Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia E71 *

1214 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 02 juli 2008 - 17:14

Unregistered17cead84
  • Unregistered17cead84
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Ni som har testat telefonen, tror ni att tangentbordet är ok även om man har stora fingrar? Är grymt sugen på denna telefon men är rädd för att tangenterna är för små.

#52

Postad 02 juli 2008 - 17:37

zsh
  • zsh
  • Forumräv

  • 822 inlägg
  • 0

Hur är ljudet?, tappar man mycket i ljudkvalitet i Jabra 3030 (dvs bra förstärkare i den) ?



Vanliga samtal är det riktigt bra med.
Lyssna på musik är dock lite sämre än med de fasta lurar, men helt OK

#53

Postad 02 juli 2008 - 18:06

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Gurra777, kör hellocarbide: http://diabo.110mb.c...n/indexhack.htm


Testat men verkar inte funka på E71 :)

#54

Postad 02 juli 2008 - 18:12

Peter233
  • Peter233
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Testat men verkar inte funka på E71 :)


Vad är det som inte fungerar? Funkade ju för oss 2.

#55

Postad 02 juli 2008 - 18:18

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Vad är det som inte fungerar? Funkade ju för oss 2.


http://diabo.110mb.c...n/indexhack.htm
Ser inte c:/sys överhuvudtaget...

Update: Ahh, löste sig, SBS :)

Redigerat av NisseGurra, 02 juli 2008 - 18:26.


#56

Postad 02 juli 2008 - 18:45

knorren
  • knorren
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Någon som vet vilken knapp man ska trycka på för att man ska ringa upp någon med rösten? :)

#57

Postad 02 juli 2008 - 18:46

Peter233
  • Peter233
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Någon som vet vilken knapp man ska trycka på för att man ska ringa upp någon med rösten? :)


Håll inne knappen på sidan mellan volymknapparna

#58

Postad 02 juli 2008 - 18:53

pedantic
  • pedantic
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Äntligen fick jag hem den! :)

Tänkte köra in 8GB kortet med en gång, tog ur 2GB man får och såg att det drygt 250MB med innehåll.

Är det något vettigt man bör behålla/flytta över till det större kortet, eller är det bara massa skräp?

#59

Postad 02 juli 2008 - 19:46

knorren
  • knorren
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Nokia släpper PushMail tjänst :)
http://email.nokia.c...unt/home.action
Funkar kanon med E71an.



Jag får inte gmail att funka?!
Det gick att skicka men jag får ingen notifieríng av nya mail även fast jag försöker synka manuellt... ;)



Edit: Tack Peter för knappinfon! :D

Redigerat av knorren, 02 juli 2008 - 19:47.


#60

Postad 02 juli 2008 - 21:49

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Jag får inte gmail att funka?!
Det gick att skicka men jag får ingen notifieríng av nya mail även fast jag försöker synka manuellt... :P


Hej, var lite strul med inställningarna: kolla under
setting/advanced/account info så att du har lagt in lösenordet.
/Gurra

#61

Postad 03 juli 2008 - 07:33

Peter233
  • Peter233
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Slängde in lite mer program igår:

SymTorrent, ladda ner torrentfiler

SIC-FTP, ftp-program

Scummvm, spela Sam n Max, Full throttle etc.

PS, symSMB var ett grymt bra program!

#62

Postad 03 juli 2008 - 09:20

pedantic
  • pedantic
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Underbart med alla tipsen! :P

SymTorrent, ladda ner torrentfiler

Hur bra funkar BT på mobilen? Dör inte batteriet rätt snabbt? ;)

En helt annan fråga; någon som får automatiskt "Medd. om e-post" (Inställningar för IMAP eller POP3 konto och sen "Val > Redigera > Automatisk hämtning > Medd. om e-post > Auto") att fungera?

Att hämta ner mail automatiskt funkar som på E61, men sätter man just "Medd. om e-post" till Auto (vilket slår av hämtningen) verkar programmet inte kolla IMAP eller POP lådor alls (har haft inställningen igång över natten utan att jag fått något meddelande om nytt mail, trots att det dykt in ett 10 tal). ;)

Kan det vara någon typ av PushMail inställning dom inte lyckats översätta på ett vettigt sätt? Just att det är automatiskt tyder på att det är något typ av Push-stöd och inte Pull-variant när man aktivt hämtar mail vid regelbundna intervall.

