Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elden Ring

359 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Elden Ring (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 7,5 (1) 449:-
Elden Ring (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 8,33 (2) 549:-
Elden Ring (PC) (PC-spel) 6 8,33 (2) 507:-
Elden Ring (PS5) (PlayStation 5-spel) 7 7,87 (14) 429:-

#251

Postad 04 april 2022 - 21:45

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Jag har nog bara fått 5 totalt. Man kan ju dock kolla upp vilka som är mest värda om man nu vill åt runorna. Tror t.ex Blasphemous-ormen är värd 50k.

Jag har inte heller kört på jättemycket på sistone, ska in i Leyndell härnäst men hittar alltid något på vägen när jag bara ska kolla lite 😅
T.ex som när jag såg en stege upp i bergsområdet till öster om Vulcano Manor, var ju ett rätt massivt område där att kolla runt i.
Tips, går ni ner i Gelmirs Hero’s Cave där uppe så gör åt era runor innan för den kan vara lite lurig.

Redigerat av La Cucaracha, 05 april 2022 - 05:19.


#252

Postad 06 april 2022 - 22:17

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Fy vad drygt det var med Lake of rot, gjorde åt löjligt mycket såna där bär man kan crafta. Fick till slut buffa faith med div talismaner så jag kunde ha den där cleanse incantationen.

Håller på i Leyndell nu. Funderar lite på om man skulle ändra på hela sin build men det blir nog svårt när man är så inkörd på vapen osv. Känns helt omöjligt att hitta ngt bättre vapen än Moonveil.

På skoj specade jag om till en massa STR och uppade nån slags klubba när jag skulle ner och slå dom där tre kristallkärringarna. Gick extremt lätt plötligt 😂

#253

Postad 06 april 2022 - 22:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0
Hehe ja klubba är ganska bra.

Jag gjorde av med stort sätt alla mina antirot bollar men man fick ju en del smithing stones där så bra trade.

#254

Postad 07 april 2022 - 08:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Hehe ja klubba är ganska bra.

Jag gjorde av med stort sätt alla mina antirot bollar men man fick ju en del smithing stones där så bra trade.


Samma här, kan nog inte crafta ett enda motmedel längre. Behöver såna där sacramental buds isåfall.

Kör du fortfarande Moonveil? Jag testade dra upp en rapier som hade scarlet rot till runt +20 (fan vad stenar det gick åt) men den var värdelös i jämförelse med katanan. Signature moven med katanan är ju sjukt bra.
Dödade du den där bossen efter lake of rot? Såg att man kunde byta in remembrance mot nån flail som scalade dex/int.
Kanske borde testa den men då ska man alltså slösa massa somber stenar och sen komma fram till att den också är kass i jämförelse? :P
Är alltid svårt att speca om när trollstaven kräver 60 int, kanske finns nån annan stav som inte är lika krävande och ändå är bra.

#255

Postad 07 april 2022 - 09:49

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Samma här, kan nog inte crafta ett enda motmedel längre. Behöver såna där sacramental buds isåfall.

Kör du fortfarande Moonveil? Jag testade dra upp en rapier som hade scarlet rot till runt +20 (fan vad stenar det gick åt) men den var värdelös i jämförelse med katanan. Signature moven med katanan är ju sjukt bra.
Dödade du den där bossen efter lake of rot? Såg att man kunde byta in remembrance mot nån flail som scalade dex/int.
Kanske borde testa den men då ska man alltså slösa massa somber stenar och sen komma fram till att den också är kass i jämförelse? :P
Är alltid svårt att speca om när trollstaven kräver 60 int, kanske finns nån annan stav som inte är lika krävande och ändå är bra.

Level 57 nu och springer runt på hustaken i Raya Lucaria. Använder moonveil men kör fortfarande med staven jag startade med. Vad är det för någon som kräver 60 INT? Ett grepp som jag inte noterat förrän nyligen är hur mycket mer användbart tunga / laddade attacker är i Elden Ring jämfört med DS. Kör nästan 50/50 numer och underlättar ganska rejält. Med Moonveil får man ju dessutom bra variation i räckvidd genom att blanda lite. Vad det i Lake of Rot som man hittade Rock Sling? Har för mig man kunde rida utan att få rot där? Håller däremot på att boosta Faith för att få den där cleansing då jag ville få upp det till någon dungeon där jag åkte på det hela tiden...



