Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fable 2

794 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Förväntan. (103 medlem(mar) har röstat)

Förväntan.

  1. 1 (3 röster [2.91%])

    Procent av omröstning: 2.91%

  2. 2 (3 röster [2.91%])

    Procent av omröstning: 2.91%

  3. 3 (11 röster [10.68%])

    Procent av omröstning: 10.68%

  4. 4 (23 röster [22.33%])

    Procent av omröstning: 22.33%

  5. 5 (63 röster [61.17%])

    Procent av omröstning: 61.17%

Rösta Gäster kan inte rösta
Fable II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 4 7,5 (13) 49:-
Fable II - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser

#1

Postad 26 april 2007 - 10:21

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Fable 2 är under utveckling för fullt av Lionhead Studios och kommer ges ut av Microsoft Game Studios. Det är en uppföljare på Fable och Fable: The Lost Chapters. Det utannonserades i 2006, att spelet skall släppas nån gång under 2008, inget närmare datum spikat dock. Spelet utspelar sig i Albion, 500 år efter handlingarna i Fable, en kolonial era återspeglandes tiden då stråtrövare härjade, men vapnen är fortfarande promitive, men allt annat är mer utvecklat, med stora slott och städer istället för små samhällen eller byar.

Boxshot
Postad bild

Story (innehåller en del spoilers, men jag vet att ni inte kan hålla er <_<):
På X06 så pratades det om Fable 2 en hel del, Molyneux avslöjade början av storyn.

Markera nedanstående för mer av storyn och spoiler
OBS!!! Fritt översatt!!!
Spoiler


Hunden:
Som spelare kommer du stöta på en hund, som kommer stanna med dig hela spelet. Molyneux har sagt att hunden ska få spelaren att bry sig, att lära sig kännslor och kärlek. Varje hund kommer vara unik på nått sätt och kunna anpassa sig beroende på faktorer som spelarens inriktning. Hunden kommer att varna spelaren för inkommande hot, och på så sätt helt ersätta minimapen, och attakera de fiender som spelaren är mest svag mot, beroende på vilket vapen som är draget för tillfället. I en ny intervju visade Molyneux några interraktiva handlingar man kan göra med sin hund som att köpa leksaker, leka apport, ge beröm och bestraffa din hund för dess beteende.

Hunden lyder tre huvudlagar (attackera inte spelaren; ovillkorligt älska spelaren och skydda sig själv.), och har avancerad AI. Hunden är inte direkt kontrollbar, men den kommer svara på spelaren handlingar; att börja attackera så gör hunden detsamma, springer du så springer hunden också. Beteendet är omgivnings-relaterat, hunden kommer hålla sig närmare i städer eller om spelaren är skadad och längre ifrån om man är ute i det fria. Han är, till en viss grad, möjlig att träna olika uttryck och handlingar.


Familj:
Ett annat sätt att få spelaren att bry sig är familjen. Spelaren kan "chatta" upp nån (både kvinnor och män) och gifta sig. Spelaren skall kunna ha skyddat samt oskyddat sex med NPCs av det motsatta könet, som kan komma att resultera i ett littet knodd. Barnets utseende kommer bero på föräldrarnas utseende, och barnets egenskaper och styrkor kommer bero på föräldrarnas olika egenskaper. Elaka hjältars barn kommer vara elaka medans rika barn kommer bli bortskämda och feta. Har du ett litet hus och är fattig så blir ungen mager. Spelar du som kvinna så blir du gravid och det resulterar i en liten filmsekvens.

Världen:
Molyneux har sagts vilja skapa en dynamisk, och förändrande värld i stor skala. Eftersom spelet kommer utspela sig under hela hjältens liv, så kommer mycket att förändras. Ett exempel på det är en liten by som du kan förstöra eller hjälpa, på så vis kan det förändras till en stad eller en ruin. Att byteshandla i en sådan by kommer öka volymen på den, vilket kommer skapa en liten stad kring platsen, medans om du förstör den eller plundrar den så kommer området att ödeläggas. All egendom i spelet kan ägas av spelare, ofta låser sådant upp nya uppdrag och quests. Du kommer bli betitlad för olika ägareskap av land och egendom, om du t.ex. köper alla hus och all mark i en stad så kommer du bli känd som borgmästare, kung och tillslut härskare.

