Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia E71 *

1214 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1201

Postad 21 december 2009 - 15:44

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
Såg att det står på prisjakt att E71.an har hsdpa dvs upp till 7,2mbit/s , men jag kommer aldrig högre än 2-3 mbit/s , varför? beror inte på nätet då jag kommer upp i 7,2 med modem.

#1202

Postad 30 december 2009 - 21:57

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

  • 626 inlägg
  • 0
Fick min E71a idag och försöker få igång nuevasync så jag kan få mina google kontakter och ical i den, men skiten funkar inte! Kör M4E men får bara "prova igen senare" eller dylikt.

Kan tänka mig att jag har nåt crap ilaggt i nallen från början, iom att det är jobbtelefon - så, hur nollställer jag telefonen?

#1203

Postad 28 mars 2010 - 11:36

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Ni som har telefonen, hur är byggkvalitén? Nokias E72 och E52 är ju skeva, knakiga plastbyggen. Hur är E71?

#1204

Postad 28 mars 2010 - 12:00

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0
Den är grym! Kan med gott samvete rekomendera den. Kanske inte ska kasta den i marken, men är inte knakig, skev och plastig. Inte mycket plast alls faktiskt.

Bästa mobilen som jag ägt på alla punkter, ska visserligen byta ut den snart till förmån för en HTC Desire, men inte för att jag är trött på den utan grabben behöver en annan telefon så då får han ärva min.

Redigerat av Johnsson1975, 28 mars 2010 - 12:02.


#1205

Postad 08 april 2010 - 19:25

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Har nu äntligen lyckats få tag på en E71. Det är inte helt enkelt att hitta dessa i butiker (i alla fall inte med svenskt tangentbord, norskt däremot...). Och vilken ###### skillnad i kvalitet från E52!!

En fråga har dock uppstått. Jag försökte mig på en fuling för att lyssna på radio genom ett bluetooth headset. Genom att koppla ihop telefonen med bluetoothen med telefonen och samtidigt ha ett trådat headset inkopplat för att använda som antenn så undrar jag om det finns någon möjighet att välja ur vilket headset ljudet ska komma ur? Per default så är det ur det trådade headsetet. Går detta att ändra?

Har även pillat en del på E72 som visserligen är ljusår bättre byggd än E52, men det är ändå inte bättre än E71.

"Nokia E71 - The last real Nokia"

Redigerat av Nirre99, 08 april 2010 - 19:29.


#1206

Postad 21 april 2010 - 00:02

Son_of_Sun
  • Son_of_Sun
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Vet inte om detta har nämnts i någon annan tråd där de snackas om E71an...

Vi med Nokia E71 får nu fri navigering med OVI maps. Gå bara in via nokia.se så kan man få adressen skickad via SMS. Man måste ominstallera kartorna när den nya GPS mjukvaran är installerad bara så ni vet. Har inte testa hur navigeringen funkar men upplever denna mjukvara är lite snabbare och lite bättre kontroller också.

#1207

Postad 21 april 2010 - 08:25

putte86
  • putte86
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Tackar så väldigt för karttipset! Hur länge har detta funnits?

#1208

Postad 21 april 2010 - 11:28

Son_of_Sun
  • Son_of_Sun
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Själv så har jag vetat om det i två dagar... dock hittade jag det via Engadget och det visade sig att det var postat den 6 April.

#1209

Postad 19 maj 2010 - 13:23

Residence
  • Residence
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Vet inte om detta har nämnts i någon annan tråd där de snackas om E71an...

Vi med Nokia E71 får nu fri navigering med OVI maps. Gå bara in via nokia.se så kan man få adressen skickad via SMS. Man måste ominstallera kartorna när den nya GPS mjukvaran är installerad bara så ni vet. Har inte testa hur navigeringen funkar men upplever denna mjukvara är lite snabbare och lite bättre kontroller också.


jag har fått igång gpsen. men kör i offline mode med sverige,danmark och baltiska länderna nedladdat på telefonen.
nu när jag försöker söka efter adresser offline så hittar den NOLL!
varflr? jag vill inte slösa pengarna på datatrafik...

