Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Laserdisc / laserdisk - feedback önskas

533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 08 november 2009 - 20:06

fittefan
  • fittefan
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
hej är det någon som vet något om denna spelare

Philips LDP410

tacksam för hjälp

#152

Postad 09 november 2009 - 00:21

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Hej

Det "ser" ut som en Pal maskin.....alltså inte tillgång till det "stora" utbytet av film, ingen DD5.1 och heller ingen sidvändning
sen att Pal är en bättre standard än NTSC är ju obetydligt idag du köper ju inte en ld för den överlägsna bildkvaliten

Mvh Martin

det måste väl finnas en Pioneer till dig me:)

Redigerat av Metalmartin, 09 november 2009 - 00:24.


#153

Postad 12 november 2009 - 08:15

Unregistered2b49caf0
  • Unregistered2b49caf0
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej!

Jag hittar inte mycket om denna spelare, men om det är en PAL-maskin så är det inget att rekomendera. Utbudet på PAL var kasst och även om det tekniskt sett borde vara bättre bild så var det oftast INTE det.

Satsa på en Pioneer som går att hitta i alla prisklasser och är relativt lätta att komma över. Finns väl egentligen ingen anledning att köpa ett annat märke?

//mondo

#154

Postad 12 november 2009 - 18:46

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 0
Är det en Singapore model av Pioneer CLD-959?

E-Bay

#155

Postad 15 november 2009 - 14:04

Wolfsong
  • Wolfsong
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Finns det fortfarande något intresse för LD spelare och filmer? Tänkte lägga ut min på försäljning men undrar om det ens är värt det.

Oavsätt så har jag lagt upp en annons nu:
Länken borttagen. Pioneer DVL-909 spelaren är såld

Även en NTSC till PAL konverterare finns till salu:
https://www.minhembi.../marknad/261686

Redigerat av Wolfsong, 16 november 2009 - 14:21.


#156

Postad 17 november 2009 - 07:35

Unregistered2b49caf0
  • Unregistered2b49caf0
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Det verkade gått undan med DVL-909an...

Vet nån vart i landet den tog vägen och vad den gick för? Fanns det några discar också?

//mondo

#157

Postad 17 november 2009 - 09:21

Wolfsong
  • Wolfsong
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Inte säker på vart den tog vägen. La det inte på minnet. "Conexito" från formet här skickade ett PM och köpte den, han veckopendlar förbi Uppsala som ska hämta den nästa vecka.

Jag la ut ett packet för 2000:- inklusive "Star Wars Trilogy: SE Boxen", "Bio-Dome", "Face/Off" och "In Love And War".
Kanske känns lite billigt men det känndes bra att bli av med den innan jag flyttar utomlands.

Nypris för DVL-909 när jag köpte den var 12500:- (inklusive import kostnader). Försöker minnas när det var genom att komma fram till vilken lägenhet jag bodde i... tror det var våren 1998. Det var fel på den första spelaren jag fick av modellen DVL-9, och det tog ett tag att få den nya spelaren, så det kan ha varit hösten 1998.

Redigerat av Wolfsong, 17 november 2009 - 09:27.


#158

Postad 23 november 2009 - 15:17

Unregistered00fa0c1d
  • Unregistered00fa0c1d
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Inte säker på vart den tog vägen. La det inte på minnet. "Conexito" från formet här skickade ett PM och köpte den, han veckopendlar förbi Uppsala som ska hämta den nästa vecka.

Jag la ut ett packet för 2000:- inklusive "Star Wars Trilogy: SE Boxen", "Bio-Dome", "Face/Off" och "In Love And War".
Kanske känns lite billigt men det känndes bra att bli av med den innan jag flyttar utomlands.

Nypris för DVL-909 när jag köpte den var 12500:- (inklusive import kostnader). Försöker minnas när det var genom att komma fram till vilken lägenhet jag bodde i... tror det var våren 1998. Det var fel på den första spelaren jag fick av modellen DVL-9, och det tog ett tag att få den nya spelaren, så det kan ha varit hösten 1998.


2k det var billigt för ett "paket" med en dvl 909.

mvh Isobarik

#159

Postad 01 januari 2010 - 18:23

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Är laserdiscarna värda något fortfarande?

