Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilka HDMI/DVI kablar ska man köpa?

343 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 14 juli 2005 - 12:06

KrillKill
  • KrillKill
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Har nu lagt en order på HDMI från Lindy på 7,5m samt en DVI/HDMI på 5m.
Ska bli roligt att se om jag får dom :lol: ska bli ännu roligare om dom funkar bra också.

<{POST_SNAPBACK}>


Fick mina kablar från Lindys igår.
Har dock bara provat min HDMI till DVI 5m, och den funkar bra.
Körde den mellan min dator och Sanyo PLV-Z3, klarade 1280x720.
Fast jag blev jävligt besviken på skärpan, tills jag kom på att ställa overscan till 0 på projektorn.

Väntar nu på köp av en HDMI-DVD, hoppas HDMI-HDMI 7,5m funkar bra.

Jo, kabel hade så fet anslutningplast runt kontakten så jag fick inte in den i projektorn ;)
Men det gick bra efter lite snickeri med kniven.

#52

Postad 15 juli 2005 - 14:48

Unregisteredb39db7e1
  • Unregisteredb39db7e1
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Hej, tänkte bara höra vad ni tror om en 10 meters Total Technologies HDMI kabel från pipro? Hur tror ni den står sig mot tex Lindy, Marcus, bettercables osv?

#53

Postad 15 juli 2005 - 19:29

PIPRO Sverige
  • PIPRO Sverige
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Hej, tänkte bara höra vad ni tror om en 10 meters Total Technologies HDMI kabel från pipro?  Hur tror ni den står sig mot tex Lindy, Marcus, bettercables osv?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är inte på något sätt opartisk men...kablarna från Total Technologies är mycket bra och tillhör nog de bättre man kan få tag på skulle jag tro.

Mvh PIPRO Sverige

#54

Postad 17 juli 2005 - 12:52

Unregisteredb39db7e1
  • Unregisteredb39db7e1
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Hehe hade bara tänkt höra ifall nån opartisk person :) hade testat dom och kanske jämfört dom med liknande kablar i samma prisklass. I och med att man inte ser många som har lagt upp dom i sin produkt förteckning börjar man fundera om det är någon som kör med dom över huvud taget, men när man läser om dom låter dom onekligen bra.
Nån kanske måste vara den första :huh:

#55

Postad 19 juli 2005 - 14:31

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Har efter mycket velande beställt en 12m AQ HDMI-X, var nära att köpa en
Monster men många på avsforum.com tyckte att man får betala för mycket
för deras namn i förhållande till prestanda.

I morgon blir det kabeldragning å test :D

Redigerat av ljudnisse, 19 juli 2005 - 14:34.


#56

Postad 21 juli 2005 - 21:37

Unregistered8cacec98
  • Unregistered8cacec98
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Kan DVI-D dual link kopplas in i en DVI-I kontakt?

#57

Postad 26 juli 2005 - 20:00

MackeNo1
  • MackeNo1
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Köpa HDMI kabel på netonnet? Behöver snabbt svar!

På fredag ska jag köpa en Samsung DVD-HD850 och till den behöver jag en 10m HDMI kabel. På lagershoppen i Borås där jag befinner mig för tillfället har dom en HDMI kabel på 10m för 499:-. Frågan är om den är något att ha? Nån som har erfarenhet av den? Ska användas för o koppla ihop dvd:n med en Panasonic AE700...

Åker härifrån på torsdag så därför måste jag bestämma mig omgående för om jag ska köpa den imorgon eller inte. Vill dock inte slänga ut 500:- på en kabel som visar sig helt värdelös.

//Inlägg ändrat vid ihopslagning av tråd. /tb303

Redigerat av tb303, 26 juli 2005 - 23:41.


#58

Postad 28 juli 2005 - 20:31

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

  • 1 210 inlägg
  • 0

Köpa HDMI kabel på netonnet? Behöver snabbt svar!

På fredag ska jag köpa en Samsung DVD-HD850 och till den behöver jag en 10m HDMI kabel. På lagershoppen i Borås där jag befinner mig för tillfället har dom en HDMI kabel på 10m för 499:-. Frågan är om den är något att ha? Nån som har erfarenhet av den? Ska användas för o koppla ihop dvd:n med en Panasonic AE700...

