Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Halo 3

1199 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Nå? (138 medlem(mar) har röstat)

Nå?

  1. 1 (10 röster [7.25%])

    Procent av omröstning: 7.25%

  2. 2 (1 röster [0.72%])

    Procent av omröstning: 0.72%

  3. 3 (20 röster [14.49%])

    Procent av omröstning: 14.49%

  4. 4 (44 röster [31.88%])

    Procent av omröstning: 31.88%

  5. 5 (63 röster [45.65%])

    Procent av omröstning: 45.65%

Rösta Gäster kan inte rösta
Halo 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8,49 (44) 199:-
Halo 3 - Legendary Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9,15 (12) Inga priser
Halo 3 - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,7 (9) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 04 november 2006 - 18:24

Jennys Canton Biograf
  • Jennys Canton Biograf
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Postad bild

GR

Tjabba!

Releasedatumet till spelvärldens största händelse sprider sig som en löpeld över internet just nu.
Halo 3 släpps enligt flertalet källor den 11 januari 2007 i USA. Får ta det hela med en nypa salt, men det är ändå kul att det äntligen börjar hända något!

Många butiker i nordamerika tar emot förhandsbeställningar på de olika versionerna av spelet som innefattar;
Regular Edition
Collectors Edition
Legendary Edition

Den senaste versionen är den mest spännande och jag hoppas den finns tillgänglig även för oss i Europa.
Länk:
http://www.gamestop....oduct_id=200242

Någon som vet något mer om detta?

Jag är iallafall redo. Redo att finish the fight! ;)

Jenny

Redigerat av Zoiler, 30 september 2007 - 16:55.


#2

Postad 04 november 2006 - 18:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Januari 2007? Inte en chans. Det skulle betyda att det är klart om två månader.. för tillfället är de i Alphafas och Bungie säger att det är klart när det är klart.

Tippar mer på slutet av 2007.

#3

Postad 04 november 2006 - 19:15

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0
Spelvärlens största händelse vet jag inte om jag håller med om ;)

Känns dock som att det är en omöjlighet att det släpps i januari. Sommar/Höst 2007 känns mer logiskt.

Redigerat av trickyhed, 04 november 2006 - 19:16.


#4

Postad 04 november 2006 - 19:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Sommar/Höst 2007 känns mer logiskt.

<{POST_SNAPBACK}>

Sommaren = Dålig försäljning, ingen köper spel då.

Hösten = GTA. Vet inte om de räknar med att de ska boosta eller om de räknar med att de ska konkurrera.

Vår = För tidigt.

Vintern = Enda alternativet om inte det blir till hösten.

#5

Postad 04 november 2006 - 19:51

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0

Sommar/Höst 2007 känns mer logiskt.

<{POST_SNAPBACK}>

Sommaren = Dålig försäljning, ingen köper spel då.

Hösten = GTA. Vet inte om de räknar med att de ska boosta eller om de räknar med att de ska konkurrera.

Vår = För tidigt.

Vintern = Enda alternativet om inte det blir till hösten.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köper spel då, så propositionen "ingen köper spel då" är falsk ;)

#6

Postad 04 november 2006 - 20:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Januari? Snarare november 2007.

Pre-Release
Ships 11/1/07

Det där betyder 1 november 2007.

#7

Postad 04 november 2006 - 20:02

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Det blir LÄTT en Legendary edition när det kommer ut. ;)
Hoppas dem har en lika fin co-op på detta som dem förra Halo.

#8

Postad 04 november 2006 - 20:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Januari? Snarare november 2007.

Pre-Release
Ships 11/1/07

Det där betyder 1 november 2007.

<{POST_SNAPBACK}>

Aha, kollade inte ens länken. Ja då var det uppklarat. Och det är ju bara ett placeholderdatum, inte set in stone.

#9

Postad 04 november 2006 - 20:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nej det är inte alls säkert att det släpps nästa år.

