Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Nintendo DS *

300 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 14 juli 2006 - 10:50

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Sket på mig igår kväll när jag satt å spelade New Super Mario Bros.
Telefonen ringde och jag satte spelet på paus.
Till min förskräckelse såg jag då hela 8 st döda pixlar som lös elakt i rött! jag blev helt knäckt och visste inte vad jag skulle ta mig till. vad jag hade hört var det ju psp:n som hade problem med döda pixlar, inte ds:n.
När jag väl hade tagit mig igenom den första initiala chocken så tänkte jag att det inte gjorde speciellt mycket, eftersom det var så många döda pixlar så borde det ju definitivt gå på någon form av pixelgaranti. Sen hade jag ju nästan klarat hela spelet å då gjore det ju inget att den åker iväg på reparation ett par veckor, då hinner man få en till lön å köpa nåt till spel dessutom.

men sen kom en liten tanke, "men vänta nu, vilken bana är det jag har pausat spelet på, och varför har jag inte sett dem tidigare, till exempel i laddningsscenen innan varje bana där bilden nästan är helsvart sånär som på hur många extraliv man har visas? hmm, jag är inne i ett slott med lava, hmmm. brukar det inte flyga "partiklar" i luften på dessa banor? Och brukar inte dessa partiklar vara ungefär 1 till några st pixlar stora? Och brukar inte dessa vara röda till orangea i färgen?

*klickar igång spelet igen*

JAAAAAA, mina döda pixlar flyttar på sig *krama om DS:t*


hehe, jaja, det var min kväll igår iaf. det och att jag kollade på transporter 2. rolig film. nonstop action (dock var ju vissa stunts överdrivna, där var ettan bättre. och varför går bilen aldrig sönder? borde det inte ens bli en repa i lacken om dom står å sprejar den med kulor från pistoler och k-pistar?).

edit:stavfel..

Redigerat av didrik, 14 juli 2006 - 13:25.


#102

Postad 14 juli 2006 - 12:13

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
hittade en intressant artikel på ign.
Max Mass Storage

Det är en 4 gigs hårddisk som man placerar i gba sloten (slot-2) och som gör om ds:n till en "musik/video och andra hemmgjorda program"-spelare. dessutom är det en helt open source baserad grej så att alla som vill utveckla något program till den kan göra det. finns redan nu olika typer av homebrew program och spel ute till den.


det enda nackdelen med den är att det kommer sticka ut lite på undersidan av ds:n, ltie synd.

#103

Postad 14 juli 2006 - 12:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Didrik: :) :D

Edit: Angående pixlarna såklart, 8 döda pixlar på NDS som du dessutom aldrig sett tidigare... :huh:

Redigerat av Zoiler, 14 juli 2006 - 12:36.


#104

Postad 14 juli 2006 - 14:56

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

hittade en intressant artikel på ign.
Max Mass Storage

Det är en 4 gigs hårddisk som man placerar i gba sloten (slot-2) och som gör om ds:n till en "musik/video och andra hemmgjorda program"-spelare. dessutom är det en helt open source baserad grej så att alla som vill utveckla något program till den kan göra det. finns redan nu olika typer av homebrew program och spel ute till den.


det enda nackdelen med den är att det kommer sticka ut lite på undersidan av ds:n, ltie synd.

<{POST_SNAPBACK}>


Finns sen länge ett gäng olika "minnen" att köpa till sin DS, så man kan köra homebrew, filmer, bilder, musik etc. tom några som inte sticker ut från en DS lite. Dessa är dock inte hdbaserade utan bygger på flashminnen eller transflash kort. Funderar själv starkt på ett sk G6 Flash 3 Lite men har lite svårt att släppa Advance Wars. Vet faktiskt inte om jag nånsin kommer tröttna på det spelet :)

/LillKille

#105

Postad 14 juli 2006 - 15:34

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • Forumräv

  • 842 inlägg
  • 0
Finns det ngra svenska sidor som säljer fodral samt något skärmskydd eller dyl. till DS lite?

Ska man köpa svart eller vit?

#106

Postad 15 juli 2006 - 09:50

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

Finns det ngra svenska sidor som säljer fodral samt något skärmskydd eller dyl. till DS lite?

Ska man köpa svart eller vit?

<{POST_SNAPBACK}>


Gametronics har nog det du söker.

http://www.gametroni...ts.aspx?cat=193

Svart eller vit... Det finns nog bara ett svar på den frågan för att man ska bli helt nöjd.

