Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Nintendo Switch 2

109 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2 (BĂ€rbara spelkonsoler) 0 (0) Inga priser

#1

Postad 06 september 2020 - 12:16

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Jag tror inte det kommer en pro, utan istÀllet en mycket kraftfullare Switch 2 under 2021.

 

Varför?
* MÄste kunna köra nedskalade varianter av spel til de nya konsolerna
* Det hÀnder sÄ mycket runt bÄde CPU och GPU nu att bara en liten boost inte ger mening

Vad bör target vara?
* Nintendo kör vidare pÄ en portabel konsol, varför Àndra detta koncept, dÄ har dom ingen fördel.
* 4k i docked mode
* 1080p i handheld mode (full HD display)
* Dubbla RAM och qvadruppel lagring (det borde dÄ bli 8GB RAM minimum, och 128GB lagring)


Nu Àr jag lite rostig pÄ mobiltech sÄ behöver lite hjÀlp hÀr, men switch idag bestÄr vÀl av:
* Nvidia Tegra baserat pÄ Maxwell GM204 TSMC 16nm
* 1.0 Ghz ARM Cortex A57s

 

Mina 2 hypoteser för nya switchen:

1. En 8nm mobil Ampere med en ARM 8core refresh.
* Detta borde ge den kanske hÀlften av en Series-s i prestanda?

2. Custom RDNA2? Personligen tror jag inte pÄ detta men man vet aldrig.
(min kÀnsla Àr att Nintendo Àr mera gammaldags vad gÀller trofasthet mot sammarbetspartners och om Ndidia har vad dom behöver sÄ ser jag ingen grund att byta, men med sÄ mycket fokus pÄ vÀxt som det Àr idag i alla företag sÄ vet man aldrig hur hÄrt dom mÄste gÄ ut för att skapa kontrakt sÄ det Àr inte helt uteslutet).

3. Andra alternativer?


Redigerat av Demon Slayer, 06 september 2020 - 12:21.


#2

Postad 07 september 2020 - 21:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlĂ€gg
  • 0
Tror mer pÄ "NEW Switch" (dvs ingen next-gen eller ens Pro modell, bara nÄtt som ersÀtter dagens modell rakt av) och sÄ kommer deras next-gen om 3 Är eller sÄ. Och har jÀttegÀrna helfel. :)

GM204 Àr MYCKET bitigare Àn Tegra X1. Edit: GM20B i X1 tydligen, kanske kan lÀsas som GM211, Baby-Maxwell.

Nvidia har en del i sina gömmor som Nintendo skulle kunna skaka fram. Drar till med Xavier NX (12 nm Volta baserad). Kom ihÄg var ni lÀste det först osv...
https://developer.nv...-supercomputer/
Vi kan skratta Ät det sÄhÀr i RTX30-tider men det vore rÀtt spÀnnande att lira nÀsta Zelda pÄ den

Redigerat av pacman, 07 september 2020 - 21:55.


#3

Postad 08 september 2020 - 08:22

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Jag skrev baserad pÄ ;)

 

Custom Volta har jag tÀnkt pÄ men tror inte personligen pÄ det mest pga svÄrigheter med bakÄtkompabillitet (12nm), men bra med flera alternativer hÀr. Det blir ju vild spekulering men det kommer nog flera dropp dropp snart.


Redigerat av Demon Slayer, 08 september 2020 - 08:24.


#4

Postad 08 september 2020 - 08:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlĂ€gg
  • 0

12 nm Àr inget hinder, programvaran struntar i vilken tillverkningsprocess som anvÀnts (tegra X1 var pÄ 20 nm frÄn början btw).

 

Nintendo-flĂ€ktpojken i mig önskar att Nvidia/Nintendo för en gĂ„ngs skull gĂ„r all in men det Ă€r tydligt att Nintendo gillar att köra med gamla och beprövade saker. Xavier NX ligger rĂ€tt bra till Ă„ldersmĂ€ssigt (slĂ€pptes i vĂ„ras) sĂ„ det kĂ€nns som max vad det Ă€r hĂ€lsosamt att hoppas pĂ„.



