Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elden Ring

359 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Elden Ring (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 7,5 (1) 449:-
Elden Ring (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 8,33 (2) 549:-
Elden Ring (PC) (PC-spel) 6 8,33 (2) 507:-
Elden Ring (PS5) (PlayStation 5-spel) 7 7,87 (14) 429:-

#201

Postad 21 mars 2022 - 13:15

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Du menar han på bron eller?

Tror det är han du menar? Man får ingen boss stapel så den jag menar är igentligen ingen boss. Det är en dam igentligen då, som har helt svarta kläder, stor rund hatt. Spammar magisk båge på håll och shatter crystal på medium och magiskt svärd på nära håll. Teleportar sig när man kommer närma och det spawnar blå "spöken" på vägen.

 

eller jaha du menar han på bron mellan tornen. Han som ser ut som en "rynkig boll" där man får armourn efteråt. Ja han var lite tuff men tog bara 2 försök, jag spammade rock sling.


Redigerat av Demon Slayer, 21 mars 2022 - 13:15.


#202

Postad 21 mars 2022 - 14:06

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Tror det är han du menar? Man får ingen boss stapel så den jag menar är igentligen ingen boss. Det är en dam igentligen då, som har helt svarta kläder, stor rund hatt. Spammar magisk båge på håll och shatter crystal på medium och magiskt svärd på nära håll. Teleportar sig när man kommer närma och det spawnar blå "spöken" på vägen.

eller jaha du menar han på bron mellan tornen. Han som ser ut som en "rynkig boll" där man får armourn efteråt. Ja han var lite tuff men tog bara 2 försök, jag spammade rock sling.

Ja den kärringen hade jag kanske inte några större problem med. Det rynkiga fettot fick jag däremot säkert försöka minst 20 ggr på. Var också rock sling för egen del som gällde.

Tycker det är lite märkligt att det inte verkar dyka upp någon bra mage armour. Har nästan uteslutande kört Astrologers dräkt med hjälmen från Prisoner och det är ju bara mer heavy armour som blir bättre. Fick ju den där häxdräkten från Renna eller vad det var, värd 1000 runor per del och inte alls några feta stats.
Drar man på den komplett så får man typ 1 i poise.

Redigerat av La Cucaracha, 21 mars 2022 - 14:06.


#203

Postad 21 mars 2022 - 18:34

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Klarat andra bossen i lucaria academy. Är lv 61 nu, 25 h spelade. Just nu ingen aning om vart jag ska...

#204

Postad 21 mars 2022 - 18:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Klarat andra bossen i lucaria academy. Är lv 61 nu, 25 h spelade. Just nu ingen aning om vart jag ska...


Jag tror ”bonfires” pekar åt nordväst typ från academin så utforska upp på den sidan

#205

Postad 21 mars 2022 - 19:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Ja den kärringen hade jag kanske inte några större problem med. Det rynkiga fettot fick jag däremot säkert försöka minst 20 ggr på. Var också rock sling för egen del som gällde.

Tycker det är lite märkligt att det inte verkar dyka upp någon bra mage armour. Har nästan uteslutande kört Astrologers dräkt med hjälmen från Prisoner och det är ju bara mer heavy armour som blir bättre. Fick ju den där häxdräkten från Renna eller vad det var, värd 1000 runor per del och inte alls några feta stats.
Drar man på den komplett så får man typ 1 i poise.


Jag kör Carian knight set med sköld, men med twinsage crown. Ser ju inte så bra ut så har lust att köra Rennas Gandalf hatt men det är ju många INT poäng i den meme hatten!

#206

Postad 21 mars 2022 - 19:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Få personer som postar i tråden.
 

Är det bara vi tre på hela forumet som spelar detta eller?

 

Det här är typ den överlägset mest aktiva speltråden jag sett på flera år, så det känns snarare tvärtom om man tänker på hur forumaktiviteten ser ut idag. Jämför med ett annat storspel på PS5, Horizon, där tråden är helt död.

