Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Covid-19 (var preppers)

3035 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#2951

Postad 29 juli 2020 - 18:55

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Oxford studie

https://royalsociety...BD93BBCBFC2BB24

https://www.weforum....at-to-know-now/

Bra Kribban. Du fattar det nu?


Jag kan förklara, M3 medisinska, ochså användt i industri, detta är masker som skyddar användaren mot virus och partiklar. Dessa har små filter och dom vill dom bara att vården, och riskgrupp över 60.

Vanliga folk i utsatta områden, skal använda vanlig munnbind, detta för att skydda allmennheten.

Redigerat av Danke, 29 juli 2020 - 19:02.


#2952

Postad 29 juli 2020 - 19:02

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Öhhh ja. Det har jag fattat hela tiden men jag jobbar inte inom vård eller omsorg. Däremot så håller jag avstånd ;)

#2953

Postad 29 juli 2020 - 20:15

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Beklagar norske nyheter.

Nytt mer smittsamt och aggressivt variant av Corona. Vill inte vara Krösa-Maja. Inte säkert ännu.

Detta är via russiska nyheter och Vietnamesiska staten.

https://www.vg.no/ny...daget-i-vietnam

#2954

Postad 29 juli 2020 - 20:59

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Beklagar norske nyheter.
Nytt mer smittsamt och aggressivt variant av Corona. Vill inte vara Krösa-Maja. Inte säkert ännu.
Detta är via russiska nyheter och Vietnamesiska staten.
https://www.vg.no/ny...daget-i-vietnam

Nu får du för sjutton ge dig, Läser du bara löpsedeln eller?

” Også Reuters melder at viruset skal være mer smittsomt enn tidligere former, og at det skal være tilsvarende det som er funnet i Bangladesh, Storbritannia og Irland.”

” Virus med denne mutasjonen har i flere måneder vært den vanligste varianten i store deler av verden, inkludert i Norge, sier han til VG.”

Det är alltså mer aggressivt än den virusvariant som hittills funnits inom Vietnam, vilket kan vara en bra förklaring till att de haft så extremt få smittade tidigare och inga dödsfall.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 29 juli 2020 - 21:04.


#2955

Postad 29 juli 2020 - 21:07

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Att hänvisa till vad som helst från Ryska nyheter är tämligen svagt. Ryssarna har NOLL tradition för sanning. Skratt...

Danke, var i artikel som länkas i din länk står det något om något annat än kända vänliga Covid19?

Sluta skriva ut tveksamma länkar med än mer tveksamma påståenden från dig om vad som verkligen står i dina länkar.

Redigerat av PML73, 29 juli 2020 - 21:08.


#2956

Postad 29 juli 2020 - 21:14

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Ok jag slutar med nyheter.
Ryssarna linkade till Vietnamesiska övrigheter.

Sorry skall inte posta mera, vare sig nyheter eller forskning.
Jag ser det irriterar, så jag slutar.

Redigerat av Danke, 29 juli 2020 - 21:17.


#2957

Postad 29 juli 2020 - 21:53

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Ok jag slutar med nyheter.
Ryssarna linkade till Vietnamesiska övrigheter.
Sorry skall inte posta mera, vare sig nyheter eller forskning.
Jag ser det irriterar, så jag slutar.

For You my friend
9665181614110.jpg

Så att du kan hänga upp denna

D--uENTWkAMQ65M.jpg

#2958

Postad 29 juli 2020 - 22:10

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

For You my friend9665181614110.jpg
Så att du kan hänga upp dennaD--uENTWkAMQ65M.jpg


Ok Gött fiske, kanske något biter.

#2959

Postad 29 juli 2020 - 22:23

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Gissar på att det är en gammal nyhet som dyker upp ännu en gång, men i ny "rysk version".

 

Grund-storyn är att Covid-19 som har spridits i europa och USA skiljer sig lite från den ursprungliga i Kina.