#5

Postad 08 september 2020 - 09:01

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Ja men f.eks sÄ kommer ju nya konsolerna frÄn MS och Sony ut tidigare (eller typ sammtidigt) som AMDs grafikkort baserat pÄ samma teknik, sÄ det Àr ju inte omöjligt att det har jobbats bakom kulisserna med Nvidia i flera Är hÀr ocksÄ eller?



#6

Postad 08 september 2020 - 09:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlĂ€gg
  • 0

Nintendo-flÀktpojken i mig önskar att Nvidia/Nintendo för en gÄngs skull gÄr all in

Det har jag önskat sedan Gamecube. Men de har ju ett drömlÀge nu genom att de Àr "ensamma" pÄ sin marknad dÄ de andra inte har nÄgon bÀrbar.

 

De behöver ju knappt slÀppa nÄgra spel lÀngre, konsolen sÀljer som smör ÀndÄ. De bara lutar sig tillbaka och slÀpper en samling med tre 20 Är gamla spel och sÄ blir det ett av de bÀst sÀljande spelen i Är.


Redigerat av Zoiler, 08 september 2020 - 09:03.


#7

Postad 08 september 2020 - 09:09

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Ja det Àr lite slappt, men sunshine och galaxy Àr ju roliga spel. Jag vill ha dom. Ser sÄ grynigt ut pÄ wiin (Àven med hdmi-konverter).



#8

Postad 08 september 2020 - 09:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlĂ€gg
  • 0

sÄ det Àr ju inte omöjligt att det har jobbats bakom kulisserna med Nvidia i flera Är hÀr ocksÄ eller?

Som Zoiler Àr inne pÄ sÄ Àr det inte sÄ Nintendo har agerat sen efter Gamecube...


Redigerat av pacman, 08 september 2020 - 09:21.


#9

Postad 08 september 2020 - 09:29

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Som Zoiler Àr inne pÄ sÄ Àr det inte sÄ Nintendo har agerat sen efter Gamecube...

Ja men jag menar inte att de mÄste gÄ all in, jag bara menar att teknologien de anvÀnder inte mÄste vara nÄgot som finns ute nu. Ja om dom ska slÀppa i Mars (till aniversary) sÄ hÄller jag med, men i teorien kan de ju ha siktat sig in pÄ ett chip ihop med Nvidia som inte Àr klart förrÀn til sommaren - oavsett prestanda.



#10

Postad 08 september 2020 - 10:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlĂ€gg
  • 0

Ja men jag menar inte att de mÄste gÄ all in, jag bara menar att teknologien de anvÀnder inte mÄste vara nÄgot som finns ute nu. Ja om dom ska slÀppa i Mars (till aniversary) sÄ hÄller jag med, men i teorien kan de ju ha siktat sig in pÄ ett chip ihop med Nvidia som inte Àr klart förrÀn til sommaren - oavsett prestanda.

Jag Àr pÄ sÀtt och vis "pÄ din sida", jag tjatade för evigheter sen om Orin (next-gen efter Xavier, rimligen Ampere baserad, kommer 2021) i Switch Pro trÄden men ser man realistiskt pÄ det sÄ Àr chansen att de tvÄ jobbat med en nedskalad Orin, för release nÀsta Är, tÀmligen liten.

Dessutom sÄ Àr det för tidigt med en regelrÀtt Switch efterföljare, den Àr ju inte gammal.

#11

Postad 08 september 2020 - 11:32

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Ja det ger ju mening, vi mÄste helt enkelt vÀnta pÄ fler lÀckor för att se vilken riktning detta gÄr i.

 

Men angÄende Älder, nej den Àr inte gammal, men kommer det inte bli en ganska hÄrd cut-off av portar frÄn 3.epart nÀr spelhus gÄr över mer och mer pÄ Series-X och PS5. Det kommer ju vara en övergÄngsperiod men det ser ju ut som MS iaf vil klippa ganska hÄrt och jag kan inte se sÄ vÀldigt mÄnga av dom nya coola spelen som ens kan tÀnkas til Switch, och dÄ hamnar vi i samma lÀga som Wii pÄ slutet med tragiskt lite spel. Jag hoppas iaf att dom denna gÄng följer med lite fortare, men hela 2021 Àr ju ingen stress igentligen och dom har sÀkert spel i pipen att fylla det Äret (kom igenn Metroid).