Teknik:
Grafikmotorn skrivs av utvecklarna själva, men middleware är integrerat i flera delar av spelet. Havok används som fysikmotor och Kynapse används för AI. Motorn sägs ta upp mycket av Xbox 360s kraft, eftersom löv kommer bli individuellt animerade och 15 miljoner objekt redan finns i spelet.

Redigerat av liqwid1985, 15 juli 2008 - 12:54.


#2

Postad 26 april 2007 - 11:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hade hellre haft ett stort kattdjur iofs. Givet köp dock. Molyneuxs produktioner håller alltid hög kvalitet. Denna gången har han hållit tillbaka på att lova en massa vilket bådar gott. Han har haft en tendens till att lova en jäkla massa som senare inte kommit med i spelen.

Nästa projekt tycker jag kan bli ett nytt Dungeon Keeper <_<

#3

Postad 26 april 2007 - 11:16

ScrotzaN
  • ScrotzaN
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Fan va min hund kommer få stryk alltså.

#4

Postad 26 april 2007 - 11:23

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Haha, så nedrans elak du är <_<
Jag ska väl som vanligt köra på det snälla stuket, dvs polygynandri och en massa ungar... med kvinnorna då givetvis.

Men jag tror mer på att bygga upp städer än att rasera dom. Det gynnar nog en mer, för då kan man bli rik på kuppen. Och som vi alla vet så dras chicks till de som har mycket stålar.

#5

Postad 26 april 2007 - 11:29

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Jag gillade det första Fable och hade rätt kul med det.....Men det var ändå ett spel som inte på långa vägar levde upp till den Hype som herr Molyneux tillsammans med allt för godtrogna speljournalister byggt upp. Spelet var underhållande men jag tyckte att det var tråkigt att det helt saknade frihetskänsla, man var oerhört styrd och kunde bara gå längs utstakade vägar och följa manus....

Förhoppningsvis har man tagit åt sig av all kritik som riktades mot Fable och med hjälp av ny och kraftfullare hårdvara finns ju alla möjligheter att skapa något riktigt coolt....Filmklippen där man visar hur hundens ai är tänkt att fungera lovar ju onekligen gott.

Ser med spänning fram emot flera screenshots och filmklipp inifrån spelet.

#6

Postad 26 april 2007 - 11:56

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Det har alla förutsättningar att bli ett kanonbra spel, speciellt eftersom det ska bli lite mer "vuxet" än det första spelet. Gillade inte riktigt den barnsliga känslan i det första, dels i grafiken och dels i utförandet.

#7

Postad 26 april 2007 - 13:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Jag kommer definitivt inte vara taskig mot min hund. Jag ska lära honom ondskans belönande konst och se honom växa upp till en trehövdad gigantisk cerberos. Sen släpper man bara kopplet i städerna och säger "buss på" och njuter av lemlästningen <_<

Hoppas bara åldrandet inte fungerar på samma sätt. Tog inte lång tid innan man blev en gammal gubbe (iofs helt deformerad av ondska och tatureringar men ändå) så fort man kastade lite magi.

#8

Postad 27 april 2007 - 00:59

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
I första fable blev man väl äldre allt eftersom man klarade quests, så att när man klarade sista questen så var man så gammal som det gick att vara i spelet?

Vafan, är det bara jag som spelar som god? ;)

#9

Postad 27 april 2007 - 05:53

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0

Vafan, är det bara jag som spelar som god? 


Japp! ;)

#10

Postad 27 april 2007 - 13:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

I första fable blev man väl äldre allt eftersom man klarade quests, så att när man klarade sista questen så var man så gammal som det gick att vara i spelet?

Nej, jag nådde maxålder långt innan sista questet. Det berodde på hur mycket magi man använde.

Jag spelade ond i första Fable och sedan god i Lost Chapters ;)

Edit: I Kotor spelade jag god, i Kotor 2 ond. :blink:

Redigerat av Zoiler, 27 april 2007 - 13:21.


#11

Postad 27 april 2007 - 13:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Fable var ju dock rätt trasigt när det gällde magi. Det vara bara att levla upp den spellen som skickade ut eld runtomkring en och sen spamma den friskt så blev man odödlig. Aldrig nån fiende som ens rörde mig efter man hade levlat upp den spellen.

