Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Välkommen till MinHembio.com

54 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om nya minhembio.com ? (78 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker du om nya minhembio.com ?

  1. Underbart! (35 röster [44.87%])

    Procent av omröstning: 44.87%

  2. Ser bra ut (29 röster [37.18%])

    Procent av omröstning: 37.18%

  3. Blir kanske bra (8 röster [10.26%])

    Procent av omröstning: 10.26%

  4. Nej, detta gillar jag inte (6 röster [7.69%])

    Procent av omröstning: 7.69%

Rösta Gäster kan inte rösta

#1

Postad 12 oktober 2005 - 17:57

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Vad tycker ni om "nya" minhembio.com ?

Kommentera och fråga gärna ;)

( Hittar ni fel och buggar så rapportera dem här: https://www.minhembi...howtopic=106839 )

Redigerat av jonasbonde, 12 oktober 2005 - 22:47.


#2

Postad 12 oktober 2005 - 23:08

Unregisteredabb40bc2
  • Unregisteredabb40bc2
  • Forumräv

  • 785 inlägg
  • 0
Äntligen! Det här blir bra ;)

#3

Postad 12 oktober 2005 - 23:15

odditee
  • odditee
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Första intrycket är positivt! Ser väldigt snyggt ut men kommer nog ta ett tag innan man har kolla på allt. Kommer bli hur bra som helst! ;)

Edit: Sökfunktionen är grym och även trackern ser bra ut, nu kanske man ska ta och byta!

Redigerat av odditee, 12 oktober 2005 - 23:28.


#4

Postad 12 oktober 2005 - 23:21

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Jag vill passa på att ge en gigantiskt stor klapp på axeln till alla som slitit som djur med att fixa ihop detta den senaste tiden. Starkt jobbat gubbar! ;)

#5

Postad 12 oktober 2005 - 23:26

Unregisteredcf113917
  • Unregisteredcf113917
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Kanon!
Lättöverskådligt....nice

#6

Postad 12 oktober 2005 - 23:34

kalvbräss
  • kalvbräss
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0
Tycker att det ser mycket bra ut och efter några dagar kommer det säkert att kännas underbart ;) .

Man bockar och bugar för alla er som gör detta möjligt :P

#7

Postad 13 oktober 2005 - 00:11

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Kommer mest att kommentera layouten...har inte hunnit testa så många funktioner ännu.

Måste inleda med att säga att toppbannern är mycket läcker. ;) I övrigt kommer jag med förhoppningsvis lite konstruktiv kritik. Lovorden haglar ändå så det räcker...eller...? :D

Den nya layouten är mkt ljus...kanske lite väl ljus? Det är också lite för liten nyansskillnad mellan olika partier vilket gör det svårare är förut att finna det man söker/se de olika delarna på sidorna. Någon annan som håller med eller har jag en tokljust inställd skärm? :D

Svar: Vi håller på att experimentera med färgerna i forumet. Håller med om att det blev en aning för låg kontrast på vissa ställen. Nu är det fixat på vissa ställen iaf... (Tänk på att man ofta behöver trycka Ctrl+F5 för att ändringarna ska synas.)

Dessutom undrar jag varför ni behållit "citera flera-knappen" stor medan ni gjort "redigera" och "citera" mindre? De är väl främst de två sistnämnda som används mest?

Svar: Utseendet på knapparna är ganska provisorisk - de ni ser nu är garanterat inte de slutgiltiga... ;) Citera flera-knappen var lite krångligare att byta ut än de övriga, men nu är den iaf fixad :P

I övrigt känns det mesta nytt och fräscht samtidigt som man känner igen sig... :P

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 13 oktober 2005 - 11:34.


#8

Postad 13 oktober 2005 - 00:54

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
snyggt hadde missat denna flytt helt :P undrade vad som hände med prisjakt forumet.

tycker även jag att det är för "ljust", switchade till component och där är det "mörkare" och även behagligare

annars ett kanon jobb tack till alla som jobbat på detta ;)

#9

Postad 13 oktober 2005 - 01:00

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Finfinfint är det. Mycket fint. Tack för att ni gör detta möjligt, uppskattas högt.