Båda. :)

#107

Postad 15 juli 2006 - 20:27

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
hur får man DS:n kopplad mot internet? jag har Wifi hemma men den verkar inte vilja komma ut på nätet genom bara routern iaf. hur göra?? :)

#108

Postad 16 juli 2006 - 13:23

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

hur får man DS:n kopplad mot internet? jag har Wifi hemma men den verkar inte vilja komma ut på nätet genom bara routern iaf. hur göra?? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Har du gått igenom Nintendos komma igång guide?

http://www.nintendow...ttingStarted.do

På dom sidorna bör du hitta all information för att komma igång.
Tänk på att du kan inte använda högre kryptering är WEP heller om du ska använda Nintendo WiFi connection med din DS.

#109

Postad 17 juli 2006 - 08:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt en Nintendo DS också, kunde inte hålla mig. Det blev en vit DS Lite med Mario, Metroid och Mario&Luigi: Partners in time. Jag ville ha lite äventyrsspel som man kan spela nu i sommar. Sen tror jag att det kommer bli perfekt med en DS till Nintendo Wii då vissa spel kommer stödja varandra på båda konsolerna.

Redigerat av BioBerra, 17 juli 2006 - 08:48.


#110

Postad 18 juli 2006 - 11:44

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Fick min DS Lite idag och måste säga att av det lilla jag testat så imponerar konsolen på mig. Touch screenen är ju helt grym och det nya Mario har sån otrolig spelkänsla och retro-feeling. Har bara hunnit spela de 2 första banorna i Mario men jag är redan kär ;)

#111

Postad 18 juli 2006 - 12:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Fick min DS Lite idag och måste säga att av det lilla jag testat så imponerar konsolen på mig. Touch screenen är ju helt grym och det nya Mario har sån otrolig spelkänsla och retro-feeling. Har bara hunnit spela de 2 första banorna i Mario men jag är redan kär  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Välkommen till gänget ;) . Köp Trauma Center för en riktigt grym användning av touchscreenen :lol:

#112

Postad 18 juli 2006 - 13:33

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Jag är också sugen på Trauma Center men är rädd att det kommer bli svårt att utföra hjärnoperationer i bilen på landsväg? lätt hänt att pannloben blir till en gegga då kanske?

lr är det inte så känsligt?

annars kommer jag nog att införskaffa Super Mario 64DS.

#113

Postad 18 juli 2006 - 15:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag är också sugen på Trauma Center men är rädd att det kommer bli svårt att utföra hjärnoperationer i bilen på landsväg? lätt hänt att pannloben blir till en gegga då kanske?

lr är det inte så känsligt?

Det är inga "riktiga" operationer, bara i början, sen blir det mer overkliga fighter mot rörliga virus etc. Man ska t o m disarmera en bomb vid ett tillfälle ;) .

Men det är riktigt roligt, och ger en satisfieringskänsla när man väl klarat uppdraget. Speciellt mot slutet blir uppdragen riktigt svåra och man får gå in i en Zen-Zone där handen riktigt flyger runt och är ett med tanken, för att klara av dem. Ett av de klart bästa spelen på DS och ett spel jag ser fram emot till Wii ;)

Om det inte skumpar för mycket ska det väl inte vara några problem i bilen, de sista uppdragen bör du kanske göra i stilla tillstånd :lol:

annars kommer jag nog att införskaffa Super Mario 64DS.

Det skulle jag inte rekommendera, Mario 64 utan analog spak är inget vidare. Speciellt inte om du redan spelat det.

Redigerat av Zoiler, 18 juli 2006 - 15:04.


#114

Postad 18 juli 2006 - 18:39

skum
  • skum
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Tjenare, har också beställt en DS nu. Undrar om det finns någon info om Fire Emblem kommer att släppas till DS?

#115

Postad 18 juli 2006 - 18:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Tjenare, har också beställt en DS nu. Undrar om det finns någon info om Fire Emblem kommer att släppas till DS?

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns det nog ingen info om, men det kommer såklart släppas förr eller senare. Tror de avvaktar med att utannonsera något iom att det finns så många andra titlar på G just nu. Annars kan du ju alltid spela GBA-spelen men det misstänker jag att du redan gjort :unsure:

DS passar annars perfekt för FE. Lite vassare grafik, samt styra kartan som i Advance Wars med stylus. De kanske kan lägga in lite CG cutscenes också, hade inte vart fel.

