Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

3764 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1951

Postad 14 juni 2020 - 08:58

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Series X ser ut som en högtalare typ medan PS5 ser ut som en luftrenare:-)
Kommer definitivt slim versioner i framtiden.

Series X ser ut som en askkopp så på så sätt så kompletterar den Sonys luftrenare ;)



#1952

Postad 14 juni 2020 - 10:18

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Det är många som är måttligt imponerade och säger att de knappt ser skillnad.

 

Rök- och eldeffekterna i Demons Souls verkar väldigt bra men uppfattas inte i så blixtsnabba klipp, och även där verkar det finnas en hel del fysik att leka med.

Nu har jag sett trailern til Demon Souls flera gånger i bra kvalitet. Det var så stor skillnad att jag trodde en del saker var helt nya men det är det inte, det är exakt kopi av orginalet men med bättre grafik. Se på reapern f.eks, herregud. Nu säger jag inte att detta inte hade gått på PS4, bara att det är så mycket man inte uppfattar i ett snabbt klipp. Det är mycket mera växter, struktur på objekter (mossa på stenar, slitna metallbitar osv) ljus, längre sikt, partikkeleffekter osv.

Men spel som visar fullt använde av en konsol kommer sällan vid launch, det är ju bara se på de sista PS4-spelen mot de första.


Redigerat av Demon Slayer, 14 juni 2020 - 10:19.


#1953

Postad 14 juni 2020 - 11:23

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 2

Jag tycker skillnaden är enorm av det man ser... TLoU2 ser iofs vansinnigt nice ut men Horizon har så mycket mer, allt som händer samtidigt, allt som rör sig, alla smådetaljer bl a ser inte ut som PS4an skulle klara av.

 

Detta var lite intressant hur de går in på detaljer:

 

https://www.youtube....ZEjdaDQM&t=112s

 

https://www.youtube....h?v=c5zPVQ9q_Ks

 

Även NXGamer har sin preview:

 

https://www.youtube....h?v=p4mCY8mobEk

 

Snart kommer Digital Foundry med sin också... Slutsatsen är väl att det mesta som visats är next-gen och inget som hade funkat på nuvarande konsoler. Som sagt, jag är impad iaf och är taggad på PS5an. 

Fast först ut är såklart TLoU2 på fredag, bara tanken på vad Naughy Dog kan göra med kommande spel till PS5an är svindlande...

Men det är ff cartoon! Jag vill ha ett nytt stort steg på nextgen iform av realism och inte bättre detaljer, gräs som vajar i vinden osv, jag vill att allt ska vara Senua kvalitet minst, när jag ser ett ansikte så ska det vara så mänskligt så jag får en känsla för karaktären eller blir livrädd, sen är ju såklart endel spel ämnad att vara i tecknad form såklart men vill man orsaka haksläpp så lär man visa något som inte gjorts eller varit möjligt. Horizon för mig blir lite som en ny Pro med mera hästkrafter men inget revolutionerande, allt är bättre men still the same. Sen fattar en teknisk okunnig som mig att det kommer ju bli en brutalt trevlig upplevelse med ssd'n och all magi den kommer tillföra och att såklart så kommer allt bli så mycke mera med tiden, allt är ju ff i sin linda men det är väl därför man är här så man får gnälla å klaga i massor i kör :D

Jag har våta drömmar om ett nytt Splinter Cell med fotorealism och det nya 3D ljudet :wub:

Blir det inte fotorealism ala UE på karaktärerna då kommer jag att döpa konsolen till PS4 Pro++ (new gen but not next)



#1954

Postad 14 juni 2020 - 11:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Men det är ff cartoon! Jag vill ha ett nytt stort steg på nextgen iform av realism och inte bättre detaljer, gräs som vajar i vinden osv, jag vill att allt ska vara Senua kvalitet minst, när jag ser ett ansikte så ska det vara så mänskligt så jag får en känsla för karaktären eller blir livrädd, sen är ju såklart endel spel ämnad att vara i tecknad form såklart men vill man orsaka haksläpp så lär man visa något som inte gjorts eller varit möjligt. Horizon för mig blir lite som en ny Pro med mera hästkrafter men inget revolutionerande, allt är bättre men still the same. Sen fattar en teknisk okunnig som mig att det kommer ju bli en brutalt trevlig upplevelse med ssd'n och all magi den kommer tillföra och att såklart så kommer allt bli så mycke mera med tiden, allt är ju ff i sin linda men det är väl därför man är här så man får gnälla å klaga i massor i kör :D
Jag har våta drömmar om ett nytt Splinter Cell med fotorealism och det nya 3D ljudet :wub:
Blir det inte fotorealism ala UE på karaktärerna då kommer jag att döpa konsolen till PS4 Pro++ (new gen but not next)

Nu förväxlar du hårdvaruprestanda med "art-direction". Horizon 2 ser främst ut som det gör pga det är ett konstnärligt val.

