r zombie-liknande fienderna. SĂ„g lite sent att han började gorma ”ouch” och ha sig. Sen ville han inte bli kompis alls
dumt val av honom :P

Redigerat av La Cucaracha, 01 mars 2022 - 00:12.


#71

Postad 01 mars 2022 - 00:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

Haha jag slog ocksÄ honnom :lol:



#72

Postad 01 mars 2022 - 09:32

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0

Haha jag slog ocksÄ honnom :lol:


Jag sÄg ju att han stod dÀr nere och trodde det var en fiende sÄ nÀr jag hoppade ner högg jag för fulla muggar. Det spelade ju ingen roll om jag tog fast travel till ngt annat stÀlle och sen kom tillbaka, han gick till anfall direkt.

Btw, jag tycker att det Àr extremt lite prylar jag kan crafta. Skulle vara bra med nÄn slags cunsumable för att höja FP/HP om man har slut pÄ flaskor. Men icke!

#73

Postad 01 mars 2022 - 16:29

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlĂ€gg
  • 0

Jag sÄg ju att han stod dÀr nere och trodde det var en fiende sÄ nÀr jag hoppade ner högg jag för fulla muggar. Det spelade ju ingen roll om jag tog fast travel till ngt annat stÀlle och sen kom tillbaka, han gick till anfall direkt.

Kommer ihÄg nÀr jag stod och pratade med smeden i DS1 och lÀgger ned kontrollen för att hÀmta lite kaffe. PÄ vÀg ut ur rummet hör jag att smeden hÄller pÄ att göra mos av mig. InsÄg att nÄgon av triggers tryckts in nÀr jag lade ned kontrollen och jag slog till smeden. Kostade ett par timmars farming av souls för att göra repent...



#74

Postad 01 mars 2022 - 18:45

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlĂ€gg
  • 0

Vad Ă€r folk för level hĂ€r? Är level 20 och kör en blandning av magi och twinblade. ÖvervĂ€ger dra upp min styrka sĂ„ jag iaf kan anvĂ€nda brass shield som nyss droppade och verkar riktigt bra. Har annars skippat sköld just för att hĂ„lla mig lĂ€tt men misstĂ€nker den kan komma till anvĂ€ndning vid tillfĂ€lle senare. 

 

Gillar verkligen det hÀr och skulle för nÀrvarande ranka det som skönaste souls-spelet. Aningen mer förlÄtande Àn tidigare souls (sÄ hÀr i början iaf) men samtidigt grymt spÀnnande nÀr man utforskar nya omrÄden och flaskorna börjar krypa ner mot noll. VÀder och dygnseffekterna ger dessutom ett par extra dimensioner helt klart!


Redigerat av letmefly, 01 mars 2022 - 18:45.


#75

Postad 01 mars 2022 - 19:17

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0
Är lvl 33 tror jag, kör Prisoner sĂ„ magi och ett lĂ€tt svĂ€rd. Sköld har jag en liten men anvĂ€nder den ganska sĂ€llan, suger pĂ„ att parera sĂ„ jag mĂ„ste trĂ€na en hel del.
Vet inte riktigt vilken vÀg jag ska ta med hur jag ska bygga karaktÀren. Magi Àr riktigt effektivt sÄ jag kommer nog pumpa in en del dÀr.

#76

Postad 01 mars 2022 - 19:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

Jag har vart sjuk en stund sĂ„ har inte orkat spela sĂ„ mycket men Ă€r lvl.24 Prisoner. Är ocksĂ„ lite kluven pĂ„ hur jag ska levla, men jag ligger pĂ„ ca 20-22 pĂ„ bĂ„de dex och magi och det var ju en swordsmage jag skulle spela sĂ„. Jag stoppade en bit inn i stormslottet och började utforska den allra sydligaste ön i hopp om att finna mer smithing stones efter att förgĂ€ves ha "farmat" gruvan igenn, kul liten avstickare och planen Ă€r att hitta 4 sĂ„ jag kan fĂ„ staven till +2 iaf (den Ă€r +1 nu).

 

Man ser kommentarer pÄ internet om att magi Àr sÄ lÀtt, men jag vet inte om det stÀmmer, man mÄste ju hÄlla koll pÄ 2stk mÀtare, toggla mellan flaskorna, eventuellt toggla mellan sköld och stav osv, sÄ en ren STR med en fet hammare kÀnns lÀttare just hos bossar, dessutom dör man ju pÄ 1-2 slag som magiker. Tycker det Àr en bra avvÀgning hittils men det Àndras kanske sen.


Redigerat av Demon Slayer, 01 mars 2022 - 19:56.


