Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare

1521 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1451

Postad 12 december 2011 - 02:28

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

"Det är en bugg i senaste FW, kolla några poster högre upp hur du nedgraderar!"

Böt till 1.05.04 från senaste men det hjälpte inte den byter till 720p 50 hz i alla fall. Behöver man använda en ännu senare firmware eller ligger problemet
någon annanstans?

Första frågan är varför vill du ställa den på 1080p60 ?

Behöver hjälp med instalation av 2.1 system till WD:n.


HDMI från WD till TV för bild.
RCA kabel från recvievern till TV för att få ljud på TV:ns högtalare också.
Frågan är, hur ska jag koppla ljudet mellan WD och recievern? optisk kabel? RCA?

mitt system
https://www.prisjakt....kt.php?e=412151

min TV
https://www.prisjakt...kt.php?e=171738

men har tyvärr endast kvar 2st Front högtalare och baslådan.
TV:n är en

Spelar väl inte så stor roll i ditt fall, men kör optiskt om du kan. Se till att ställa antingen WDn eller recievern på att mixa ner ljudet till stereo. [edit] Ställ WD på stereo och kör ljud till hdmi också (funkar i firmware 1.05), så behöver du ingen kabel från reciever till TV.

Redigerat av Unregistered1f5de008, 12 december 2011 - 02:32.


#1452

Postad 12 december 2011 - 21:21

Grezo
  • Grezo
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Första frågan är varför vill du ställa den på 1080p60 ?


Spelar väl inte så stor roll i ditt fall, men kör optiskt om du kan. Se till att ställa antingen WDn eller recievern på att mixa ner ljudet till stereo. [edit] Ställ WD på stereo och kör ljud till hdmi också (funkar i firmware 1.05), så behöver du ingen kabel från reciever till TV.

nu förstod jag inte vad du menade.

HDMi från WD till TV för endast bild.
Sen på iställningarna väljer jag, "digital sound".
Optisk kabel mellan WD och recievern.
RCA mellan TV och Reciever??

eller? har jag helt fel?
kan ni dock länka mig till de kablarna. tack!

#1453

Postad 12 december 2011 - 22:38

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Jo alltså, du behöver inte gå bakvägen för att få WD ljud i TVn.

Ställ WD på "stereo", Du har ju bara 2 kanals ljud.
HDMI från WD till TV för bild och ljud.
Optisk kabel mellan WD och ditt Samsung system, också för ljud. (Det har 1 optisk ingång som inte används till något annat, antar jag?).

Men det går bra att göra som du skriver också. Välj själv.

Och vad gäller kabel, välj någon toslink-toslink (standard optisk kontakt i bägge ändar) som passar dig vad gäller längd och pris:
https://www.prisjakt...egori.php?k=116
Hittas i nästan vilken butik som helst som du kan tänka dig har kablar, förmodligen även på typ ICA Maxi.

Redigerat av Unregistered1f5de008, 12 december 2011 - 22:43.


#1454

Postad 12 december 2011 - 23:07

Grezo
  • Grezo
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Jo alltså, du behöver inte gå bakvägen för att få WD ljud i TVn.

Ställ WD på "stereo", Du har ju bara 2 kanals ljud.
HDMI från WD till TV för bild och ljud.
Optisk kabel mellan WD och ditt Samsung system, också för ljud. (Det har 1 optisk ingång som inte används till något annat, antar jag?).

Men det går bra att göra som du skriver också. Välj själv.

Och vad gäller kabel, välj någon toslink-toslink (standard optisk kontakt i bägge ändar) som passar dig vad gäller längd och pris:
https://www.prisjakt...egori.php?k=116
Hittas i nästan vilken butik som helst som du kan tänka dig har kablar, förmodligen även på typ ICA Maxi.

Jaha men när jag ställer in ljudet på "stereo" i WD:n, kan den samtidigt skicka ljud till recievern via optisk?
Har inte testat änu men, det låter lite skumt då man ställer den på stereo. Tror jag endast kommer att få ljud i TV:n eller?
hur har ni gjort?


det är liksom inte surround ljud när ag sätter den på stereo? och heller inte när man har 2 högtalare hoppas jag.