 

Sen är det säkert fler här som spelar (Mdag hade säkert postat men han har som många andra gamla rävar tyvärr avregistrerat sig eller tappat intresset/slutat besöka sidan frekvent) men jag tycker tråden är intressant för det påminner om hur jargongen gick när de första Souls-spelen kom och det var nytt för många, det var liknande då. Sen läser jag inte detaljerat då jag kommer spela senare.

 

För 10 år sedan hade man kunnat göra en tråd för Guardians of the Galaxy eller nåt, så hade det säkert genererat några sidor, men sånt går inte längre. Det är helt sjukt att CoD/Killzone och sånt kom upp i över 100 sidor förr i tiden, men sen kom sociala medier och annat, och folk blev mindre sociala här :D



#207

Postad 21 mars 2022 - 19:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Jag kör Carian knight set med sköld, men med twinsage crown. Ser ju inte så bra ut så har lust att köra Rennas Gandalf hatt men det är ju många INT poäng i den meme hatten!


Jag borde väl också byta till något mer tåligt, det är bara det att jag är lite fashionista också. Jag vet f.ö inte om jag har hela Carian Knight-setet, har sett typ nån enstaka del bara tror jag i inventoryn. Rennas gandalf-dräkt är svincool och jag hade lätt gått och bytt kön till kärring direkt om den hade varit bra också. Nu är den tyvärr bara snygg. Kanske borde köra en stund i den bara för att se fräsig ut :D

Det här är typ den överlägset mest aktiva speltråden jag sett på flera år, så det känns snarare tvärtom om man tänker på hur forumaktiviteten ser ut idag. Jämför med ett annat storspel på PS5, Horizon, där tråden är helt död.

Sen är det säkert fler här som spelar (Mdag hade säkert postat men han har som många andra gamla rävar tyvärr avregistrerat sig eller tappat intresset/slutat besöka sidan frekvent) men jag tycker tråden är intressant för det påminner om hur jargongen gick när de första Souls-spelen kom och det var nytt för många, det var liknande då. Sen läser jag inte detaljerat då jag kommer spela senare.

För 10 år sedan hade man kunnat göra en tråd för Guardians of the Galaxy eller nåt, så hade det säkert genererat några sidor, men sånt går inte längre. Det är helt sjukt att CoD/Killzone och sånt kom upp i över 100 sidor förr i tiden, men sen kom sociala medier och annat, och folk blev mindre sociala här :D


Fast detta spelet är ju bra i jämförelse med Horizon :P

Men det är sant, det är typ enda tråden som är aktiv för tillfället. Skulle säga att jag nog inte haft så här kul med ett singleplayerspel sen GTAV faktiskt. The Witcher 3 ligger väl ”up there” men jag gillar detta betydligt mer.

#208

Postad 21 mars 2022 - 23:35

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Så lvl 90, klockar in på strax över 84 timmar. Märkte nyss att jag hade missat hela Redmane Castle, blev ju teleporterad in där och då var där inga vakter när man skulle slåss mot Radahn. Drog dit från utsidan och då var det lite annorlunda :lol: nu var det ju inte jättestort där inne men ändå två minibossar.

#209

Postad 22 mars 2022 - 00:22

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Ja och sammtidigt också :lol:



#210

Postad 22 mars 2022 - 05:53

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Ja och sammtidigt också :lol:

Gick snabbt att fimpa dom en och en som tur var, behövde inte ens låta Lhutel komma fram.

”Varulven” sprang ju som fan mot en och jag tror tre rock sling gjorde att han blev knockad, fram och körde svärdet i honom och sen var han färdig. Riddaren kom ju knallandes där bak så man hade rätt god tid ändå och slapp slåss mot båda samtidigt.

Redigerat av La Cucaracha, 22 mars 2022 - 08:33.


#211

Postad 22 mars 2022 - 12:18

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Till skillnad från DS-spelen verkar det som att om man dör på en boss samtidigt som han dör (dvs du får dödsscen/dialog) har du fortfarande inte klarat honom? Gick tillbaka och trodde jag skulle plocka upp min belöning / runor men det visade att han fortfarande var högst levande och stridsvillig...



