Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3878 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 17 oktober 2012 - 10:39

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

http://support.netfl...m/sv?query=ljud


Det finns Blu ray-spelare med Smart TV, tex Samsung.

Vill inte spela upp med nån Samsung Blurayspelare eller liknande. Jag vill kunna spela upp på min Linuxdator och inget annat.
Har redan idag en lösning där jag kan se allt jag har och mina TV kanaler oavsett var jag befinner mig i världen förutsatt att det finns nog med bandbredd. Och på vad jag vill och vilket OS jag vill och kan göra vad jag vill med materialet.
Om inte dom kan erbjuda mig det så är inte tjänsten intressant för mig.

Redigerat av Leatherface, 17 oktober 2012 - 10:41.


#202

Postad 17 oktober 2012 - 11:03

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Visst är det så. Frågan är bara om de vet vad de gör?
Vår konsumentlagstiftning är tvingande och kan inte förhandlas bort. Alla sådana överenskommelser är ogiltiga.

Med stor sannolikhet så nej de vet inte vad de gör. De använder samma avtal över hela världen och hoppas att det fungerar.



Tack. Då kan jag sluta leta som en galning, då. Märkligt att en sådan smidig funktion plockats bort.

Jag har kamrater i Kanada och Storbritannien som har Netflix och de har inte den funktionen heller. Mycket märkligt.

#203

Postad 17 oktober 2012 - 11:05

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Har du varit inne i inställningar och valt "Hög" kvalitet? Då försöker den alltid att stream HD per automatik. Dock så varierar kvaliteten med uppkopplingen och justeras hela tiden.
Det går också att felrapportera enskilda titlar om man misstänker något fel med just den.


Nej, hittar inget sådant i Samsung-appen som ens påminner om inställningar...nån här som vet hur man kommer in på det?

#204

Postad 17 oktober 2012 - 11:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Vill inte spela upp med nån Samsung Blurayspelare eller liknande. Jag vill kunna spela upp på min Linuxdator och inget annat.
Har redan idag en lösning där jag kan se allt jag har och mina TV kanaler oavsett var jag befinner mig i världen förutsatt att det finns nog med bandbredd. Och på vad jag vill och vilket OS jag vill och kan göra vad jag vill med materialet.
Om inte dom kan erbjuda mig det så är inte tjänsten intressant för mig.

Tyvärr för Linux-användare:
http://www.omgubuntu...o-support-linux
Källan till hela problemet är som sagt Silverlight...

#205

Postad 17 oktober 2012 - 11:12

Pryltokig
  • Pryltokig
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

När jag väljer att tex. gå in på en serie på PS3an så listas inte avsnitten. Står bara och snurrar. Jag kan dock trycka på start och starta på första avsnittet. Dock blir det danska/norska som språk och fattar inte hur man ändrar det heller.

Någon som har samma ilandsproblem?

Ja det är en "j-a röra". Verkar som Netflix inte fått i ordning på sin app och hur den visar sig på olika plattformer. I bland kommer inte alla filmer/serier upp. Ibland är appen på ett annat språk. Ibland kan man från appen ändra ex.vis språk etc. Ett alternativ att ändra är logga in på sitt konto från en data och därifrån ändra i kundbilden ex.vis.

Redigerat av Pryltokig, 17 oktober 2012 - 11:13.


#206

Postad 17 oktober 2012 - 11:15

Pryltokig
  • Pryltokig
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Nej, hittar inget sådant i Samsung-appen som ens påminner om inställningar...nån här som vet hur man kommer in på det?

Har du kollat på deras hjäpsida alt Samsungs hjälpsidor. Verkar svårt att förändra saker i Samsungs appen.