 

Det är alltså isåfall en icke-nyhet, men det har inte hindrat Aftonbladet mfl från att skriva liknande rubriker om "ny mutation" osv.


Redigerat av Ageve, 29 juli 2020 - 22:25.


#2960

Postad 30 juli 2020 - 07:51

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Ok jag slutar med nyheter.
Ryssarna linkade till Vietnamesiska övrigheter.

Sorry skall inte posta mera, vare sig nyheter eller forskning.
Jag ser det irriterar, så jag slutar.


Läser du överhuvudtaget det du länkar till eller faller du bara för rubriken? Självklart får du förvänta dig kritik när någon verkligen läser det du länkar till, särskilt när samma information kommer fram igen och igen och igen som i detta fallet.

#2961

Postad 30 juli 2020 - 11:17

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Tegnell tror inte på en andra våg. Han trodde inte heller först att smittan skulle drabba Sverige. Hoppas han gissar rätt denna gång.



#2962

Postad 30 juli 2020 - 11:21

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Läser du överhuvudtaget det du länkar till eller faller du bara för rubriken? Självklart får du förvänta dig kritik när någon verkligen läser det du länkar till, särskilt när samma information kommer fram igen och igen och igen som i detta fallet.

Nu måste alla vara med att slå den döda norska hesten...

Bifogad fil  flogging_dead_horse_what.jpg   33,82K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Danke, 30 juli 2020 - 11:51.


#2963

Postad 30 juli 2020 - 12:29

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Att övertolka ett ämne handlar i stort om att se alla detaljer utan möjlighet att se hur de hör tillsammans eller vad som är oväsentligt och vad som ska uteslutas. Som tur är finns det både hjälp samt diagnoser för sådan livsåskådning.

Redigerat av PML73, 30 juli 2020 - 12:30.


#2964

Postad 30 juli 2020 - 12:35

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Att övertolka ett ämne handlar i stort om att se alla detaljer utan möjlighet att se hur de hör tillsammans eller vad som är oväsentligt och vad som ska uteslutas. Som tur är finns det både hjälp samt diagnoser för sådan livsåskådning.

Ja sleng på en massa adjektiv och diagnoser, så blir hesten glad...

#2965

Postad 30 juli 2020 - 12:43

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Ja sleng på en massa adjektiv och diagnoser, så blir hesten glad...

 

Danke, att göra sig själv till ett offer när folk inte håller med om det man skriver gör oftast att man stannar kvar på samma kunskapsnivå. Motsatt brukar det vara en god idé att försöka se om det ligger något i de motargument man får. 

 

Detta gäller inte bara dig, det finns fler som borde fundera på hur de hanterar kritik.



#2966

Postad 30 juli 2020 - 12:52

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Jag förstod att fölk tyckte tidningsnotis var missvisande, jeg ser det själv efter jag kollat andra nyheter, jag tok den från ett norsk forum. Märk jag sa det inte är säkert, då jag just läst den tidningen.

Men hur många adjektiv och diagnoser behövs för att någon har lagt ut fel notis? Och hur många sidor???

Andra notiser om att norrmän handlar i Sverige är ju rejält silly season?
Värkligen? Handlar norrmännen i Sverige när gränsan öppnar?!!
Diagnoser på "chockad" delas ut till svenska forumdeltakare!!!

Tildeling av journalistpriset förr viktigaste Corona nyhet!!!


Bifogad fil  Kvalitetspuffing_5.png   2,13MB   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Danke, 30 juli 2020 - 13:49.


#2967

Postad 30 juli 2020 - 13:14

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Tegnell tror inte på en andra våg. Han trodde inte heller först att smittan skulle drabba Sverige. Hoppas han gissar rätt denna gång.


Det tror inte heller Björn Olsen med flera, men det är det såklart ingen som vet helt säkert.

#2968

Postad 30 juli 2020 - 13:35

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Någon sugen?

