Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Halo Reach

752 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Halo: Reach (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 6 8,64 (21) 31:-
Halo: Reach - Limited Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,5 (1) Inga priser
Halo: Reach - Legendary Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,5 (1) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Slim 250GB - Halo Reach Collector Edition 2010 (Spelkonsoler) 3 8,75 (3) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 28 januari 2010 - 15:27

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Inte samma snubbe antar jag? :P

#52

Postad 28 januari 2010 - 16:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det får du bestämma själv men jag tycker det ser pretty fucking close ut alltså:

https://www.minhembi...s...30&start=30

#53

Postad 28 januari 2010 - 16:38

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Det får du bestämma själv men jag tycker det ser pretty fucking close ut alltså:

https://www.minhembi...s...30&start=30

:P Fint!

Himla lustigt att RE5 skulle inspirerats av Gears kontroller, jag hade extrema svårigheter med att ens ta död på något i RE5 men i Gears så slaktade jag! "Inspirerade" är bara förnamnet.

Sorry för OffT. B)

#54

Postad 29 januari 2010 - 09:05

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

:) Fint!

Himla lustigt att RE5 skulle inspirerats av Gears kontroller, jag hade extrema svårigheter med att ens ta död på något i RE5 men i Gears så slaktade jag! "Inspirerade" är bara förnamnet.

Sorry för OffT. :blush:

Vad har kontroller med att göra hur pass enkelt det är att döda någonting?
GeoW är ju inte så viktigt om du skjuter headshot t.ex. men i RE5 är det viktigare, kanske därför du har problem även om kontrollerna liknar varann.

#55

Postad 29 januari 2010 - 14:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vad har kontroller med att göra hur pass enkelt det är att döda någonting?

Ganska mycket i min erfarenhet =P.

#56

Postad 29 januari 2010 - 14:19

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Bungie have once again made the Covenant more dangerous and frightening, as they were in Halo 1.

Grunts look a lot more menacing.


Undrar hur de ska lyckas med detta? Designen och fargvalen pa the covenant kanns mest som om man slass mot Cirque du soleil.

#57

Postad 29 januari 2010 - 17:35

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Det får du bestämma själv men jag tycker det ser pretty fucking close ut alltså:

https://www.minhembi...s...30&start=30



Haha shit alltså, har ju inte kollat alls på det spelet och inte heller i den tråden. Trodde det var ett skämt... :(

#58

Postad 29 januari 2010 - 19:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Jag skämtar aldrig :(

#59

Postad 30 januari 2010 - 05:46

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Vad har kontroller med att göra hur pass enkelt det är att döda någonting?
GeoW är ju inte så viktigt om du skjuter headshot t.ex. men i RE5 är det viktigare, kanske därför du har problem även om kontrollerna liknar varann.

Men sen när har det inte med saken att göra att RE5 har helt retarderade kontroller för sin tid och borde uppdateras helt?

Ganska mycket i min erfarenhet =P.

Det har ju det! :(

#60

Postad 12 februari 2010 - 18:01

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
:)

Postad bild

#61

Postad 12 februari 2010 - 18:14

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Tänk om man hade haft lite photoshop skillz så man hade kunnat göra en 'Halo Reacharound' poster. :)

#62

Postad 12 februari 2010 - 18:17

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Du får skaffa dig den äkta varan då festen börjar den 3 Maj 2010 :)


PRESS RELEASE:

“Halo: Reach,” developed exclusively for Xbox 360 by acclaimed developer Bungie, is the blockbuster prequel to the best-selling Xbox franchise of all time. It represents the culmination of Bungie’s 10 years of experience crafting groundbreaking “Halo” games that have raised expectations for what can be achieved in a video game.

In “Halo: Reach,” players experience the fateful moments that forged the “Halo” legend. It’s the story of Noble Team, a squad of heroic Spartan soldiers, and their final stand on planet Reach, humanity’s last line of defense between the terrifying Covenant and Earth. This darker story is echoed by grittier visuals amid a backdrop of massive, awe-inspiring environments. Characters, enemies and environments are rendered in amazing detail by an all-new engine designed to deliver epic-scale encounters against the cunning and ruthless Covenant.

