Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trådlösa kontroller

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 februari 2005 - 01:05

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Hej!
Tänkte skaffa mig ett Xbox igen. Gillar inte kablar säskillt mycket och funderar på att skaffa mig ett par trådlösa istället.
Men sen vill jag veta om de är trögare än de med kabel?
Och Var/vilket märke jag ska köpa?!

Ha de

#2

Postad 20 februari 2005 - 01:07

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

Hej!
Tänkte skaffa mig ett Xbox igen. Gillar inte kablar säskillt mycket och funderar på att skaffa mig ett par trådlösa istället.
Men sen vill jag veta om de är trögare än de med kabel?
Och Var/vilket märke jag ska köpa?!

Ha de

<{POST_SNAPBACK}>


Har hört att joytech ska vara bra!
Tänkte själv införskaffa mig ett bra sunkkopior för någon hundring! Tror de fungerar lika bra :)

#3

Postad 20 februari 2005 - 11:48

lando
  • lando
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
Jag kör på logitech, dom har 2 modeller. Dock gillar jag den mindre bättre då storleken påminner lite om PS2:an.

#4

Postad 20 februari 2005 - 14:42

Unregisteredd0edda5e
  • Unregisteredd0edda5e
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0

Har hört att joytech ska vara bra!

Joytech e riktigt dåliga! varför? Jo gummit på styrspakarna går sönder inom några timmar!Men annars e den riktigt skön att spela med, och funkar annars klockrent!Men jag blev less att åka in och byta kontroll hela tiden...Har haft 5st!!

#5

Postad 20 februari 2005 - 22:43

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Okej, jag beställer xlådan imorgon tror jag, får en kontroll till den, får se om jag köper trådlös eller med kabal.

finns det trådlösa orginal kontroller?

var är det billigast/bäst att beställa ifrån?
Både med sladd o utan?

#6

Postad 20 februari 2005 - 23:55

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Import: Lik-sang

Sverige: Nathell

#7

Postad 21 februari 2005 - 16:14

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Har hört att joytech ska vara bra!

Joytech e riktigt dåliga! varför? Jo gummit på styrspakarna går sönder inom några timmar!Men annars e den riktigt skön att spela med, och funkar annars klockrent!Men jag blev less att åka in och byta kontroll hela tiden...Har haft 5st!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har haft 2 st joytech, ochmed helt nya batteri så fick man MAX en meters räckvidd från mottagaren :D . Lyckades få köpet att gå tillbaka och har nu två st logitech istället. Funkar klockrent :huh: . Dessutom lika dyra som joytech så :huh: (395:- från min lokale datorbutik)

#8

Postad 21 februari 2005 - 16:20

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

Har hört att joytech ska vara bra!

Joytech e riktigt dåliga! varför? Jo gummit på styrspakarna går sönder inom några timmar!Men annars e den riktigt skön att spela med, och funkar annars klockrent!Men jag blev less att åka in och byta kontroll hela tiden...Har haft 5st!!

<{POST_SNAPBACK}>


Fan vad skumt, när jag skulle köpa trådlöst blev jag varmt rekomenderat joytech av försäljare på två ställen! De hade dom själv hemma och det var inget som helst problem!

#9

Postad 21 februari 2005 - 16:33

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Samma här har min 2:a Joytech hemma nu eftersom den andra hade så extremt dålig räckvidd och jag trodde det berodde på måndagsex el dylikt. Fick hem den nya modellen men lika dålig räckvidd har den typ 1meter efter 2+ meter så börjar lampan blinka ibland och tappar koppligen etc.

Helt sjukt har läst positiva saker om just denna trådlösa sen är den helt oduglig???

#10

Postad 21 februari 2005 - 16:49

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
Alltså så kan man komma tll slutsaten att de är helt värdelösa!
Och att man INTE ska köpa Joytech :huh:

#11

Postad 21 februari 2005 - 17:48

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
hehe nej jag ska inte det nu heller...verkar ju helt kassa!

synd bara att logitechs kontroller inte är riktigt "xbox" kontroller. Tycker inte att de liknar dom rikiga alls.

Det bästa hade ju varit om man kan komma åt en "S kontroll" fast utan kabeln. Så försvinner inte xbox känslan

#12

Postad 22 februari 2005 - 09:04

Unregistered56b04b1d
  • Unregistered56b04b1d
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Logitech controllern är faktiskt skönare än den ser ut. Dessutom mkt bra vibrationsmotor i den. Och (!!) till skillnad från vissa andra märken (*host* joytech *harkel*) så verkar logiken för att skapa en förbindelse mellan mottagare och handkontroll MKT bra. På joytech fick jag med jämna mellanrum trycka på själva mottagaren för att den skulle kunna hitta handkontrollen. För av nån anledning så kvittade det hur mkt jag tryckte på AC knappen på själva handkontrollen. Men eftersom räckvidden var en meter så var det inte så farligt :)

#13

Postad 22 februari 2005 - 14:21

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

  • 1 088 inlägg
  • 0
Min joytech har oxå helt värdelös räckvidd. Dock är den underbart skön att hålla i. Ska köpa logitech nu så får man se. Dock ser den inte lika skön ut.

#14

Postad 22 februari 2005 - 14:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det bästa hade ju varit om man kan komma åt en "S kontroll" fast utan kabeln.

<{POST_SNAPBACK}>

Xbox 2! :)

#15

Postad 23 februari 2005 - 16:45

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Kommer det till trådlösa kontroller till XBOX 2??
Fint de isåfall!