Bifogad fil(er)



#2969

Postad 30 juli 2020 - 14:41

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Personligen så misstänker jag att Tegnell fortsatt missar spridning i skolorna. Många länder som återöppnat har ju åkt på en upp tick, om Sverige får någon så torde det inte konstigt om det sammanfaller med skolöppningen. Både I Spanien, Italien, Englad, och NY rapporteras höga tal på sjuka barn, något vi inte sett så mycket i Sverige dock.

 

Har inte riktigt hängt med på tanken att de små inte sprider just covid-19, när alla nära besläktade virus samt influensan, Novo virus, sprids i allra högsta grad utav just barn. Hoppas att de har rätt i just detta, och att det inte får bli en "dold" motor i situationen i Sverige.

 

 

 

Sedan så fortsätter man att förundras över de som agerar rätt så banalt, låter som små barn när de ska ut och resa, och argumenten som används är verkligen "DET ÄR MIN RÄTT!!! JAAAAAAAG har minsann suttit hemma, instängd, så nu skaaaaa jaaaaa resa!! Ja klaaaarar inte mig utan min resa!!" :P Märks att många levt skyddat, gäller både britter, nordbor, amerikaner mfl. Må så vara att du har rättigheter, men det är enkelt att glömma bort skyldigheterna de kommer med.



#2970

Postad 30 juli 2020 - 15:09

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Jag tror att det till stor del är domedagsstämningen som orsakar det. Om budskapet hade varit att vi får offra den här sommaren, i värsta fall ligga lågt även nästa, men kommer att få bukt med den här j-a pandemin så tror jag många hade stått ut lättare.

Men när det kommer dubbla budskap från alla håll och stora delar av media sadistiskt frossar i att blåsa upp allt till jordens undergång så är det inte konstigt att folk tröttnar. Om det här är den sista sommaren som vi får uppleva så ska jag f-n åka på den där semestern jag har planerat, känner folk.

Och jag förstår dem. Det är inte alls bra, men jag förstår dem.

Redigerat av Zacabeb, 30 juli 2020 - 15:09.


#2971

Postad 30 juli 2020 - 16:36

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Personligen så misstänker jag att Tegnell fortsatt missar spridning i skolorna. Många länder som återöppnat har ju åkt på en upp tick, om Sverige får någon så torde det inte konstigt om det sammanfaller med skolöppningen. Både I Spanien, Italien, Englad, och NY rapporteras höga tal på sjuka barn, något vi inte sett så mycket i Sverige dock.

 

Har inte riktigt hängt med på tanken att de små inte sprider just covid-19, när alla nära besläktade virus samt influensan, Novo virus, sprids i allra högsta grad utav just barn. Hoppas att de har rätt i just detta, och att det inte får bli en "dold" motor i situationen i Sverige.

Den information jag sett från USA och Storbritannien är att barn klarar sig bättre, det är dom äldre som blir svårt sjuka. Samma sak om man ser på mängden sjuka så ät det färre yngre.

Däremot har jag noterat att det ibland blivit en större nyhet om en yngre drabbats. Det kan nog bero på att man initialt trodde dom skulle klara sig.

Men en notering är att dom över 18 år nu verkar drabbas i större antal. Det har jag noterat senaste veckorna.

 

Att det ökar när man öppnas skolorna är egentligen inte så förvånande, tycker jag. När man stängde skolorna i Norge tvingades föräldrarna vara hemma i större utsträckning. Den smittspridande faktorn kan vara att föräldrarna kan gå till jobbet som vanligt.

 

Jag såg de två pressträffarna som FHM's var med på idag. Naturligtvis kom frågan om munskydd. Tegnell nämnde att när någon säger att det finns forskning som visar att munskydd fungerar så brukar han be att få artikeln, eller vad det vara för material. Som jag förstod det får han inte så mycket som faktiskt visar att påståendet stämmer.



#2972

Postad 30 juli 2020 - 23:10

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 2

Such träffsäkerhet.

 

https://www.youtube....h?v=kcFXaEWW4CA


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 30 juli 2020 - 23:10.