Redigerat av pedantic, 03 juli 2008 - 09:33.


#63

Postad 03 juli 2008 - 09:59

Unregistered2eb02f34
  • Unregistered2eb02f34
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag får inte igång GPSen på min E71a. Den säger bara rätt så snabbt "GPS ej tillgängligt". Något som vet vad som kan vara fel? Det hjälper inte om jag är utomhus.

Allt annat fungerar kalasbra.

#64

Postad 03 juli 2008 - 10:08

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Jag får inte igång GPSen på min E71a. Den säger bara rätt så snabbt "GPS ej tillgängligt". Något som vet vad som kan vara fel? Det hjälper inte om jag är utomhus.

Allt annat fungerar kalasbra.

Kolla så att interna GPSen är igång: inställningar/allmänt/position/positionsmetoder/
Integrerad GPS ska vara förbockad (+ assisterad och nätbaserad)

#65

Postad 03 juli 2008 - 10:22

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Kolla så att interna GPSen är igång: inställningar/allmänt/position/positionsmetoder/
Integrerad GPS ska vara förbockad (+ assisterad och nätbaserad)

Appropå det; Nån som kan hjälpa mig reda ut lite frågor kring det där?:
Hur funkar nätbaserad resp. assisterad gps? Vilken är det som genererar datatrafik och hur mycket data handlar det om?

#66

Postad 03 juli 2008 - 10:23

Peter233
  • Peter233
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Jag får inte igång GPSen på min E71a. Den säger bara rätt så snabbt "GPS ej tillgängligt". Något som vet vad som kan vara fel? Det hjälper inte om jag är utomhus.

Allt annat fungerar kalasbra.


Hade liknade problem ett tag, bytte positionserver till supl.nokia.com och fick mycket snabbare fix.

#67

Postad 03 juli 2008 - 10:23

Unregistered2eb02f34
  • Unregistered2eb02f34
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Kolla så att interna GPSen är igång: inställningar/allmänt/position/positionsmetoder/
Integrerad GPS ska vara förbockad (+ assisterad och nätbaserad)


Den var påslagen. Efter att jag startat om telefonen en gång verkar det fungera. Hade aldrig bootat om telefonen efter att jag konfigurerade kopplingspunkter och sådant, vilket verkar behövas utav någon anledning ...

#68

Postad 03 juli 2008 - 10:24

Peter233
  • Peter233
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Appropå det; Nån som kan hjälpa mig reda ut lite frågor kring det där?:
Hur funkar nätbaserad resp. assisterad gps? Vilken är det som genererar datatrafik och hur mycket data handlar det om?


Assisterad gps (A-gps) drar ca 4-6 kb vid uppstart.

#69

Postad 03 juli 2008 - 10:32

Unregistered2eb02f34
  • Unregistered2eb02f34
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hade liknade problem ett tag, bytte positionserver till supl.nokia.com och fick mycket snabbare fix.




Tack för tipset den fungerande bättre än den som var inlagd.

#70

Postad 03 juli 2008 - 11:26

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Tack för tipset den fungerande bättre än den som var inlagd.


Jag hade supl.nokia.com som default, märkligt att det skiljer mellan olika E71-or

#71

Postad 03 juli 2008 - 11:32

Peter233
  • Peter233
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Jag hade supl.nokia.com som default, märkligt att det skiljer mellan olika E71-or


Det är skumt, vart har alla köpt sina? Min är från Dustin Home.

Följande info får jag om jag slår *#0000#
100.07.76
08-06-2008
RM-346
Nokia E71-1 (02)

Undrar om det är något mer som skiljer.

Redigerat av Peter233, 03 juli 2008 - 11:40.


#72

Postad 03 juli 2008 - 12:38

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Det är skumt, vart har alla köpt sina? Min är från Dustin Home.

Följande info får jag om jag slår *#0000#
100.07.76
08-06-2008
RM-346
Nokia E71-1 (02)

Undrar om det är något mer som skiljer.


Jag får precis samma info.

Hade nån skum, lång adress, "mslp...3gp.."-nånting innan jag bytte positionsserver.