#12

Postad 29 april 2007 - 19:44

ScrotzaN
  • ScrotzaN
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Fan va min hund kommer få stryk alltså.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej!!!

#13

Postad 02 juni 2007 - 08:50

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Det verkar som jag inte är ensam om att ha förväntningar på Fable 2.

Som tidigare nämnt planeras det att släppas under 2008. På Lionheads hemsida finns det massor av bilder och förarbete att titta på inför det kommande spelet. Samtidigt såg jag att "X-box 360 Elite" finns att köpa i staterna, men jag vet inte om det finns i Sverige än? Med nya X-box 360 Elite följer även HDMI utgång samt en större hårdisk på 120 GB. Det kan nog bidra till en trevligare upplevelse av Fable 2. Men jag orkar knappt vänta då jag har spelat det första spelet så många gånger.
Jag tyckte grafiken var imponerande i det första spelet, men utifrån de demos jag sett för Fable 2 så lär det första spelet blekna i jämnförelse.

Jag bifogar dessa länkar:

http://www.lionhead.com/

http://www.xbox.com/...re/xbox360elite

Redigerat av Glidtassen, 04 juni 2007 - 18:01.


#14

Postad 20 juni 2007 - 15:04

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Nu drar det igång på allvar!

Nästa år kommer Fable 2 och det ser många fram emot.
Just nu kan man rösta på en del musikers bidrag till Fable 2 teaser.
Jag tyckte det var roligt att se samma teaser med alternativa soundtracks.

Här följer en länk: http://www.lionhead.com/news/417


:)

Redigerat av Glidtassen, 09 juli 2007 - 08:11.


#15

Postad 12 juli 2007 - 23:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Well, nu har det kommit ut mer information tack vare förhandstittar:

Melee combat tas om hand med en enda knapp, X-knappen. Men allt har att göra med timing, och det finns ett djupt system bakom. Man blockar genom att hålla inne. Man kan också interagera med omgivningen och counterattacka på ett smidigt sätt.

På samma sätt gör man med magi (;) och ranged (Y).

En annan sak som avslöjades var döden. Istället för att bara ladda spelet och köra vidare så får man offra guld, exp eller "reknown". Om man väntar för länge så går man upp av sig själv men då får man istället fler ärr och det påverkar hur man bemöts (de ser att man förlorar ofta) av andra.

Det finns heller inga cutscenes, utan fungerar ungefär som i Gears of War.

Låter väldigt spännande ;)

http://xbox360.ign.c...3/803839p1.html

#16

Postad 13 juli 2007 - 19:18

catalyst7
  • catalyst7
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Jag tänker inte chansa och låta dem lura mig igen! Noll hajp från min sida, till jag har testa spelet. damn you Molyneux...

#17

Postad 13 juli 2007 - 19:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det finns en eller två video av det jag beskrev att kolla på hos IGN också, har inte sett ännu.

#18

Postad 13 juli 2007 - 19:42

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Fastnade aldrig för första spelet när jag lirade det på PCn men kanske kan detta bli bättre. Köper jag en 360 kanske det är värt ett inköp. Dock tycker jag att Peter molyneux eller vad han heter snackar så mycket skit. Som hunden t.ex, den kommer förmodligen inte vara något märkvärdigt. Men han smickrar upp det om ditten och datten reagera, skapa känslor. Aja vi får se. Gav förväntan en 2a. Mest för att denna man besvikit mig så många gånger tidigare och för att jag inte fann 1an att vara något speciellt.

#19

Postad 27 juli 2007 - 01:39

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Kan mkt väl bli Fable 2 som gör att jag köper ett X-box 360
Var 1an som gjorde att ja köpte gamla x-boxen.

Men måste endå undra va de är för sopor som röstat på ett spel som inte
kommit ut på långa vägar..

#20

Postad 27 juli 2007 - 09:45

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Kan mkt väl bli Fable 2 som gör att jag köper ett X-box 360
Var 1an som gjorde att ja köpte gamla x-boxen.

Men måste endå undra va de är för sopor som röstat på ett spel som inte
kommit ut på långa vägar..