 

Jag tror jag tÀnke Mars och jubileeum men det Àr vÀl inte sÄ troligt.


Redigerat av Demon Slayer, 08 september 2020 - 11:33.


#12

Postad 08 september 2020 - 12:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlĂ€gg
  • 0

Metroid tror jag blir launchspel eller liknande till nÀsta konsol, de verkar inte ha kommit sÄ jÀttelÄngt fortfarande.

 

FrÄgan Àr hur mycket Nintendo bryr sig om tredjepartsspel. Indiespel (som gÄr vÀldigt bra pÄ Switch) klarar Switchen Àven framöver, och 90 % av de grafiktunga AAA-spelen frÄn tredje part skippar redan Switch. De sÀljer inte mest pÄ Switch. De Àr nog inte sÄ beroende av det som man kanske kan tro. De spel som sÄlt bÀst pÄ Switch i USA (frÄn 2019)

 

1 – Mario + Rabbids Kingdom Battle
2 – Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
3 – Diablo III: Eternal Collection
4 – Just Dance 2019
5 – Just Dance 2018
6 – LEGO Marvel Super Heroes 2
7 – LEGO The Incredibles
8 – NBA 2K18
9 – Monster Hunter Generations Ultimate
10 – FIFA 18

 

Inga grafikmonster, spel som kan portas Àven om de gör en nextgenversion.

 

Det kommer iofs inte sÀrskilt mycket "nextgen" 2021 sÄ det Àr rÀtt lugnt. Julhandeln 2022 har det gÄtt nÀstan sex Är sen Switch slÀpptes. Men Nintendo lÀr inte vilja slÀppa nÄgon uppföljare sÄ lÀnge den gÄr sÄ hÀr bra, de borde vilja förlÀnga det bara.



#13

Postad 08 september 2020 - 12:40

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Ja alltsÄ ideen hÀr kommer av att det lÀckts info om en pro, och om ryktet stÀmmer att de jobbar pÄ en ny version sÄ bara tror jag inte det blir en pro utan hellre en Switch 2. Men allt Àr ju spekulationer.

 

Jag hÄller med om det du sÀger, men kÀnner ÀndÄ litegrann som att det Àr nu det gÀller (senast jul 2012) men men, vi fÄr se.

 

det Àr bara att posta rykten hÀr tÀnkte jag, för eller emot :)



#14

Postad 08 september 2020 - 13:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlĂ€gg
  • 0

Ja jag har ocksÄ lÀst det ryktet, nÄnting kommer ju. Man vet aldrig hur Nintendo tÀnker, de gÄr frÄn flopp till succé frÄn generation till generation.

 

Men de har sin snabbast sĂ€ljande konsol nĂ„gonsin just nu, kĂ€nns inte sĂ„ vettigt att slĂ€ppa en ren uppföljare 4-ish Ă„r in i dess livstid. Även om det Ă€r en ny generation för de andra. De valde sjĂ€lva (eller tvingades snarare) att hamna i otakt i generationerna nĂ€r de avslutade Wii U sĂ„ tidigt.

 

Jag utesluter det inte helt, men jag skulle inte göra sÄ iaf. De har ju inte ens prissÀnkt den Àn, de kan fortfarande klÀmma ut mycket av den. Förnya den lite bara.



#15

Postad 08 september 2020 - 13:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Oavsett sÄ tror jag dom tjÀnar pÄ att gÄ ut med nÄgon slags info, en kompis til mig som inte Àr sÄ vÀldigt inne i spelvÀrlden undrade om han skulle köpa en switch nu eller vÀnta dÄ han lÀst att det kommer en ny. Jag rekommenderade sÄklart att köpa en med en gÄng, men om han tÀnker sÄ sÄ Àr han nog inte den enda, den Àr ju inte billig som du sÀger.