Once the campaign is over, the battle continues online with an unparalleled multiplayer experience that expands on the award-winning suite of features that helped define the Xbox LIVE experience.

The “Halo: Reach” multiplayer beta, on track to be the largest beta program of its kind on any console, is expected to see millions of participants when it begins May 3. Players can access the multiplayer beta on Xbox LIVE through the “Halo 3: ODST” disc.2

Top features include the following:

• Meet Noble Team. For the first time, players will fight alongside a squad of iconic Spartan soldiers, each with deadly talents as unique as their individual personalities and customized gear.

• An intense campaign. Live the events that set the stage for the “Halo” trilogy as the UNSC and Covenant clash at the height of their military power. New weapons and abilities complement the familiar “Halo” arsenal for the largest-scale battles ever witnessed in the “Halo” universe. Fiercely cunning artificial intelligence (AI) adds depth and complexity to each encounter, helping make every play-through a unique and epic experience.

• Stunning technical advancements. “Halo: Reach” takes a massive leap forward through all-new engine technology designed to take full advantage of next-generation graphics, audio, special effects, AI and animation while continuing to expand on the campaign, cooperative and multiplayer sandbox in a way that only “Halo” can.

• The definitive multiplayer experience. “Halo: Reach” builds on the success of its predecessors, setting a new standard for competitive gameplay, customization, variety and community integration.1

• Unparalleled feature suite. “Halo: Reach” expands on the industry-leading suite of features found in “Halo 3,” including four-player cooperative campaign play, split-screen support, saved films, screenshots and exciting new surprises that have yet to be revealed.

#63

Postad 12 februari 2010 - 19:47

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Du får skaffa dig den äkta varan då festen börjar den 3 Maj 2010 ;)


PRESS RELEASE:

“Halo: Reach,” developed exclusively for Xbox 360 by acclaimed developer Bungie, is the blockbuster prequel to the best-selling Xbox franchise of all time. It represents the culmination of Bungie’s 10 years of experience crafting groundbreaking “Halo” games that have raised expectations for what can be achieved in a video game.

In “Halo: Reach,” players experience the fateful moments that forged the “Halo” legend. It’s the story of Noble Team, a squad of heroic Spartan soldiers, and their final stand on planet Reach, humanity’s last line of defense between the terrifying Covenant and Earth. This darker story is echoed by grittier visuals amid a backdrop of massive, awe-inspiring environments. Characters, enemies and environments are rendered in amazing detail by an all-new engine designed to deliver epic-scale encounters against the cunning and ruthless Covenant.

Once the campaign is over, the battle continues online with an unparalleled multiplayer experience that expands on the award-winning suite of features that helped define the Xbox LIVE experience.

The “Halo: Reach” multiplayer beta, on track to be the largest beta program of its kind on any console, is expected to see millions of participants when it begins May 3. Players can access the multiplayer beta on Xbox LIVE through the “Halo 3: ODST” disc.2

Top features include the following:

• Meet Noble Team. For the first time, players will fight alongside a squad of iconic Spartan soldiers, each with deadly talents as unique as their individual personalities and customized gear.

• An intense campaign. Live the events that set the stage for the “Halo” trilogy as the UNSC and Covenant clash at the height of their military power. New weapons and abilities complement the familiar “Halo” arsenal for the largest-scale battles ever witnessed in the “Halo” universe. Fiercely cunning artificial intelligence (AI) adds depth and complexity to each encounter, helping make every play-through a unique and epic experience.

• Stunning technical advancements. “Halo: Reach” takes a massive leap forward through all-new engine technology designed to take full advantage of next-generation graphics, audio, special effects, AI and animation while continuing to expand on the campaign, cooperative and multiplayer sandbox in a way that only “Halo” can.

• The definitive multiplayer experience. “Halo: Reach” builds on the success of its predecessors, setting a new standard for competitive gameplay, customization, variety and community integration.1

• Unparalleled feature suite. “Halo: Reach” expands on the industry-leading suite of features found in “Halo 3,” including four-player cooperative campaign play, split-screen support, saved films, screenshots and exciting new surprises that have yet to be revealed.


Låter minst sagt underbart!

