Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Navigon PNA7000T MN6 *

1378 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1251

Postad 14 juli 2009 - 05:56

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0
Hej, då jag mejlat supporten utan att ännu fått svar (är väl på semester och prövar nya prylar) undrar jag om någon vet var man kan få tag på ett nytt batteri, eller om det är någon standardmodell insatt.

Sedan har jag version MN62 och en äldre karta än Europa Q3/2008. Någon som vet om det dyker upp färskare kartor eller någon nyare version av mjukvara? Eller skall man uppgradera till andra versioner som egentligen tillhör andra Navigon?

Redigerat av Huddingebo, 14 juli 2009 - 06:12.


#1252

Postad 14 juli 2009 - 11:43

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Hej, då jag mejlat supporten utan att ännu fått svar (är väl på semester och prövar nya prylar) undrar jag om någon vet var man kan få tag på ett nytt batteri, eller om det är någon standardmodell insatt.

Sedan har jag version MN62 och en äldre karta än Europa Q3/2008. Någon som vet om det dyker upp färskare kartor eller någon nyare version av mjukvara? Eller skall man uppgradera till andra versioner som egentligen tillhör andra Navigon?


Vill du köra med NYARE kartor får du uppgradera den till MN6.5, då behöver du ett NYTT SD kort på 4GB el 2 st 2 GB ett med väst & sen ett med central europa, själv föredrar jag ett på 4 GB

#1253

Postad 14 juli 2009 - 16:13

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0
Då det inte verkar finnas SD-kort på 4 GB, vilka modeller passar i sådana fall? Kan man använda SDHC?

#1254

Postad 15 juli 2009 - 11:31

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Då det inte verkar finnas SD-kort på 4 GB, vilka modeller passar i sådana fall? Kan man använda SDHC?


Klart det finns SD 4GB kort jag har själv 3 av dom & 3 av 2GB, NEJ INGA SDHC kort bara vanliga SD funkar.

#1255

Postad 15 juli 2009 - 14:15

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0
Tack för svaret, då får jag jaga vidare.

#1256

Postad 16 juli 2009 - 08:28

micebogren
  • micebogren
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej allihopa!
Är det nån som fått OZI att fungera med TS 7000, och vad skall det vara för inställningar i GPS/NMEA?
Får bara upp en röd text i vänstra nedre hörnet som säger "GPS TRacking disabled".
Alla tips välkomna.

#1257

Postad 26 juli 2009 - 12:40

plaggis
  • plaggis
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Tack för svaret, då får jag jaga vidare.


Här!
http://www.webhallen...od.php?id=91859

#1258

Postad 27 juli 2009 - 06:23

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

Här!
http://www.webhallen...od.php?id=91859

Tack för tipset.

#1259

Postad 29 juli 2009 - 19:53

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0
Vid kontakt med Navigon fick jag ett mejl av dem att de inte skall uppdatera kartor till denna modell och det gäller väl även lillebror 6000T också. Så, eftersom Navigon inte tycks ha produkter som håller mer än två år är jag nyfiken på vad ni rekomenderar i stället. Mina krav är ganska modesta, en skärm på 4,3" eller större och att det finns kartor i mer än 24 månader att köpa. Navigon är givetvis diskvalificerade då de inte bryr sig om sina kunder, sen må deras produkter vara hur bra som helst.

Att betala 3.000:- för en GPS som man inte kan köpa kartor till efter 36 månader är ett stort skämt och resursslöseri. Så jag rekomenderar alla att köpa en produkt som lever lite längre än dessa Naviogonprodukter som är inaktuella fortare än en schlagerfestival.

Vad rekommenderar ni för GPS på minst 4,3" som lever längre än Navigon?

#1260

Postad 30 juli 2009 - 18:32

plaggis
  • plaggis
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Det går att att installera MN7 på TS7000 och till MN7 finns det uppdaterade kartor än iaf.

MN7 fungerar nu med City View3D, Landmark View3D, MyRoutes,
Reality View Pro, Lane Assistant Pro, Spoken TMC, TMC Routing Info, Real Roadsign Pro, CurveWarner, Clever Parking, POI Click, Text-to-Speech, Premium TMC

#1261

Postad 30 juli 2009 - 18:56

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

Det går att att installera MN7 på TS7000 och till MN7 finns det uppdaterade kartor än iaf.