Instämmer med JB ang ljusheten. Jag har relativt låga skärminst men bytte till "standard" och det blev tokt för ljust.

Sen att "citera flera-knappen" är stor är nog en miss, ska nämna det i bugg-tråden genast. ;)

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 13 oktober 2005 - 01:02.


#10

Postad 13 oktober 2005 - 01:18

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

  • 1 133 inlägg
  • 0
:P Jag blir så glad att hälften skulle ha räckt ;)

//Janne

#11

Postad 13 oktober 2005 - 04:54

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0
Det är mycket som är nytt :P ;) ;) !

Men jag tycker det ser riktigt trevligt ut än så länge (sånär som på hbb-loggan som sticker i ögonen). Efter lite snabbt surfande på sajten så känns det ändå som det är lite jobb kvar :D , att hoppa från sida till sida, tar ibland lite mer tid än vanligt. Det går lite "knackigt" skulle man kunna säga. Sen så la jag märke till en annan grej, dock inte så viktig, men ändå...

...Hade jag inte lite över 4.000 inlägg på prisjakts forum? Nu står räknaren på 2.800 eller nå't???

Ni har inte tappat bort en massa trådar, va :D ?

Jag har en känsla av att detta kommer att bli OTROLIGT bra när vi har klarat av alla inkörnings-problemen (vi får hjälpas åt allihop)...

Tack för allt jobb ni allaredan har lagt ner på Minhembio.

STARKT JOBBAT!!! :P

#12

Postad 13 oktober 2005 - 05:47

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Att antalet inlägg har minskat beror på att vi har gjort en omräkning i och med flytten av forumet hit. Allt står i tråden om "buggar" som vi har skapat.
Läs gärna igenom den tråden för att få reda på en del frågor och svar som ni kan tänkas ha.
Rapportera gärna in felaktigheter eller frågor som ni har i den tråden också, lättare att ha alla frågor på ett och samma ställe. vi har då större möjlighet att rätta dem så fort som det bara är möjligt.

#13

Postad 13 oktober 2005 - 06:39

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Första intrycket är "snyggt" ;) Tror detta kommer bli super :P

#14

Postad 13 oktober 2005 - 07:01

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0
Jodå det ser trevligt ut - även om jag inte fick någon "wowkänsla". Menyerna längst upp är perfekt (och kan ju byggas på ytterligare).

Men som någon sa. Hbb-loggan (bannern) är "in your face" vilket jag inte uppskattar. Ser ju ut som jag är på deras sida nu. En del oanvänt utrymme till höger däremot. ;)

Alltid lite ovant i början så det kommer säkert att bli riktigt bra! Tack!

#15

Postad 13 oktober 2005 - 07:03

Unregisteredd836f880
  • Unregisteredd836f880
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Fantastiskt! 10/10 ;)

Tycker inte alls att reklamen ovan är störande, den är ju riktigt integrerad i själva designen på ett mycket snyggt sätt! Dock kommer det att bli irriterande om ni tar in reklam som typ blinkar konstant etc...

Men som sagt, keep up the good work!

Redigerat av Unregisteredd836f880, 13 oktober 2005 - 07:06.


#16

Postad 13 oktober 2005 - 07:32

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0
wohoo..coolt! ;)
Snyggt jobbat..

#17

Postad 13 oktober 2005 - 07:36

BosnianX
  • BosnianX
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Underbart grabbar. Stort, stort, stort grattis to job well done.

P.S

När kommer nya tröjor/t-shirts med nya minhemio tryck ?

#18

Postad 13 oktober 2005 - 07:41

Freddan.G
  • Freddan.G
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Bara jag som tycker att texten i rutan som dyker upp när man håller muspekaren över en tråd se kass ut?
Texten jag tänker på är:I forum, Startat av, antal svar & senaste
Otydlig är ett bra ord tror jag!

Annars är det toppen! ;)

Svar: Tack för tipset! Den ser bra ut hos mig, men när jag slog av ClearType i Windows så såg det ganska suddigt ut. Och eftersom alla inte sitter med Windows XP och har tillgång till ClearType-inställningen så bör vi nog fixa så den texten ser bra ut utan ClearType... lägger till detta på min att-göra-lista.

