Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fable 2

794 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Förväntan. (103 medlem(mar) har röstat)

Förväntan.

  1. 1 (3 röster [2.91%])

    Procent av omröstning: 2.91%

  2. 2 (3 röster [2.91%])

    Procent av omröstning: 2.91%

  3. 3 (11 röster [10.68%])

    Procent av omröstning: 10.68%

  4. 4 (23 röster [22.33%])

    Procent av omröstning: 22.33%

  5. 5 (63 röster [61.17%])

    Procent av omröstning: 61.17%

Rösta Gäster kan inte rösta
Fable II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 4 7,5 (13) 49:-
Fable II - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser

#51

Postad 03 september 2007 - 08:21

LmnT
  • LmnT
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

The dog even ran off to relieve itself against a tree at one point during the demo, and we're told that particularly evil mutts will enjoy soiling the bodies of slain enemies in the finished game.


<{POST_SNAPBACK}>




Haha klockrent. Nästan så man blir tvungen att spela igenom spelet två gånger sen så man får testa på att vara god samt "the dark side".

Trist bara att det är så länge kvar tills det kommer. Hade fått för mig att det skulle komma i slutet av 07 av någon anledning. :P

zoiler kan tänka mig att du var genomond i 1:an B)

Redigerat av LmnT, 03 september 2007 - 08:23.


#52

Postad 03 september 2007 - 13:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

zoiler kan tänka mig att du var genomond i 1:an  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Näärå, vad får dig att tro det B) ?

Jo, man såg ut som ett monster till slut. Min brorsa var god så jag såg det läget också.

Men i KOTOR var jag en god jedi så jag är inte helt svart i själen :P

#53

Postad 03 september 2007 - 13:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag är skeptisk. Molynuex har tendenser till att lova en jäkla massa sen blir det itne så mycket kvar till slut. Återstår att se hur allt fungerar. Vill fortfarande inte släpa runt på en jäkla jycke. Ge mig en stor jäkla tiger eller ngt istället.

#54

Postad 03 september 2007 - 13:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Du behöver inte släpa runt på honom. Du kan överge honom.

#55

Postad 09 januari 2008 - 13:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Gulligt ;)

#56

Postad 13 januari 2008 - 14:33

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Ny film från Lionhead med lite miljöer och snack. En liten hype börjar infestera min hjärna för att så småningom förvandla mig till en köp-Zombie.

Gametrailers.com

Det ser väldigt snyggt ut, måste jag säga, och tillsammans med en ökad frihet (de säger i filmen att man ska kunna gå överallt, man kan iaf hoppa över murarna som "boxade" in en i ettan) tror jag mer på detta spel för varje dag.

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 13 januari 2008 - 14:48.


#57

Postad 13 januari 2008 - 18:20

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Fortfarande inget exakt datum för när det kan tänkas komma ut?

#58

Postad 13 januari 2008 - 18:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Vi säger till när det sker :)

#59

Postad 13 januari 2008 - 20:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ny film från Lionhead med lite miljöer och snack.

Det där var ganska *gäsp* imo. Inte mycket de visade och det såg väldigt ofärdigt ut (såklart). Nästan så man tror deras sellingpoint ska vara att man kan hoppa över staket :)

#60

Postad 13 januari 2008 - 22:05

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0

Vi säger till när det sker :)


Låter fint fint. :lol:

#61

Postad 13 januari 2008 - 23:13

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Ny film från Lionhead med lite miljöer och snack.

Det där var ganska *gäsp* imo. Inte mycket de visade och det såg väldigt ofärdigt ut (såklart). Nästan så man tror deras sellingpoint ska vara att man kan hoppa över staket :)


Fast de miljöer jag skymtade såg bra ut, och att "hoppa över muren" är iaf en selling point för mig, det innebär ju mer än bara det. Frihet! Hoppas det inte är som i ettan bara, att man går in på en "map" och sedan laddas det om för nästa, utan mer freeroaming som oblivion.

#62

Postad 14 januari 2008 - 09:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Hoppas det inte är som i ettan bara, att man går in på en "map" och sedan laddas det om för nästa, utan mer freeroaming som oblivion.

Har inte Oblivion typ 5 sekunders loading varje gång man ska gå in i ett hus =P? Emedan Fable hade noll laddningstider i hus. Lite tvärtom där.

Men det är bra att det blir mer fritt, deffo.

#63

Postad 19 februari 2008 - 15:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

“If you think back to the one thing about Black & White that was most fascinating, you’d have to say it was that creature that learned behavior and seemed, for a certain glimpse, to be alive. Imagine if you could take that and multiply it by a billion…”


http://www.next-gen....c...74&Itemid=2

Har ni hört att Fable 2 kommer innehålla 1 miljard ggr bättre AI än Svart och Vitt :) ? It begins!