#256

Postad 07 april 2022 - 09:59

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Level 57 nu och springer runt på hustaken i Raya Lucaria. Använder moonveil men kör fortfarande med staven jag startade med. Vad är det för någon som kräver 60 INT? Ett grepp som jag inte noterat förrän nyligen är hur mycket mer användbart tunga / laddade attacker är i Elden Ring jämfört med DS. Kör nästan 50/50 numer och underlättar ganska rejält. Med Moonveil får man ju dessutom bra variation i räckvidd genom att blanda lite. Vad det i Lake of Rot som man hittade Rock Sling? Har för mig man kunde rida utan att få rot där? Håller däremot på att boosta Faith för att få den där cleansing då jag ville få upp det till någon dungeon där jag åkte på det hela tiden...

Det är i träsket i Calid man hittar Rock Sling och Meteor staff. Man kan rida runt i det träsket, men man kan inte rida alls i Lake Of Rot. Lake Of Rot har dock en del smithing stones som man bara måste offra rosa bollar på.


Redigerat av Demon Slayer, 07 april 2022 - 09:59.


#257

Postad 07 april 2022 - 10:44

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Det är i träsket i Calid man hittar Rock Sling och Meteor staff. Man kan rida runt i det träsket, men man kan inte rida alls i Lake Of Rot. Lake Of Rot har dock en del smithing stones som man bara måste offra rosa bollar på.

Ytterligare anledningar att dra upp faith några pinnar till för min del :D



#258

Postad 07 april 2022 - 11:06

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Samma här, kan nog inte crafta ett enda motmedel längre. Behöver såna där sacramental buds isåfall.

Kör du fortfarande Moonveil? Jag testade dra upp en rapier som hade scarlet rot till runt +20 (fan vad stenar det gick åt) men den var värdelös i jämförelse med katanan. Signature moven med katanan är ju sjukt bra.
Dödade du den där bossen efter lake of rot? Såg att man kunde byta in remembrance mot nån flail som scalade dex/int.
Kanske borde testa den men då ska man alltså slösa massa somber stenar och sen komma fram till att den också är kass i jämförelse? :P
Är alltid svårt att speca om när trollstaven kräver 60 int, kanske finns nån annan stav som inte är lika krävande och ändå är bra.

Jag kör fortfarande Moonveil, men jag har ju totalt baserat skada på INT så Moonveilen gör en bra jobb, men är igentligen support/närstrid. Har därför inga planer på att behöva ett bättre vapen, jag tänker att om jag inte klarar mig med sorceries så är jag en dålig caster. Katanan blir mer på de fiender som enkelt dör av 1-2 slag för att slippa slösa FP och/eller vid närstrid som sagt, eller om nån är tokigt resistent mot magi.

 

Vilken boss var det efter Lake Of Rot? Nu har jag fortfarande inte spelat på länge så det börjar bli lite suddigt i minnet.

 

Av det jag har testat så är den med bäst prestanda utan alltför höga krav - Academy staff (kräver 28 INT tror jag), jag har uppat den så den skalar mer än meteorite men man måste upp i över 15 eller nått för att det ska börja vara värt det, och då har meteorite fortfarande plus på gravita magier.

 

Själv kör jag den man får av måndamen, Carian scepter? Den blir något starkare än Academy men kräver som sagt sitt.

 

Det finns ju en del som Lusat och Azur men dom har egenheter som jag menar inte är värt det, Lusat kostar myckt mer FP och det är det inte värt.

Jag kom fram til at Carian passar mig bra, skalar schysst och ser cool ut.


Redigerat av Demon Slayer, 07 april 2022 - 11:13.