#77

Postad 02 mars 2022 - 00:03

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0
HÄller ocksÄ pÄ att hÀrjar runt pÄ sydön. Drog in i Castle Morne söderut, svÄrt att missa dÄ det stÄr en jÀttefigur och skjuter pilar stora som trÀd mot en :D
Han var dock brÀckligare Àn man trodde.
Finns lite smithing stones dÀr inne ocksÄ pÄ nÄgra stÀllen.
Jag har möjlighet att dra upp svÀrdet till +5 nu och staven minst till +3 men nÀr jag stÄr hos smeden sÄ fÄr jag alltid beslutsÄngest och jag skiter i det.
Kör du med start-staven eller har du hittat ngt ny? Jag har nÄn Demi human queen staff som Àr vÀl snÀppet bÀttre Àn den man börjar med.
Lvl 36 nu iaf.

#78

Postad 02 mars 2022 - 01:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0
Inte bara PC versionen som har problem med frameraten.

DF analys av PS5 och Series S/X
https://youtu.be/uVcfiBnX1c0

Vill man spela i stadiga 60fps, sÄ fÄr man köra PS4 versionen i PS5:an.

#79

Postad 02 mars 2022 - 07:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0

Inte bara PC versionen som har problem med frameraten.

DF analys av PS5 och Series S/X
https://youtu.be/uVcfiBnX1c0

Vill man spela i stadiga 60fps, sÄ fÄr man köra PS4 versionen i PS5:an.


Jag mÄste vara extremt okÀnslig för sÄnt för jag tycker det flyter bra pÄ Series X. Har en freesync-skÀrm sÄ vet inte om den hjÀlper till nÄgot.

#80

Postad 02 mars 2022 - 10:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0
MÄste sÀga att det var lÀngesen jag faktiskt kÀnde mig peppad pÄ att spela pÄ kvÀllarna. Riktigt kul spel!

#81

Postad 02 mars 2022 - 11:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

HÄller ocksÄ pÄ att hÀrjar runt pÄ sydön. Drog in i Castle Morne söderut, svÄrt att missa dÄ det stÄr en jÀttefigur och skjuter pilar stora som trÀd mot en :D
Han var dock brÀckligare Àn man trodde.
Finns lite smithing stones dÀr inne ocksÄ pÄ nÄgra stÀllen.
Jag har möjlighet att dra upp svÀrdet till +5 nu och staven minst till +3 men nÀr jag stÄr hos smeden sÄ fÄr jag alltid beslutsÄngest och jag skiter i det.
Kör du med start-staven eller har du hittat ngt ny? Jag har nÄn Demi human queen staff som Àr vÀl snÀppet bÀttre Àn den man börjar med.
Lvl 36 nu iaf.

Ja det var ungefÀr samma som jag dÄ, hamnade pÄ 5st stenar tror jag efter utflykten. Den piskan man fÄr har en extrem stagger-effekt Àven om den Àr ganska svag. Jag kunde helt cheesa han NPC-invader trollkarlen i "runda bordet"-vÀrlden dvs spamma slag sÄ han inte hinner göra nÄnting. Lite trÄkig strid kanske men ville testa om det gick och det gjorde det.

 

Jag har +5 pÄ bÄde svÀrd och stav, anvÀnde ashes of war för att lÀgga pÄ "keen" pÄ min scimitar sÄ den Àr vÀl B nu i dex. Just staven kör jag med den man startade med och har ocksÄ haft lite "Ängest" för att uppa den, jag vet ju att det finns flera ute i vÀrlden men har inte hittat nÄn Ànnu......vanligtvis i souls-spel sÄ Àr det inte jÀttestor skillnad pÄ dessa sÄ det blev lite samma dÀr - eff it! Jag behöve mer kraft dÀr och dÄ och hade stenar sÄ. Man kan köpa stenar sen har jag hört sÄ det Àr inte kört.

 

Magic weapon Àr hittils helt ok, hjÀlper en del.

 

Dom klorna man hittade var ocksÄ ganska coola, fick god lust att levla upp dom och piskan och bÄgen :lol: men har bitigt meg i tungan.

 

Har fortfarande inte tatt han guldriddaren pÄ hÀsten i början. Det ser ut att gÄ bra en stund och sÄ oneshottar han mig sÄ orkar jag inte mer.


Redigerat av Demon Slayer, 02 mars 2022 - 11:27.


#82

Postad 02 mars 2022 - 12:43

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
Jag lirar eldens ring nÀr det har iddqd

#83

Postad 02 mars 2022 - 12:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0

Har en freesync-skÀrm sÄ vet inte om den hjÀlper till nÄgot.