#2973

Postad 30 juli 2020 - 23:17

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

:lol:  :lol:  :lol:



#2974

Postad 30 juli 2020 - 23:42

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
När man inte har replikkar, så kommer det mycket,.

#2975

Postad 31 juli 2020 - 00:16

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Sedan så fortsätter man att förundras över de som agerar rätt så banalt, låter som små barn när de ska ut och resa, och argumenten som används är verkligen "DET ÄR MIN RÄTT!!! JAAAAAAAG har minsann suttit hemma, instängd, så nu skaaaaa jaaaaa resa!! Ja klaaaarar inte mig utan min resa!!" :P Märks att många levt skyddat, gäller både britter, nordbor, amerikaner mfl. Må så vara att du har rättigheter, men det är enkelt att glömma bort skyldigheterna de kommer med.

 

Förstår mig inte på sånt folk, har man det så j*vla tradigt hemma så att man måste fara därifrån hela tiden kanske man borde göra det trevligare där man faktiskt bor :D



#2976

Postad 31 juli 2020 - 05:00

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Such träffsäkerhet.

 

https://www.youtube....h?v=kcFXaEWW4CA

 

:lol:  :lol:  :lol:  Världsklass



#2977

Postad 31 juli 2020 - 09:08

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Vi kan inte jämföras med Norge, säger Tegnell. Däremot så verkar det gå bra att jämföra med länder som det gått sämre för.

https://www.expresse...fora-med-norge/



#2978

Postad 31 juli 2020 - 09:14

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 1

Tegnell tror inte på en andra våg. Han trodde inte heller först att smittan skulle drabba Sverige. Hoppas han gissar rätt denna gång.


Ja det får vi hoppas, att han och WHO gör. Nytt virus, nya förutsättningar, annat kunskapsläge. Hur ska man veta?

När man inte har replikkar, så kommer det mycket,.


????

Vi kan inte jämföras med Norge, säger Tegnell. Däremot så verkar det gå bra att jämföra med länder som det gått sämre för.
https://www.expresse...fora-med-norge/


Vad vill du ha sagt?

#2979

Postad 31 juli 2020 - 10:48

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 2
Kribban,

Tror du att du får svar från en person som aldrig står för sitt ord?

#2980

Postad 31 juli 2020 - 10:54

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Vi kan inte jämföras med Norge, säger Tegnell. Däremot så verkar det gå bra att jämföra med länder som det gått sämre för.

https://www.expresse...fora-med-norge/

Om du läser hela artikeln så får du en motivering. 



#2981

Postad 31 juli 2020 - 11:08

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Om du läser hela artikeln så får du en motivering. 

Och han säger väl att BARA jämföra med Norge blir fel.

Jämföra med fler länder inklusive Norge och många faktorer blir mer rätt enligt honom. Låter rimligt.



#2982

Postad 31 juli 2020 - 12:23

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Anders Tegnell är en klok man. Hela intervjun finns att se på SVT Play.

https://www.svtplay....6618&start=auto



#2983

Postad 31 juli 2020 - 12:50

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Line Vold tillägger dock att norska myndigheter tidigt skickade en väldigt kraftig signal till befolkningen att det var allvar.

– Vi stängde frisörer, skolor och restauranger, det var restriktioner i kollektivtrafik. Det ledde ju till en kraftig minskning av kontakt mellan människor. Det ser vi när vi till exempel ser på mobildata, säger Line Vold.

– Det påverkade oss och epidemin och var antagligen en av anledningarna till att vi fick kontroll över situationen ganska snabbt, tillägger hon.

https://www.svt.se/n...ar-an-i-sverige



#2984

Postad 31 juli 2020 - 12:55

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 3

Line Vold tillägger dock att norska myndigheter tidigt skickade en väldigt kraftig signal till befolkningen att det var allvar.
– Vi stängde frisörer, skolor och restauranger, det var restriktioner i kollektivtrafik. Det ledde ju till en kraftig minskning av kontakt mellan människor. Det ser vi när vi till exempel ser på mobildata, säger Line Vold.