Åker härifrån på torsdag så därför måste jag bestämma mig omgående för om jag ska köpa den imorgon eller inte. Vill dock inte slänga ut 500:- på en kabel som visar sig helt värdelös.

//Inlägg ändrat vid ihopslagning av tråd. /tb303

<{POST_SNAPBACK}>


Kanske lite sent, men man kan ju alltid beställa via nätet.. Hittade hursomhelst detta i den andra HDMI/DVI 10M+ tråden där användaren rebus säger följande:

Tjenare, har varit på jakt efter en 10 meter lång hdmi kabel ett bra tag nu, kör med en Sanyo plvz3 samt en Pioneer 868 Dvd. Har efter att lnoggrant läst alla trådar här på Prisjakt förstått att det är inte helt enkelt att hitta en billig HDMIkabel som klarar att leverera högsta upplösningen på 10 meter men nu har jag hittat en kabel som funkgerar helt felfritt!!

Nämligen en NO-Name kabel från NetOnNet smile.gif Den kostade hela 499kr och gissa om jag blev förvånad över slutresultatet! Jag brukar aldrig köpa direkt billiga kablar annars men ville helt enkelt testa om det funkade med 10 meter. Samt att Supras kabel varit omöjlig att få tag på.

Bilden är helt otroligt skarp, jag har aldrig ens varit i närheten av en så här bra bild innan jag gick över till den billiga HDMI kabeln, jag kan tillägga att jag har kört supras 10 meters Komponentkabel med billden uppskalad till 520p. Detta mina damer och herrar går inte ens att jämmföra med 1080i upplösningen jag kör nu:) Nu har jag nått mina önskningar iallafall:) Bilden är kvinskarp, svärtan är helt otrolig och det finns ingen screendoor överhuvudtaget längre, kör med en 106 tums greyline duk från projecta. Hoppas att någon har nytta av denna lilla tråd.

M vh / Danne



#59

Postad 28 juli 2005 - 20:39

Unregisteredc70b0c19
  • Unregisteredc70b0c19
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Ska jag köpa Hama 10 m eller Lindy's 7.5/10m HDMI?

edit: såf inlägget om Netonnets... verkar ju vara ett alternativ att tänka på!

Redigerat av Unregisteredc70b0c19, 28 juli 2005 - 20:41.


#60

Postad 30 juli 2005 - 19:50

Unregistered1a25347f
  • Unregistered1a25347f
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Hej, jag är nyfiken på om någon skulle vilja förklara skillnaden i olika hdmi-kablar. Jag har nämligen också svårt att förstå hur exempelvis färger o skärpa kan bli bättre med en fungerande kabel mot en annan, jag förstår att skärmning, kontakter med mera kan vara av olika kvalite men vill gärna veta hur en försämring i bilden kan ske, signalen ska ju vara digital.
Jag är just i köpartagen av en 10m hdmi-hdmi kabel till min Z3 och Panasonic S97.
Därför skulle jag gärna få det förklarat, så jag vet ungefär vad jag ska spendera på kabeln, ge gärna era synpunkter på detta då jag är lite av en nybörjare.

#61

Postad 31 juli 2005 - 00:26

Camilla-25
  • Camilla-25
  • Lärjunge

  • 425 inlägg
  • 0
Är det någon som prövat QED:s HDMI kablar? Vad tycker ni om dem?

#62

Postad 31 juli 2005 - 19:12

Unregistered3e0d82ed
  • Unregistered3e0d82ed
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
camilla, jag har själv inte testat qeds kablar men hört en hel del gott om dem.
Kanske ett alternativ? Qed qunex 7meter: http://www.ebay.se/v...emId=5794334890

/Micke

Redigerat av Unregistered3e0d82ed, 31 juli 2005 - 19:20.


#63

Postad 31 juli 2005 - 22:06

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0

jag är nyfiken på om någon skulle vilja förklara skillnaden i olika hdmi-kablar.
...vill gärna veta hur en försämring i bilden kan ske, signalen ska ju vara digital.