Redigerat av Grezo, 12 december 2011 - 23:27.


#1455

Postad 13 december 2011 - 00:11

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Det kan inte bli tydligare än vad jag skrev. Lycka till.

#1456

Postad 13 december 2011 - 00:33

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Det kan inte bli tydligare än vad jag skrev. Lycka till.

Jo, det kan nog bli tydligare för jag tror att du missade att han vill ha 2.1-ljud, det får han inte om han ställer WD:n på stereo.


Jaha men när jag ställer in ljudet på "stereo" i WD:n, kan den samtidigt skicka ljud till recievern via optisk?
Har inte testat änu men, det låter lite skumt då man ställer den på stereo. Tror jag endast kommer att få ljud i TV:n eller?
hur har ni gjort?

det är liksom inte surround ljud när ag sätter den på stereo? och heller inte när man har 2 högtalare hoppas jag.

Om jag förstår dig rätt vill du ha ut 2.1-ljud från receivern och vanlig stereo från tv:n högtalare samtidigt? Sånt kan låta lite konstigt då ljudet ofta blir lite, lite fördröjt i ena högtalarparet men du kan ju alltid testa och se om det låter bra.

Jag tycker att du ska koppla så som du tänkte först. HDMI från WD till TV:n för bilden. Optisk kabel mellan WD och receivern för ljudet och RCA mellan receiver och tv:n för stereoljud i tv:ns högtalare.

#1457

Postad 13 december 2011 - 20:24

Grezo
  • Grezo
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Jo, det kan nog bli tydligare för jag tror att du missade att han vill ha 2.1-ljud, det får han inte om han ställer WD:n på stereo.



Om jag förstår dig rätt vill du ha ut 2.1-ljud från receivern och vanlig stereo från tv:n högtalare samtidigt? Sånt kan låta lite konstigt då ljudet ofta blir lite, lite fördröjt i ena högtalarparet men du kan ju alltid testa och se om det låter bra.

Jag tycker att du ska koppla så som du tänkte först. HDMI från WD till TV:n för bilden. Optisk kabel mellan WD och receivern för ljudet och RCA mellan receiver och tv:n för stereoljud i tv:ns högtalare.

tack du är bäst.
men annars så får jag ställa in "stereo" i WD:n.
men 2.1 surround hur låter det? har aldrig hört ;) typ om någon skjuter från göger till vänster med ett gevär eller? :) då bör man nog ha bluray med DTS surround filmer på typ 10 GB

#1458

Postad 14 december 2011 - 09:58

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

tack du är bäst.
men annars så får jag ställa in "stereo" i WD:n.
men 2.1 surround hur låter det? har aldrig hört ;) typ om någon skjuter från göger till vänster med ett gevär eller? :) då bör man nog ha bluray med DTS surround filmer på typ 10 GB

Nja, det blir väl inte surround egentligen, utan stereo med en extra kanal för basljudet.

#1459

Postad 15 december 2011 - 12:21

Grezo
  • Grezo
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Nja, det blir väl inte surround egentligen, utan stereo med en extra kanal för basljudet.

men varför ska jag ställa in det på "stereo" då? vad händer ifall med digital?



tänkte också fråga, vilken HDMI kabel är lämpligast, HDMI 1.4? klarar WD:n av detta? eller är det helt onödigt? dock är min TV drygt 4 år gammal




edit.. nu har jag äntligen testat allt. slutsatsen är....

Det blev, HDMI från WD:n till TV för bild.
Optisk toslink kabel från WD till reciever.
2 front högtakare och en subwoofer, tog bort center pga. det kom alldelles för mycket "prat" ljud från den istället för från R & L högtalare.
Testade också ljud från TV:n men det hördes inte så bra.

I inställningarna i WD:n så valde jag sound "output from optical cable only" eller vad det nu stod.sen kunde man välja vad recievern klarar av och inte, men jag bockade i alla alternativ.

hur har ni installerat erat system?
tack på förhand :)

Redigerat av Grezo, 15 december 2011 - 22:38.


