Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1051

Postad 04 september 2020 - 14:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Så hur många PC-användare som tänkte ge upp master-race och gå till SX ändrade sig nu när Nvidia presenterade 3000-serien? och hårt prisspressad lapp på 499$?

 

Killgissning: Ingen? är det verkligen något Nvidia är rädda för, eller behöver ta hänsyn till?

Jag är övertygad om att deras $499 kort är skapat som en ren konsoldödare. Kan inte se en grund till att de hade prisat det såhär annars. Jag tror inte ens att det är pga rädsla för AMD som $499 finns utan 100% pga konsolerna til jul.

Sen baserat på vad AMD gör så bara slottar dom in vad dom måste på rätt plats. Hoppet mellan 3080 och 3090 i pris ger ju stort rum för ett $999 kort f.eks......osv



#1052

Postad 04 september 2020 - 14:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Så hur många PC-användare som tänkte ge upp master-race och gå till SX ändrade sig nu när Nvidia presenterade 3000-serien? och hårt prisspressad lapp på 499$?

Killgissning: Ingen? är det verkligen något Nvidia är rädda för, eller behöver ta hänsyn till?


Jag t.ex, då jag även måste uppdatera CPU m.m. i datorn, vilket inte blir så billigt. Orkar inte fortsätta på Master Race tåget, för nästa år kommer nåt ännu bättre, å nästa år efter det, kommer det ännu mera bättre osv osv. Med konsoll slipper jag känna uppgraderingsstressen varje år :D

#1053

Postad 04 september 2020 - 14:59

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jag är övertygad om att deras $499 kort är skapat som en ren konsoldödare. Kan inte se en grund till att de hade prisat det såhär annars. Jag tror inte ens att det är pga rädsla för AMD som $499 finns utan 100% pga konsolerna til jul.

Sen baserat på vad AMD gör så bara slottar dom in vad dom måste på rätt plats. Hoppet mellan 3080 och 3090 i pris ger ju stort rum för ett $999 kort f.eks......osv

Ja min tolkning var att det var en konsoldödare också, men jag ville mer ta reda på om det verkligen fanns PC spelare som tänkte ge upp sin PC och byta helt till konsol och hur många av dem som nu ändrat sig. känns som en extremt liten del av alla gejmers?


Jag t.ex, då jag även måste uppdatera CPU m.m. i datorn, vilket inte blir så billigt. Orkar inte fortsätta på Master Race tåget, för nästa år kommer nåt ännu bättre, å nästa år efter det, kommer det ännu mera bättre osv osv. Med konsoll slipper jag känna uppgraderingsstressen varje år :D

Håller helt med, men ofta brukar man gå åt andra hållet, dvs inte byta "ner" sig till handkontroll och låg fps/max 60fps. Så nyfiken på om sånna som du verkligen existerar i så stor mängd att man måste släppa ett så sjukt prispressat kort för att vinna tillbaka er.



#1054

Postad 04 september 2020 - 15:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

 


Håller helt med, men ofta brukar man gå åt andra hållet, dvs inte byta "ner" sig till handkontroll och låg fps/max 60fps.

Jag spelar både konsoll och PC, så för min del funkar det.

Men, jag tvivlar på att de som endast kört PC senaste 5-10 åren, skulle gå tillbaks till konsoll.



#1055

Postad 04 september 2020 - 15:15

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Det kommer ju finnas en hel hög med olika grunder til det ena eller det andra, inte minst nya coola spel som kommer, men om man nu sitter med en ok dator och uppgradering för att kunna spela Cyberpunk i 4k (f.eks) kostar minst $700 men man får en Series-X för $499 så har man ju inte mappat sina bästa chanser i marknaden som produsent. Dom måste ju maximera alla möjligheter til att knipa kunder.



#1056

Postad 04 september 2020 - 15:38

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Så hur många PC-användare som tänkte ge upp master-race och gå till SX ändrade sig nu när Nvidia presenterade 3000-serien? och hårt prisspressad lapp på 499$?

 

Killgissning: Ingen? är det verkligen något Nvidia är rädda för, eller behöver ta hänsyn till?