MN7 fungerar nu med City View3D, Landmark View3D, MyRoutes,
Reality View Pro, Lane Assistant Pro, Spoken TMC, TMC Routing Info, Real Roadsign Pro, CurveWarner, Clever Parking, POI Click, Text-to-Speech, Premium TMC

Tack för denna info. Konstigt att Navigons representant inte nämnde detta, utan i praktiken sa att man skulle köpa ny GPS om man ville ha färska kartor.

Redigerat av Huddingebo, 30 juli 2009 - 18:57.


#1262

Postad 02 augusti 2009 - 11:31

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Tack för denna info. Konstigt att Navigons representant inte nämnde detta, utan i praktiken sa att man skulle köpa ny GPS om man ville ha färska kartor.

Det är för att man egentligen inte ska kunna köra MN7 på denna modell. Det går t.ex. inte att uppgradera högre än till 6.2 via Navigon Fresh som är Navigons officiella sätt att uppgradera mjukvara på.

Dock är det vissa personer som klurat ut hur man lägger på MN7 på enheten men det kräver lite pill. Tror det står skrivet någonstans i den här tråden t.ex. Jag hittade dock ett paket med färdiganpassade filer på ett välkänt ställe *ehum*. Funkar bra, dock ej TMC.

Däremot lyckas jag inte lägga på nyare MN7-kartor på denna installation, ej heller USA-kartor. Senaste USA-kartorna för MN6 är från 2007 - hallå liksom. Pillar vidare.

#1263

Postad 02 augusti 2009 - 12:14

plaggis
  • plaggis
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Det är för att man egentligen inte ska kunna köra MN7 på denna modell. Det går t.ex. inte att uppgradera högre än till 6.2 via Navigon Fresh som är Navigons officiella sätt att uppgradera mjukvara på.

Dock är det vissa personer som klurat ut hur man lägger på MN7 på enheten men det kräver lite pill. Tror det står skrivet någonstans i den här tråden t.ex. Jag hittade dock ett paket med färdiganpassade filer på ett välkänt ställe *ehum*. Funkar bra, dock ej TMC.

Däremot lyckas jag inte lägga på nyare MN7-kartor på denna installation, ej heller USA-kartor. Senaste USA-kartorna för MN6 är från 2007 - hallå liksom. Pillar vidare.


Det finns att få tag på MN7 som nu fungerar med City View3D, Landmark View3D, MyRoutes,
Reality View Pro, Lane Assistant Pro, Spoken TMC, TMC Routing Info, Real Roadsign Pro, CurveWarner, Clever Parking, POI Click, Text-to-Speech, Premium TMC

Jag har själv installerat detta på min TS7000 och allt fungerar perfekt även TMC och dess funktioner.

Redigerat av plaggis, 02 augusti 2009 - 12:16.


#1264

Postad 02 augusti 2009 - 21:57

XaNoR
  • XaNoR
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
När ni lägger in nya kartor i era PNA700T - får ni in de nya hastighetsgränserna som gäller då? Det funkar inte på min ivf... Jag kör 6.5.1 nått på min PNA7000T och har de senaste kartorna...

#1265

Postad 10 augusti 2009 - 11:06

joniz
  • joniz
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Det finns att få tag på MN7 som nu fungerar med City View3D, Landmark View3D, MyRoutes,
Reality View Pro, Lane Assistant Pro, Spoken TMC, TMC Routing Info, Real Roadsign Pro, CurveWarner, Clever Parking, POI Click, Text-to-Speech, Premium TMC

Jag har själv installerat detta på min TS7000 och allt fungerar perfekt även TMC och dess funktioner.


Intressant. Har själv MN7.4.3 i min TS7000 men dock utan TMC. Vilka inställningar fick du göra för att få TMC att fungera?

#1266

Postad 21 augusti 2009 - 10:13

XaNoR
  • XaNoR
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Är det stor skillnad på 7.4? Är det värt att försöka uppgradera?

#1267

Postad 26 augusti 2009 - 07:42

RoPe
  • RoPe
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Är det stor skillnad på 7.4? Är det värt att försöka uppgradera?


Ja, det tycker jag, absolut. Den känns snabbare tycker jag och bara den lilla enkla grejen att den lägger upp snabbaste, kortaste och bästa färdväg direkt på kartan så man ser sklillnaderna direkt och kan välja tycker jag är kanon.
Sedan är det ju en massa andra finesser som också är lite kul.
Go for it!