#73

Postad 03 juli 2008 - 12:59

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Har någon nåt tips på var man kan köpa ett bra displayskydd till E71? Det medföljande börjar redan lossna. Verkar lätt göra det eftersom skärmen inte är nersänkt. Får gärna vara fysisk butik eller svensk nätbutik. Har tidigare köpt härifrån men det är lång leveranstid och E71 finns inte med ännu: http://www.pda-now.c...s_Nokia E70.php Riktigt bra skydd har de dock.

Redigerat av gurra777, 03 juli 2008 - 14:30.


#74

Postad 03 juli 2008 - 15:22

knorren
  • knorren
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag beställde härifrån (förvisso ej svensk men ändå) : http://stores.ebay.co.uk/DuraSec

#75

Postad 03 juli 2008 - 15:32

knorren
  • knorren
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Någon som har något mer tips om hur man kan få sin mail pushad till sin E71? Nokias server verkar ju lite skakig tycker jag.

#76

Postad 03 juli 2008 - 15:42

maccis
  • maccis
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Har någon nåt tips på var man kan köpa ett bra displayskydd till E71? Det medföljande börjar redan lossna. Verkar lätt göra det eftersom skärmen inte är nersänkt. Får gärna vara fysisk butik eller svensk nätbutik. Har tidigare köpt härifrån men det är lång leveranstid och E71 finns inte med ännu: http://www.pda-now.c...s_Nokia E70.php Riktigt bra skydd har de dock.


http://www.martinfields.com/
Riktigt bra och sitter som en smäck, man får ett skydd för kameralinsen också.

#77

Postad 03 juli 2008 - 15:51

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Ska komma ut 16GB microsd som ska funka i E71. Nån som sett datum för release än?

#78

Postad 03 juli 2008 - 16:01

maccis
  • maccis
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Ska komma ut 16GB microsd som ska funka i E71. Nån som sett datum för release än?

Säker på att de kommer funka med E71an? Såg att de ligger på strax över 700kr för ett, rätt överkomligt.
Beställde ett 8GB ultra kort till min men finns det 16GB så är de klart jag ska ha ett sånt bara för sakens skull :P

#79

Postad 03 juli 2008 - 16:07

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Säker på att de kommer funka med E71an? Såg att de ligger på strax över 700kr för ett, rätt överkomligt.
Beställde ett 8GB ultra kort till min men finns det 16GB så är de klart jag ska ha ett sånt bara för sakens skull :P

Var hittade du pris på Micro SD 16GB..?
(sett bilder på E51 med 16GB MicroSd så antar att det funkar på E71 med)

Redigerat av NisseGurra, 03 juli 2008 - 16:08.


#80

Postad 03 juli 2008 - 16:10

maccis
  • maccis
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Var hittade du pris på Micro SD 16GB..?
(sett bilder på E51 med 16GB MicroSd så antar att det funkar på E71 med)


Såg priset på prisjakt:
https://www.prisjakt...kt.php?p=309405

Och jag väntar tills nån annan köper på sig ett och kan bekräfta att det funkar bra så ska jag med ha ett sen :P Tillsv får mina 8GB duga.

#81

Postad 03 juli 2008 - 16:13

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Såg priset på prisjakt:
https://www.prisjakt...kt.php?p=309405

Och jag väntar tills nån annan köper på sig ett och kan bekräfta att det funkar bra så ska jag med ha ett sen :P Tillsv får mina 8GB duga.


Det är ett vanligt SD, inte MicroSD.

#82

Postad 03 juli 2008 - 16:16

maccis
  • maccis
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Det är ett vanligt SD, inte MicroSD.


Okej det var ju synd, det verkade billigt :P Blev nog lite lurad av att det stod: "MicroMemory SDHC 16GB"

#83

Postad 03 juli 2008 - 17:11

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Finns det nån enkel och smidig remote desktop klient till S60?

#84

Postad 03 juli 2008 - 19:46

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Jag beställde härifrån (förvisso ej svensk men ändå) : http://stores.ebay.co.uk/DuraSec



http://www.martinfields.com/
Riktigt bra och sitter som en smäck, man får ett skydd för kameralinsen också.

Tack för tipsen! Lär bli ett från martin-stället.

Någon som har något mer tips om hur man kan få sin mail pushad till sin E71? Nokias server verkar ju lite skakig tycker jag.