#1460

Postad 17 december 2011 - 17:46

Unregistered73664c04
  • Unregistered73664c04
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
"Första frågan är varför vill du ställa den på 1080p 60hz"

Tänkte det skulle vara så eftersom min tv (samsung led) kan visa 1080p i 60hz.
Har även haft den på 1080p 24hz. Idag blev det något skumt fel när jag hade
på 24hz, det blev konstiga färger på menyerna, såg ut som en oljemålning.

Provade ta bort nätspänningen men felet var kvar, ändrade då till 1080p 60hz och
allt blev normalt.

Som sagt tidigare så har jag provat 3 olika firmware versioner nu men "felet" kvarstår
att den inte behåller inställningen. Det är de 3 senaste.

Kanske man måste uppgradera firmware på tv´n?

Redigerat av Unregistered73664c04, 17 december 2011 - 17:47.


#1461

Postad 18 december 2011 - 01:08

drkrupp
  • drkrupp
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Jag har inte följt tråden så noga men hur känslig är spelaren för vilken usb-wifi-dongel man sätter i den? Jag har provat tre olika;
en netgear-sticka 54mbps
en gigabyte-sticka 300 mbps
en noname 150 mbps och den känner inte av nån av dem; dvs jag tillåts inte välja wifi som internetanslutning.

Nån som kan rekommendera en usb-sticka som är kompatibel och som ingår i nåt sortiment i de vanligaste butikerna idag?

EDIT: Nevermind, jag drog nätverkskabel istället.

Redigerat av drkrupp, 19 december 2011 - 23:32.


#1462

Postad 29 december 2011 - 00:27

Unregisteredd86ab029
  • Unregisteredd86ab029
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Är det nån som har lyckats spela upp dolby true hd material. Den ska ju klara av det iaf.

#1463

Postad 03 januari 2012 - 15:32

exerd
  • exerd
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Jag har i dagsläget trådlöst nätverk hemma med följande router; https://www.prisjakt...kt.php?p=320125 (western digital wnr2000) .

Har beställt wdtv live samt en western digital my book live 2tb nas.

Om jag kopplar nas till routern via kabel och sedan wdtv:n trådlöst till routern kommer jag då att kunna streama HD så som 720p och 1080p utan problem?

Eller behöver jag koppla både nas och wdtv via cat5 till routern?

Tacksam för svar.

#1464

Postad 03 januari 2012 - 15:43

stafli
  • stafli
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Eller behöver jag koppla både nas och wdtv via cat5 till routern?

Tacksam för svar.


Ja, detr lär du behöva såvida inte routern står mycket nära WDTV (någon meter), och du är helt "befriad" från störningar. Jag har bl a samma NAS (bra!) och en WDTV Live Hub, men kör "trådat". Min router är av samma märke, men heter WNR3500L. Jag har testat trådlöst och 1080, men det blev outhärdligt hackigt. Däremot flyter det på fint med kombinationen WDTV & MyBook Live :).

#1465

Postad 03 januari 2012 - 15:48

exerd
  • exerd
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Ja, detr lär du behöva såvida inte routern står mycket nära WDTV (någon meter), och du är helt "befriad" från störningar. Jag har bl a samma NAS (bra!) och en WDTV Live Hub, men kör "trådat". Min router är av samma märke, men heter WNR3500L. Jag har testat trådlöst och 1080, men det blev outhärdligt hackigt. Däremot flyter det på fint med kombinationen WDTV & MyBook Live :).


Tack för svaret.

Men Om jag kör båda enheterna trådat till routern borde det inte vara några som helst problem?

Isåfall borde endast min stationära dator kunna vara trådlöst ansluten för att kunna ladda upp nedladdade filmer till naset.

Drar gärna så lite kablar som möjligt.

#1466

Postad 03 januari 2012 - 15:55

exerd
  • exerd
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
En annan fråga. Om jag kopplar en vanlig usb-disk till wdtv:n, kommer jag då att kunna accessa usb-disken från min stationära dator via det trådlösa nätverket för att kunna föra över filer till usbdisken utan att behöva koppla om den varje gång.