#207

Postad 17 oktober 2012 - 11:22

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Kan nån ha en aning om varför det laggar, och ljudet hamnar åt fanders när jag kollar i HD med denna asrock: http://www.netonnet....2d/158929.5077/ ?
Har ominstallerat drivrutiner till ljudkort... tagit ner den senaste grafikkorts rutinerna, ominstallerat silverlight. Kör w7 64.
Asrocken klarar ju fullBD filer med HD ljud genom XBMC, och streamar utan problem 1080p från tex ytube, så man tycker ju inte att dessa HD filmer på netflix borde vara problem... :unsure:

#208

Postad 17 oktober 2012 - 11:41

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Tyvärr för Linux-användare:
http://www.omgubuntu...o-support-linux
Källan till hela problemet är som sagt Silverlight...

Det jag försökt säga hela iden och alltså kommer jag aldrig skaffa den här typen av tjänster heller.
Får väl hoppas dom tänker om och börjar stöda öppna standarder istället för stängda billstandarder.
Falsk marknadsföring också och säga att man kan se var man vill.
Och lika illa är det med dom andra Playtjänsterna som finns.

Redigerat av Leatherface, 17 oktober 2012 - 12:08.


#209

Postad 17 oktober 2012 - 12:03

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Kan nån ha en aning om varför det laggar, och ljudet hamnar åt fanders när jag kollar i HD med denna asrock: http://www.netonnet....2d/158929.5077/ ?
Har ominstallerat drivrutiner till ljudkort... tagit ner den senaste grafikkorts rutinerna, ominstallerat silverlight. Kör w7 64.
Asrocken klarar ju fullBD filer med HD ljud genom XBMC, och streamar utan problem 1080p från tex ytube, så man tycker ju inte att dessa HD filmer på netflix borde vara problem... :unsure:

Skulle gissa att det är atom-cpun som inte orkar med. Har en asrock 330 och det fungerar uselt där med. (Kör du med xbmc så hanterar gpun uppspelningen av dina filmer) Men så fort det är skall göras av cpu:n är ju atom:en tok-långsam.

#210

Postad 17 oktober 2012 - 12:08

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Om inte dom kan erbjuda mig det så är inte tjänsten intressant för mig.


Om du trodde att dom kunde erbjuda det så har du nog inte läst vad netflix är.

Falsk marknadsföring också och säga att man kan se var man vill.


Det står säkert i det finstilta att du självklart måste ha ett supporterat OS eller supporterad mottagare (xbox, ps3 etc) eller tycker du även att det är falsk marknadsföring att man inte specificerar att man måste ha elektricitet, en tv (av ngt slag), bredband etc

#211

Postad 17 oktober 2012 - 12:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Skulle gissa att det är atom-cpun som inte orkar med. Har en asrock 330 och det fungerar uselt där med. (Kör du med xbmc så hanterar gpun uppspelningen av dina filmer) Men så fort det är skall göras av cpu:n är ju atom:en tok-långsam.

Enkelt skaffa inte den typen av tjänster. Om dom skippade Silverlight skulle det inte vara nåt problem med Atom att spela upp.

Om du trodde att dom kunde erbjuda det så har du nog inte läst vad netflix är.



Det står säkert i det finstilta att du självklart måste ha ett supporterat OS eller supporterad mottagare (xbox, ps3 etc) eller tycker du även att det är falsk marknadsföring att man inte specificerar att man måste ha elektricitet, en tv (av ngt slag), bredband etc

Nej jag trodde inte heller att dom skulle stödja det.
Jag har PS3 och kan använda det där om jag vill men jag vill inte spela upp det där.
Har en netbook som fungerar utmärkt med min nuvarande lösning men det funkar inte med Netflix för då blir den för långsam.
Har en telefon med Symbian som funkar utärkt med min nuvarande lösning med om jag vill streama till den men det funkar inte heller med Netflix.

Redigerat av Leatherface, 17 oktober 2012 - 12:11.


#212

Postad 17 oktober 2012 - 12:12

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0
Bojkotta streamingtjänster som vägrar stöda linux,alla har rätt att ta del att tjänsten oavsett typ av operativsystem.

