Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bluetooth-lurar - Disconnected

6 svar till detta ämne Bluetooth Lenovo Hörlurar Plantronics
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 maj 2015 - 18:43

AndyRough
  • AndyRough
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Hej,

 

Kanske lite OT men jag har ett sånt där irriterande problem som jag har enorma utmaningar med - jag får ej heller ngn större guidance på nätet tyvärr.

 

Jag har en Lenovo PC X-230 samt ett par Plantronics C720-M headset. Jag lyckas få dessa att paira med min PC men jag får inte ut ljud. När jag går in i Sounds under Kontrollpanelen står de som disconnected men det händer inget när jag högerklickar och vill "Connect". Detta medför - tror jag - att jag inte får ut ngt ljud. 

 

Jag har uppdaterat Drivers, jag har kollat igenom Sounds, Network adapters, Bluetooth i Device Manager och allt ser OK ut. 

 

Är det ngn som har en idé om hur man kan lösa detta?

 

Tack!!!

Bifogad fil(er)



#2

Postad 11 maj 2015 - 18:47

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

du måste välja även ändra till "default device" under Playback devices för att ljudet skall spelas upp i valda lurar

 

dvs med ett högerklick i samma meny som connect (som jag inte behöver använda med mina BT lurar) utan mina parar automagiskt men måste manuellt ändra att ljudet skall komma ur lurarna.

 

det måste vara en grön bock på lurarna.


Redigerat av SKIBBE, 11 maj 2015 - 18:49.


#3

Postad 11 maj 2015 - 19:03

AndyRough
  • AndyRough
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Tack Skibbe,

 

Den valmöjligheten har jag inte tyvärr. "Set as Default device" är gråmarkerad och kan inte väljas. :-(

 

A



#4

Postad 11 maj 2015 - 19:08

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

du måste ha parat dom först annars kan du inte skicka ljudet till dom. 

 

högerklicka på blåtands ikonen, "visa enheter" radera parkoppingen och gör om den. sen när dom är parkopplade så prövar du att sätta den som default device igen.



#5

Postad 11 maj 2015 - 19:29

AndyRough
  • AndyRough
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Skibbe - återigen tack!!!

 

Har gjort det med samma resultat. Första bilden visar att den är parkopplad och allting ser ut att funka men jag får inte ut ljud. Kan inte välja Plantronics som högtalare.

 

Hörlurarna säger till och med till när jag stänger av BT i PCn. Och när jag sätter på den igen så säger den "Connected". Men trots det - den går inte att få ljud ut...



#6

Postad 11 maj 2015 - 19:52

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Har du en koppling mellan lurar och dator så står det "ready" under dom ist för disconnected. jag har försökt återskapa felet själv här hemma med mitt BT headset men det funkar direkt, har raderat och parat om. (win8.1) Men ju mer jag håller på fram och tillbaka så verkar windows bråka och ljudet slutar fungera utan orsak, men jag får igång det genom att starta om headsetet.


Redigerat av SKIBBE, 11 maj 2015 - 20:00.


#7

Postad 12 maj 2015 - 15:46

AndyRough
  • AndyRough
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Tack återigen Skibbe

 

Har försökt allt men de står fortfarande som Disconnected i enl med bild 1. Det är en jobbPC så det kanske är lite skit i den. Nu har jag köpt en BT- adapter för att se om det hjälper och så skall jag blåsa alla drivers för att sedan reboota med nya drivers.

 

Vi håller tummarna för att det fungerar men jag är skeptisk.






Även taggad med Bluetooth, Lenovo, Hörlurar, Plantronics

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.