#212

Postad 22 mars 2022 - 23:04

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Fortsatte från Godric till Raya Lucaria idag. Hade inga problem med fienderna men när jag kom till bossen, den röda vargen, blev jag totalt slaktad. Får utforska åt nåt annat håll ett tag.

#213

Postad 23 mars 2022 - 00:24

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Fortsatte från Godric till Raya Lucaria idag. Hade inga problem med fienderna men när jag kom till bossen, den röda vargen, blev jag totalt slaktad. Får utforska åt nåt annat håll ett tag.


Det är nog den bossen jag haft svårast med hittills faktiskt. Extremt mycket att behöva hålla koll på samtidigt, magier som ligger och väntar på att skjuta iväg, hans jobbiga bett osv.
Jag använde en Rune Arc för att buffa mig.

Var f.ö nere i Sellia Hideway-grottan idag och kikade lite då jag inte orkade utforska vad det var för boss där. Det var nog den klart omöjligaste jag testat hittills. Tre stycken som härjar runt samtidigt, skitkul.

Hittade ett nytt ställe jag hade missat i närheten av den andra ”älg-bossen” i Nokron. Hamnade tillslut i nåt Deeproot Dephts…känns som man yrar sig längre och längre bort 😅

#214

Postad 23 mars 2022 - 16:24

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Kommit fram till att detta är lite för svårt/upprepande för mig :o ... vad kan man sälja en ps5 version för tror ni?   köpt det på skiva

Ge mig på Horizon forbibben West istället tror jag    :P  :) 



#215

Postad 23 mars 2022 - 18:35

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Det är nog den bossen jag haft svårast med hittills faktiskt. Extremt mycket att behöva hålla koll på samtidigt, magier som ligger och väntar på att skjuta iväg, hans jobbiga bett osv.
Jag använde en Rune Arc för att buffa mig.

Var f.ö nere i Sellia Hideway-grottan idag och kikade lite då jag inte orkade utforska vad det var för boss där. Det var nog den klart omöjligaste jag testat hittills. Tre stycken som härjar runt samtidigt, skitkul.

Hittade ett nytt ställe jag hade missat i närheten av den andra ”älg-bossen” i Nokron. Hamnade tillslut i nåt Deeproot Dephts…känns som man yrar sig längre och längre bort

Menar du dom 3 kristall kärringarna?

 

Shit undrar om jag missat Deeproot biten, måste kolla.


Fortsatte från Godric till Raya Lucaria idag. Hade inga problem med fienderna men när jag kom till bossen, den röda vargen, blev jag totalt slaktad. Får utforska åt nåt annat håll ett tag.

Ja han kändes omöjlig första gången, men om du enbart fokuserar på att dodga och lära dig hans moves så finns det faktiskt luckor. Spirit ash kan ju alltid hjälpa för att få lite tid. Uppgradera en så den håller lite längre?



#216

Postad 23 mars 2022 - 18:54

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Menar du dom 3 kristall kärringarna?
 
Shit undrar om jag missat Deeproot biten, måste kolla.

Ja han kändes omöjlig första gången, men om du enbart fokuserar på att dodga och lära dig hans moves så finns det faktiskt luckor. Spirit ash kan ju alltid hjälpa för att få lite tid. Uppgradera en så den håller lite längre?

Ja, använde jellyfish som distraktion och gjorde mkt skada. Så lyckas jag bara hålla mig undan lite mer och kanske uppgradera min summor ska det nog gå så småningom

#217

Postad 24 mars 2022 - 00:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Menar du dom 3 kristall kärringarna?

Shit undrar om jag missat Deeproot biten, måste kolla.


Ja kristallkärringarna. Kändes som jag gjorde noll skada på dom dessutom.

Klarade Deeproot förut. Fanns en sån där kyrka på ben bl.a.
Sen finns det världens mest cheesy ställe att snabbt farma runor där. Direkt från ”lägerelden” kan man i stort sett skjuta ner två fiender, två skott av Lorettas bågmagi på varje och får runt 7000 runes.