Ang animationer osv så är det numera mera en resursfråga (dvs pengar) än en prestandafråga. T.ex TLOU2 kommer mao stå sig väldigt väl, även när kraftigare hårdvara börjar dyka upp.

Redigerat av pacman, 14 juni 2020 - 11:49.


#1955

Postad 14 juni 2020 - 12:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

Hår:

 

2013:

Bifogad fil  tombraider1.png   442,57K   17 Antal nerladdningar

 

2016:

Bifogad fil  rottr1.png   311,2K   11 Antal nerladdningar

 

2020:

Bifogad fil  pragmata.png   356,03K   12 Antal nerladdningar

 

 

Ansiktsuttryck:

 

2013:

Bifogad fil  tombraider2.png   295,26K   17 Antal nerladdningar

 

2016:

Bifogad fil  rottr2.png   341,08K   16 Antal nerladdningar

 

2020:

Bifogad fil  annatspel.png   179,84K   37 Antal nerladdningar


Redigerat av Ageve, 14 juni 2020 - 12:50.


#1956

Postad 14 juni 2020 - 12:17

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Nu förväxlar du hårdvaruprestanda med "art-direction". Horizon 2 ser främst ut som det gör pga det är ett konstnärligt val.

Ang animationer osv så är det numera mera en resursfråga (dvs pengar) än en prestandafråga. T.ex TLOU2 kommer mao stå sig väldigt väl, även när kraftigare hårdvara börjar dyka upp.

Fast jag skrev ju att endel spel är ju ämnad att se ut som dom gör grafiskt

Konstnärligt val kanske vad gäller Horizon men också kanske pga avsaknad av möjlighet att skapa riktig realism med den teknik man haft tillgänglig eller?



#1957

Postad 14 juni 2020 - 12:47

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 1

Som Ageve påvisar i sina exemplen blir det i slutändan mestadels en fråga om design och arbete. Om man ska dra en liknelse till...

 

T-Rex 1993

 

BkMeFys.jpg

 

T-Rex 2015

 

YtnKbKA.jpg

 

Klart att den senare har en tekniskt sett betydligt mer komplex modell med fler polygoner, bättre texturer etc. men såsom de används i scenerna ger den äldre ett betydligt bättre intryck på mig åtminstone då man har tagit hänsyn till begränsningarna på ett helt annat sätt.



#1958

Postad 14 juni 2020 - 15:20

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Ang ssd'n. Kommer TLOU2 att kunna dra fördel av den på ps5 fullt ut genom att tex inte behöva genom lida klättringar osv för att den ska hinna ladda eller måste ett spel vara helt exklusivt för ps5 då? :huh:



#1959

Postad 14 juni 2020 - 15:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ratchet och Clank-jämförelse:

 

http://www.youtube.c...eature=emb_logo

 

Träden i första scenen, munanimationerna i tredje scenen. Stor skillnad.

 

T-Rex 2015

 

 

Det där är inte T-Rexen dock =P



#1960

Postad 14 juni 2020 - 17:18

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Haha, bra input. :)



#1961

Postad 14 juni 2020 - 17:38

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Ang ssd'n. Kommer TLOU2 att kunna dra fördel av den på ps5 fullt ut genom att tex inte behöva genom lida klättringar osv för att den ska hinna ladda eller måste ett spel vara helt exklusivt för ps5 då? :huh:

De kan förstås skippa den typen av begränsningar i ps5-verren.

Om man bortser från att det kan skapa "hur kom jag hit"-situationer då...

Så för att slippa det så får man helt enkelt ta bort, eller snarare aldrig lägga in, alla hinder av den typen och det kräver i praktiken exklusiv utveckling ja.

Redigerat av pacman, 14 juni 2020 - 17:46.


#1962

Postad 14 juni 2020 - 18:04

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

De kan förstås skippa den typen av begränsningar i ps5-verren.

Om man bortser från att det kan skapa "hur kom jag hit"-situationer då...

Så för att slippa det så får man helt enkelt ta bort, eller snarare aldrig lägga in, alla hinder av den typen och det kräver i praktiken exklusiv utveckling ja.