Kommer ett till Wii åtminstone.

#116

Postad 18 juli 2006 - 19:22

skum
  • skum
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Zoiler, det där lät ju kanon. Nåja, så länge jag vet att Children of mana kommer så är jag nöjd! :unsure:

#117

Postad 25 juli 2006 - 22:34

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0
Ok, ska skaffa en väska till ds:en nu, men vilken ska jag ha?

Postad bild
Är grymt snygg och stilren. Men har ingen plats för spel, ska jag bry mig om det tycker ni? Vorde smidigt med plats för det också. Men då finns det inga snygga fodral? Vad kör ni med för lösning?

Ska även skaffa NSMB innan jobbet imorgon. :)

Lutar åt den övreväskan och sen en separat lösning för spel.
Bilder på väskan IRL
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Redigerat av Unregisteredc953a7c3, 25 juli 2006 - 22:37.


#118

Postad 12 augusti 2006 - 19:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

En sak som var lite av en besvikelse var att det inte fanns ett mer avancerat "handdatorläge". Jag hade önskat en kalender, möjlighet att anteckna saker, påminnelser, saker-att-göra och dylikt. Finns det att tanka in i enheten på något sätt? Med touch screen hade ju det varit utmärkt att ha.

<{POST_SNAPBACK}>

Hittade en länk som sammanfattar hur homebrewscenen på NDS ser ut och där står att finna bland annat följande program:

DS Organize
The features of a standard PDA make their way to the DS in the DS Organize application. The program offers a bevy of possible uses including a calendar/day planner, address book, to-do list, scribble pad, file browser, text editor, image viewer, song player, WAV recorder, scientific calculator, and multi-language support. Talk about all-inclusive. This is a DS homebrew must-have.


http://www.modojo.com/features/103/5/
http://www.dragonmin...sdev/DSOrganize

Kanske kan vara något, men det krävs tillbehör (hardware) och lite kunskap för att installera.

#119

Postad 17 augusti 2006 - 12:27

Unregistered0103948e
  • Unregistered0103948e
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
De här ser onekligen väldigt intressant ut! He pirr nalta i föttra

mario vs donkey kong 2

#120

Postad 17 augusti 2006 - 22:38

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0

De här ser onekligen väldigt intressant ut! He pirr nalta i föttra

mario vs donkey kong 2

<{POST_SNAPBACK}>

Ohh vill ha faktor, mitt nästa spel ialla fall...

#121

Postad 18 augusti 2006 - 14:12

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0
Jag fick nyss en releaselista från Nintendo:

2006
42 All-Time Classics 29-Sep
Ys Strategy September
Nintendo DS Browser 6-October
Nintendo DS Lite Browser 6-October
Sudoku Master 27-October
Actionloop 27-October
Contact October
New Zealand Story Revolution October
Pokémon Mystery Dungeon: Blue Rescue Team 10-Nov
Mario Slam Basketball 10-Nov
Hotel Dusk: Room 215 24-Nov
Yoshi’s Island 2 1-Dec
Tenchu Dark Secret Q3-Q4
Steel Horizon Q3-Q4
Harvest Moon DS AA Q4
Castlevania Portrait of Ruin Q4
Charlotte´s Web Q4
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass TBC
Metroid Prime Pinball AA TBC
Star Fox DS TBC

#122

Postad 21 augusti 2006 - 21:52

daniel_banan
  • daniel_banan
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag undrar lite om de trådlösa funktionerna

Är det bara trådlöst till en router och sedan vidare ut på internet, eller fungerar det direkt till ett annat nintendo? Dvs kan man sitta två stycken i soffan med varsitt nintendo och lira mot varandra?

#123

Postad 23 augusti 2006 - 15:04

krib
  • krib
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0

Är det bara trådlöst till en router och sedan vidare ut på internet, eller fungerar det direkt till ett annat nintendo? Dvs kan man sitta två stycken i soffan med varsitt nintendo och lira mot varandra?

<{POST_SNAPBACK}>

Det beror på spelet, men jag har testat både spel över Internet och kommunikation mellan två DS. Så båda sätten stöds. Men som sagt, hur det fungerar beror på hur utvecklarna av spelet tänkt att det ska fungera.

