Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 Elite är släppt

824 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 24 februari 2007 - 11:39

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

http://xbox-scene.co...kVpwzemjZKk.php

Flera bilder på en 360 med HDMI samt en film som visar att den går att starta och använda. Längtar som fan. Microsoft skulle knappast göra en fungerande prototyp utan att ha i tankarna att släppa en ny version.

Hoppas på tystare + HDMI och kanske större HDD ;)

Trevligt första inlägg! ;)

Dom måste stoppa i en större disk, hdmi port känns väl ändå som en grej för framtiden.
Ser gärna att det kommer i en svart version också ;)
Innan sommaren kan det vara realistiskt?

#52

Postad 24 februari 2007 - 12:03

Brainstew
  • Brainstew
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
En svart version skulle inte sitta helt fel. Gillar inte riktigt den vita. Har första revisionen och den låter som ett tröskverk emellanåt. Hoppas på HDMI med HDCP i 1080p för då är det absolut värt att köpa HD-DVD:n (om den inte kommer som inbyggd *crossing fingers*).

Lite OT:

Jo, det blev ett trevligt första inlägg här på forumet. Kommer nog inte bli det sista heller. Har varit registrerad sedan 03 men har mest bara kollat på vad andra har för prylar. Men nu har jag börjat jobba på ett ställe där det finns hemmabiofreaks och jag har en LC42XD1E påväg (om 3 veckor ;) ). Bygger även nytt hus med familjen som kommer ha ett hemmabiorum ;) med många roliga prylar i.

#53

Postad 28 februari 2007 - 23:21

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
Är på tyska så jag förstår inte riktigt 120Gb hdd iaf :)
lär väll vara den omtalade ystare versionen..

http://www.hdtvtotal...-1-pid-947.html

stämmer? hoppas på en hd-dvd inbyggd också :)

#54

Postad 28 februari 2007 - 23:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

stämmer?

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, det står ingenting på sidan du länkar till men om man går till länken de har på sidan så står det att inget är sagt officiellt (fortfarande) men att vissa butiker har skrivit att man kan hitta "den lilla svarta" i deras sortiment från den 1 Maj.

"Vi får se vad som väntar oss i början på Maj" avslutas det med.

Alltså fortfarande inget klart.

#55

Postad 03 mars 2007 - 03:26

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

stämmer?

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, det står ingenting på sidan du länkar till men om man går till länken de har på sidan så står det att inget är sagt officiellt (fortfarande) men att vissa butiker har skrivit att man kan hitta "den lilla svarta" i deras sortiment från den 1 Maj.

"Vi får se vad som väntar oss i början på Maj" avslutas det med.

Alltså fortfarande inget klart.

<{POST_SNAPBACK}>


New Xbox 360 Model Rumor Resurfaces
"You can’t keep a good rumor down. Just weeks after Microsoft stamped down talk that an HDMI-enabled Xbox 360, codenamed Zephyr, was in the works, the rumors are back. Retailers have confirmed that the new SKU is in their systems, set for a May 1 release for $479.99. In addition to the new video interface, the system would also pack a 120 GB hard drive into its nifty black exterior. Microsoft won’t officially confirm that such a configuration exists, but it’s interesting that so many retailers are wrong in the same way…

As always, we'll keep you posted."

#56

Postad 03 mars 2007 - 04:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Haha. Som jag brukar säga. Jag tror det när jag ser det. Officiell information är det enda man kan lita på. Det är så jäkla mycket rykten om allting på internet.

#57

Postad 03 mars 2007 - 05:55

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Haha. Som jag brukar säga. Jag tror det när jag ser det. Officiell information är det enda man kan lita på. Det är så jäkla mycket rykten om allting på internet.

<{POST_SNAPBACK}>


Ingen rök utan eld :unsure: , o det är mycket rök i det här fallet :D

#58

Postad 03 mars 2007 - 12:23

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

Haha. Som jag brukar säga. Jag tror det när jag ser det. Officiell information är det enda man kan lita på. Det är så jäkla mycket rykten om allting på internet.

<{POST_SNAPBACK}>


Ingen rök utan eld :D , o det är mycket rök i det här fallet :D

<{POST_SNAPBACK}>

Vart brinner det? :unsure:

MS vill inte tappa kunder mot Sony, självklart kommer dom också med en "nyare" version.
Frågan är bara när!
Hur många år imellan var mellan xbox och 360? ps2 och ps3?