#1268

Postad 26 augusti 2009 - 07:55

XaNoR
  • XaNoR
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Bara att göra backup då, för filerna ligger redan hemma :) Tycker dock det är trist att man inte får med nya hastighetsuppdateringarna när man byter till nyare karta, eller får ni det?

#1269

Postad 26 augusti 2009 - 07:59

plaggis
  • plaggis
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Jag fick de nya hastigheterna när jag installerade MN7 med 2009 Q2. Det finns även en Q3 nu med då fungerar inte TMC. (Kanske har de löst det nu, men jag har inte hunnit kolla mina källor)

#1270

Postad 26 augusti 2009 - 08:32

XaNoR
  • XaNoR
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jag använder inte TMC, tycker det är så ###### otympligt med den där antennen som ska hänga och dinlga i fönstret

#1271

Postad 26 augusti 2009 - 08:58

plaggis
  • plaggis
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Jag använder inte TMC, tycker det är så ###### otympligt med den där antennen som ska hänga och dinlga i fönstret


Montera GPS på vänster sida och låt antennen gå i gummilisten upp i dörren! Fungerar perfekt i min Saab!

http://www.garaget.o...07&image=383516

Bilden stämmer inte riktigt (Den är över 2år gammal), jag har lyckats montera gpsen lite lägre! Fungerar kanon, man behöver inte släppa ratten för att ställa inte rutten =)

#1272

Postad 26 augusti 2009 - 09:07

XaNoR
  • XaNoR
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Snyggt!

#1273

Postad 27 augusti 2009 - 05:49

Teknisten
  • Teknisten
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Den nya 7.4 fungerade fint för mig med. Det vara bara en sak som inte fungerade, eller inte fanns.

Logboken saknades vad jag kunde se i den version jag har, och jag är beroende av den så jag fick helt enkjelt återgå till MN 6.5 istället för att kunna ha de funktioner jag behöver, men kan någon berätta hur jag får logboksfunktionalliteten i MN 7.4 så kommer jag direkt byta till den då den i allt annat verkade mycket bättre.

#1274

Postad 27 augusti 2009 - 07:14

joniz
  • joniz
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Har fortfarande inte fått TMC att funka i version 7.4.3, nån som kan vägleda hur ni har fått det att fungera?

#1275

Postad 28 augusti 2009 - 19:04

lirkon
  • lirkon
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått nattläget att fungera med version 7.4.3? Den kraschar så fort jag försöker ställa om till nattläge, känns som en rätt viktig funktion när man kör på natten...

#1276

Postad 30 augusti 2009 - 12:32

plaggis
  • plaggis
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått nattläget att fungera med version 7.4.3? Den kraschar så fort jag försöker ställa om till nattläge, känns som en rätt viktig funktion när man kör på natten...


Det fungerar på min, tror jag iaf. Har inställt på Auto och då växlar den automatiskt till nattläge

#1277

Postad 01 september 2009 - 19:44

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
Fråga, 4 Gb SD kort: Är det några problem med att formatera detta med FAT (16)

Om jag vill lägga både en europakarta och nordenkarta på samma kort behöver jag då editera filen NaviLib ?
Och hur ska då syntaxen se ut?

Sen behöver jag lägga in Shellmackar som POI, hur gör jag detta?

Mycket frågor, tack på förhand för Era tips och råd!

/Lennart

Redigerat av LJN, 01 september 2009 - 19:51.


#1278

Postad 02 september 2009 - 14:25

Unregisteredf1dade26
  • Unregisteredf1dade26
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tja..

Hakar på ämnet.

köpte ett Transcend 4gig som redan är formaterad med FAT32,
men orginal 2 gig minnet är i FAT enligt WinXP.
Funkar PNA7000t i FAT32? eller måste jag ändra till Antika FAT?

----> EDIT: Testade att bara trycka in kartor & ny ver.651 m.m. i FAT32 och det funkar bra att köra igång. :)

Mvh Scorp.

Redigerat av Unregisteredf1dade26, 02 september 2009 - 16:42.


#1279

Postad 04 september 2009 - 07:49

NaviBoy
  • NaviBoy
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej

Enligt några i detta forum så ska det gå att uppdatera Navigon 7110 NM6 till NM7.

Kan någon i detalj förklara hur det går till. Vad behöver jag, har ett 4GB SDHC kort för detta behov.

Tackar på förhand

NaviBoy

#1280

Postad 06 september 2009 - 18:31

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Själv har jag lyckats bryta sönder fästet till min PNA TS 7000, kan man köpa sånt löst tro?