#218

Postad 24 mars 2022 - 07:56

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Ja, använde jellyfish som distraktion och gjorde mkt skada. Så lyckas jag bara hålla mig undan lite mer och kanske uppgradera min summor ska det nog gå så småningom


Har du aktiverat runan från Godrick så kan du ju använda en Rune arc också, blir ju en ordentlig buff. Dock är den bossen ett **** ändå men det hjälpte mig iaf.

#219

Postad 24 mars 2022 - 08:08

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Har du aktiverat runan från Godrick så kan du ju använda en Rune arc också, blir ju en ordentlig buff. Dock är den bossen ett **** ändå men det hjälpte mig iaf.

Tack för tips. Kanske är dags att börja kolla lite mer vad det faktiskt är man plockar upp bortsett från vapen.



#220

Postad 24 mars 2022 - 08:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Tack för tips. Kanske är dags att börja kolla lite mer vad det faktiskt är man plockar upp bortsett från vapen.


Tell me about it. Jag fattade ju inte ens att jag hade lootat kartan dit man hittade Glintstone Key in i Raya Lucaria Academy. Man bara plockar på sig skit utan att kolla många gånger.
Som sagt man måste aktivera runan först men sen är det bara att buffa med Rune Arc’s vid tillfälle. Håller ända tills man dör.

#221

Postad 24 mars 2022 - 10:25

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Jag kollar in varenda sak jag lootar med en gång om jag inte vet 100% vad det är. Det är enda sättet, det är helt omöjligt att "ta det sen".

 

 

Ja kristallkärringarna. Kändes som jag gjorde noll skada på dom dessutom.

Klarade Deeproot förut. Fanns en sån där kyrka på ben bl.a.
Sen finns det världens mest cheesy ställe att snabbt farma runor där. Direkt från ”lägerelden” kan man i stort sett skjuta ner två fiender, två skott av Lorettas bågmagi på varje och får runt 7000 runes.

Jag har stött på dom ett par gånger och här är det blunt som gäller. Jag har den första enkla macen man fick som jag har uppat til +16 eller nått. Dessutom måste man slå dom en del gånger innan deras skal spricker - efter det blir det massa skada.

 

Min taktik var att hela tiden röra på mig eftersom spjut-bossen hoppar efter en hela tiden, men att först och så snabbt som möjligt ta ut magikern då den ger "rot" som man dör av med en gång typ. Det är ganska enkelt att få in backstab på dom, så ett par backstab och sen slå den magikern så är det sen mycket lättare att bara hålla sig rörligt hela tiden och kasta in en backstab eller slag här och där på spjutgubben, sen beybladern tillslut.

 

Jobbig boss ja, men den finns på flera ställen men detta är väl första jag sett med 3!!! stk. Var beredd på flera försök även om du får in den rutinen jag beskriver.

 

Alternativt skit i det, du får ingenting viktigt, inga runor stort sett och blir nästan mer irriterad efteråt :lol: Men uppa gärna en mace till nästa gång du möter en av dom och kom ihåg att det blir ingen skada först och sen blir det massa skada.

 

Ska absolut kolla in Deeprot ikväll!


Redigerat av Demon Slayer, 24 mars 2022 - 10:28.


#222

Postad 24 mars 2022 - 11:45

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Jag kollar in varenda sak jag lootar med en gång om jag inte vet 100% vad det är. Det är enda sättet, det är helt omöjligt att "ta det sen".


Jag har stött på dom ett par gånger och här är det blunt som gäller. Jag har den första enkla macen man fick som jag har uppat til +16 eller nått. Dessutom måste man slå dom en del gånger innan deras skal spricker - efter det blir det massa skada.

Min taktik var att hela tiden röra på mig eftersom spjut-bossen hoppar efter en hela tiden, men att först och så snabbt som möjligt ta ut magikern då den ger "rot" som man dör av med en gång typ. Det är ganska enkelt att få in backstab på dom, så ett par backstab och sen slå den magikern så är det sen mycket lättare att bara hålla sig rörligt hela tiden och kasta in en backstab eller slag här och där på spjutgubben, sen beybladern tillslut.