#213

Postad 17 oktober 2012 - 12:12

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

När jag väljer att tex. gå in på en serie på PS3an så listas inte avsnitten. Står bara och snurrar. Jag kan dock trycka på start och starta på första avsnittet. Dock blir det danska/norska som språk och fattar inte hur man ändrar det heller.

Någon som har samma ilandsproblem?


Jag får samma problem på min PS3. Måste vara nån bugg i PS3 appen. Jag har dock hittat en smidig workaround. Jag loggar in på Netflix i PS3an, sen loggar jag även in på Netflix i iPad eller iPhone.

Jag bläddrar fram det avsnitt jag vill ha i ipad'en, och väljer att starta det.

I det läget får jag en fråga om jag vill starta i iPad eller PS3. Väljer jag då PS3 så går uppspelningen igång där. Och den körs vekligen i PS3'an, det är ingen AirPlay eller dylikt, för jag kan göra vad jag vill i iPad, tom stänga av den. PS3 fortsätter ändå.

Hoppas dock dom fixar buggen i PS3 appen.

#214

Postad 17 oktober 2012 - 12:16

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Skulle gissa att det är atom-cpun som inte orkar med. Har en asrock 330 och det fungerar uselt där med. (Kör du med xbmc så hanterar gpun uppspelningen av dina filmer) Men så fort det är skall göras av cpu:n är ju atom:en tok-långsam.


Går det inte ställa in så GPun hjälper till i Silverlight? :unsure:

Jaja... kör genom ps3an så länge... men menyn är inte alls lika smidig där, och bilden blir väldigt mörk i mörka partier där, så får dra upp ljusstyrkan mer just när jag kollar netflix. :)

Redigerat av Garrett, 17 oktober 2012 - 12:21.


#215

Postad 17 oktober 2012 - 12:33

casv
  • casv
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Finns det inget stöd för filmer som går på 24p i PS3?

#216

Postad 17 oktober 2012 - 12:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Bojkotta streamingtjänster som vägrar stöda linux,alla har rätt att ta del att tjänsten oavsett typ av operativsystem.

Om du kör Linux så blir det ju bojkott automatiskt, men varför skulle vi som inte gör det bry oss? Man får ju förmoda att en tjänst som är till för att ägarna ska tjäna pengar ser till att det i första hand funkar för den stora massan.
Detta är ingen öppen entusiast-tjänst utan en vinstdrivande verksamhet.

#217

Postad 17 oktober 2012 - 12:46

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Netflix får hemskt gärna släppas till Linux, men Linuxanvändare är väl samtidigt kända för att hårdnackat gynna det som är gratis?
Inte precis den demografi som en prenumerationstjänst vänder sig till i första hand.

#218

Postad 17 oktober 2012 - 13:11

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Finns det inget stöd för filmer som går på 24p i PS3?


Inte vad jag sett iaf... blir ju lite ljudder... men inte så farligt faktiskt... :)

#219

Postad 17 oktober 2012 - 14:29

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Bojkotta streamingtjänster som vägrar stöda linux,alla har rätt att ta del att tjänsten oavsett typ av operativsystem.

Hur tänkte du där?

#220

Postad 17 oktober 2012 - 14:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Netflix får hemskt gärna släppas till Linux, men Linuxanvändare är väl samtidigt kända för att hårdnackat gynna det som är gratis?
Inte precis den demografi som en prenumerationstjänst vänder sig till i första hand.

Det handlar inte om att få det gratis det handlar om att kunna utnyttja det på det sätt jag vill med vilket OS och program eller maskin jag vill.
Och ja Linux användare gynnar det som är gratis allt annat vore väl konstigt? Linux är baserat på opensource det är hela iden med Linux.

#221

Postad 17 oktober 2012 - 16:34

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Hur tänkte du där?