Redigerat av DrBosa, 06 september 2009 - 18:35.


#1281

Postad 08 september 2009 - 14:10

joniz
  • joniz
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Själv har jag lyckats bryta sönder fästet till min PNA TS 7000, kan man köpa sånt löst tro?


Japp, jag lyckades glömma mitt i en hyrbil i USA. Gick att köpa direkt från Navigon, kostade runt 200 :-

#1282

Postad 03 oktober 2009 - 10:08

Unregistered50ed9762
  • Unregistered50ed9762
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hej.
Jag är ny här sedan några dagar.
Tråden ha i nuläget 43 sidor och det är snudd på omöjligt att kunna läsa igenom alla sidor för att ev få svar på mina problem.

Jag har en PNA7000T med MN6.2 och nordenkarta ver 200708. Enl Navigon så har man slutat att uppdatera kartor trots att min gps bara är drygt 2 år gammal.
Har läst här i tråden om att man kan uppdatera till MN7 eller MN7.3.

Min fråga är: Hur gör man för att uppgradera?
Var får man tag på MN7?
Hur gör man för att formatera och vad är FAT?

Navigon fresh är inte till hjälp för den känner ju av vad jag har nu och jag får bara beskedet att det inte finns några uppdateringar till min gps.

Vill någon vänlig själ hjälpa mig med info och hur man går tillväga.

#1283

Postad 03 oktober 2009 - 10:38

hodvar
  • hodvar
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Hur gör man för att formatera och vad är FAT?


FAT är en sorts filsystem, det enklaste som finns för PC-datorer. Det kan man välja när man påbörjar formatering av en lagringsenhet. Formatering innebär att allt försvinner från lagringsenheten (eller egentligen volymen/partitionen), inkl allt som är gammalt och ev är felaktigt.

Hoppas att detta hjälper dig på traven.

#1284

Postad 03 oktober 2009 - 21:46

Unregistered50ed9762
  • Unregistered50ed9762
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Nja..... det hjälpte mig inte fullt ut.
Jag skulle vilja ha hjälp lite mera konkret om hur jag går tillväga.
Jag börjar förståss med att sätta in SD-kortet i kortläsaren, men sedan då? Vilket program behövs för att göra formateringen och hur går jag sedan vidare?

#1285

Postad 04 oktober 2009 - 13:18

hodvar
  • hodvar
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Ja, jag har för länge sedan glömt vad en PNA7000 är för något... Tydligen har du ett SD-kort som du ska formattera.

Anslut kortläsaren till din dator, stoppa i SD-kortet. Det bör dyka upp som en lagringsenhet, t ex "D:", i My Computer eller motsvarande (om du kör Windows). Högerklicka på på enhetens namn eller drive letter och välj Formattera från menyn som dyker upp. Då får du upp en liten diaglog där du kan ange filsystem, välj då FAT, FAT32 är nyare än FAT16. Antagligen fungerar båda. Lycka till.

#1286

Postad 07 oktober 2009 - 17:37

Unregistered50ed9762
  • Unregistered50ed9762
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hmmmm......
Hovdar, har du glömt vad en PNA7000T är för något????
Det är ju en GPS från Navigon som hela den här långa tråden ska handla om.......hehe :P :P

Men, återigen.... var får jag tag på en uppdatering från MN6.2 till MN7 eller 7.3?
Och hur går jag praktiskt tillväga för att göra den uppdateringen?

Det är inte så att jag är lat, men det tar TID att läsa igenom alla inlägg och nu är tråden uppe i 43 sidor...... Jag läser o läser men har efter ett antal dagar bara kommit halvvägs.

Vore tacksam om någon vill ge mig hjälp till detta.

#1287

Postad 28 oktober 2009 - 13:10

Arguman
  • Arguman
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Angående detta med 4GB minneskort till Navigon 7000t. Det är många som är osäkra på vilket kort som fungerar då SDHC korten många gånger ej fungerar. Köpte ett kort på 24.se som heter "Minneskort SD Reekin 4GB" som jag testat nu och som fungerar utmärkt .

/Arguman

#1288

Postad 17 november 2009 - 14:24

plaggis
  • plaggis
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Angående detta med 4GB minneskort till Navigon 7000t. Det är många som är osäkra på vilket kort som fungerar då SDHC korten många gånger ej fungerar. Köpte ett kort på 24.se som heter "Minneskort SD Reekin 4GB" som jag testat nu och som fungerar utmärkt .