Jobbig boss ja, men den finns på flera ställen men detta är väl första jag sett med 3!!! stk. Var beredd på flera försök även om du får in den rutinen jag beskriver.

Alternativt skit i det, du får ingenting viktigt, inga runor stort sett och blir nästan mer irriterad efteråt :lol: Men uppa gärna en mace till nästa gång du möter en av dom och kom ihåg att det blir ingen skada först och sen blir det massa skada.

Ska absolut kolla in Deeprot ikväll!


Efter fadäsen med kartbiten så försöker jag kolla varenda pryl förutom då craftingmaterial.

Ah det är så man ska slå dom. Får testa vid tillfälle igen. Även om man inte får något kul är det ändå nån slags prestige i att försöka klara alla grottor och katakomber.
Hittade en grotta i Caelid igår som låg uppe på en bergsvägg som man fick hoppa på ett träd för att komma åt. Man fick bada i Scarlet rot, var mindre lätt att ens komma igenom banan. Fick crafta massa såna där när man kan käka, var ren kaos och sen när man väl kämpade mot att bli rutten så kom det fiender som sköt poison på en samtidigt.

#223

Postad 24 mars 2022 - 12:00

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0
Ja den grottan har jag gjort. Nu efter lake of rot eller vad det heter har jag nästan slut på dom rosa kulorna.

Ja jag håller med, jag kan inte lämna en boss, isåfall sätter jag ett märke där för att återkomma. Jag ska också ha dödat alla fiender minst 1 gång så det är ett märke på han gargoylen vid beast sanctum.

#224

Postad 24 mars 2022 - 12:25

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Kommit fram till att detta är lite för svårt/upprepande för mig :o ... vad kan man sälja en ps5 version för tror ni?   köpt det på skiva

Ge mig på Horizon forbibben West istället tror jag    :P  :) 

Borde ju inte vara något problem att få det bytt mot Forbidden West? Nu vet jag ju att jag gillar den här speltypen men jag har grymt svårt att se hur man kan tycka det är upprepande :D Om du vill ge det en sista chans kan du alltid prova att följa någon som gör en playthrough (typ fightingcowboy på youtube) och sedan beta av område efter område som han gör det. När jag plockade upp DS3 efter ett långt uppehåll och jag inte hade någon aning om var jag skulle eller var jag hade varit gjorde jag det och det underlättar rejält samt förtar inte speciellt mycket ;)



#225

Postad 24 mars 2022 - 13:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Ja den grottan har jag gjort. Nu efter lake of rot eller vad det heter har jag nästan slut på dom rosa kulorna.

Ja jag håller med, jag kan inte lämna en boss, isåfall sätter jag ett märke där för att återkomma. Jag ska också ha dödat alla fiender minst 1 gång så det är ett märke på han gargoylen vid beast sanctum.


Kom fram till Lake of Rot häromkvällen men insåg väl att jag behövde nåt mer botemedel för att lösa det om man nu skulle springa i skiten. Märkte att jag hade missat cookbooken för att just kunna crafta motmedlet så den fick jag hämta igår också.

#226

Postad 26 mars 2022 - 08:56

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Har kommit till God devouring serpent-bossen nu. Så jääääävla trist boss så det finns inte. Först ska man använda ett vapen man plockar upp vid bossen och stå och konstant beama aset. Han dyker ner med skallen i marken och gör nån slags jordbävning som direkt är instadöd 95 ggr av 100. Har inte varit så pissed off på länge. Sen är detta bara första fasen på fanskapet 🤦🏻‍♂️

#227

Postad 26 mars 2022 - 09:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Kommit fram till att detta är lite för svårt/upprepande för mig :o ... vad kan man sälja en ps5 version för tror ni? köpt det på skiva
Ge mig på Horizon forbibben West istället tror jag :P :)