<{POST_SNAPBACK}>


Suck, bra att du hoppar på folk utan anledning, man röstar på vilka förväntningar man har på spelet innan det kommit ut och sen nollställs rösträknaren när spelet släpps.

#21

Postad 27 juli 2007 - 11:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Förbokat detta sen förra året. Ettan var grymt bra så om 2an håller samma klass är jag nöjd iaf.

#22

Postad 27 juli 2007 - 13:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Verkar vara grymt höga förväntningar på det här spelet om man ser till hur folk röstat :lol:

#23

Postad 30 juli 2007 - 19:28

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Video Diary från Lionhead om combatsystemet.

#24

Postad 31 juli 2007 - 08:30

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Måste säga att det grafisk inte ser speciellt bra ut. Hoppas det förbättras tills release!

#25

Postad 31 juli 2007 - 15:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Ja, det är ju ett tag kvar :)

#26

Postad 31 juli 2007 - 21:01

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Men det har vi väl alla lärt oss från Halo 3-tråden att grafiken inte brukar förändras "bara" några månader före release. (Nu har vi inte sett det slutgiltiga resultat ännu, men jag tyckte det var ett roligt exempel)

#27

Postad 31 juli 2007 - 21:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Vilket exempel menar du med Halo 3?

Poleras brukar det ju göra (Lair har fått bättre eld och gräseffekter t ex) men fundamental förändring med bara ett par månader kvar sker inte. Då får man göra som Timeshifts utvecklare och skjuta fram det något år.

Men det är längre än några månader kvar tills Fable 2 är klart så i just detta fallet kan det hända en del.

#28

Postad 31 juli 2007 - 21:27

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Menade allt prat om att man inte förbättrar grafiken i slutet av spelprocessen, t.ex. efter folk såg betan eller tidigare screenshots, sen när senaste E3-trailern kom så var det väldigt snyggt, kanske inte "tappa hakan"-snyggt, men snyggt.

#29

Postad 31 juli 2007 - 21:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Aha, det var ironi :)

Fast i Halo 3 fallet så var det multiplayer de visade först. Under E3 var det singelplayer vi såg för första gången, iallafall gameplay. Och då är det en viss skillnad. Men jag tror inte multiplayer kommer vara mycket snyggare än betan, bara lite polish.

#30

Postad 31 juli 2007 - 21:34

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Jag hittat på en ny hobby, försöka få folk på internet förstå att jag är ironisk utan att använda någon smiley :)

Redigerat av derpious, 31 juli 2007 - 21:34.


#31

Postad 01 augusti 2007 - 07:47

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Nu har jag kikat runt lite mer på de videos som finns, och måste säga att det trots allt ser lite bättre ut än jag först tyckte. Bara det är gigantiskt stort så...

De måste dock fila på stridsanimationerna, de ser för osammanhängande ut.

#32

Postad 03 augusti 2007 - 11:08

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Forza och Fable var stora orsaker till att jag köpte gamla goa XBOX. Ett av spelen var en grym besvikelse. Ändå har jag väldigt svårt att låta bli att bli sugen på Fable 2, så mycket potential, så genialt... tänk om det blir bra gjort den här gången. Även om jag att fulgubben Molyneux är så full av dynga att det står ur öronen på honom vill jag verkligen att det skall bli bra!

Hoppas, hoppas, hoppas!

#33

Postad 08 augusti 2007 - 08:40

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Det är sant att det första spelet var alldeles för linjärt!

Vad som fängslade mig var musiken och stämningarna i det fösta Fable.
Jag betraktar mig definitivt inte som en gamer, utan spelar någon gång ibland.
Men jag gillade verkligen designen i det första spelet, färgerna och all formgivning.
Jag anser att det var en överdrift att kalla Fable 1 för ett rollspel, variationsrikedomen var alldeles för smal för att leva upp till det ryktet.

Mina förhoppningar inför det kommande spelet är stora, kanske jag är för gammal för att spela denna typ av spel? Men jag känner mig road och blir lätt fängslad av dem.

Visst finns samma rädsla hos mig inför Fable 2 som hos många andra; att det återigen blir en massiv hype där man bara slaktar liknande figurer på löpande band.