MS kanske väntar något år och trycker in fler prylar på samma gång!

#59

Postad 03 mars 2007 - 12:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det är mer troligt. Att det kommer en ny kraftfullare konsoll om ngt år istället.

#60

Postad 03 mars 2007 - 12:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
360 har bara varit ute i drygt ett år... lite tidigt att börja prata om nästa konsol redan nu (om det är det ni gör). Det är inte realistiskt att släppa en mer kraftfull konsol 2 år efter släpp och därmed spotta i ansiktet på de 10 talet miljoner som köpte sin första året och därefter :unsure:

Normalt tar det 4-6 år. Så vi kan räkna med X-720 om 3-4.

#61

Postad 03 mars 2007 - 14:31

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

360 har bara varit ute i drygt ett år... lite tidigt att börja prata om nästa konsol redan nu (om det är  det ni gör). Det är inte realistiskt att släppa en mer kraftfull konsol 2 år efter släpp och därmed spotta i ansiktet på de 10 talet miljoner som köpte sin första året och därefter  :unsure:

Normalt tar det 4-6 år. Så vi kan räkna med X-720 om 3-4.

<{POST_SNAPBACK}>


Den som lever får se :D ....

#62

Postad 03 mars 2007 - 17:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Nästa generations xbox 2 år efter Xbox 360 är något som varken de som lever eller som är döda kommer få se.

#63

Postad 03 mars 2007 - 17:33

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Mig spelar det ingen roll ifall det kommer en ny konsol varje år, huvudsaken är att ifall tekniken förbättras bör konsolerna också följa även denna trend. Eller?
Ja tack gärna, bara att är nöjd med min nuvarande oktober 2006 köpta 360. :)

Fattas bara en 360 HD DVD spelare så är man kompletterad.

Och just det, det är så mycket gott att välja ur sortimentet :D

Xbox 360 Top Live Titles (UU’s)
1 Gears of War
2 Crackdown
3 Tom Clancy's Rainbow Six Vegas
4 Call Of Duty 3
5 GRAW 2 MP Demo
6 Madden NFL 07
7 Crackdown Demo
8 Lost Planet
9 Oblivion
10 GRAW


Top Arcade Titles (Full Versions)
1 Alien Hominid HD
2 Paperboy
3 UNO
4 Texas Hold 'em
5 Street Fighter II' Hyper Fighting
6 Ultimate Mortal Kombat 3
7 Contra
8 Heavy Weapon
9 Geometry Wars Evolved
10 DOOM

Original Xbox Top Live Games
1 Halo 2
2 Battlefield 2: MC
3 Madden NFL 07
4 Star Wars: Battlfrnt 2
5 Counter-Strike
6 Forza Motorsport
7 Call of Duty 3
8 Ghost Recon 2
9 PGR 2
10 Rainbow Six 3

#64

Postad 03 mars 2007 - 18:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

huvudsaken är att ifall tekniken förbättras bör konsolerna också följa även denna trend. Eller?

Då blir det som på PC marknaden. Det är ju det som gör konsolmarknaden så bra, att spelutvecklarna kan optimera spelen till ett slutet system där alla användare kan spela spelen så som det är tänkt (kringrustning borträknat).

#65

Postad 03 mars 2007 - 18:35

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

360 har bara varit ute i drygt ett år... lite tidigt att börja prata om nästa konsol redan nu (om det är  det ni gör). Det är inte realistiskt att släppa en mer kraftfull konsol 2 år efter släpp och därmed spotta i ansiktet på de 10 talet miljoner som köpte sin första året och därefter  :D

Normalt tar det 4-6 år. Så vi kan räkna med X-720 om 3-4.

<{POST_SNAPBACK}>


Precis man vill inte spotta oss i ansiktet :D
Tror inte heller 720 kommer fören tidigast 2009-2010.
Hårddisk biten går väl att lösa, bara att köpa en större disk.
Det är väl hdmi porten man suktar efter nu när 1080p spelen kommer :)

#66

Postad 03 mars 2007 - 18:41

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Nästa generations xbox 2 år efter Xbox 360 är något som varken de som lever eller som är döda kommer få se.