En helt annan sak som jag kom pÄ, nÀr dom skulle skapa 3DS sÄ lÀste jag ett reportage dÀr Nintendo tydligen var riktig noga med exakt vilka delar dom anvÀnde - inte för att fÄ bÀst prestanda per krona utan för att delarna skulle vara tillgÀngliga för mÄnga fabriker runt om i vÀrlden sÄ att dom kunde produsera det dom behövde nÀr dom behövde pÄ bestÀllning. Om samma tankegÄng fortfarande Àr dÀr sÄ Àr nog inte Ampere via samsung vÀldigt troligt, hellre dÄ nÄgot som kommer vara mera tillgÀngligt.


Redigerat av Demon Slayer, 08 september 2020 - 13:38.


#16

Postad 09 september 2020 - 08:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlĂ€gg
  • 1
The introduction of a more affordable Switch Lite variant in late 2019 helped broaden the machine’s potential audience and Nintendo is making preparations for an upgraded Switch model and a beefed-up games lineup for 2021, Bloomberg News has reported. Several outside game developers, speaking anonymously as the issue is private, said that Nintendo has asked them to make their games 4K-ready, suggesting a resolution upgrade is on its way.

A Nintendo spokesman declined to comment.

 



#17

Postad 09 september 2020 - 09:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlĂ€gg
  • 0

"Docked mode 4K" incoming mao.

 

Och sÄ kan man förhoppningsvis köra gamla "Docked mode" i portabelt lÀge, pÄ den nya fina FullHD skÀrmen.

 

Xavier NX kÀnns kanske en smula "för bra" för uppgiften dock men har samtidigt inte hittat nÄtt annat chip frÄn Nvidia som skulle passa.


Redigerat av pacman, 09 september 2020 - 09:37.


#18

Postad 09 september 2020 - 09:37

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

4k fuck yes!



#19

Postad 09 september 2020 - 09:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 427 inlĂ€gg
  • 0

Skulle inte skada om dockstationen hade egen hÄrdvara, för att hjÀlpa till att pusha pÄ prestandan rejÀlt i dockat lÀge.

UngefÀr som externa grafikkorts stationer till laptops.



#20

Postad 09 september 2020 - 10:07

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 0

Skulle inte skada om dockstationen hade egen hÄrdvara, för att hjÀlpa till att pusha pÄ prestandan rejÀlt i dockat lÀge.

UngefÀr som externa grafikkorts stationer till laptops.

DÄ skulle nog konsolen kosta mer Àn den smakar för typen av köpare som dom vill Ät, de flesta jag vet som har Switch spelar inte i docked mode.



#21

Postad 09 september 2020 - 10:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 427 inlĂ€gg
  • 0

DÄ skulle nog konsolen kosta mer Àn den smakar för typen av köpare som dom vill Ät, de flesta jag vet som har Switch spelar inte i docked mode.

Skulle iofs va ett alternativ, som man kan köpa till, om man vill ha bÀttre prestanda.

Men kÀnns inte som nÄt Nintendo skulle göra.

 

En del av mig önskar att dom kunde separera pÄ bÀrbart och hemkonsoll igen.

GameCuben va sÄ jÀkla bra, med bÀttre prestanda Àn PS2:an, speciellt i spel som Resident Evil 4.

Synd att dom slÀppte Wii och att det blev en sÄn succé, annars kanske Nintendo fortfarande hade slÀppt konsoller med jÀmförbar prestanda som konkurrenterna.

Men Switchen sÀljer som smör, trots svagast hÄrdvara denna generationen. SÄ dom skiter nog i vad JAG, som entusiast, vill ha :D

 

TĂ€nk ett Mario Galaxy 3, i native 4K, med raytracing :)

Fast nya Switchen kanske ÀndÄ överraskar med prestandan och levererar typ detta ;)


Redigerat av Svante Skoog, 09 september 2020 - 10:20.


