Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#8801

Postad 08 december 2010 - 08:27

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0

Är det någon som förstår (o) logiken med versionsnummersättningen 4.20.15 och nu 0.5.6?

Dom insåg nog att detta bara är en betaprogramvara. Första riktiga releasen brukar vara 1.0. Dvs det kommer några uppdateringar till (0.6, 0.7, 0.8, 0.9, 0.9.1, 0.9.2,,,,,,,,) innan vi får den riktiga relasen. :rolleyes:

Redigerat av Bullit, 08 december 2010 - 08:27.


#8802

Postad 08 december 2010 - 09:45

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Ska vi hålla på att fabrikståterställa box****t var gång de lyckats krama ur sig en ny mjukvara så får de banne mig öppna USB porten och låta en göra backup på kanaler, inställningar och schemalagda inspelningar.

Redigerat av Melmac, 08 december 2010 - 09:45.


#8803

Postad 08 december 2010 - 09:54

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Tycker verkligen att allt tyder på att boxen är väldigt begränsad hårdvarumässigt vilket gör att dessa olika fel uppstår

Ett litet försvar för boxen - den ska ha hårdvara nog att klara det de försöker göra med den. Buggarna som finns är exempel på klåpiga programmerare.

Jag hoppas att det stämmer...

Men oj vad glad jag skulle vara om CD inser att dumpa denna box och skänka ut nya boxar till oss. Nya, snabba, stabila boxar. En färdigutvecklad box.... fast det blir den aldrig iofs men en stabil box! det borde man kunna begära!

#8804

Postad 08 december 2010 - 10:19

LabanV
  • LabanV
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0

När jag spelar in exempelvis House eller Maria Wern från TV4 HD, tappar inspelningen ljudet då och då. Visserligen bara mycket korta stunder men ganska ofta, vilket är synnerligen irriterande.


På Maria Wern från TV4 HD tappar min box med gamla mjukvaran V 2.3.0 ljudet ca 50 ggr. På andra inspelningar (ej TV4HD) har jag aldrig några störningar i ljudet.

#8805

Postad 08 december 2010 - 10:34

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0

[email protected]
Mikael Merliner skrev till mig i förrgår att ljudet pixlar på TV4 HD för jag har för hög signalstyrka.....

Den adressen verkar de ha stängt ner nu.
Fick studs direkt.
:rolleyes:
Edit, nu kom det även att de hade mottagit meddelandet...
Weird
Eller så var det helt enkelt så att det kom ett svar från formuläret på deras hemsida.
Är nog mer troligt...
:lol:

Redigerat av h_z, 08 december 2010 - 10:49.


#8806

Postad 08 december 2010 - 11:13

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
"Vi är medvetna om att denna version av programvaran inte löser alla buggar och arbetar redan nu på nästa version. Programvara 0.5.6 kommer att vara tillgänglig för nedladdning från den 8 december."

Det har varit den 8 December hela dagen men jag har inte lyckats få ned någon ny programvara. Någon som lyckats?

Ja, jag har även kört med knappen, orange lampa, 8888, OK, meny...

#8807

Postad 08 december 2010 - 11:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Uppdateringar brukar komma upp efter lunch/på eftermiddagen och inte direkt när dygnet är nytt.

Iwarsson, den kommer nog snart med andra ord.

#8808

Postad 08 december 2010 - 11:55

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0
Det här med VOD, tror ni det innebär att Canal+Film dröjer lite extra med sina filmer så att man ska hyra på VOD först.
Lite OT, men jag stör mig på att VOD prioriteras, kunde CD inte väntat på en ny box innan dom införde detta istället för att förstöra för oss andra.

#8809

Postad 08 december 2010 - 12:48

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Ett litet försvar för boxen - den ska ha hårdvara nog att klara det de försöker göra med den. Buggarna som finns är exempel på klåpiga programmerare.

Jag hoppas att det stämmer...

Men oj vad glad jag skulle vara om CD inser att dumpa denna box och skänka ut nya boxar till oss. Nya, snabba, stabila boxar. En färdigutvecklad box.... fast det blir den aldrig iofs men en stabil box! det borde man kunna begära!