#259

Postad 07 april 2022 - 14:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Level 57 nu och springer runt på hustaken i Raya Lucaria. Använder moonveil men kör fortfarande med staven jag startade med. Vad är det för någon som kräver 60 INT?


Det är staven man kan få av bossen i Raya Lucaria. Den är skitstark om man har hög INT. Meteorite Staff är ju sjukt bra tidigt, boostar dessutom gravity och då rock sling som måste vara en av de bästa spellsen överlag. Båda ligger i krokarna av varandra.

Jag kör fortfarande Moonveil, men jag har ju totalt baserat skada på INT så Moonveilen gör en bra jobb, men är igentligen support/närstrid. Har därför inga planer på att behöva ett bättre vapen, jag tänker att om jag inte klarar mig med sorceries så är jag en dålig caster. Katanan blir mer på de fiender som enkelt dör av 1-2 slag för att slippa slösa FP och/eller vid närstrid som sagt, eller om nån är tokigt resistent mot magi.

Vilken boss var det efter Lake Of Rot? Nu har jag fortfarande inte spelat på länge så det börjar bli lite suddigt i minnet.

Av det jag har testat så är den med bäst prestanda utan alltför höga krav - Academy staff (kräver 28 INT tror jag), jag har uppat den så den skalar mer än meteorite men man måste upp i över 15 eller nått för att det ska börja vara värt det, och då har meteorite fortfarande plus på gravita magier.

Själv kör jag den man får av måndamen, Carian scepter? Den blir något starkare än Academy men kräver som sagt sitt.

Det finns ju en del som Lusat och Azur men dom har egenheter som jag menar inte är värt det, Lusat kostar myckt mer FP och det är det inte värt.
Jag kom fram til at Carian passar mig bra, skalar schysst och ser cool ut.


Det är Astel Naturalborn of the void som håller till efter Lake of rot, man får åka i en kista i slutet där.

Har börjat testa Carian Glintblade staven som boostar glintblade magier, gick att levla rätt skapligt med vanliga smithing stones nu också. Jag använder ju aldrig full moon sorcerys heller nästan.

Testar en build jag såg med Dark Moon Greatsword nu men det är svårt att spela på ett helt annat sätt än tidigare.


Har börjat tröttna extremt på att bli summonad till folk som blir invaded. Ibland blir jag det konstant och även ibland av troll som bara springer därifrån, dvs man kommer aldrig ur skiten. Plus allt lagg emellanåt på det, oavsett om man tycker man drar en fullträff händer inget osv.
Vet inte om man kan ta bort den blåa ringen på ngt sätt?

#260

Postad 07 april 2022 - 18:22

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Ja den bossen har jag tatt. Dark moon greatsword är coolt, man har ju lust att testa men ja helt annan spelstil, jag gillar generellt snabba vapen.

 

Har ingen aning med ringen, jag tror jag köpt den också, får se om det blir galet för mig också....om det är ett stort problem så fixar dom väl det får man hoppas.



#261

Postad 07 april 2022 - 18:37

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Ja den bossen har jag tatt. Dark moon greatsword är coolt, man har ju lust att testa men ja helt annan spelstil, jag gillar generellt snabba vapen.

Har ingen aning med ringen, jag tror jag köpt den också, får se om det blir galet för mig också....om det är ett stort problem så fixar dom väl det får man hoppas.


Det som är bra med Dark Moon är ju att man inte behöver speca om något iaf. Gillar också snabba vapen så jag får väl se hur det blir längre fram.

Misstänker att man måste aktivera ringen vilket jag har gjort. Även den vita. Jag trodde ju att man kunde bli invaderad hursom när jag skaffade den i början av spelet. Man får ju en Rune Arc varenda gång man vinner över invadern så det är ju alltid ett plus men när det börjar trollas är det lika bra att försöka dö, man förlorar ju ändå inget på det.

#262

Postad 07 april 2022 - 23:03

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Gick f.ö att avaktivera ringen. Började bli extremt tröttsamt att bli summonad till nån idiot som inte ens försökte plocka invadern utan man blev själv stående med nån som hade nån dryg pvp build.

