Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prisjakt har fått ny design

446 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#151

Postad 07 september 2012 - 00:46

Unregistered825c58f2
  • Unregistered825c58f2
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 1
Jag köper ofta grejer begagnat och använde prisjakt för att kolla historiska priser.
Nu har man svårt att se info:n i graferna om man inte klickar på dem.
http://minus.com/l45FxvuOaLnYj

Om man gömmer tipset för nya användare på förstasidan så finns det inget enkelt sätt att få tillbaka det .Det blir även en konstig grå rektangel mitt på sidan.

Redigerat av Unregistered825c58f2, 07 september 2012 - 00:58.


#152

Postad 07 september 2012 - 07:18

Blofeld
  • Blofeld
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Jag har samma problem som dig...

För mig finns det ingen sådan knapp... Var ju så förut på den gamla versionen men inte nu... It's gone! :S

EDIT: Knappen existerar inte i Chrome men den finns i FireFox... Så jag antar att det är något kodningsfel.


Redan utrett, men problemet har inget med Chrome att göra, jag kör Chrome och jag ser knapparna.

#153

Postad 07 september 2012 - 08:48

Unregisteredfe3ae68d
  • Unregisteredfe3ae68d
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 1
Var tog knapparna med tillverkare vägen?

Om man till exempel gick in på golvhögtalare, kunde man enkelt välja vilka tillverkare man ville titta på. Detta fanns igår men idag ser jag det inte.

Redigerat av Unregisteredfe3ae68d, 07 september 2012 - 08:48.


#154

Postad 07 september 2012 - 08:54

enbom
  • enbom
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Redan utrett, men problemet har inget med Chrome att göra, jag kör Chrome och jag ser knapparna.


Läs de andra inläggen jag skrivit. Har du testat zooma ut? ctrl+scroll. då försvinner knapparna.

#155

Postad 07 september 2012 - 09:10

Blofeld
  • Blofeld
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Läs de andra inläggen jag skrivit. Har du testat zooma ut? ctrl+scroll. då försvinner knapparna.


:D jo, jag är väl insatt i vad problemet gällde, det var därför jag skrev "Redan utrett...".

Om du läser mina inlägg ser du att jag inte hade problemet utan har haft knapparna hela tiden, min senaste post var för att konfirmera att det inte är pga Chrome knapparna inte syns.

#156

Postad 07 september 2012 - 09:20

KranG
  • KranG
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 5
Varför ska allt va FACEBOOK! Runt och kladdigt, när ni hade den bästa renaste sidan på nätet tidigare?

#157

Postad 07 september 2012 - 09:52

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Var tog knapparna med tillverkare vägen? Om man till exempel gick in på golvhögtalare, kunde man enkelt välja vilka tillverkare man ville titta på. Detta fanns igår men idag ser jag det inte.


Jag har lagt rapport om att det ska fixas. Tack för infon.

Jag köper ofta grejer begagnat och använde prisjakt för att kolla historiska priser. Nu har man svårt att se info:n i graferna om man inte klickar på dem. http://minus.com/l45FxvuOaLnYj Om man gömmer tipset för nya användare på förstasidan så finns det inget enkelt sätt att få tillbaka det .Det blir även en konstig grå rektangel mitt på sidan.


Bra kommentar vi tittar över det.

#158

Postad 07 september 2012 - 10:02

Trimmy
  • Trimmy
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1
Det går inte längre att filtrera på kategori i prissänkningssektionen. Det är en funktion som jag tyckte var klockren när den kom. Tråkigt att den är borta.

Annars tycker jag att designen har blivit mindre användarvänlig om man har bärbar med lite mindre skärm. Alla ikoner är mycket större (vissa laddas inte heller). Nu måste man skrolla för att kunna välja underkategori eller klicka på en av jätteikonerna. Skulle tro att det är en anpassning för surfplattor/telefoner.

#159

Postad 07 september 2012 - 10:03

schop
  • schop
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 2
Gillar inte det nya upplägget när man ska välja kategori på huvudsidan. Varför ska man behöva hålla musen över ikonerna för att se vad det är för undergrupper, det tar bara längre tid. Mycket bättre som det var innan där det viktigaste alltid var synligt.