Jag har ett gäng filmer kvar, bl a:

Star Wars Trilogin - Original
The Abyss Special Edition - Boxen med 3 discar
The Golden Age of Looney Tunes 1933-1948 - box med ett gäng discar
La Femme Nikita
The Big Blue
Beverly Hills Cop 1, 2 & 3
Waynes World 1 & 2
The Adventures of Ford Fairlane
Highlander
King Kong & The Son of Kong - Dubbelpack 1933/1934
The Frighteners
Spaceballs
Top Secret
Demolition Man
Independence Day
The Fifth Element
Stargate
Naked Gun 1, 2 & 3
Outbreak
Fantasia
Spawn
Indiana Jones 1 & 2
The Princess Bride
True Lies
Twister
Hellraiser 1, 2 & 3
+en hel del till jag inte orkar räkna upp :(

Alla är NTSC originalfilmer.

Det kan ju vara kul att ha kvar men säljer nog gärna om det är värt något.

#160

Postad 01 januari 2010 - 18:45

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Jag håller fortfarande liv i min LD-samling och har märkt att de senaste 2-3 åren har priserna dalat rejält, förutom de svåra titlarna som faktisk ökat i värde!

Standardtitlarna som de på din lista går för ett par dollar styck, medan topptitlarna fortfarande säljs för över $500. Back to the Future (på MUSE) såldes nyligen för över $800 på eBay, och U-571 som ligger ute just nu kommer nog att gå dyrt. Håll koll på den!

Som regel är de svåra MUSE-titlarna dyrast, tätt följda av Japan-släppen 2000-2001 (speciellt de från hösten 2001). Squeeze-discarna (inklusive Toshibas 4) håller fortfarande värdet, medan DTS-utgåvorna har tappat lite.

Jag kan vara intresserad av The Golden Age of Looney Tunes 1933-1948, om du har vägarna förbi stan?

#161

Postad 01 januari 2010 - 19:15

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
...måste bara tillägga att det känns lite tungt att lägga $400-500 för exempelvis M:I 2, The Cell, 6th Day och U-571 och på vägen hem se dem i ICAs reaback med "2 för 99.-". Men vad gör man inte för att komplettera samligen :(

För tillfället innehåller den bland (väldigt mycket) annat;
Pioneer HLD-X0
Pioneer HLD-X9
Sony MSC-4000 (MUSE-Decoder)
Pioneer RFD-1 (AC-3 RF-Demodulator)

+

Jaws (den allra första discen från 1978!)
Majoriteten av de sista Japansläppen 2000-2001
Samtliga Squeezediscar (inklusive Toshibas 4)
Ett rejält gäng MUSE-discar.
m.m.m.m.

#162

Postad 04 januari 2010 - 18:28

fittefan
  • fittefan
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hej är pioneer CLD-D580 något att ha????
Finns det svensk text på några ld filmer alls. ?????
ska man satsa på pal eller ntsc?????

#163

Postad 05 januari 2010 - 10:57

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Hej
cld 580 e helt ok som spelare hade innan en cld390 som ju e lillebror i nasta arsmodel.

Nej ingen Svensk txt och Ntsc ska du ha om du ska ha

mvh Martin

Redigerat av Metalmartin, 05 januari 2010 - 10:59.


#164

Postad 05 januari 2010 - 11:56

acarlsson
  • acarlsson
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Finns det svensk text på några ld filmer alls. ?????

Nej, inte vad jag vet.

ska man satsa på pal eller ntsc?????


NTSC

#165

Postad 06 januari 2010 - 21:45

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0

... och U-571 som ligger ute just nu kommer nog att gå dyrt. Håll koll på den! ...

Vad var det jag sa. Över $600 för den, och nu ligger nästa raritet ute; M:I 2. Jag kanske borde sälja mina filmer från -00/-01 i ett paket för $8000 :)

#166

Postad 12 januari 2010 - 11:37

Unregistered2b49caf0
  • Unregistered2b49caf0
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej!

Slänger in en fråga om RF-Demodulatorer här, då detta verkar vara den aktivaste LD-tråden...

Är på jakt efter ett par RF-Demodulatorer. Finns ju inte så många att välja bland eller att tillgå. Verkar inte cirkulera så många till salu. Är det någon som har några åsikter och erfarenheter? Följande är väl de vanligaste?
Yamaha APD-1
Kenwood DEM-999D
Pioneer RFD-1
Vad är era erfarenheter av priser?