Undrar jag med. Lite som att tycka att alla har rätt att kunna installera iOS på vilken maskin som helst, eller liknande.

Det är ett företag som vill göra mål. De bestämmer hur tillgänglig deras produkt ska vara, finns ingen som "har rätt" att kräva något av dem. Man kan ju önska, däremot.

#222

Postad 17 oktober 2012 - 16:41

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Bojkotta streamingtjänster som vägrar stöda linux,alla har rätt att ta del att tjänsten oavsett typ av operativsystem.

Information wants to be free?

Med det resonemanget resonerar du ju precis som alla som plankar på t-banan eller de som laddar ner film och musik på Piratbukten.

Så nä, det är inte alls allas "rättighet" att få ta del av allt här i livet och helst gratis, det är som i detta fall en möjlighet och inget annat.

Redigerat av masse70, 17 oktober 2012 - 16:43.


#223

Postad 17 oktober 2012 - 17:12

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
skaffade netflix i dag och måste säga jag e jävligt nöjd.. men är det nån som vet om en fungerande plugin för netflix på mediaportal? skulle va skönt o få de att funka där!!!!

#224

Postad 17 oktober 2012 - 17:28

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Information wants to be free?

Med det resonemanget resonerar du ju precis som alla som plankar på t-banan eller de som laddar ner film och musik på Piratbukten.

Så nä, det är inte alls allas "rättighet" att få ta del av allt här i livet och helst gratis, det är som i detta fall en möjlighet och inget annat.

Handlar inte om att få allt gratis det handlar om att dom ska ha support för alla OS. Finns en ganska stor skala som faktiskt kör Linux men är tvungen dualboota till Windows pga företag som Netflix.
Sen finns det dom som mig som inte vill ha Windows överhuvudtaget på sina datorer inte ens om jag får det gratis.

Redigerat av Leatherface, 17 oktober 2012 - 17:29.


#225

Postad 17 oktober 2012 - 17:34

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0

Information wants to be free?

Med det resonemanget resonerar du ju precis som alla som plankar på t-banan eller de som laddar ner film och musik på Piratbukten.

Så nä, det är inte alls allas "rättighet" att få ta del av allt här i livet och helst gratis, det är som i detta fall en möjlighet och inget annat.

Jag vill bara kunna använda netflix osv på min linuxdator precis som de som har android,windows osv,det handlar inte att jag ska ha det gratis,var absolut inte det jag pratade om
Det som behöver fixas är att mikrosoft fixar en vettig linuxversion av silverlight med DRM-stöd så kanske det funkar bättre.

#226

Postad 17 oktober 2012 - 17:52

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Från Netflix Twitter:

På många titlar kan du stänga av undertexterna, men inte alla. Det är tyvärr en rättighetsfråga Vi tycker inte heller det är optimalt, och hoppas att det kan ändras framöver.

Instant queue är ett arv från DVD-tiden & den är inte optimal för streaming. Inom kort kommer vi presentera ett nytt sätt att köa titlar på

#227

Postad 17 oktober 2012 - 17:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 2

Jag vill bara kunna använda netflix osv på min linuxdator precis som de som har android,windows osv,det handlar inte att jag ska ha det gratis,var absolut inte det jag pratade om

Handlar inte om att få allt gratis det handlar om att dom ska ha support för alla OS.

Men det jag ville åt och som ju i mitt tycke är lite löjligt är att "kräva" är just detaljen om att det ska minsann stödja alla OS osv...

Visst vore det trevligt om det nu var så, men från det till att gapa om bojkott och att kräva att det ska funka på det sätt man själv vill är faktiskt en aning naivt.

Det är som om jag skulle börja skrika bojkott av en speltillverkare för att spelet inte just stödjer just min konsoll och kräva att dom fixar det.

Redigerat av masse70, 17 oktober 2012 - 18:07.