Yes, det hjÀlper en hel del :)

 

Fattar inte varför PS5:an, fortfarande inte har stöd för detta.



#84

Postad 02 mars 2022 - 15:01

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlĂ€gg
  • 0

Finns lite smithing stones dÀr inne ocksÄ pÄ nÄgra stÀllen.
Jag har möjlighet att dra upp svÀrdet till +5 nu och staven minst till +3 men nÀr jag stÄr hos smeden sÄ fÄr jag alltid beslutsÄngest och jag skiter i det.

Jag antar att det Àr för att jag inte hittat smeden som jag inte Àr hundra pÄ varför folk jagar smithing stones? :D

Knallar mest omkring pÄ mÄfÄ och lÄter Àventyren komma som de kommer. Sprang pÄ Fort Craigh och rensade ut det för att senare springa pÄ killen som ville fÄ det utrensat... Trodde jag skulle ha en fin kvÀllssession igÄr nÀr alla lagt sig tidigt men ettÄringen vaknade stup i kvarten sÄ hann inte köra nÄgot överhuvudtaget. Gillar verkligen funktionen att man bara stÀnger av och sÄ startar men frÄn precis dÀr man var - guld nÀr man har smÄbarn och kan behöva rycka ut nÀrsom ;)



#85

Postad 02 mars 2022 - 15:55

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0

Jag antar att det Àr för att jag inte hittat smeden som jag inte Àr hundra pÄ varför folk jagar smithing stones? :D
Knallar mest omkring pÄ mÄfÄ och lÄter Àventyren komma som de kommer. Sprang pÄ Fort Craigh och rensade ut det för att senare springa pÄ killen som ville fÄ det utrensat... Trodde jag skulle ha en fin kvÀllssession igÄr nÀr alla lagt sig tidigt men ettÄringen vaknade stup i kvarten sÄ hann inte köra nÄgot överhuvudtaget. Gillar verkligen funktionen att man bara stÀnger av och sÄ startar men frÄn precis dÀr man var - guld nÀr man har smÄbarn och kan behöva rycka ut nÀrsom ;)


Du har inte fĂ„tt fram Roundtable Hold? Tror man borde hamna dĂ€r om man följer ”pilarna” en kort bit.

#86

Postad 02 mars 2022 - 17:48

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

Jag började jaga dom etfer att ha sett hur lite skada jag gjorde pÄ första riktiga bossen och Ànnu vÀrre hur resten av Stormveil Àr.



#87

Postad 02 mars 2022 - 19:30

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • LĂ€rjunge

  • 371 inlĂ€gg
  • 0
Skaffade i fredags. Tror jag klart 2 story bossar. Betydligt svettigare Àn i Demon souls som jag tyckte hade för lÀtta.Digger spelet starkt, det Àr likt de gamla men med upptÀckarlust som krydda. Spöade draken precis i startomrÄden. Den hade jobbig eld.

Lv 50 nu. Hittade ett bra stÀlle att bygga upp mig.

#88

Postad 03 mars 2022 - 07:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0
Satt och nötte bossen o Castle Morne igÄr, ville klara fanskapet utan att anvÀnda vargarna. Jag gjorde ÀndÄ sÄpass mycket skada nÀr jag trÀffade men s*tan vad jobbigt det var. VÀldigt snabba attacker och mÄnga pÄ rad. Drog upp svÀrdet till +5 och staven till +3, skulle behöva ett par lvl2 smithingstones nu till staven bara.

#89

Postad 03 mars 2022 - 10:56

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlĂ€gg
  • 0

Du har inte fĂ„tt fram Roundtable Hold? Tror man borde hamna dĂ€r om man följer ”pilarna” en kort bit.

Pilar? Inser att jag vek av pÄ en gÄng men har googlat fram hur jag kommer dit nu ;) Problemet med att sÀllan ha mer Àn 40 minuters speltid Ät gÄngen - man Àr rÀtt nöjd att bara utforska lite. Vet att jag tidigare funderat kring vad huvudstoryn var nÀr det nÀmnts hÀr (utan att kunna minnas sÄ mycket :D )



#90

Postad 03 mars 2022 - 11:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0

Pilar? Inser att jag vek av pÄ en gÄng men har googlat fram hur jag kommer dit nu ;) Problemet med att sÀllan ha mer Àn 40 minuters speltid Ät gÄngen - man Àr rÀtt nöjd att bara utforska lite. Vet att jag tidigare funderat kring vad huvudstoryn var nÀr det nÀmnts hÀr (utan att kunna minnas sÄ mycket :D )


Uselt förklarat kanske men dom dÀr sites of grace brukar ju ha en ljusstrÄle som man kan följa mot nÀsta punkt. Ibland syns det Àven pÄ kartan nÄn slags pil.