Tror nog mer att mjukvaran inte har en chans, i alla fall i många fall som typ att det inte går att spela upp en inspelning pga att bilden hackar, ljudet försvinner, tappar handskakning, snabbspolningen slutar att fungera mm. Mycket tyder på att HW kapaciteten inte är tillräcklig, för inte så mycket annan mjukvarusekvens utför under en vanlig uppspelning? i alla fall så borde den slingan vara ganska repeterbar

Sedan så finns det säkert klåpare på programmeringen också tex MUTE buggen är ju enbart ett exempel på att man inte får till det

Tror aldrig att denna box kan bli bra, men den ligger på gränsen till användningsbar.

Nu är väl detta inte enda box för SAT-TV som är dålig, det finns många exempel på detta. Men fråga är om det finns andra produkter man skulle acceptera detta på? Hade man accepterat att man skulle behöva sätta på spisen 2-3X innan den är på, och att den mitt i kokningen tappar strömmen och måste starta om?

#8810

Postad 08 december 2010 - 13:08

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
....o sen när man ringer spis-tillverkaren så frågar dem: "Har du provat att byta ut ungsgallret?" :rolleyes:

Fick precis ännu ett goddag yxskaft svar när jag frågade om deras prioriterigsordning av buggarna och när de tänkt fixa de fel som alla har. (Med tanke på den korta fix-listan) "Du kan ringa vår support när du sitter framför boxen.....bla.bla.blaaah. Det finns lösningar till de allra flesta problemen......yak yak yak." De har tre standrad lösninga på allt 1. ny nätdel, 2. nya batterier i fjärren, 3. fabriksåterställning. ###### sopor!

Redigerat av Melmac, 08 december 2010 - 13:13.


#8811

Postad 08 december 2010 - 13:48

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0
Problemet är att CD inte kan erkänna att detta är ett stort problem, dom säger ju varje gång att det bara är några få som drabbats. Det konstiga är då att det är dom som hänger på forum som "min hembio" och Norska "AvForum" som drabbas och inte dom som inte är så insatta.
Jag uppskattar att om man räknar ihop dom som är aktiva ang, problem efter 8 Sep på dessa två forum är det ca 500 st stackars kunder till CD.
Jag har pratat med två grannar som inte är aktiva på några forum och hjälpt dom så gott det går med samma problem som vi har. Så mörkertalet är stort. Jag tror inte CD direkt skulle vara stolta över en marknadsundersökning om hur nöjda deras kunder är just nu.
Jag har ännu inte träffat eller hört någon som tycker att nya uppdateringen vart ett lyft för den här boxen. Det man undrar är om personalen på CD inte själv använder denna box, är det så att dom har boxar som fungerar kunde dom ju byta med oss som har problem så skulle dom iallafall bevisa att det finns boxar som fungerar.

Det CD försökt göra är som att instalera Windows 7 i en flera år gammal utsliten Windows 98 maskin!
Dömt att misslyckas utan massa problem, men det erkänner dom aldrig.

Redigerat av B BUS, 08 december 2010 - 13:50.


#8812

Postad 08 december 2010 - 13:55

Unregistered32081
  • Unregistered32081
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Da er oppdateringen kommet.

#8813

Postad 08 december 2010 - 14:47

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Vad säger ni, ska man fabriksåterställa efter uppdateringen? Eller ska man göra det innan? Ska man behöva göra det över huvud taget?

#8814

Postad 08 december 2010 - 15:01

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Da er oppdateringen kommet.


Ja, och för en gångs skull höll de vad de lovade?


"Nedan ser ni vilka problem den nya programvaran åtgärdar:

• Boxar med endast en kabel ansluten från microvågshuvudet kan ta emot alla kanaler
• När man vid pågående inspelning startar boxen från Standby läge får man bild direkt
• Boxen stänger inte längre av sig om man förnyar sin IP-adress
• Beställningsinformationen för PPV är tillbaka
• Boxen startar inte om då du ser en On Demand-trailer
• Stoppade inspelningar fortsätter inte att spela in

Den rättar också några mindre buggar i On Demand och inspelnings funktionen."

Det första som inträffade när jag hade uppdaterat var Nute, JA det står Nute. Sedan att bilden är direkt jämförbar med analog Comhem är ju självklart mindre viktigt att fixa än att stoppade inspelningar som fortsätter...

Skräp, skräp, SKRÄP! :rolleyes:

#8815

Postad 08 december 2010 - 15:01

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Vad säger ni, ska man fabriksåterställa efter uppdateringen? Eller ska man göra det innan? Ska man behöva göra det över huvud taget?

Gör det både innan och efter så kan dom inte säga att du gjort fel.