Redigerat av designern, 13 oktober 2005 - 12:39.


#19

Postad 13 oktober 2005 - 07:44

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

  • 2 991 inlägg
  • 0
Varför är filmsamlingen uppdelad på delsidor?! Samlingen är enligt mig helt oöverskådlig!
Det kanske finns en inställning för detta som jag inte har hittat ännu?

Dessutom hittade jag en hel del "titelfel" i min filmsamling som jag skulle vilja ändra på (kan förvisso anses som petitesser, men jag petig).
Går det inte att ändra titel själv?

#20

Postad 13 oktober 2005 - 08:03

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt!
Ni borde flyttade på "Snabbsvar" & "Svara" till en annan plats. Det ser dumt ut där de sitter nu, passar inte in. De borde sitta brevid "citera" istället, och få en likadan knapp. Likaså borde "Redigera" & "Citera" få samma knapp, eller så får ni ta bort "Citera Flera" knappen & göra den likadan som övriga.
Lägger med en bild som ett litet förslag, oerhört mycket tid nerlagt på bearbetandet av bilden förövrigt, paint is teh shit :P

Svar: Japp, de ser lite dumma ut nu... dock håller jag inte med om att de bör ligga bredvid Citera eftersom Svara innebär att posta ett nytt inlägg sist i tråden, medan Citera används för att svara på ett specifikt inlägg.
Citera flera är fixad nu. ;)


*edit* Såg just att "Nytt @Prisjakt" finns kvar, kanske ska vara "Nytt @Minhembio" istället :P

Bifogad fil(er)


Redigerat av designern, 13 oktober 2005 - 14:51.


#21

Postad 13 oktober 2005 - 08:28

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0
Der bra ut...

fast måste klaga på ljusheten jag med... elelr kanske mer de små nyansskillnaderna!

Jag måste verkligen anstränga ögonen för att se scrollbaren till höger - sketajobbigt för de som inte har scrolljul på musen!

Svar: Den hade jag missat att ändra! Bättre nu? (Tryck Ctrl+F5 om ni inte ser nån skillnad)

Keep up the good work!

Redigerat av designern, 13 oktober 2005 - 15:25.


#22

Postad 13 oktober 2005 - 08:30

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Varför är filmsamlingen uppdelad på delsidor?! Samlingen är enligt mig helt oöverskådlig!
Det kanske finns en inställning för detta som jag inte har hittat ännu?

Dessutom hittade jag en hel del "titelfel" i min filmsamling som jag skulle vilja ändra på (kan förvisso anses som petitesser, men jag petig).
Går det inte att ändra titel själv?

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan inte ändra titel själv, men det går att felanmäla en film eller flera och på detta sätt påpeka att det är fel på titeln. ÄR det ett "fel" som vi godkänner så kommer titlen att ändras och då får den genomslag hos alla medlemmar. Att vi har på detta sätt är för att ingen ska kunna sabotera filmdatabasen.
Ska kolla detta med presentationen av filmerna då även jag inte tycker att det ska vara uppdelat på flera sidor. Kanske man man ordna en inställning som gör så att man kan välja hur man vill ha det.

#23

Postad 13 oktober 2005 - 09:48

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Skulle önska att ni plockade bort all info utom själva meddelande-biten från "Preview" som man får då man håller ovanför länken till ett inlägg. Med all extra info blir rutorna onödigt stora. Skulle nästan vilja ha lite längre fördröjning innan den ploppar fram också.

Sen håller jag med om att Svara knappen m.m. borde flyttas och ändras utseende på så man lättare hittar dem.

#24

Postad 13 oktober 2005 - 10:00

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

  • 2 991 inlägg
  • 0
*Jag vet inte om det är en feature eller en bugg (flytta gärna detta inlägg till Buggrapporter för minhembio-tråden ifall denna ligger fel, samt ifall det är en bugg), men i mitt galleri kan jag scrolla sidan 14 pixlar (tror jag det är) sidledes, vilket är smått irriterande i mitt tycke.
EDIT: Detta gäller för övrigt hela minhembio.com, har jag nu insett.