#10

Postad 16 februari 2007 - 18:43

LordDarthVader
  • LordDarthVader
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
nu har ja bokat ett ex av legendary edition nu.. fan va ja längat till detta lir........

#11

Postad 16 februari 2007 - 22:03

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Har aldrig fattat varför Halo-serien har blivit så lyckad. Jag själv tyckte att spelet var HÖGST mediokert och ibland till och med dötrist. Trots det så har jag blivit smittad av all denna hyp kring Halo 3 så jag själv är riktigt sugen på spelet :)

Det kommer dock massa fler spel som kommer äga upp Halo 3 så hårt så att Master Chief kommer att springa å gömma sig :D

#12

Postad 16 februari 2007 - 23:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Har aldrig fattat varför Halo-serien har blivit så lyckad. Jag själv tyckte att spelet var HÖGST mediokert och ibland till och med dötrist. Trots det så har jag blivit smittad av all denna hyp kring Halo 3 så jag själv är riktigt sugen på spelet :)

Det kommer dock massa fler spel som kommer äga upp Halo 3 så hårt så att Master Chief kommer att springa å gömma sig  :D

<{POST_SNAPBACK}>


Instämmer. Tyckte ettan och tvåan sög totalt. 3an verkar ok dock men vi får väl se hur kul det är när betan släpps i april.

#13

Postad 16 februari 2007 - 23:29

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

nu har ja bokat ett ex av legendary edition nu.. fan va ja längat till detta lir........

<{POST_SNAPBACK}>



Har aldrig fattat varför Halo-serien har blivit så lyckad. Jag själv tyckte att spelet var HÖGST mediokert och ibland till och med dötrist. Trots det så har jag blivit smittad av all denna hyp kring Halo 3 så jag själv är riktigt sugen på spelet B)

Det kommer dock massa fler spel som kommer äga upp Halo 3 så hårt så att Master Chief kommer att springa å gömma sig  :D

<{POST_SNAPBACK}>


Instämmer. Tyckte ettan och tvåan sög totalt. 3an verkar ok dock men vi får väl se hur kul det är när betan släpps i april.

<{POST_SNAPBACK}>

Fel fel fel fel fel :D
OM man gillar fps på konsol så finns det inget bättre, inte ens pdz :)

#14

Postad 17 februari 2007 - 01:28

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Jag vet inte vad jag ska tycka eller säga nu. Men gillade varken ettan eller tvåan men med all uppståndelse så kan man inte mer än få öga förv'ntningar på den här

#15

Postad 17 februari 2007 - 13:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Postad bild

Hösten 2007.

#16

Postad 17 februari 2007 - 15:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Fattar inte heller tjusningen med halo..Efter att spelat 1:an så blev jag avskräckt..
Såg juh likadant ut var man än gick...Vilse var förnamnet :)

Men,men..jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig..kanske ger halo2 en chans medans man väntar på 3:an...

Är halo2 värt att spela??är de mycket bättre än 1:an ?

#17

Postad 17 februari 2007 - 15:25

johnbull
  • johnbull
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Fattar inte heller tjusningen med halo..Efter att spelat 1:an så blev jag avskräckt..
Såg juh likadant ut var man än gick...Vilse var förnamnet  :)

Men,men..jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig..kanske ger halo2 en chans medans man väntar på 3:an...

Är halo2 värt att spela??är de mycket bättre än 1:an ?

<{POST_SNAPBACK}>


Ursäkta mig, nej föresten du är ursäktad för du måste levt under en sten någonstans om du ställer den frågan.
Halo 1 var och är till dags datum det kanske mest revolutionerande FPS spelet med den bästa storyn "ever" inom genren, jag vill säga inom spelvärlden men det kommer bara att göra alla Final Fantasy tomtar arga. Halo 2 är om än inte lika revolutionerande så bjuder det på mer variation och nöje.
Spela igenom 2'an och kom tillbaka som en ny människa.