Jag hoppas på ett Fable med en större variationsrikedom, vackra animationer och mer utrymme för innovativt tänkande. Jag kan inte kritisera de demos som är släppta för närvarande, då de fortfarande är ganska skissartade.

Men Lionhead har pressen på sig att leverera ett spel som även appellerar till äldre gamers, där folk kan dra paralleller till sin egen vardag i en större skala. Det är väl det som identifikation handlar om?

Det vore trevligt att se hur djupare relationer utvecklas mellan människor, och hur dessa möten präglas av miljöerna som man befinner sig i. Kanske rent utav dialekter skulle kunna varieras flitigt beroende på var man befinner sig i landet.

Ponera nu att världen i Fable 2 kommer vara 10 ggr så stor som den första, fodrar det då inte lite mer av hur folk; beter sig, klär sig, pratar osv.

Jag vill inte låta som en sucker, men en av anledningarna till att jag överväger x-box 360 är mycket för Fable 2. Men utifrån nyheterna från Lionhead verkar det dröja till augusti/september 2008. Världen i Fable är så gott som klar, men nu återstår bara finpoleringen av spelet.

:D

#34

Postad 08 augusti 2007 - 15:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men utifrån nyheterna från Lionhead verkar det dröja till augusti/september 2008. Världen i Fable är så gott som klar, men nu återstår bara finpoleringen av spelet.

Öh.. Har de sagt det? Ska de finpolera i ett år :D ?

Jag menar, spelet ser inte så klart ut från vad jag sett på film, men du kanske läser nyheter och har bättre insikt om hur långt de kommit.

#35

Postad 08 augusti 2007 - 20:34

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Tack Zoiler för ditt inlägg.

Jag använde mig av länken som du bifogade i ett tidigare inlägg. Filmerna som man kan se är från IGN.com.

Klippet som jag syftar till är från 12 Juli 2007 från Lionhead.

Länken kommer här: http://media.xbox360...361/vids_1.html

Under de sista sekunderna av detta klipp nämner han att bolaget tänker spendera ytterliare ett år till
med att arbeta på spelet, men lyssna noggrannt. Du kan dubbelkolla och korrigera mig om jag har fel.
Men jag antar att mycket av arbetet kommer handla om att få bort alla buggar, kanske misstag i spelets storyline osv. Jag gissar att det handlar om en ordentlig genomgång för att undvika eventuella misstag i spelet. Men visst har du rätt Zoiler, det kan inte bara vara finliret kvar? Arbetet kommer förmodligen vara mer omfattande med att få till alla strukturer i byggnader, finslipa animationer osv. Men som sagt, han berättar inte direkt om vad som återstår. Men däremot säger han att världen är klar.


:)

Redigerat av Glidtassen, 08 augusti 2007 - 20:46.


#36

Postad 08 augusti 2007 - 21:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Den filmen har jag nedladdad på hårddisken. Kanske dags att ta sig en titt på det nu så jag kan vara med i diskussionen :)

Känner jag Molenyux rätt så lär det bli förseningar vad han än säger. Han är väl inte direkt känd för att leverera i tid <_< . Å andra sidan kan de mycket väl ha jobbat med Fable 2 ett tag i det tysta och fått ett försprång. Ska kolla på filmen och återkomma.

Edit: Så han sa precis det du sa. Världen är klar och de ska använda ett år för att få spelet att skina. Det verkar som arbetet är långt framskridet. Då borde det heller inte bli försenat.

Combat såg ganska intressant ut, men de får gärna inkludera blod och helst sönderslitna lemmar :angry:

Redigerat av Zoiler, 08 augusti 2007 - 21:45.


#37

Postad 08 augusti 2007 - 21:54

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag har varit bestatt av det första Fable sedan det kom ut.

Men jag känner som många andra att spelet var alldeles för kort. Vidare var det ett spel som främst tilltalade yngre spelare då det inte var vidare avancerat. Men jag minns hur jag satt på helspänn första gången som jag spelade Fable, jag var verkligen helt trollbunden.

När jag först hörde ryktet om Fable 2 var i vintras då jag gjorde min VFU (verkasamhetsförlagd utbildning) på en skola i Hägersten.

Jag utbildar mig till lärare och spenderar en hel del tid ute i grundskolan.