Och varför ska undermenyn fade'as fram istället för att visas direkt? Nää tyvärr är det fler klick och mera väntan med den nya designen...

#160

Postad 07 september 2012 - 10:16

Brasse83
  • Brasse83
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 5
Upptäckte en till horribel sak.
Nu kan man välja antingen mellan en lista med små bilder(expanderat), eller en lista utan bilder.

Men av någon anledning så visas inte alla kolumner i läget "expanderat" utan endast bild och pris. Hur kan det kallas för expanderat??

Jag vill kunna sortera listan OCH visa bilder.
Den nya designen känns fruktansvärt framtvingad och förhastad. Jag förstår inte alls varför man tar bort funktioner som tidigare var bra istället för att fokusera på bra delar och plocka fram dom bättre?

#161

Postad 07 september 2012 - 10:46

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 1

Jag erkänner att jag inte tagit mig tid att läsa hela tråden utan går rätt på mitt problem istället.

- Ta fram ett sökt urval av produkter.
- Välj att visa dem som stora bilder.
- För musmarkören över en av dem

Då får du fram en popupzoomgrej som skymmer bilden under och som inte går att bli av med. Den går att flytta på, men inte slippa.
Högst irriterande i mitt tycke.


Det här är något vi arbetar på att lösa.

Tidigare kunde man se "poäng", som man fick varje gång man la till produktegenskaper etc. Nu hittar jag inte dessa längre. Är de borttagna helt? I så fall, finns det någon tanke att återinföra ett liknande system?


Vet att man kan se poäng på forumet men var såg du dem tidigare på Prisjakt? Tacksam för mer info.

#162

Postad 07 september 2012 - 10:48

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 4
Nä! Framsidan är oöverskådlig. Man får scrolla och leta. Nä! Gillade den gamla för enkelhetens skull!
Att lulla till en sida är inte utveckling. Ibland kan gamla inkörda vara överlägset bäst.
Är det inte vad Prisjakt ska vara. En enkel station på vägen till upplysning. Eller???

#163

Postad 07 september 2012 - 10:49

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Upptäckte en till horribel sak.
Nu kan man välja antingen mellan en lista med små bilder(expanderat), eller en lista utan bilder.

Men av någon anledning så visas inte alla kolumner i läget "expanderat" utan endast bild och pris. Hur kan det kallas för expanderat??

Jag vill kunna sortera listan OCH visa bilder.
Den nya designen känns fruktansvärt framtvingad och förhastad. Jag förstår inte alls varför man tar bort funktioner som tidigare var bra istället för att fokusera på bra delar och plocka fram dom bättre?


Vi arbetar på Mina prisbevakningar fortfarande som tidigare nämnts. Expanderat kommer att innehålla mer info när det är fixat.

#164

Postad 07 september 2012 - 11:16

Blofeld
  • Blofeld
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Vet att man kan se poäng på forumet men var såg du dem tidigare på Prisjakt? Tacksam för mer info.


Helt rätt, det är på forumet man ser dem precis som innan, fel av mig.

#165

Postad 07 september 2012 - 11:42

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 4

Vi arbetar på Mina prisbevakningar fortfarande som tidigare nämnts. Expanderat kommer att innehålla mer info när det är fixat.

Varför lanserar den nya sidan live när den knappt ens borde vara i BETA-stadie. Varför inte placera den i en utvecklingsportal istället, dit vissa utvalda medlemmar får gå och testa och ni färdigställer produkten...

Följande inlägg tycker jag är klockrent och det upplägget känns bra mycket fräschare än dagens:

Jag har knåpat ihop en snabb layout på hur ni skulle kunna lägga upp alla de olika rutorna mer symetriskt.

http://i.imgur.com/4kgME.jpg


- Nyheterna är bra att ha så högt uppe som möjligt eftersom man ska kunna se dem direkt man kommer in på sidan. Man ska inte behöva leta efter nyheter.

- De fyra viktigaste grupperna är enligt mig Kategorier (självklart) och sedan kommer Hett just nu, Diskussions-forum, Populäraste produkterna. Dessa ska man kunna se på en gång också. Alternativt byta plats mellan Diskussionsforum och Senaste prisändringarna.