Om du kör exchange server för mail har du MailForExchange från Nokia. Finns även olika tjänster som kopplar ditt pop3konto till exchange så du kan köra MFE. Har inte testat själv men du hittar om du googlar.


Finns det nån enkel och smidig remote desktop klient till S60?

Här är en: http://www.shapeserv...;platform=s60v3
Jag testade nån själv för länge sen, minns inte om det var på E70 eller gamla 6680:n. Funkade inte bra då men det kanske det gör nu.

#85

Postad 03 juli 2008 - 20:58

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Tack för tipset om Remote desktop klienten.
Skulle vilja att tangentbordsbelysningen alltid lyser när skärmen är tänd (lättare att se bokstäverna). Nån som hittat ett sätt att få till detta?

#86

Postad 03 juli 2008 - 21:19

pedantic
  • pedantic
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Det är skumt, vart har alla köpt sina? Min är från Dustin Home.

Batchen efter din på Dustin.

Följande info får jag om jag slår *#0000#
100.07.76
08-06-2008
RM-346
Nokia E71-1 (02)

Samma här.

Hade nån skum, lång adress, "mslp...3gp.."-nånting innan jag bytte positionsserver.

Samma skumma för min del här. Kör med Telenor, kan det vara något som är kopplat till Operatören?

http://www.martinfields.com/

Har kört med MF på E61 och min IXUS, sjukt bra! Köpte från deras systerbutik på www.doml.com, levererades i måndags, hoppas att dom dyker upp snart! :)

#87

Postad 03 juli 2008 - 21:27

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Har kört med MF på E61 och min IXUS, sjukt bra! Köpte från deras systerbutik på www.doml.com, levererades i måndags, hoppas att dom dyker upp snart! :)


Hur är det att köpa därifrån?, säkert?

#88

Postad 03 juli 2008 - 21:52

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Slängde in lite mer program igår:

SymTorrent, ladda ner torrentfiler

SIC-FTP, ftp-program

Scummvm, spela Sam n Max, Full throttle etc.

PS, symSMB var ett grymt bra program!


Tack för tipsen. En fråga: hur gör du för att spara ner .torrent-filer? Om jag går in på t.ex. TPB med browsern i mobilen kan jag inte spara ner torrentfilerna. Om jag klickar på en länk till en torrentfil står det bara "Kan ej hanteras" eller nåt sånt och man kan inte göra som i windows och typ välja "Save target as".

#89

Postad 03 juli 2008 - 22:06

Gadget
  • Gadget
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Har precis packat upp telefonen men får ingen datatrafik att funka, vare sig via 3G eller GPRS... Har Tele2/Comviq som operatör. Inte brukar man behöva några speciella inställningar via 3G iallafall.!? Får "Välj kopplingpunkt" och sen "Datapaketanslutning ej tillgänglig".

Försöker köra inställningsguiden, men där får jag inte upp någon operatör alls under "Välj Operatör"
Försöker ladda ner WAP/GPRS inställningar via sms till 123 som vanligt men får svaret att telefonen inte har stöd för bildhälsningar och surf. Nokias websida suger fett och hittat ingen möjlighet att i slutänden på inställningar per sms.

Har resettat telefonen, samma skit. Simkort fungerar utan problem i SE telefon.

#90

Postad 03 juli 2008 - 22:16

pedantic
  • pedantic
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Hur är det att köpa därifrån?, säkert?

Har funkat bra tidigare, första gången fick jag en 15% rabattkod som jag körde på order nummer 2. :)

Brukar ta runt en vecka att få grejorna. Dom är rätt snabba på att skicka ordrar, men postgången från Singapore tar ju ett tag. ;)

Såg att man numer kan kollar tracking med kolli-id från Singapore posten hos www.posten.se, verkar som att brevet kom till Sverige idag och levereras till mig imorgon! Yay! :P

Redigerat av pedantic, 03 juli 2008 - 22:19.


#91

Postad 03 juli 2008 - 23:24

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Fick min E71 idag och har väl bara ett problem...om dt nu e ett problem.

Har läst på lite sidor att det skall funka att kolla på youtube med telefonen med flash lite 3, men får det inte att funka... Nåt speliellt jag måste göra installera, eller går det inte?

