Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Den stora Kult/B-films trÄden!

3302 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 28 september 2009 - 18:12

Binks
  • Binks
  • ForumrĂ€v

  • 739 inlĂ€gg
  • 0

AppropÄ The New York Ripper sÄ kostar den ju 130:- hos Glen o co... vilket mÄste anses som ett fynd..! Dock sÄ verkar första laddningen redan vara slut.. "Out Of Stock (Customer will be notified on availability)" Typiskt att man aldrig Àr ute i god tid... B)


Eller nÀr man inte har pengar och klippen dyker upp.
Som nu nÀr alla slantar Àr slut och de finns Texas Chainsaw Massacre som region ALL hos HDMS, nÀr dom Àr slut blir den region A.
Surt sa rÀven.

#102

Postad 28 september 2009 - 18:19

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0
I just TCM fallet sÄ var man ju trots allt ute i god tid och hade den pÄ förbokning nÀr det begav sig men jag förstÄr precis vad du menar... B)

Edit: Det Àr möjligtvis inte sÄ att du bokade 2 ex. Svante...??? :lol:

Redigerat av Unregistered36883, 28 september 2009 - 18:23.


#103

Postad 28 september 2009 - 18:24

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • LĂ€rjunge

  • 266 inlĂ€gg
  • 0

Eller nÀr man inte har pengar och klippen dyker upp.
Som nu nÀr alla slantar Àr slut och de finns Texas Chainsaw Massacre som region ALL hos HDMS, nÀr dom Àr slut blir den region A.
Surt sa rÀven.


En reg B Àr pÄ G:
http://www.play.com/...re/Product.html

#104

Postad 28 september 2009 - 19:08

Binks
  • Binks
  • ForumrĂ€v

  • 739 inlĂ€gg
  • 0

En reg B Àr pÄ G:
http://www.play.com/...re/Product.html


Fint!
Bara hoppas pÄ att de Àr precis samma som den som finns nu.
För den filmen mÄste man ha.
Bara för den Àr kult, och man vÀxte upp med att den va den vÀrsta v dom vÀrsta.
Bara orden att den var "Förbjuden" fick en att lyssa upp lika mycket som allt annat som va förbjudet nÀr man va litet pulver som bara gjorde ALLT man inte fick göra, som att nÀstan elda ner polarnas garage och hitta nycklar till vapenskÄp. haha
Tider.. ooooooh dessa underbara tider.
Borta.. för evigt. B)

OT vart de nu.

Men hoppas de Àr samma transfer som region A.

#105

Postad 28 september 2009 - 19:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0

Edit: Det Àr möjligtvis inte sÄ att du bokade 2 ex. Svante...??? :lol:


TyvÀrr :P hehe

But donŽt fear, för nu stÄr det "This product will be in stock on Tuesday 29 September, 2009." pÄ sidan, sÄ det kanske kommer in fler ex i morrn B)

Redigerat av Svante Skoog, 28 september 2009 - 19:46.


#106

Postad 28 september 2009 - 19:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0

Tider.. ooooooh dessa underbara tider.
Borta.. för evigt. B)


Ja ibland nÀr man gÄr igenom den sjuka videovÄlds samlingen i VHS hyllan (jepp jag har sparat pÄ en hög med rariteter dÀr) sÄ blir man lite nostalgisk och saknar den gamla goda tiden nÀr man fick leta vÀrlden över för att finna ett ex rental av nÄn obskyr rulle pÄ oklippt grekisk VHS. Och nÀr man vÀl fick tag pÄ filmen sÄ kÀnde man sig som en kung nÀr man hÄnade polarna som inte hade ett eget ex :P

Those were the times....

###### Internet och digital Älder, det Àr ingen jakt lÀngre ju, nu kan man köpa sÄna dÀr "Video Nasties" vart som helst oklippt pÄ DVD. T.o.m. pÄ Coop :lol: hehehe

Redigerat av Svante Skoog, 28 september 2009 - 19:48.