#228

Postad 17 oktober 2012 - 18:28

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Tyvärr verkar det som det plugin som finns till MediaPortalen för Netflix inte fungerar i sverige.
Detta gör det inte blir lika skönt att styra, spola och välja filmer med sin fjärrkontroll.

#229

Postad 17 oktober 2012 - 18:42

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Men det jag ville åt och som ju i mitt tycke är lite löjligt är att "kräva" är just detaljen om att det ska minsann stödja alla OS osv...

Visst vore det trevligt om det nu var så, men från det till att gapa om bojkott och att kräva att det ska funka på det sätt man själv vill är faktiskt en aning naivt.

Det är som om jag skulle börja skrika bojkott av en speltillverkare för att spelet inte just stödjer just min konsoll och kräva att dom fixar det.

Säger inte att alla ska bojkotta Netflix men jag kommer göra det iaf och alla andra tjänster som använder sig av Silverlight och liknande.
Sen om dom kan ha stöd på Android så kan dom fixa stöd för Linux med då Android körs just på Linux kärna.

Redigerat av Leatherface, 17 oktober 2012 - 18:43.


#230

Postad 17 oktober 2012 - 18:53

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Det som behöver fixas är att mikrosoft fixar en vettig linuxversion av silverlight med DRM-stöd så kanske det funkar bättre.


www.mikrosoft.se

#231

Postad 17 oktober 2012 - 18:58

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

  • 742 inlägg
  • 0

Det trodde jag med tills jag började greja med inställningarna i Windows och får numera ut 5.1-ljud via den optiska utgången B) Så fort ett avsnitt spelas så slår recievern över till 5.1-DD-läge annars indikerar den stereo.

Kolla ljudinställningarna under uppspelningsenheter -> optisk utgång -> egenskaper -> avancerat -> standardformat: Dolby Digital Live (5.1 surround). :)

Någon mer som har lyckats få till det med ljudet? Kör HDMI från AMD E350 och hittar inget i inställningar att ändra på. Kan det hjälpa att dra en optisk kabel?

Har googlat på Silverlight o 5.1 ljud och tydligen så ska det inte funka. Dessutom suger hårdvaruaccelerationen i Silverlight, processorbelastningen ligger på mellan 60-95% när jag spelar upp HD, har senaste versionen av Silverlight 5.1.

#232

Postad 17 oktober 2012 - 18:59

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0

Jag får samma problem på min PS3. Måste vara nån bugg i PS3 appen. Jag har dock hittat en smidig workaround. Jag loggar in på Netflix i PS3an, sen loggar jag även in på Netflix i iPad eller iPhone.

Jag bläddrar fram det avsnitt jag vill ha i ipad'en, och väljer att starta det.

I det läget får jag en fråga om jag vill starta i iPad eller PS3. Väljer jag då PS3 så går uppspelningen igång där. Och den körs vekligen i PS3'an, det är ingen AirPlay eller dylikt, för jag kan göra vad jag vill i iPad, tom stänga av den. PS3 fortsätter ändå.

Hoppas dock dom fixar buggen i PS3 appen.


Det lär riktigt smidigt meeen funkar inte för mig. När jag loggar in på PS3an (startar appen, inte själva inläggningen) samt bara startar appen sen på ipaden så får jag ingen fråga. Prövade även att starta appen på PS3an sedan logga in på Ipaden med lösen och det fungera inte då heller.

Har du gjort något särskillt?