/Arguman


En gång för alla!
SDHC-kort fungerar inte då de bygger på en helt annan teknik än vanliga SD-kort.

#1289

Postad 27 november 2009 - 18:54

thure07
  • thure07
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hejsan
Jag har nyligen fått en Navigon 7000T från en tidigare ägare som ville ha färska
kartor och därför köpte en nyare modell.
Nu känns det plötsligt som jack-pot för jag har just talat med Navigons svenska
support och nu finns det en karta 2009 Q2 för 7000T att köpa. Jag väntar dock till
i vår med att skaffa den, det hinner väl komma en färskare karta till dess.
Fråga: Hur kommer man in i Windows CE?
Kanske står det i manualen, men den fick jag inte med. Någon som har en manual?

#1290

Postad 29 november 2009 - 15:14

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Han verkade ju inte så insatt i sin GPS alls, du kan få Q4 till den åxå, men vad som är ännu bättre är att du kan ju uppdatera den till en 7310 och få alla dess funktioner utom röststyrning & att kunna använda den med din mobil.
Men vem behöver sånt lull lull.

Du skall nog läsa lite här i forumet så kommer du nog fram till vad du vill.

#1291

Postad 29 november 2009 - 15:20

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
klicka på din IKON på ditt skrivbord min dator
leta upp var dy har ditt minneskort tex Removable Disk (H:)
Höger klicka med musen, leta sen upp valet formatera, klicka på den och följ anvisningarna.

#1292

Postad 29 november 2009 - 19:44

thure07
  • thure07
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Han verkade ju inte så insatt i sin GPS alls, du kan få Q4 till den åxå, men vad som är ännu bättre är att du kan ju uppdatera den till en 7310 och få alla dess funktioner utom röststyrning & att kunna använda den med din mobil.
Men vem behöver sånt lull lull.

Du skall nog läsa lite här i forumet så kommer du nog fram till vad du vill.


Som sagt, jag har nyss fått min 7000T och försöker nu lära mig hur den fungerar. Blev glad när jag
fann denna tråd med många kunniga deltagare. Men som ofta i såda här fora där diskussionen ligger
på en tekniskt hög nivå så är det viss kunskap som är så elementär att den inte förklaras. Att komma
in i CE verkar höra till den kategorin. Jag har läst många sidor här och även sökt på nätet, men inte funnit
den informationen. Jag har provat olika kombinationer av knapptryckningar och lyckades en gång komma in i bios.
Dock minns jag inte hur jag gjorde.
Du som tydligen vet allt detta kan väl dela med dig av din kunskap. Att uppgradera till 7310 vore
naturligtvis också trevligt.

#1293

Postad 30 november 2009 - 07:28

plaggis
  • plaggis
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Han verkade ju inte så insatt i sin GPS alls, du kan få Q4 till den åxå, men vad som är ännu bättre är att du kan ju uppdatera den till en 7310 och få alla dess funktioner utom röststyrning & att kunna använda den med din mobil.
Men vem behöver sånt lull lull.

Du skall nog läsa lite här i forumet så kommer du nog fram till vad du vill.


Hur menar du att du ska kunna använda den till din mobil? 7000 saknar ju blåtand! Men det kanske finns en lösning på detta?

#1294

Postad 30 november 2009 - 08:12

plaggis
  • plaggis
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Som sagt, jag har nyss fått min 7000T och försöker nu lära mig hur den fungerar. Blev glad när jag
fann denna tråd med många kunniga deltagare. Men som ofta i såda här fora där diskussionen ligger
på en tekniskt hög nivå så är det viss kunskap som är så elementär att den inte förklaras. Att komma
in i CE verkar höra till den kategorin. Jag har läst många sidor här och även sökt på nätet, men inte funnit
den informationen. Jag har provat olika kombinationer av knapptryckningar och lyckades en gång komma in i bios.
Dock minns jag inte hur jag gjorde.
Du som tydligen vet allt detta kan väl dela med dig av din kunskap. Att uppgradera till 7310 vore
naturligtvis också trevligt.