#107

Postad 28 september 2009 - 19:52

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • LĂ€rjunge

  • 265 inlĂ€gg
  • 0
NĂ„gra New York Ripper Screens, ser trevligt ut faktiskt

Postad bild
Postad bild
Postad bild

#108

Postad 28 september 2009 - 19:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0
HOLY SHIT!! B)

Blue Underground levererar IGEN :lol:
Gött med allt grain intakt och ######r va mycket bÀttre bild Àn Anchor BayŽs gamla master.
Snuskigt fina fÀrger :P

Studsar av glÀdje!! :D hehe

Btw, Wolfman77, schysst avatar bild :P Beta was the king!

Redigerat av Svante Skoog, 28 september 2009 - 20:01.


#109

Postad 28 september 2009 - 20:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0

Men hoppas de Àr samma transfer som region A.


Det tror jag nog. Det Àr den enda HD mastern som skapats för tillfÀllet och britterna brukar oftast anvÀnda sig av samma masters som US utgÄvorna B)

Och det Àr en RIKTIGT fin master :lol:

#110

Postad 28 september 2009 - 20:15

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0

TyvÀrr :lol: hehe

But donŽt fear, för nu stÄr det "This product will be in stock on Tuesday 29 September, 2009." pÄ sidan, sÄ det kanske kommer in fler ex i morrn B)


Njae.. lÀgger man filmen i korgen sÄ kommer det upp att den Àr Out Of Stock sÄ det verkar vara kört för tillfÀllet... men den lÀr vÀl finnas/dyka upp nÄnstans...

#111

Postad 28 september 2009 - 20:37

Hifimatte
  • Hifimatte
  • ForumrĂ€v

  • 938 inlĂ€gg
  • 0

Och om fler hĂ€r inne har diverse obskyra och kul slĂ€pp i sina gallerier sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna göra reklam för detta hĂ€r, sĂ„ vi kan skutta in pĂ„ besök B) Även VHS, LD och DVD Ă€r kul att kolla igenom Ă€ven om detta Ă€r en BD trĂ„d :lol:
Alltid kul att se vad folk har för "sjuka" filmer i gömmorna :P hehe



Jag fick börjad samla seriöst för 20 Är sedan och har haft massa kul filmer pÄ VHS, beta, LD, DVD etc.
Blir en BU order nu nÀr NYR slÀpps.

#112

Postad 28 september 2009 - 20:40

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • AnvĂ€ndare

  • 164 inlĂ€gg
  • 0

Ja ibland nÀr man gÄr igenom den sjuka videovÄlds samlingen i VHS hyllan (jepp jag har sparat pÄ en hög med rariteter dÀr) sÄ blir man lite nostalgisk och saknar den gamla goda tiden nÀr man fick leta vÀrlden över för att finna ett ex rental av nÄn obskyr rulle pÄ oklippt grekisk VHS. Och nÀr man vÀl fick tag pÄ filmen sÄ kÀnde man sig som en kung nÀr man hÄnade polarna som inte hade ett eget ex :lol:

Those were the times....

###### Internet och digital Älder, det Àr ingen jakt lÀngre ju, nu kan man köpa sÄna dÀr "Video Nasties" vart som helst oklippt pÄ DVD. T.o.m. pÄ Coop B) hehehe


Jo, det var kul. Jag kommer ihÄg nÀr man inte fick tag pÄ dario's Opera. jag hittade den pÄ just grekisk VHS, man kunde inte urskilja nÄgot, sÄ sönderspelad var den och jag fattar inte italienska eller grekisk text. Men att hitta och Àga den var GRYMT.

#113

Postad 28 september 2009 - 20:48

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0
För mig var höjdpunkten den grekiska VHS:n av ArgentoŽs "Tenebre" som hade en rejÀlt repig master (typ iklass med Planet Terror :P ) men den var faktiskt i Wide Screen och helt oklippt B)
Good times! :lol:

Undrar om Anchor Bay, som har kvar rÀttigheterna till den, fÄr tummen ur att slÀppa den pÄ BD snart.
Fantastisk film :P