 

Hade inte tänkt ge upp PC men nu väljer jag lätt att uppgradera datorn innan jag köper en ny konsoll. Men visst jag spelar mer på PC och gillar att kunna välja hur mycket fps jag vill ha, hatar när det hackar, vilket det tyvärr gör på många konsollspel.



#1057

Postad 05 september 2020 - 08:29

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Så hur många PC-användare som tänkte ge upp master-race och gå till SX ändrade sig nu när Nvidia presenterade 3000-serien? och hårt prisspressad lapp på 499$?

 

 

Kanske en del, men den största anledningen till de låga priserna är nog bättre tillverkningsprocess (Samsung 8nm) vs Turing då.

 

Men Nvidia vill säkert distansera sig till de nya konsolerna med god marginal med.



#1058

Postad 05 september 2020 - 10:10

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Att Samsung 8nm är bättre kan vi ju diskutera. Den är billigare dock så det är absolut en stor anledning här.



#1059

Postad 05 september 2020 - 13:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Jag är övertygad om att deras $499 kort är skapat som en ren konsoldödare. Kan inte se en grund till att de hade prisat det såhär annars. Jag tror inte ens att det är pga rädsla för AMD som $499 finns utan 100% pga konsolerna til jul.

Sen baserat på vad AMD gör så bara slottar dom in vad dom måste på rätt plats. Hoppet mellan 3080 och 3090 i pris ger ju stort rum för ett $999 kort f.eks......osv

Altså, jag menar att dom måste ha ett kort som kostar "som dom nya konsolerna" som presterar bättre. Det har vi nu, men det kommer troligtvis ett 3060 som också kan kallas för "konsoldödare" på det sättet att det presterar på par med eller något bättre för långt under konsolernas pris så att man kan bygga en hel dator för inte så långt ifrån, och här beror det ju på vad man väljer för CPU osv lite baserat på vad mer man ska göra med datorn än bara spela konsol-portar, men det vore inte orimligt med ett $300-350 nvidia 3060 med 8GB.



#1060

Postad 05 september 2020 - 13:18

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 2

Men en konsol är ju plug and play. Man kan inte spela med bara ett grafikkort. Det skall till en massa andra komponenter också. En konsol för 5k måste därför jämföras med ett grafikkort för mycket mindre...



#1061

Postad 05 september 2020 - 13:20

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Läste du hela inlägget? :P



#1062

Postad 05 september 2020 - 13:29

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag syftade inte specifikt på ditt inlägg utan mer på att folk ofta verkar jämföra priset på en konsol med priset på bara ett grafikkort.



#1063

Postad 05 september 2020 - 13:39

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jag syftade inte specifikt på ditt inlägg utan mer på att folk ofta verkar jämföra priset på en konsol med priset på bara ett grafikkort.


Fast min fråga var om nuvarande pc-spelare. Om att uppgradera gpu ist för att köpa en konsol.

#1064

Postad 05 september 2020 - 13:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Det är folk som redan investerat i dator och funderar på nytt grafikkort eller ny konsol. Även 2080 kommer ju va långt bättre än de som sitter i PS5 och Series X så här finns det då ingen stress med att uppgradera.

Det beror dock helt på hur reverb G2 presterar finns en viss risk man känner ett behov av att uppgradera framöver men lär inte behövas för platt pannkaka gaming :) 



#1065

Postad 05 september 2020 - 13:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

 Även 2080 kommer ju va långt bättre än de som sitter i PS5 och Series X så här finns det då ingen stress med att uppgradera.
 

 

https://www.pcgamer....rtx-2080-super/



#1066

Postad 05 september 2020 - 14:24

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Jag syftade inte specifikt på ditt inlägg utan mer på att folk ofta verkar jämföra priset på en konsol med priset på bara ett grafikkort.

och det är därför jag tror det kommer vara 2 spesifika "konsoldödare" tillgängliga. Ett för dom som bara byter kort och ett för dom som ska bygga hela datorn.

Om man ska gå för korten i toppen av 3000-serien så är ju det 4k-kort så det blir ju till att byta skärm också om man vil utnyttja detta. Så ska man ju helst ha PCIE-4 iaf för spelen som kommer framöver. Kan bli dyrt oavsett pris på enbart kort ja.