#91

Postad 03 mars 2022 - 11:27

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

"Pilen" pekar i en genrell riktning ocksÄ och inte alltid exakt den vÀgen man ska gÄ. Jag ser ocksÄ att ikonerna skalas sÄ att dom flyttas lite nÀr man zoomar in och ut av kartan.

 

Jag har tatt nĂ€stan hela Stormveil nu sĂ„ efter det har jag lust att utforska lite mer systematiskt och om jag stöter pĂ„ en quest sĂ„ ska jag utföra den och inte bara tĂ€nka att jag gör det sen, och sĂ„ glömma bort. Är lvl.38 tror jag nu.

 

AngÄende karaktÀr sÄ Àr det ju solklart lÀttare med STR, man finner ju stort sett bara STR gear (noll magi gear) och man behöver ju bara uppa 1 stat dÀr man som magiker mÄste uppa 3 (INT eller FTH + Mind, og i tilleg mÄste man ju uppa STR eller DEX som komplement eftersom mana tar slut). HP, Endurance osv mÄste ju alla levla. Undrar om det kommer vapnen som skalar med INT framöver, eller om det kommer möjlighet att bygga om vapnen mot det.

 

Det finns en del tillfÀllen dÀr det Àr lÀttare med magi dÄ man kan casta pÄ avstÄnd, men just dom svÄra fighterna har inte gett meg nÄgon fördel alls hittils. Kan hÀnda det vÀnder lite lÀngre fram i spelet men att spela som magiker och enbart gÄ efter pilarna tror jag inte gÄr sÄ bra. Det kan ju gott vara att det ocksÄ Àr tanken, dvs att nÀr det tar stopp sÄ Àr det en möjlighet för att gÄ ut och utforska lite för att sen komma tillbaka lite starkare.

 

Faith finns det ju en del av, men av nÄgon anledning kÀnns det inte helt som "min grej". Det verkar som att Faith Àr allmÀnt accepterat medans magi Àr mera hemligt och utanför sammhÀllet sÄ man mÄste hitta hÀxor nere i kÀllare osv. ^_^


Redigerat av Demon Slayer, 03 mars 2022 - 11:40.


#92

Postad 03 mars 2022 - 11:33

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0
Det jag menade med pilen var att man borde hamnat i Roundtable Hold om man gick efter den bara första biten. Jag har brytt mig föga om den överlag dÄ jag helst rider runt lite och kikar.

HÄller med ang att den mesta utrustningen Àr för STR man hittar, ganska trist imo.

#93

Postad 03 mars 2022 - 11:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0
Ja absolut, det stÀmmer ju, jag bara skrev av mig lite sammtidigt hehe.

#94

Postad 03 mars 2022 - 13:44

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlĂ€gg
  • 0

Tack för tipsen ;)

 

Kom till Margit pĂ„ lunchen och trodde jag skulle marschera rakt igenom men svĂ„righetsgraden höjdes rĂ€tt rejĂ€lt...kom till andra fasen men aldrig nĂ€ra att klara. Klarade ni honom utan summon? Är level 22 och kĂ€nns lite klen för den andra fasen... 


Redigerat av letmefly, 03 mars 2022 - 14:43.


#95

Postad 03 mars 2022 - 15:07

Xzim
  • Xzim
  • Wannabe

  • 47 inlĂ€gg
  • 0

Tack för tipsen ;)

 

Kom till Margit pĂ„ lunchen och trodde jag skulle marschera rakt igenom men svĂ„righetsgraden höjdes rĂ€tt rejĂ€lt...kom till andra fasen men aldrig nĂ€ra att klara. Klarade ni honom utan summon? Är level 22 och kĂ€nns lite klen för den andra fasen... 

 

Jag kom dit igĂ„r och klarade honom inte sĂ„ efter x-antal försök gav jag upp och begav mig till andra platser för att levla upp. Jag Ă€r dock bara level 20. 



#96

Postad 03 mars 2022 - 15:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0

MÄste sÀga att det var lÀngesen jag faktiskt kÀnde mig peppad pÄ att spela pÄ kvÀllarna. Riktigt kul spel!