Har sett att det finns nån SONY också, samt några dyrare som jag aldrig sett cirkulera.

//mondo

#167

Postad 25 januari 2010 - 14:55

Unregistered2b49caf0
  • Unregistered2b49caf0
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej!

Har eventuellt en Lexicon LDD-1 AC3/RF-Demodulator på gång tillsammans med lite annat. Kommer troligtvis inte att behålla den. Nån som är intresserad av en sådan?

//mondo

#168

Postad 25 januari 2010 - 17:57

Unregisteredf2c3ef7e
  • Unregisteredf2c3ef7e
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Fick tag i en Sony Mod Rf1 om jag inte minns fel på namnet via ebay. Frågan är dock, undrar du över priserna eller något annat?

Dom ligger kring 1000-1500 om du får tag i en i sverige. usa något under fast då riskerar du tull och moms.

Var jätte nöjd med min demodulator fast sålde den då jag tyckte det blev lite överflödigt. Stereoljudet är oftast riktigt bra på LD och kör numera ProLogicII och det låter smäckert.

Vad har du för spelare ?

Roligt att denna tråd lever fortfarande, jag som startade den 2006.

Hej!

Slänger in en fråga om RF-Demodulatorer här, då detta verkar vara den aktivaste LD-tråden...

Är på jakt efter ett par RF-Demodulatorer. Finns ju inte så många att välja bland eller att tillgå. Verkar inte cirkulera så många till salu. Är det någon som har några åsikter och erfarenheter? Följande är väl de vanligaste?
Yamaha APD-1
Kenwood DEM-999D
Pioneer RFD-1
Vad är era erfarenheter av priser?

Har sett att det finns nån SONY också, samt några dyrare som jag aldrig sett cirkulera.

//mondo



#169

Postad 26 januari 2010 - 00:58

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Var jätte nöjd med min demodulator fast sålde den då jag tyckte det blev lite överflödigt. Stereoljudet är oftast riktigt bra på LD och kör numera ProLogicII och det låter smäckert.

Vad har du för spelare ?

Roligt att denna tråd lever fortfarande, jag som startade den 2006.


Jag slälv kör ju med det gamla försteget med Ac3 ingång och det låter ju säkert urbra med DPL 2 men faen när när det klickar till i reläet och Ac-3 dolby digtal tänds och thx loggan kommer flygandes. dom e man nöjd.

#170

Postad 27 januari 2010 - 19:36

Unregistered7a7cefc3
  • Unregistered7a7cefc3
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Har nu dammat av min härliga gamla LD-spelare, Ett kärt återseende indeeed ända tills följande hände:
Först.......jag kan spela film på den, men vägen dit är snårig.

När jag slår på den åker cd-trayen ut automatiskt. Sedan när jag trycker på LD-knappen på spelaren sker samma sak igen och igen. Till slut kommer LD-trayen ut. Sätter in filmskiva, stänger,trycker på play, den funderar och sedan åker LD-trayen ut och jag stänger, den kommer ut igen och sedan efter det åker den inte ut, utan filmen startar. Irriterande.

Någon?

#171

Postad 27 januari 2010 - 21:46

acarlsson
  • acarlsson
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

När jag slår på den åker cd-trayen ut automatiskt. Sedan när jag trycker på LD-knappen på spelaren sker samma sak igen och igen. Till slut kommer LD-trayen ut. Sätter in filmskiva, stänger,trycker på play, den funderar och sedan åker LD-trayen ut och jag stänger, den kommer ut igen och sedan efter det åker den inte ut, utan filmen startar. Irriterande.

Någon?


Jag hade liknande problem med min Pioneer. Men efter en stund är den glad och funkar som vanligt. Det är typ som att den måste bli varm innan den är nöjd.

Eller så är det nån rem som slirar el motsv.

#172

Postad 27 januari 2010 - 22:43

Unregistered7a7cefc3
  • Unregistered7a7cefc3
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Jag hade liknande problem med min Pioneer. Men efter en stund är den glad och funkar som vanligt. Det är typ som att den måste bli varm innan den är nöjd.

Eller så är det nån rem som slirar el motsv.


Stort tack för tipset! Du skrev att du hade problem. Så det är över menar du?