Med andra ord kommer jag att ha en imac och en wdtv kopplat till wifi och sedan usb-disken kopplad till NAS:et.

#1467

Postad 03 januari 2012 - 16:06

stafli
  • stafli
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Tack för svaret.

Men Om jag kör båda enheterna trådat till routern borde det inte vara några som helst problem?

Isåfall borde endast min stationära dator kunna vara trådlöst ansluten för att kunna ladda upp nedladdade filmer till naset.

Drar gärna så lite kablar som möjligt.


Om routern klarar av vad som sägs i specen, ska det inte vara något problem att köra från NAS till WDTV.

Visst, det går bra att ha PC:n trådlöst ansluten, men det kommer sannolikt att gå plågsamt långsamt att ladda filmer från den till NAS:en.

En annan fråga. Om jag kopplar en vanlig usb-disk till wdtv:n, kommer jag då att kunna accessa usb-disken från min stationära dator via det trådlösa nätverket för att kunna föra över filer till usbdisken utan att behöva koppla om den varje gång.

Med andra ord kommer jag att ha en imac och en wdtv kopplat till wifi och sedan usb-disken kopplad till NAS:et.


Ja, du kan dela ut WDTV med sin USB-disk till nätverket.

#1468

Postad 03 januari 2012 - 16:11

exerd
  • exerd
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Om routern klarar av vad som sägs i specen, ska det inte vara något problem att köra från NAS till WDTV.

Visst, det går bra att ha PC:n trådlöst ansluten, men det kommer sannolikt att gå plågsamt långsamt att ladda filmer från den till NAS:en.



Ja, du kan dela ut WDTV med sin USB-disk till nätverket.


Vad innebär plågsamt långsamt? Vad är din gissning att en fil på 5gb tar att föra över?

#1469

Postad 03 januari 2012 - 16:22

exerd
  • exerd
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
jag kommer att ladda ner filer från den stationära direkt till nasenheten via wifi är tanken, och eftersom den stationära endast är ansluten mot internet via wifi borde det inte innebära någon flaskhals eller tänker jag fel?

#1470

Postad 03 januari 2012 - 16:34

stafli
  • stafli
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Vad innebär plågsamt långsamt? Vad är din gissning att en fil på 5gb tar att föra över?


Svårt att svara på eftersom det är både avstånds- och störningsberoende. Även signalstyrkan spelar in. Kan ta upp till en halvtimme eller mer. Får du t ex ut i snitt 30 Mbit/s, tar 5 GB ca 22 minuter.

jag kommer att ladda ner filer från den stationära direkt till nasenheten via wifi är tanken, och eftersom den stationära endast är ansluten mot internet via wifi borde det inte innebära någon flaskhals eller tänker jag fel?


Det är WIFI som är flaskhalsen i din konfiguration.Om du har belastning på WIFI mot internet, lär inte det förbättra situationen.

#1471

Postad 03 januari 2012 - 17:37

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jag har i dagsläget trådlöst nätverk hemma med följande router; https://www.prisjakt...kt.php?p=320125 (western digital wnr2000) .

Har beställt wdtv live samt en western digital my book live 2tb nas.

Bara en fråga: om du har beställt en WD TV Live nu i dagarna så är det väl en generation 3, inte 2? I så fall borde du kanske ställa frågorna i tråden för generation 3...
https://www.minhembi...0

För inte har du väl köpt en gammal box? ;)

#1472

Postad 03 januari 2012 - 18:23

exerd
  • exerd
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Ojdå! Denna har jag köpt:

http://www.electrowo...elare-wdtv-live

Hur vet jag vilken generation det ör?

#1473

Postad 03 januari 2012 - 18:28

stafli
  • stafli
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Ojdå! Denna har jag köpt:

http://www.electrowo...elare-wdtv-live

Hur vet jag vilken generation det ör?


Det är en generation 3 (har bl a WIFI som standard).

