Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur många personer har en PS3 i sveige?

53 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 08 december 2006 - 13:22

Unregistered1079
  • Unregistered1079
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Tänkte det skulle vara lite intressant att kolla hur många som köpt en PS3. Själv köpte jag min på releasedagen i japan.

Redigerat av Unregistered1079, 08 december 2006 - 13:23.


#2

Postad 08 december 2006 - 14:01

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Har haft en japansk i någon vecka.

#3

Postad 08 december 2006 - 15:13

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Varför inte göra en omröstning ?
Har du köpt PS3 ?

Ja.
Nej, jag har köpt en Wii istället.
Nej, jag har en 360 och är nöjd med den.
Jag har 360 och PS3
Jag har 360+Wii
Jag har PS3+Wii
Jag har både 360, Wii och PS3.

Finns säkert någon som har alla redan :wub:

Redigerat av BioBerra, 08 december 2006 - 15:17.


#4

Postad 08 december 2006 - 17:08

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0
Lägg till mig på listan snart. Håller på bjuder på ebay för tillfället.
:wub:

#5

Postad 08 december 2006 - 17:23

hiphop_joe04
  • hiphop_joe04
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Min är på väg från japan as we speak. Borde nå mig nästa vecka nångång.

#6

Postad 08 december 2006 - 19:45

abac
  • abac
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
+1

Får troligen min PS3a nästa vecka.

#7

Postad 08 december 2006 - 22:40

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
"Får snart" gills väl inte?

Jag har trippeln :wub:

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  wii_low.gif   201,23K   499 Antal nerladdningar


#8

Postad 09 december 2006 - 02:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jag förstår att du är glad men ett inlägg till om trippeln + bild så blir det varning för dubbelpost. Ett inläggs skryt per forum räcker :wub:

#9

Postad 10 december 2006 - 12:00

Haller
  • Haller
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Hej !
Jag förstår inte hur det funkar att ni spelar PS3 i sverige? Har ni kopplat den genom dvd:n eller liknande? Förstår inte hur en NTSC maskin funkar på våra PAL tv?
Är det en 50 hz maskin? har ni köpt en tv från japan/usa eller har ni nån sorts omkodare. Kommer x-media baren på japanska? <-- Nybörjare
Hoppas ni kan hjälpa mig att reda ut detta :)
tack på förhand

Redigerat av Haller, 10 december 2006 - 12:52.


#10

Postad 10 december 2006 - 12:44

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Är det en 50 hz maskin? har ni köpt en tv från japan/usa eller har ni nån sorts omkodare.


I princip alla tv apparater ,de senaste fem åren och framöver, stödjer 60Hz.

#11

Postad 10 december 2006 - 14:43

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0

Hej !
Jag förstår inte hur det funkar att ni spelar PS3 i sverige? Har ni kopplat den genom dvd:n eller liknande? Förstår inte hur en NTSC maskin funkar på våra PAL tv?
Är det en 50 hz maskin? har ni köpt en tv från japan/usa eller har ni nån sorts omkodare. Kommer x-media baren på japanska? <-- Nybörjare
Hoppas ni kan hjälpa mig att reda ut detta  :)
tack på förhand

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan välja engelska som språk på den japanska.

#12

Postad 10 december 2006 - 15:50

Haller
  • Haller
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Är det en 50 hz maskin? har ni köpt en tv från japan/usa eller har ni nån sorts omkodare.


I princip alla tv apparater ,de senaste fem åren och framöver, stödjer 60Hz.

<{POST_SNAPBACK}>



Hej !
Jag förstår inte hur det funkar att ni spelar PS3 i sverige? Har ni kopplat den genom dvd:n eller liknande? Förstår inte hur en NTSC maskin funkar på våra PAL tv?
Är det en 50 hz maskin? har ni köpt en tv från japan/usa eller har ni nån sorts omkodare. Kommer x-media baren på japanska? <-- Nybörjare
Hoppas ni kan hjälpa mig att reda ut detta  :)
tack på förhand

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan välja engelska som språk på den japanska.