#233

Postad 17 oktober 2012 - 19:23

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Tyvärr verkar det som det plugin som finns till MediaPortalen för Netflix inte fungerar i sverige.
Detta gör det inte blir lika skönt att styra, spola och välja filmer med sin fjärrkontroll.

jag kan logga in med ett svenskt netflix konto i pluginet men jag får inte upp några filmer

#234

Postad 17 oktober 2012 - 19:59

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

jag kan logga in med ett svenskt netflix konto i pluginet men jag får inte upp några filmer


mm lite tråkigt men jag fixade det på ett annat sätt

Har en trevlig liten 7" Androidplatta som jag har när jag läser ibland och med hjälp av Gmote så kan jag styra HTPC.
Så jag har en knapp på min fjärrkontroll som stänger ner MediaPortal och sedan kör jag med den och den ligger i autostarten (Har dock inte fixat det men det ska inte vara några problem)
En plus grej är att det ska gå köra streamad film från min HTPC till programmet, det har jag dock inte testat än men vore ju trevligt om den kan göra det :)

#235

Postad 17 oktober 2012 - 20:01

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Nån som fått det att funka på Samsung BD-C6900 eller liknande? Jag hittar inte någon Netflix app trots att jag uppdaterat spelaren.

#236

Postad 17 oktober 2012 - 20:32

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 1
ser min första film nu :-) Tango & Cash i HD :-) hehe fanns ju en del gamla action klassiker

#237

Postad 17 oktober 2012 - 21:02

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan kolla vad det e för ljud som skickas ut? Har en Marantz SR5006 kollar på Tango & Cash nu och när jag trycker på "status" på fjärren så står det "STEREO", på Select knappen på fjärren till PS3 så säger den inget om ljudet, bara att det är HD och svenska.

Jag hör inget ljud i centern eller surround

Hur kan jag se att den verkligen skickar ut 5.1, det står att det ska vara 5.1

//Mike

Redigerat av fristil, 17 oktober 2012 - 21:04.


#238

Postad 17 oktober 2012 - 21:03

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man kan kolla vad det e för ljud som skickas ut? Har en Marantz SR5006 kollar på Tango & Cash nu och när jag trycker på "status" på fjärren så står det "STEREO", på Select knappen på fjärren till PS3 så säger den inget om ljudet, bara att det är HD och svenska.

Hur kan jag se att den verkligen skickar ut 5.1?

//Mike


de kan du bara se på din förstärkare/reciver på min står de på vissa filmer dolby digital plus..

gäller ju förstås att din reciver klarar av DD+ om inte så blir de ju automatiskt stereo.. sen måste du ställa in ps3an att bara skicka bitstream

Redigerat av Duckface21, 17 oktober 2012 - 21:06.


#239

Postad 17 oktober 2012 - 21:10

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

de kan du bara se på din förstärkare/reciver på min står de på vissa filmer dolby digital plus..

gäller ju förstås att din reciver klarar av DD+ om inte så blir de ju automatiskt stereo.. sen måste du ställa in ps3an att bara skicka bitstream


Det har jag ju ;-) funkar ju hur bra med Blu-Ray
Testat Linear PCM också och får samma sak bara 2.0

Redigerat av fristil, 17 oktober 2012 - 21:15.


#240

Postad 17 oktober 2012 - 21:30

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Måste vara Netflix som lurar oss med vissa filmer.

Ironman, Taken har 5.1 inte Tango & Cash,The last boyscout, Matrix 1 och 2, fast infot säger att de ska ha det.

Dålig stil! Kan någon mer verifiera detta?

//Mike

Redigerat av fristil, 17 oktober 2012 - 21:41.


#241

Postad 17 oktober 2012 - 23:27

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Måste vara Netflix som lurar oss med vissa filmer.

Ironman, Taken har 5.1 inte Tango & Cash,The last boyscout, Matrix 1 och 2, fast infot säger att de ska ha det.

Dålig stil! Kan någon mer verifiera detta?

//Mike

min stärkare visar DD 2.0 på tango och cash inte 5.1 som filminfot säger, men lurendrejeri är väl och ta i. De har nog missat att det är 2.0 och bara sett DD loggan och utgått från att det är DD 5.1:)

#242

Postad 18 oktober 2012 - 01:14

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
en DD logga betyder inte att filmen har 5.1 eller 2.0 eller 7.1 osv det betyder bara att filmen har komprimerat ljud i Dolby Digital format.. den rätta benämningen bör egentligen va DD+ 2.0 för stereo DD+ 5.1 för 6 kanaligt osv!