#114

Postad 29 september 2009 - 03:09

Hifimatte
  • Hifimatte
  • ForumrĂ€v

  • 938 inlĂ€gg
  • 0
Den grekiska Tenebre hade jag med, om det var Rex video slÀppet (har jag för mig?). Baksidan hade bilder frÄn Beyond the darkness av misstag! haha

#115

Postad 29 september 2009 - 08:23

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • LĂ€rjunge

  • 265 inlĂ€gg
  • 0
Hade aldrig sÄ mÄnga original VHS nÀr det begav sig. (massa kopierade dock)
Lyckades dock fÄ tag pÄ Sergio Martino's Hands of Steel i en trevlig dansk ex-rental version. :)

Redigerat av Unregistered08fc33f7, 29 september 2009 - 08:23.


#116

Postad 29 september 2009 - 10:11

Hifimatte
  • Hifimatte
  • ForumrĂ€v

  • 938 inlĂ€gg
  • 0
Hands of steel Àr skön, har kvar min Svenska VHS och den Japanska VHSn som Àr i Widescreen. TyvÀrr sÄ sÄlde jag min Japanska LD pÄ den, samma widescreen print som VHSn.

#117

Postad 29 september 2009 - 10:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0
Åh!! Fan va kul att fler sett och gillar "Hands of Steel", jag hade den pĂ„ svensk VHS men korkat nog bytte jag bort den mot en annan film som yngling :) Just nu har jag bara en LD-Rip av den pĂ„ DVD.

Det Àr helt sjukt och skamligt att varken, Anchor Bay, Blue-Underground eller Media-Blasters har slÀppt filmen Àn, dÄ det ÀndÄ Àr en av de mer kÀnda italienska sci-fi actionfilmerna frÄn den epoken. Och Geroge Eastman gör Àn en gÄng en otrolig skurkroll :P Och den alltid lika underhÄllande John Saxon Àr inte fel heller :lol:

Skulle avlida av lycka om Blue-Underground kommer med en surprise och slÀpper den pÄ BD i februari ;)

#118

Postad 29 september 2009 - 10:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0

Den grekiska Tenebre hade jag med, om det var Rex video slÀppet (har jag för mig?). Baksidan hade bilder frÄn Beyond the darkness av misstag! haha


Hehehe, jag hade en annan utgÄva, vette fÀen om det var ex-rental eller liknande, sjÀlva boxen var iallafall silverfÀrgad. Det var rÀtt bilder pÄ min iallafall :)

Minns nÀr man köpte film frÄn Art Video Club, grundarna skapade sen Dvdirect, och hade man riktigt otur sÄ hade nÄn jÀvel i holland spelat över ex-rental kassetten man köpt med en porrfilm :lol: haha

#119

Postad 29 september 2009 - 11:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0
Btw, jag var hemma hos en fellow gorehound igÄr som fick hem "Henry" pÄ BD, trots att jag varnade honom om bilden.

NĂ„vĂ€l, den varningen var helt i onödan för JÄVLAR va mycket bĂ€ttre den sĂ„g ut Ă€n gamla DVD:n.

Ja den ser soft ut med matta fĂ€rger och sjĂ€lvklara gryn utav ****, MEN, det var REJÄLT mycket mer detaljer i bilden, och man kunde lĂ€tt lĂ€sa skyltar, text pĂ„ cornflakes kartonger m.m. i bakgrunden :)

SÄ bÀttre Àn sÄ hÀr lÀr knappast filmen nÄnsin se ut. Bilden pÄminner en hel del om den pÄ Texas Chainsaw Massacre fast inte lika "fÀrgglad". SÄ nog fan Àr det Àn förbÀttring som skriker High Def ;)

Det mĂ„nga verkar missa Ă€r att mĂ„nga 16mm filmer ÄR softa frĂ„n början och kommer inte se ut som Transformers. Man fick lite intryck av screenshots pĂ„ nĂ€tet att det inte skulle va nĂ„n skillnad mot DVD:n, men tro mig, det ÄR det :lol:

Stirrar ondskefullt pÄ min reg lÄsta spelare just nu ;)

Har ni regfri spelare och gillar denna typen av film sÄ köp för bövelen :P
Men kom som sagt ihÄg att det Àr lÄgbudget 16mm film vi pratar om bildmÀssigt ;)

Redigerat av Svante Skoog, 29 september 2009 - 11:02.