*Antingen är jag blind eller så är jag inte det, men jag hittar inte någon "allmän felanmälningsruta" för vare sig produkter eller DVD'er.

*Jag vet inte om det är en feature eller en bugg (flytta gärna detta inlägg till Buggrapporter för minhembio-tråden ifall denna ligger fel, samt ifall det är en bugg), men när jag svarar i en tråd (inte snabbsvarar), så sitter "Svara"- och "Förhandsgranska inlägg"-knapparna längst ut till vänster istället för i linje med bl.a. "Bifogade filer"-rutan ovanför dessa knappar.
Ser inte speciellt snyggt ut i mina ögon.

*Datumet för upplagda DVD finns inte kvar längre.
Mina bekanta tyckte det var en (* halv)bra funktion för att på så sätt se vilka nya DVD tillkommit samlingen.
Datumet för upplagda DVD ser jag gärna att den kommer tillbaka, och då med möjlighet att kunna sortera efter datum också.
* för att de var tvunga att manuellt söka efter datum (CTRL+F i IE)

Redigerat av Unregisteredf380a49e, 13 oktober 2005 - 11:51.


#25

Postad 13 oktober 2005 - 11:39

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

  • 1 104 inlägg
  • 0
Ser bra ut! Ingen tvekan om att tex galleriet kommer att bli alldeles perfekt, men jag saknar nu möjligheter att lista gallerier på ett enkelt och bra sätt. Kunde inte hitta något sätt att få fram en lista, kunde bara se de som redan var populära eller de som fått nya bilder. Och vad har hänt med de gamla betygen?

Edit: Sökfunktionen! WOW! Jäkligt snyggt!

Redigerat av Unregistered6b502595, 13 oktober 2005 - 11:42.


#26

Postad 13 oktober 2005 - 12:22

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
C-Quence, använd redigeraknappen istället för nya inlägg varje gång ;)

#27

Postad 13 oktober 2005 - 12:31

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

  • 2 991 inlägg
  • 0
[OT]
Ifall ni tycker att jag skall ta alla frågor/problem/etc. som jag kan tänkas komma/stöta på ju längre jag använder MinHembio.com, i ett och samma inlägg, så visst.
[/OT]

Radera detta inlägg ifall det inte tillför något, men kan vara av allmänt intresse...?

#28

Postad 13 oktober 2005 - 12:37

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0
Ser bra ut.

Det enda jag har märkt som fattas är man inte kan ladda upp filmklipp längre, men det kanske kommer?

#29

Postad 13 oktober 2005 - 12:42

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

[OT]
Ifall ni tycker att jag skall ta alla frågor/problem/etc. som jag kan tänkas komma/stöta på ju längre jag använder MinHembio.com, i ett och samma inlägg, så visst.
[/OT]

Radera detta inlägg ifall det inte tillför något, men kan vara av allmänt intresse...?

<{POST_SNAPBACK}>

Givetvis kan du fortsätta att rapportera in fel/brister när du hittar dem, men om det är ett av dina inlägg innan i forumet så kan du editera det istället för att skriva ett nytt inlägg.
Det är jättebra att ni hittar felakrigheter så vi kan rätta till dem så fort det bara går.
Vi tackar för all hjälp vi kan få me detta och vi jobbar för fullt med att åtgärda dem.

Har numera slagit ihop ett par av dina inlägg här i tråden, bara så du vet vad som har hänt så du inte tror att vi har tagit bort något för dig.

Redigerat av Berggren, 13 oktober 2005 - 12:44.


#30

Postad 13 oktober 2005 - 21:01

Altheus
  • Altheus
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
snyggt och cleant. Bra jobbat :P

#31

Postad 14 oktober 2005 - 05:43

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0
Kom på en grej...
Den platsar inte riktigt i "bugg-tråden" och om det inte passar i denna heller så flytta gärna inlägget.

En sak som jag saknade tidigare och som jag av någon anledning fick för mej skulle dyka upp den nyare versionen av forumet är möjligheten att avboka en prenumeration antingen i direkt anslutning till den aktuella tråden, eller varför inte direkt i de mail man får ifrån prenumerarade trådar vid svar...