#173

Postad 27 januari 2010 - 22:47

acarlsson
  • acarlsson
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Stort tack för tipset! Du skrev att du hade problem. Så det är över menar du?


Ja, det återkommer enbart om jag låter spelaren stå oanvänd ett längre tag (>1 månad).

#174

Postad 22 februari 2010 - 12:52

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
har följt tråden sen i förrgår och ser priserna ni skriver på laserdisc filmerna har en fråga då hur kommer ni fram med dessa priser? jag köper en del laserdiscar på ebay.co.uk och på tradera har inte sett de priserna?

är de nå speciella skivor i fråga? (ovanliga på marknaden)

vet att tråden är gammal så behöver inte påminna om det kanske dax att starta tråden igen :P

Redigerat av Duckface21, 22 februari 2010 - 12:54.


#175

Postad 23 februari 2010 - 01:47

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Kolla in tex most wanted listan på Lddb.com. för övrigt en mycket trevlig sida.

välkommen in i träsket ;)

martin

#176

Postad 28 februari 2010 - 00:08

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Kolla in tex most wanted listan på Lddb.com. för övrigt en mycket trevlig sida.

välkommen in i träsket :P

martin


tack :)

kollade in sidan men många av de filmerna som finns där kan jag köpa för 30 till 50 spänn på tradera tex Flykten från LA får inte till de priserna hur jag en kollar

#177

Postad 28 februari 2010 - 04:09

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
här har du ngt att bita i :P

http://cgi.ebay.com/...=item25590cc094


http://cgi.ebay.com/...=item5190aec9fe


just escape from L.a har kostat 15-20 kr dom senaste åren och kommer nog aldrig att få ngt värde

men kolla efter Japan discar..

#178

Postad 28 februari 2010 - 10:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

här har du ngt att bita i :P

http://cgi.ebay.com/...=item25590cc094


http://cgi.ebay.com/...=item5190aec9fe


just escape from L.a har kostat 15-20 kr dom senaste åren och kommer nog aldrig att få ngt värde

men kolla efter Japan discar..


deep blue sea har jag köpte jag för 50spänn på blocket dessa priser ser ut att gälla bara på ebay men kommer tex samma film ut på tradera eller blocket så har det ett pris på 30 till 90

#179

Postad 01 mars 2010 - 11:24

fat-mikes
  • fat-mikes
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har en SONY MDP 533d som jag har bekymmer med att få iång. När jag slår på strömmen så hör jag att någon motor varvar upp men sen händer inget mer. Det första den säger på displayen är "close" eller "open" och trycker jag på "open /close" så står det "open". På displayen så står den och hoppar mellan LD och CD precis som om den inte riktigt kan bestämma sig om den ska vara en CDspelare eller en LDspelare. Jag har öppnat den för att kolla så ingen skiva ligger i och det gör det inte. Problemet är alltså att den vägrar att öppna luckan och att den står och hoppar mellan CD / LD tills man stänger av den. Kan tillägga att den stått still i flera år, om det är någon motor / rem / kugghjul som gått vet jag inte.

Någon som har någon teori om vad detta kan bero på?

#180

Postad 07 mars 2010 - 20:34

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
jag har kommit över en pioneer 1730K, en kareoke version av LD som jag inte hittar ett smack om på internet. Den verkar inte ha digital out, har bar 1L och 1R och 2l och 2R. men även aux out. men även mono......där står även vhf adapter. Däremot på fjärren finns en knapp "audio" och när jag tycker på den brusar det bara genom utgångarna 2 och 1 R, och på tven står det digital.????


Sedan finns det meed ett gäng filmer, NTSC, som alla hete "wideescreen edition" men när man titta på dem så är de typ "icke anamorfa dvder"= Är detta helt riktig eller har jag ställlt in ngt fel???

Jag inser att detta är ett gammalt men ack så coooooolt format men jag ser det enbart som kul/cooolt/kuriosa/billigt sätt att se flm på


PS: med risk att vara riktigt dum: text finns inte det på LD?????


Tacksam för lite NOOB-hjälp

MVH Jimmy

Nu har jag forskat lite mer å nej, texter cerkar inte finnas MEN en av de skivor jag har hemma är en squezze av terminator. Fast då verkar det vara så att man vehöver en sådan typ av spelare ÅXÅ, kan detta stämma?????

Redigerat av jimmyhoffa24, 07 mars 2010 - 23:47.