#120

Postad 29 september 2009 - 11:05

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0
Jo Henry fick vÀl hyfsade rescensioner vad jag sett trots allt och helhetsintrycket skrek vÀl mer HD som du sÀger Àn tvÀrtom!!

Verkar som att rÀtt mkt Àr regionslÄst frÄn dessa mindre bolag.

#121

Postad 29 september 2009 - 11:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0

Verkar som att rÀtt mkt Àr regionslÄst frÄn dessa mindre bolag.


Ja tyvÀrr verkar Dark Sky va schizo nÀr det gÀller detta, dÄ varannan release verkar va reglÄst, men pÄ deras hemsida sÄ stod det att den skulle va regfri :)

Oh well, om det inte kommer en UK utgÄva eller liknande snart sÄ köper jag den ÀndÄ dÄ jag ÀndÄ tÀnkt bli regfri snart :lol:

#122

Postad 29 september 2009 - 11:41

Hifimatte
  • Hifimatte
  • ForumrĂ€v

  • 938 inlĂ€gg
  • 0
Det lÄter bra, det lÀr knappast komma ett bÀttre slÀpp pÄ Henry. FÄr göra ett köp.

#123

Postad 29 september 2009 - 11:56

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • LĂ€rjunge

  • 265 inlĂ€gg
  • 0

Åh!! Fan va kul att fler sett och gillar "Hands of Steel", jag hade den pĂ„ svensk VHS men korkat nog bytte jag bort den mot en annan film som yngling :) Just nu har jag bara en LD-Rip av den pĂ„ DVD.


Ja jag har oxÄ LD-ripen och den Àr helt ok. En film jag gÀrna skulle vilja
se pÄ bluray eller anamorfisk dvd Àr Monster Shark. De flesta verkar
hata den filmen men jag tycker den har en sÄn skön stÀmning.
Synd som fankens att Michael Sopkiw inte gjorde sÄ mÄnga filmer
för han var fan grym i de han var med i, speciellt Massacre in Dinosaur Valley.

Redigerat av Unregistered08fc33f7, 29 september 2009 - 11:57.


#124

Postad 29 september 2009 - 12:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0
Han var Àven med i höjdarna "Blastfighter" och "2019: After the Fall of New York" som ocksÄ Àr helt fantastiskt underhÄllande :)

Även kul att den inavlade banjoo ungen frĂ„n "Den Sista FĂ€rden" dyker upp med en banjoo i en av bar scenerna i "Blastfighter", och han ser precis lika dan ut fortfarande och gĂ„r inte att missa :P

Monster Shark Àr en kanon rulle som fortfarande bara finns pÄ icke anamorfisk tyskt slÀpp.
Skön blandning mellan blÀckfisk och haj iallafall ;) och musken Àr schysst som fan som vanligt i italienska 80-tals filmer :lol:

Redigerat av Svante Skoog, 29 september 2009 - 12:14.


#125

Postad 29 september 2009 - 17:05

Hifimatte
  • Hifimatte
  • ForumrĂ€v

  • 938 inlĂ€gg
  • 0
Monster shark hade jag ocksÄ, pÄ Japansk widescreen LD. SÄld nu dock.

#126

Postad 29 september 2009 - 20:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0
Dom dÀr japanska LD utgÄvorna var riktigt trevliga och hade hiskliga omslag ocksÄ :rolleyes: hehe
Ruggigt svÄra att fÄtag pÄ numera tyvÀrr.