Redigerat av johnbull, 17 februari 2007 - 15:26.


#18

Postad 17 februari 2007 - 15:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tja..Tycker Halo 1 var ok men inte mer...Visst var det rätt snyggt och hade bra kontroll..Men när allt ser likadant ut blir man juh less :)

Men det var juh nåra år sen...Man får väl ge det en chans

#19

Postad 17 februari 2007 - 16:02

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

alo 1 var och är till dags datum det kanske mest revolutionerande FPS spelet med den bästa storyn "ever" inom genren,

Det jag störde mig på ettan var alla dåligt designade utomjordingar som for runt och pep. Trodde det var något mariospel ett tag. :)

Överskattat IMO. Men så tycker jag CS och WoW är otroligt överskattade också.

Tur att vi tycker olika.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 17 februari 2007 - 16:03.


#20

Postad 17 februari 2007 - 16:11

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0

Ursäkta mig, nej föresten du är ursäktad för du måste levt under en sten någonstans om du ställer den frågan.
Halo 1 var och är till dags datum det kanske mest revolutionerande FPS spelet med den bästa storyn "ever" inom genren, jag vill säga inom spelvärlden men det kommer bara att göra alla Final Fantasy tomtar arga. Halo 2 är om än inte lika revolutionerande så bjuder det på mer variation och nöje.
Spela igenom 2'an och kom tillbaka som en ny människa.


Ja, om personerna i spelet skulle kunna sluta mumla och prata lite högre så kanske man skulle fatta vad storyn handlar om, men en bra story gör inte ett bra spel. Spelet kanske har bra story men det suger ändå stenhårt, punkt.

#21

Postad 17 februari 2007 - 17:17

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Men samtidigt så är en story i ett spel som det här mycket viktigt så det inte blir "döda, döda, döda" hela tiden.. :) man vill gärna veta varför tex.. :D

#22

Postad 17 februari 2007 - 17:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Storyn var inte i närheten av det bästa med spelet imo. Men att spelet var snyggt, hade ett campaign co-op splitscreen läge, utmärkt kontroll, bra vapen (pistolen och elitesabern till tvåan är mina favoriter) och fordon, ett grymt soundtrack och en av de bästa mainkaraktärerna någonsin räckte långt för mig.

Storyn blir bättre i tvåan tycker jag. Gameplayet har sina adrenalinpumpande stunder, men banorna var alldeles för stora, speciellt i ettan.

Co-op gör väldigt mycket, speciellt när man kan köra på sin polare :) . Så har han precis tagit ut 3 brutes efter en lång och svettig fight så kommer man farandes och rammar honom med en ghost bakifrån, tittar på honom glatt och säger tack för hjälpen... aaah, svunna tider :D

#23

Postad 17 februari 2007 - 19:35

Jennys Canton Biograf
  • Jennys Canton Biograf
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Halo... vilka minnen!

Halo 2... vilka strider!

Halo 3... vilka förväntningar!


Jag L Ä N G T A R tills Halo 3 träffar butikshyllorna!

#24

Postad 17 februari 2007 - 20:40

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Skönt att läsa att man inte är ensam om att INTE se fram emot Halo 3. Då slipper man iaf vara onormal även fast man är annorlunda :)

#25

Postad 18 februari 2007 - 15:15

catalyst7
  • catalyst7
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
De som klagar på Halo kanske inte har insett vilken stor påverkan det har haft på genren. De satte verkligen standarden för fps på konsoll. Halo introducerade saker som vi nästan tar för givet nu, tex en sköld som laddas istället för health packs. Gears of War fungerar tex som Halo. En annan sak som gjorde att Halo stack ut var att det var ganska fordonsbaserat. Nu för tiden har nästan alla fps/actionspel fordon, även om de ofta bara är ett irriterande moment (Gears of War) och inte en del av spelet på samma sätt.