#92

Postad 04 juli 2008 - 00:40

Gadget
  • Gadget
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Nu har jag lyckats få datatrafiken fungera med manuella inställningar. Men det verkar som Mail for Exchange inte var förinstallerat helt!? Kör man guiden så får man ett fel att det saknas i minneskortet. Nåja, fortsätta med att ladda ner v. 2.5.3 från Nokias businesssida och installerade. Dock får man systemfel när man synkar mail (och det vill man ju). Att synka bara kalender och kontakter går dock bra. Fibblar man runt lite med inställningarna går det inte att ändra något utan att man får samma systemfel, och enda lösningen är att skapa om profilen. men det går fortfarande inte att synka mail...
Jag blir tokig, detta skall ju vara en företagstelefon och jag har aldrig haft samma strul med MS eller t.ex SE P1 och G900.
Är det någon annan som lyckats synka mail:en mot Exchangeservern på denna telefon?

mvh

#93

Postad 04 juli 2008 - 07:15

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Har precis packat upp telefonen men får ingen datatrafik att funka, vare sig via 3G eller GPRS... Har Tele2/Comviq som operatör. Inte brukar man behöva några speciella inställningar via 3G iallafall.!? Får "Välj kopplingpunkt" och sen "Datapaketanslutning ej tillgänglig".

Försöker köra inställningsguiden, men där får jag inte upp någon operatör alls under "Välj Operatör"
Försöker ladda ner WAP/GPRS inställningar via sms till 123 som vanligt men får svaret att telefonen inte har stöd för bildhälsningar och surf. Nokias websida suger fett och hittat ingen möjlighet att i slutänden på inställningar per sms.

Har resettat telefonen, samma skit. Simkort fungerar utan problem i SE telefon.


Jag gick hit först av allt efter att jag fått luren: http://www.tele2.se/...-och-hjalp.html
Om du inte redan gjort det - gå dit och klicka på "Automatiska inställningar" och följ guiden.


Fick min E71 idag och har väl bara ett problem...om dt nu e ett problem.

Har läst på lite sidor att det skall funka att kolla på youtube med telefonen med flash lite 3, men får det inte att funka... Nåt speliellt jag måste göra installera, eller går det inte?

Hmm... Det funkar fint för mig på mobilversionen av YouTube (som man blir redirectad till när man skriver www.youtube.com). På den öppnas dock filmerna i RealPlayer. Vanliga YouYube (Desktop version) funkar inte. Där filmrutan ska vara är det bara vitt. Vet inte om flash lite är installerat. Får kika på det vid tillfälle...

Jag har emTube installerat så det är inte så aktuellt att köra YouTube i browsern.

Nu har jag lyckats få datatrafiken fungera med manuella inställningar. Men det verkar som Mail for Exchange inte var förinstallerat helt!? Kör man guiden så får man ett fel att det saknas i minneskortet. Nåja, fortsätta med att ladda ner v. 2.5.3 från Nokias businesssida och installerade. Dock får man systemfel när man synkar mail (och det vill man ju). Att synka bara kalender och kontakter går dock bra. Fibblar man runt lite med inställningarna går det inte att ändra något utan att man får samma systemfel, och enda lösningen är att skapa om profilen. men det går fortfarande inte att synka mail...
Jag blir tokig, detta skall ju vara en företagstelefon och jag har aldrig haft samma strul med MS eller t.ex SE P1 och G900.
Är det någon annan som lyckats synka mail:en mot Exchangeservern på denna telefon?

mvh


Japp, utan några som helst problem.

Redigerat av gurra777, 04 juli 2008 - 07:54.


#94

Postad 04 juli 2008 - 07:55

Gadget
  • Gadget
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Gurra, viiken telefonmodell väljer du för att skicka sms konfiguration, E71 finns ju inte med?

Det irriterande flr mig är alltså att jag får systemfel när jag synkar mail, men att bara synka kontakter och kalender går bra. Via 3G eller GSM/GPRS verkar heller inte spela någon roll, samma fel.