EDIT: vad jag förstått så är alla filmer på netflix med komprimerat DD+ ljud!!... jag kan ha fel men jag får upp DD+ på de filmer jag kollat på i antingen 5.1 eller 2.0 ljud..

Redigerat av Duckface21, 18 oktober 2012 - 01:22.


#243

Postad 18 oktober 2012 - 05:29

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

en DD logga betyder inte att filmen har 5.1 eller 2.0 eller 7.1 osv det betyder bara att filmen har komprimerat ljud i Dolby Digital format.. den rätta benämningen bör egentligen va DD+ 2.0 för stereo DD+ 5.1 för 6 kanaligt osv!

EDIT: vad jag förstått så är alla filmer på netflix med komprimerat DD+ ljud!!... jag kan ha fel men jag får upp DD+ på de filmer jag kollat på i antingen 5.1 eller 2.0 ljud..


Men det står ju i film infot 5.1 och man får 2.0 ljud när man väljer tex Tango & Cash med PS3. Jag har aldrig set någon DD+ logga i alla fall!!!

Alltså jag pratar om filmer som Netflix säger ska ha 5.1 ljud nu!

//Mike

#244

Postad 18 oktober 2012 - 06:20

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Bojkotta Netflix, dom stödjer inte BeOS!
Bojkotta Netflix, dom stödjer inte SkyOS!
Bojkotta Netflix, dom stödjer inte AmigaOS
Bojkotta Netflix, dom stödjer inte Nintendo DS
Bojkotta Netflix, jag kan inte se i min brödrost.

Seriöst, dom måste ju dra gränsen nån gång och Linux är som sagt inte en stor marknad. Och säga vad man vill om Silverlight, jag tycker det fungerar kanon för filmuppspelning iaf. (Bortsett då från bara stereoljud)

Jag stör mig mer på gula undertexter och allt facebook-skit, i övrigt är det en trevlig tjänst.

#245

Postad 18 oktober 2012 - 06:57

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Det lär riktigt smidigt meeen funkar inte för mig. När jag loggar in på PS3an (startar appen, inte själva inläggningen) samt bara startar appen sen på ipaden så får jag ingen fråga. Prövade även att starta appen på PS3an sedan logga in på Ipaden med lösen och det fungera inte då heller.

Har du gjort något särskillt?

Hej,
Nej inget speciellt.
PS3'an och iPad'en är på samma nätverk dock. Bakom min vanliga router. PS3'an via kabel. iPad via WiFi. Sen gör jag följande:

- Startar Netflix appen i PS3
- Väljer vanlig Netflix (Inte barn) och lämnar den sedan i listan på filmer.

- startar appen i iPad (IOS6)
- Väljer en film
- Trycker Play, då komer det fram ett fönster som frågar vart det ska spelas.

Går dock inte om iPad ligger på 3G. Måste vara samma subnät som PS3.

Hoppas du får igång det för det är smidigt.

#246

Postad 18 oktober 2012 - 06:58

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0

Bojkotta Netflix, dom stödjer inte BeOS!
Bojkotta Netflix, dom stödjer inte SkyOS!
Bojkotta Netflix, dom stödjer inte AmigaOS
Bojkotta Netflix, dom stödjer inte Nintendo DS
Bojkotta Netflix, jag kan inte se i min brödrost.

Seriöst, dom måste ju dra gränsen nån gång och Linux är som sagt inte en stor marknad. Och säga vad man vill om Silverlight, jag tycker det fungerar kanon för filmuppspelning iaf. (Bortsett då från bara stereoljud)

Jag stör mig mer på gula undertexter och allt facebook-skit, i övrigt är det en trevlig tjänst.