Half Life 2 och GoW har riktigt snygga banor men de är i princip korridorer. Halo och Halo 2 var mycker öppnare, man kunde ofta ta flera olika vägar och olika fordon.

Bara en sån sak som att man kastar granater med andra skjutknappen gör spelet annorlunda då granater får en så stor roll. Eller att man bara kan bära två vapen. I Half Life måste man bläddra mellan 58 olika vapen och menyer för att kasta en granat eller byta vapen.

Sen hade Half Life 2 bättre story och atmosfär och karaktärer, men Halo 2 hade bäst gameplay. Punkt slut ;)

#26

Postad 18 februari 2007 - 16:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag tyckte iofs att GoW var skräp så att Halo är bättre än det säger inte ett dugg ;)
Half Life 2 har jag inte spelat. Ettan var bra iaf.

#27

Postad 19 februari 2007 - 15:15

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0
Tja, vad ska man säga....
Jag köpte ju gamla xboxen pga Halo 1+2,
så det börjar snart bli dags att köpa en 360 misstänker jag!
:D
Dessutom är det en fin melodi att vakna till varje morgon när klockan ringer!

B)

Nåja, vi är många som längtar till releasen!

Redigerat av h_z, 19 februari 2007 - 15:15.


#28

Postad 19 februari 2007 - 21:01

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Vet inte om det är en nyhet men Halo 3 kommer iaf komma i höst :blink:

http://gamepad.se/news.asp?id=340

#29

Postad 19 februari 2007 - 23:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vet inte om det är en nyhet men Halo 3 kommer iaf komma i höst :blink:

http://gamepad.se/news.asp?id=340

<{POST_SNAPBACK}>

Precis som det står på den stora, feta bilden på den här sidan då ;)

#30

Postad 20 februari 2007 - 16:53

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Haha! Hur fan kunde jag missa den? ;)

Aja, ska bli spännande!

#31

Postad 20 februari 2007 - 18:13

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Jag blir iaf grymt besviken om man inte kan skjuta sönder miljöerna! Visst, jättesnyggt och bra, men så länge man knappt kan repa en vägg med ett raketgevär...värdelöst. Med tanke på att red faction lyckades för ganska många år sedan, så borde det vara möjligt. Det är sånt som tar en ur spelupplevelsen.

#32

Postad 21 februari 2007 - 23:39

catalyst7
  • catalyst7
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0

Jag blir iaf grymt besviken om man inte kan skjuta sönder miljöerna! Visst, jättesnyggt och bra, men så länge man knappt kan repa en vägg med ett raketgevär...värdelöst. Med tanke på att red faction lyckades för ganska många år sedan, så borde det vara möjligt. Det är sånt som tar en ur spelupplevelsen.

<{POST_SNAPBACK}>


Men då måste man designa hela spelet med det i åtanke. Hur kul är multiplayer efter ett tag när det bara är en grushög kvar av banan? Det var ingen som klagade på att miljöerna i GoW inte var förstörbara.

#33

Postad 22 februari 2007 - 12:45

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Men då måste man designa hela spelet med det i åtanke. Hur kul är multiplayer efter ett tag när det bara är en grushög kvar av banan? Det var ingen som klagade på att miljöerna i GoW inte var förstörbara.

<{POST_SNAPBACK}>


Tror inte hela banan hinner bli till en grushög dom 20 minuter t.ex. man är kvar på en bana, kanske dock om man spelar med 10 pers och bestämmer sig för att verkligen pulverisera banan, eller en timelimit på 2 timmar varje bana.
Det är ju inte så att ett hus ska falla ihop efter man skjutit ett par ggr på det, ett betonghus t.ex. får en raket i sidan så blir det ett hål där raketen träffade, halva huset ramlar inte ihop.