#22

Postad 09 september 2020 - 10:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 0
3 stora företag som alla satsar pÄ prestanda före spelupplevelse Àr nog 1 för mycket. Nintendo kör pÄ en helt annan linje. Och dom Àr helt ohotbara dÀr. Hemlandet Àr vÀl bÀrbart vÀldigt stor marknad och har varit sen dom slÀppte Game Boy?

#23

Postad 09 september 2020 - 11:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlĂ€gg
  • 0

En del av mig önskar att dom kunde separera pÄ bÀrbart och hemkonsoll igen.

Det som Àr bra med att inte ha tvÄ olika enheter Àr att de kan slÀppa spel till en och samma. SÄ spel som brukade vara mest bÀrbara som Fire Emblem/Animal Crossing/Pokemon kommer nu pÄ stationÀrt. Plus dÄ att de kan göra fler spel till stationÀrt.

 

Det Àr rÀtt skönt att slippa "nytt Metroid.... till 3DS" numera. Nu vet man att allt kommer till den stationÀra.



#24

Postad 09 september 2020 - 11:31

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Skulle iofs va ett alternativ, som man kan köpa till, om man vill ha bÀttre prestanda.

Men kÀnns inte som nÄt Nintendo skulle göra.

 

En del av mig önskar att dom kunde separera pÄ bÀrbart och hemkonsoll igen.

GameCuben va sÄ jÀkla bra, med bÀttre prestanda Àn PS2:an, speciellt i spel som Resident Evil 4.

Synd att dom slÀppte Wii och att det blev en sÄn succé, annars kanske Nintendo fortfarande hade slÀppt konsoller med jÀmförbar prestanda som konkurrenterna.

Men Switchen sÀljer som smör, trots svagast hÄrdvara denna generationen. SÄ dom skiter nog i vad JAG, som entusiast, vill ha :D

 

TĂ€nk ett Mario Galaxy 3, i native 4K, med raytracing :)

Fast nya Switchen kanske ÀndÄ överraskar med prestandan och levererar typ detta ;)

2sek laddtider var helt rÄtt.



#25

Postad 16 september 2020 - 15:53

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Nintendos nÀsta konsol kommer att vara mycket lik deras andra konsoler och kommer senast 2099:
https://www.nintendo..._other_consoles



#26

Postad 16 september 2020 - 23:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlĂ€gg
  • 0

Mycket intressant.



#27

Postad 04 mars 2021 - 09:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlĂ€gg
  • 0
https://www.bloomber...ng-oled-display

Bloomberg rapporterar att 7" (6.2" idag) Oled panel Àr det som gÀller för nÀsta Switch. TyvÀrr bara 720p. Kanske min profetia att den kör dagens docked mode i portabelt lÀge spricker...oh well, batteritid vÀger kanske tyngre.

De bekrÀftar Àven 4K output i docked.

Redigerat av pacman, 04 mars 2021 - 09:55.


#28

Postad 04 mars 2021 - 10:12

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Tycker det lÄter som en pro nÀr man lÀser texten.



#29

Postad 04 mars 2021 - 17:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlĂ€gg
  • 0

720p till 4K, har de nÄn sÄs i dockan eller?



#30

Postad 10 mars 2021 - 09:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlĂ€gg
  • 0

Tycker det lÄter som en pro nÀr man lÀser texten.

Det Àr ju bara analytikerns ordval som gör att det lÄter sÄ.

 

Senaste ryktet Àr att Nvidia kommer stoppa produktionen av 16nm Tegra T214 (Mariko, APU:n Switch 2019 anvÀnder)
https://www.gamereac...actor-was-told/

Talar för att nuvarande Switch utgÄr. edit: Vilket pÄ sÀtt och vis Àr konstigt, innebÀr ju att Àven Switch Lite behöver uppdateras...hmm.


Redigerat av pacman, 10 mars 2021 - 12:11.


#31

Postad 23 mars 2021 - 11:46

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlĂ€gg
  • 0

Bloomberg portionerar ut artikel för artikel...denna gÄng om DLSS i nÀsta Switch:

https://videocardz.c...enabled-tv-mode

 

Undra hur mÄnga Tensor-kÀrnor som krÀvs för bra DLSS.