#1474

Postad 04 januari 2012 - 17:39

exerd
  • exerd
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Jag har har en minitoslink - toslink kabel som jag använt när jag kopplat min macbook till förstärkare.

Testade att koppla mini toslink till wdtv och toslink till förstärkaren men får inget ljud.

Vad gör jag för fel?

#1475

Postad 05 januari 2012 - 00:23

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jag har har en minitoslink - toslink kabel som jag använt när jag kopplat min macbook till förstärkare.

Testade att koppla mini toslink till wdtv och toslink till förstärkaren men får inget ljud.

Vad gör jag för fel?

Har du slagit på att WD:n ska skicka ljudet digitalt via den optiska utgången? Inställningar->Ljud

#1476

Postad 05 januari 2012 - 09:54

exerd
  • exerd
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Har du slagit på att WD:n ska skicka ljudet digitalt via den optiska utgången? Inställningar->Ljud


Ja, då kommer inget ljud alls.Om

jag tar mintoslink och kopplar in i min macbook pro så kommer det ljud ur förstärkaren direkt. Om jag sedan kopplar om minitoslink till wdtv så kommer det inget ljud alls.

Kan det vara så att det måste vara toslink -> toslink istället för minitoslink -> toslink?

#1477

Postad 05 januari 2012 - 17:44

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Kan det vara så att det måste vara toslink -> toslink istället för minitoslink -> toslink?

Ingen aning, har aldrig testat minitoslink. Jag antar att du har någon slags adapter också, vet du att den funkar?

#1478

Postad 08 januari 2012 - 18:02

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
fel tråd !

Redigerat av Unregistered7126f11a, 08 januari 2012 - 18:04.


#1479

Postad 04 februari 2012 - 12:32

Unregistered0033875c
  • Unregistered0033875c
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har fått problem med min enhet dom senaste dagarna (utan att jag ändrat något vad jag vet)
När jag försöker komma åt mina utdelade mappar på datorn så hittar jag mappen som är delad
men den säger bara "Inga mediafiler finns i mappen" har funkat felfritt fram till nu.

Några förslag?

#1480

Postad 08 februari 2012 - 13:05

Unregistered9c00c2be
  • Unregistered9c00c2be
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har fått problem med min enhet dom senaste dagarna (utan att jag ändrat något vad jag vet)
När jag försöker komma åt mina utdelade mappar på datorn så hittar jag mappen som är delad
men den säger bara "Inga mediafiler finns i mappen" har funkat felfritt fram till nu.

Några förslag?


Jag har haft liknande problem med utdelad disk på en win 7-maskin, där verkar det som om WDTV live inte lyckas få datorn att förstå att den ska väcka disken. Om jag går till datorn och accessar disken så kommer jag åt den med WDTV. När jag körde XP behövde jag försöka accessa två eller tre gånger för att disken skulle hinna "komma till liv" men mot win 7 räcker det inte.

Kolla Power savings-inställningarna och se om disken gått till "Power off"-mode. Prova att accessa den från datorn först och se om det är samma problematik som jag har.

#1481

Postad 09 februari 2012 - 18:03

Unregisteredd86ab029
  • Unregisteredd86ab029
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Är det nån som har lyckats spela upp dolby true hd material. Den ska ju klara av det iaf.


Jorå den klarar true hd galant.

#1482

Postad 10 februari 2012 - 17:25

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
Någon som har 3D filmer och en 3D TV och provat att se om det fungerar med att spela upp det på en WD box.

#1483

Postad 20 mars 2012 - 08:13

Unregistered3707b322
  • Unregistered3707b322
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
BUMP angående 3D.
Vet att det varjefall bör krävas HDMI 1.4 kabel för att lyckas med 3D.
Jag har precis själv införskaffat en 3D TV och började testa med datorn - TV'n. blev inte så jätte bra dock så ja börja googla. Hittade folk som pratade om att WD TV Live klarar half SBS 3D filmer bra (dock nämnde dom aldrig vilken generation av WD TV Live).

Någon av er superkunniga som vet?