#64

Postad 12 februari 2010 - 21:02

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

  • 469 inlägg
  • 0
Har jag missat något eller varför har ni inte länkat till denna video som släpptes för några timmar sedan?
http://www.bungie.ne...udio.aspx?c=58#



#65

Postad 12 februari 2010 - 21:19

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Har jag missat något eller varför har ni inte länkat till denna video som släpptes för några timmar sedan?
http://www.bungie.ne...udio.aspx?c=58#


OMFG!!
Förbokning - ja tack. Jag är kär!

#66

Postad 12 februari 2010 - 21:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
STOR grafisk förbättring verkligen. Hypemetern steg.

#67

Postad 13 februari 2010 - 09:35

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Samma fiender... Samma vapen, men det duger tydligen för Halo-fansen.

#68

Postad 13 februari 2010 - 10:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Samma fiender... Samma vapen, men det duger tydligen för Halo-fansen.


Du glömde plus nya fiender o plus nya vapen.

Måste vara jobbigt för dig som gamer, inte kunna spela någon uppföljare alls. FPS uppföljare är ju uteslutet för dig om att få se vapen o fiender från föregående spel gör dig besviken.

#69

Postad 13 februari 2010 - 11:44

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det är helt korrekt, men känslan jag får av Halo 1-3 och ODST är samma vapen och samma fiender. Och allt jag såg i videon var samma vapen och samma fiender som tidigare.
Dom hypade ny grafik och nya karaktärer, är inte det självklart till en uppföljare?
Det dom hypade i en video till ODST var en "ny" pistol liksom, och den pistolen hade dom tagit från Halo 1.

#70

Postad 13 februari 2010 - 12:02

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jag vet inte om det är helt korrekt, men känslan jag får av Halo 1-3 och ODST är samma vapen och samma fiender. Och allt jag såg i videon var samma vapen och samma fiender som tidigare.
Dom hypade ny grafik och nya karaktärer, är inte det självklart till en uppföljare?
Det dom hypade i en video till ODST var en "ny" pistol liksom, och den pistolen hade dom tagit från Halo 1.


ODST var bara en expansion.

En av de nya fienderna var med i videon. Klart grafik ska hypas, vilka gör inte det? Nya karaktärer är knappast något som alla kör.

Ser bara hur dina kommentarer gäller alla uppföljare. Gears 2, Killzone 2, Half-Life 2 med mera. Alla bygger vidare på samma kärna, därför de kallas uppföljare. Helt nytt på det mesta så kan man lika gärna kalla det något annat.

#71

Postad 13 februari 2010 - 16:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Dom hypade ny grafik och nya karaktärer, är inte det självklart till en uppföljare?

Snyggare grafik är på intet sätt självklart, se Bioshock 2 där grafiken försämrats.

Men grejen är att det här är i stort sett ett generationshopp i grafik eftersom man bytt motor för första gången sedan Halo: CE. Klart det tillför mycket då för oss som gillar Halo.

Men jag vill inte se nya karaktärer, fick nog av det i ODST. Jag vill se fawking Master Chief.

#72

Postad 13 februari 2010 - 17:47

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Jo, du har nog lite rätt i att det är likadant i dom flesta spel.
Vet inte varför men jag stör mig på Halo, jag har spelat 3an och ODST i co-op och visst är det kul, men jag stör mig nog på att dom är så sjukt populära och jag förstår inte varför.
Jag tycker att Half-Life 2 är ett av världens bästa spel och vissa skulle säkert tycka att jag är dum i huvet för att tycka det.

#73

Postad 13 februari 2010 - 17:48

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Jag tycker att Half-Life 2 är ett av världens bästa spel och vissa skulle säkert tycka att jag är dum i huvet för att tycka det.


