Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Media Portal blir inaktiv med fjärr

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 augusti 2007 - 10:43

cyanopsis
  • cyanopsis
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Hej,
Jag startar Media portal med den gröna knappen på MCE-fjärren via MCE Replacement Tray (från MCE Replacement Plugin). Men när Media Portal har startat är fönstret inaktivt, vilket betyder att jag inte kan styra programmet med fjärren. Jag måste klicka en gång med musen för att det ska fungera.. Om jag istället startar MP som vanligt, via ikon, då är det inga problem att direkt köra med fjärren, men man vill ju starta programmet från soffan - vad är fel?

#2

Postad 11 augusti 2007 - 21:15

zwercer
  • zwercer
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Hej! Jag har precis fått hem min fjärrkontroll (efter posten strullat bort packetet på någon terminal i jönköping i 4 dagar :P ) och jag har inte kommit på hur man ställer in knapparna. Det mesta funkar ju men tex "start (den gröna knappen)" är helt död. Finns det någon bra sida där man ser hur man ska göra? Har kollat i MP setup, där finns ju en hel del inställningar under fliken fjärrkontroll/Microsoft MCE/Mapping. Mistänker att det är där det ska ske men jag blir inte klok på hur man går tillväga. Där är ju alla knapparna uppradade så fint men det här med "layer" förstår jag inte. Jag mistänker att det har med när man är i olika lägen tex skrivbordet alt MP så har knapparna olika funktioner men jag är inte säker. Kanske är helt ute och trampar vatten? Någon som kan klargöra detta för mig? Har även kollat in den andra tråden här i forumet och laddat ner lite fix som föreslogs där men blev inte så mycket klokare.

//Zwercer

#3

Postad 11 augusti 2007 - 23:01

cyanopsis
  • cyanopsis
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Jo, ladda hem MCE replacement plugin och kör MCE replacement Tray.. med denna ställer du in vilket program som ska startas med startknappen (mediaportal.exe). Färdigt...

#4

Postad 12 augusti 2007 - 01:53

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Hej,
Jag startar Media portal med den gröna knappen på MCE-fjärren via MCE Replacement Tray (från MCE Replacement Plugin). Men när Media Portal har startat är fönstret inaktivt, vilket betyder att jag inte kan styra programmet med fjärren. Jag måste klicka en gång med musen för att det ska fungera.. Om jag istället startar MP som vanligt, via ikon, då är det inga problem att direkt köra med fjärren, men man vill ju starta programmet från soffan - vad är fel?

<{POST_SNAPBACK}>



Har exakt samma problem som dig... ytterst irriterande, hela poängen med funktionen försvinner liksom...
Har dessutom ett ännu jobbigare problem mce remoten; Den styr mitt xbox360 också!! När jag tex trycker på "gröna knappen" för att starta MP så startas 360:t också... hur jäkla dumt som helst! Hur tänkte Mr. Gates & Co liksom? Puckon.

#5

Postad 12 augusti 2007 - 07:20

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 0

Hej,
Jag startar Media portal med den gröna knappen på MCE-fjärren via MCE Replacement Tray (från MCE Replacement Plugin). Men när Media Portal har startat är fönstret inaktivt, vilket betyder att jag inte kan styra programmet med fjärren. Jag måste klicka en gång med musen för att det ska fungera.. Om jag istället startar MP som vanligt, via ikon, då är det inga problem att direkt köra med fjärren, men man vill ju starta programmet från soffan - vad är fel?

<{POST_SNAPBACK}>



Har exakt samma problem som dig... ytterst irriterande, hela poängen med funktionen försvinner liksom...
Har dessutom ett ännu jobbigare problem mce remoten; Den styr mitt xbox360 också!! När jag tex trycker på "gröna knappen" för att starta MP så startas 360:t också... hur jäkla dumt som helst! Hur tänkte Mr. Gates & Co liksom? Puckon.

<{POST_SNAPBACK}>


du kan ändra det i 360 inställningarna :) så Mr Gates å grabbarna har tänkt :D

#6

Postad 12 augusti 2007 - 08:10

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

  • 1 160 inlägg
  • 0

Hej,
Jag startar Media portal med den gröna knappen på MCE-fjärren via MCE Replacement Tray (från MCE Replacement Plugin). Men när Media Portal har startat är fönstret inaktivt,


Borde inte Autohotkey kunna fixa detta? Har inte kollat vad den gröna startknappen skickar för kod, men i värsta fall kan man väl använda en annan knapp för uppstart och sedan aktivera med rätt fönster med WinActivate (om det skulle behövas).

AHK är väl inte det lättaste att komma igång med dock... (och jag har inte testat själv)

#7

Postad 12 augusti 2007 - 09:56

cyanopsis
  • cyanopsis
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
här finns lösningen:
http://www.team-medi.../Input/MpFocus/

I mina ögon är detta "småproblem" som ät tvugna att lösas med en massa externa program. Just nu måste jag använda MCE Replacement plugin (installerad) + MCE replacement tray + MPFocus för att i princip bara kunna starta MP med fjärren. Det tar 15mb+ minne och det känns helt onödigt. MCE pluginen i sig är ju rätt bra, eftersom man kan programmera knapparna på fjärren, men trayen och MPFocus skulle jag kunna klara mig utan.