#181

Postad 07 mars 2010 - 23:46

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

jag har kommit över en pioneer 1730K, en kareoke version av LD som jag inte hittar ett smack om på internet. Den verkar inte ha digital out, har bar 1L och 1R och 2l och 2R. men även aux out. men även mono......där står även vhf adapter. Däremot på fjärren finns en knapp "audio" och när jag tycker på den brusar det bara genom utgångarna 2 och 1 R, och på tven står det digital.????


Sedan finns det meed ett gäng filmer, NTSC, som alla hete "wideescreen edition" men när man titta på dem så är de typ "icke anamorfa dvder"= Är detta helt riktig eller har jag ställlt in ngt fel???

Jag inser att detta är ett gammalt men ack så coooooolt format men jag ser det enbart som kul/cooolt/kuriosa/billigt sätt att se flm på


PS: med risk att vara riktigt dum: text finns inte det på LD?????

Tacksam för lite NOOB-hjälp

MVH Jimmy


Hej hej

Ska svara på det som jag kan...

ang widescreen edition så e det helt rätt att det är oanamorfiskt, det finns en del anomorfiska laserdisar men dom e få och de behöver dessutom en en MUSE spelare för att spela dom. Dom är inte heller billiga :)

Txt finns på laserdisc dels den inbrända varianten på icke engelska utgåvorna (läs Asien) samt alla discar som är märkta med CC som står för Close Caption, dessvärre behöver du en dekoder för att få ut txt på din tv/projektor

välkommen in i träsket
mvh Martin

Redigerat av Metalmartin, 07 mars 2010 - 23:58.


#182

Postad 08 mars 2010 - 07:03

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
om man skall leta upp en såda dekoder, för alla de skkivor jag har just nu är märkta CC, vad kallas de???

Ingen som känner tilll ngt om surround och denna spelare CLD-1730K??

inte ofta ma inte hittar ett jota om en elektronikpryl

#183

Postad 08 mars 2010 - 08:38

Unregistered2b49caf0
  • Unregistered2b49caf0
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej!

Det brukar inte finnas mycket att läsa om Karaoke-maskinerna. Finns en ute på Italienska Ebay som beskriver lte av funktionerna:
http://cgi.ebay.it/P...S:B:SILF:IT:102

Surround lär den väl klara av då det ligger kodat i vanliga stero-spåret. Verkar inte ha en AC3-utgång, då klarar den inte av Dolby Digital. Verkar inte ha digital utgång och alltså inte klara av DTS?

Troligtvis har den en massa utgångar för sin Karaoke-funktion, men vad alla dessa gör kan jag inte svara på. Ta ett par närbilder på fram och baksida och lägg upp i tråden så kanske vi kan svara bättre.

Pioneers "K"-modeller verkar alla vara Karaokemaskiner och borde ha liknande funktioner. Kolla lite på denna sidan och se om du hittar nån mer info kring in/utgångar på K-modellerna. Men generellt sett kan man nog säga att dessa främst är till för Karaoke och inte har extra "finesser" för film.

Dekoder för Closed Caption har jag aldrig sett nån i sverige, eller hört talas om nån som fått tag på. Brukar vara snack om detta i omgångar men jag har inte hört om nån som fått tag på en. Amerikanska Ebay är väl stället att kolla på i så fall.

//mondo

#184

Postad 08 mars 2010 - 13:27

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0

Hej!

Det brukar inte finnas mycket att läsa om Karaoke-maskinerna. Finns en ute på Italienska Ebay som beskriver lte av funktionerna:
http://cgi.ebay.it/P...S:B:SILF:IT:102

Surround lär den väl klara av då det ligger kodat i vanliga stero-spåret. Verkar inte ha en AC3-utgång, då klarar den inte av Dolby Digital. Verkar inte ha digital utgång och alltså inte klara av DTS?

Troligtvis har den en massa utgångar för sin Karaoke-funktion, men vad alla dessa gör kan jag inte svara på. Ta ett par närbilder på fram och baksida och lägg upp i tråden så kanske vi kan svara bättre.

Pioneers "K"-modeller verkar alla vara Karaokemaskiner och borde ha liknande funktioner. Kolla lite på denna sidan och se om du hittar nån mer info kring in/utgångar på K-modellerna. Men generellt sett kan man nog säga att dessa främst är till för Karaoke och inte har extra "finesser" för film.