Leta i början av denna tråd så kommer du hitta hur man kommer in i CE! Minns inte riktigt själv, jag måste alltid göra det praktiskt för att komma ihåg hur =)

#1295

Postad 30 november 2009 - 12:16

thure07
  • thure07
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Leta i början av denna tråd så kommer du hitta hur man kommer in i CE! Minns inte riktigt själv, jag måste alltid göra det praktiskt för att komma ihåg hur =)


Nu har jag letat och funnit några beskrivningar och provat en hel del.
Och för er andra som också undrat ger jag nu en utförlig, och som jag
hoppas klar, beskrivning av hur man kommer in i Win CE på Navigon 7000T:

När du står i startmenyn (Nytt resmål, Mina resmål, Hem, Visa karta) så klicka på X
och svara JA på frågan om du vill stänga av.

Starta sedan genom att trycka kort på ON knappen. När det börjar synas något på skärmen
så trycker du in flaggknappen. Då stannar den snurrande pilen på sidan med jordklotet
och en grå rand syns längst ned. Släpp flagg-knappen. Klicka längst till vänster i denna rand.
Då skall startknappen synas.

Vill du sedan starta navigationsprogrammet igen går du med Windows Explorer till
biblioteket
\Storage Card\MN6\
och dubbelklickar på filen MN6.

En undran: På min Navigon 7000T sitter en klisterlapp baktill med texten
Windows Embedded CE 6.0 Core

I Win CE står det dock under System:
Microsoft Windows CE Version 5.00 Build 1400)

Är den inte uppgraderad? Ljuger lappen?

#1296

Postad 02 december 2009 - 12:17

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Du skall inte uppdatera mjukvaran i GPS utan bara den på minneskortet, lämna WIN CE ifred, på en 7000 är det Win CE 5.0.

#1297

Postad 02 december 2009 - 12:24

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Någon vänlig själ som kan hjälpa mig med ett problem.
Jag har uppgraderat min MN7.4.1 till 7.4.2-802 (7310SD) men nu så funkar inte TMCn längre vilken är den rätta configen just nu är min:

<GPS>
<Type>2</Type>
<GPSPort>2</GPSPort>
<Baudrate>4800</Baudrate>
<DRVPrefix></DRVPrefix>
</GPS>
<TMC>
<RadioStationScan>0</RadioStationScan>
<AutoRecalculation>0</AutoRecalculation>
<PreferPay>1</PreferPay>
<TMCPort>1</TMCPort>
<TMCBaudrate>38400</TMCBaudrate>
<DRVPrefix>RDS</DRVPrefix>
</TMC>

Det måste vara på fler ställem man måste åxå ändra eller?
Det var ett tag sedan man gjorde det här sen i sommras sp man har ju glömt.

Nån vänlig själ med en full fungerande TMC som kan hjälpa till här, så uppskattas detta vänligen.

Måste ha med att den har PREMIUM TCM nu, nån som kan svaret?

Redigerat av pege63, 03 december 2009 - 00:25.


#1298

Postad 02 december 2009 - 15:37

thure07
  • thure07
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Du skall inte uppdatera mjukvaran i GPS utan bara den på minneskortet, lämna WIN CE ifred, på en 7000 är det Win CE 5.0.

pege63, hur uppgraderar man till 7310 som du nämnde. Och var hittar man den?
Piratbukten?
Behöver man inte ett större minneskort också? De jag har sett hänvisade till
här har varit SDHC-kort, men de skall ju inte
fungera med 7000t enligt tidigare uppgift. Och 4 GB SD kort verkar inte finnas längre.
Vad har ni andra för kort? Vore tacksam för hjälp så jag kan hänga med er andra
i diskussionen.

#1299

Postad 03 december 2009 - 07:59

plaggis
  • plaggis
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

pege63, hur uppgraderar man till 7310 som du nämnde. Och var hittar man den?
Piratbukten?
Behöver man inte ett större minneskort också? De jag har sett hänvisade till
här har varit SDHC-kort, men de skall ju inte
fungera med 7000t enligt tidigare uppgift. Och 4 GB SD kort verkar inte finnas längre.
Vad har ni andra för kort? Vore tacksam för hjälp så jag kan hänga med er andra
i diskussionen.


Detta verkar vara ett vanligt SD-kort, dock är det lite dyrt i mina ögon...
http://www.expert.se....aspx?id=966139

#1300

Postad 03 december 2009 - 09:47

RoPe
  • RoPe
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Detta verkar vara ett vanligt SD-kort, dock är det lite dyrt i mina ögon...
http://www.expert.se....aspx?id=966139

Det här är väl samma kort, fast billigare?
4Gb SD Kort hos Conrad



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.