#263

Postad 08 april 2022 - 09:01

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Det är staven man kan få av bossen i Raya Lucaria. Den är skitstark om man har hög INT. Meteorite Staff är ju sjukt bra tidigt, boostar dessutom gravity och då rock sling som måste vara en av de bästa spellsen överlag. Båda ligger i krokarna av varandra.

 

Helt glömt bort meteorite staff - kör ju mycket rock sling på bossar och tyngre fiender så helt klart läge att byta!



#264

Postad 08 april 2022 - 09:15

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Helt glömt bort meteorite staff - kör ju mycket rock sling på bossar och tyngre fiender så helt klart läge att byta!


Scalar S på INT direkt också och går inte att uppgradera. Riktigt bra skit.

#265

Postad 08 april 2022 - 18:56

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Ja det är helt crazy hur bra den är, hur lite den kräver och hur sjukt mycket man måste uppgradera andra stavar för att koma förbi. Definitivt en item att rusa med en gång om jag ska spela mage igenn.



#266

Postad 09 april 2022 - 16:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0
Började spela idag igenn. Ska fiksa allting i Altus och til vänster (volcano manor, mountain, grottor och hemlisar) och sen ska jag inn i storstaden. Lvl. 108

Kom Fram til att Godrick rune är bättre än Radahn så kollade upp det och Godrick ger +5 till alla stats och Radahn ger procent de stats den nämner (tror det är HP, FP och Stamina) och man måste dels upp sjukt mycket i lvl innan det ger mer med procent (ca 40 i HP och säkert liknande för de andra) och dels ska man då ha mest utbyte i de få stats.

Redigerat av Demon Slayer, 09 april 2022 - 16:27.


#267

Postad 09 april 2022 - 17:29

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Altus är stort, väldigt lätt att missa saker där känns det som spontant. Även runt Vulcano Manor, har sett en grotta som kommer ut från berget på ett ställe men fattar verkligen inte hur man kommer dit…än 😊 man kommer alltså bara ut då det är för högt att hoppa in från utsidan.

Har gjort det mesta jag hittat i dom områdena nu och kommit ett steg efter Leyndell, upp i snöiga bergen. Kändes som scårighetsgraden gick upp avsevärt då det strök runt några hemska filurer runt en ruin där, riktigt tuffa att få ihjäl då dom är snabba, kör nån frostmagi och snurrattacker som är svåra att dodgea. Har inte sett dom fler gånger efter ruinen men kan ju bara tänka mig längre fram…

Redigerat av La Cucaracha, 09 april 2022 - 17:32.


#268

Postad 09 april 2022 - 18:34

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Ja den grottan ska jag försöka komma inn i.



#269

Postad 09 april 2022 - 19:37

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Blev Platinum B) i helgen efter 243timmar och level 192 som finalnivå,nu är det bara resten kvar  :ph34r:

Vad är resten? NG+ och ++? Eller ska du köra challenge runs?

 

Vad spelade du för karaktär och vilka vapen använde du? :)


Redigerat av Demon Slayer, 09 april 2022 - 19:38.


#270

Postad 11 april 2022 - 06:44

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Klarade Rennala nu efter att ha skippat magin helt och istället gått all in med melee. Tyckte hon var en skön boss och det blev en sån där strid där jag bara behöver få in två stötar med värjan varav hon framkallar vargarna och jag satsar allt på ett kort och lyckas precis. Bra adrenalinpåslag! Har 30 i INT så lär ta en stund före jag använder den där staven iaf :D



#271

Postad 11 april 2022 - 10:07

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0

Vad är resten? NG+ och ++? Eller ska du köra challenge runs?

 

Vad spelade du för karaktär och vilka vapen använde du? :)

 

Utforska allt än mer noggrant,började som Thief med den klassiska zweihandern (90%) som primärt vapen,var dock tvungen att köra lite katana (10%)på slutet då zweihandern var för långsam och man blev straffad av det,har kört rätt långt i NG+ men man är som en tank i början iallafall (lvl 224) så det är inte så spännande så att säga,klurar på en ny start istället.