Vad spelar det för roll om linuxanvändare inte är en stor marknad,vi vill också kunna se på streamad film utan att bli hindrad av massa saker som silverlight osv.
Titta på spotify,de har sin egen linuxversion.

#247

Postad 18 oktober 2012 - 07:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Bojkotta Netflix, dom stödjer inte BeOS!
Bojkotta Netflix, dom stödjer inte SkyOS!
Bojkotta Netflix, dom stödjer inte AmigaOS
Bojkotta Netflix, dom stödjer inte Nintendo DS
Bojkotta Netflix, jag kan inte se i min brödrost.

Seriöst, dom måste ju dra gränsen nån gång och Linux är som sagt inte en stor marknad. Och säga vad man vill om Silverlight, jag tycker det fungerar kanon för filmuppspelning iaf. (Bortsett då från bara stereoljud)

Jag stör mig mer på gula undertexter och allt facebook-skit, i övrigt är det en trevlig tjänst.

De stödjer 3DS. ;)

Petade in appen i det gamla wii'et igår kväll. (I väntan på Samsung-appen.) Barnen var glada över att kunna se Bamse på TVn istället för på iphone eller macbooken. :)
Men...med stöd endast för 480p så ser det på tok för illa ut för att jag skulle stream en långfilm via wii. Det blir att vänta på Samsung-appen för det.
Wii-appen är dock riktad mot barn. När man startar den får man välja mellan "Netflix" eller "Bara för barn" på två olika ikoner. Detta är najs om ungarna skulle starta det själva. :)

Nån som fått det att funka på Samsung BD-C6900 eller liknande? Jag hittar inte någon Netflix app trots att jag uppdaterat spelaren.

Samsung väntar på en svensk app från Netflix att lägga ut i sin portal, enligt mail jag fick från Samsung support igår. Det hänger alltså på Netflix att tillhandahålla appar.

#248

Postad 18 oktober 2012 - 07:18

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Men det står ju i film infot 5.1 och man får 2.0 ljud när man väljer tex Tango & Cash med PS3. Jag har aldrig set någon DD+ logga i alla fall!!!

Alltså jag pratar om filmer som Netflix säger ska ha 5.1 ljud nu!

//Mike

Min förstärkare säger DD2.0 på denna film vilket innebär iaf hos mig att det blir
vanligt surroundljud.
Enligt Wikipedias Dolby Digital sida så var första DD 5.1 filmen Batman Returns och den
kom 1992 och denna är från 1989 enligt Netflix så om filmen inte gjorts om i efterhand kan den
inte ha DD5.1 utan bara Dolby Stereo. http://en.wikipedia....i/Dolby_Digital
/M

#249

Postad 18 oktober 2012 - 07:38

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Hej,
Nej inget speciellt.
PS3'an och iPad'en är på samma nätverk dock. Bakom min vanliga router. PS3'an via kabel. iPad via WiFi. Sen gör jag följande:

- Startar Netflix appen i PS3
- Väljer vanlig Netflix (Inte barn) och lämnar den sedan i listan på filmer.

- startar appen i iPad (IOS6)
- Väljer en film
- Trycker Play, då komer det fram ett fönster som frågar vart det ska spelas.

Går dock inte om iPad ligger på 3G. Måste vara samma subnät som PS3.

Hoppas du får igång det för det är smidigt.


Ja detta upptäckte jag igår, funkar kanooooooon bra!

#250

Postad 18 oktober 2012 - 07:57

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Min förstärkare säger DD2.0 på denna film vilket innebär iaf hos mig att det blir
vanligt surroundljud.
Enligt Wikipedias Dolby Digital sida så var första DD 5.1 filmen Batman Returns och den
kom 1992 och denna är från 1989 enligt Netflix så om filmen inte gjorts om i efterhand kan den
inte ha DD5.1 utan bara Dolby Stereo. http://en.wikipedia....i/Dolby_Digital
/M


så varför skriver Netflix att den har 5.1 ljud då da?

//Mike



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.