– Det påverkade oss och epidemin och var antagligen en av anledningarna till att vi fick kontroll över situationen ganska snabbt, tillägger hon.

https://www.svt.se/n...ar-an-i-sverige


Hon säger även:

– Det är svårt att se och för tidigt att dra några slutsatser kring det. Sedan är det svårt att se vad som har gjort att Sverige har så höga dödstal, säger hon.



Så jag undrar varför du inte citerar hela texten Buddy?

Redigerat av kribban, 31 juli 2020 - 12:55.


#2985

Postad 31 juli 2020 - 12:57

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Anders Tegnell är en klok man. Hela intervjun finns att se på SVT Play.

https://www.svtplay....6618&start=auto

Tack för länken, intressant intervju.

 

Vad jag tror många missar i detta är de olika rollerna som finns. Den som är kritisk kan fokusera på en uppenbar parameter och säga att den skillnaden varit felet i Sveriges strategi. Pratar man till lekmän så blir det enkelt och pedagogiskt. Tegnell måste se en helhet och den bilden är svårare att förmedla.

 

Tänk om Sverige haft samma strategi som Norge och det ändå varit samma utfall. Hade kritiken varit obefintlig då?

Naturligtvis ren spekulation  :) .

 

 

Line Vold tillägger dock att norska myndigheter tidigt skickade en väldigt kraftig signal till befolkningen att det var allvar.

– Vi stängde frisörer, skolor och restauranger, det var restriktioner i kollektivtrafik. Det ledde ju till en kraftig minskning av kontakt mellan människor. Det ser vi när vi till exempel ser på mobildata, säger Line Vold.

– Det påverkade oss och epidemin och var antagligen en av anledningarna till att vi fick kontroll över situationen ganska snabbt, tillägger hon.

https://www.svt.se/n...ar-an-i-sverige

 

Fel stil och en länk, ditt standardinlägg med andra ord.

 

Nu var inte rubriken kritisk så du fick gå lite längre i texten.

 

Och Kribban har med rubriken ser jag, han var före mig.


Redigerat av Mr_Tom, 31 juli 2020 - 12:58.


#2986

Postad 31 juli 2020 - 13:13

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Mr Tom,

Hur ska jag då förstå det hela med Tegnells uttalanden?

Jag vill ju så gärna bara ha en minimal ingress som beskriver andras fel. En av mina bästa egenskaper är att jag läser samband och mening mellan adekvat information och annat informationsbrus. Alla detaljer viktar jag lika och eller inte alls. Beroende på dagsformen för övertygelsen och önskad effekt av min omgivning. Jag är snäll emellanåt. Men ibland skyller jag bara på alla andra för att de är i vägen för min framfart.

Tror de har en plats åt mig som senioranalytiker hos FHM?

#2987

Postad 31 juli 2020 - 14:46

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

”Professorn Fredrik Elgh vid Umeå universitet anser att den svenska strategin inte varit tillräcklig och att vi måste rannsaka oss själva i viss mån.”

https://www.expresse...t-tillrackligt/

 

Behöver vi rannsaka oss eller har vi gjort tillräckligt?


Redigerat av Buddypresley, 31 juli 2020 - 15:23.


#2988

Postad 31 juli 2020 - 14:56

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 1
Buddypresley: Detta är ett diskussionsforum, inte en blogg.

Tror du att vi bara läser det du citerar, och inte hela artiklarna? Du kanske filtrerar bort det som inte passar din övertygelse, men du kan inte få oss andra att göra det. Vi är läskunniga, och kapabla att se saker i ett större perspektiv än ”bäst vs sämst”.

Så återigen, svara på frågor och diskutera seriöst, istället för att bara skriva oneliners och citera saker ur sitt sammanhang.