Det känns bökigt och onödigt på något sätt att surfa in på sin kontrollpanel, välja att visa trådar man prenumerar på, sen leta reda på den aktuella tråden (där är ju några stycken :P ), för att till sist markera den och välja ta bort prenumeration...

Är det möjligt att få denna "önskan" uppfylld?

#32

Postad 14 oktober 2005 - 06:04

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

En sak som jag saknade tidigare och som jag av någon anledning fick för mej skulle dyka upp den nyare versionen av forumet är möjligheten att avboka en prenumeration antingen i direkt anslutning till den aktuella tråden, eller varför inte direkt i de mail man får ifrån prenumerarade trådar vid svar...
Är det möjligt att få denna "önskan" uppfylld?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ingen nyare version av forumet, de ändringar som är gjorda är mestadels kosmetiska. Men vi jobbar hela tiden på att göra det mer användarvänligt och detta är helt klart en punkt på våran lista att göra. Detta då det precis som du säger inte är alldeles optimalt i hanteringen av prenumerationer.
Det är ju även ett "gammalt" önskemål så vi får väl se till att ordna detta i framtiden. Men just nu så satsar vi allt på att få bort de buggar som finns kvar för att att sedan optimera sidan så mycket det bara går för att det ska gå så fort som möjligt när man är inne och surfar här.
Efter det kan vi börja kika på modifieringar till forumet.

#33

Postad 14 oktober 2005 - 08:04

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Varför måste man trycka precis på siffran på knappen för undersidorna. Det går klicka på hela knappen, men endast på själva siffran finns länken. :P

#34

Postad 14 oktober 2005 - 21:34

prosen
  • prosen
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt!! Härligt jobbat gossar!! :P

#35

Postad 14 oktober 2005 - 21:42

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlägg
  • 0
Jag undrar hur man söker efter produkter.
Om jag vill söka efter alla som hat Sony str-db940 hur gör jag då?
(man kunde göra det på prisjakt)

#36

Postad 14 oktober 2005 - 23:45

Unregistered5e22afb9
  • Unregistered5e22afb9
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
Prydligt!

Alla ni som är inblandad ska ha en stor eloge för er insats!!

#37

Postad 15 oktober 2005 - 02:43

RollE2k
  • RollE2k
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Jag måste bara fråga.. i Köp/Säljesforumet, finns det ju numer inte kvar trådar under annonserna.. (om jag inte är totalt blind, för jag har kollat). Ska det verkligen vara så? Jag menar isf så tycker jag det är riktigt dåligt :unsure:

#38

Postad 15 oktober 2005 - 20:16

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att det "sticker" i ögonen när det ser ut såhär?
Bifogad fil  hbb.jpg   74,26K   95 Antal nerladdningar
Det är ju inte Hembio butiken jag surfar in på, då förstår jag inte varför hembio-butiken ska ta STÖRRE plats än vad Minhembio.com gör?

När jag pekar på något i listen så försvinner reklamen och då ser det ut såhär...
Bifogad fil  hbb2.jpg   40,34K   85 Antal nerladdningar

#39

Postad 15 oktober 2005 - 21:55

vfr
  • vfr
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Forumet fungerar inte med skärmupplösning 800x600. Det kan vid första påseende inte verka speciellt väsentligt eftersom alla (i stort sett) idag kör skärmar som har minst 1024 pixlars bredd, men det kan finnas speciella orsaker till att man vill köra webbläsaren med bara 800 i bredd. Ett exempel är surfning från TV:n (inte projektor eller stora LCD:er utan mer "vanliga" TV). Där går det överhuvudtaget inte att ha högre upplösning än 800 om något skall vara läsbart, så forumet borde iallafall fungera textmässigt med denna upplösning.

Att allt inte blir optimalt med t.ex inlagda bilder som är större mm, det får man stå ut med. Grundlayouten däremot borde iallafall tillåta 800.

EDIT: Horisontella scrollbars finns inte heller

Såg nu att det hamnat i fel forumdel. Ber om ursäkt! Lägger det på rätt ställe.

Redigerat av vfr, 15 oktober 2005 - 23:39.