Inte är du dum, för du har ju rätt :unsure:

#74

Postad 13 februari 2010 - 17:50

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Snyggare grafik är på intet sätt självklart, se Bioshock 2 där grafiken försämrats.

huh? :unsure:

Inte är du dum, för du har ju rätt ;)

Vissa skulle nog inte hålla med dig, men visst är det så :D

#75

Postad 13 februari 2010 - 17:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jo, du har nog lite rätt i att det är likadant i dom flesta spel.
Vet inte varför men jag stör mig på Halo, jag har spelat 3an och ODST i co-op och visst är det kul, men jag stör mig nog på att dom är så sjukt populära och jag förstår inte varför.
Jag tycker att Half-Life 2 är ett av världens bästa spel och vissa skulle säkert tycka att jag är dum i huvet för att tycka det.


jag skulle hålla med dig om HL

Vad som gör att jag blir sugen på detta spel e den mörka tonen. Till och med de minsta fienderna har blivit riktigt mörka. De snackar inte samma språk längre utan nu fattar man inte vad de säger. Ska bli spännande med ett mörkt Halo, som annars varit väldigt färgat. Har även sett Halo Legends filmen, rekommenderas starkt.

#76

Postad 13 februari 2010 - 17:58

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Samma fiender... Samma vapen, men det duger tydligen för Halo-fansen.

Nya fiender, de mörka/svarta jackals. Elites som vi inte sett sedan gamla goa Halo-dagarna. Inte nya men de är ett kärt återseende sedan många år.
Nya vapen, alla vapen har nytt utseende, måpnga har gjort som från grunden (BR m.fl.) många nya har lagts till (garanatkastare, needler/carbien-combo) m.fl.
Å andra sidan är det väl knappast så förvånande att huvudfienden i en seie böcker/spel/filmer återkommer, och att de inte helt byter ut alla vapen?
Senast jag kollade erbjöd alla FPS i princip samma vapne med nya skins, samma sak med RTS, RPG etc. Reach erbjuder en ny, stor och öppen värld, nya fiender, vapen, miljöer, fordon, icke-scriptad AI (när erbjöd ett spel det senast, någonsin?), ny story m.m. ODST var bara en expansion och gjorde skäl för det epitetet, Reach är ett nytt spel och verkar erbjuda ett nytt spel. Har man testat de andra selen i Halo-serien ser man väldigt snabbt betydande skillnader (till skillnad från i CoD, BF m.fl.). :unsure:

#77

Postad 13 februari 2010 - 18:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Men som utvecklarna säger i videon så är det också farligt att ändra för mycket i Halo-serien. Man vill inte förstöra något som har en sån fanbase bakom sig, ganska förståeligt.

#78

Postad 13 februari 2010 - 23:50

Dariush
  • Dariush
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Låter trevligt med alla visuella förbättringar som kommer men mitt största problem med halo-serien är nog gameplay. Tycker det känns ganska stelt och odynamiskt. Vet inte om det är rekyl eller sådant som jag saknar, eller att det bara känns utdaterat jämfört med andra "nyare" shooters.

#79

Postad 14 februari 2010 - 00:33

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Jag tyckte Halo 3 kändes ganska utdaterat redan när det kom, eller iaf kort därefter. Halo Reach måste förbättras på många punkter, inte bara grafiskt då. Gameplay mässigt har jag ändå alltid gillat Halo spelen, det är mer snabb action som gäller än i tex Modern Warfare, där det är mer taktik som gäller. Vilket man gillar är väl upp till var och en, men multiplayer mässigt så är det få spel som klår Halo spelen. Jag hoppas Halo Reach kommer kännas nytt och fräscht, Halo3 kändes som en förfinad version av Halo 2 med co-op. Jag vill se en mer dramatisk förändring i Reach, det ska verkligen kännas next gen över det, men jag tror ändå att Reach får svårt att ens kunna leva upp till Moden Warfare 2s gameplay och underhållning.

#80

Postad 14 februari 2010 - 02:45

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Jo, du har nog lite rätt i att det är likadant i dom flesta spel.
Vet inte varför men jag stör mig på Halo, jag har spelat 3an och ODST i co-op och visst är det kul, men jag stör mig nog på att dom är så sjukt populära och jag förstår inte varför.
Jag tycker att Half-Life 2 är ett av världens bästa spel och vissa skulle säkert tycka att jag är dum i huvet för att tycka det.