#64

Postad 19 februari 2008 - 16:27

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Är det Fable 2 han snackar om? Fick för mig att det kanske var ett annat, mycket bättre projekt han har på gång vid sidan av? Puh...Mollinjö...

#65

Postad 20 februari 2008 - 21:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
3 st Fable 2 videos OMIGOD OMIGOD OMIGOD:

http://www.gametrail.../game/2669.html

Swweeet B)

#66

Postad 20 februari 2008 - 22:31

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Framgår det om det är offline co-op eller xbl-co-op?
Jag hajja inte riktigt...

#67

Postad 21 februari 2008 - 00:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Offline, fast utan splitscreen och med en följsam kamera! Ser hur snyggt ut som helst, har ni sett filmerna? Grym grafik.

Online kommer säkert också gå, men han fick inte prata om det.

Ps. Man kan skjuta sin man/fru :)

#68

Postad 21 februari 2008 - 00:48

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Det de visar är offline coop. Jag hörde någon journalist fråga om online coop och då sa han nåt i denna stil:

"Online coop vore ju helt fantastiskt, men tyvärr kan jag kan jag inte avslöja allt just nu..." ;)

Tycker för övrigt att det ser riktigt, riktigt bra ut. Fable 1 var ju ett riktigt "mys-spel" och detta ser ju inte sämre ut med hund och ungar och allt.

Hoppas att musiken blir lika bra också.

Edit: Jaså är du också vaken Zoiler :)

Redigerat av {OLD}Reaper, 21 februari 2008 - 00:50.


#69

Postad 21 februari 2008 - 00:58

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Ne tänkte på det där när han snacka om att man kunde hjälpa sina kompisar med sin egen gubbe och grejjer, då måste det ju vara kopplat online på nått sätt...

#70

Postad 21 februari 2008 - 12:12

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Har kollat igenom filmerna, och visst, de ser bra ut, men när Molinjö snackar om "total freedom" och "everywhere you can see, you can go", så undrar jag om det verkligen stämmer. Tex vid ens hem i demot, kan man gå upp i skogen bakom huset, där det ser bergigare ut? Eller är det precis som i ettan att varje område liksom är en "map"? Jag hoppas iaf att det är friare än så. Sen allt snack om känslor, hundar fruar och barn. Hoppas de verkligen försökt lägga in mekanismer som får mig att bry mig mer än i ettan. Jag menar, fruarna man kunde få där... snacka om boring. Jag blir besviken på allt under bukkake!

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 21 februari 2008 - 22:19.


#71

Postad 21 februari 2008 - 14:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Jaja, vi hörde första gången :)

Det var ju en väg upp till skogen så visst verkar det som man kan gå dit.

#72

Postad 21 februari 2008 - 17:46

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Jaja, fast mitt förra inlägg om miljöer innehöll inget om porr (eller de andra sakerna jag nämnde i mitt nya, utvecklade inlägg) :)

#73

Postad 21 februari 2008 - 18:10

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Vad man än ser för demo/filmsnutt med molineuxs spel bör man stänga av ljudet. Han ljuger och överdriver så det står härliga till. Spelen blir ju inte dåliga men det mesta han säger är rent skitsnack. :)


Det där "can go everywhere i can see" handlade nog om att man kunde gå dit man såg i COOP. Ganska säker på det faktiskt. Alltså att man bara kan gå där man syns och har nog inget att göra med spelets frihet i sig.

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 21 februari 2008 - 18:12.


#74

Postad 21 februari 2008 - 19:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jaja, fast mitt förra inlägg om miljöer innehöll inget om porr (eller de andra sakerna jag nämnde i mitt nya, utvecklade inlägg) :)

Ne, alltså jag menade att du skrev allt 2 ggr i ditt utvecklade inlägg :P

Det där "can go everywhere i can see" handlade nog om att man kunde gå dit man såg i COOP. Ganska säker på det faktiskt.

Kanske det. Kanske är både och :)

#75

Postad 22 februari 2008 - 07:57

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Jaja, fast mitt förra inlägg om miljöer innehöll inget om porr (eller de andra sakerna jag nämnde i mitt nya, utvecklade inlägg) :)

Ne, alltså jag menade att du skrev allt 2 ggr i ditt utvecklade inlägg :)


Hehe, och jag som satt och tänkte hur duktig jag var som skrev så långt. :P

Jag fick faktiskt lite dålig smak i munnen när han satt och skröt om hur coolt det var att man kan döda varandras äkta makar. Gud vilken feature! Kan man döda barnen också?