Wich means att alla spel som släpps till båda generationerna kommer att köras med handbromsen i då sett till vad man demat om vad ssd'n kan göra?



#1963

Postad 14 juni 2020 - 18:39

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Den laddar ju så fort den kan oavsett, spelen är bara inte designade med samma frihet.



#1964

Postad 14 juni 2020 - 18:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Wich means att alla spel som släpps till båda generationerna kommer att köras med handbromsen i då sett till vad man demat om vad ssd'n kan göra?

Japp. Det är ju en av anledningarna till att Sonys "we belive in generations"-tänk är najs.
https://www.minhembi...32211&p=4594374

#1965

Postad 14 juni 2020 - 19:09

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Japp. Det är ju en av anledningarna till att Sonys "we belive in generations"-tänk är najs.
https://www.minhembi...32211&p=4594374

Ja det lär man ju faktiskt medge då. Att släppa på båda generationerna blir ju inget man vill som nextgen ägare samtidigt som tillverkarna måste ju torska big bucks att inte kunna få göra det :mellow:



#1966

Postad 14 juni 2020 - 19:25

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Fick 500kr mindre än nypris för min PS4, halva PS5 betald mao.

#1967

Postad 15 juni 2020 - 09:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
När kommer nästkommande show tro? Sony har väl pratat om flera shower som leder upp till releasen?

Jag har tolkat det optimistiskt och tänkt att det kommer bli en i augusti, sen en i september/oktober :)

Eller blir det rent av lite mer info under state of play varje månad (?)?

Redigerat av Zartok, 15 juni 2020 - 09:30.


#1968

Postad 15 juni 2020 - 17:02

Unregistered64c84be4
  • Unregistered64c84be4
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Jag gjorde en förhandsbokning på den digitala versionen,Vad tror ni kommer skilja i pris på den och den med UHD spelare i?


Redigerat av Unregistered64c84be4, 15 juni 2020 - 17:03.


#1969

Postad 15 juni 2020 - 20:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Jag gjorde en förhandsbokning på den digitala versionen,Vad tror ni kommer skilja i pris på den och den med UHD spelare i?

Skulle gissa på runt 1000 spän, max 1500 ($100 diff i staterna, och så på det ev viss svenskanpassning, åt det ena eller andra hållet, på de två).

Inte för att driven kostar ens i närheten så mkt, utan för att de tjänar klöver på digitalshoppning.

Redigerat av pacman, 15 juni 2020 - 20:46.


#1970

Postad 15 juni 2020 - 21:22

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Skulle gissa på runt 1000 spän, max 1500 ($100 diff i staterna, och så på det ev viss svenskanpassning, åt det ena eller andra hållet, på de två).

Inte för att driven kostar ens i närheten så mkt, utan för att de tjänar klöver på digitalshoppning.

Ja DE borde kosta 2:- med tanke på att man får pröjsa överpris digitalt vs fysiskt, miljötänk my ass



#1971

Postad 16 juni 2020 - 05:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Många gissar att det kommer handla om 100 usd, men frågan är om det inte borde vara mer med tanke på hur extremt mycket högre profiten är på digitala spel.

Bort med alla mellanhänder! Högre priser! Inget andrahandsvärde på spel.

#1972

Postad 16 juni 2020 - 07:42

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Ja gran turismo 7 är på väg, och ser ut att bli mycket bättre än det begränsade gt sport, vi har mycket grejer tillbaka som oss fans vill ha,

Stadliknade meny från gt4
Tuning shop
Gt auto
Used cars
Bättre karriär

Och trial mountain äntligen får vi ett äkta gran turismo, ska bli kul och se hur det blir på ps5, finns inget release datum än, har snackats ett par gånger att det skulle vara ett titel spel, men känns inte tryggt ännu, tycker ändå de borde ge ut ett datum nu om ps5 släpps om så här drygt 4-6 månader, kommer givetvis endast köpa ps5 när detta spelet släpps, jag räknar även ett pris på runt 7000 för ps5

Redigerat av Andreas3200, 16 juni 2020 - 07:44.