Dekoder för Closed Caption har jag aldrig sett nån i sverige, eller hört talas om nån som fått tag på. Brukar vara snack om detta i omgångar men jag har inte hört om nån som fått tag på en. Amerikanska Ebay är väl stället att kolla på i så fall.

//mondo



Exakt så här ser min ut på baksidan
http://www.laserdisc...er_cld-k33g.htm
så frågan är om min är en nyare/äldre version av samma. men ingen digital utgång. ingen utgång som heter AC-3. bara 1L och 1R samt 2L och 2R........ och en svart som heter mon, en gul som heter video 2 och en klammer på dem där det står VHF adapter

Och om jag väljer digital så brusar det bara ur den högra utgången, men det talas om här http://www.precision...com/newfaq.html att det är där ac-3 ligger sparat. just i den högra kanalen. Så vad har jag då??? en spelare som bara kan spela upp analog?? eller kan den dolby surround??

Med risk för att låta dum?
du skrev så här:
Surround lär den väl klara av då det ligger kodat i vanliga stero-spåret. Verkar inte ha en AC3-utgång, då klarar den inte av Dolby Digital. Verkar inte ha digital utgång och alltså inte klara av DTS?
Hur menade du att den klarar surround då??? ur analog 1L 1R eller 2L 2R......har förståt att, precis som du skriver så ligger digitalt AC3 kodat i höger men det måste jag väl ha RF för att få ut???

Redigerat av jimmyhoffa24, 08 mars 2010 - 19:19.


#185

Postad 09 mars 2010 - 14:16

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Och om jag väljer digital så brusar det bara ur den högra utgången, men det talas om här http://www.precision...com/newfaq.html att det är där ac-3 ligger sparat. just i den högra kanalen. Så vad har jag då??? en spelare som bara kan spela upp analog?? eller kan den dolby surround??

Med risk för att låta dum?
du skrev så här:
Surround lär den väl klara av då det ligger kodat i vanliga stero-spåret. Verkar inte ha en AC3-utgång, då klarar den inte av Dolby Digital. Verkar inte ha digital utgång och alltså inte klara av DTS?
Hur menade du att den klarar surround då??? ur analog 1L 1R eller 2L 2R......har förståt att, precis som du skriver så ligger digitalt AC3 kodat i höger men det måste jag väl ha RF för att få ut???


Det surroundljud du kommer att fa ut e analog pro logic 4.0 (.1) om du jamfor med dagens beteckningar. det fa du ut genom vit o rod rca kontakt

mvh Martin

#186

Postad 09 mars 2010 - 19:45

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Då har jag fattat rätt. Jag tackar så mkt för herrarnas expertis. Nu skall jag Budapest på rosemarys baby på tradera......för att det e coooooooolt....inte för surround ljudets skull.

#187

Postad 24 mars 2010 - 09:36

Unregistered2b49caf0
  • Unregistered2b49caf0
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
En av de bästa modellerna av rf-demodulatorer finns nu till salu på tradera...

Lexicon LDD-1

//mondo

#188

Postad 21 april 2010 - 03:55

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Efter att åter ha en Pioneer HLD-X0 i mitt system så måste jag säga att jag är förvånad hur bra bilden är med min Panna 4000 på en 100 tums duk. Trots att jag sitter nära (ca x1,5 ifrån) så är bilden riktigt fin och klart sevärd. Rent upplösningsmässigt så är det rätt så liten skillnad mellan LD och DVD, faktiskt, på dom filmerna jag jämfört. Tycker det är främst HD som ger en bild som "poppar" till, inte DVD.
Det som är kvar är att få en ISF kalibrering så jag får till färgerna från LD och jag ska testa någon video processor framöver för att se om det går att få ännu bättre bild från spelaren. Men redan nu så är jag väldigt nöjd.

#189

Postad 22 april 2010 - 18:13

Unregistered1504
  • Unregistered1504
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tjohej, köpte precis "Bringing out the dead" NTSC USA. Någon som vill köpa den av mig? Inplastad! Sista LD:en i US!

Messa gärna då jag sällan är inne på detta forum. Verkar gå för $150-200 typ.

#190

Postad 20 maj 2010 - 18:22

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Här har vi en rätt intressant jämförelse mellan dom, enligt dom flesta, bästa spelarna på marknaden.
En kraftigt inzoomad caps från Toy story.

