Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire HD eller Galaxy I9000?

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 oktober 2010 - 03:10

Unregistered2e63cac7
  • Unregistered2e63cac7
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Hej! Jag ska nu köpa en ny telefon. Har tidigare bara haft skit telefoner för under 1000 lappen, men nu vill jag ha en roligare som man inte tröttnar på första dagen.

Har dock några funderingar.

Är det stor skillnad på TFT och Super amoled skärmar?

Vilken telefon hade ni valt och varför? Jag har läst runt lite på forumet och försökt måla upp en bild osv.

Såg ett klipp när dom spela doom 3 tror jag, och samsungen sopade banan med htc'n, dock vet jag inte om det var desire hd som användes.

Vill gärna ha lite input i den här tråden.

Tack på förhand!

#2

Postad 09 oktober 2010 - 09:47

kuve
  • kuve
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Galaxy.

#3

Postad 09 oktober 2010 - 12:16

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Synlig skillnad när du har de bredvid varandra. Men TFT skärmar är inte dåliga på något sätt och det är "bättre/sämre" är inget som du kommer uppleva om inte du har båda 2 telefoner.

Det var Galaxy S VS Desire (Doom).
Skillnaden beror på att Samsung har bakat in PowerVR SGX540 grafiklust i sina S5PC110 chipset (kända under namnet Cortex A8 Hummingbird)

För mer info:
1) https://www.minhembi...howtopic=201815
2) https://www.minhembi...howtopic=270104

Redigerat av algorithm, 09 oktober 2010 - 12:27.


#4

Postad 09 oktober 2010 - 12:22

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
dubbelpost

Redigerat av algorithm, 09 oktober 2010 - 12:23.


#5

Postad 09 oktober 2010 - 12:52

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Nu har jag inte hållt i en desire HD (av förklarliga skäl) däremot galaxy s, vilken jag upplever som en plastig iphone look alike. Skärmen är trevlig, men man får lite CSI-vibbar...

#6

Postad 09 oktober 2010 - 13:32

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Nu har jag inte hållt i en desire HD (av förklarliga skäl) däremot galaxy s, vilken jag upplever som en plastig iphone look alike. Skärmen är trevlig, men man får lite CSI-vibbar...

+1

#7

Postad 09 oktober 2010 - 15:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Man ska aldrig köpa nå det står Samsung på..
Håller man sig till den enkla regeln så går allt bra :D

#8

Postad 10 oktober 2010 - 11:47

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Fan va folk gnäller på Samsung! ;)

Jag köpte min första Samsung lur en Galaxy S för vecka sen efter rekommendationer av två polare som jobbar inom mobilbranchen och hittills har luren fungerat utan några som helst problem.
Jag är faktiskt imponerad av Galaxy S, hade iPhone 4 innan och Galaxy S slår iPhone 4 med hästlängder. Enda nackdel med Galaxy:n är att den saknar blixt/fotolampa.

#9

Postad 10 oktober 2010 - 14:23

Unregistered2e63cac7
  • Unregistered2e63cac7
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Okej =) det lutar åt Desire HD faktiskt! Tänker köpa loss telefonen från början och inte binda mig.

#10

Postad 10 oktober 2010 - 14:45

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Skrev i fel tråd...

Redigerat av crest, 10 oktober 2010 - 14:47.


#11

Postad 11 oktober 2010 - 13:31

Unregistered2e63cac7
  • Unregistered2e63cac7
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Är det samma grafikprocessor i desire HD som i den gamla desire som fick storstryk i doom3?

Jag är ute efter en telefon man kan fördriva tiden med, facebook, spotify, spela lite spel osv.. Vilken skulle passa mig bäst?

#12

Postad 11 oktober 2010 - 13:42

kewe
  • kewe
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0

Fan va folk gnäller på Samsung! :)

Jag köpte min första Samsung lur en Galaxy S för vecka sen efter rekommendationer av två polare som jobbar inom mobilbranchen och hittills har luren fungerat utan några som helst problem.
Jag är faktiskt imponerad av Galaxy S, hade iPhone 4 innan och Galaxy S slår iPhone 4 med hästlängder. Enda nackdel med Galaxy:n är att den saknar blixt/fotolampa.


+1

Kan bara hålla med. Har även jag tidigare inte varit speciellt förtjust i samsungs mobiler men måste säga att det gäller verkligen inte Galaxy! Har haft flertalet telefoner innan (SE, Nokia, HTC) och Galaxy är solklart den bästa mobilen jag har haft. Har även jag jämfört mot Ip4 och kan verkligen inte förstå den stora hysterin över den telefonen tyvärr. Men smaken är olika!