#34

Postad 26 februari 2007 - 04:44

ramz
  • ramz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Tror inte hela banan hinner bli till en grushög dom 20 minuter t.ex. man är kvar på en bana, kanske dock om man spelar med 10 pers och bestämmer sig för att verkligen pulverisera banan, eller en timelimit på 2 timmar varje bana.
Det är ju inte så att ett hus ska falla ihop efter man skjutit ett par ggr på det, ett betonghus t.ex. får en raket i sidan så blir det ett hål där raketen träffade, halva huset ramlar inte ihop.


Eller nednötningskrig CTF i 2-3 timmar med 8 pers, alla fordon. Inte ovanligt med gänget jag brukar LAN:a med. Skulle minnsan inte vara mycket kvar av Coagulation-banan (Blood Gulch), för att inte glömma bunkrarna.

Redigerat av ramz, 26 februari 2007 - 04:45.


#35

Postad 26 februari 2007 - 10:33

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Jag blir iaf grymt besviken om man inte kan skjuta sönder miljöerna! Visst, jättesnyggt och bra, men så länge man knappt kan repa en vägg med ett raketgevär...värdelöst. Med tanke på att red faction lyckades för ganska många år sedan, så borde det vara möjligt. Det är sånt som tar en ur spelupplevelsen.

<{POST_SNAPBACK}>


Men då måste man designa hela spelet med det i åtanke. Hur kul är multiplayer efter ett tag när det bara är en grushög kvar av banan? Det var ingen som klagade på att miljöerna i GoW inte var förstörbara.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, jag klagar mycket på att detta spel, som sägs vara så "next-gen" inte ens har semi-förstörbara miljöer, utan endast en sketen skiffonje att peppra, utkastad här och där! Och, precis som ngn nämnde, så ska ju inte miljöerna rasa som pepparkakshus, utan gå sönder naturligt. Jag skulle i all fall njuta stort av att kunna skjuta sönder miljöer i Halo 3. Men blir överaskad om det nu blir så.

#36

Postad 26 februari 2007 - 13:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
David: Jag vet inte hur Halo 3 kommer bli i avseende förstörbara miljöer, men jag har följt deras bloggar på Bungie och det verkar vara en hel del interaktivitet med miljöerna.

Vegetation rör sig när man går på den. Man kan spränga bort gräs, som dessutom rör sig i vinden. Man kan ställa fordon i vattenströmmar och se vattnet interagera med fordonen på olika sätt. Man kan spränga sönder sniperavsatser som snipers (doh) står på.

Om man kan spränga sönder väggar/pelare/tak som man kommer kunna i nästa Battlefield och Mercenaries 2, det vet jag inte. Men av vad jag läst så verkar Halo 3 bli en väldigt interaktiv och fysisk upplevelse.

Kunde man paja grejer realistiskt i Oblivion (har ingen aning)?

#37

Postad 26 februari 2007 - 13:52

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

David: Jag vet inte hur Halo 3 kommer bli i avseende förstörbara miljöer, men jag har följt deras bloggar på Bungie och det verkar vara en hel del interaktivitet med miljöerna.

Vegetation rör sig när man går på den. Man kan spränga bort gräs, som dessutom rör sig i vinden. Man kan ställa fordon i vattenströmmar och se vattnet interagera med fordonen på olika sätt. Man kan spränga sönder sniperavsatser som snipers (doh) står på.

Om man kan spränga sönder väggar/pelare/tak som man kommer kunna i nästa Battlefield och Mercenaries 2, det vet jag inte. Men av vad jag läst så verkar Halo 3 bli en väldigt interaktiv och fysisk upplevelse.

Kunde man paja grejer realistiskt i Oblivion (har ingen aning)?

<{POST_SNAPBACK}>


Låter ju ändå relativt lovande...jag tänkte faktiskt ta upp det som klagomål ovan, att inte kunna skjuta bort ett grässtrå med en bazooka :huh: ...hoppas de även lägger in väggar och större föremål!