<{POST_SNAPBACK}>


Okej ! tack det börjar klarna lite, men den stora frågan är om jag måste köpa en japansk/ameriskans tv för att kunna spela ps3 ? :D

#13

Postad 10 december 2006 - 15:51

Haller
  • Haller
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Kommer inte det japanska/amerikanske ps3 vara sämre än europas PAL ps3 ? I och med NTSC har sämre bild än PAL. :)

Redigerat av Haller, 10 december 2006 - 15:54.


#14

Postad 10 december 2006 - 20:00

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Kort svar, nej!
Långt svar finnes på annan plats.

#15

Postad 11 december 2006 - 11:47

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0

Kommer inte det japanska/amerikanske ps3 vara sämre än europas PAL ps3 ? I och med NTSC har sämre bild än PAL.  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Blanda inte ihop 50 eller 60 Hz med PAL och NTSC!
Den STORA grejen med PS3 (alla next-gen maskiner) är dess förmåga att leverera bildsignal i HD, DVS 720P, 1080I eller P. PAL och NTSC är passé skulle man kunna säga.
Däremot om du nu skulle vilja koppla en PS3 med någon kabel som bara stödjer SD så blir det NTSV. Dvs om du skall köra komposit, S-video eller SCART. (Gud förbjude!) :o :D
Som att köra en Ferrari men bara använda de två första växlarna...

Så någon amerikansk eller japansk TV behöver du inte köpa. Men skall du köpa nytt så se i första hand till att bildvisaren är HD-ready, om du frågar mig. Då får du ut det mer av PS3an! :blink:
Alla dessa klarar alltså 50 och 60 Hz.

#16

Postad 11 december 2006 - 15:33

Haller
  • Haller
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Kommer inte det japanska/amerikanske ps3 vara sämre än europas PAL ps3 ? I och med NTSC har sämre bild än PAL.  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Blanda inte ihop 50 eller 60 Hz med PAL och NTSC!
Den STORA grejen med PS3 (alla next-gen maskiner) är dess förmåga att leverera bildsignal i HD, DVS 720P, 1080I eller P. PAL och NTSC är passé skulle man kunna säga.
Däremot om du nu skulle vilja koppla en PS3 med någon kabel som bara stödjer SD så blir det NTSV. Dvs om du skall köra komposit, S-video eller SCART. (Gud förbjude!) :P :lol:
Som att köra en Ferrari men bara använda de två första växlarna...

Så någon amerikansk eller japansk TV behöver du inte köpa. Men skall du köpa nytt så se i första hand till att bildvisaren är HD-ready, om du frågar mig. Då får du ut det mer av PS3an! :blink:
Alla dessa klarar alltså 50 och 60 Hz.

<{POST_SNAPBACK}>


okej! jo en HD-ready tv har jag. Så då var det problemet löst ! Men hur är det med el uttagen då? måste ja ha en transistor eller behöver jag bara koppla in det i det svenska vägg uttaget o köra ?
dvs att jag har en svensk stöm sladd, (som den jag har till datorn?) har nämligen sett lite olika svar på detta... :o

#17

Postad 11 december 2006 - 17:13

hiphop_joe04
  • hiphop_joe04
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Fick äntligen min idag. Nu ska jag bara köpa lite spel :blink:

Vad heter folk online då? Jag heter jooooey :o

#18

Postad 11 december 2006 - 20:34

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0

Kommer inte det japanska/amerikanske ps3 vara sämre än europas PAL ps3 ? I och med NTSC har sämre bild än PAL.  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Blanda inte ihop 50 eller 60 Hz med PAL och NTSC!
Den STORA grejen med PS3 (alla next-gen maskiner) är dess förmåga att leverera bildsignal i HD, DVS 720P, 1080I eller P. PAL och NTSC är passé skulle man kunna säga.
Däremot om du nu skulle vilja koppla en PS3 med någon kabel som bara stödjer SD så blir det NTSV. Dvs om du skall köra komposit, S-video eller SCART. (Gud förbjude!) :P :lol:
Som att köra en Ferrari men bara använda de två första växlarna...