#40

Postad 15 oktober 2005 - 22:41

nygren
  • nygren
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker att det "sticker" i ögonen när det ser ut såhär?
Bifogad fil  hbb.jpg   74,26K   95 Antal nerladdningar
Det är ju inte Hembio butiken jag surfar in på, då förstår jag inte varför hembio-butiken ska ta STÖRRE plats än vad Minhembio.com gör?

När jag pekar på något i listen så försvinner reklamen och då ser det ut såhär...
Bifogad fil  hbb2.jpg   40,34K   85 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>



Ja sticker i ögonen är väll bara förnamnet.
Lite pinsamt är ett annat uttryck. Hur tänker man när man gör en startsida på det viset?
Kan det vara Pengar Pengar Pengar?

Ja ja.. hur som helst är det lite synd när nästan allt annat är perfekt. Så en stor klapp på axeln till alla inblandade!!

Mvh
Nygren

#41

Postad 16 oktober 2005 - 01:12

Unregistered1a62e592
  • Unregistered1a62e592
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Mycket mycket mycket härligt att minhembio.com kom tillbaka!!! Allt är i det närmaste perfekt, förutom då valet av den stora (läs skitstora) bannern längst upp.
Okej att man ska ha plats för reklam, men detta stör ganska rejält. Borde väl gå att lösa på nått annat vis?

#42

Postad 16 oktober 2005 - 19:45

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Ja sticker i ögonen är väll bara förnamnet.
Lite pinsamt är ett annat uttryck. Hur tänker man när man gör en startsida på det viset?
Kan det vara Pengar Pengar Pengar?

Ja ja.. hur som helst är det lite synd när nästan allt annat är perfekt. Så en stor klapp på axeln till alla inblandade!!

Mvh
Nygren

<{POST_SNAPBACK}>


Att driva Minhembio.com kostar naturligtvis en hel del pengar, tanken är pengar som kommer in på minhembio.com skall användas för att betala serverkostnader och köpa in artiklar.

Ledsen, vi klarar det inte med mindre pengar än den här reklam ger (Det räcker inte nu heller) :)


//Jonas

Redigerat av jonasbonde, 16 oktober 2005 - 19:47.


#43

Postad 16 oktober 2005 - 22:47

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0

Att driva Minhembio.com kostar naturligtvis en hel del pengar, tanken är pengar som kommer in på minhembio.com skall användas för att betala serverkostnader och köpa in artiklar.

Ledsen, vi klarar det inte med mindre pengar än den här reklam ger (Det räcker inte nu heller) :wub:


//Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Blir det mindre pengar om "Minhembio.com" loggan byter plats med bannern och blir lika stor som bannern? :)

Detta förfulande av en annars så skön sajt, får mej att börja överväga att använda en "banner-blockerare", skulle ett flertal börja fundera i samma banor så försvinner ju syftet med en banner helt och hållet :) .

Är det då inte bättre att helt enkelt flytta bannern högst upp på sidan och låta "Min hembio.com" ta lika stor plats? På så sätt borde ju alla parter bli nöjda, man behöver ju inte förändra bannerns storlek, bara byta plats och ändra storleken på "Min Hembio.com"...

Redigerat av Unregistered959, 16 oktober 2005 - 22:52.


#44

Postad 17 oktober 2005 - 07:56

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Ser bra ut rent generellt tycker jag.
En sak som jag tycker att ni bör ändra på dock är svarsalternativ-raden längst ned under varje "tråd-sida". Tycker att det absolut skall vara knappar för alternativen "Snabbsvara" och "Svara" iaf, är alldeles för lätt för nytillkomna att missa dem helt tror jag. Känns inte rätt att det i stort sett bara är textlänkar.
Annars tycker jag att re-make:n är heeelt ok! :)

#45

Postad 17 oktober 2005 - 19:57

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
reklamen är lite stor ja och man reagerar på den direkt (vilket nog är syftet) men det stör mig inte så mycket.

det som jag tycker är lite jobbigt är den "ljusa" tonen och de här nya "pratbubble-ikonerna" med en liten eld i som påvisar att tråden är oläst tycker det är lite svårt att se detta. det var lättare när en oläst tråd hadde en klar mörk-blå ikon. den blir förvissa mörkare än de olästa trådarna men jag tycker skillnaden borde vara större.

samt så kan det vara störande med popup funktionen ibland.

annars är det ett kanon jobb och jag hoppas att mitt inlägg inte var för negativt utan ville bara påpeka små saker som jag reagerat på.

men återigen ett kanon jobb av alla inblandade :)

Redigerat av ZoomAir, 17 oktober 2005 - 19:59.