- Om ni måste ha reklam mitt i sidan så ha gärna en som går över hela sidan så den inte förstör symetrin. Jag tycker det är väldigt viktigt när allt är symetriskt. Ett alternativ är att ha lite större reklamskyltar men att då ha dem på sidan om. (se bild för exempel)

- Mina prisbevakningar och Produkttips borde inte finnas med på startsidan om man inte är inloggad.

- Tips: Kunna välja vilka rutor man vill se eller inte se på startsidan. Exempelvis om man aldrig använder forumet så skulle man kunna välja i sin profil någonstans att inte visa den rutan.

- Tips: Kunna välja vart man vill ha sina rutor. Detta är möjligtvis en ganska tjorvig implementation?


Jag håller med om att kategorierna har blivit lite tjorvigare... med det menar jag att det tar längre tid att ta sig dit man ska. Detta är enligt mig inte en dealbreaker som det verkar vara för en del andra men det är ju självklart ett litet irritationsmoment.

Har även hittat några buggar på sidan men jag får göra felrapportering i morgon... är för trött att fortsätta skriva. God Natt! :)



#166

Postad 07 september 2012 - 12:08

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 1

Varför lanserar den nya sidan live när den knappt ens borde vara i BETA-stadie. Varför inte placera den i en utvecklingsportal istället, dit vissa utvalda medlemmar får gå och testa och ni färdigställer produkten...

Följande inlägg tycker jag är klockrent och det upplägget känns bra mycket fräschare än dagens:


Vi har faktiskt haft sidan tillgänglig flertalet veckor för att få den här typen av återkoppling som du nämner. Det verkar dock som att den inte testats lika mycket som vi trott. Framöver kommer vi att arbeta på ett annat sätt när det gäller testning och förhoppningsvis minimera den här typen av buggar. Vi tackar för ert tålamod.

#167

Postad 07 september 2012 - 12:32

klappa
  • klappa
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 10
Ni har blivit sämre än sämst rent ut sagt i om designändringen. Får inte alls samma överblick över produkterna med min 24 tummare nu än vad jag fick förut. Jag har varit trogen Prisjaktanvändare sedan 2005 men detta var droppen. Om ni ändå skulle göra en tabletvänlig versioin så kunde ni väl gjort en separat som ligger bredvid, tex med adressen mobile före eller något.

Gör ni inte någon en nygammal version av Prisjakt får jag väl göra en själv. Detta kommer knappast vinna kunder från Pricerunner om det var det ni hade i åtanke.

Jag är mycket besviken på Prisjaktsredaktionen.


Varför lanserar den nya sidan live när den knappt ens borde vara i BETA-stadie. Varför inte placera den i en utvecklingsportal istället, dit vissa utvalda medlemmar får gå och testa och ni färdigställer produkten...

Följande inlägg tycker jag är klockrent och det upplägget känns bra mycket fräschare än dagens:


Ojoj jag gillar denna betydligt bättre än den nuvarande som är "katastrof"!!!

Redigerat av klappa, 07 september 2012 - 12:34.


#168

Postad 07 september 2012 - 12:44

insa
  • insa
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hjälp!!
Jag får inte bort mina bevakningar. Det blir bara fler o fler.
Jag lägger i soptunna, men när jag går tillbaka är de tillbaks igen.
Hittar ingen sparafunktion!!!

Hur funkar det?

Ingo

#169

Postad 07 september 2012 - 13:03

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Hjälp!!
Jag får inte bort mina bevakningar. Det blir bara fler o fler.
Jag lägger i soptunna, men när jag går tillbaka är de tillbaks igen.
Hittar ingen sparafunktion!!!

Hur funkar det?

Ingo


Som tidigare nämnt så är det problem med listfunktionerna. Vi hoppas att det kommer att vara löst inom några dagar.

#170

Postad 07 september 2012 - 13:12

karl_robin
  • karl_robin
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 2
Jag använder Opera och för några dagar sen så vipps när jag skulle kolla Prisjakt så hade nya versionen trätt i kraft (utan medlemarnas godkänande/tyckande).. Ok tänkte jag glossigt är inte fel men sen när jag skulle pröva att klicka igenom kategorier o.s.v så märkte jag att man INTE kan sortera produkter efter MÄRKE det är BORTA :( så man får skriva in märket man leter efter vilket är jobbigt.. Sen är sidan så laggig som också nämns i tidigare inlägg.. Så vi måste vara ärliga o säga att nya Prisjakt's layout och funktionalitet inte är lika bra som förra, det är deprimerande att se nånting man avgudar mest bara blir till de negativa :/..