#124

Postad 25 augusti 2006 - 15:14

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Har precis köpt ett DS och väntar på att spelet jag beställt ska komma. Tänkte bara höra med er vad ni tror, behöver man köpa sådana skydd till skärmarna eller hur gör ni? Risk för betydande slitage osv annars?

#125

Postad 26 augusti 2006 - 06:17

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Har precis köpt ett DS och väntar på att spelet jag beställt ska komma. Tänkte bara höra med er vad ni tror, behöver man köpa sådana skydd till skärmarna eller hur gör ni? Risk för betydande slitage osv annars?

<{POST_SNAPBACK}>


Köp skärmskydd direkt det kostar inte så mycket och du skyddar dig från repor med 100% Kan va svårt att få på skydden bra första gången innan man fattar hur man ska göra riktigt, jag fick köpa två paket eftersom första gången så misslyckades jag så svårt att jag var tvungen att köpa ett nytt sånt paket, men andra gången blev det helt perfekt. Så jag är hetl klart nöjd, köpte mitt skydds paket på game för 199:- tror jag fick med dom två skydds platorna, två stylus pennor, en putsduk och en stickad strumpa som du kan stoppa dsen i.

#126

Postad 27 augusti 2006 - 21:34

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0

Har precis köpt ett DS och väntar på att spelet jag beställt ska komma. Tänkte bara höra med er vad ni tror, behöver man köpa sådana skydd till skärmarna eller hur gör ni? Risk för betydande slitage osv annars?

<{POST_SNAPBACK}>


Köp skärmskydd direkt det kostar inte så mycket och du skyddar dig från repor med 100% Kan va svårt att få på skydden bra första gången innan man fattar hur man ska göra riktigt, jag fick köpa två paket eftersom första gången så misslyckades jag så svårt att jag var tvungen att köpa ett nytt sånt paket, men andra gången blev det helt perfekt. Så jag är hetl klart nöjd, köpte mitt skydds paket på game för 199:- tror jag fick med dom två skydds platorna, två stylus pennor, en putsduk och en stickad strumpa som du kan stoppa dsen i.

<{POST_SNAPBACK}>

Har repskydd och polaren har inte det. Efter ett x antal timmar med minigames på NSMB så kommer han ångra sig. Inte gjort det hitils men hans skärm är repig. Bara dumsnålt enligt mig att inte köpa skydd.

#127

Postad 31 augusti 2006 - 15:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Måste bara inflika med lite spelförsäljning, japanerna är helt galna i DS. Detta är försäljning mellan 21-27 Augusti. Nya Final Fantasy 3 sålde 500 000 på en vecka, topp 10 listan innehåller enbart DS spel. Helt otroligt :) .
--------------------
01 NDS FF3 - 503.051 / NEW
02 NDS NEW SMB - 65.556 / 2.901.264
03 NDS Rune Factory - 42.210 / NEW
04 NDS Brain Age 2 - 41.784 / 3.073.195
05 NDS Cooking Navi - 37.326 / 384.045
06 NDS Tamagotchi 2 - 30.504 /430.933
07 NDS Mario Basketball 3on3 - 30.355
08 NDS Animal Crossing WW - 30.023 / 3.149.131
09 NDS Brain Age - 22.866 / 2.736.150
10 NDS English Training - 17.465
---------------------

Redigerat av Zoiler, 01 september 2006 - 01:10.


#128

Postad 03 september 2006 - 21:39

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
när släpps Star Fox Command här i sverige?

ser att spelet finns listat på gamerankings...

#129

Postad 06 september 2006 - 19:35

Unregistered59e8425d
  • Unregistered59e8425d
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
Snart kan man även spela mp3 på sin DS :unsure:
http://www.gamesindu...e.php?aid=19475

#130

Postad 08 september 2006 - 20:00

Unregistered0103948e
  • Unregistered0103948e
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Detta har dock inte ett smack med ds lite att göra, men de har onekligen många likheter. Toshibas nya laptop, pretty nice om jag får säga de my self.

Toshibas nya laptop

#131

Postad 19 september 2006 - 21:39

catalyst7
  • catalyst7
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Bioware utvecklar till DS, woho!! Länk

#132

Postad 08 oktober 2006 - 18:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Heh, skulle visa min kusin min DS på släktfest igår. Ska väl vara glad att jag fick behålla den överhuvudtaget när hon skulle gå, till slut satt alla därnere som besatta och spelade och ville prova B) . Och de spelar inte normalt sett.