#1067

Postad 05 september 2020 - 14:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Fast tvn är ju ingen skillnad i kostnad mot konsol. Den ingår inte i köp av xbox. Har du en 4k tv så kopplar du datorn till den :)



#1068

Postad 05 september 2020 - 14:44

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0
Men är det vad folk flest gör?

#1069

Postad 05 september 2020 - 14:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Men är det vad folk flest gör?

Varför skulle de inte göra det? Alla grafikkort jag sett har hdmi utgångar :) 



#1070

Postad 05 september 2020 - 15:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0
Jag frågar eftersom jag inte gör det och har aldrig sett det hos andra heller, min uppfattning är att de flesta inte har pcn i vardagsrummet och istället dedikerat skrivbord. Monitorer idag har ju hdmi och det använder jag til min 32" monitor f.eks.

#1071

Postad 05 september 2020 - 16:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Jag ser många tv apparater i sovrum och datorer i vardagsrum iof. Sen så finns det ju lösningar för att streama signal över också som en del använder. 
ag bär över mina tv apparater ibland och skiftar plats på dem. Platttvs väger så lite så så länge man når runt och kan flytta dem relativt säkert så är det inga direkta problem heller om man kör tv bänkar.



#1072

Postad 05 september 2020 - 16:34

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Körde till TVn förut men tycker att det är bättre med bekväm datorstol och ultrawide-skärm. Inte så praktiskt att köra bilspel med ratt i soffan heller. ;)


Redigerat av Ageve, 05 september 2020 - 17:38.


#1073

Postad 05 september 2020 - 17:14

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag har X med 1080p skär pga billigare pris. Få lite nytta av 4k pga "super sampling"

#1074

Postad 05 september 2020 - 18:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Körde till TVn förut men tycker att det är bättre med bekväm datorstol och ultrawide-skärm. Inte så praktiskt att köra bilspel med ratt i soffan heller. ;)

Jag hoppar mellan racingcockpit med ultrawide till recliner när jag väljer tvn istället. Känns som i stället för rutbidrag så borde alla få ett mancave bidrag framöver.
 



#1075

Postad 05 september 2020 - 19:10

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Kan googla men roligare att fråga här😀. Hur fungerar det med gamla xbox spel på series x? Har några köpta digitala spel på min one x samt några på skiva. Kan man spela dom på series x? Har även några gamla godingar från 360 tiden i garderoben, går dom att spela?

Funderar även på att köpa Avengers, nya cod samt kanske fifa21 till one. Kan man fortsätta med dom på series x?

Redigerat av muraren, 05 september 2020 - 19:15.


#1076

Postad 05 september 2020 - 20:49

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Kan googla men roligare att fråga här. Hur fungerar det med gamla xbox spel på series x? Har några köpta digitala spel på min one x samt några på skiva. Kan man spela dom på series x? Har även några gamla godingar från 360 tiden i garderoben, går dom att spela?

Funderar även på att köpa Avengers, nya cod samt kanske fifa21 till one. Kan man fortsätta med dom på series x?

 

Det mesta kommer gå att spela. Som jag förstått det kommer alla Xbox One spel funka, för 360 och OG Xbox så är det samma spel som nu funkar med Xbox One som gäller. Och fortsätter du med samma Xbox One version på Series X så får du med dig saves och sånt. 

 

Tyvärr är det inte alla spel som stödjer Smart Delivery och för dem antar jag att man får köpa eventuell uppgradering separat om man vill ha en version av spelet som bättre utnyttjar hårdvaran. Men det är inget jag kommer stödja utan jag kommer då att fortsätta spela Xbox One versionen även på Series X. Ett exempel är Control där man måste köpa en ny Control Ultimate Edition vilket jag tycker är rätt trist för oss som köpte spelet vid lansering. 

 

Avengers stödjer Smart Delivery enligt https://news.xbox.co...-xbox-series-x/. Vet inte hur det är med Fifa och COD. Men oavsett så ska det gå att spela de spelen du köper nu på Series X, men du kanske inte får den nya Series X versionen gratis. 



