Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inköp av högtalarpaket

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 maj 2007 - 21:32

hatchespzut
  • hatchespzut
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tjenamors
Har nu hittat med en mysig liten etta och iom det tänkte jag lyxa till det med ett fint hemmabio-paket.
Det jag söker är ett paket med Fronthögtalare, Center- och surroundhögtalare. Förstärkaren tänkte jag köpa vid sidan av (eventuellt begagnad (Harman Kardon AVR-***)).
Frågan är denna. Jag står och väger mellan 2 paket i ungefär samma prisklass men jag vet inte riktigt vad som blir bäst för pengarna.

BRL Har ett paket som heter "Harman Kardon Cinemagicpack med VH4" där högtalarna är av märket "System One Vh4". Dom är väldigt stilrena och snygga men jag har aldrig någonsin hört talas om märket. Är detta paket tillsammans med en "Harman Kardon AVR130" & HK DVD-22 värt 10.000?
Några synpunkter på "System One Vh4"?

Jag har också letat upp ett Yahama paket som kallas "Yamaha Högtalarpaket NS-555". Också detta på BRL.

Känns i nuläget mycket bättre och säkrare att köra på Yahamahan men ska jag dessutom ha en HK förstärkare på detta så landar prissumman på över 10.000 vilket jag känner att jag inte har råd med.

Blir inte riktigt klok på detta. Har ni några tips på bättre paket-system i prisklass på runt 9000 (max 10.000) eller tycker ni jag ska köra på något av dessa 2?
Det är golvhögtalare jag är intresserad av, inget annat.

Tacksam för svar och synpunkter!

#2

Postad 21 maj 2007 - 21:48

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Beroende på din storlek på lägenhet och utformningen så skulle jag att avstå från golvhögtalare. Iallafall stora sådana.
Jag har inga bra exempel på system som jag pratar om, men det Måste finnas bra "små" paket med, speciellt för ett pris på 9000kr.

Eftersom man bor i ett rum, så ska man få plats med andra saker än elektronik.
Du kanske tycker att jag kanske bara pratar i hatten nu för jag har inte sett dina val ännu.
Jag tycker att man ska bo i sitt hem, och inte i sin elektronik. Nu kanske elektronik är topp nummer 1 på din lista på kärlekssaker dock.

#3

Postad 21 maj 2007 - 22:10

hatchespzut
  • hatchespzut
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tjaa, Du har nog rätt delvis. Men jag tror ändå att 2 st golvhögtalare kommer sitta rätt bra brevid tvbänken vid den väggen som är bredast i rummet. Tror nog inte att det kommer bli för mycket elektronik då tvn och högtalarna egentligen kommer vara den ända synliga elektroniken i rummet. Kan tilläggas att jag inte kommer att ha någon klumpig dator och datorbord synligt.

#4

Postad 24 maj 2007 - 15:36

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Det är bra, tyvärr så kan jag inga sånna där paket eller liknande. Ville bara få dig att känna till det :wub:

#5

Postad 24 maj 2007 - 19:27

hatchespzut
  • hatchespzut
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tack för omtanken ;)

#6

Postad 24 maj 2007 - 21:15

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Haha omtanke var väl inte riktigt rätt forum ;)

Vad finns det i klassen <10 000kr.

Massvis. Kika in på lite mer välrenoverade ställen, där du säkerligen kan hitta intressanta grejjer.

Märken att kolla närmare på: Wharfedale, Canton, Dali, Dynavoice? Prosons dyrare modeller, Audio Pro, Yamaha.

Vad du definitivt bör göra är att lyssna före köp!

#7

Postad 27 maj 2007 - 17:18

hatchespzut
  • hatchespzut
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tack för tipsen Simon! Ska titta in demdär.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.