Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Optoma HD700X & Sony BDP-S360 Ingen bild?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 november 2009 - 22:51

Unregisteredadd40455
  • Unregisteredadd40455
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0



Jag har alltså en Optoma HD 700X DLP projektor med HDMI in och matar den med bild från min BluRay spelare (Sony BDP-S360) men får ingen bild. Projektorn står bara och söker på input och hittar ingen bild. HDMI kabeln är av 1.3 profil.

Om det är något med HDCP, går det att få bild om jag tex testar att köra med component istället tex?

Eller är det så enkelt att den matar ut för stor bild från spelaren just nu så att jag måste ändra det först i menyn eller något sånt? Fick nämligen ingen engelsk eller svensk manual med till BD spelaren men jag kan nog hitta det i menyn ändå. Tänkte jag kunde höra med er experter först innan jag börjar slita mitt hår allt för mycket, dvs det lilla som finns kvar numera, hehe.

Tack på förhand.

#2

Postad 22 november 2009 - 23:16

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0




Jag har alltså en Optoma HD 700X DLP projektor med HDMI in och matar den med bild från min BluRay spelare (Sony BDP-S360) men får ingen bild. Projektorn står bara och söker på input och hittar ingen bild. HDMI kabeln är av 1.3 profil.

Om det är något med HDCP, går det att få bild om jag tex testar att köra med component istället tex?

Eller är det så enkelt att den matar ut för stor bild från spelaren just nu så att jag måste ändra det först i menyn eller något sånt? Fick nämligen ingen engelsk eller svensk manual med till BD spelaren men jag kan nog hitta det i menyn ändå. Tänkte jag kunde höra med er experter först innan jag börjar slita mitt hår allt för mycket, dvs det lilla som finns kvar numera, hehe.

Tack på förhand.

Du har ingen TV som kan ta emot 1080p24? I såna fall kan det kanske vara värt att koppla blu-ray-spelaren till den och ställa om spelaren så att den matar ut 1080i60 eller kanske 720p60...dvs om problemet alltså beror på att projektorn inte klarar upplösningen som spelaren matar ut. Vet tyvärr inget om Optoman :(

#3

Postad 23 november 2009 - 01:36

Unregisteredadd40455
  • Unregisteredadd40455
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Nej jag har ingen fullHD TV tyvärr, bara HD-Ready och dit matar den bilden i 1080i utan problem, lite osäker på Hz dock men det är lite konstigt ändå för jag har testat att ändra lite i inställningarna i spelaren men den ger ingen bild för det. Skall testa köra den via komponent i morrn och se hur det går, men man tycker väl kanske att det borde gå.

Enligt spec´s på tex prisjakt så listar den att den skall klara av att ta emot signaler ända upp till 1080p som den skalar ner. Frågan är eg om problemet kommer från spelaren eller från projektorn. Lite ledsamt när man ändå investerat vad för mig är ganska mycket pengar också funkar det inte som man tänkt sig.

Här är länk till prisjakt för projektorn https://www.prisjakt...kt.php?e=273520

Redigerat av Unregisteredadd40455, 23 november 2009 - 01:37.


#4

Postad 23 november 2009 - 09:02

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Nej jag har ingen fullHD TV tyvärr, bara HD-Ready och dit matar den bilden i 1080i utan problem, lite osäker på Hz dock men det är lite konstigt ändå för jag har testat att ändra lite i inställningarna i spelaren men den ger ingen bild för det. Skall testa köra den via komponent i morrn och se hur det går, men man tycker väl kanske att det borde gå.

Enligt spec´s på tex prisjakt så listar den att den skall klara av att ta emot signaler ända upp till 1080p som den skalar ner. Frågan är eg om problemet kommer från spelaren eller från projektorn. Lite ledsamt när man ändå investerat vad för mig är ganska mycket pengar också funkar det inte som man tänkt sig.

Här är länk till prisjakt för projektorn https://www.prisjakt...kt.php?e=273520

Det låter ju konstigt att du inte får det att funka om spelaren bara matar ut 1080i, hur lång är HDMI-kabeln mellan dom?

#5

Postad 23 november 2009 - 12:17

Unregisteredadd40455
  • Unregisteredadd40455
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Just nu är det typ en 10 eller 15m´s kabel som sagt. Jag har testat att ställa om bilden från BD´n ner till 720 vilket jag vet att den skall klara. Men fortfarande ingen bild.

#6

Postad 23 november 2009 - 12:33

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Just nu är det typ en 10 eller 15m´s kabel som sagt. Jag har testat att ställa om bilden från BD´n ner till 720 vilket jag vet att den skall klara. Men fortfarande ingen bild.

Okej, tänkte att det kanske är för lång kabel, men då måste det ju vara något annat...kanske läge att höra med din säljare?

#7

Postad 24 november 2009 - 00:55

Unregisteredadd40455
  • Unregisteredadd40455
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Nu har jag flyttat om lite och testat lite olika. Jag kom fram till att köra denna bluray spelaren ihop med den projektorn är ganska svårt, det funkar säkert på något vis men jag fick det att fungera via komponent. Något som fungerade direkt dessutom, jag kör den på 1080i just nu och det duger.

Jag har dock testat att köra datorn via hdmi till projektorn och den klarar av att ta emot signal med 1080p.

Slutsatsen är atttroligtvis är det något med hdcp eller handskakningen som tar evigheter för efter ett tag börjar projektorn tappa lusten att stå och söka efter signal via HDMI och kikar runt i de andra anslutningarna istället. Men som sagt, det löste sig via komponent i alla fall. Problemet är dock det att det ställer till en hel del problem med placeringen, för hur långa komponent kablar skall man våga köra med eg?

Tack för insatsen i alla fall KJE, det var uppskattat

Redigerat av Unregisteredadd40455, 24 november 2009 - 00:55.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.