Jag fick också ett mail från Mr Merliner på CD idag där han säger:
"Annars om bilden är sämre så brukar det bero på signalnivån mera än mjukvaran."

#8816

Postad 08 december 2010 - 15:49

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
HAHAHAHAHA! Vilken ###### pajas! Fattar han inte skillnaden mellan pixelering i bilden p.g.a. dålig signal jämfört med dålig bild p.g.a. dålig signalbehandling?

#8817

Postad 08 december 2010 - 16:57

Unregistered2df434f0
  • Unregistered2df434f0
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Min box har fungerat hyfsat bra under åren nu har jag dock tappat bild på flera HD-kanaler. Jag får enbart in HD-kanalerna från Canal+ samt SVTHD. För övriga kanaler får jag meddelandet "ingen signal". Har mottagning på omkring 60 och 64%, vilket fungerat bra tidigare. Någon med liknande problem? Vore intressant att höra vad andra har för signalstyrkor.

#8818

Postad 08 december 2010 - 17:29

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Min box har fungerat hyfsat bra under åren nu har jag dock tappat bild på flera HD-kanaler. Jag får enbart in HD-kanalerna från Canal+ samt SVTHD. För övriga kanaler får jag meddelandet "ingen signal". Har mottagning på omkring 60 och 64%, vilket fungerat bra tidigare. Någon med liknande problem? Vore intressant att höra vad andra har för signalstyrkor.


Jag har efter uppdateringen idag "nya" siffror. 62 & 69%. Tidigare har det legat på 65 & 67%

För mig försvinner kanaler sporadiskt med meddelandet "ingen signal" kan vara vilken som...

#8819

Postad 08 december 2010 - 17:31

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Ingen mer som vågat?

#8820

Postad 08 december 2010 - 17:41

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Vad säger ni, ska man fabriksåterställa efter uppdateringen? Eller ska man göra det innan? Ska man behöva göra det över huvud taget?

Jag gjorde en fabriks reset innan och då gjorde boxen en uppdatering direkt efter resetten utan att fråga om lov. Så vill ni inte uppdatera så gör inga fabriks resets. Har inte testat nått än, bara konstaterat att bilden inte blivet bättre.

#8821

Postad 08 december 2010 - 17:49

plask49
  • plask49
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Ingen mer som vågat?

Nute är tebaks, låser sig vid zappande via kanalistan. Annars inga nya (eller nygamla) buggar.
Än så länge, bäst att tillägga...

Redigerat av plask49, 08 december 2010 - 17:50.


#8822

Postad 08 december 2010 - 17:53

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Uppdaterade tidigare idag med följande resultat (än så länge):
- Tre ggr "mute" (två på första uppstarten, en senare idag)
- Ljud fortfarande osynkat (på bland annat SVT1HD, men även vid "nya" inspelningar)

#8823

Postad 08 december 2010 - 18:34

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Ok, så nu vänder vi blad och startar en ny bugglista

Skriv gärna igen vad ni ser för buggar nya som gamla

#8824

Postad 08 december 2010 - 18:41

Unregistered370c1400
  • Unregistered370c1400
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Uppdaterat helt UA. So far iallafall. Det fantastiska var att min favoritkanallista ligger kvar!! :rolleyes:

#8825

Postad 08 december 2010 - 18:52

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
jag uppdaterade boxen precis, har inte gjort någon återställning eller liknande... märker dock inte av ett dugg av uppdateringen än så länge...

#8826

Postad 08 december 2010 - 19:02

Unregistered59e42bf8
  • Unregistered59e42bf8
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Problemen med att starta boxen under en timerinspelning verkar vara löst. Gick att byta kanal och kanallistan syntes.

#8827

Postad 08 december 2010 - 19:12

mikber
  • mikber
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hur lång tid tog uppgraderingen för er andra?
Min står och hänger på 02--. (med blinkande --.) sen ca 30 min tillbaka?

#8828

Postad 08 december 2010 - 19:13

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Uppdaterade tidigare idag med följande resultat (än så länge):
- Tre ggr "mute" (två på första uppstarten, en senare idag)
- Ljud fortfarande osynkat (på bland annat SVT1HD, men även vid "nya" inspelningar)


Osynkat ljud? Hur är det kopplat? Via en receiver eller direkt till TVn? Osynk oavsett väg?

Min box den har hittills:
  • Spelat in ett program. Uppstart under inspelning gav tvärsvart skärm. Måste testa igen för att se om det blir samma sak igen.
  • Den har hängt sig en gång.
  • Den tjatar än om uppdatering fast den har blivit uppdaterad.