Jag förstår inte varför HL är så populärt, jag tyckte det var skittråkigt och trist på samma gång. Men så är det, olika smak, för jag gillar verkligen Halo-spelen :unsure: Det störigaste i trean var väl "slowmo-walking" när man var i tunnlarna... "gaaah låt mig gå snabbare!!"

Tror verkligen Reach kan bli riktigt bra! Längtar redan som fan, tror det blir bättre än nya CoD som jag antar Treyarch kommer släppa i höst också?

#81

Postad 14 februari 2010 - 11:03

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Tycker det känns ganska stelt och odynamiskt. Vet inte om det är rekyl eller sådant som jag saknar, eller att det bara känns utdaterat jämfört med andra "nyare" shooters.


Det där kan jag hålla med om. Har testat Halo 2, Halo3 nyligen och ODST när den släpptes. Tycker alla dessa är väldigt stela... omgivningen, effekterna osv.. det ser ut som en teckning och grafiken har ingen dynamik... i början tyckte jag att jag kanske blev skadad av killzone 2 men om man ser till Modern warfare 2, gears of war serien så ser man tydligt att möjligheterna finns på Xboxen. Men sen kanske det är svårt att övertyga Sci-fi jämfört med traditionella explosioner.

Jag ser bara en orsak till varför den här serien är så populär, man har lycckats fånga fansen in i halo berättelsen från 1:an och framåt.. för dessa kommer det att fortsätta vara "magiskt", för oss andra kommer det fortfarande vara svårt att förstå varför.

#82

Postad 14 februari 2010 - 11:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det där kan jag hålla med om. Har testat Halo 2, Halo3 nyligen och ODST när den släpptes. Tycker alla dessa är väldigt stela... omgivningen, effekterna osv.. det ser ut som en teckning och grafiken har ingen dynamik... i början tyckte jag att jag kanske blev skadad av killzone 2 men om man ser till Modern warfare 2, gears of war serien så ser man tydligt att möjligheterna finns på Xboxen. Men sen kanske det är svårt att övertyga Sci-fi jämfört med traditionella explosioner.

Jag ser bara en orsak till varför den här serien är så populär, man har lycckats fånga fansen in i halo berättelsen från 1:an och framåt.. för dessa kommer det att fortsätta vara "magiskt", för oss andra kommer det fortfarande vara svårt att förstå varför.



Well du tror inte på serien. Vad ska man säga liksom? En som inte gilla den från början kommer inte gilla den sen också.

Över 10 miljoner sålda ex av Halo 3 kan knappast skyllas på "bra story". Spelet är lite större än bara en fan base. Dels som ett av de största MP spelen någonsin, bara MW är väl större? Sen vara en av de få som lyckades bra med körmoment i FPS, warhogen är ju legendarisk numera. Metacritic nivå långt över 90.....och så vidare. Så lite mer än Story.

Men som sagt, gillade man inte det från början så blir man inte frälst senare heller. Jag gillar inte FF men förstår varför miljoner köper det.

Ett spel kan knappast gillas av alla.

Redigerat av PalmiNio, 14 februari 2010 - 11:48.


#83

Postad 14 februari 2010 - 11:59

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Jag ser bara en orsak till varför den här serien är så populär, man har lycckats fånga fansen in i halo berättelsen från 1:an och framåt.. för dessa kommer det att fortsätta vara "magiskt", för oss andra kommer det fortfarande vara svårt att förstå varför.


Tror det där stämmer ganska bra. Det är ju en viss känsla i spelen, även om motorn känns seg och stel.. får se hur det blir nu med nya. Sprinting och mer flytande hopp osv :unsure:

#84

Postad 14 februari 2010 - 13:45

Dariush
  • Dariush
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Tyckte ettan var riktigt bra när det kom, spelade co-op och 4-player splitscreen ganska ofta. Efter att jag hade spelat tvåan kände jag inte riktigt samma sak för single-player delen och co-op, men splitscreen och LAN var fortfarande aktuellt och spelades flitigt.

När jag köpte trean hade jag glömt storyn helt. Spelade genom singleplayer en gång, spelade några social-matcher över live, sen la jag ner det...