#32

Postad 23 mars 2021 - 13:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Undrar hur mÄnga qubits den blir.



#33

Postad 23 mars 2021 - 14:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlĂ€gg
  • 0

Undrar hur mÄnga qubits den blir.

Undrar hur lÀtt den blir att fÄ tag pÄ.



#34

Postad 23 mars 2021 - 16:06

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Undrar hur lÀtt den blir att fÄ tag pÄ.

Sant, det Àr ju torka pÄ allt sÄ kÀnns iofs lite unobtanium oavsett. Har 0 grafikkort i lager pÄ Komplett hÀr, det Àr nog enda gÄngen i min livstid som jag vart med om.



#35

Postad 25 juni 2021 - 09:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr pÄ sÀtt och vis "pÄ din sida", jag tjatade för evigheter sen om Orin (next-gen efter Xavier, rimligen Ampere baserad, kommer 2021) i Switch Pro trÄden men ser man realistiskt pÄ det sÄ Àr chansen att de tvÄ jobbat med en nedskalad Orin, för release nÀsta Är, tÀmligen liten.

Dessutom sÄ Àr det för tidigt med en regelrÀtt Switch efterföljare, den Àr ju inte gammal.

Holy shit, kopite7kimi (som brukar vara en pÄlitlig nvidia-kÀlla) hÀvdar att Nintendo kommer köra en custom variant av T234. Dvs Orin, dvs Ampere-baserad.

https://www.neogaf.c...knight.1611575/

I vilket fall som helst behöver de skala ner T234:an rejÀlt (halvering rakt över kanske?), den Àr ett monster...

Redigerat av pacman, 25 juni 2021 - 10:24.


#36

Postad 25 juni 2021 - 10:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0
Vad kan man gissa pÄ för typ av prestanda dÄ?

#37

Postad 25 juni 2021 - 22:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlĂ€gg
  • 0
NÀr allt Àr slaktat och nerklockat sÄ skulle jag gissa pÄ PS4-ish, GPU mÀssigt. Plus DLSS och med bÀttre CPU. Docked mode.

Detta sagt baserat pÄ Techpowerups data (som kan vara sissodÀr) enl: T234 nÀrmaste slÀkting Àr RTX3050 (ca GTX1660 i konv. prestanda). Halvera den prestandan och mer dÀrtill (pga nedklockning) och vi landar nÄnstans runt gamla 7850 (som Àr snÀppet sÀmre Àn PS4) pÄ 33% av 3050.

Grövre Àn grovt uppskattat mao. :)

Lite övriga siffror frÄn samma kÀlla:
PS4 Pros nÀrmaste slÀkting Àr RX470, ligger pÄ 70% av 3050.
PS5 ligger nog nÀrmast 5700XT i konv. prestanda, 160% av 3050.

Redigerat av pacman, 26 juni 2021 - 17:11.


#38

Postad 26 juni 2021 - 19:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Med DLSS kan det nog bli ganska bra.



#39

Postad 06 juli 2021 - 14:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlĂ€gg
  • 0

Jaha, inte sÄ spÀnnande.

 

https://www.resetera...tober-8.452899/



#40

Postad 06 juli 2021 - 14:58

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 765 inlĂ€gg
  • 0
Haha sĂ„ givetvis sĂ„ hĂ„ller dom inne med detta under E3 och jag gĂ„r och köper (efter en hel del funderingar ang just en ny modell) en ”gammal” Switch för antagligen samma pengar som den nya kommer kosta. Jaja, misstĂ€nker att den kommer bli svĂ„r att fĂ„ tag i
och uppgraderingen var precis som du sĂ€ger, inte sĂ„ spĂ€nnande.

#41

Postad 06 juli 2021 - 15:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlĂ€gg
  • 0

Ja det Àr nog inte bara att gÄ in och köpa pÄ slÀppdagen. Men folk Àr inte direkt entusiastiska Äas. Spelar man pÄ TV:n Àr OLEDen nÀrmast meningslös och övriga uppgraderingar Àr inte nÄgot banbrytande direkt.

