Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonics Q gamecube

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 mars 2005 - 12:24

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0
Sitter nu med en gamecube och en pioneer dv 868avi, men skulle behöva dels en gamecube i sovrummet men även en dvd spelare där, då finns ju panasonics Q som förutom att vara ruskigt snygg även är en dvd spelare.

Nu undrar jag hur den inbyggda dvd spelaren i den presterar?
Kan man använda samma komponentutgång (via digitala utgången) som jag kör med till spel?
Regionsfrihet?
spelregionsfrihet?

erfarenheter. Någon som sitter på en sådan?

#2

Postad 06 mars 2005 - 16:49

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Japp...sitter med en ..funkar perfa... ;) men har en sony 730 főr dvd tittandet.

#3

Postad 06 mars 2005 - 17:38

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0
Får du ut komponentsignal även för dvd filmer?

Tror du att signalen håller nog hög kvalitet för projektor?

Du vill itne bli av med din Q ? ;)

#4

Postad 06 mars 2005 - 18:34

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt ägt 2 stycken, men nu sitter jag bara med ett ex kvar, den och neo-geo är nog de enda konsollerna jag aldrig kommer att sälja.....är man torsk så är man...den är såååå jäkla läcker när man blåa ledarna körs igång... ;)

Vill inte vara killen som kommer med dåliga nyheter eller nåt, men det kan bli svårt att hitta en, jag skulle nog hoppa över moddade maskiner, typ de lik-sang och andra säljer....sålde kanske...smalar värdet på en öppnad maskin är i princip noll....det lämnar dig med få valmöjligheter....känner du ingen i japan?

Du får nog vara beredd att pynta runt 5 lappar, minst, om du hittar nån som vill bli av med den.

Lite halv dum lösning med DVD tittandet, du kan köra hela kitet med komponent, inga prob, men gamecube liren stödjer ju inte DD..samma gäller fär RGB...så antingen s-video eller komponent.

#5

Postad 06 mars 2005 - 18:41

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0
Nej det är klart att man tappar DD möjligheten men har å andra sidan inte inte bioförstärkeri, kör bara med tvåkanals.

Men om bilden verkar bra så skulle den nog kunna tjänstgöra som dvd spelare för mig. Musik lyssnar jag på via cd spelare. 868:an är ändå inte bra nog där. Nu kör jag visserligen hdmi med 868 på bilden och jag inbillar mig inte att q är i närheten, men ändå.... :rolleyes:

hmm så du skulle inte rekomendera lik sang modellerna? Det var ju dessa jag kikat närmare på attans....

*puh* neo geo och en Q nu blir jag avundsjuk, neo geo har jag suktat efter länge.... de 3 tillsammans med super nintendot som körs på projektor ;)

btw fungerar svenska minneskort och kontroller med enheten?

#6

Postad 06 mars 2005 - 18:55

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Ja, alltså, lik-sang modellerna är ok, om du inte vill ha samlar värde på de, men om man nu köper en Q, så är man troligtvis samlare...du förstår dilemmat. Sen får man ta deras lager saldo med en nypa salt...Q har varit svår att få tag i, inte minst sagt sedan de lade ner tillverkningen.

All perifer utrustning funkar klockrent, det enda som är lite konstigt är att nintendo spelens save är inte regions kompatibla..dvs, den ser inte kortet som formaterat om du har massa pal saves..utan den vill formatera direkt, så ha ett separat minneskort till Q....det problemet är ipfs inte Q specifikt.


Bara för att vara äkta mupp så sitter jag faktiskt med en Neo-geo CDZ och en cart version....plus en massa annat skoj.....jaja men...inte riktigt normal ;)

Neo CDZ kan man nästan betrakta som näst intill omöjlig att skaka fram, men cart verren är inga problem.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.