Så någon amerikansk eller japansk TV behöver du inte köpa. Men skall du köpa nytt så se i första hand till att bildvisaren är HD-ready, om du frågar mig. Då får du ut det mer av PS3an! :blink:
Alla dessa klarar alltså 50 och 60 Hz.

<{POST_SNAPBACK}>


okej! jo en HD-ready tv har jag. Så då var det problemet löst ! Men hur är det med el uttagen då? måste ja ha en transistor eller behöver jag bara koppla in det i det svenska vägg uttaget o köra ?
dvs att jag har en svensk stöm sladd, (som den jag har till datorn?) har nämligen sett lite olika svar på detta... :o

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tog en vanlig strömsladd som jag haft till datorn och plugga in den i väggen utan strömkonverter.(Japansk PS3)

#19

Postad 06 januari 2007 - 00:55

cwp
  • cwp
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Jag har en nu. En amerikansk.

#20

Postad 06 januari 2007 - 01:04

Unregistered9f576a75
  • Unregistered9f576a75
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Enligt DHL så finns nu min pärla i UK...

En amerikansk PS3 60 som ska kopplas till min 1080p 55" skärm... :)

NU gäller det bara att hitta BluRay , PS3 spel och som det ser ut just nu främst nåt bra ställe att få tag på amerikanska PS2 spel, nån som har tips ( inte ebay då det kan jag redan.. ) ???..

/Skalle

#21

Postad 06 januari 2007 - 01:10

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Skalle:

VG+
DVD Boxoffice

#22

Postad 06 januari 2007 - 05:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hoppas min dyker upp nästa vecka annars har den nog försvunnit i posten nånstans. Tycker inte det ska behöva ta mer än 2 veckor.

#23

Postad 06 januari 2007 - 09:12

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
min skulle ta 2 veckor på sig (från japan), det sa dom iaf till min japanske vän.

jag hoppas bara att hon skickade den i en brun kartong, så folk inte ser vad det är hon skickat. om inte så kan jag ju räkna med att nån tattare snor den på någon uppsamlingscentral någonstans i ärlden :wub:

#24

Postad 06 januari 2007 - 09:37

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

Enligt DHL så finns nu min pärla i UK...

En amerikansk PS3 60 som ska kopplas till min 1080p 55" skärm... :wub:

NU gäller det bara att hitta BluRay , PS3 spel och som det ser ut just nu främst nåt bra ställe att få tag på amerikanska PS2 spel, nån som har tips ( inte ebay då det kan jag redan.. ) ???..

/Skalle

<{POST_SNAPBACK}>


Amerikanska Bluray-filmer på http://www.axelmusic.com/. De ligger i EU och därför ingen tull etc.

/Jonzy

#25

Postad 06 januari 2007 - 11:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jo 5-10 arbetsdagar ska det ta enligt säljaren. På onsdag har det gått 10 dagar.

Ingen tull hos axelmusic men de rätt dyra.

#26

Postad 06 januari 2007 - 20:59

Unregistered9f576a75
  • Unregistered9f576a75
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Tackar för alla tipsen,, :)

Nån av er som handlat ifrån det här stället?

http://www.hidefdvd.com/

/Skalle

#27

Postad 07 januari 2007 - 10:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Fick min igår. Helt ok liten pryl. Roligaste jag testat är nog F1 demot. Motorstorm demot är också klockrent. Om de nu bara kunde släppa lite spel till den också så hade det varit ännu bättre.
Resistance är rätt kul. Lirade deathmatch med 32 andra personer igår och jag behöver nog träna lite. Levde inte många sekunder direkt :)

Kollade på Black Hawk Down Bluray trailern och säger bara jösses. Det blir inte fetare bild än så.
Rippa musik från CD till hårddisken var väldigt smidigt. Dock kan man inte lyssna på musik samtidigt som man gör ngt annat men det kommer förhoppningsvis fixas senare.