Ditt första Souls. Och sen har du resterande spel att klara ocksÄ :D



#97

Postad 03 mars 2022 - 15:54

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

Tack för tipsen ;)

 

Kom till Margit pĂ„ lunchen och trodde jag skulle marschera rakt igenom men svĂ„righetsgraden höjdes rĂ€tt rejĂ€lt...kom till andra fasen men aldrig nĂ€ra att klara. Klarade ni honom utan summon? Är level 22 och kĂ€nns lite klen för den andra fasen... 

Det kan verka som dom har satt han dÀr av 2 anledningar:
1. LÀra sig dodge och hur bossar fungerar i Souls, dvs hitta en liten liten öppning för 1-2 slag och sÄ dodge igenn. Ta god tid pÄ sig och nöte lite i taget och lÀra sig alla bossens moves.

2. GÄ ut och levla upp dig sjÀlv och vapnet.

 

Jag kom dit med +1 svÀrd och sÄg hur lite skada jag gjprde, sÄ jag gick ut och levlade til +3 plus en del pÄ mig sjÀlv ocksÄ. Om du vet att du mÄste klara 2 hits ja dÄ fÄr du levla HP sÄ du klarar det. Om du behöver fler flaskor sÄ gÄr det ocksÄ att hitta ute i vÀrlden och om du mÄste göra mer skada (för att du klarar dig lÀnge, men inte lÀnge nog) sÄ Àr det vapnet + den stat som höjjer skada för dig, om du Àr STR sÄ mÄste du öka bÄde vapnet plus levla pÄ STR.

Jag ser inget fel alls i att anvÀnda spirits, det Àr ju en mekanik i spelet. MÀnskliga riktiga spelare som hjÀlper Àr dock nÄgot annat. Det Àr inget fel i det, men man fÄr aldrig samma kÀnsla att man sjÀlv klarat det.

 

En notis Àr att det Àr en liten lagg mellan man trycker pÄ dodge till att han dodgar, det Àr pÄtagligt och sabbar en del för kÀnslan speciellt nÀr det Àr sÄ precist med att man dodgar för tidigt eller för sent, men det Àr bara att spela pÄ sÄ lÀr sig hjÀrnan detta ocksÄ. Hoppas dom fixar det snart dock.


Redigerat av Demon Slayer, 03 mars 2022 - 15:57.


#98

Postad 03 mars 2022 - 19:52

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

HÀr Àr nÄgra bra nybörjar tips:
https://www.youtube....h?v=NLdZ8Zex1cw



#99

Postad 05 mars 2022 - 18:12

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 763 inlĂ€gg
  • 0
Börjar fundera lite pÄ vart jag ska ta vÀgen hÀrnÀst. Rider mest runt pÄ mÄfÄ och ser vad som hÀnder och vad jag hittar. Tycker liksom inte att det ger sÄ bra utdelning. Red norrut och dÀr var det ett helt lass med fiender som skjuter feta magiska pilar som gör ordentlig skada, samtligt som det Àven hÀrjar en del vanliga svÀrd/yx-gubbar.
Vet inte om jag kanske borde göra ett försök i slottet dĂ„ jag antar jag Ă€r vid bossen

Hittade ytterligare en hiss ner till underjorden men det Àr helt galet dÀr pÄ sina stÀllen. Fick fly hals över huvud för att inte tappa alla mina runes pÄ ett pissigt stÀlle dÀr.

#100

Postad 05 mars 2022 - 19:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlĂ€gg
  • 0

Jag har tatt det mesta nedĂ„t mot mourne, inte allt til vĂ€st dĂ€r. Sen har jag bara kammat lite sporadiskt i öst frĂ„n dĂ€r man startar och har tĂ€nkt att köra igenom slottet och det som Ă€r ovarnför mot norrvĂ€st (hĂ€r Ă€r jag nu) innan jag gĂ„r igenom mera systematiskt av Limgrave main/mistwood samt hela sydön. Mina sporadiska rĂ€der har vart just vid dom 2 bossarna dĂ€r jag har behövt uppa mig lite. KĂ€nner att jag vil köra lite mer av den utstakade vĂ€gen först, speciellt eftersom detta verkar vara magi-omrĂ„de och kanske man hittar  nĂ„nting bra?

 

Jag kÀnner som att dom vill att man ska ta Stormveil iallafall innan man gÄr vidare (dÄ det hÀnder lite story saker). Norrut Àr inte sÄ illa om du hÄller dig i mitten (sjön/trÀsket) efter "pilarna".

 

Har börjat notera NPC quests nu i notatbok pÄ telefonen eftersom dom inte lagras i nÄn journal och jag glömmer bort dom hela tiden.


Redigerat av Demon Slayer, 05 mars 2022 - 19:45.




2 anvÀndare lÀser detta Àmne

1 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar


    La Cucaracha
  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.