#127

Postad 29 september 2009 - 20:49

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0
Gremlins fÄr vÀl ses som en kult film :rolleyes:
Bifogad fil  83860394.jpg   323,6K   0 Antal nerladdningar
lite screens, gott om grain men relativt soft i ansikten mm och medel vÀrde pÄ detaljerna.
http://www.avsforum....50#post17267650
http://forum.blu-ray...p;postcount=102

HĂ€r ser det dock hyfsat ut tycker ja bl a
Bifogad fil  000007d.png   2,36MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil(er)



#128

Postad 29 september 2009 - 21:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0
Ser bra ut :rolleyes:

Dock Àr omslaget horribelt :rolleyes:
Kunde dom inte behÄllt original bilden som Àr bra mycket mer passande ;)

#129

Postad 30 september 2009 - 05:55

Binks
  • Binks
  • ForumrĂ€v

  • 739 inlĂ€gg
  • 0
Finns den redan eller nÀr kommer den?
Den Àr ett mÄste!
Skrivsa upp direkt pÄ min lista över filmer man ska köpa :rolleyes:

#130

Postad 30 september 2009 - 08:20

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0
SĂ„g att DEN HÄR gamla godingen dyker upp pĂ„ BD den 5:e januari....och som det verkar MED svensk text..!

Bifogad fil  greenberetsblurayart.jpg   61,27K   0 Antal nerladdningar

#131

Postad 30 september 2009 - 08:31

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0
Har inte en aning om vad det hÀr Àr för filmer men med lite tur kanske dom kan hamna under nÄn slasher/splatter/horror kategori och platsa in hÀr... i vilket fall som helst sÄ dyker dom upp den 6:e Oktober enl. Glen & co..!

Bifogad fil  children__Small_.jpg   40,93K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  offspring__Small_.jpg   41,59K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  seventh_20moon__Small_.jpg   44,56K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  thaw__Small_.jpg   45,92K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered36883, 30 september 2009 - 08:53.


#132

Postad 30 september 2009 - 08:45

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • LĂ€rjunge

  • 265 inlĂ€gg
  • 0

SĂ„g att DEN HÄR gamla godingen dyker upp pĂ„ BD den 5:e januari....och som det verkar MED svensk text..!

Bifogad fil  greenberetsblurayart.jpg   61,27K   0 Antal nerladdningar


Ahh, en Àkta propaganda rulle. Detta mÄste ju verkligen
vara George W Bush favo rulle. Mer "flaggviftande" Àn
i Michael Bay's och Roland Emmerich's samlade verk.

Se upp kommunister! hÀr kommer en gammal gubbe
Ä slÄr er pÄ kÀften.

#133

Postad 30 september 2009 - 09:29

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0

http://www.dvdtalk.c...405/wrong-turn/

Grymt ljud, vÀrdelös bild

Verdict: Skip it :rolleyes: :) :rolleyes:


Confussion alert, nu mÄlar DVDtown upp denna som jÀttebra pÄ bilden med ett obskyrt betyg pÄ 9/10 lol, sÀkert!! men Ä andra sidan kanske 1,5/5 Àr fel i sin tur, mer pers smak kanske!! ;)

http://www.dvdtown.c...rn/blu-ray/7376

Redigerat av henke007, 30 september 2009 - 09:37.


#134

Postad 30 september 2009 - 09:35

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0
Jaha...???!!! :rolleyes: DÄ fÄr det nog faen bli ett köp iaf och sÄ fÄr man hoppas pÄ det bÀsta... det kÀnns ju som 50/50 att man antingen gillar bilden eller inte...

Edit: Verkar ju tyvÀrr som att Wrong Turn 1,2 och kommande 3:an Àr lÄsta till region A.... :rolleyes: (har sÀkert varit uppe innan men minnet Àr ju som sagt bra men kort)

Redigerat av Unregistered36883, 30 september 2009 - 09:40.


#135

Postad 30 september 2009 - 09:59

Binks
  • Binks
  • ForumrĂ€v

  • 739 inlĂ€gg
  • 0
Jag fick nyss hem Devils Rejects, den ser sjukt lovande ut.
Tog en provtitt i början och mÀrkte en sak.
Tyckte de va lite grain hÀr och dÀr men inget man störde sig pÄ alls.
Spoiler


Jag har absolut inte nÄnting emot grain alls.
TvÀrtemot tycker jag att vissa filmer ska ha lite grain för "film-kÀnslan".
Jag har förstÄt att de Àr en del av filmskapandet att ha grain, men just dÀr va de sjukt sÄ jag vart helt hÀpen.