#171

Postad 07 september 2012 - 13:34

NoiseMaker
  • NoiseMaker
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 6
Ser ut som om man gjort ett gränssnitt för pekskärmar där man inte får använda händerna utan måste klicka med armbågen eller kanske näsan. Såsjukligt mycket död yta. Jag har använt prisjakt minst tio gånger per vecka, men det lär minska drastiskt nu.

#172

Postad 07 september 2012 - 14:11

Chris_Kadaver
  • Chris_Kadaver
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 9
Hahaha vilket dåligt jävla skämt nya designen var. Jag sitter vid en stationär dator. Nu ser skärmen ut som en förstorad skärmdump av android typ. Vad ska detta föreställa? en hybridversion av sationär och tablet design? Går ju inte att navigera på ett effektivt sätt överhuvudtaget. Förra designen var i princip felfri. Typiskt företag som vill förnya något som redan är bra, "bara för att".
Personen bakom idén borde sättas på en annan post inom företaget. Kundtjänst kanske? Lyssna på era kunder innan någon startar upp en konkurrerande sida?! Ska pricerunner behöva återta prisjägar tronen på internet? Vore riktigt illa i så fall!

#173

Postad 07 september 2012 - 14:23

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Var tog knapparna med tillverkare vägen? Om man till exempel gick in på golvhögtalare, kunde man enkelt välja vilka tillverkare man ville titta på. Detta fanns igår men idag ser jag det inte.


Knapparna är nu tillbaka. Ska funka fint nu.

#174

Postad 07 september 2012 - 15:31

NoiseMaker
  • NoiseMaker
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 10
"Den nya versionen är inte designad i för första hand för våra trogna användare utan ett sätt att göra sajten mer tillgänglig för nya användare."
Och dessa nya använda är:
- sugna på luftighet?
- viktigare än alla tidigare användare?
- besökare på prisjakt inte för att få information utan för att titta på en layout?

Vad menast förresten med "i för första hand"?

Redigerat av NoiseMaker, 07 september 2012 - 15:33.


#175

Postad 07 september 2012 - 15:40

Ant69
  • Ant69
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 7
Allvarligt så surfar jag hellre runt till de olika butikerna och kollar priser mm än använda den här sidan nu.

"Den nya versionen är inte designad i för första hand för våra trogna användare utan ett sätt att göra sajten mer tillgänglig för nya användare." Det här var det dumaste jag någonsin läst, ni skiter alltså i era trogna användare som är de som gjort att ni blivit det ni är idag.

#176

Postad 07 september 2012 - 16:32

hollger
  • hollger
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 1
Har iofs inte läst igenom allt här men.
Jag vill iallafall kunna sortera dagens ändrade priser efter kategorier som man kunde förr!
Det saknar jag eller så förstår jag ej hur man gör!

#177

Postad 07 september 2012 - 16:41

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 3

"Den nya versionen är inte designad i för första hand för våra trogna användare utan ett sätt att göra sajten mer tillgänglig för nya användare."
Och dessa nya användarna är:
- sugna på luftighet?
- viktigare än alla tidigare användare?
- besökare på prisjakt inte för att få information utan för att titta på en layout?


De är halvblinda, använder 100tums pekskärmar och har jävligt knubbiga fingrar :D

#178

Postad 07 september 2012 - 16:42

Unregistered29853
  • Unregistered29853
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 7
Vad håller prisjakt på med? Den nya designen är INTE bra. Jag börjar att ledsna på den här utvecklingen.

#179

Postad 07 september 2012 - 16:46

Unregistered523fea1a
  • Unregistered523fea1a
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 8
Ser förjävligt ut, men säkert stiligt på en surfplatta. Men för oss med pc, nja, inte så bra.

Gillar absolut inte att sidan idag är centrerad, gillar de gamla hederliga vänsterställt.

Varför inte ha två versioner, en för surfplatta och en för "vanliga"? Det här blir ju som Windows 8, dvs skräp.