De borde ju släppa ett story mode så alla får lira :(

#228

Postad 26 mars 2022 - 10:23

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Har kommit till God devouring serpent-bossen nu. Så jääääävla trist boss så det finns inte. Först ska man använda ett vapen man plockar upp vid bossen och stå och konstant beama aset. Han dyker ner med skallen i marken och gör nån slags jordbävning som direkt är instadöd 95 ggr av 100. Har inte varit så pissed off på länge. Sen är detta bara första fasen på fanskapet 🤦🏻‍♂️

Det är bara blocka den attacken med skölden 😊 du kommer tappa lite liv beroende på hur mycket stamina du har men inte så mycket

#229

Postad 26 mars 2022 - 12:18

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Det är bara blocka den attacken med skölden 😊 du kommer tappa lite liv beroende på hur mycket stamina du har men inte så mycket

Det fattade aldrig jag att det gick :P
Använde Mimic Tear ash nu så det gick betydligt bättre. I nästa steg när han blir Rykard så lyckades jag sjukt nog få kol på honom innan han började äckla sig med dom där flammande dödskallarna som är lite halvt dryga då man får springa som en dåre.
Trist nog dog jag typ 3 sekunder innan han dog och det blev nån bugg, jag fick hans great rune osv men inte en enda runa skumt nog. 130k åt pipan ändå vilket är lite trist men nu slipper jag aset 🥳

Edit: Det jag kan störa mig på lite emellanåt på bossar är att man kan ha en ”tur-runda” när bossen inte gör dom jobbigaste sakerna osv. Det kan ju vara väldigt stor skillnad på attack och attack.

Redigerat av La Cucaracha, 26 mars 2022 - 12:43.


#230

Postad 26 mars 2022 - 12:33

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

De borde ju släppa ett story mode så alla får lira :(


Fast det är ju bara löjligt, vem som helst kan spela Elden Ring. Storyn är väl knappast något att hänga i granen, gameplay är ju allt. Meningen är ju att man ska vara på helspänn i mer eller mindre alla strider, det ska vara läskigt att gå in i en grotta eller katakomb för man vet aldrig vad som väntar runt hörnet. För egen del är det detta som gör spelet sjukt bra.
Sen är det väl bara att köra en klass som är enkel att fegspela med. Man måste ju inte välja nån slags barbar som bara måste in i smeten och kötta.

#231

Postad 26 mars 2022 - 15:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Fast det är ju bara löjligt, vem som helst kan spela Elden Ring. Storyn är väl knappast något att hänga i granen, gameplay är ju allt. Meningen är ju att man ska vara på helspänn i mer eller mindre alla strider, det ska vara läskigt att gå in i en grotta eller katakomb för man vet aldrig vad som väntar runt hörnet. För egen del är det detta som gör spelet sjukt bra.
Sen är det väl bara att köra en klass som är enkel att fegspela med. Man måste ju inte välja nån slags barbar som bara måste in i smeten och kötta.


Ska definitivt testa när det hamnar i reabacken. Men det vore skönt med en copout om man verkligen fastnat som halvvägs in i Metroid prime 3: korruption och det blir för mycket hardcore men man vill utforska vidare.

För tillfället kör jag zero Dawn och där är det motsatt problem. Men tja vore skönt om det tar slut någon gång så det är om halvt positivt lol.

Ghost of tsushima testas härnäst. Förhoppningsvis gyllene medelväg ;)

#232

Postad 26 mars 2022 - 16:14

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Bara följ en guide för att bli OP så dör bossarna på 2 slag i början iallafall.



#233

Postad 27 mars 2022 - 12:49

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Bara följ en guide för att bli OP så dör bossarna på 2 slag i början iallafall.


Och vips så har man ”förstört” spelet.

#234

Postad 27 mars 2022 - 13:19

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Och vips så har man ”förstört” spelet.

Ja, men för dom som vill ha "storymode". Det finns möjligheter i alla souls-spel att få ett "easymode" man måste bara veta hur. Dom flesta tycker inte det är kul, men det går. Så "storymode/easymode" finns, det är bara inte en knapp i menyn.