Jag beställde min xbox och får den kanske i morgon eller på fredag.
Får ju till en S kontroll med kabel till den och då ser det kanske konstigt ut med en trådös och en med sladd så det blir antagligen en S-kontroll till MED sladd...till och börja med iaf...
Var är logitech kontrollerna billigast för någonstans...?
Syftar då på den mindre modellen utan sladd!

#16

Postad 23 februari 2005 - 17:10

MsCrabtree
  • MsCrabtree
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag köpte två logitech trådlösa i höstas och nu plockas bara originalen fram när vi ska lira fyra samtidigt. Logitech är gedigna med bra räckvidd och jag råder dig att inte skaffa någon med sladd. Det är väldigt skönt att slippa alla sladdar särskilt när man spelar flera samtidigt.

Jag köpte mina på elgiganten och prutade ner dem en hundring....

#17

Postad 23 februari 2005 - 18:24

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
i vilket fall blir det nog att beställa från webhallen.
ska nämligen ha "Joytech - Digital Cable Pack" också.
den trådlösa kontrollen kostar 375:- där (logitech)
den med kabel (microsoft) kostar 319:-
är ett svårt val, hade logitechen sett likadan ut som xboxens så hade det varit enkelt.
jag vill nämligen inte förlora känslan av att det är xbox jag spelar...!!

#18

Postad 23 februari 2005 - 19:19

Unregistered04e49dc2
  • Unregistered04e49dc2
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Handkontrollen vi säljer är en kopia av Xbox Controller S rent formmässigt, jag använder den själv. ;)

Bifogad fil(er)



#19

Postad 24 februari 2005 - 16:24

Patch
  • Patch
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hur fungerar Nathell kontrollen i kvaliteten, vill gärna inte åka på samma skit som med Joytech kontrollen. Styrkorset går sönder hela tiden.

Tycker alla som kör med trådlösa ska skaffa Powerbank laddare och batterier, kör med GP600 fungerar hur bra som helst.

Hälsnigar P.

Redigerat av Patch, 24 februari 2005 - 16:54.


#20

Postad 26 februari 2005 - 13:20

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0

Handkontrollen vi säljer är en kopia av Xbox Controller S rent formmässigt, jag använder den själv. smile.gif


Kan du svara på hur kvaliten är på den "kopian"??
Hur är det med räckviddd etc.

#21

Postad 26 februari 2005 - 14:54

Unregistered04e49dc2
  • Unregistered04e49dc2
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Jag använder den själv och tycker den fungerar klockrent. Inga problem med räckvidden, den är specificerad till 6 meter. Knappar och spakar är mycket bra.

#22

Postad 02 mars 2005 - 22:05

johneriksson
  • johneriksson
  • Forumräv

  • 617 inlägg
  • 0
jag köpte två kontroller av nathell och fick hem dom idag, satte in nya batterier o startade,
jag kan säga att jag inte alls är nöjd med dom, det hackar o ibland så reagerar dom inte alls. man kanske måste göra någon inställning först?
dioden under CH lyser rött ,,ska den göra det?

snälla hjälp mej någon,

#23

Postad 02 mars 2005 - 22:27

johneriksson
  • johneriksson
  • Forumräv

  • 617 inlägg
  • 0
har provat båda nu och den ena fungerar kanon hittills. men den andra reagerar dåligt o ibland händer inget.

Det jag undrar är vad turbo knappen är till för?
och vad dioderna står för?

#24

Postad 04 mars 2005 - 17:47

Unregistered252eaa05
  • Unregistered252eaa05
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Hur är reaktionstiderna med de trådlösa till Xbox?
Hade en Logitech till PS2 och den gick inte alls att spela fightingspel mm. där reaktionshastighet är ett måste. När man spelade tvåplayer och den ena hade sladd så var man helt chanslös med trådlöst.
I bilspel så började bilen att sakta i och man måste släppa upp gasen och trycka in den igen för att aktivera om kontrollen, detta hända bara på långa raksträcker då man inte behövde styra och bromsa.

Men detta gäller den första modellen som kom ut, har nu kommit en nyare till PS2 och den kan ju ha fixat detta.

#25

Postad 05 mars 2005 - 01:38

Unregistered04e49dc2
  • Unregistered04e49dc2
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
johneriksson: Jag har svarat på de där frågorna via e-post, men för allmänhetens skull skriver jag svaren här också:

Prova att ställ in den ena kontrollern på kanal 1 och den andra på 4, då ska de inte hacka.

Turbo-knappen är till för turbo-funktionen.

Den röda dioden ska lysa hela tiden och blinka när man trycker på någon knapp.


Tyvärr är handkontrollen nu slutsåld.

#26

Postad 05 mars 2005 - 13:01

johneriksson
  • johneriksson
  • Forumräv

  • 617 inlägg
  • 0
Jag ställde kanalerna på 1 och 4 , men ändå så var problemen kvar.
Tänker skicka tillbaka kontrollerna, ja var inte alls nöjd med dom. Har redan beställt två nya från ett annat ställe.
Återkommer med en liten recension av dom nya sen

#27

Postad 06 mars 2005 - 20:45

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Jag har en trådlös Wavebird till Gamecube och en trådlös Logitech Action controller till PS2, båda funkar lika bra som orginaldosorna, jag kanske bara har haft tur. Trådlösa nätverk kan tydligen störa ut andra trådlösa enheter, kanske kan vara något sådant problem ni har.

#28

Postad 07 mars 2005 - 12:31

Unregistered8819ab9b
  • Unregistered8819ab9b
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Fasen måste köpa trådlösa jag med... sitter fortfarande med originalkontrollerna... :(



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.