#8829

Postad 08 december 2010 - 19:16

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Hur lång tid tog uppgraderingen för er andra?
Min står och hänger på 02--. (med blinkande --.) sen ca 30 min tillbaka?

tror runt 15-20 minuter, vänta du lite till så får du se

#8830

Postad 08 december 2010 - 19:17

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Hur lång tid tog uppgraderingen för er andra?
Min står och hänger på 02--. (med blinkande --.) sen ca 30 min tillbaka?


Ca 10 minuter och då tog steg 1 längst tid. Steg 2 & 3 gick på några sekunder.

#8831

Postad 08 december 2010 - 19:24

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0
Först blev jag förbannad då det inte gick att söka dom markbundna kanalerna, trodde CD rationaliserat bort dom till förmån åt VOD. Men efter ett tag funkade det att söka in dom.
Och äntligen efter 3 månader har jag HD igen;-)
Menyerna är skarpare och jag kan se både 720p och 1080i...hoppas bara det håller i sig. Även bilden vid spolning verkar hänga med bättre, skönt att slippa gissa var man är när man spolar.
Just nu känns det som ett steg mot lugnare TV kvällar.

Än så länge är jag positivt överaskad, hoppas det håller i sig.

#8832

Postad 08 december 2010 - 19:34

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

  • 399 inlägg
  • 0
Jag bli så jevfla trött å arg på den här skiten. Hur svårt kan det vara egentligen?! Har inte vågat testa och stressa boxen, men jag har nu sämre bild på mina hd-kanaler. Bra hd-bild var det som gjorde att man stod ut förra versionen. Suck :rolleyes: ...

#8833

Postad 08 december 2010 - 20:24

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

  • 604 inlägg
  • 0
UPPGRADERING!
Jo tack tjena. Min box går det inte att ändra kanal på mer än några gånger efter uppstart...sen är det kört!
Inte ens om man använder knapparna på fronten fungerar det!

För varje "uppgradering" blir bara boxen sämre och sämre...


Hmmm...efter en fabriksåterställning så verkar boxen funka hyffsat igen.

Redigerat av Unregistereded16d9f8, 08 december 2010 - 20:42.


#8834

Postad 08 december 2010 - 20:33

mikber
  • mikber
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hur lång tid tog uppgraderingen för er andra?
Min står och hänger på 02--. (med blinkande --.) sen ca 30 min tillbaka?


Min är uppgraderad nu. Tredje försöket lät jag den få stå och blinka. Sen efter ca 1 timme så blev den klar.
:rolleyes:

#8835

Postad 08 december 2010 - 20:49

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Vid titt på en inspelning som pågår, så har visningen i tidsskalan nu blivit begripligt, så alltid något

#8836

Postad 08 december 2010 - 21:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0
Plötsligt fungerar inte fjärrkontrollens längre, inte min Harmony eller knapparna på boxen. Sedan fick man starta om boxen med att hålla in powerknappen kanske tio sekunder och sedan starta om boxen för att det skall fungera.

Testar man inte de nua mjukvarorna eller sitter man helpackade och hånskrattar åt oss? CD blir sämre och sämre och det lutar åt Viasat och en fungerande box snart.

Redigerat av Huddingebo, 08 december 2010 - 21:08.


#8837

Postad 08 december 2010 - 21:20

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
boxen kan bete sig hur konstigt som helst efter en mjukvaruuppdatering, så gör en fabriksåterställning också för att börja så rent som möjligt

#8838

Postad 08 december 2010 - 21:34

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0
Jag instämmer med que.
Först var jag som sagt förtvivlad då knappt fjärren funkade, bilden laggade, ingen signal på marksäntet. Men sen ville boxen uppdatera engång till och efter det blev den bättre än vad den vart på mycket länge. Vet inte om jag vågar stänga av den ikväll, rädd för att va tillbaka i buggträsket imorgon.

#8839

Postad 08 december 2010 - 23:20

DonFredo
  • DonFredo
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Hur lång tid tog uppgraderingen för er andra?
Min står och hänger på 02--. (med blinkande --.) sen ca 30 min tillbaka?