<{POST_SNAPBACK}>


Sorry, men rykten handlar om en uppdaterad 360 inte x720.

#67

Postad 03 mars 2007 - 20:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Sorry, men rykten handlar om en uppdaterad 360 inte x720.

<{POST_SNAPBACK}>

Eh, ja, men varför svarar du då med "den som lever får se" på min diskussion som uppenbarligen handlade om x720 vilket jag också skrev i inlägget du svarade på :) ?

Vilket, om du kollar på Damps frågeställning:

Hur många år imellan var mellan xbox och 360? ps2 och ps3?


...Antagligen var vad han undrade.

Och Radiozo pratade om en kraftfullare maskin. Kommer inte heller hända, man kan inte segmentera userbasen så.

En uppdaterad 360 däremot, med HDMI/HD-DVD/större HDD är förstås mycket möjligt, men det var inte vad jag svarade på.

Edit: Ryktet som du pratar om antar jag är länken du postade? Samma rykte som Scrapanatchi postade ett par dagar innan... som jag översatte. Så jag förstår inte varifrån du får att jag inte skulle veta vad ryktet innebar :D ?

Redigerat av Zoiler, 03 mars 2007 - 20:40.


#68

Postad 04 mars 2007 - 01:09

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

360 har bara varit ute i drygt ett år... lite tidigt att börja prata om nästa konsol redan nu (om det är  det ni gör). Det är inte realistiskt att släppa en mer kraftfull konsol 2 år efter släpp och därmed spotta i ansiktet på de 10 talet miljoner som köpte sin första året och därefter  :D

Normalt tar det 4-6 år. Så vi kan räkna med X-720 om 3-4.

<{POST_SNAPBACK}>


Precis man vill inte spotta oss i ansiktet :D
Tror inte heller 720 kommer fören tidigast 2009-2010.
Hårddisk biten går väl att lösa, bara att köpa en större disk.
Det är väl hdmi porten man suktar efter nu när 1080p spelen kommer :)

<{POST_SNAPBACK}>

det jag suktar efter är en tystare xbox, inte lika varm, drar mindre ström, går inte sönder lika lätt, större hårddisk och inbyggd HD-DVD??

#69

Postad 04 mars 2007 - 02:55

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Sorry, men rykten handlar om en uppdaterad 360 inte x720.

<{POST_SNAPBACK}>

Eh, ja, men varför svarar du då med "den som lever får se" på min diskussion som uppenbarligen handlade om x720 vilket jag också skrev i inlägget du svarade på :) ?

Vilket, om du kollar på Damps frågeställning:

Hur många år imellan var mellan xbox och 360? ps2 och ps3?


...Antagligen var vad han undrade.

Och Radiozo pratade om en kraftfullare maskin. Kommer inte heller hända, man kan inte segmentera userbasen så.

En uppdaterad 360 däremot, med HDMI/HD-DVD/större HDD är förstås mycket möjligt, men det var inte vad jag svarade på.

Edit: Ryktet som du pratar om antar jag är länken du postade? Samma rykte som Scrapanatchi postade ett par dagar innan... som jag översatte. Så jag förstår inte varifrån du får att jag inte skulle veta vad ryktet innebar :D ?

<{POST_SNAPBACK}>


Missförstånd my friend :P ...du håller med i alla fall att rykten kan vara sanna :D

#70

Postad 04 mars 2007 - 14:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Yes, självklart. Annars hade hag skrivit "Finns inte en chans i ****t" som underrubrik :)

#71

Postad 17 mars 2007 - 06:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Från GAF:

Official BOHICA? Black Xbox 360 W/HDMI, 120GB HD Coming Late April

From Game Informer:

- Coming in late April
- Expected Price: $479.99
- 120 GB HD will be sold seperately for under $200.


I had the chance to read the article. some points that need to be emphasized (if someone mentioned it earlier, tough tits, because I'm not wading through 40+ pages of pure, unbridled ****** stupidity to check)

They state rather plainly that yes, The machine WILL COME WITH THE 120 GB HD.

It will not only be HDMI enabled, but it will, in fact, be BUNDLED WITH THE HDMI CABLE.

There is NO specific pricepoint set for the 'additional' 120 gb hd to be sold separately, only that it will be under $200. They are vague about this, which implies that they themselves do not know.