Kolla i den här tråden:
https://www.minhembi...showtopic=80845

Där diskuteras allt som har med långa dvi/hdmi kablars problem.

#64

Postad 31 juli 2005 - 23:52

Camilla-25
  • Camilla-25
  • Lärjunge

  • 425 inlägg
  • 0

camilla, jag har själv inte testat qeds kablar men hört en hel del gott om dem.
Kanske ett alternativ? Qed qunex 7meter: http://www.ebay.se/v...emId=5794334890

/Micke

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för länken, ska nog satsa på en QED kabel.

#65

Postad 01 augusti 2005 - 16:16

Unregistered3e0d82ed
  • Unregistered3e0d82ed
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Camilla, jo, det låter ju helt klart som ett schysst alternativ.
Förresten, om du köper den så får du mer än gärna dela med dig av vad du tycker om den. Jag är nämligen på kabeljakt jag också. ;)

#66

Postad 01 augusti 2005 - 17:29

Cowb0y
  • Cowb0y
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Det var någon som nämde HDMI från audioquest tidigare här på forumet.
Tänkte införskaffa denna kabel:
http://www.ljudmakar...a...D895&menu=1

och tänkte bara höra om någon har någon erfarenhet av denna?
Det är inte audioquests bästa HDMI kabel men den kanske duger.

#67

Postad 02 augusti 2005 - 09:09

Unregisteredc70b0c19
  • Unregisteredc70b0c19
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Mellan Lindy, Netonnet och Datorbutiken.se (HAMA-kabel, inte den bästa) vilken HDMI-kabel tror ni man ska satsa på? Lindy kostar runt tusenlappen, Netonnet runt 500 och datorbutikens kostar cirka 750 med frakt. Måste välja snabbt! Har väntat nu i fyra månader på min SUPRA-HDMI-kabel från hembiobutiken.se - SKANDALÖST! Avbeställde i förrgår.

So what do you think?

#68

Postad 03 augusti 2005 - 03:40

Unregistered39180
  • Unregistered39180
  • Lärjunge

  • 283 inlägg
  • 0
Jag har beställt denna kabelFyndbörsen, vi får se om den funkar bra. Annars skickas den tillbaka. Den verkar proffsigt tillverkad i.v.f.
Detta är den dyrare av de två HDMI kablarna som HAMA tillverkar.
Jag tycker det har varit svårt att välja en lämplig kabel till min nyss köpta Sony HS50. Många av de rekommenderade kostar ju skjortan...

#69

Postad 03 augusti 2005 - 09:55

Unregisteredc70b0c19
  • Unregisteredc70b0c19
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Jag har beställt denna kabelFyndbörsen, vi får se om den funkar bra. Annars skickas den tillbaka. Den verkar proffsigt tillverkad i.v.f.
Detta är den dyrare av de två HDMI kablarna som HAMA tillverkar.
Jag tycker det har varit svårt att välja en lämplig kabel till min nyss köpta Sony HS50. Många av de rekommenderade kostar ju skjortan...

<{POST_SNAPBACK}>


Vilken DVD-spelare använder du? Återkom gärna och berätta hur det funkar med 750p och 1080i. Kanske köper den i så fall...

#70

Postad 03 augusti 2005 - 14:04

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Kör med en 12m AQ HDMI-X funkar klockrent både 720p samt 1080i.
Mellan min S97 & HS50.
Min första HDMI kabel så jag har inget att jämföra mot, men helt klart
ett lyft från min Supra component.
Bättre skärpa och färger.
OBS ! notera att kabeln är gul/vit och ser inte ut som på bilden.

Lyckades dessutom pruta en 4hundring så jag är nöjd :)

#71

Postad 04 augusti 2005 - 11:25

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Alla AQ kablar utav HDMI är gul/vita när dom blir längre än 9m har jag för mg att det var.

Polaren kom hem nu från usa och ska hämta kabeln i kväll eller i morgon så jag återkommer snarast om hur min 12m hdmi-hdmi från bettercables verkar men oavsett hur det är så ska det bli skönt att bli veck med supras hdmi kabel...