#76

Postad 22 februari 2008 - 09:28

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Kan man döda barnen också?


Lets hope so *evil laugh*

#77

Postad 22 februari 2008 - 10:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Kan man döda barnen också?


Lets hope so *evil laugh*


Hahahaha

#78

Postad 22 februari 2008 - 13:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag fick faktiskt lite dålig smak i munnen när han satt och skröt om hur coolt det var att man kan döda varandras äkta makar. Gud vilken feature! Kan man döda barnen också?

Vadå, du dödar ju massa monster hela tiden. Tror du de är asexuella eller <_< ?

Hunden kan man inte döda iaf, vilket betyder att Molenyux tycker hundar är mer värda än människor :).

Men i ärlighetens namn, iom att det är ett TV-spel så är det bara till att göra nya barn om ens blir dödat :) . Man kanske kan ha barn på flera ställen runt omkring landet så att förrådet inte tar slut?

#79

Postad 22 februari 2008 - 15:47

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Fördomsfullt skriver jag då att ingen som anser att det är kul att döda eller att kunna döda barn i spel kan ha egna i verkliga livet. Om man kommer kunna det i Fable 2 kommer jag uttala mig indignerat åt diverse håll, intala mig att jag inte ska köpa spelet, och sedan köpa det i alla fall.

#80

Postad 22 februari 2008 - 16:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Fördomsfullt skriver jag då att ingen som anser att det är kul att döda eller att kunna döda barn i spel kan ha egna i verkliga livet.

Kom igen.. det är bara ett spel. Vi dödar inte barn eller någonting överhuvudtaget i verkligheten och skulle inte vilja göra det heller (iallafall inte jag, jag kan inte tala för t ex murbank).

Jag dödade annars ett barn i F.E.A.R... ondsint liten bastard. Eller jag försökte iallafall döda henne =/. Oh, och i Prey tog jag livet av en hel del.

#81

Postad 22 februari 2008 - 16:22

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Gör inte så mycket om man kan döda ungar tycker jag, men då ska det ju framställas som ganska illa också. Typ ta en på den mörka stigen. Så att man ger rätt ton till det.

#82

Postad 22 februari 2008 - 16:37

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Man kanske kan ha barn på flera ställen runt omkring landet så att förrådet inte tar slut?


Hoppas, så jag äntligen får mitt barndöda lyste mättat.

och skulle inte vilja göra det heller (iallafall inte jag, jag kan inte tala för t ex murbank).


:)

Men allvarligt så struntar jag i vad eller vem man kan döda, vill jag döda min unge i ett spel tycker jag det är ok att jag kan göra det, det säger ingenting om hur jag är i privatlivet.

Redigerat av derpious, 22 februari 2008 - 16:40.


#83

Postad 22 februari 2008 - 16:40

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Fördomsfullt skriver jag då att ingen som anser att det är kul att döda eller att kunna döda barn i spel kan ha egna i verkliga livet.

Kom igen.. det är bara ett spel. Vi dödar inte barn eller någonting överhuvudtaget i verkligheten och skulle inte vilja göra det heller (iallafall inte jag, jag kan inte tala för t ex murbank).


Du behöver inte sälja hem det till mig, jag tror inte heller på snacket om att spel gör att man går och mördar. Min personliga inställning är dock att tanken på att döda barn, även i spel, borde vara lika obehaglig för andra som för mig. Fast det finns säkert folk som kan tycka att det är kul att låtsas att man gör det, och har förmåga att hålla isär det bättre än vad jag kan. För mig är dock just det att gå över gränsen för vad som borde vara i ett spel. Vad säger ni andra föräldrar?

Sen kan man ju fråga sig vad som händer när man går lös på ett barn i spelet. Blir bildskärmen suddig och det står "Friendly fire is not allowed"? Eller blir det achievement unlocked, eller får man plus på ondskekontot? Kan ju vara ett klurigt problem för speltillverkare att lösa... Hur var det med barn i ettan? Jag minns att jag slog på en snrunge som försökte få mig att sno saker ur några lådor eller ngt, men kunde man döda dem? Oblivion hade ju tex inga barn, fö att få lägre åldersgräns, antar jag. Kändes konstigt utan de små liven.

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 22 februari 2008 - 17:10.


#84

Postad 22 februari 2008 - 18:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Well, till att börja med så får vi invänta ifall man kommer kunna döda sina barn. Känns rätt tveksamt, även om det hänt förr. VI får nöja oss med maken tror jag.