ALL good news, if it indeed turns out to be true.


http://www.neogaf.co...ad.php?t=146700

#72

Postad 17 mars 2007 - 06:36

Unregistered5a1b49f6
  • Unregistered5a1b49f6
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Låt oss hoppas att den är tystare denna gång. Än så länge rykten och inget från MS.

Redigerat av Unregistered5a1b49f6, 17 mars 2007 - 06:39.


#73

Postad 17 mars 2007 - 07:09

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
200$ för 120gb är ju inte jättebilligt.. undrar hur mycket den kommer kosta i sverige?

#74

Postad 17 mars 2007 - 09:50

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0
hur kan du slänga upp en sådan här tråd? speciellt när du är moderator? "Svart Xbox 360 med HDMI + 120 GB HDD, Nu officiellt" nej det är det inte? ingen skulle bli gladare än jag ifall det vore sant men än så länge är det lösa rykten, det står ju t.om. "ALL good news, if it indeed turns out to be true."

/Daniel

#75

Postad 17 mars 2007 - 10:15

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
dyrt.Vad ska man med en så stor hårddisk till?

#76

Postad 17 mars 2007 - 10:20

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

  • 639 inlägg
  • 0
Vad hände med inbyggd hd-dvd? skulle aldrig köpa en ny version av 360 om den inte har en sådan.

#77

Postad 17 mars 2007 - 10:30

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0

dyrt.Vad ska man med en så stor hårddisk till?

<{POST_SNAPBACK}>


Microsoft har ju lanserat HDTV filmer/serier via Xboxlive i USA. När det kommer till Europa kan det vara trevligt att ha en stor hårddisk. Med dom storlekar HDTV filmer tar upp så lär du snabbt fylla upp din 20gb disk med 2 eller 3 filmer.

#78

Postad 17 mars 2007 - 10:58

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0

Vad hände med inbyggd hd-dvd? skulle aldrig köpa en ny version av 360 om den inte har en sådan.

<{POST_SNAPBACK}>


Så länge som spel inte använder HD DVD så är det ju ingen mening med att ha inbyggd HD DVD läsare, det blir ju bara onödigt dyrt

#79

Postad 17 mars 2007 - 11:28

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Microsoft har ju lanserat HDTV filmer/serier via Xboxlive i USA. När det kommer till Europa kan det vara trevligt att ha en stor hårddisk. Med dom storlekar HDTV filmer tar upp så lär du snabbt fylla upp din 20gb disk med 2 eller 3 filmer.


men man får ju inte behålla filmerna man laddar ner.
man hyr ju dom bara.
så själv kan jag inte fatta vad jag ska med 120gb till.

#80

Postad 17 mars 2007 - 12:17

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0

Microsoft har ju lanserat HDTV filmer/serier via Xboxlive i USA. När det kommer till Europa kan det vara trevligt att ha en stor hårddisk. Med dom storlekar HDTV filmer tar upp så lär du snabbt fylla upp din 20gb disk med 2 eller 3 filmer.


men man får ju inte behålla filmerna man laddar ner.
man hyr ju dom bara.
så själv kan jag inte fatta vad jag ska med 120gb till.

<{POST_SNAPBACK}>


Med IPTV så kommer du att kunna spela in program. bra med stor HD då

#81

Postad 17 mars 2007 - 13:12

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0
http://forums.highde...?t=3962&page=11

skrivet av Amir:070316
"Quote:
2) Are you considering bundling the HD DVD add-on with the Xbox 360 , like having the core/premium and having this with a discount or something. Xbox 360 is way ahead of PS3 in sales, and if that happens that would benifit HD DVD like PS3 did with Blu-ray.

I am sorry but I really can't talk about Xbox plans in these regards. They are in a fierce competitive situation with Sony PS so they don't show their hand in advance for anything."

Redigerat av diabolo, 17 mars 2007 - 13:17.


#82

Postad 17 mars 2007 - 13:18

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0

hur kan du slänga upp en sådan här tråd? speciellt när du är moderator? "Svart Xbox 360 med HDMI + 120 GB HDD, Nu officiellt" nej det är det inte? ingen skulle bli gladare än jag ifall det vore sant men än så länge är det lösa rykten, det står ju t.om. "ALL good news, if it indeed turns out to be true."