#1077

Postad 05 september 2020 - 20:54

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Nya COD Cold War har Standard Version(this gen), och för 10 extra $ kan man köpa multi gen som tar nytta av next gen. (Standard går att lira, men högre upplösning osv antar jag next gen ger)

Dom verkar inte ha nån uppgradering, utan man måste välja vid första köpet (rätta mig om jag har fel)

Redigerat av SKIBBE, 05 september 2020 - 20:56.


#1078

Postad 05 september 2020 - 20:59

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 1

Oavsett hur kraftfulla och billiga nvidias kort är så är PC upplevelsen inte samma som konsol. Jag har både PC och Xbox och jag föredrar oftast att sitta/ligga i soffan och spela utan krångel. När det gäller datorn så är det lite mer omständigt även om det på många sätt är bättre nu än när jag började spela på PC när man fick mecka med autoexec.bat/config.sys osv. Fast nu får man iofs oftast gå in och justera grafikinställningar i spelen istället för att få en bra upplevelse, kan inte komma ihåg när ett spel senast hade bra inställningar som default. 

 

Sen så kan jag idag inte byta till något av 30x0 korten utan att också behöva byta chassi, psu och förmodligen cpu också för att orka driva det hela. Men för entusiaster som alltid har det senaste i sina datorer antar jag inte har det problemet. 



#1079

Postad 05 september 2020 - 21:09

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0
Jag har också lekt med tanken på att spela pc på stora tvn som också har bästa ljudsystemet, jag håller med om att hdmi förenklar från tiden man hade s-video kabel til bild och phono till ljud (var det inte nått ATX man hade då för bästa tv-out?) och med saker som steam och nvidia oneclick optimering så är det ju enklare än någonsin, men konsolerna har också blitt enklare, automatiska uppdateringar under natten och senaste genvägarna direkt tillgängliga så vinner dom fortfarande komforten. Sen vet jag inte om det bara är jag men tycker det har blitt lite mera strul med en del saker på pc på sista tiden som ju har fungerat klockrent länge med buggig bluetooth, hdmi som inte fungerar perfekt pga automatisk uppdatering till crappy ljud drivare och en del allmänt dryga saker som verkar komma i takt med att windows ändrar sig dynamiskt nu på ett annat sätt så jag välkomnar konsolkomforten för tillfället men vi får se hur snabbt pc tar av och kanske tar över, det kan hända mycket coolt dom nästa 2 åren.

#1080

Postad 05 september 2020 - 23:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Fast nu får man iofs oftast gå in och justera grafikinställningar i spelen istället för att få en bra upplevelse, kan inte komma ihåg när ett spel senast hade bra inställningar som default.

Det beror ju på hur ny dator man har.

 

Jag har inget superkort men jag höjer allt till max och sen är det klart. Förutom Avengers, där höjde jag till max på allt men sänkte till 1080 då den inte riktigt höll 60 i 1440p och den automatiska skalningen sög. Kommer förstås ändras med tiden men då får man väl stoppa in nåt nytt. Konsol är enklare, men PC är ju inte svårt direkt. Valfrihet med inställningar tycker jag bara är bra.

 

Men ett 3080 lär kunna kört allt inom överskådlig tid på högsta. De flesta sitter inte med 4K-skärmar ändå.



#1081

Postad 06 september 2020 - 00:19

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Dom nya Nvidia korten kommer göra det bra mycket enklare att maxa spelens inställningar med tanke på hur starka dom kommer bli. Känns som Nvidia både körde över dom nya konsolerna och backade över dom på en och samma gång och drog ifrån. Det är löjligt hur mycket kraft man kommer få för pengarna. För mig blir det nog PS5 och PC, vad ska jag med rn Series X till när även PC har gamepass och Xbox spelen.

#1082

Postad 06 september 2020 - 08:44

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Det beror ju på hur ny dator man har.

Jag har inget superkort men jag höjer allt till max och sen är det klart. Förutom Avengers, där höjde jag till max på allt men sänkte till 1080 då den inte riktigt höll 60 i 1440p och den automatiska skalningen sög. Kommer förstås ändras med tiden men då får man väl stoppa in nåt nytt. Konsol är enklare, men PC är ju inte svårt direkt. Valfrihet med inställningar tycker jag bara är bra.