#1973

Postad 16 juni 2020 - 08:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

tycker ändå de borde ge ut ett datum nu om ps5 släpps om så här drygt 4-6 månader

de kommer förstås inte ge ett datum på gt7 före de gett ett datum på ps5

 

gt7 såg kanske inte grafiskt fullt så bra ut som man hade hoppats men det gjorde inte gt sport heller så det kan nog bättra sig en del.

tippar på att det är cross-gen och släpps inom "launch-window" (ps5 release och upp till säg 6 månader)



#1974

Postad 16 juni 2020 - 08:31

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Hår:

 

2013:

attachicon.giftombraider1.png

 

2016:

attachicon.gifrottr1.png

 

2020:

attachicon.gifpragmata.png

 

 

Ansiktsuttryck:

 

2013:

attachicon.giftombraider2.png

 

2016:

attachicon.gifrottr2.png

 

2020:

attachicon.gifannatspel.png

Om man kisar kan man se hur normkritiken påverkat även spelvärlden 2020... :D



#1975

Postad 16 juni 2020 - 08:35

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

de kommer förstås inte ge ett datum på gt7 före de gett ett datum på ps5

gt7 såg kanske inte grafiskt fullt så bra ut som man hade hoppats men det gjorde inte gt sport heller så det kan nog bättra sig en del.
tippar på att det är cross-gen och släpps inom "launch-window" (ps5 release och upp till säg 6 månader)

har för mig de visade trailern i endast 1080p på livestreamen, du kan se det i 4K och då är det ljuvligt, gt sport ser ändå så pass bra ut redan så jag räknar inte med något jättelyft i grafiken, men där finns en viss skillnad även i trailern, kommer säkert komma mer om spelet vid några fler events när dom visar upp mer om ps5, och förmodligen ser det bättre ut då också kanske, men det viktigaste är ju trots allt gameplay, och det saknade gt sport, vill ha den fulla gran turismo upplevelsen igen, räknar dock inte med mer än runt 400-500 bilar vid launch

#1976

Postad 16 juni 2020 - 09:32

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

gt sport ser ändå så pass bra ut redan så jag räknar inte med något jättelyft i grafiken, 

varför räknar du inte med det?

 

har sett det i 4K. men ja, det kommer bli bättre, brukar vara så med GT.



#1977

Postad 17 juni 2020 - 05:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

2020:
annatspel.png

Housemarque 2021:

Sökes: Karaktärdesigner och animatör
Uncanny grandma funkade visst inte så vi håller oss till partikeleffekter.

#1978

Postad 17 juni 2020 - 07:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Housemarque 2021:

Sökes: Karaktärdesigner och animatör
Uncanny grandma funkade visst inte så vi håller oss till partikeleffekter.

Ja de borde göra en Dead Nation 2 istället för den där smörjan som visades. :P



#1979

Postad 17 juni 2020 - 20:00

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Kollat på demon till Senua 2 samt Horizon 2 och introt till dem båda när man sveper över havet så måste jag säga att skillnaden är huge i realism till Senua's fördel då, jag som ser illa eller vad säger ni?



#1980

Postad 17 juni 2020 - 20:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Lite nya detaljer om Horizon:

 

-Stretches from Utah to Pacific Ocean
-Virtually no loading screens
-Bigger map than HZD; hidden underwater areas
-Dozens of new machines
-Massive storms throughout land

 

 

De siktar på 2021 dessutom, om det nu inte var uppenbart.


Redigerat av Zoiler, 17 juni 2020 - 20:42.


#1981

Postad 29 juni 2020 - 19:46

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Men alltså vart är alla news? Abstinens deluxe efter nåt nytt nu!!



#1982

Postad 29 juni 2020 - 19:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Men alltså vart är alla news? Abstinens deluxe efter nåt nytt nu!!

Är det smart att avslöja allt nu? Då har vi fem månader av nyhetstorka tills konsolerna släpps. De måste ju ha något att bygga upp hypen med under hösten.



#1983

Postad 02 juli 2020 - 19:23

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Unreal fest online 14/7 Kan det bli nått smaskigt där tro i väntan på annat?



#1984

Postad 02 juli 2020 - 19:32

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Är det smart att avslöja allt nu? Då har vi fem månader av nyhetstorka tills konsolerna släpps. De måste ju ha något att bygga upp hypen med under hösten.

Å ena sidan har xbox redan visat hur deras ser ut innuti, å andra sidan håller jag med om att det är nog tid igenn och att dom har en plan på hur detta ska ut. TLOU2 kan också vara en parameter - att dom inte vill störa den hypen och att planen från början vart att gå ut hårt efter Tshushima och TLOU2.

En helt annan sak som jag personligen tror på är att Sony vet att MS måste göra något helt speciellt för att ta marknadsandelar denna gång, och en del av alternativen kan potentiellt sätt vara ganska dåliga för Sony, och då är det alltid bättre att hålla på korten tills dom vet hur dom skal spelas.