#2989

Postad 31 juli 2020 - 15:11

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Det är rasande naivt att tro att strategin som FHM haft mandat för med denna pandemi. Skulle kunna påverka de extremt höga dödstal som vården/omsorgen led av. Att försöka sig på sådana samband avslöjar ett offantligt kunskapsglapp. Knappast kan det vara särskilt fördelaktigt i något som helst sammanhang.

#2990

Postad 31 juli 2020 - 15:35

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Det är rasande naivt att tro att strategin som FHM haft mandat för med denna pandemi. Skulle kunna påverka de extremt höga dödstal som vården/omsorgen led av. Att försöka sig på sådana samband avslöjar ett offantligt kunskapsglapp. Knappast kan det vara särskilt fördelaktigt i något som helst sammanhang.

Har Sverige högre dödstal inom äldrevården gentemot dom närmsta länderna runt oss? Har du några siffror? 


Buddypresley: Detta är ett diskussionsforum, inte en blogg.

Tror du att vi bara läser det du citerar, och inte hela artiklarna? Du kanske filtrerar bort det som inte passar din övertygelse, men du kan inte få oss andra att göra det. Vi är läskunniga, och kapabla att se saker i ett större perspektiv än ”bäst vs sämst”.

Så återigen, svara på frågor och diskutera seriöst, istället för att bara skriva oneliners och citera saker ur sitt sammanhang.

Hade du nån kommentar om innehållet i artikeln?


 

 

 

 

 

 

Fel stil och en länk, ditt standardinlägg med andra ord.

 

Nu var inte rubriken kritisk så du fick gå lite längre i texten.

 

Och Kribban har med rubriken ser jag, han var före mig.

Hade du nån kommentar om innehållet i länken?



#2991

Postad 31 juli 2020 - 15:43

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Buddy,

Var nu snäll och läs hela artikeln. Jag önskar inte sätta mig på din låga nivå igen. Det blir bara apspråk.

https://www.svd.se/s...nte-hela-bilden

#2992

Postad 31 juli 2020 - 15:53

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Buddy,

Var nu snäll och läs hela artikeln. Jag önskar inte sätta mig på din låga nivå igen. Det blir bara apspråk.

https://www.svd.se/s...nte-hela-bilden

Den länken besvarar inte min fråga om antal döda inom äldrevården



#2993

Postad 31 juli 2020 - 16:01

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Buddy,

Då har du svårt för textformatet

Här en annan länk.

https://emanuelkarls...-gatt-vecka-16/

#2994

Postad 31 juli 2020 - 16:12

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Buddy,

Då har du svårt för textformatet

Här en annan länk.

https://emanuelkarls...-gatt-vecka-16/

Den besvarar inte frågan



#2995

Postad 31 juli 2020 - 16:30

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Är det nogån som har link till att man puttas i 2 väckors karantän efter sjukhus besök i Sverige?

Det är ganska speciellt,då sjukhus normalt sätt är sterilt, rent område. Var någon annan som sa detta.

#2996

Postad 31 juli 2020 - 16:49

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Buddy,

Du har nu bekräftat min tes. Tackar för samarbetet.

#2997

Postad 31 juli 2020 - 17:06

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Buddy,

Du har nu bekräftat min tes. Tackar för samarbetet.

Procentuellt så dör fler av corona på äldreboenden i Norge gentemot äldreboenden i Sverige. 



#2998

Postad 31 juli 2020 - 17:17

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Buddy,

Nu ja. Men om du minns de siffror du hänvisade till i våras så var det tvärtom. Du ska någ vara lite försiktig när du nämner procentuellt.

#2999

Postad 31 juli 2020 - 17:34

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Buddy,

Nu ja. Men om du minns de siffror du hänvisade till i våras så var det tvärtom. Du ska någ vara lite försiktig när du nämner procentuellt.

Det minns jag inte. Kan du hänvisa till vad jag hänvisade?



#3000

Postad 31 juli 2020 - 18:06

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 2
Buddy,


Vad kallas denna teknik?

Bifogad fil(er)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.