Men ett 3080 lär kunna kört allt inom överskådlig tid på högsta. De flesta sitter inte med 4K-skärmar ändå.


Jag har bara ett 1660S. Får ofta greja lite med inställningar för att det ska bli bra. Vilket inte är svårt, bara omständligt jämfört med att dra igång spelet på Xboxen och spela direkt.

Enda som stör på konsol nu är laddtider och det kommer förmodligen bli lite bättre med nästa generation. 🙂

#1083

Postad 06 september 2020 - 11:03

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Jag har bara ett 1660S. Får ofta greja lite med inställningar för att det ska bli bra. Vilket inte är svårt, bara omständligt jämfört med att dra igång spelet på Xboxen och spela direkt.

Enda som stör på konsol nu är laddtider och det kommer förmodligen bli lite bättre med nästa generation. 🙂

Kan dock vara ett problem på konsol att det inte går ändra inställningarna, jobbigt när spelet hackar sen kan man inte göra något åt det. Bra om alla spel får olika grafiklägen, verkar som vissa har/får det iaf 🙂

Skulle köra rocket league på PS4 med brorsan men det var ingen rolig upplevelse tyvärr, hade uppskattat om man kunde dra ner på grafiken i det läget...

Redigerat av aeqvist87, 06 september 2020 - 11:04.


#1084

Postad 06 september 2020 - 12:12

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Jo, bra att fler spel låter en välja mellan 30 och 60 fps lägen. Även om jag oftast väljer bättre grafik i 30 fps på konsol i långsammare spel så länge det är stabilt 30.

#1085

Postad 06 september 2020 - 12:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Kan dock vara ett problem på konsol att det inte går ändra inställningarna, jobbigt när spelet hackar sen kan man inte göra något åt det. Bra om alla spel får olika grafiklägen, verkar som vissa har/får det iaf 🙂

Skulle köra rocket league på PS4 med brorsan men det var ingen rolig upplevelse tyvärr, hade uppskattat om man kunde dra ner på grafiken i det läget...


Ja har alltid tyckt det vart drygt med konsol inte kunna ställa in någonting. Där har de något att lära.

#1086

Postad 06 september 2020 - 13:07

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Ja har alltid tyckt det vart drygt med konsol inte kunna ställa in någonting. Där har de något att lära.


Är väl snarare så att de behöver bli bättre på att få till stabil framerate. En av grejerna med konsol är ju att de vet precis vilken prestanda de får. Helt bakvänt att lämpa över ansvaret på kunderna.

#1087

Postad 06 september 2020 - 13:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Är väl snarare så att de behöver bli bättre på att få till stabil framerate. En av grejerna med konsol är ju att de vet precis vilken prestanda de får. Helt bakvänt att lämpa över ansvaret på kunderna.

Du har ju då problemet med spelutvecklare som tycker 20 fps är nog. Finns ju ingen vits med att tvinga på alla samma grafik. 



#1088

Postad 06 september 2020 - 13:58

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 1

Du har ju då problemet med spelutvecklare som tycker 20 fps är nog. Finns ju ingen vits med att tvinga på alla samma grafik. 

 

Då är det ett dåligt spel. Hela grejen med alla inställningarna på PC är ju för att de ska slippa reda ut vad som är bäst för alla kombinationer av hårdvara och drivrutinsversioner.

 

Utöver valet 1080p/1440p/4k 30/60/120 fps så finns ingen anledning att låta användaren justera saker som texture pool size, pixel lights osv på konsol eftersom det går att reda ut vad som ger optimal prestanda på Xbox One, One X, PS4 och PS4 Pro. Och när de nu lanserats Series X och PS5. 

 

Men visst, så länge de gjort sitt jobb rätt så att default för respektive upplösning och framerate är bra så skulle det inte störa mig om det fanns ytterligare inställningar man egentligen inte behöver pilla på.