#28

Postad 07 januari 2007 - 11:00

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Fick min igår. Helt ok liten pryl. Roligaste jag testat är nog F1 demot. Motorstorm demot är också klockrent. Om de nu bara kunde släppa lite spel till den också så hade det varit ännu bättre.
Resistance är rätt kul. Lirade deathmatch med 32 andra personer igår och jag behöver nog träna lite. Levde inte många sekunder direkt :)

Kollade på Black Hawk Down Bluray trailern och säger bara jösses. Det blir inte fetare bild än så.
Rippa musik från CD till hårddisken var väldigt smidigt. Dock kan man inte lyssna på musik samtidigt som man gör ngt annat men det kommer förhoppningsvis fixas senare.

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter som om du varit väldigt effektiv, det senaste dygnet. :blink:

#29

Postad 07 januari 2007 - 15:30

cwp
  • cwp
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Kollade på Black Hawk Down Bluray trailern och säger bara jösses. Det blir inte fetare bild än så.

<{POST_SNAPBACK}>


Såg också den igår. Talladega Nights' bild bleknar ju i jämförelse med Black Hawk Down-trailern. Om SONY vill sälja Blu-Ray som format, så är det en skiva med den sistnämndas bildkvalitet de skulle ha skickat med PS3:an! Talladega Nights har bra bild, men Black Hawk Down har bra bild.

#30

Postad 07 januari 2007 - 18:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har för mig Black Hawk Down är första 50Gb Bluray filmen. Okomprimerat ljud och snuskigt hög bitrate. Funderar på att köpa den :D

#31

Postad 07 januari 2007 - 21:34

Unregistered167b1351
  • Unregistered167b1351
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Jag har haft min Ps3 i ca 1 månad nu...

Radiozo: Tryck på "ps" knappen när du startat en mp3 låt så kommer du tillbaka till menyerna med låten spelandes i bakrunden, detsamma gäller för filmer...

#32

Postad 08 januari 2007 - 00:47

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0

Har för mig Black Hawk Down är första 50Gb Bluray filmen. Okomprimerat ljud och snuskigt hög bitrate. Funderar på att köpa den :D

<{POST_SNAPBACK}>

Click var först med 50GB. BHD är väl 2:a eller 3:e om jag kommer ihåg rätt.

Och vill man ha bra bildkvalitét så är det Ice Age 2 Meltdown som gäller.
:D

#33

Postad 08 januari 2007 - 16:27

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Oohhh, nu kan jag knappt hålla mig. Får min PS3 senare idag, fick även min Supra HDMI-kabel på Posten. Blir det någonsin kväll? :)

#34

Postad 09 januari 2007 - 00:16

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Död åt svenska posten! Enligt paketsökning på hemsidan skulle mitt paket komma idag, men inte f*n gjorde det det :angry:

Den som väntar på nåt gott...

#35

Postad 09 januari 2007 - 04:02

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0

Har för mig Black Hawk Down är första 50Gb Bluray filmen. Okomprimerat ljud och snuskigt hög bitrate. Funderar på att köpa den :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har den och det är en bra film med grym bildkvalité,lite grynig i vissa scener,men det ska tydligen vara så, regissörens konstnärliga frihet.Kingdom Of Heaven är annars en 3h mastodontfilm med enastående miljöer som blir mer enastående i HD.

#36

Postad 09 januari 2007 - 12:22

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0
sodnik: Fast jag tyckte själva filmen var grymt seg och dålig. Hade väntat mig något i stil med Braveheart men hej vad fel man har ibland...
Fan vad jag är avundsjuk på er med en PS3:a. Vill också ha!

#37

Postad 09 januari 2007 - 12:41

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Fick min PS3:a idag på morgonen, sicken tur att man var ledig då! :(

Redigerat av Zoiler, 09 januari 2007 - 16:30.