Om man ser på intresset runt parternas events så ligger Sony väldigt bra till så dom har "råd" att vänta.

Redigerat av Demon Slayer, 02 juli 2020 - 19:34.


#1985

Postad 02 juli 2020 - 23:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Unreal fest online 14/7 Kan det bli nått smaskigt där tro i väntan på annat?

Känns inte som något speciellt för allmänheten, men däremot har du Stadia Connect samma dag, en otroligt efterlängtad show för alla gamers.

 

Nä men det mest intressanta första halvan av månaden händer väl den 12:e när Ubisoft kör sitt.

 

 

å andra sidan håller jag med om att det är nog tid igenn

 

 

Ser man på ett vanligt E3 så visar de ju inte nya saker varje månad normalt. Sony säger att de har mycket mer under utveckling, men hur mycket mer utöver det de visat kan egentligen vara aktuellt till lanseringen. De har redan ett bredare utbud än de brukar till launch med det de visat.

 

Det som är kvar då är ju tredjepartsutvecklarna. Men EA hade ju ingenting till nextgen, det kommer de istället visa på E32021. SE kommer tydligen köra lite surpriseutannonseringar då och då i juli och augusti. Bethesda, ja vem vet vad de sysslar med. Namco skulle ha nåt animeshowcase i slutet av månaden... vilket innebär att Elden Ring visas på MS show?



#1986

Postad 02 juli 2020 - 23:25

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Teardown, features (kom igenn trådlös laddning), och prismodell. Ingenting som säger att inte Sony också kan chokera med gratis digital edition mot 24mån subscription f.eks.

Jag tolkade det iaf som att det var flera features och kanske skillnad i subscription som var en del av sakerna dom hade kvar att visa. Om inte pay-as-you-go så nått annat, typ en hög med gamla spel gratis ala Nintendo, jag vet inte...nått nytt iaf...haha vi har nu 100% backward compatabillity, du får 3mån med tillgång til hela ps4 biblioteket....flera sjuka saker dom kan hitta på för att folk ska köpa day1.

Redigerat av Demon Slayer, 02 juli 2020 - 23:28.


#1987

Postad 02 juli 2020 - 23:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Teardown, features (kom igenn trådlös laddning), och prismodell.

Jojo, det förstås. De kanske väntar och kontrar efter MS show.



#1988

Postad 03 juli 2020 - 00:06

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Ja det är ju det vi har trott hela tiden (vänta-kontra) så det blir intressant att följa. Det är ju smart, men om det är samma strategi varje gång, blir det inte tillslut lite uppenbart, och som att MS styr showen? Folk borde ju se mönstret efter en stund. Om Sony nu gick ut med pris först, då visar dom tydligt vem som styr detta inn i nextgen, ta lite kommando. Meeen troligtvis går dom inte först lol.

Redigerat av Demon Slayer, 03 juli 2020 - 00:08.


#1989

Postad 03 juli 2020 - 05:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag tror att det är smart (även fast jag inte tycker om det) att inte bränna allt nu. Det har ryktas om att ms ska ha ett event nu i juli där de kommer visa xbox s, en mindre kraftfull all digital nextgenkonsol som kommer kosta 200-250 usd.

Skulle en konsol från ms kosta 200 usd så skulle jag köpa den och gamepass. Många andra också, troligtvis.

Då vill man kontra med något :)

Redigerat av Zartok, 03 juli 2020 - 05:41.


#1990

Postad 03 juli 2020 - 09:27

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Som jag skrev i Xbox-tråden så har jag stor tro på att dom kan ha varianter där man "får" denna 1080p-konsol om man tecknar en lite dyrare Gamepass/Gold subscription. Det vore helt sjukt om Sony sen kontrar med det samma med sin digitala, det känns ju som att det fint kan bli lite av ett priskrig här.



#1991

Postad 03 juli 2020 - 10:19

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 760 inlägg
  • 0

Som jag skrev i Xbox-tråden så har jag stor tro på att dom kan ha varianter där man "får" denna 1080p-konsol om man tecknar en lite dyrare Gamepass/Gold subscription. Det vore helt sjukt om Sony sen kontrar med det samma med sin digitala, det känns ju som att det fint kan bli lite av ett priskrig här.


Skillnaden är väl att Series S-varianten verkar ju blir bra mycket billigare än Series X. Finns väl inget som ens talar för att den digitala PS5 kommer bli direkt billigare än den med läsaren?