#1089

Postad 06 september 2020 - 16:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Det är väl bättre du själv reder ut hur du vill ha din grafik än att någon annan ska bestämma åt dig att du vill inte ha någon aa du ska ha en massa jaggies eller du ska lira i 20 fps när du kan få lira i 30 fps utan hack?

Spelutvecklare kan inte reda ut vad du tycker är optimal grafik. Lirar du på 85" och sitter nära vill du nog gärna ha lite extra aa. Sitter du på en mindre längre ifrån så blir annat viktigare att spendera krutet på.

De får helt enkelt göra som på pc du har standardinställningar att utgå från. De lär va närmare optimala för konsol absolut bortsett fps biten :)



#1090

Postad 06 september 2020 - 17:39

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen inte att de gör som på PC där både standard och autodetect nära på alltid ger ett helt värdelöst resultat som inte utnyttjar hårdvaran man har på ett bra sätt.

#1091

Postad 06 september 2020 - 18:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jag har bara ett 1660S. Får ofta greja lite med inställningar för att det ska bli bra.

 

Låter konstigt för det är ju inget dåligt kort. 96 fps i RE2 i 1080p t.ex. 86 i BF5. Det ska klara de flesta spel utan problem.

 

Om du dessutom har en skärm med gsync så ska det vara lugnt.

 

Spelar du RE2 på Xbox One däremot så visst, du behöver bara sätta igång och spela utan att tänka på inställningar, men frameraten hackar som en jojo mellan 40 och 60.



#1092

Postad 06 september 2020 - 19:05

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Kan googla men roligare att fråga här😀. Hur fungerar det med gamla xbox spel på series x? Har några köpta digitala spel på min one x samt några på skiva. Kan man spela dom på series x? Har även några gamla godingar från 360 tiden i garderoben, går dom att spela?

Funderar även på att köpa Avengers, nya cod samt kanske fifa21 till one. Kan man fortsätta med dom på series x?


Tack för svaren, är även kontroller från one kompatibla med series x? Var ett tag inne på ps5 men nu lutar det mer och mer mot en series x (igen😀) Spelar mest multi-plattform spel samt att jag verkligen gillar gamepass vilket det känns som att Microsoft satsar hårt på och den dagen fable, halo och förhoppningsvis gears6 kommer så vill jag inte stå utan en series x.

#1093

Postad 06 september 2020 - 19:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

är även kontroller från one kompatibla med series x?

Japp.



#1094

Postad 06 september 2020 - 20:15

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 1

Hoppas verkligen inte att de gör som på PC där både standard och autodetect nära på alltid ger ett helt värdelöst resultat som inte utnyttjar hårdvaran man har på ett bra sätt.


Så avancerat behöver det inte vara på konsol. Men gärna 3 olika lägen. Exempelvis 30/60/120 fps.

#1095

Postad 07 september 2020 - 22:56

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 1
Förbokade precis en series x 👍😀👍. Kanske sent ute men nu har jag gjort mitt val. Har idag en one x och en one s med en del spel och tillbehör samt ganska många 360 spel som kommer att fungera framöver vilket är ett stort plus i min familj (3st, snart 4 som spelar😀)

#1096

Postad 08 september 2020 - 04:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Series S

 

En högtalare alltså.



#1097

Postad 08 september 2020 - 05:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Fult med den svarta fläkten.
Skulle ha gjort hela konsollen vit eller svart istället.

#1098

Postad 08 september 2020 - 05:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Lite märkligt färgval absolut. Hade jag suttit på en 1080p-skärm hade den varit väldigt intressant oavsett färg dock.
Enda jag kanske inte riktigt förstår (jag som är helt nollad när det gäller specs/tech osv) är vad denna kommer t.ex göra bättre än One X?

#1099

Postad 08 september 2020 - 05:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Leve SS!

Enda jag kanske inte riktigt förstår (jag som är helt nollad när det gäller specs/tech osv) är vad denna kommer t.ex göra bättre än One X?

Spela alla next-gen spel.

One X är this-gen.

Redigerat av pacman, 08 september 2020 - 05:43.


#1100

Postad 08 september 2020 - 05:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1
FrontV%C3%A4nster.jpg
Vi hade den framför oss hela tiden.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.