HLD-X0 (med mid setting för comb filtret)
Postad bild

HLD-X9 (med mid setting för comb filtret)
Postad bild

X9 comb filter har stora problem dot crawl/checkerboard som ni ser. X0 har även klart lägre brusnivå.

#191

Postad 20 maj 2010 - 18:25

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Mer bilder och snack http://www.avsforum........8195&page=4

#192

Postad 22 maj 2010 - 20:49

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0

ang widescreen edition så e det helt rätt att det är oanamorfiskt, det finns en del anomorfiska laserdisar men dom e få och de behöver dessutom en en MUSE spelare för att spela dom. Dom är inte heller billiga :)

Nja, det finns några få anamorphic-discar i "vanligt" LD-format och till dem behöver man ingen MUSE-decoder.

Sju filmer är officiellt utgivna (samtliga i Japan med forced Jap subs);
Basic Instinct PILF-2192
Cliffhanger PILF-2188
Cutthroat Island PILF-2348
Showgirls PILF-7352
Stargate PILF-2193
Terminator 2 PILF-2187
Terminator 2 PILF-2555 (THX remaster)

...dessutom gav Toshiba ut 4 titlar som de delade ut när man köpte Widesreen-TV i USA;
Free Willy 16903
The Fugitive 16904
Grumpy Old Men 16905
Unforgiven 16901

...vidare finns några udda demodiscar som;
Sony: Test disc for wide TV SRLW-1726
DTS Experience PILW-1258
Tahiti PILW-1221
Ordinary Europe PILW-1222
Alaska - The Last Frontier PILW-1223

Gissa vem som har samtliga i sin samling? :D

Redigerat av Svärta, 23 maj 2010 - 05:54.


#193

Postad 22 maj 2010 - 22:16

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Svärta, har du också upplevt dom problemen med din X9? Det var en anledning varför jag sålde mina X9.

#194

Postad 01 juni 2010 - 18:10

Unregistered00fa0c1d
  • Unregistered00fa0c1d
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Här har vi en rätt intressant jämförelse mellan dom, enligt dom flesta, bästa spelarna på marknaden.
En kraftigt inzoomad caps från Toy story.

HLD-X0 (med mid setting för comb filtret)
Postad bild

HLD-X9 (med mid setting för comb filtret)
Postad bild

X9 comb filter har stora problem dot crawl/checkerboard som ni ser. X0 har även klart lägre brusnivå.


vad har du för ngn Skärm/projje tv ???

mvh isobarik

#195

Postad 01 juni 2010 - 21:52

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Det skrev han ju tidigare i tråden. ;)

Efter att åter ha en Pioneer HLD-X0 i mitt system så måste jag säga att jag är förvånad hur bra bilden är med min Panna 4000 på en 100 tums duk.



#196

Postad 09 juni 2010 - 15:38

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Den här var ju inte lite tuff!
http://www.tradera.c...70205_114059806
Surt att man inte bor i Skåne, fast också så har jag redan en LD-spelare. :)

#197

Postad 13 juni 2010 - 11:46

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Jag har alltid varit lite svag för dom riktigt gamla laserdisc spelarna, dom med toppmatning.
Postad bild

Denna är så snygg.

#198

Postad 13 juni 2010 - 13:07

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Jo de är tuffa, fast varken lätta eller billiga att få tag på. Jag gav 430 kr för min CLD-990 med förstärkare (VSX-5990S) och en kassettbandspelare som jag inte minns exakta namnet på så jag är helnöjd. Rubbet Pioneer fast det är nog ingen överraskning. Är inte uppe i så många filmer än, knappt fem. Men också så anlände mina första LD-rullar förra veckan.

#199

Postad 14 juni 2010 - 10:46

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Fast på ebay lär dom dyka upp. Men frakten är ju inte så kul.

#200

Postad 02 juli 2010 - 01:35

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Är det inte några LD-fans på den här sidan?

Jag har läst om text-avkodare som ska finnas tillgängliga för LD-spelare. Dvs. något slags addon/dekoder till LD-spelaren som kan koda dövtext eller liknande. Vad brukar de kosta och hur ovanliga är de?

Redigerat av Movie_freaker_1, 02 juli 2010 - 01:37.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.