#272

Postad 11 april 2022 - 11:59

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Ja om jag ska spela om så kommer spela en helt annan typ av build. Har lite lust på en STR bara för att det kräver en helt annan spelstil men men. Jag tänker iaf finna ut var mitt vapen finns så jag inte måste loota presic allt för det tror jag aldrig jag orkar igenn. Jag kör 100% första genomgång men jezuz det tar tid.



#273

Postad 11 april 2022 - 12:43

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 1

Jag tog det lugnt första varvet (243timmar) men samtidigt så gjorde jag alla storylines som jag fann och kunde då se alla 6 sluten som finns i slutet (3 olika slut för platinum krävs men det finns 3 till slut) 



#274

Postad 15 april 2022 - 08:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Alltså ”kloaken” under Leyndell, va i hela hel*ete vad jobbigt det är där. Hade helt missat hela detta stället när jag var i stan. Brorsan hade hittat stegen ner i en brunn och jag var där och utforskade igår. Fienderna är galet starka och det är en sån där wraith som kommer upp ur marken som är brutalt mycket svårare än nån tidigare jag stött på, den gör totalt mos av mig varenda gång. Riktigt jobbigt ställe iaf…

#275

Postad 15 april 2022 - 10:49

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Jag har fotrfdarande inte kommit inn i stan, och det kommer nog ta en stund till men jag har blitt spoilad lite av det stället då jag hoppat mellan Twitch-kanaler så jag vet vad du snackar om  :lol: det är bara att säga lycka till hihi.



#276

Postad 15 april 2022 - 14:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Jag har fotrfdarande inte kommit inn i stan, och det kommer nog ta en stund till men jag har blitt spoilad lite av det stället då jag hoppat mellan Twitch-kanaler så jag vet vad du snackar om :lol: det är bara att säga lycka till hihi.


Jag har ”klarat” det (fixat bossen) men det finns lite mer att utforska. Man drar ju sig för att gå runt där. Ska testa ett Holy-vapen nästa gång jag går ner där och ska försöka döda äckel wraiths.

#277

Postad 19 april 2022 - 06:49

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Såg att Angry Joe's recension kom ut för någon dag sedan och det blev 10 (x3). Välförtjänt och lite kul att Alex precis kört igenom NG7 (om jag minns rätt). Ingen tid för min del under påsken men lyckades klara två bossar på första försöket vid min senaste spelning vilket tillhör ovanligheterna. Är ju level  60ish och vid Sellia så sannolikt överlevlad :D



#278

Postad 19 april 2022 - 08:22

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Investerade i lite mind för att kunna använda Kaiden Sellsword och sen gick både Red wolf of Radagon och Rennala ner utan besvär.

Börjat på Rannis questline och är nere i Lake of rot, som inte är någon trevlig tillvaro :P Baleful shadow var förövrigt riktigt jobbig!

Lvl 65 och ca 40h.



#279

Postad 19 april 2022 - 11:01

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Såg att Angry Joe's recension kom ut för någon dag sedan och det blev 10 (x3). Välförtjänt och lite kul att Alex precis kört igenom NG7 (om jag minns rätt). Ingen tid för min del under påsken men lyckades klara två bossar på första försöket vid min senaste spelning vilket tillhör ovanligheterna. Är ju level 60ish och vid Sellia så sannolikt överlevlad :D


Fextralife säger Caelid lvl 60-70, tror många går dit alltför tidigt.

#280

Postad 19 april 2022 - 13:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Investerade i lite mind för att kunna använda Kaiden Sellsword och sen gick både Red wolf of Radagon och Rennala ner utan besvär.
Börjat på Rannis questline och är nere i Lake of rot, som inte är någon trevlig tillvaro :P Baleful shadow var förövrigt riktigt jobbig!
Lvl 65 och ca 40h.

Lake of rot var jag en bit över lvl 100 när jag körde :P

Och t.o.m då var ju den bossen inte direkt enkel heller…

Redigerat av La Cucaracha, 19 april 2022 - 13:48.