#38

Postad 09 januari 2007 - 13:15

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Ska nog köpa mig en i sommar eller nåt när priserna gått ner lite. Grymt avis på er som redan sitter och geekar :/

#39

Postad 09 januari 2007 - 13:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ska nog köpa mig en i sommar eller nåt när priserna gått ner lite. Grymt avis på er som redan sitter och geekar :/

<{POST_SNAPBACK}>


Inte mycket att vara avis på. Finns knappt några spel än. Men i slutet på nästa månad dyker det upp fina grejjer :(

#40

Postad 09 januari 2007 - 13:51

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0
Men hur är det med regionerna och så?

Jag har för mig att jag läste tidigare här i denna tråd om att spelen inte är regionskodade, men att filmerna är det?

NTSC och PAL har väl inget med det att göra heller eftersom man kommer att köra i HD?

Och finns det någon skillnad på Japanska och Amerikanska PS3? Har för mig att det finns någon liten men viktig skillnad.

#41

Postad 09 januari 2007 - 13:57

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Men hur är det med regionerna och så?

Jag har för mig att jag läste tidigare här i denna tråd om att spelen inte är regionskodade, men att filmerna är det?

<{POST_SNAPBACK}>

Precis, Blu-ray filmerna i USA är region A (samma som Japan) och vi i Europa kommer få region B (tillsammans med Afrika). Spelen är regionsfria

NTSC och PAL har väl inget med det att göra heller eftersom man kommer att köra i HD?

<{POST_SNAPBACK}>

I HD är det ingen skillnad, om man tänkt köra i SD dock måste man ha en TV som klarar NTSC.

Och finns det någon skillnad på Japanska och Amerikanska PS3? Har för mig att det finns någon liten men viktig skillnad.

<{POST_SNAPBACK}>

Den enda direkta skillnaden jag kan komma på är att respektive maskin bara stödjer sitt eget lands PS- och PS2-spel samt att man i Japan bekräftar ett val med O istället för med X (gäller dock bara i konsolens menyer eftersom spelens menyer är anpassade efter var man köpte dem).

Redigerat av hofwing, 09 januari 2007 - 13:57.


#42

Postad 09 januari 2007 - 15:54

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0

Precis, Blu-ray filmerna i USA är region A (samma som Japan) och vi i Europa kommer få region B (tillsammans med Afrika). Spelen är regionsfria


Aha. Justdet.. knepigt, Region 1 är så mkt bättre med olika varianter och fler utbud av filmer, men då får man beställa allt o så från utlandet. Iofs är inte det så farligt. Det lutar iaf åt ett amerikanskt åt mig kontra europeiskt.

I HD är det ingen skillnad, om man tänkt köra i SD dock måste man ha en TV som klarar NTSC.


Fast vi har ju inte ens något sänt i NTSC i Sverige. Inte på TV iaf.. det skulle vara om någon kanske har en vanlig dvdspelare som är köpt i USA t.ex?

Eller hur menar du? SD står för Standard Def det är typ det jag förstod av just den meningen :(

Den enda direkta skillnaden jag kan komma på är att respektive maskin bara stödjer sitt eget lands PS- och PS2-spel samt att man i Japan bekräftar ett val med O istället för med X (gäller dock bara i konsolens menyer eftersom spelens menyer är anpassade efter var man köpte dem).


Aha, ok, spelar ingen roll det där då ;)

Redigerat av shuriken, 09 januari 2007 - 15:55.


#43

Postad 09 januari 2007 - 16:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Film vill man ändå importera då filmer är bra mycket billigare i tex USA.

#44

Postad 09 januari 2007 - 16:55

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Fast vi har ju inte ens något sänt i NTSC i Sverige. Inte på TV iaf.. det skulle vara om någon kanske har en vanlig dvdspelare som är köpt i USA t.ex?

Eller hur menar du? SD står för Standard Def det är typ det jag förstod av just den meningen :(

<{POST_SNAPBACK}>


Jag menar bara att om man köper en PS3 och vill köra den på en vanlig TV (icke HD) så måste man vara säker på att den TV:n klarar av att ta emot NTSC-signaler. Kör man däremot på en HD-skärm så spelar det ingen roll eftersom det inte finns något PAL- eller NTSC-format inom det.