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>



#83

Postad 17 mars 2007 - 13:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

hur kan du slänga upp en sådan här tråd? speciellt när du är moderator?

Vadå, måste moderatorer vara helt felfria :lol: ?

Ok, tekniskt är det tydligen inte officiellt bekräftat. Jag skyller på att det var väldigt sent och att GAF:s trådtitel missledde mig. Så jag flyttar tråden till den gamla ryktestråden. Skönt att få rätta till ett eget misstag för omväxlings skull :D

MEN... GameInformer har inte detta i rykteskolumnen. Det är en artikel av vad jag förstått. Dessutom:

It's definitely true. $480 for the HDMI including the bigger HDD. All EBs and Gamestops got emails today about it.


Det här är den sämst hållda hemligheten ever. MS läcker som ett såll. Nu är jag 100% övertygad om att den kommer.

#84

Postad 17 mars 2007 - 15:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
*muttrar* grämer mig lite om det skulle komma en ny...att man inte klarade av att vänta :lol:

Bara hoppas att den håller tills den nya kommer och sen går sönder så man kanske får en av den nya modellen :D

#85

Postad 18 mars 2007 - 09:58

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Yes, självklart. Annars hade hag skrivit "Finns inte en chans i ****t" som underrubrik  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Heh. Att följa underrubrikens utveckling på den här tråden har varit spännande.

Allt från 'Nej, det enda som finns är vaga spekulationer' till 'Jo, nu är jag 100% säker'. Bara att vänta på 'Den finns ju redan ute, ffs'.

:D

#86

Postad 18 mars 2007 - 13:17

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
skulle nog tänka mig att sälja mitt 360 å köpa en ny om det kommer en med hdmi...
fast det hade ju varit ännu bättre om det skulle inkludera en intern hd-dvd också...

#87

Postad 18 mars 2007 - 14:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Heh. Att följa underrubrikens utveckling på den här tråden har varit spännande.

Allt för att sätta lite extra krydda på tillvaron :blink:

#88

Postad 18 mars 2007 - 14:26

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Om MS nu bemödar sig att förbättra X360 med HDMI och större HDD (men ej inbyggd HD DVD) så torde de även bygga in det nu externa nätaggregatet!

#89

Postad 18 mars 2007 - 15:12

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
hoppas dom bygger in ett skydd mot 3 röda lampor som blinkar.

#90

Postad 19 mars 2007 - 11:18

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Hoppas även HDMI-utgången klarar pc-upplösningar (t.ex. 1360*768) som vga-utgången gör, i så fall är det ett givet köp för mig :(

#91

Postad 19 mars 2007 - 12:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Om MS nu bemödar sig att förbättra X360 med HDMI och större HDD (men ej inbyggd HD DVD) så torde de även bygga in det nu externa nätaggregatet!

<{POST_SNAPBACK}>


Och få ännu större problem med värmen menar du? Jo det låter ju som en smart idé :(

#92

Postad 19 mars 2007 - 14:19

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
man ska faktiskt inte underskatta ett internt nätagg.

Det är hur skönt som helst att PS3:an har det inbyggt, då slipper man dom där jeffla klumparna nere på golvet som ställer till med oreda i ormboet...

Redigerat av didrik, 19 mars 2007 - 15:24.


#93

Postad 19 mars 2007 - 15:37

Capleton
  • Capleton
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
ifall dom nu släpper en ny 360 lär dom väl svetsa fast Sata-sladden i den så det definitivt ändå inte går att flasha och det är ju jävligt ovärt.

#94

Postad 19 mars 2007 - 17:27

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Om det nu kommer en ny version, och man finner att den ger såpass mycket mervärde att man vill byta ut sin gamla befintliga 360 mot en ny, hur går man lättast tillväga för att flytta över alla sparfiler etc. Måste man inhandla deras snordyra minnen för att göra detta?

Samma problematik blir det ju för användare som vill köpa 120 GB disken och inte behöva switcha med sin gamla 20 gigare när dom vill komma åt sina gamla sparfiler? Någon som har hört nåt om hur de tänkt sig fixa detta?

En variant skulle ju kunna vara att med 2 boxar på samma nät kunna ladda ner nån simpel program som överför data mellan dem. Eller om MS erbjuder nån sort mellanlagringsservice på webben för datamigrering mellan diskar.