#281

Postad 20 april 2022 - 20:52

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Ny dag, ny frustration. Aldrig hatat något mer än valiant gargoyles, dööööööö!

#282

Postad 21 april 2022 - 08:16

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Ny dag, ny frustration. Aldrig hatat något mer än valiant gargoyles, dööööööö!


Är det dom som kommer i par?
För mig gick det hyfsat bra där, bombade den första med rock sling så jag fick bort den ganska snabbt innan man kunde fokusera på den andra. Har för mig att Lhutel the headless spiriten funkade rätt bra som tank där

#283

Postad 21 april 2022 - 08:21

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Är det dom som kommer i par?
För mig gick det hyfsat bra där, bombade den första med rock sling så jag fick bort den ganska snabbt innan man kunde fokusera på den andra. Har för mig att Lhutel the headless spiriten funkade rätt bra som tank där

Ja exakt! Har bara kört melee på dom än så länge och det är vidrigt. Får leta upp rock sling och testa. Använt mimic ash +6 men han går ner jäkligt snabbt

#284

Postad 21 april 2022 - 10:31

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Ja exakt! Har bara kört melee på dom än så länge och det är vidrigt. Får leta upp rock sling och testa. Använt mimic ash +6 men han går ner jäkligt snabbt


Misstänker att jag var mycket högre lvl än dig när jag vad där om inte annat. Hade nog min spirit ash i +10 dessutom.
Rock sling är ju nästan mer eller mindre to-go magin för min del. Bara helt värdelös egentligen mot fiender med sköldar. Castar man 3 st brukar det bli stagger på mer eller mindre allt.

#285

Postad 21 april 2022 - 13:58

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0
Kräver dock sin INT för att prestera bara så det är sagt.

Dom nerfade ju mimic ashen i en patch. Själv har jag mest använt Knight Oleg han är ganska tanky max uppgraderad.

#286

Postad 27 april 2022 - 11:29

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Tre senaste bossarna har nu gett 11 nya levels - rätt bra endorfinpåslag när de väl går i mattan :D



#287

Postad 05 maj 2022 - 08:44

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Har alla fullt upp med att spela eller har ni klarat det redan? För egen del har jag känslan av att det här kommer vara det enda jag kör för vad som återstår av 2022... Körde igenom mansion där händerna är och insåg att jag nog var lite överlevlad den här gången. Klart intressant och stressande område ändå med händerna och spirits som teleporterar in. Fick lägga benen på ryggen med en uppsjö av spiritsoldater efter mig men lyckades återhämta mig runt ett hörn för att sedan plocka dem. Har nog kört en 60-70 timmar nu och imponeras fortfarande av hur många olika fiender och miljöer det finns i spelet. Finns det någon utmanare till GOTY 2022?



#288

Postad 05 maj 2022 - 11:05

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Jag klarade det för några veckor sedan. Riktigt bra spel! Kommer nog återkomma till det senare för har inte varit i alla områdena än men behövde en paus med några spel emellan 😊 Men har varit kul att följa den här tråden även om jag inte bidrog med något själv under min speltid.

#289

Postad 05 maj 2022 - 12:00

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Har fortfarande haft lite fullt upp med prosjekt och annat på jobbet så har vart lite för trött för att orka i det sista, men spelade lite igår og tog några bossar. Jag har fortfarande en stor del kvar av spelet.

 

På grund av att jag ligger så lång bak alla andra så känner jag istället ett lugn, och tar min tid och njuter av spelet när jag väl spelar.



#290

Postad 05 maj 2022 - 17:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Finns det någon utmanare till GOTY 2022?

Tja, 96 på MC, vad skulle slå det... Starfield? God of War? FF16? Känns ändå som en given vinst.