I oblivion kan man bolla runt med lösa föremål, men inte förstöra dem, om jag minns rätt...var ett tag sedan jag lirade. Tänk om man med ökad styrka hade lämnat större förstörelse efter sig...kunnnat klyva sängar och krossa dörrar vid 100 strength...Det hade varit ngt!

#38

Postad 26 februari 2007 - 14:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Låter ju ändå relativt lovande...jag tänkte faktiskt ta upp det som klagomål ovan, att inte kunna skjuta bort ett grässtrå med en bazooka  :D  ...hoppas de även lägger in väggar och större föremål!

Du ska kunna spränga bort enstaka grässtrån, som då går sönder/brinner upp matematiskt för att sedan med vindens hjälp dala ned i vattnet där den blir matematiskt blöt :huh:

Nä, men han (som skriver på Bungie) hade som hobby att rulla in granater bland vegetationen och se det sprängas.

Han sa också i senaste texten att han verkligen diggade de nya glasreflektionerna/refraktionerna. Så mycket att han blev dödad varje gång han stannade för att titta på dem :)

I oblivion kan man bolla runt med lösa föremål, men inte förstöra dem, om jag minns rätt...var ett tag sedan jag lirade. Tänk om man med ökad styrka hade lämnat större förstörelse efter sig...kunnnat klyva sängar och krossa dörrar vid 100 strength...Det hade varit ngt!

Xbox 720 ;)

Jag gillar också förstörelse, men i själva verket så är det interaktion jag gillar. Bara det finns tillräckligt av det så har man att leka med ett tag.

#39

Postad 26 februari 2007 - 19:28

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0

Hur kul är multiplayer efter ett tag när det bara är en grushög kvar av banan?

<{POST_SNAPBACK}>


Öhh.. hur kul som helst?

Tänk så kul om det t.ex sitter en sniper (camper, används det uttrycket fortfarande?) i ett hus och han kan va lite knölig att komma åt, om då alla som spelar gav sig fan på att skjuta sönder samtliga bärande väggar i det huset så det kollapsar... Nog vore det kul alltid.

#40

Postad 03 mars 2007 - 13:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Senaste Haloupdaten är fantastisk :D Jag skämtade ju lite om att saker ska sjunka realistiskt i vattnet förut... nu kanske de kommer ha med det!

http://www.bungie.ne...y.aspx?cid=9610

The programmers and artists are playing around with the properties of our water as it applies to objects in the game. So here’s an example I watched this morning, which may or may not make it into the final game, but it’s there right now. If it does something stupid, we’ll yank it – but here goes. If you die, in deep-ish river water in Valhalla, you’ll float briefly downstream until your Mjolnir armor becomes waterlogged and you sink to the bottom. You’ll tumble down the small-ish slopes with the flow of water, and make for some amazing death animations.

Now, the same thing happens to dropped weapons, depending on their weight and properties, so it can have an effect on gameplay. In High Ground, which has some ocean frontage (and it may not be the only map with that feature) a dropped weapon can roll up and onto the beach with the tide. There’s a lot of tuning to be done to make the visual effect not be stupid, but combined with the ripples and flow around vehicles and people, the water’s behavior is becoming more and more fantastic, which fans of this update will know is a big deal to me.

A week or two ago, I mentioned that Marcus was talking about muddy rivers. Well I found it. Actually, it had been there all along. But now part of it is muddy. Logically muddy – where it’s churned up by fast flowing river and then flows into murky pools. Follow that flow for a while and the “sediment” lessens and is diluted by the flow, and becomes clear enough to drink. And no, the X button is not the drink button.


Now grass ain’t water, but it’s worth mentioning. There’s a new type of grass in the house. And by house, I mean beach. Because it’s most definitely some kind of reedy beach grass. It looks amazing. It still looks like Halo stuff – I mean, it adheres to our art style, but it’s so freaking detailed. Best of all, after a period of senseless jumping around, I noticed that the grass was being properly shadowed, with the shadow dipping in and out of the individual blades. It’s really hard to describe, but it’s exactly the kind of crap I get fascinated by. It was even bent in the correct direction for wind and weather on that level, although it does move slightly in the breeze too.