Visste inte om jag skulle våga. Men blundade och tryckte OK

Tog kanske 7 minuter (00,01,02,03) färdigt. Nute Fan också. Stänger av sig själv efter nån minut.
Fjärrkontrollen funkar inte.... Power on på frontpanelen. Init... så kommer bild och 'DET FUNGERAR'
Inga förlorade schemalagda inspelningar (det var som fan). Plötsligt startar inspelningen av Efterlyst.
Där ser man. Va tusan skall man nu klaga på.

#8840

Postad 09 december 2010 - 00:46

Unregistered2df434f0
  • Unregistered2df434f0
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Jag har efter uppdateringen idag "nya" siffror. 62 & 69%. Tidigare har det legat på 65 & 67%

För mig försvinner kanaler sporadiskt med meddelandet "ingen signal" kan vara vilken som...


Ok, så en signalstyrka under 70% (eller 65) verkar numera medföra störningar, trots att signalen ska vara "god". Vore intressant att veta vilken signalstyrka ni som inte har störningar har.

#8841

Postad 09 december 2010 - 06:50

bonor
  • bonor
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Hej

Nån som vet hur man formaterar hårddisken ? Jag har försökt med Menu-röd knapp-353-Teletext-2 men det verkar inte fungera. Jag har uppdaterat programvaran till den senaste.

/Bosse

#8842

Postad 09 december 2010 - 07:54

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Hej

Nån som vet hur man formaterar hårddisken ? Jag har försökt med Menu-röd knapp-353-Teletext-2 men det verkar inte fungera. Jag har uppdaterat programvaran till den senaste.

/Bosse

Borde vara: röd + 353 + texttv + 2 men det måste gå riktigt snabbt. Har inte kört formateringen men för fabriksreset så var det först vid 4-5 försöket som man hade fått upp hastigheten

Någon som fortfarande har problem med handskakning och HD upplösning? Alla vore nog tacksamma om detta var löst

#8843

Postad 09 december 2010 - 08:07

Unregistered59e42bf8
  • Unregistered59e42bf8
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Borde vara: röd + 353 + texttv + 2 men det måste gå riktigt snabbt. Har inte kört formateringen men för fabriksreset så var det först vid 4-5 försöket som man hade fått upp hastigheten

Någon som fortfarande har problem med handskakning och HD upplösning? Alla vore nog tacksamma om detta var löst


Vad gäller HD-upplösningen så syns det på min Samsung PS50Q96 ingen förbättring. Jag talade dock tidigare i veckan med en av de mer tillmötesgående bland personalen på kundtjänst och ha sa redan då att detta inte skulle lösas i och med denna uppdatering så jag var förberedd...

#8844

Postad 09 december 2010 - 08:18

a95180
  • a95180
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Borde vara: röd + 353 + texttv + 2 men det måste gå riktigt snabbt. Har inte kört formateringen men för fabriksreset så var det först vid 4-5 försöket som man hade fått upp hastigheten

Någon som fortfarande har problem med handskakning och HD upplösning? Alla vore nog tacksamma om detta var löst


Inställning av HD-upplösning fungerar för mig nu! Uppenbarligen har de fixat mera saker än de skriver (och förhoppningsvis fler än denna). Men det är väl en "smart" marknadsföringsgrej. Man vill väl inte skylta med allt för mycket på hemsidan att det skulle vara problem med boxen eller så... Det skulle ju skrämma bort nya kunder (det hade skrämt bort mig iaf).

Det här med den sämre bildkvaliteten som många pratar om. Jag upplevde själv efter uppgraderingen från ickeVOD-versionen av programvaran att HD-bilden inte imponerade på samma sätt. Jag kunde inte riktigt sätta fingret på problemet. Men nu efter att det har gått ett par veckor och jag inte har något färskt på näthinnan att jämföra med längre så tycker jag att det ser mer och mer bra ut. Finns det någon som har gjort en subjektiv bedömning av bildkvaliteten och med bestämdhet verkligen kan påstå att det _har_ blivit sämre. Min övertygelse är att det faktiskt är så, men jag kan helt enkelt inte bevisa det för mig själv längre.

/Jonas

#8845

Postad 09 december 2010 - 08:41

maxfli
  • maxfli
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag blev imponerad av bildkvaliten på TV4 HD Maria Wern igår, det var verkligen en otroligt skarp bild. Tyvärr så hackar ljudet fortfarande. Signal styrkan är 63 resp 68 %. Jag har en Samsung Lcd med knappt 2 år på nacken.

#8846

Postad 09 december 2010 - 08:44

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Körde igång uppdateringen och gjorde en fabriksreset. Signalnivån vid återuppstart låg på 68-70% på båda ingångarna.