#46

Postad 17 oktober 2005 - 22:39

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Det är ingen fara att komma med "negativ" kritik så länge man kommer med någorlunda konstruktiv sådan. Att bara kasta ur sig en massa okvädningsord gynnar ju ingen och ger oss ingen direkt feedback på hur man vill ha det istället utan bara att man tyckte det var helt kasst.

Vi jobbar på att åtgärda de buggar som för närvarande finns kvar samt att vi kikar på hur man kan förtydliga själva pratbubbleikonerna. Det är ett aldrig sinande arbete att föra sidan framåt men med eran hjälp så går det så mycket fortare.

Tack för all hjälp med att rapportera in buggar/felaktigheter, fortsätt gärna med detta så vi kan åtgärda dem så fort det bara går.

#47

Postad 17 oktober 2005 - 23:38

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0
Jag hoppas att ingen av er entusiaster har tagit illa upp av min kritik. Jag är trots allt mycket tacksam för allt arbete som ni lägger ner på sajten och uppskattar i stort sett alla nyheterna väldigt mycket.

Anledningen till att jag överhuvudtaget kritiserar bannern är för att jag inte trodde att det skulle vara några problem med att helt enkelt bara byta plats på bannern och sajtens sidhuvud och att mitt första intryck blev en viss besvikelse, när nu MinHembio.com äntligen återuppstår och så möts jag av hembio-butiken, det första jag ser!!!

Sajten i övrigt gillar jag skarpt och jag har inga problem med att vänta ut lösningarna på alla buggarna. Jag är DJUPT imponerad av ert tålamod när det gäller att lösa buggarna (mycket väl medveten om vilket jobb det kan innebära att lösa en "simpel liten" bugg, har ju själv ägnat mej en del åt programmering av olika slag).

Så jag hoppas att ingen av er entusiaster känner er nerslagna på något sätt av min kritik, jag menar ju bara att jag (och kanske fler) hade varit glada om det första man möts av inte är en banner utan just sajtens namn.

(Har svårt att tro att perra skulle ha något emot att få bannern flyttad, det är ju trots allt hans "gamla skötebarn" som uppstår igen)...

Keep up the good work, people...

Mvh Krasse

#48

Postad 18 oktober 2005 - 06:23

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Krasse: Tack för berömmet!
Ingen av oss har reagerat på din kritik. Du är oftast nyanserad i din kritik eller i dina åsikter. Det är ibland som man inte kommer överens men det får man ju ta eller hur?

Som sagt, all feedback är bra feedback så länge man framför det på ett bra och trevligt sätt.
Vi tackar återigen för erat engagemang för att få sidan så bra som den är.

#49

Postad 21 oktober 2005 - 11:30

Unregistered89238bc6
  • Unregistered89238bc6
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Reklam må väl vara, bara den inte är i vägen.
Gallerierna tycker jag borde begränsas lite. Som det nu är visas det katter, hundar, bilar, utsikter och Gud vet vad i det som ska vara galleri med HEMBIO. Eller, ska det kanske va' så?

#50

Postad 21 oktober 2005 - 14:05

nygren
  • nygren
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Som sagt, all feedback är bra feedback så länge man framför det på ett bra och trevligt sätt.
Vi tackar återigen för erat engagemang för att få sidan så bra som den är.

<{POST_SNAPBACK}>



Vet inte om det är mig du syftar på? Ja jag kanske var lite vass i min kritik på en punkt men jag skrev också att nästan allt annat var perfekt. Men om så är fallet är det lite tråkigt. Kan man inte prata rakt ut, utan måste linda in all kritik i 2-lager sammet för att ingen ska misstolka kritiken? I så fall ber jag om ursäkt för mitt kritiska tonläge.

Sen vill jag passa på att ännu en gång säga hur otroligt bra detta forum har blivit!!

Mvh
Nygren



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.