#291

Postad 05 maj 2022 - 20:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt inte spelat nu på ett tag. Kändes som jag behövde en liten paus från ganska intensivt spelande. Men måste snart ta tag i det igen så man inte tappar själva känslan. Behöver bara hitta lite motivation

#292

Postad 08 maj 2022 - 21:04

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Hade rejält flyt då jag dödat jätten som kastar grytor vid sellia och klättrade upp på berget strax intill. Ser något flygande nere på sndra sidan och drar iväg rock sling. Visade sig vara Death rite bird och den kom inte ät mig uppe på berget så en sv de enklare fajterna…

#293

Postad 10 maj 2022 - 16:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Blev väldigt sugen på elden ring nu. Synd man inte kan slåss i tourismläget som en copout. https://www.eurogame...al-game-changer

#294

Postad 16 maj 2022 - 08:20

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Slog Radahn i helgen i helgen och blev förvånad att han inte var svårare. För min del blev det mest till att köra summons som höll honom sysselsatt och samtidigt som jag skickade på stone sling uppifrån hästen. Känslan var att jag ogärna gått i närstrid (kör ju blanding av magiker och närstrid) så jag antar det är en väsentligt svårare fajt om man spelar renodlat med närstrid?


Redigerat av letmefly, 16 maj 2022 - 11:29.


#295

Postad 16 maj 2022 - 13:53

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0
Som magiker har han flera oneshott-attacker. Spelar man STR så har man ju gärna mer liv och rustning. Totalt sätt är det lättare som magiker, men just att kunna bli oneshottad oftare ihop med tiden det tar att casta så menar jag att det inte är så lätt som en del ska ha det till.

#296

Postad 17 maj 2022 - 08:39

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Nästan alla bossar one eller åtminstone tvåshottar mig :D



#297

Postad 24 maj 2022 - 03:58

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Har fastnat rejält i Elden Ring... första souls typ spelet jag spelar, men det är grymt. Köpte det för en månad sen, på dagen.. och kanske plöjt typ 120 timmar enligt steam, men har verkligen rensat Limgrave, Stormhill, Weeping Penisula och södra och östra Liuria och börjat gå runt och plocka lite småsaker i Caelid... är troligen något överlevlad för de bossarna jag kört hitils, men tror det kommer bli svårare.

Men ska droppa in på Caria Mansion nu, och sedan lär det väl bli Altus, Liuria västra och mer Caelid också tror jag, får se vad det blir för quests man hittar och vart de bär en. Dragonbarrow är ju ruggigt jämfört med en del annat, drakarna är inte och leka med men går att cheesa lite. Sedan får man väl se hur man hittar sig ner i Nokställa och Siofra. Jag är ju completionist så tar gärna tid på mig och länsar ett ställe i taget, men det är ju verkligen ett spel när man går ett håll, sedan tillbaka och fram och tillbaka lite då och då, och rätt var det är så hittar man något "enkel" vanlig fiende som totalt sopar gatan med en värre än vad bossar gör ibland.



#298

Postad 18 juni 2022 - 22:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Har spelat lite mer, färdig med Volcano Manor och är i capital....här var det ganska många olika vägar att gå så håller på att utforska allt och kom såklart ner i sewers....fytti**** här var det inte direkt lätt!! Är level 123 eller nått men god damn! Men det var kul med lite motstånd så ser fram mot nästa session.

 

Går inte fort detta men jag går/rider överallt, dödar allting minst 1 gång, utforskar och kör igenom alla grottor/tombs osv. Plockar alla shinys. Går gärna tillbaka och dubbelkollar om jag är osäker om jag verkligen rensat allt så har det lite stressat i capital just nu men det är kul och riktigt välgjort, det är många detaljer och man tänker att wow dom har verkligen lagt ned tid på spelet.


Redigerat av Demon Slayer, 18 juni 2022 - 22:15.


#299

Postad 19 juni 2022 - 16:37

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Spelet är väldigt stort men välgjort som du säger. Ganska varierande miljöer och mycket att upptäcka. Var längesen jag hade sån lust att bara utforska saker som i det spelet.
Du kanske blir klar lagom till de släpper en DLC 😊

#300

Postad 19 juni 2022 - 18:00

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Du kanske blir klar lagom till de släpper en DLC

Ja jag får inte bråttom förrän det utanonseras en DLC.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.