Jag har hunnit bli 31 år gammal, men hade skitkul då jag pratade om Fable med två 5:e klassare.
Men jag hade aldrig anat att det skulle ta ca: 1-1/2 år innan uppföljaren kom.

Redigerat av Glidtassen, 09 augusti 2007 - 04:52.


#38

Postad 09 augusti 2007 - 12:29

Ap-Slukaren
  • Ap-Slukaren
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag vet inte om jag var så imponerad av det första fable, Men jag hoppas dom lärt sig något också, att rätta sina fel.

Fable 2 verkar lovande, ser fram emot att ha en hund vid sin sida när man slaktar oskyldiga människor i städerna... Men att spela god är roligast i längden, förutom i GTA-serien. :)

#39

Postad 23 augusti 2007 - 14:48

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Hur stort i "disk-utrymme" kan ett sådant här spel väntas bli.

Jag vet inte hur stora de andra spelen är på 360?

Men om man införskaffat "360-Elite ( 120GB-Hårddisk)" fram tills att dom släpper Fable 2 blir det knappast några problem.


:D

Redigerat av Glidtassen, 23 augusti 2007 - 14:48.


#40

Postad 23 augusti 2007 - 16:04

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Det finns nästan inga spel på 360 i dagsläget som kräver HD om det är så du menar.
Alla spel kräver ett minneskort eller hårddisk för att ha någonstans att spara din framgång så att säga, men inget krav på hårddisk.

#41

Postad 23 augusti 2007 - 16:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Hur stort i "disk-utrymme" kan ett sådant här spel väntas bli.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte som på PC att du behöver installera olika stora spel på hårddisken. Du köper skivan, och sen sparar du på HDD eller minneskort (savefiles tar ytterst liten plats).

Om något spel är väldigt stort så släpps det istället på flera skivor. Vilket hittills ett spel har gjort (snart, Blue Dragon).

#42

Postad 23 augusti 2007 - 21:02

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Det är bara tråkigt att man måste vänta i ett helt år på Fable 2

Redigerat av Glidtassen, 23 augusti 2007 - 21:40.


#43

Postad 23 augusti 2007 - 21:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Nej, det är som jag sa- Det är inte som på PC att du kan installera spelet på HDDn. Du måste alltid använda spelskivan. HDD storleken har därför ingen betydelse.

Diskutrymmet används till serier, demos, mp3 etc.

Redigerat av Zoiler, 23 augusti 2007 - 21:07.


#44

Postad 23 augusti 2007 - 21:18

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Tack mannen!

Det är alltid roligt med folk som ger pedagogiska svar när man behöver dem.




:D

Redigerat av Glidtassen, 23 augusti 2007 - 21:28.


#45

Postad 23 augusti 2007 - 21:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det stämmer :D .

Vi diskuterar heller inte det andra du skrev om här på forumet :D

#46

Postad 23 augusti 2007 - 21:27

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Well, the hint's taken!

Återigen vill jag tacka för ditt tålamod då jag inte är insatt i dessa ärenden (och att du strök min föregående klantiga kommentar :D )

Det verkar som om jag har mycket att lära härute beträffande dom nya maskinerna.
Känns lite tråkigt att jag inte kommer att köra 5.1 när jag spelar Fable 2.
Jag prioriterade bort hembio för vanlig tvåkanal, ångrar mig inte heller - kanske bara när det gäller spel.

Men vilka är dina förväntningar på Fable 2?

Tror du att det blir mer innovativt, eller lika linjärt som första Fable.


:D

Redigerat av Glidtassen, 23 augusti 2007 - 21:29.


#47

Postad 23 augusti 2007 - 21:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det verkar som om jag har mycket att lära härute beträffande dom nya maskinerna.
Känns lite tråkigt att jag inte kommer att köra 5.1 när jag spelar Fable 2.
Jag prioriterade bort hembio för vanlig tvåkanal, ångrar mig inte heller - kanske bara när det gäller spel.

Ja det är bara till att fråga när du vill lära. Forumet kan det mesta :D . 5.1 i spel är väldigt bra att ha, speciellt i skräck och actionspel. Jag hoppade till varje gång en röst bakom mig skrek "howdy Lightning!" när jag spelade bil/barn/skräckspelet Cars. Var alltid tvungen att kallsvettigt se efter om någon stod bakom mig :P

Men vilka är dina förväntningar på Fable 2?