#72

Postad 04 augusti 2005 - 20:25

Unregisteredc70b0c19
  • Unregisteredc70b0c19
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Imorgon har jag tänkt beställa en 10 m HDMI-kabel, så ni får gärna rädda mig från att göra ett felköp genom att hjälpa mig välja rätt kabel:

-Netonnet (Noname, funkar tydligen bra för en kille, 500 kr)
-Datorbutiken (HAMAs billigare variant, inte guldpläterad, 700 kr)
-Fyndbörsen (HAMAs dyrare variant, guldpläterad, 1000 kr)
-Lindys (egentillverkad antar jag, silverpläterad, men är den för tjock?, 1000 kr inkl frakt)


Har en Panasonic s97 och en PTAE500 projektor. Tackar på förhand för alla svar :)!

#73

Postad 04 augusti 2005 - 23:20

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
jaha, så kul blev det.. Polaren lyckades att beställa en hdmi-dvi kabel åt mig då jag sa tydligt hdmi-hdmi med det blev fel ändå så det får vänta med att testa denna kabel.
Dock så var det rejäla kontakter och kabel var den grövsta hdmi kabel jag har sett så det bådar ju gott.
Så trots att jag inte får testa denna kabel ännu så verkar denna riktigt bra i sin byggkvalité och den var väldigt lätt att böja, den var t.om grövre än AQ hdmi kabel.

#74

Postad 09 augusti 2005 - 11:54

Unregisteredc70b0c19
  • Unregisteredc70b0c19
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Spelar det någon roll om HDMI-kabeln är guld- eller silvepläterad?

Lindys har silver- medan Fyndbörsens HAMA har guldplätering.

Edit: Efter att ha gjort lite research på nätet, kom jag fram till många sidor där de argumenterade att silver- men främst guldplätering var dåligt, speciellt när det gäller videokablar, eftersom dessa verkar ge karakteristiska signaldistortioner. När det handlar om ljudkablar lovordar många sina kablar just på grund av detta fenomen, att ljudet får en lite annorlunda klang av den speciella kabeln, men när det gäller video kan jag iaf inte tycka att jag behöver någon extra värme etc i min bild. Det intressanta var dessutom att guld anses vara sämre än silver. Jaja hursomhelst...

Jag beställde en 10 m kabel från Netonnet, billigt och förhoppningsvis bra och utan silver och guld hehe :). Förhoppningsvis kommer den också imorgon redan!

Redigerat av Unregisteredc70b0c19, 11 augusti 2005 - 14:27.


#75

Postad 14 augusti 2005 - 21:20

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Har någon här någon erfarenhet av Total Technologies HDMI kablage? Pipro säljer dessa kablar men jag vet inte riktigt om det är något att ha.

Jag har försöka googla efter info men det fanns väldigt lite skrivet om dom, det jag kunde hitta var detta:

Total Technologies, Ltd.'s HDMI cable has passed ATC compliance testing!
HDMI

Enligt pipro skall kabeln klara 1080i upp till 20 meters kabellängd, kommentarer på detta? Jag vet inte själv om detta är bra, dåligt eller standard för HDMI kablage.

15m kostar 179 EUR.

Redigerat av bjornsva, 14 augusti 2005 - 21:22.


#76

Postad 15 augusti 2005 - 14:04

Unregisteredb2b858c8
  • Unregisteredb2b858c8
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Hejsan!

Har en enkel fråga som jag inte lyckats hitta här på forumet. Ska koppla in min dator, DVI-D, till min projektor, som har HDMI-ingång. Vill kunna spela upp videosignaler upp till 1080i.

Klarar en HDMI-DVI kabel visa 1080i? Som den här t.ex. http://www.kjell.com...1470000,1510000

Har läst på kjell.com att DVI-single bara klarar upp till 1600x1200 och double-link fixar 1920x1080. http://www.kjell.com...kjellfakta/DVI/

Står inte om det är en DVI-single eller double-link på den kabeln på kjell.com, men jag antar nästan att det är en single eftersom jag tittat på liknande kablar på netonet och dustin och där har det varit single-link.