#235

Postad 27 mars 2022 - 14:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Fast det fungerar väl inte i all evighet då de inte har någon nivåscaling?

#236

Postad 27 mars 2022 - 14:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Fast det fungerar väl inte i all evighet då de inte har någon nivåscaling?

Det finns sätt att trivialisera alla bossar i spelet.



#237

Postad 28 mars 2022 - 07:15

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Fast det fungerar väl inte i all evighet då de inte har någon nivåscaling?

Kan ha fel men enda scalingen i DS-spelen och således sannolikt även i Elden ring brukar vara NG+ dvs att allt blir svårare varje gång du klarar det. I övrigt brukar det vara samma för alla.



#238

Postad 29 mars 2022 - 11:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Det var ju ett rätt saftigt område man fick att utforska iom Altus Plateau om man tog genvägen via Vulcano Manor. Sen att man är iaf lite överlevlad är iofs rätt skönt samtidigt där :)

#239

Postad 30 mars 2022 - 10:04

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Har lirat spelet ett tag nu och det är riktigt kul.

Har inte lirat något soulspel tidigare just för att dom verkar så svåra. Får se om jag ger upp senare. Har mest utforskat limgrave. Ja förutom när man öppnar en kista och hamnar på nått skitsvårt ställe.

Har spelat mest som magiker tror jag är level 40. Har besegrat The fell omen och en del andra bossar i Limgrave.

Men har börjat lira en mer tankliknande karaktär. Se hur det går men känns mer riskabelt då man måste in i närstrid.

 

Kommer få ta hjälp av internet för att komma ihåg vad som ska göras på questerna.

 

Men spelet ger en kul omväxling från alla andra spel som jag spelar på normal eller easy mode.



#240

Postad 02 april 2022 - 20:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Blir inte riktigt klok på en sak jag upptäckte igår.
När jag klarade den andra ”älg-bossen” nere i Nokron fick man ju en remembrance att trada in hos tanten i Roundtable. Jag valde då en talisman som gjorde att man fick tillbaka FP för varje dödad fiende (fick även betala 2000 runes om jag inte minns fel för den). När jag igår hoppade in i en walking mausoleum så kunde jag välja att duplicera just den remembrancen? Kan inte se att den ligger i inventoryn vid dom andra jag har sparade (Radahn, Serpent)?
Verkar som det finns olika remembrance för Demi gods osv och dom kanske fungerar olika? Nån som vet mer hur det funkar?

#241

Postad 02 april 2022 - 23:54

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0

Blir inte riktigt klok på en sak jag upptäckte igår.
När jag klarade den andra ”älg-bossen” nere i Nokron fick man ju en remembrance att trada in hos tanten i Roundtable. Jag valde då en talisman som gjorde att man fick tillbaka FP för varje dödad fiende (fick även betala 2000 runes om jag inte minns fel för den). När jag igår hoppade in i en walking mausoleum så kunde jag välja att duplicera just den remembrancen? Kan inte se att den ligger i inventoryn vid dom andra jag har sparade (Radahn, Serpent)?
Verkar som det finns olika remembrance för Demi gods osv och dom kanske fungerar olika? Nån som vet mer hur det funkar?

 

 

Man kan duplicera remembrances som man redan använt, och alla remembrances ska fungera på samma sätt så vitt jag vet. Det är dock någon skillnad mellan de olika mausoleerna då vissa av dom kan bara duplicera ett litet urval remembrances, vet dock ej varför.



#242

Postad 03 april 2022 - 08:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Man kan duplicera remembrances som man redan använt, och alla remembrances ska fungera på samma sätt så vitt jag vet. Det är dock någon skillnad mellan de olika mausoleerna då vissa av dom kan bara duplicera ett litet urval remembrances, vet dock ej varför.


Så om jag t.ex löser in en remembrance hos Enia i Roundtable mot ett vapen så går den ändå att duplicera? Jag trodde att den blev använd och borta om man gjorde det.