Tror du att det blir mer innovativt, eller lika linjärt som första Fable.

Jag gick inte på hypen förra gången så jag kunde spela det och ta det för vad det var. Så jag gillade Fable- det är alltid kul att spela ond :D. Vi får väl hoppas att det blir friare denna gången.

In short, ganska höga förväntningar på att spelet ska bli underhållande och att jag kan låta min hund växa till en trehövdad cerberos som jag kan släppa lös på gästerna i mitt hotell.. eller nåt :angry:

#48

Postad 24 augusti 2007 - 07:18

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag var speciellt förtjust i både grafik och musiken i Fable.

När jag knatar runt genom Greatwood får jag ofta en liten kuslig, melankoliskt känsla av musiken:
Svepande stråkar med små klockor som ringer i bakgrunden.

Jag gillar mest att spela god i Fable då det fodrar mindre energi, det blir lättare att ta sig fram.

Om jag får råd kommer jag att handla 360-Elite då jag tycker att den svarta är mycket snyggare är den vita. Jag har inte full HD på min tv, men tror att 720p räcker långt för mig. När jag ser på film tycker jag att 720p ser bättre ut än 1080i.

Givetvis kommer något miserabelt hända hunden som fodrar en hämndaktion. Jag skulle gissa att lagom när man blivit väldigt förtjust i sin hund, dräps den obarmhärtigt av ondskans hantlangare. Jag skulle inte bli förvånad som jag fäller en tår om det skulle inträffa?

:wub:

#49

Postad 24 augusti 2007 - 14:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Dräps vet jag inte...tror den är ett lite för viktigt moment för att försvinna från spelet, men det är möjligt att den blir kidnappad eller "tros vara död" eller liknande. Sen återförenas man mot slutet oh happy joy.

Eller så är den med hela spelet. Eller inte :wub:

Edit: Ja musiken och grafiken gav Fable en speciellt stil. Ganska skön sådan. Kan fortfarande erinra mig låtar i huvudet as we speak.

Redigerat av Zoiler, 24 augusti 2007 - 14:25.


#50

Postad 03 september 2007 - 01:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Angående hunden lär den vara med en hela spelet, om man så väljer. Den ska tydligen fungera lite som navigationshjälp (de har tagit bort minikartan) och "man ska aldrig behöva leta efter den". Om man inte vill förstås, man kan lämna den när den haltar t ex och då panorerar kameran till hundens perspektiv när spelaren går längre och längre ifrån honom, skadad som han är (iallafall gjorde den det i previewen, kanske bara var utvecklarna).

Hundens utseende ändras efter hur man själv agerar.

Yahoo hade en "ny" förhandstitt:

http://videogames.ya.../preview-508285

Och jag snappade upp ett par intressanta grejer där. T ex:

When you engage bad guys or monsters in combat, your dog will do everything in its power to protect you, which basically means that it'll attack the enemy that poses the greatest threat. To demonstrate this, Molyneux unsheathed his sword in front of a small group of enemies, at which point his dog decided that the guy carrying a gun was the most immediate danger and charged at him. When Molyneux put his sword away and readied his rifle (Fable 2 takes place some 500 years after the original game), the dog figured out that the enemies with melee weapons were now the most dangerous and leapt at one of them instead.


Hade glömt av att det fanns såna vapen (såg man i första CG trailern). Vi har ju bara sett svärdfighter. Lägg därtill "modern" teknik som pistoler samt magi och det blir riktigt intressant.

Even Peter Molyneux has a soft side, and he claims that one of his favorite things to do in Fable 2 right now is to play with both his dog and his young son. We've yet to meet his Fable 2 family, but we did get to see Molyneux playing fetch with his dog using a squeaky ball that he'd purchased previously

De har fokuserat så mycket på hunden nu att jag glömt av barnet man kan få :P . Det blir nog också intressant. Och att man kan köpa olika saker och använda dem till att leka med hunden - Nintendogs :)

The dog even ran off to relieve itself against a tree at one point during the demo, and we're told that particularly evil mutts will enjoy soiling the bodies of slain enemies in the finished game.

Excellent B)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.