Så om de inte fixar den höga upplösningen får man väl köra på en ren HDMI-kabel och sen köpa en adapter, HDMI->DVI. Det bör väl inte begränsa det hela?

Edit: Kom på att kabeln kan ju också vara en HDMI-kabel, som garanterat klarar 1080i. Så hur ligger det till egenligen?

Edit: Fick svar av kjell.com att kabeln var en dvi-kabel med endast en hdmi-kontakt på ena sidan och en single-DVI-kontakt i andra. Den klarar då bara max 1600x1200.

Redigerat av Unregisteredb2b858c8, 20 augusti 2005 - 19:07.


#77

Postad 15 augusti 2005 - 16:23

Unregisteredb39db7e1
  • Unregisteredb39db7e1
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Har också köpt från pipro och då köpte jag en 10 meters Total technologies hdmi och den fungerar fint. Har iof inte så mycket att jämföra med men den klarar då bra av att skicka alla signalerna i olika upplösningar. Blev också förvånad av hur tjock den är, den verkar välgjord.

Var också lite frågande då man inte ser nästan nån som har den, men den ska då enligt pipro vara minst lika bra som oehlbach, skulle vara intressant att jämföra dom.

#78

Postad 16 augusti 2005 - 15:26

Unregisteredc70b0c19
  • Unregisteredc70b0c19
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Den prisade 10 m långa HDMI-kabeln från Netonnet var inte så bra direkt.

Med DVD-spelaren (S97) fick jag ingen bild och från datorn fick jag visserligen bild, men jag hade röda myror över hela bilden. Inget vidare, returneras omedelbart!

Ska nu testa 10m-kabeln från Lindy - hoppas på bättre lycka där.

#79

Postad 17 augusti 2005 - 00:19

PIPRO Sverige
  • PIPRO Sverige
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Har också köpt från pipro och då köpte jag en 10 meters Total technologies hdmi och den fungerar fint. Har iof inte så mycket att jämföra med men den klarar då bra av att skicka alla signalerna i olika upplösningar. Blev också förvånad av hur tjock den är, den verkar välgjord.

Var också lite frågande då man inte ser nästan nån som har den, men den ska då enligt pipro vara minst lika bra som oehlbach, skulle vara intressant att jämföra dom.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag vet att det finns ganska många här som har Total Technologies kablar, men som ni säkert förstår kan jag inte lämna ut uppgifter om vilka det är utan de får själva ge sig tillkänna om de vill det. Och ja, de är minst lika bra som Oehlbach.

Mvh Patrik Johansson
PIPRO Sverige

#80

Postad 17 augusti 2005 - 23:51

Unregistered39180
  • Unregistered39180
  • Lärjunge

  • 283 inlägg
  • 0

Jag har beställt denna kabelFyndbörsen, vi får se om den funkar bra. Annars skickas den tillbaka. Den verkar proffsigt tillverkad i.v.f.
Detta är den dyrare av de två HDMI kablarna som HAMA tillverkar.
Jag tycker det har varit svårt att välja en lämplig kabel till min nyss köpta Sony HS50. Många av de rekommenderade kostar ju skjortan...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Ville bara snabbt meddela att jag äntligen testat kabel (Hama Home Theater HDMI-HDMI /10m) och projektor (Sony Hs-50). Måste säga att jag fått ett väldigt bra intryck under dryga timmen jag testade dem. Kabeln är tjock och styv. Jag upplever att jag får en mycket bra bild och kunde inte finna några fel. Jag testade i både 720p samt 1080i. Signalen funkade perfekt. Så för 795:- så måste jag säga att detta är prisvärt. Jag rekommenderar.
Självklart har jag inte testat Monster och Audioquest, men dessa kostar flera tusen mer så det får bli en senare uppgradering, eventuellt. Nu är jag nöjd i varje fall.
Använde min Denon 2910 som källa.

#81

Postad 23 augusti 2005 - 00:33

PIPRO Sverige
  • PIPRO Sverige
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Har någon här någon erfarenhet av Total Technologies HDMI kablage? Pipro säljer dessa kablar men jag vet inte riktigt om det är något att ha.