#8

Postad 12 augusti 2007 - 13:25

Unregisteredd75d0848
  • Unregisteredd75d0848
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
hmmm....jag start mp med eventghost programvaran. Det fungerar bra och ger alltid mp focus direkt.
ett litet tips bara.

#9

Postad 17 augusti 2007 - 01:05

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Hej,
Jag startar Media portal med den gröna knappen på MCE-fjärren via MCE Replacement Tray (från MCE Replacement Plugin). Men när Media Portal har startat är fönstret inaktivt, vilket betyder att jag inte kan styra programmet med fjärren. Jag måste klicka en gång med musen för att det ska fungera.. Om jag istället startar MP som vanligt, via ikon, då är det inga problem att direkt köra med fjärren, men man vill ju starta programmet från soffan - vad är fel?

<{POST_SNAPBACK}>



Har exakt samma problem som dig... ytterst irriterande, hela poängen med funktionen försvinner liksom...
Har dessutom ett ännu jobbigare problem mce remoten; Den styr mitt xbox360 också!! När jag tex trycker på "gröna knappen" för att starta MP så startas 360:t också... hur jäkla dumt som helst! Hur tänkte Mr. Gates & Co liksom? Puckon.

<{POST_SNAPBACK}>


du kan ändra det i 360 inställningarna :blink: så Mr Gates å grabbarna har tänkt :D

<{POST_SNAPBACK}>


Haha, där ser man! Sorry Mr Gates and Co... Ett stort stort tack till det svaret :D Förenklat min vardag betydligt!

Ang. att MP blir inaktivt så har jag hittat en temporär lösning iaf: När man startar MP med "gröna knappen" så trycker man sen på "Live TV" knappen. Då går MP in i TV-läge och MP blir aktivt.

Vet inte om det funkar med andra knappar men med Live-TV knappen funkar det iaf. Hur bra som helst.

Redigerat av shapic, 17 augusti 2007 - 01:06.


#10

Postad 17 augusti 2007 - 21:44

zwercer
  • zwercer
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Hej,
Jag startar Media portal med den gröna knappen på MCE-fjärren via MCE Replacement Tray (från MCE Replacement Plugin). Men när Media Portal har startat är fönstret inaktivt, vilket betyder att jag inte kan styra programmet med fjärren. Jag måste klicka en gång med musen för att det ska fungera.. Om jag istället startar MP som vanligt, via ikon, då är det inga problem att direkt köra med fjärren, men man vill ju starta programmet från soffan - vad är fel?

<{POST_SNAPBACK}>



Hej

Detta löste jag med att aktivera "always on topp" under "general" i setup.

//Zwercer

#11

Postad 17 augusti 2007 - 21:53

zwercer
  • zwercer
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jo, ladda hem MCE replacement plugin och kör MCE replacement Tray.. med denna ställer du in vilket program som ska startas med startknappen (mediaportal.exe). Färdigt...

<{POST_SNAPBACK}>



Hej!

När jag kör MCE replacement Tray så får jag den "gröna knappen" att starta MP. Men jag startat upp MP (kör basic läget) så blir varje tyck på piltangenterna ett dubbeltryck. Altså man hoppar två steg i menyerna! Någon annan som har detta problem och i så fall har en lösning?

//Zwercer

#12

Postad 20 augusti 2007 - 10:26

Unregisterede2a7326e
  • Unregisterede2a7326e
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Jo, ladda hem MCE replacement plugin och kör MCE replacement Tray.. med denna ställer du in vilket program som ska startas med startknappen (mediaportal.exe). Färdigt...

<{POST_SNAPBACK}>



Hej!

När jag kör MCE replacement Tray så får jag den "gröna knappen" att starta MP. Men jag startat upp MP (kör basic läget) så blir varje tyck på piltangenterna ett dubbeltryck. Altså man hoppar två steg i menyerna! Någon annan som har detta problem och i så fall har en lösning?

//Zwercer

<{POST_SNAPBACK}>


Det är ett känt problem. Läs vidare här:
http://forum.team-me...ess-t26828.html

Här är tråden om MCE Replacement på team-mediaportal.com:
http://forum.team-me...lugin-f165.html


/Roger

#13

Postad 23 augusti 2007 - 17:14

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

  • 1 160 inlägg
  • 0
Hmmm... Jag trodde att man skulle kunna ta över gröna knappen i Autohotkey som jag länkade till tidigare. Men fasiken om jag kan klura ut vad som skickas när man trycker "den gröna". Nån som vet?

Jag är verkligen ingen hejare på AHK, men om man bara kunde fånga knapparna borde man ju kunna knåpa ihop nått (och en massa annat kul!). Har fått för mig att fjärren skickar "tangentbordskoder"?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.