Däremot prisar jag alla multiplayer features Halo 3 har. 4-player splitscreen över live hade jag gärna kunnat ha i MW2

#85

Postad 14 februari 2010 - 19:38

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Tror det där stämmer ganska bra. Det är ju en viss känsla i spelen, även om motorn känns seg och stel.. får se hur det blir nu med nya. Sprinting och mer flytande hopp osv :)

Njaaa, håller inte riktigt med. Jag har varit ett ###### fan av ettan till trean mest för att spelglädjen är så otroligt bra (storyn är inte helt halv heller men det finns massor av spel som har bättre) och MPn satt som en smäck! ODST fastnade jag aldrig riktigt för men jag har nog inte gett det någon större chans. Ligger och dammar på hyllan efter en genomspelning. Hoppas de går tillbaka till originalkonceptet på något sätt nu, det hade varit härligt!

#86

Postad 14 februari 2010 - 22:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Tror det där stämmer ganska bra. Det är ju en viss känsla i spelen, även om motorn känns seg och stel.. får se hur det blir nu med nya. Sprinting och mer flytande hopp osv :)



Seg och stel?

Vilka MP fps av kaliber är mindre sega o stela? Har alltid tyckt det var fördelen., jivla fart i spelet.

#87

Postad 14 februari 2010 - 22:33

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0


Intressant video för er Halo fans. Ser ut som att grafiken kommer att bli lite mer realistiskt den här gången.

Redigerat av Unregistered1232, 14 februari 2010 - 22:36.


#88

Postad 14 februari 2010 - 22:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0



Intressant video för er Halo fans. Ser ut som att grafiken kommer att bli lite mer realistiskt den här gången.


Redan postad i tråden :)

#89

Postad 15 februari 2010 - 09:34

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Redan postad i tråden :(


oj.. här är man inte långsam.. missade länken i tidigare inlägg. Sry

Redigerat av Unregistered1232, 15 februari 2010 - 09:35.


#90

Postad 15 februari 2010 - 14:00

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Seg och stel?

Vilka MP fps av kaliber är mindre sega o stela? Har alltid tyckt det var fördelen., jivla fart i spelet.


COD 4,5 & 6?

Okej att det är fart i spelet, men det är inte det jag menar heller. Jag syftade på själva styrningen och rörelsen på gubben.

Jämför att kunna springa runt med en Uzi i Cod 4 eller liknande :(

#91

Postad 15 februari 2010 - 16:18

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Jag syftade på själva styrningen och rörelsen på gubben.

Jämför att kunna springa runt med en Uzi i Cod 4 eller liknande :(


Det håller jag med om till 100%.

#92

Postad 15 februari 2010 - 19:07

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

Det håller jag med om till 100%.

Jag håller inte med! Tycker CoD är stelare i MP än Halo 3. Men båda är roliga som sätan! :(

#93

Postad 15 februari 2010 - 20:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

COD 4,5 & 6?

Okej att det är fart i spelet, men det är inte det jag menar heller. Jag syftade på själva styrningen och rörelsen på gubben.

Jämför att kunna springa runt med en Uzi i Cod 4 eller liknande ;)


Men sånt kan man ju ställa in på båda spelen, både rörelse runt och rörelse på skärmen. Dessutom är ju Halo kanske det spel med minst input lagg, något som t ex KZ 2 har gott om.

Så själva känsligheten är väl svårt att jämföra då den ändå är en inställningsmöjlighet. Kanske du upplever den slöare för att spelets tempo är högre? Halo 3 är ju betydligt mer spring, hop strafe och spring än CoD. För mig som lirade Q3 innan så är Halo 3 betydligt mer åt det hållet än CoD serien, vilket är naturligt sett till vilken typ av spel.

* men visst ha ha extra sprint o lätt vapen så känns CoD smidigt. Men oavsett vad, det är under 1 omständighet....andra delar i de spelen är knappast lika "smidiga"....så vilka andra spel annars?

Redigerat av PalmiNio, 15 februari 2010 - 20:26.