#180

Postad 07 september 2012 - 17:22

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Jag tycker det ser bra ut på PC , ser inget problem med ikoner
Jag försökte fylla i egenskaper på en film och allt fungerade utom ljudformat, inget hände. Någon bugg?

#181

Postad 07 september 2012 - 17:44

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 2
För att försvara Prisjakt lite, så är det klart att vi nuvarande medlemmar betyder något, men samtidigt är det tänkt att Prisjakt skall lanseras i andra länder och nå en bredare publik. Då kanske det krävs lite enklare grafik och layout. Men det är inget som tilltalar mig ett dugg, så jag förstår folks frustration! Men om en månad när saker och ting funkar bättre så är det ingen som minns v.6 ens, precis som vanligt när det gäller förändringar.

Men angående några "problem":
1. När jag surfar runt bland kategorierna så går det långsamt som s*tan. Det verkar MINST krävas en i5 på 2Ghz och 4GB RAM för att det ska flyta. På min 10 månader gamla MacBook Air så är det fan inte skoj. Exempelvis tar det runt 1-2 sekunder om man enkelklickar på en produkt i en kategorilista (https://www.prisjakt...tegori.php?k=28, klicka på XTZ 99 W10.16). Det var lite kass respons i förra versionen också, men nu känns det som en lastgammal Flash-sida på ett par hundra MB. Helt olidligt, om det inte är en "feature" ni lagt in med en delay eller nåt. I så fall - ta bort! Det går lika slött i Chrome, Safari och FF, och det flyter inte bättre på min HTPC som har en betydligt bättre CPU än min MBA.

2. Vi är inte synskadade, så snälla förminska allting en smula. Jag önskade i v.6 att man kunde klämma in lite mer info i standard-vyn i en produktkategori. Exempelvis för https://www.prisjakt...tegori.php?k=28 igen, så hade jag velat kunna se fler parametrar än Aktiv, Baselement Storlek och Automatisk kalibrering. Och det hade ni ju verkligen fått plats med i den nya layouten om allt inte var så luftigt, och samtidigt så smalt och centrerat till mitten av skärmen.

Men i övrigt; kämpa på! Påtvingade förändringar möts aldrig med glada miner vad det än gäller, så försök att hålla humöret uppe :)

Redigerat av Libell, 07 september 2012 - 17:47.


#182

Postad 07 september 2012 - 18:05

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 6

Gillar inte det nya upplägget när man ska välja kategori på huvudsidan. Varför ska man behöva hålla musen över ikonerna för att se vad det är för undergrupper, det tar bara längre tid. Mycket bättre som det var innan där det viktigaste alltid var synligt.

Och varför ska undermenyn fade'as fram istället för att visas direkt? Nää tyvärr är det fler klick och mera väntan med den nya designen...


+1

Att göra om en sida som tar längre tid att navigera är fail.

#183

Postad 07 september 2012 - 18:14

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 6
Herrelävlar, blir det så här efter att aftonhoran köpte upp prisjakt?
Vilket skit siten ändras mot...

#184

Postad 07 september 2012 - 18:30

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Till alla andra som stör sig på kategorierna på startsidan. Tryck Meny längst upp så går detmycket fortare och underkategorierna visas direkt istället. Går mycket enkalre och snabbare än att scrolla hela tiden.

Redigerat av mcfreak, 07 september 2012 - 18:33.


#185

Postad 07 september 2012 - 18:36

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Jag undrar lite vem som kommer klicka på ikonen för "Utvalda kategorier"?

#186

Postad 07 september 2012 - 18:39

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 4
Hoppas verkligen det snart kommer något användarvänligt alternativ till skillnad från Prisjakt & Pricerunner.

#187

Postad 07 september 2012 - 18:44

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 1
Om man för musen mus nedåt för att klicka på en kategori så poppar ofta den kategorin ovanförs popuplista upp framför den man vill klicka på och man måste vänta tills den försvinner innan man kan välja den man önskar. Hur tänkte ni egentligen?

#188

Postad 07 september 2012 - 19:09

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Föreslår en ikon för "Antal galleribilder" längst till höger i alla produktlistningar, med direktlänk till bildgalleriet för respektive produkt. Fanns på Prisjakt för några år sen har jag för mig.