Jag har försöka googla efter info men det fanns väldigt lite skrivet om dom, det jag kunde hitta var detta:

Total Technologies, Ltd.'s HDMI cable has passed ATC compliance testing!
HDMI

Enligt pipro skall kabeln klara 1080i upp till 20 meters kabellängd, kommentarer på detta? Jag vet inte själv om detta är bra, dåligt eller standard för HDMI kablage.

15m kostar 179 EUR.

<{POST_SNAPBACK}>


Här hittar ni mer info:

http://www.total-technologies.com
http://www.ttl-netwo...eng/index.shtml

Mvh PIPRO Sverige

#82

Postad 31 augusti 2005 - 19:34

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Enligt denna tråd så har äntligen marcuscables börjat älja sin nya HDMI kabel med längder över 10m.

Har någon här erfarenhet av Hama pro series silver plated triple screen gold connectors vilket är namnet på kablarna han saluför?

#83

Postad 31 augusti 2005 - 21:25

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
:ph34r:

Bifogad fil(er)



#84

Postad 31 augusti 2005 - 22:07

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0

:ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, den är såklart att föredra men den är för dyr för mig. 12-15m Purelink HDMI kostar väl en bit över 4000:- i dagsläget?

#85

Postad 01 september 2005 - 07:06

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
är det någon i luleå som vill testa marcus nya 15 m hdmi cable i luleå så
har jag en.

#86

Postad 01 september 2005 - 08:34

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
bjornsva>> Jo... Å andra sidan är det ju frågan ifall det är vettigt att köpa en 10 m Monster Cable för 2000:- bara för att senare inse att den inte funkar med 1080p den dagen man vill använda det från en scaler eller ngt annat.

Den som lever får se (fast bara med optisk överföring)...

Hah... Skön slogan jag kom på där. :P :ph34r:

#87

Postad 04 september 2005 - 13:09

Shevvy
  • Shevvy
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Jag har beställt en Supra hdmi-hdmi kabel på 2 meter från hbb som ska in i min sony klv-s32a10 och samsung dvd-950, men nu börjar jag tveka på ifall det va ett bra val? =/

har läst massa negativt om supras kablar i den här tråden...?
någon som har något positivt ? hehe...


MVH
SHevvy

#88

Postad 05 september 2005 - 06:44

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Jag köpte en 10m hdmi kabel från Netonet och den fungerar klockrent! :)
Kör med en S97:a till en Z3:a och det funkar perfekt att skala både 720p och 1080i.
Tycker den är robust och passformen i kontakten är bra.


/Rikard

#89

Postad 05 september 2005 - 17:40

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0

har läst massa negativt om supras kablar i den här tråden...?
någon som har något positivt ? hehe...

Det var väl mera deras gamla DVI/HDMI kablar som folk hade problem med.
Men skriv gärna i tråden om dina intryck efter att du testat den :ph34r:

#90

Postad 12 september 2005 - 21:33

dvdmicke
  • dvdmicke
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Hej på er.

Ska beställa en 3 meters Dvi-HDMI kabel som jag ska ha mellan en BBk 971H och LG-PX42RV4.

Har läst en del men känner att jag inte alls vet vilken jag ska köpa. Èn del säger att man kan köpa en "enkel" för det duger gott, medans andra menar på att man måste lägga en rejäl slant på kabeln. Om jag lägger ca 1000 Kr, på kabeln, vilken rekommenderar ni då, och vart kan man köpa den isåfall ?

#91

Postad 13 september 2005 - 11:05

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

Hej på er.

Ska beställa en 3 meters Dvi-HDMI kabel som jag ska ha mellan en BBk 971H och LG-PX42RV4.

Har läst en del men känner att jag inte alls vet vilken jag ska köpa. Èn del säger att man kan köpa en "enkel" för det duger gott, medans andra menar på att man måste lägga en rejäl slant på kabeln. Om jag lägger ca 1000 Kr, på kabeln, vilken rekommenderar ni då, och vart kan man köpa den isåfall ?

<{POST_SNAPBACK}>



Ser ingen anledning till att köpa en dyr DVI-HDMI kabel, Jag har en från Netonet som är 5m och den fungerar perfekt. :)


/Rikard

Redigerat av Trhuster, 13 september 2005 - 11:06.