Nute/Mute buggen är kvar. Bildmässigt var bilden usel med 1080i/RGB, men ställde om den till 720P/YPbPr och det blev som den var innan. Kan inte se någon bildförsämmring.

Knappsegheten efter att boxen startat är kvar likadant med att den samlar på sig knapptryckningar.

SKa bli en intressant helg o se om de lyckats lösa fler problem.

#8847

Postad 09 december 2010 - 09:01

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Någon som fortfarande har problem med handskakning och HD upplösning? Alla vore nog tacksamma om detta var löst


Jag har tidigare haft problem med hdmi-handskakningen på min LG50PK350N. Något som enligt CD-teknik skulle lösas med nästa uppdatering...
Full av förhoppningar slänger jag in 0.5.6:an + fabriksåterställning. Sätter på PS3:an (hdmi1), sätter på CD-boxen, växlar över till hdmi2...INGEN SIGNAL/BILD, BLIR SÅ JÄVLA FU****G TRÖTT PÅ ****S J****A ******** BOXF**!!!
Växlar tillbaka till hdmi1, sen över till hdmi2, fungerar igen. Provar byta hdmi/källa, testar på nytt, samma problem.

Summa kardemumma: De har inte löst hdmi-interfacet (för min del)

Blir till att ringa CD igen och spy ut min galla över dom.

Har nu pratat med en tjej på CD-teknik. Att Tv:n och boxen inte pratar samma språk tycker inte hon är deras fel, trots att felet började i samband med lanseringen av fw 4.20.14. Hon ville istället att jag skulle invänta ny mjukvara till Tv:n för att se om detta hjälpte, någon annan lösning på problemet har de inte (förutom att köra komponent, vilket jag inte kan för att den är upptagen). Och mina förslag på att avsluta abonnemanget, byte av box med gammal f.w osv bara förkastades.

1,5 år till skall jag leva med denna skitbox och urusla/falska support, sen är det tack och adjö en gång för alla.

Redigerat av toy2me, 09 december 2010 - 09:46.


#8848

Postad 09 december 2010 - 09:57

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Om du inte anser att produket håller vad den lovar borde du kunna bryta avtalet utan efterräkning. Ring konsumentvägledaren alt. ARN och hör dera ssyn på saken.

#8849

Postad 09 december 2010 - 10:22

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Om du inte anser att produket håller vad den lovar borde du kunna bryta avtalet utan efterräkning. Ring konsumentvägledaren alt. ARN och hör dera ssyn på saken.

Ja, det blir till att skriva ut en blankett och skicka in till ARN med kravet om uppsägning av avtalet för att lanseringen av mjukvaran 4.20.14---> har medfört kompatibilitetsproblem med min Tv.

#8850

Postad 09 december 2010 - 10:24

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0
Jag hadde även problem ibland med att få bild via HDMI redan innan 8 Sep, spelar ingen roll om jag kopplar direkt till min LG lcd eller via min reciver/ONKYO 606. Men om jag startar PVR boxen sist brukar det funka, jag uppfattar det som att när boxen startar med Canal Digital loggan så skickar den ut en signal som gör att koplingen funkar. Om boxen startar utan logga ingen bild. När detta händer stänger jag av boxen genom att hålla inne knappen på boxen i fem sekunder och låter den stänga ner sig ordentligt. När jag sen startar boxen brukar den starta med loggan och då kopplar det igen.

Annars kan jag nu få ut HD signal igen. Men efter omstart av boxen måste jag gå in i menyn och välja 720p eller 1080i igen, detta sparas inte utan boxen ställer om sig till 576.
Jag är också säker på att bilden fortfarande är sämre. Detta är svårt att bevisa, men om jag jämförde bilden på tex, Rapport mellan markbunden Boxer och satelit CD var bilden klart till CDs fördel innan 8 sep, nu är det skit samma. Bilden är grynigare nu än innan.
Annars funkade allt rätt bra efter uppdateringen än så länge, men boxen är fortfarande labil. Ett tag funkade spolningen bättre än på länge och en stund senare var den lika kass som innan. Bilden hängde inte med. Kan va så att det var spolning på HD kanal som det laggade, ska prova mer sen.
Tidslinjen funkade bra under inspelning av Bonde söker fru, men var kass under Maria Wern.
Ljudet på Maria Wern hade drops även igår.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.