Chris Carney was talking about where it should be placed and oriented to more accurately reflect the conditions of that terrain. Looked fine to me. Actually, a lot more than fine.

And speaking of wind and weather – one of the new, as yet unrevealed MP levels has blowing ice and clouds billowing through it. And it looks really cold. In fact, it makes Lockout look like Hawaii


Animation is coming on in leaps and bounds (lol, literally amirite?) and I just dropped a line of Spartans into multiplayer to watch their idle and breathing animations. The cool thing is that there’s enough natural variety in those animations that even a row of otherwise identical Spartans look like individuals thanks to simple differences in timing for the animation. Get close up and you see that the soft surfaces flex and change under the armor plates. It’s leaps and bounds better than in Halo 2 and there are more points of articulation anyway.

Nathan (Bentllama) was explaining some of the changes and enhancements to me (one of which is top secret because it’s so obvious and cool that someone really might steal it) and walked me through a sweet animation for a Jackal kill. We shot the unsuspecting Jackal through his dome, and watched him first fall (in a nicely hand-animated motion) and then, as his body reached about three quarters of that sequence, it was actually above a rocket blasted hole in the roof – so ragdoll takes over at that point, and the Jackal tumbles over the edge, cracking its bones on every object it hits on the way down, all in a horribly realistic fashion.

Next to Nathan was the new Elite model. And it is quite lovely – something that, were it in multiplayer, for example, you might want to play as. Tyson promises that the Elite model will be more fairly apportioned this time around. The current Halo 2 Elite models have some idiosyncrasies that make folks choose Spartans way more than they might ordinarily. It’s not a true balance issue, per se, but it’s being tuned as we speak for H3. And rightly so. Elites look superbadass. Real word. Look it up. If you can’t find it, maybe your dictionary is too liberal.


Verkar som David kan få sin önskan uppfylld med tanke på att man kan spränga hål i taket med raketer åtminstone :unsure:

#41

Postad 14 mars 2007 - 20:50

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
När startar halo 3 betan som kommer med Crackdown?

#42

Postad 14 mars 2007 - 21:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Spring 2007 är det enda de sagt. April/maj antagligen.

#43

Postad 24 april 2007 - 08:44

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
här har ni en lång film från HALO 3 BETA
http://www.gametrail...er.php?id=59795

Här har ni bilder från HALO 3 BETA
http://gameplanets.b...creengrabs.html

#44

Postad 24 april 2007 - 09:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ser ju inte helt tråkigt ut :rolleyes:

Men den där musiken.Påminner den inte om Kill Bill ;)

#45

Postad 24 april 2007 - 17:01

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Finns på webhallen för er som är intresserade.
http://www.webhallen...od.php?id=74076

#46

Postad 25 april 2007 - 19:17

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Lite jämförelser Halo 2 och 3.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Finns fler här -> http://forums.ascend...?showtopic=1285

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 april 2007 - 23:35.


#47

Postad 25 april 2007 - 22:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ingen gigantisk skillnad på grafiken om man går efter de bilderna. Jag antar 360 är till höger?

#48

Postad 25 april 2007 - 23:04

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Ingen gigantisk skillnad på grafiken om man går efter de bilderna. Jag antar 360 är till höger?

<{POST_SNAPBACK}>


Måste nog hålla med, skillnaden var mer <_< än den var <_<

#49

Postad 25 april 2007 - 23:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Inte alls underligt. Det är en beta <_<

Ni tror väl inte slutversionen ser ut sån <_< ?

#50

Postad 25 april 2007 - 23:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tror inte det blir någon större skillnad när det är klart. Det är bara ett par månader kvar nu så några stora ändringar lär de inte kunna göra. Men grafik är inte allt. Crackdown är inte heller speciellt snyggt men det är jäkligt kul.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.