Nån som hört? Tom rykten skulle göra mig nöjd.

Naturligtvis känner jag till de ickeofficiella metoderna, och frågar därför bara om MS sanktionerade lösningar.

-lk

#95

Postad 19 mars 2007 - 17:46

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
tycker det är absolut nödvändigt att byta upp sig mot en ny 360 version om dom har fixat alla problem som den nuvarande versionen har.Alla era 360s kommer gå sönder när som helst.Överlever era 360s i mer än 2 år så är det ett mirakel.

#96

Postad 19 mars 2007 - 18:56

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

tycker det är absolut nödvändigt att byta upp sig mot en ny 360 version om dom har fixat alla problem som den nuvarande versionen har.Alla era 360s kommer gå sönder när som helst.Överlever era 360s i mer än 2 år så är det ett mirakel.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad positiv du var då :(
Större mirakel har väl hänt!

Om denna verkligen kommer snart borde de inte finnas fler bilder?
någon måste ha smugglat ut bilder från labbet :(

#97

Postad 19 mars 2007 - 23:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Nån som hört? Tom rykten skulle göra mig nöjd.

<{POST_SNAPBACK}>

Rykten är allt jag har, men det ryktas om att spring dashboard updaten som kommer snart möjligtvis kan innehålla en fix som gör att gamertaget inte är bundet till konsolen.

http://www.neogaf.co...ad.php?t=145879

#98

Postad 20 mars 2007 - 06:55

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Rykten är allt jag har, men det ryktas om att spring dashboard updaten som kommer snart möjligtvis kan innehålla en fix som gör att gamertaget inte är bundet till konsolen.

http://www.neogaf.co...ad.php?t=145879

<{POST_SNAPBACK}>

En del trevlig läsning där. Som jag förstår det pratas det om att "content" inte skall vara bundet till Xboxen utan till gamertagen. Med "content" antar jag att det är saker och ting nedladdat från Market Place för MSP. Idag är faktiskt inte saker och ting bundet till Xbox:en. Det är fullt möjligt att flytta tex ett XBL spel från en box till en annan, man kan bara inte kopiera. Jag är i princip säker på att MS inte vill släppa på möjligheten att styra denn kopiering allt för mycket. Skulle kunna tänka mig att det funkar så att när du är inloggad med en gamerprofil på en Xbox så ger det dig möjlight att tanka ner all "content" du har laddat ner förut för MSP igen till den nya 360:an men du kan bara spela det med den Xbox profilen. Jag föredrar nog dagens sätt att alla profiler kan spela XBL spelen som finns nedladdade på en specifik box.

Jag pratar dock om sparfiler, sådant som inte är nedladdat utan skapat för varje spel. Jag har nu en Games folder (sparspel, addons etc) som är en 1 Gig stor och är inte så sugen på att börja om alla spelen bara ör att jag köper en ny låda. Jaja, får väl vänta och se vad som händer med spring update:n. Det känns som man borde bli lite förväntansfull inför den nu.

Undrans om man får nån officiell info om Zephyr den 23:e (eller strax innan) för att sänka Sony i Europa aningen ? Aha, vill du ha stor HD? OK, våran är dubbelt så stor! Ahhh, HDMI ? Visst, fixar vi? Bättre pris? Sure, seru! Fler än 7 spel att välja på? You bet. Svart? DET ÄR VÅRAN MED!! Tror dock inte det är speciellt lätt att locka över några PS3 early adopters. Fan, tom jag är ganska taggad inför launchen nu och jag e ju ms ****** :)

-lk

#99

Postad 20 mars 2007 - 09:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Köper du en ny låda är det ju bara att flytta med hårddisken så blir du inte av med dina saves iaf.

Redigerat av Unregistereddc471864, 20 mars 2007 - 09:22.


#100

Postad 20 mars 2007 - 09:30

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Köper du en ny låda är det ju bara att flytta med hårddisken så blir du inte av med dina saves iaf.

<{POST_SNAPBACK}>

Sant, men då har blir det svårt att dra nytta av 120 gigaren som den nya boxen ryktas komma med. Naturligtvis skulle man kunna byta mellan de 2 diskarna beroendes på vilket spel man spelar men det är ju ingen speciellt smidig lösning.

-lk



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.