Spelen var Big Brain Academy och Dr. Kawashima's Brain Training :blink:

Edit: Kan ju quouta mig själv också:

Måste bara inflika med lite spelförsäljning, japanerna är helt galna i DS. Detta är försäljning mellan 21-27 Augusti. Nya Final Fantasy 3 sålde 500 000 på en vecka, topp 10 listan innehåller enbart DS spel. Helt otroligt  .


Pokemon släpptes för någon vecka sedan i Japan... 1,5 miljoner sålde de på 1 vecka. Nytt rekord för Pokemon. Köerna var rätt långa.

:)

Redigerat av Zoiler, 08 oktober 2006 - 18:23.


#133

Postad 14 oktober 2006 - 15:06

Antfly
  • Antfly
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Blir lätt att slänga in en beställning på FFIII på www.dvdboxoffice.com när de släpper det där :)

#134

Postad 02 november 2006 - 00:06

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Children of mana beställt på dvdboxoffice :huh: kommer inom 1 till 5 dar.

och under tiden introt til castlevania portait of ruines, måste säga att det är mycket snyggt.

länk http://www.gamevideo...m/video/id/7185

Redigerat av rio4you, 02 november 2006 - 00:30.


#135

Postad 02 november 2006 - 01:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

och under tiden introt til castlevania portait of ruines, måste säga att det är mycket snyggt.

länk http://www.gamevideo...m/video/id/7185

<{POST_SNAPBACK}>

Har hört mycket gott om PoR (mer än DoS t o m) men slutade kolla på ny media efter utannonseringen under E3. Vill inte spoila det roliga :)

#136

Postad 02 november 2006 - 02:47

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

och under tiden introt til castlevania portait of ruines, måste säga att det är mycket snyggt.

länk http://www.gamevideo...m/video/id/7185

<{POST_SNAPBACK}>

Har hört mycket gott om PoR (mer än DoS t o m) men slutade kolla på ny media efter utannonseringen under E3. Vill inte spoila det roliga :)

<{POST_SNAPBACK}>


Det är bara sex veckor kvar till släpp (i usa) så det blir nog import på den med, tydligen om man förbokar i visa butiker så ska man få ett ganska tungt 20th anniversary pak med massa grejer, finns på denna sajten någon som köpt från gamespot.com? man vill verkligen ha den bonusen :P

länk http://www.gamestop....uct_id=B180197A

#137

Postad 02 november 2006 - 14:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

någon som köpt från gamespot.com?

Har verkligen Gamespot en internetbutik då, trodde det var en ren spelsida :D :P

Nu har även Elite Beat Agents kommit till USA, mer känt som musikspelet Ouendan från Japan. Var en väldig hype över det spelet när folk importerade från Japan.

IGN gav det 9.5 :P :)

http://ds.ign.com/ar...3/743324p2.html

#138

Postad 02 november 2006 - 18:13

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

någon som köpt från gamespot.com?

Har verkligen Gamespot en internetbutik då, trodde det var en ren spelsida :D :P

Nu har även Elite Beat Agents kommit till USA, mer känt som musikspelet Ouendan från Japan. Var en väldig hype över det spelet när folk importerade från Japan.

IGN gav det 9.5 :P :)

http://ds.ign.com/ar...3/743324p2.html

<{POST_SNAPBACK}>


B) jag menar så klart gamestop.com

och min kompis har den japanska versionen av det spelet och jag kan säga att det är svårt men kul, det kanske blir att man köper det spelet också B)

#139

Postad 02 november 2006 - 19:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

och min kompis har den japanska versionen av det spelet och jag kan säga att det är svårt men kul, det kanske blir att man köper det spelet också :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas det är riktigt svårt. Jag älskar utmanande spel så länge det är fair utmaning och inte beror på kontrollissues etc. Trauma Center och Daigasso Band Brothers- två av DS bästa spel har dessa kvaliteér.

#140

Postad 03 november 2006 - 05:31

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

och min kompis har den japanska versionen av det spelet och jag kan säga att det är svårt men kul, det kanske blir att man köper det spelet också :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas det är riktigt svårt. Jag älskar utmanande spel så länge det är fair utmaning och inte beror på kontrollissues etc. Trauma Center och Daigasso Band Brothers- två av DS bästa spel har dessa kvaliteér.