 

Scalperbottarna Àr nog intresserade ÀndÄ.



#42

Postad 06 juli 2021 - 16:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 427 inlĂ€gg
  • 0
Min gamla Switch har Oled...pÄ tv:n ;)

AnvÀnder sÀllan min Switch i bÀrbart lÀge, sÄ denna klarar jag mig utan.

Antar att det inte blir nÄn Pro.
Om dom nu inte slÀpper en om tvÄ Är, för att mjölka denna generationen sÄ lÄngt det gÄr.

#43

Postad 06 juli 2021 - 18:49

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Jag skulle gÀrna ha en med större och bÀttre skÀrm. Tycker det kan bli vÀl pluttigt ibland pÄ den vanliga.



#44

Postad 06 juli 2021 - 19:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlĂ€gg
  • 0

Antar att det inte blir nÄn Pro.
Om dom nu inte slÀpper en om tvÄ Är, för att mjölka denna generationen sÄ lÄngt det gÄr.

Hade jag vart dem hade jag ocksÄ velat förlÀnga det sÄ lÀnge som möjligt. Det Àr antagligen deras bÀsta nÄgonsin nÀr allt Àr sagt och gjort.

 

Men Ä andra sidan kÀnns nÀsta generation sÀkrare denna gÄng för dem, dÄ de sÀkert bara satsar pÄ en Switch 2.



#45

Postad 06 juli 2021 - 19:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 427 inlĂ€gg
  • 0

Hoppas vi fÄr patchar, pÄ de gamla Switch spelen, som utnyttjar Switch 2 hÄrdvaran, med DLSS m.m.

Spel som t.ex. Xenoblade Chronicles 2, skulle verkligen behöva en duktig boost.



#46

Postad 06 juli 2021 - 20:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlĂ€gg
  • 0

Hoppas vi fÄr patchar, pÄ de gamla Switch spelen, som utnyttjar Switch 2 hÄrdvaran, med DLSS m.m.

Spel som t.ex. Xenoblade Chronicles 2, skulle verkligen behöva en duktig boost.

Ja, jag vÀntar mer eller mindre med att spela vissa spel pga att jag förvÀntar mig nÄgot liknande.



#47

Postad 10 juli 2021 - 07:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlĂ€gg
  • 0
Jaa, det var ett missat tillfÀlle. 4K output kunde de allt lagt till. Riktigt svagt att inte erbjuda de som bara/mest spelar dockat nÄtt.

Men visst, i dessa kretsbrist-tider kan man ha viss förstÄelse för att man safe:ar och kör med samma SOC som tidigare. SÀljer ju ÀndÄ.

NÄvÀl, desto mer lyft borde Switch 2 innebÀra. :)

Redigerat av pacman, 10 juli 2021 - 07:47.


#48

Postad 10 juli 2021 - 10:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 905 inlĂ€gg
  • 0

Hur framgÄngsrik Àr Switch. TjÀnar de mer pÄ att slÄ ihop Àn sÀlja gameboy plus konsol separat? Nu sÄ gör vÀl konkurrensen med mobiler kanske att de tvingas slÄ ihop dem?



#49

Postad 10 juli 2021 - 10:51

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlĂ€gg
  • 0

Men jag fattar inte, nÀr slim-versioner av andra konsoler slÀpps sÄ Àr det ingen som gnÀller?



#50

Postad 10 juli 2021 - 11:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 905 inlĂ€gg
  • 0

Men jag fattar inte, nÀr slim-versioner av andra konsoler slÀpps sÄ Àr det ingen som gnÀller?

Slim gör vÀl att man automatiskt inte förvÀntar sig prestandaförbÀttringar?

HÀr sÄ verkar folk ha förvÀntat sig prestandaförbÀttringar men Switch OLED verkar ju va en korrekt benÀmning.





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Låda 2
    DPC
    2024-05-03 07:22:55
  • Nya duken, låda 1
    DPC
    2024-05-03 07:22:16
  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.