Redigerat av Bogge, 07 september 2012 - 20:32.


#189

Postad 07 september 2012 - 20:10

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Jag köper ofta grejer begagnat och använde prisjakt för att kolla historiska priser.
Nu har man svårt att se info:n i graferna om man inte klickar på dem.
http://minus.com/l45FxvuOaLnYj


Instämmer, flera klick för att se grafen för prisutveckling är onödigt jobbigt. Gör grafen för Prisutveckling dubbelt så stor direkt, plats finns de ju gott om. Populäritet är mindre intressant, där behövs inte samma detaljnivå.

Den större prisutvecklingsgrafen verkar desutom inte ladda i Chrome.

Boxen för "Mina prisbevakningar" är ju löjligt stor. Även på iPad. In med 10 produkter på samma yta eller gör den hälften så stor.

"Priset ändrat idag" knappen verkar ny. Den gillade jag.

Redigerat av Bogge, 07 september 2012 - 20:38.


#190

Postad 07 september 2012 - 20:10

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 2

Jag har knåpat ihop en snabb layout på hur ni skulle kunna lägga upp alla de olika rutorna mer symetriskt.

http://i.imgur.com/4kgME.jpg


Detta förslaget tycker jag är bättre än hur det ser ut idag.

#191

Postad 07 september 2012 - 20:28

Grra
  • Grra
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 4
Varför har ni 100 GB som hopp för slidern på tex SSD sidan?
Vill jag söka på SSD:er på 128-256 GB så måste jag gå in och mata in det manuellt. Tidigare kunde jag välja något i närheten mha slidern.

Kan ni göra skalan som slidern använder mindre, dvs istället för hopp om 100 GB använd hopp om 10 GB?

Samma sida ovan, när man drar i slidern så verkar det göras en sortering direkt i realtid. Detta göra, iaf på min dator, att det finns en viss fördröjning i själva "drag-rörelsen" vänster-höger på slidern (W7,Fx15, i2405, 16 GB Ram, SSD,30" skärm).
Hade det inte varit bättre att gå tillbaka till tididgare design där man tryckte på "Visa filtrerade produkter" eller vad knappen hette (minnet är inte så bra men vet att den fanns tidigare).

En petitess kanske - men kan ni inte byta ut bilden som ni använder för reglagen på slidern? Tycker inte att de som används nu är särskilt tilltalande.

Detta är vad jag kommer på nu - förstår att ni känner att ni behöver förnya er för att stå er i konkurrensen mot andra flashiga (menar inte Flash) sidor. Men vi användare som varit med ett tag prioriterar en snabb/kvick sida där jag som användare ser så mycket information som möjligt.

Ni säger själva att ni gjort om designen för att bättre kunna möta framtiden och göra förändringar och anpassningar.
Jag skulle vilja föreslå att en av dessa anpassningar skulle kunna vara att inloggade användare kan välja att få en "tight design" med mer information som visas på skärmen.

Kan förstå att ni tar buggarna först - men ovan förslag eller motsvarande ligger högt på min lista ...

#192

Postad 07 september 2012 - 20:55

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Skulle gärna se fler kolummer på tex: "dagens ändrade lägstapriser", alt. att kolummerna anpassas till bredden på skärmen för bättre överblick. Samt att bilderna skalas ner i "bild-läget". Annars kommer vi problem med våra skrollfingrar, tar på tok för lång tid att plöja igenom listorna i nuläget. Är det inte lättare för folk att klicka (alt. mouseover) på en bild för förstoring... precis som folk är vana vid från 99.99% av resterande sidor på internet. :blink:

Redigerat av uzzi, 07 september 2012 - 21:00.


#193

Postad 07 september 2012 - 21:02

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 1
Jag kan inte längre se recensioners betyg i första överblicken när jag söker produkter, jag måste trycka på produkten? Ännu en sak som genererar fler knapptryck.

Redigerat av stabbe, 07 september 2012 - 21:03.