#1992

Postad 03 juli 2020 - 11:47

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Ja ser man till MS prissättning på vanlig och digital så skiljer det typ 200kr i Sverige, så den lär ju sälja som smör.....inte.

#1993

Postad 03 juli 2020 - 12:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Skillnaden är väl att Series S-varianten verkar ju blir bra mycket billigare än Series X. Finns väl inget som ens talar för att den digitala PS5 kommer bli direkt billigare än den med läsaren?

Jag tror:
Digital: $399
Fysisk: $499

+/- $50

Men om jag hade vart Sony så hade jag sålt den digitala mycket billigare, du är ju låst til PS-store och det är ju det dom vill, därför jag har börjat fundera på om det kommer komma subscriptions, för om Series-S blir $249 och är heldigital (med eventuell subscription där den kostar 0-100 upfront) så är det nog många som kommer gå för den, och Sony tappar mer på att förlora en kund över konsolens livstid än att förlora själva försäljingen av den enstaka boxen, så att nästan ge bort konsolen för lock-in är ju inte en dum kalkylering och alla företag idag vill helst ha en stadig månadsinkomst (tjänster) då det är förutsägbart, samt goda marginaler på pengarna.


Redigerat av Demon Slayer, 03 juli 2020 - 12:13.


#1994

Postad 03 juli 2020 - 12:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men om jag hade vart Sony så hade jag sålt den digitala mycket billigare

Så som de kommunicerat hittills så tyder inget på att de vill sätta billiga priser i alla fall. De säger ju att det är "prisvärt", inte "billigt" de är ute efter, där prisvärt är alla timmar man får från deras 1stpartyspel. Tror inte Sony är villiga att gå med stor förlust på hårdvaran heller, jag tror de vill köra på som de hittills gjort och inte ha en PS3-situation.

 

Om ryktena med Lockhart stämmer, en billig 1080-konsol, och Sony inte har något liknande, vilket inget tyder på, så är det mer att MS varit smartare och kan sätta mycket lägre priser oavsett om det är prenumeration eller engångssumma. Då har man den starkaste och billigaste konsolen och det är en stor fördel. Om man dessutom levererar spelen så sitter man i en rätt bra position - särskilt jämfört med X1-lanseringen :D

 

Sen tror jag alla tre har sin grej och sina fans numera så det lär gå bra för alla ändå.



#1995

Postad 03 juli 2020 - 13:18

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Känns inte som något speciellt för allmänheten, men däremot har du Stadia Connect samma dag, en otroligt efterlängtad show för alla gamers.

 

Nä men det mest intressanta första halvan av månaden händer väl den 12:e när Ubisoft kör sitt.

 

 

 

Ser man på ett vanligt E3 så visar de ju inte nya saker varje månad normalt. Sony säger att de har mycket mer under utveckling, men hur mycket mer utöver det de visat kan egentligen vara aktuellt till lanseringen. De har redan ett bredare utbud än de brukar till launch med det de visat.

 

Det som är kvar då är ju tredjepartsutvecklarna. Men EA hade ju ingenting till nextgen, det kommer de istället visa på E32021. SE kommer tydligen köra lite surpriseutannonseringar då och då i juli och augusti. Bethesda, ja vem vet vad de sysslar med. Namco skulle ha nåt animeshowcase i slutet av månaden... vilket innebär att Elden Ring visas på MS show?

Jamen jag tänkte om dom visar upp något ytterligare haksläppsdemo typ...

Vadå!? Ubisoft 12/7? Splinter Cell? The one game to rule them all!! :wub:



#1996

Postad 03 juli 2020 - 15:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vadå!? Ubisoft 12/7? Splinter Cell? The one game to rule them all!! :wub:

Om du vill hålla koll så uppdateras olika events som visas under sommaren här.



#1997

Postad 03 juli 2020 - 15:42

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Om du vill hålla koll så uppdateras olika events som visas under sommaren här.

Aa, tackar!



#1998

Postad 08 juli 2020 - 15:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Rykten går om en stor PS5-event direkt efter Xbox. (surprise).



#1999

Postad 08 juli 2020 - 15:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Hoppas dom släpper priset på konsollerna snart.
Ska Sony vänta tills Microsoft släpper infon, och tvärtom, så lär vi få vänta i evigheter.

Lika bra att dom får tummen ur nu.

#2000

Postad 08 juli 2020 - 17:07

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Tror det kommer bli prispress på konsolerna denna gång, så om Sony sätter lägre pris kommer MS matcha det direkt, eller vice versa. Nu under Corona måste man matcha priset då folk inte lär dubbeldippa i början.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.