Är de nĂ„got som gĂ„tt fel i filmen eller ska de vara sĂ„ tro?

Redigerat av Binks, 30 september 2009 - 10:05.


#136

Postad 30 september 2009 - 10:02

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0
Nu Àr det ju en mpeg2 utgÄva pÄ en BD-25, inte direkt en drömutgÄva..

Sen berÀtta inte mer handling tack för oss som inte sett den Ànnu!!

Redigerat av henke007, 30 september 2009 - 10:02.


#137

Postad 30 september 2009 - 11:03

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0
Har haft denna fenomenala film sen den slÀpptes och har sett den ett par tre gÄnger och personligen sÄ tycker jag att bild/ljud Àr riktigt riktigt bra... Inget som helst att klaga pÄ... sÄ det ska nog vara sÄ...! :rolleyes:

#138

Postad 30 september 2009 - 12:10

Binks
  • Binks
  • ForumrĂ€v

  • 739 inlĂ€gg
  • 0

Har haft denna fenomenala film sen den slÀpptes och har sett den ett par tre gÄnger och personligen sÄ tycker jag att bild/ljud Àr riktigt riktigt bra... Inget som helst att klaga pÄ... sÄ det ska nog vara sÄ...! :rolleyes:


Ja av dom första 5min jag sÄg, sÄ verkar den absolut som en riktigt sjukt bra film.
Handling, Ljud och bild, men vart bara vÀldigt paff av just den scenen.
Men de ska nog vara sÄ.
De Àr ju lite sÄn ton över hela filmen att den ska se lite racklig ut :rolleyes:

#139

Postad 30 september 2009 - 12:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0
Jepp den ska ha den dÀr gamla grindhouse 70-tals looken ala Texas Chainsaw m.m. :rolleyes:

Och hade jag inte kÀnt till nÄn av skÄdisarna och Rob Zombie sÄ skulle jag kunnat svÀra pÄ att den VAR inspelad pÄ 70-talet :) hehe

Jag hoppas han gör fler filmer som denna framöver.

Har inte en aning om vad det hÀr Àr för filmer men med lite tur kanske dom kan hamna under nÄn slasher/splatter/horror kategori och platsa in hÀr... i vilket fall som helst sÄ dyker dom upp den 6:e Oktober enl. Glen & co..!


Children har jag hört ska vara riktigt bra :rolleyes:
Gött att Lionsgate fortsÀtter med regionfritt Àven pÄ deras nyare skrÀcktitlar ;)

Jag kommer att bli ruinerad pÄ alla sköna skrÀckfilmer pÄ BD i höst/vinter :P
Good times :D

Redigerat av Svante Skoog, 30 september 2009 - 12:26.


#140

Postad 30 september 2009 - 14:10

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • LĂ€rjunge

  • 265 inlĂ€gg
  • 0

AppropÄ The New York Ripper sÄ kostar den ju 130:- hos Glen o co... vilket mÄste anses som ett fynd..! Dock sÄ verkar första laddningen redan vara slut.. "Out Of Stock (Customer will be notified on availability)" Typiskt att man aldrig Àr ute i god tid... :)


BestÀllde den och Creepshow igÄr, stod att dem skulle skicka
pÄ fredag sÄ jag antar att de fÄr in fler ex i slutet av veckan.

#141

Postad 30 september 2009 - 15:46

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0
LÄter ju bra det dÀr... fÄr vÀl lÀgga in en bestÀllning för sÀkerhets skull dÄ kanske... :)

#142

Postad 30 september 2009 - 20:41

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0
Ang. The New York Ripper sÄ drog jag ivÀg ett mail till Glen och frÄgade nÀr dom rÀknade med att fÄ hem nya och fick nÄt halvkryptiskt svar att dom kunde fÄ hem fler ex. till imorgon om jag la en order.. drog ivÀg en bestÀllning och 1 timma senare fick jag meddelande om att den Àr skickad... Yiiiihaaa... snabba ryck, det gillar vi...! :)

#143

Postad 30 september 2009 - 22:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0
Fan va gött!! :D
Hoppas den trillar in snabbt :)

HDMS har varit lite lÄngsammare pÄ senare tid dÄ det tagit en hel vecka frÄn bestÀllning. Förr tog det typ 3 dagar. Men jag antar att det beror pÄ att deras kundkrets ökat och dom drunknar i leveranser :P

#144

Postad 30 september 2009 - 22:43

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0
Ja nu över sommaren har det tom tagit uppemot 2 veckor men men... vi har blivit bortskÀmda..!