Har installerat Mail for Exchange v. 2.5.3 som jag laddat ner på minneskort och sen kört/installerat i telefonen.
Väljer man E71 så heter MailForExchange(2.5.3)_S60_3_1_hs.SISX, men det finns även en annan ver 2.5.3 om man har annan Nokia, filen heter då MailForExchange(2.5.3)_S60_3_1.SISX. Har provat båda och får samma resultat....
Har läst att kopplingspunkten inte skall ha proxy definierat under avancerat, men det hjälper inte heller... Vilken kopplingspunkt har du för MfE och hur är den konfigurerad?

mvh

#95

Postad 04 juli 2008 - 08:47

pedantic
  • pedantic
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Lider med er som håller på att röra runt bland inställningarna på telefonen. Rätt imponerande hur kasst UI och användarovänligt Nokia fortfarande känns med tanke på att dom har gjort smartphones så pass länge. Får hoppas att iPhone+Android och en FLOSS Symbian OS resulterar ett något mer humant gränssnitt! Men tills vidare är ett QWERTY-tangentbord är värt mycket lidande! :)

Förresten; är det någon som använder fodralet man fick med? Känns rejält, samtidigt lägger den på nästan dubbla tjockleken. ;)

#96

Postad 04 juli 2008 - 09:01

pedantic
  • pedantic
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Någon som kan tipsa om en bra TaskManager till E71? Körde med Handy TaskManager till E61an, tycker den var halvbra och det blev aldrig av att leta efter en bättre när jag väl hade köpt den. :)

#97

Postad 04 juli 2008 - 10:28

zsh
  • zsh
  • Forumräv

  • 822 inlägg
  • 0

Nu har jag lyckats få datatrafiken fungera med manuella inställningar. Men det verkar som Mail for Exchange inte var förinstallerat helt!? Kör man guiden så får man ett fel att det saknas i minneskortet. Nåja, fortsätta med att ladda ner v. 2.5.3 från Nokias businesssida och installerade. Dock får man systemfel när man synkar mail (och det vill man ju). Att synka bara kalender och kontakter går dock bra. Fibblar man runt lite med inställningarna går det inte att ändra något utan att man får samma systemfel, och enda lösningen är att skapa om profilen. men det går fortfarande inte att synka mail...
Jag blir tokig, detta skall ju vara en företagstelefon och jag har aldrig haft samma strul med MS eller t.ex SE P1 och G900.
Är det någon annan som lyckats synka mail:en mot Exchangeservern på denna telefon?

mvh



Hej!

System fel verkar vara ngn bugg i 2.5.3.
Detta har jag både på e61 och e71!
Installera Mail for Exchange 2.3.0 för den fungerar utan strul.
Har kört MFE på e61 under låååååång tid men 2.5.3 fuckade upp det hela.
Finns flera som har samma issues.

tillägg

Har du problem att få tag på MFE 2.3.0 så kan du ladda ner den på min site http://www.zsh.net/mfe230.zip
Nokia publicerar bara den senaste (trasiga) versionen.

Redigerat av zsh, 04 juli 2008 - 10:32.


#98

Postad 04 juli 2008 - 10:31

Johan140
  • Johan140
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej. Kan man sen undermappar till "inkorgen" i Nokia E71 om man kör mail for exchange?

På tidigare har det inte funkat ur kartong, har de löst det eller måste man köra med något specialprogram?

Tack på förhand.

#99

Postad 04 juli 2008 - 10:32

zsh
  • zsh
  • Forumräv

  • 822 inlägg
  • 0

Hej. Kan man sen undermappar till "inkorgen" i Nokia E71 om man kör mail for exchange?

På tidigare har det inte funkat ur kartong, har de löst det eller måste man köra med något specialprogram?

Tack på förhand.


nope, fortfarande samma crap med MFE.....ingen stöd för andra folders än inbox

#100

Postad 04 juli 2008 - 10:41

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Lider med er som håller på att röra runt bland inställningarna på telefonen. Rätt imponerande hur kasst UI och användarovänligt Nokia fortfarande känns med tanke på att dom har gjort smartphones så pass länge. Får hoppas att iPhone+Android och en FLOSS Symbian OS resulterar ett något mer humant gränssnitt! Men tills vidare är ett QWERTY-tangentbord är värt mycket lidande! :)

Förresten; är det någon som använder fodralet man fick med? Känns rejält, samtidigt lägger den på nästan dubbla tjockleken. ;)


Vet inte hur man lyckas med att krångla till det: för mig funkade Exchange etc rätt av, inga inställningar etc krånglade (har tele2 )



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.