#194

Postad 07 september 2012 - 21:02

Garbo
  • Garbo
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Håller med hollger som skrev här tidigare. Jag använder funktionen "Senaste prisändringarna" varje dag på min PC och kan nu inte sortera dessa efter kategori vilket är otroligt frustrerande. Jag håller även med de flesta här om att ni faktiskt har försämrat användarvänligheten på sidan när man sitter vid en dator och inte en surfplatta. Hoppas verkligen ni kommer med en ny uppdatering igen där ni tagit tillbaka lite av de gamla funktionerna. Att kunna välja kategori för att se "Senaste prisändringarna" produkter ser jag som en självklar funktion efter så lång tid som det funnits. Hoppas ni lyssnar på era användare nu och fixar till problemen för jag har verkligen gillat prisjakt innan!

#195

Postad 07 september 2012 - 21:06

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0

Hjälp!!
Jag får inte bort mina bevakningar. Det blir bara fler o fler.
Jag lägger i soptunna, men när jag går tillbaka är de tillbaks igen.
Hittar ingen sparafunktion!!!

Hur funkar det?

Ingo

Det ska gå att ta bort bevakningar igen nu. Som sagt var håller vi på att se över bevakningsfunktionen så att den blir minst lika bra som tidigare. Men jag hoppas ni kan hålla ut lite till tills vi får det färdigt :)

#196

Postad 07 september 2012 - 21:17

elf
  • elf
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Var tog forumlänken för en produkt vägen? Och filtrering på tillverkare/märke? Tycker det blev krångligare att jämföra produkter då kryssrutan i resultatlistan, där man bockar för de produkter man vill jämföra, bara visas om man byter vy till lista. Allt tar längre tid att göra nu och det går galet långsamt på en surfplatta.

Om ni vill förbättra sajten, lyssna på oss användare istället.

Redigerat av elf, 07 september 2012 - 21:25.


#197

Postad 07 september 2012 - 21:19

thomas68
  • thomas68
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 4
Jag har läst de flesta inläggen och kan bara hålla med de flesta. Hur har man tänkt???

Samma lika var det när Hemnet bytte layout för ett tag sen och gick till ett luftigare uteseenede. Alla klagade, ingen på utvecklarsidan lyssnade, siten ser fortfarande lika illa ut och jag använder den iaf inte längre. Just detta har man konsekvent undvikit att svara på hittills även här, vilket jag ser som det största problemet med nya siten. Jag struntar i eventuella buggar på finesser som bara används av fåtal (ber om ursäkt för er som gör det).
På min stationära har har jag 1920x1200 och på min bärbara 1366x768 vilket måste betraktas som tämligen normala. Hur jag än Ctrl +/- på båda så funkar inte siten. På den ena är halva skärmen tom och på den andra får jag scrolla ihjäl mig. Skulle tippa på att vi nu har hälften så många rader mot den gamla siten. Framsteg? Ja inte om ni frågar mig iaf.

Det som kommer hända här är precis som för Hemnet; folk klagar men man tiger och rider ut stormen för att förändringarna är för djupt rotade i systemet för att ändra på och kostar för mkt att gå tillbaka, och därefter märker man att så sakteliga hittar de trogna gästerna andra siter att söka informationen man längtar efter...

Sen "uppgraderingen" lanserades har jag använt den 2ggr vilket borde varit 10-20ggr om jag jämför med tidigare dagar med gamla siten. Och jag tror det kommer hålla i sig... :(

Redigerat av thomas68, 07 september 2012 - 21:21.


#198

Postad 07 september 2012 - 21:24

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 6

Men jag hoppas ni kan hålla ut lite till tills vi får det färdigt :)

Återgå till gamla versionen tills ni löst alla buggar, fixat alla fel och gjort två plattformar (en för tablets och en för pc/mac)!

Sedan kan ni be om ursäkt istället för att be oss ha tålamod.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 07 september 2012 - 21:27.


#199

Postad 07 september 2012 - 22:14

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 2
Måste säga att det här ser verkligen inget vidare ut på min 1920x1200 skärm, väldigt mycket tom oanvänd yta.

Redigerat av Unregistered31511, 07 september 2012 - 22:16.


#200

Postad 07 september 2012 - 23:49

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
"Mina prisbevakningar" fungerar ej på iPad 2. Går ej att scrolla ner om du har många bevakningar.
edit: fungerar endast med svep längst ut på högerkanten

Redigerat av Bogge, 08 september 2012 - 00:01.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.