#92

Postad 13 september 2005 - 12:06

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0
Var kan man köpa Marcus kablar??

#93

Postad 15 september 2005 - 21:35

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

  • 414 inlägg
  • 0

Var kan man köpa Marcus kablar??

<{POST_SNAPBACK}>


Marcus Cables

#94

Postad 16 september 2005 - 16:47

Unregisteredc8438f56
  • Unregisteredc8438f56
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Hej!

Ni som köpt en 10m Lindy HDMI-HDMI inkl. frakt till Sverige. Hur mycket hamnade prislappen på?

Mvh

Niklas.

#95

Postad 16 september 2005 - 16:49

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0

Hej på er.

Ska beställa en 3 meters Dvi-HDMI kabel som jag ska ha mellan en BBk 971H och LG-PX42RV4.

Har läst en del men känner att jag inte alls vet vilken jag ska köpa. Èn del säger att man kan köpa en "enkel" för det duger gott, medans andra menar på att man måste lägga en rejäl slant på kabeln. Om jag lägger ca 1000 Kr, på kabeln, vilken rekommenderar ni då, och vart kan man köpa den isåfall ?

<{POST_SNAPBACK}>



Ser ingen anledning till att köpa en dyr DVI-HDMI kabel, Jag har en från Netonet som är 5m och den fungerar perfekt. <_<


/Rikard

<{POST_SNAPBACK}>


Kan säkert fungera perfekt, men har du provat en mera sofistikerad HDMI kabel från Audioquest typ?
Du kan faktiskt vinna mycket på en lite finare kablar.

#96

Postad 17 september 2005 - 01:18

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0
ställer en snabb fråga...

vilken är bästa kabeln som klarar 780p/1080i vid 10m längd?
Prislappen får max ligga på 1500:-... helst... <_<

#97

Postad 17 september 2005 - 08:03

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

  • 1 210 inlägg
  • 0

ställer en snabb fråga...

vilken är bästa kabeln som klarar 780p/1080i vid 10m längd?
Prislappen får max ligga på 1500:-... helst...  <_<

<{POST_SNAPBACK}>


Förhoppningsvis kommer jag kunna prova min Profigold 10m med 720p/1080i senare i helgen då jag kanske få låna över en polares Samsung HD950 till min AE700.
Jag kör idag den kabeln utan problem med min LG RH7800H , men det är ju bara 576p.

#98

Postad 18 september 2005 - 14:01

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
är denna kabel bra och vart kan jag köpa den pris och affär

denna kabel Audioquest HDMI-3 HDMI 2m

#99

Postad 20 september 2005 - 18:29

Primo1
  • Primo1
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Kan DVI-D dual link kopplas in i en DVI-I kontakt?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag undrar samma sak som den här snubben. ^

Tänkte köra från datorn (DVI-I) till projektorn (DVI-D), så vad för sladd ska man ha då helt enkelt? :huh:

#100

Postad 24 september 2005 - 11:55

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

  • 1 119 inlägg
  • 0
Hej!

En DVI-D kabel kan alltid kopplas in på en DVI-I kontakt, medan omvänt så går det INTE att koppla ett DVI-I kablage till en DVI-D kontakt.

Det är de fyra små analoga pinnarna runt jordstiftet som saknas i DVI-D, vilket betyder att motsvarande hål saknas i den heldigitala varianten DVI-D på t.ex. en DVD-spelare (t.ex. Denon har DVI-D honkontakt).

Framöver kommer vi se DVI interfacet försvinna till förmån för HDMI, men det kommer dröja några få år tills dess. I samband med detta kommer även SCART interfacet försvinna och ersättas av HDMI mellan digitala spelare och digitala displayer. Detta eftersom ingen kommer att köpa en analog inspelare (VHS video) utan HDD försedd inspelningsbar DVD-spelare (+-R/RW etc). Och ingen kommer heller att köpa en helanalog CRT TV, utan en digial variant, förmodligen uteslutande platt skärm.

HDMI is the new SCART.

Mvh,
Marcus



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.