#13

Postad 11 oktober 2010 - 14:04

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Är det samma grafikprocessor i desire HD som i den gamla desire som fick storstryk i doom3?

Jag är ute efter en telefon man kan fördriva tiden med, facebook, spotify, spela lite spel osv.. Vilken skulle passa mig bäst?


Nu blir jag lite nyfiken på vad du menar med att Galaxyn sopade banan och Desiren fick storstryk? På vilket område menar du?
Vet inte vad doom3 är, men du får gärna visa mig med länk.

Har testat båda telefonerna nogrant och kan inte se något som skulle göra Desiren sämre, snarast tvärtom.

#14

Postad 11 oktober 2010 - 14:23

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Nu blir jag lite nyfiken på vad du menar med att Galaxyn sopade banan och Desiren fick storstryk? På vilket område menar du?
Vet inte vad doom3 är, men du får gärna visa mig med länk.

Har testat båda telefonerna nogrant och kan inte se något som skulle göra Desiren sämre, snarast tvärtom.


Tex, internt lagringsminne, mediastöd, skärm, GPU prestanda... finns lite

#15

Postad 11 oktober 2010 - 14:35

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Tex, internt lagringsminne, mediastöd, skärm, GPU prestanda... finns lite


Jo, men inget som man märker av som plus och i så fall går det att lyfta fram detaljer som Desiren är bättre på.

Tyckte bara det låter konstigt uttryckt, som att sopa banan och storstryk.
Det handlar mer om mindre märkbara detaljer, tycke och smak för den ena el. andra.

Men ser ut som Desire HD slår båda, dock med småsaker, om man nu gillar den större skärmen.

Redigerat av ffodil, 11 oktober 2010 - 14:38.


#16

Postad 11 oktober 2010 - 14:44

hardly
  • hardly
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
äger ingen av telefonerna men här är två filmer som jag tycker verkar intressanta:

det är nog denna som nämnts tidigare!

multitouch

hoppas dm är till någon nytta.

#17

Postad 11 oktober 2010 - 14:45

monkie79
  • monkie79
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Är det samma grafikprocessor i desire HD som i den gamla desire som fick storstryk i doom3?

Jag är ute efter en telefon man kan fördriva tiden med, facebook, spotify, spela lite spel osv.. Vilken skulle passa mig bäst?


Desire HD har en annan GPU som ska vara (om jag inte minns fel) 4 gånger snabbare än desire :)

#18

Postad 11 oktober 2010 - 15:21

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Desire HD har en annan GPU som ska vara (om jag inte minns fel) 4 gånger snabbare än desire :)

Jo men vilka spel till Android utnyttjar den prestandan?

#19

Postad 11 oktober 2010 - 19:21

monkie79
  • monkie79
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Jo men vilka spel till Android utnyttjar den prestandan?

Tex http://www.youtube.c...layer_embedded#

#20

Postad 11 oktober 2010 - 19:49

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Tex http://www.youtube.c...layer_embedded#

Jo men menade mer spel utvecklade för exempelvis Android och iOS, det där är ju en portning som inte ens går att spela på exempelvis Desire och Galaxy S då den kräver fysiska knappar. Var ju bara något demoläge i den där filmen.

#21

Postad 11 oktober 2010 - 20:28

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Jo men menade mer spel utvecklade för exempelvis Android och iOS, det där är ju en portning som inte ens går att spela på exempelvis Desire och Galaxy S då den kräver fysiska knappar. Var ju bara något demoläge i den där filmen.


Tex Asphalt 5 mår bra av snabb GPU

#22

Postad 11 oktober 2010 - 20:48

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Tex Asphalt 5 mår bra av snabb GPU

Jo men de har inte gjort några vidare optimeringar för att utnyttja den. Jag som har iPhone 4 och en kompis som har Galaxy S har jämfört några av gamelofts titlar och det flyter på bättre på min iPhone som har många gånger sämre grafikchip. Vill inte starta någon diskussion om vilket är bäst mellan iPhone och Android utan tog bara det som exempel då vi pratade om hurvida spelen utnyttjar grafikchipet. Vore ju grymt om det släpptes något spel som verkligen pressar Galaxy S till max!

#23

Postad 11 oktober 2010 - 20:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Den dagen det finns tv ut på mobilen och den kan skicka ut 1280x720 till tv via hdmi och PS3 handkontroll går att koppla in över blåtand som på min N900 så är jag på..