<{POST_SNAPBACK}>



Kära Zoiler du har verkligen bra smak när det kommer till spel, sitter själv med daigasso brothers och älskar det :) synd att expansion carten inte sitter så snyggt på ds liten, men det är väl som en dagens i-lands problem grej :angry:

#141

Postad 03 november 2006 - 08:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Elite Beat Agents är ett måste. Jag är en sucker för musikspel. Har redan Guitar Hero och Donkey Konga hemma med plastgitarrer och bongotrummor :angry:

#142

Postad 03 november 2006 - 15:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Kära Zoiler du har verkligen bra smak när det kommer till spel, sitter själv med daigasso brothers och älskar det :)

<{POST_SNAPBACK}>

Nämen, ser man på :) . Har du provat Trauma Center nån gång?

Gameinformer gillade inte Elite Beat Agents, de gav det 6,75 och 7,75 :angry: . Tråkmånsar.

#143

Postad 03 november 2006 - 15:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Trauma Center är grymt. Blir säkert bra till Wii också.

#144

Postad 03 november 2006 - 17:46

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Kära Zoiler du har verkligen bra smak när det kommer till spel, sitter själv med daigasso brothers och älskar det ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Nämen, ser man på :) . Har du provat Trauma Center nån gång?

Gameinformer gillade inte Elite Beat Agents, de gav det 6,75 och 7,75 :angry: . Tråkmånsar.

<{POST_SNAPBACK}>



jag testa bara första banan på truma center om och om igen, men jag fick bara D i betyg hela tiden, så det är nog ganska svårt, men det kommer bli ett givet spel för mig till Wii,

Va tråkiga dom e dom kan väl inte fattat hur man ska spela spelet :)

#145

Postad 03 november 2006 - 19:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

jag testa bara första banan på truma center om och om igen, men jag fick bara D i betyg hela tiden, så det är nog ganska svårt, men det kommer bli ett givet spel för mig till Wii,

<{POST_SNAPBACK}>

Ah, men betygen är inte rättvisa. Jag fick D betyg på en av inledningsbanorna (efter jag varvat spelet) trots att jag gjorde om dem helt perfekt utan misstag och skitsnabbt. Så jag struntade i betygen och spelade bara spelet =P. Blir svårt nog ändå mot slutet.

#146

Postad 04 november 2006 - 21:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Elite Beat Agents är ruskigt bra. Testade det nyss. Rekommenderar det starkt!

#147

Postad 12 november 2006 - 12:17

Unregistered4af3c05c
  • Unregistered4af3c05c
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Hej,

En liten n00big fråga från en som funderar på att köpa denna DS Lite. Kan man och i så fall hur kollar man på film? Och i så fall vilka format visar den det i? Är det via SD kortet, eller köper man filmer i cartridgeformat?

Thanks på forehand
H

#148

Postad 12 november 2006 - 12:38

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Visst kan du kolla på film, men jag skulle inte rekommendera det. DS klarar inte att visa film "out of the box", men det finns olika lösningar för detta. Nintendo har PlayChan och Datel har Media Player. Gillar inte någon av dessa lösningarna själv.

Film på cartridge går att köpa till GameBoy Advance, vilka också fungerar på DS. Men förvänta dig ingen vidare kvalitet eller någon riktigt långfilm.

Det finns även en mängd flashkort som kan spela mp3:or och film. Det jag tycker är mest intressant just nu är DS-Xtreme ( http://www.ds-x.com ).

Men är det film du är ute efter så bör du köpa en PSP istället. När du väl fastnat för din DS, så lär du bara vilja spela hela tiden :P

#149

Postad 12 november 2006 - 13:17

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0
Jag har köpt DS-Xtreme till min dotters DS. Värt varenda öre :P

Matte.

Redigerat av Zoiler, 12 november 2006 - 15:08.


#150

Postad 13 november 2006 - 23:46

rio4you
  • rio4you
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Tre Timmar in på Children of mana och jag kan säga att det är bara att importera om ni inte orkar vänta till mars 2007 (eu release) för ett roligt hack and slash rpg i traditionel stil. Jag håller på att power levela för tillfället så jag vet inte riktigt hur story drivet det är men det är vilket fall fin fyllig sprite grafik och en tight lätt att lära spel mekanik.

Här e trailern till FF12 från tokyo gameshow.

http://www.gametrail...er.php?id=14280



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.