#145

Postad 01 oktober 2009 - 10:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlĂ€gg
  • 0
Recension av den gamla brittiska kult serien "The Prisoner" frÄn 60-talet, som Àven Iron Maiden baserade en ruggigt bra lÄt pÄ :)

Detta Àr UK utgÄvan och bilden Àr sÄ sjukt bra att den spöar de flesta BD utgÄvor dÀr ute!!
NĂ€r man ser detta sĂ„ förvĂ„nas man ÄNNU mer över att en film frĂ„n 2000 talet som Gladiator ser sĂ„ ###### sunkig ut i jĂ€mförelse :D

http://www.dvdbeaver...ner_blu-ray.htm

KULT!!! :P

Redigerat av Svante Skoog, 01 oktober 2009 - 10:56.


#146

Postad 01 oktober 2009 - 12:59

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlĂ€gg
  • 0

Ang. The New York Ripper sÄ drog jag ivÀg ett mail till Glen och frÄgade nÀr dom rÀknade med att fÄ hem nya och fick nÄt halvkryptiskt svar att dom kunde fÄ hem fler ex. till imorgon om jag la en order.. drog ivÀg en bestÀllning och 1 timma senare fick jag meddelande om att den Àr skickad... Yiiiihaaa... snabba ryck, det gillar vi...! :)


BestÀllde i söndags och Žden skickades i Tisdags.
Ska bli nice och se denna rulle igen. Har inte sett den pÄ flera Är.

#147

Postad 01 oktober 2009 - 13:58

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0

Recension av den gamla brittiska kult serien "The Prisoner" frÄn 60-talet, som Àven Iron Maiden baserade en ruggigt bra lÄt pÄ :)

Detta Àr UK utgÄvan och bilden Àr sÄ sjukt bra att den spöar de flesta BD utgÄvor dÀr ute!!
NĂ€r man ser detta sĂ„ förvĂ„nas man ÄNNU mer över att en film frĂ„n 2000 talet som Gladiator ser sĂ„ ###### sunkig ut i jĂ€mförelse :D


Ja dra mig baklĂ€nges... riktigt bra bild tom...! Även om det inte Ă€r nĂ„n serie för mig sĂ„ kan man inte bli annat Ă€n impad..

BestÀllde i söndags och Žden skickades i Tisdags.
Ska bli nice och se denna rulle igen. Har inte sett den pÄ flera Är.


Japp samma hÀr... var lÀnge sen jag sÄg den... verkar vara bra bild oxÄ sÄ lÀngtan Àr stor...!

#148

Postad 01 oktober 2009 - 14:43

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • LĂ€rjunge

  • 265 inlĂ€gg
  • 0
Ni som handlat lite frÄn HDMS, drar de pengarna nÀr de skickar eller
direkt nÀr man bestÀller? tÀnker pÄ pre-orders och sÄ?

#149

Postad 01 oktober 2009 - 14:50

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0
Har bestÀmt för mig att dom drar pengarna direkt nÀr har gÄtt igenom alla steg... direktköp eller förbokning spelar ingen roll...!

#150

Postad 01 oktober 2009 - 14:53

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • LĂ€rjunge

  • 265 inlĂ€gg
  • 0

Har bestÀmt för mig att dom drar pengarna direkt nÀr har gÄtt igenom alla steg... direktköp eller förbokning spelar ingen roll...!


Tackar, dÄ vet jag det. BÀst att ta det lugnt med pre-orders sÄ man har rÄd med spriten oxÄ :)

Redigerat av Unregistered08fc33f7, 01 oktober 2009 - 14:54.




1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.