Det verkar som två mausoleum inte fungerar att duplicera från Demi gods-bossar. Dom två utan klocka som är uppe i området ovanför Raya Lucaria.

#243

Postad 03 april 2022 - 13:07

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Jag har duplicerat både innan och efter jag använt så det ska gå fint. Däremot håller jag med om att det verkar som vissa mausoleum inte kan duplicera något alls eller eventuellt bara vissa typer. Ser nästan ut som dom utan klocka inte kan duplicera men det kan vara inbillning.



#244

Postad 04 april 2022 - 09:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Jag har duplicerat både innan och efter jag använt så det ska gå fint. Däremot håller jag med om att det verkar som vissa mausoleum inte kan duplicera något alls eller eventuellt bara vissa typer. Ser nästan ut som dom utan klocka inte kan duplicera men det kan vara inbillning.


Ok, bra att veta. Jag trodde helt klart att man förbrukade den helt om man bytte in den i Roundtable Hold.

Precis, det är dom utan klocka man tydligen inte kan duplicera från Demi gods typ Radahn osv.

#245

Postad 04 april 2022 - 12:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Ok, bra att veta. Jag trodde helt klart att man förbrukade den helt om man bytte in den i Roundtable Hold.

Precis, det är dom utan klocka man tydligen inte kan duplicera från Demi gods typ Radahn osv.

Du förbrukar den bara när du har använt den 2ggr. (bytt in eller ätit)


Redigerat av Demon Slayer, 04 april 2022 - 18:18.


#246

Postad 04 april 2022 - 14:17

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0

Blev Platinum B) i helgen efter 243timmar och level 192 som finalnivå,nu är det bara resten kvar  :ph34r:



#247

Postad 04 april 2022 - 18:07

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Du förfrukar den bara när du har använt den 2ggr. (bytt in eller ätit)


Bara så jag har fattat rätt. För att kunna byta in den hos Enya mot båda sakerna så måste jag väl duplicera den va? Man får väl bara en sak annars? :P

#248

Postad 04 april 2022 - 18:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Bara så jag har fattat rätt. För att kunna byta in den hos Enya mot båda sakerna så måste jag väl duplicera den va? Man får väl bara en sak annars? :P

Ja det blev lite onödigt komplicerat men ja.

 

Du har 1. Den kan du spara, äta eller byta in mot ett vapen/magi osv. dvs du kan göra 1 sak.

Du kan så duplisera den i ett mausoleum oavsett vad du gjort med den första. Den nya kan du så äta eller byta mot vapen/magi osv.

 

Jag har använt magidamens båda 2 (orginal + duplikat) för att få scepter + månmagi. Dom som jag inte bryr mig om vad de skapar så äter jag 1 sen sparar jag den andra bara för att man vet aldrig om man vill använda ett vapen i NG+, och man får hittils inte så skitmycket runor att det spelar så stor roll ändå.


Redigerat av Demon Slayer, 04 april 2022 - 18:25.


#249

Postad 04 april 2022 - 20:12

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Men om jag konsumerar den mot runor det första jag gör, går den ändå att duplicera efteråt? Låter ju långsökt att man kan duplicera något man ”käkat upp”.

Menar du att du duplicerar alla dina remembrance? För det finns väl inte tillräckligt många mausoleum i slutändan?

Rennala är också den enda jag duplicerat för att få ut båda belöningarna från Enya. Duplicerade ju tyvärr Godfrey i början då jag trodde det var typ det man skulle göra med alla, åt upp båda också…inte helt genomtänkt kanske nu i efterhand 🤷🏻‍♂️

#250

Postad 04 april 2022 - 21:16

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Ja det går att duplicera ändå efteråt även om du äter.

 

Jag har inte heller tänkt igenom det utan bara duplicerar om jag kan när jag är i ett mausuleeum. Men jag har ju inte fått så många remenbrance heller då, har haft en lång paus pga jobb och jobbresa och nu är det stressigt mot påsk på jobbet så får se när jag kan köra vidare ordentligt.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.