Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Piratkopiering av bluray filmer,

4 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 29 juli 2008 - 21:57

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Hej!
Tänkte höra med er vad ni anser om piratkopiering av bluray filmer?
Jag har sett att dom har kommit ut på nätet i ett komprimerat format.
Dock så ligger dom på ca 4-8gb vilket gör att kvalitén försvinner från dom antar jag?

Jag själv skulle aldrig någonsin ladda ner en bluray film, då jag vill stödja bolagen så att dom kan göra flera filmer i detta underbara format.

Som det ser ut i dagsläget så finns det ingen möjlighet att köpa en bluray skiva och bränna över en film på.
Jag hoppas att det aldrig kommer att hända heller, men man vet ju att det kommer hända ändå.

Nu så kostar en tom bluray skiva ca 150kr.
Då anser jag att man kan ta och köpa filmen istället, man kan få tag på bluray filmer för ca 99-199kr och då är det ganska nya titlar.
Och då får man även original skivan samt original förpackningen vilket ser mycket snyggare ut i sin samling.


Så vad anser ni om detta?
Tycker ni att man skall kunna bränna ut en bluray film utan att betala för den och utan att man förlorar någon kvalite på detta?

#2

Postad 29 juli 2008 - 22:44

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Hej!
Tänkte höra med er vad ni anser om piratkopiering av bluray filmer?
Jag har sett att dom har kommit ut på nätet i ett komprimerat format.
Dock så ligger dom på ca 4-8gb vilket gör att kvalitén försvinner från dom antar jag?

Jag själv skulle aldrig någonsin ladda ner en bluray film, då jag vill stödja bolagen så att dom kan göra flera filmer i detta underbara format.

Som det ser ut i dagsläget så finns det ingen möjlighet att köpa en bluray skiva och bränna över en film på.
Jag hoppas att det aldrig kommer att hända heller, men man vet ju att det kommer hända ändå.

Nu så kostar en tom bluray skiva ca 150kr.
Då anser jag att man kan ta och köpa filmen istället, man kan få tag på bluray filmer för ca 99-199kr och då är det ganska nya titlar.
Och då får man även original skivan samt original förpackningen vilket ser mycket snyggare ut i sin samling.


Så vad anser ni om detta?
Tycker ni att man skall kunna bränna ut en bluray film utan att betala för den och utan att man förlorar någon kvalite på detta?

4-8 GB kvar från en Blu-ray borde ju bli något i stil med SVCD...fast iofs borde det fortfarande vara i paritet med DVD-filmer...Själv laddar jag aldrig ned filmer, mest för att de jag sett hos kompisar inte direkt har varit värt besväret...iaf om man har en större bildvisare än en genomsnittlig dataskärm :)

#3

Postad 29 juli 2008 - 23:12

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0

4-8 GB kvar från en Blu-ray borde ju bli något i stil med SVCD...fast iofs borde det fortfarande vara i paritet med DVD-filmer...Själv laddar jag aldrig ned filmer, mest för att de jag sett hos kompisar inte direkt har varit värt besväret...iaf om man har en större bildvisare än en genomsnittlig dataskärm :)



Exakt så jag tänker också, det är inte värt besväret att ladda ner och bränna ut osv.
Man beställer en film för låt oss säga 199kr på te.x discshop.se sedan så tar det 1-2 arbetsdagar att få hem den.

Enklare än så blir det inte.

#4

Postad 30 juli 2008 - 04:17

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Provtitta innan man slösar pengar kan man ju alltid göra :D

Självklart krävs det lite prestanda från datorn för att orka spela upp en 25gigs film, men för mig går det utmärkt :unsure:

Redigerat av KingCat, 30 juli 2008 - 04:18.


#5

Postad 30 juli 2008 - 05:19

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
ÄVen om det är teoretiska diskussioner rörande piratkopiors kvalitet så är det ändå på gränsen för vad vi tillåter här. Normalt är det bättre att fria än fälla, men jag känner att denna tråden ändå är på väg mot fel håll och låser den därmed. Synpunkter tas via pm.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Certifiering
    DPC
    2024-05-05 10:01:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.