#45

Postad 09 januari 2007 - 17:13

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0
Här en också. Har precis uppdaterat och nu ska den stängas av igen för byte av HD. :(

Och vad tyst den är.. menyerna är helt suveränt läckra och tydligen så ska alla konsumentprylar från SONY ha liknande menyer i framtiden.. Läckrisch!

Powerknappen var kul också.

Såhär 20 min i in ps3ägandet så har man inte haft häftigare upplevelser än det där.
;)

#46

Postad 09 januari 2007 - 17:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tycker UI't är det som är sämst. Mörkt och trist och inte speciellt användarvänligt. Det är betydligt lättare att navigera på 360. Hoppas de stöjder lite teman sen så man kan få bort det mörka trista utseendet som finns nu.

#47

Postad 09 januari 2007 - 17:29

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0

Jag menar bara att om man köper en PS3 och vill köra den på en vanlig TV (icke HD) så måste man vara säker på att den TV:n klarar av att ta emot NTSC-signaler. Kör man däremot på en HD-skärm så spelar det ingen roll eftersom det inte finns något PAL- eller NTSC-format inom det.

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, då förstår jag. Tack.

Synd att när vi i en tid där vi försöker standardisera format osv, så kommer ett nytt formatkrig, BD vs HD-DVD. Riktigt synd!

Ja isf blir det nog en amerikansk för mig. Skulle vilja ha 60gb men jag är tveksam till om jag kommer lyckas få en under 6000 kr inkl frakt. Eller?

Tips på vart jag ska beställa från? psxcare.com är ju dubbla ******** priset!

#48

Postad 09 januari 2007 - 17:44

Unregistered9f576a75
  • Unregistered9f576a75
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hallå... :(

Är nu andra dan med pärlan och kan bara säga att det är en imponerande och kul liten leksak.

Testat de flesta demos och sålångt är det GTHD som imponerat , bara man stänger av allt skit så bilen inte sladdar och bromsar så är det ju hur fint som helst att glida runt och jädrar vad snyggt det är!!! bara att njuta när man kollar på repriserna efter ett lyckat varv i 1080p..

Motorstorm verkar ju också kul.. ;-)

Resistance kommer det bli mycket leka med känns det som , kul och snyggt FPS, inte helt van SIXAXIS dock , tycker så långt att XBOXens STORA originalkontroller är skönast till FPS.

Sitter och skriver detta ifrån Linux i 1080p vilket funkar klockrent med trådlöst Tang/Mus, enda som irriterar är "sorgkanterna" runt bilden, de har lämnat bra mkt. luft .. :-|

BluRay funkar skitbra och kan inte klaga på bilden testade att kolla på DVD direkt efter jag kollat på introt till Swordfish , var så man höll på att spy.. :-)
Har bara Swordfish och Talladega så långt men då det inte lär bli några mer inköp på DVD framöver så lär det snabbt ändra sig... ( Köpte swordfish på MediaMarkt för övrigt ,229kr ) --

Men men , jäkligt omponerad av PS3'an!!!

PSP-kopplingen kvar att testa..

/Skalle

#49

Postad 09 januari 2007 - 17:59

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
shuriken:

Om du inte är i absolut behov av wi-fi och minneskortsläsare så rekommenderar jag dig att köpa en 20GB-version istället, det går ju att sätta i större hårddisk själv.

#50

Postad 09 januari 2007 - 18:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tyckte GT HD var marginellt snyggare än GT 4 till ps2 :( Inget speciellt. Motorstorm demot är som sagt riktigt schysst. Resistance är jäkligt bra och sixaxis ganska menlöst men de kanske utnyttjar det bättre i kommande spel. Annars håller jag med. Verkar vara en stabil pjäs. Linux är inget som intresserar mig dock. Har redan en dator kopplad till Tvn så det får räcka med det.

Bara kollat på Talladega Nights och det ser ut som en DVD så jag kan inte uttala mig om hur bra bluray är. Får väl köpa en ordentlig film senare.

Lite feta spel nu bara så hade allt varit frid och fröjd ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.