(Förutom att N900 inte skickar ut HD utan nån skitupplösning)

#24

Postad 11 oktober 2010 - 21:02

monkie79
  • monkie79
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Spel är ju på g och då e d ju trevligt med en bättre GPU
http://www.swedroid....it-id-software/

#25

Postad 11 oktober 2010 - 21:20

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Spel är ju på g och då e d ju trevligt med en bättre GPU
http://www.swedroid....it-id-software/

Kul att bra spel också kommer till Android. Hoppas bara de optimerar spelen för alla olika hårdvara som finns.

Läste just en tråd på androidforums om att Desire HD hade fått ganska exakt samma resultat i något benchmarkingprogram för GPU som Galaxy S och längre ner i tråden förklarade någon att det var en spärr i android som gjorde att grafikchiopet inte kunde utnyttja sin fulla potential.

#26

Postad 14 oktober 2010 - 19:47

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0
Samsung Galaxy S är väldigt buggig men om ett år och för reapris kanske det är något. Hur är det med Desire och buggar som lag, GPS visar några 100 meter fel och för evigt tappad 3G tills man startar om telefoen?
Desire har även Android 2.2 och du slipper det helt inkompetenta Samsungprogrammet KIES.

Redigerat av ruva, 14 oktober 2010 - 19:48.


#27

Postad 17 oktober 2010 - 21:56

sman
  • sman
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Galaxy S har även den 2.2 Froyo sedan några dagar.
GPSen fungerar MYCKET bättre efter uppdateringen

#28

Postad 21 oktober 2010 - 21:54

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Jag hade spanat in Desire HD för 2 månader sedan när det läktes bilder på youyube, och har nu sålt min Samsung Omnia HD (symbian S60v5) och bokat en DHD. Måste erkänna att jag inte tittat så mycket åt Galaxy S överhuvudtaget, men måste säga att jag är förvånad att den inte har blivit mer omtalad.

X10 i alla former, och äldre Desire, Nexus är ju helt i skuggan om man måste ha en telefon idag.

Varför jag väljer DHD istället för SGS är ganska mycket pga bra kamera, blixt, stor skärm och fått för mig att HTC Sense är något som funkar bra.
Det jag är "nervös" över som jag kollat och jämfört mycket på nätet ang DHD är SUPER LCD (inte lcd), hade amoled på förra nallen och den är gudomlig färgerna är som "AVATAR" liksom poppar ut. Så skulle gärna haft en Super Amoled.
Den drar mindre ström också (old desire med amoled vs ny desire med lcd dock inte slcd tror jag och de bytte batterier osv, amoled hade kvar 30% av batteriet när de spelade upp en film (även när de switchade batterier)

MEN...amoled är en MATRIX och inte exakt 800*480 det kan gå ner till 369x616, men det är ju liknande som en tv som skalar upp bild enkelt sagt. SLCD har skarpa konturer och lättare att läsa text/webbsidor osv, samt ska ha mer "naturliga färger". Verkar vara dött lopp i soljus utomhus också.

Ang multitouch så är desires problem inte kvar...
http://www.youtube.c...h?v=BGDY98hp6Pk
DHD klarar även 4st fingrar samtidigt har jag sett på youtube.

Snabbhet...DHD vs SGS, måste säga att SGS är snabb, samt gpu verkar vara optimerad för just SGS hårdvara, så här lär det vara ungefär att jämföra de nyaste CPU på stationära datorer och göra det man gör på en telefon, surfa, navigera runt i menyerna, starta apps, skiljer nog under en sekund på det mesta.

Tror såhär....
DHD om du vill ha stor skärm, blixt, inte behöver så mycket utrymme 8gb eller kan tänka dig köpa ett 32gb minneskort till.

SGS om du vill ha en mindre telefon, som redan har bättre utrymme + minneskort, och inte behöver blixt, och måste ha en telefon nu..

Men...haft 2 samsung i rad nu...trodde andra skulle vara perfekt...den var den bästa då...jo jag ville inte ha Iphone 3 :rolleyes: ville ha 720p å filma småbarnen, när det behövdes.

Jag skulle nog inte fundera nu på SGS, mer på DHD eller SGS2 typ..vet inte vad som kommer där...men något borde väl komma vid Jul? pratas ju om dels dualcore och 1,5ghz innan jul? kanske inte på vår marknad dock...

Min lär hamna i min hand ca 7e nov, och jag lär älska den bara för Androids skull, streaming here i come :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.