#1210

Postad 20 maj 2010 - 11:12

putte86
  • putte86
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Låter konstigt att du inte får fram några adresser. Jag antar att du har provat att ominstallera kartorna?

Får du inte fram adresser från några länder alls eller är det bara norge som inte funkar till exempel?

#1211

Postad 25 maj 2010 - 17:51

Residence
  • Residence
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Låter konstigt att du inte får fram några adresser. Jag antar att du har provat att ominstallera kartorna?

Får du inte fram adresser från några länder alls eller är det bara norge som inte funkar till exempel?


inga länder fungerar.
dock fungerar allt när jag är online och det drar pengar... :P
tips ngn..?
jag ska prova installera om kartorna :o

#1212

Postad 26 maj 2010 - 13:48

Residence
  • Residence
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
jag har nu gjort följande:
1) fört över alla bild & musikfiler till datorn från minneskort
2) installerat OM senaste software via nokia software update.
3) återställt telefonen via contentcopier(endast adressbok , meddelanden och inställningar)
4) formaterat minneskort och kört tillbaka bilder och mp3 tillbaka till minneskort
5) installerat 3.03 gratis navi från nokia.se/maps (5,1mb)
6) startat gps mjukvaran därefter stängt ner den så att mapsfoldern skapas.
7) laddat ner sverige + svenska röstanvisningar via maploadern
8) startat gps mjukvaran

- och ÄNDÅ vill den inte hitta adresser i offline läge trots att jag kan klicka frittfram på kartan
den vill bara hitta adresser som syns på den lilla skärmen i offlineläge
går jag online så hittar jag alla adresser men då suger den pengar som ********, ca 1,5kr/sökning...

wats wrong?

MAP version på telefonen: 0.1.24.114 (syns på maploadern längst ner till vänster när telefon är inkopplad.
maploader version är: 3.0.28.0

#1213

Postad 26 maj 2010 - 14:25

Residence
  • Residence
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
problemet löst!
antingen är jag dum eller så är nokia dumma.
kommer ihåg att när man använde gamla kartprogrammet i telefonen så var man tvungen att ange land och stad och adress med postnummer..

istället för att söka på adressen direkt "kungsgatan 3" så provade jag söka på "stockholm, kungsgatan 3" samt även "uppsala, kungsgatan" då fungerade allt som det skulle....

är det jag som är pantad som tillslut var tvungen att klura ut detta eller är det nokias beslutsfattare/navteq som är dumma u huvudet...?

Navteq fick ju trots allt SJUKA 8,1miljarder från nokia för att fixa ovi maps etc.....

Redigerat av Residence, 26 maj 2010 - 14:29.


#1214

Postad 27 maj 2010 - 13:37

putte86
  • putte86
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Låter jäkligt skumt, inget som jag har råkat ut för.
Jag skriver in adresser tvärtom, till exempel: södra förstadsgatan 24, malmö. Vilket sen ger mig frågan om vad jag vill göra med adressen. Jag har tre som operatör om de har någon speciell egen mjukvara.. =) Tvivlar på det.

Skönt du fick det att funka dock!

#1215

Postad 07 april 2012 - 21:40

Mikkmoll
  • Mikkmoll
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Ok såg det dock för sent tyvärr =) Chansa o svängde förbi dem, bara 3 pers före och själva inlämningen gick nog på mindre än en minut :) De har en funktion på hemsidan där man själv skriver in telefonen och så printar man bara ut den sen till inlämningen, så jag hade det, kvittot och mobilen färdigt. Smidigt och enkelt.

Nu får man se hur lång tid det tar för dem att komma fram till något bra bara =)


Hepp, Vet att det är en gammal tråd, Men jag har en Nokia, E71 och den gjorde precis så som din gjorde. Jag hann dock inte gå in med min innan garantin gick ut.

Menar du att det berodde på en mjukvaru-uppdatering som saknades??

Tacksam för svar om du fortfarande är kvar på detta forumet.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.