#94

Postad 15 februari 2010 - 20:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Eurogamer kör Tech analys:

- Blir 30 fps. Rätt stabilt redan enligt videos.
- Högre upplösning ! 1152x720 mot Halo 3/ODST 1152x640. Tydligt tecken på ny motor
- Ingen AA men högre upplösning, mindre kontrast och lite post-process filter gör att det inte är lika jaggit som Halo 3.

http://www.eurogamer...ysis-blog-entry

Bör nämnas att det är Alpha Build

#95

Postad 15 februari 2010 - 22:19

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Men sånt kan man ju ställa in på båda spelen, både rörelse runt och rörelse på skärmen. Dessutom är ju Halo kanske det spel med minst input lagg, något som t ex KZ 2 har gott om.

Så själva känsligheten är väl svårt att jämföra då den ändå är en inställningsmöjlighet. Kanske du upplever den slöare för att spelets tempo är högre? Halo 3 är ju betydligt mer spring, hop strafe och spring än CoD. För mig som lirade Q3 innan så är Halo 3 betydligt mer åt det hållet än CoD serien, vilket är naturligt sett till vilken typ av spel.

* men visst ha ha extra sprint o lätt vapen så känns CoD smidigt. Men oavsett vad, det är under 1 omständighet....andra delar i de spelen är knappast lika "smidiga"....så vilka andra spel annars?


Men alltså, spela COD4 och gå över till Halo3, multiplayer.
Det är som sirap.
Men missförstå mig rätt, jag älskar båda spelen! ;)

#96

Postad 15 februari 2010 - 22:40

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Men sånt kan man ju ställa in på båda spelen, både rörelse runt och rörelse på skärmen. Dessutom är ju Halo kanske det spel med minst input lagg, något som t ex KZ 2 har gott om.

Så själva känsligheten är väl svårt att jämföra då den ändå är en inställningsmöjlighet. Kanske du upplever den slöare för att spelets tempo är högre? Halo 3 är ju betydligt mer spring, hop strafe och spring än CoD. För mig som lirade Q3 innan så är Halo 3 betydligt mer åt det hållet än CoD serien, vilket är naturligt sett till vilken typ av spel.

* men visst ha ha extra sprint o lätt vapen så känns CoD smidigt. Men oavsett vad, det är under 1 omständighet....andra delar i de spelen är knappast lika "smidiga"....så vilka andra spel annars?


Har du spelat med/mot mig nån gång i COD? :( :P
Sensitivityn MÅSTE vara lägre i Halo enligt mina uppfattningar, dessutom är siktet aningen åt det gradvisa hållet, sensen ökar efter en kort stund.. Man kanske inte rör sig segare, men i och med alla hopp som är low-gravity så känns det som smör.

Älskar dock båda spelmotorerna, på olika vis ;) Jag bara jämför lite utifrån egna erfarenheter :P :blush:

Redigerat av Unregistered78af1102, 15 februari 2010 - 22:41.


#97

Postad 15 februari 2010 - 22:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Men alltså, spela COD4 och gå över till Halo3, multiplayer.
Det är som sirap.
Men missförstå mig rätt, jag älskar båda spelen! ;)


Inget jag märker av. Bara att momentet hopp bli av mening. CoD har mer dynamik, så lång kan jag vara med om. Med hela spelet är knappast snabbare, som sagt så finns där moment som upplevs så. Men Halo 3 har inte den dynamiken utan håller en snabb nivå.

Men som sagt, visst en del av dynamiken i ett CoD spel är snabbt. Utöver det så är iaf inte Halo segt, testa isf att gå från CoD till KZ2....där snackar vi till segt.

#98

Postad 16 februari 2010 - 00:54

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0

- Högre upplösning ! 1152x720 mot Halo 3/ODST 1152x640. Tydligt tecken på ny motor

Det där kan ju inte stämma alls. Det är inte 16:9 i aspect ratio. Hur tänkte de nu?

#99

Postad 16 februari 2010 - 20:20

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
En pixel behöver inte vara lika lång som den är hög kanske.

Reach verkar bli ett avsnitt som motsvarar Star Wars ep 3 i densammas fimserie, dvs mycket mörk.


"Bungie's Marcus Lehto says his studio's final foray into the world of Halo will be much darker than previous entries."

#100

Postad 16 februari 2010 - 21:36

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

En pixel behöver inte vara lika lång som den är hög kanske.


Öhmm...jo?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.