I övrigt som sagt... har inga problem med att döda någonting i spel eftersom jag vet att det är ettor och nollor och inget som lever eller kan skadas. Det är bara kod. Så.. enkelt att hålla isär för mig.

Edit: Angående det där med vad som händer om man går lös.. antagligen så kan man inte gå lös dvs det händer inget när du slår/skjuter, när du siktar på ungen.

Redigerat av Zoiler, 22 februari 2008 - 18:30.


#85

Postad 22 februari 2008 - 20:34

Unregisteredb0bf0a98
  • Unregisteredb0bf0a98
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
personligen så kvittar det om man får döda barn eller inte, men jag glömmer aldrig då jag spelade Ultima 7 och lurade med ett par lekande barn och gjorde en Hell banish på dom...muahaha vad jag mös då =)

#86

Postad 22 februari 2008 - 21:25

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Jag minns att jag slog på en snrunge som försökte få mig att sno saker ur några lådor eller ngt, men kunde man döda dem? Oblivion hade ju tex inga barn, fö att få lägre åldersgräns, antar jag. Kändes konstigt utan de små liven.

Skönast var ju i fallout, när man gick runt i vissa områden så var det jobbiga ungar som snodde saker från en. En lösning var att lägga en bomb i sin ryggsäck och sätta den på 10 minuter för att sen gå igenom området med ungarna och hoppas på att de snodde den. Ni kan ju gissa vad som hände. :)

Men på tal om att döda barn i spel, så visst varför inte. Valfrihet är alltid bra. Spel som tex Call of Duty hade varit intressanta om det hade sprungit runt en massa civila som man ska undvika skjuta (eller så skjuter man alla). Fast media lärde sig väl av vietnam att aldrig visa realistiska konflikter.

Spoiler


Fable2 verkar bli kul. Jag antar att det är en fristående historia och man behöver inte ha spelat ettan för att få ut allt av storyn?

#87

Postad 22 februari 2008 - 21:49

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Allt man kan göra i TV-Spel gör jag på riktigt.
När jag spelade Mario skallade jag tegelväggar och hoppade på oskyldiga sköldpaddor....................

#88

Postad 22 februari 2008 - 22:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag antar att det är en fristående historia och man behöver inte ha spelat ettan för att få ut allt av storyn?

Den är nog typ fristående. Det är 1000 år eller något efter ettan. Men man får säkert reda på vad som behövs annars, inga problem.

#89

Postad 22 februari 2008 - 22:37

danielhedman
  • danielhedman
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag vill ha! Här har man väntat på tvåan sen de nämnde den första gången :( ;)

#90

Postad 13 maj 2008 - 12:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Thought it would be best to keep everything in the same topic, so here we go:

So the embargo is finally up. Last week a bunch of journalist saw the game at Lionhead in Guildford.

The build we saw was from the 7th of may. The game is content complete and about 5000 bugs from completion.

We were shown the magic system, a major plot point when you are a kid, some adult parts and I got hands on with the co-op part (local only, so far. Online announcement could come soon).

New stuff:

Mini map is dead. Peter hates it. So he made a "bread crump trail". Which is a golden line on the ground that will tell you which direction to go. It works kinda like a GPS system, so it will change if you go another direction, and will guide you in the right direction.

Magic system: You can either do a focused on one person attack, or a ranged attack. You can build up your attack in five levels. These five levels can be combined, so you can have level 1 be a fire spell, and then it builds up and adds level 2, which can be a slow spell, and so on.

There will be 8 different spells in the game.

You can buy every single house in the game. Each house will unlock something new. Either a sidequest, item or a skill

The game is 20-30 times larger then Fable 1.

The weather is completely dynamic, and will change as time progress. There will be different seasons.


Cutscenes are somewhat interactive. You can use the d-pad to do different gestures, and they can change the outcome of conversations. It's not on the scale of Mass Effect, but it can be done so you have some interactivity with the game world.

Peter wanted a sex minigame in there, but they had to drop it, due to the nature of the content. Now the screen just goes black, and your hear some moaning. And yes, you can have unprotected sex.

The female character also came close to being cut. But the female designers on the game wanted her in, so they made it happen.

There is three more Fable games planned. Lionhead is currently working on Fable 2 and a new project. The Black & White studio is no more.


I also had a talk with him, about videogames and that stuff. And he thinks that GTA4 is the absolute benchmark of how you can do story in videogames. And with Fable 2 he wants to make people attached to their character, and especially the dog.

He talked about how he was flirting with a girl, and her husband came by. And the husband became so pissed, he began kicking your dog. And Peter actually felt bad for flirting with the girl. He wants gamers to feel like he did.


Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

#91

Postad 13 maj 2008 - 18:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Då har vi lite mer bilder

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Knappast imponerande. Men grymt mysigt

#92

Postad 13 maj 2008 - 19:04

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
20-30ggr större än Fable 1 eyh.. Blir lite lagom sådär...

Och 3 Fables till redan planerade?

#93

Postad 13 maj 2008 - 21:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Postad bild

:)

Edit: Angående grafiken så får man ju tänka på att det är oehört stort. 20 ggr större än Fable.. det är enormt.

Dock jämförde CVG grafiken (en viss sekvens) med Halo 3s CGI och vi har ju själva sett det i rörelse och det ser fantastiskt ut. Stillbilderna är inte lika imponerande, är iofs inte meningen att man ske se ur det perspektivet.

Redigerat av Zoiler, 13 maj 2008 - 21:40.


#94

Postad 13 maj 2008 - 22:26

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Förstår inte rubriken... Peter Molyneux nästa fullpoängare? Vilken var hans förra?
Nä... som vanligt med Molyneux så är det hype, hype och hype.

Måste dock säga att jag gillar grafiken. Vem vet, jag kanske överraskas positivt att detta spel (trots att jag aldrig förstod charmen med Fable 1).

#95

Postad 13 maj 2008 - 22:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Förstår inte rubriken... Peter Molyneux nästa fullpoängare? Vilken var hans förra?
Nä... som vanligt med Molyneux så är det hype, hype och hype.

Måste dock säga att jag gillar grafiken. Vem vet, jag kanske överraskas positivt att detta spel (trots att jag aldrig förstod charmen med Fable 1).


Du behöver inte kritisera honom sådär.

Killen har trots allt gett oss extremt många ruskigt bra spel och han har alltid gjort sig känd som vara en kille med visioner.

Populous
Syndicate
Theme Park
Dungeon Keeper
Black & White
The Movies

En kille som oftast med små medel ger oss nya upplevelser utan för det vanliga. Min egna favorit är Dungeon Keeper.

Visst Fable 1 ingen 10/10 men problemet var nog att han ville för mycket och hade ingen erfaranhet av konsol eller RPG.

Får se om han lyckas bättre denna gång.

#96

Postad 13 maj 2008 - 22:49

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Har spelat dem allihopa och gillar Populous, Syndicate och Dungeon Keeper. Skulle dock inte gå så långt som att ens kalla dessa höjdpunkter i hans karriär för fullpoängare.
Han lyckades helt klart producera finfina spel på Bullfrogtiden. Med Lionheart har dock inte lyckan varit lika stor.

Det man dock måste ge honom är att han är grymt visionär och nyskapande och därför säkert har (och har haft) en väldigt positiv inverkan på spelindustrin i stort. Kan vara kul med någon som vågar tänka nytt.

#97

Postad 13 maj 2008 - 23:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det är ju trådskaparens personliga smak. Han kanske gillat någon titel från Molenyux stenhårt. Om du gjort rubriken tonne, så kanske du hade skrivit "MolenySUX nästa flopp" :)

#98

Postad 14 maj 2008 - 08:36

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Snarare...

Fable 2, skall Molyneux leva upp till hypen denna gång?

#99

Postad 14 maj 2008 - 10:15

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Ni glömde PowerMonger. Älskade fan det spelet. :)

Att inte kalla Populous för en fullpoängare är nog ett tecken på att man inte var gammal nog att äga en Amiga när det kom. :D

Visst, om det släpptes idag så kanske det inte skulle ge direkt höga betyg, men det kom faktiskt för nästan 20 år sen.

Hur bra tror ni GTAIV kommer att kännas år 2030? :)

#100

Postad 14 maj 2008 - 11:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Snarare...

Fable 2, skall Molyneux leva upp till hypen denna gång?



Det bör först vara hype kring det. MS har knappt kört något om spelet och det skrivs eller pratas inte något om det så hype är där inte.

Dungeon Keeper, Theme Park och Populuos är för mig iaf AAA titlar och får man så höga betyg som de fick så tycker jag dem kan räknas som fullpoängare.

Problemet är att han innan pratade upp sina spel allt för mycket.

Kommer själv ihåg Black & White där t ex PC Gamer hade en lång serie med artiklar de glorifierade spelet genom skaparens egna ord. Visst var Black & White helt unikt och riktigt bra men inte gudsgåva som det hade framförts.

Fable 1 lovade han också allt för mycket.

Redigerat av PalmiNio, 14 maj 2008 - 11:21.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.