EDIT:
Googla lite och hittade denna tråden:
http://www.avsforum....d.php?t=1259930

där säger dom att den klarar half SBS 3D filmer eftersom de kan skickas utan hdmi 1.4 kabel och bara spelas upp av WD TV Live ( utan att de spelar roll om det är 2D eller 3D ). Det är sen upp till TV'n att applicera 3D på materialet.
Har dock ingen aning om detta funkar bra, som sagt bara testat 1 film och kändes väldig konstigt att se med 3D glasögonen. kändes väldigt "fel" av nån anledning och gick itne se mer än nåra minuter. Vet inte alls vad det berodde på dock..

Redigerat av Unregistered3707b322, 20 mars 2012 - 08:20.


#1484

Postad 20 mars 2012 - 09:29

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Half SBS 3D är en helt vanlig videofil där vänstra halvan av filmen är tänkt att visas för vänster öga och högra delen är tänkt att visas för höger öga.
Den sänds till TV:n, som få dela upp bilden och visa den på sitt egna 3D-vis.
Det enda tänkbara stöd som skulle kunna finnas i uppspelaren (t.ex WD TV Live) är en signal till TV:n att "Nu är det dags att splitta bilden i två och göra 3D, så att nima2001 slipper fippla med TV-fjärrkontrollen och aktivera den finessen på TV:n".

Själv har jag en WD TV Live gen3, och half SBS 3D fungerade förstås bra, men jag fick själv aktivera 3D-splitt i TV:n. Bilden såg OK ut, det är äkta 3D (så långt som de gått med källmaterialet), men upplösningen är halverad.
Äkta 3D till skillnad från när TV:n själv hittar på 3D.

#1485

Postad 02 april 2012 - 22:16

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

  • 626 inlägg
  • 0
Hmm...har inte använt min WDTV på ett halvår och nu när jag plockade fram den så kan jag inte hitta strömkabeln - Någon som vet vart jag kan hitta en?

#1486

Postad 18 april 2012 - 15:47

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats få en app för ipad/iphone att spela upp flac-filer på wdtv kopplad till steron? Ibland vill man ju spela musik utan att behöva slå på TVn. Min musiksamling ligger på en bärbar med extern USB-disk och med installerad logitech media server (jag har en squeezebox i en annan ljudanläggning).
Det märkliga är att jag hittat en app som heter 8Player lite som kan spela upp flac på ipaden men alltså inte få flacfilen att spelas upp på wdtv. mp3 går bra.
När jag använder den vanliga fjärren så spelas flac-filer snällt upp i stereon.

#1487

Postad 19 april 2012 - 15:35

MathiasDana
  • MathiasDana
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag har fått problem med min lilla box, Hade kollat på ett avsnitt ur en serie som jag hade fört över via mitt trådlösa nätverk( Har sladd från routen till Wdtv) Skulle sedan gå över och titta på film, får upp alla mappar med filmer, än så länge inga konstigheter. men när jag skulle sätta igång filmen så står den bara och laddar och det händer ingeting alls, har startat om den flertalet gånger och ryckt strömsladden oxå men det hjälper inte,
Någon som har någon ide vad felet kan vara?

Mvh mathias

#1488

Postad 19 april 2012 - 15:41

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Förslag på felsökning:

1. Fungerar filen på datorn?
2. Radera på wd:n och för över filen på nytt

#1489

Postad 20 april 2012 - 18:20

MathiasDana
  • MathiasDana
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
jadå den fungerar på datorn. drog ur hdd ur wd:n och körde in den direkt i datorn, och då fungerade det. testade även att starta WD:n med hdd i och den vägen starta filmen på datorn. då fungerar det oxå. Har testa på flera olika filmer och serie avsnitt. Har även testa att återställa WD:n till fabriksinställningarna. men det hjälpte inte heller. Jag kände på WD:n och den var varmare än vad den brukar vara. men inte den var inte "för varm" heller. börjar bli ganska trött på detta nu.
mvh

#1490

Postad 03 maj 2012 - 17:21

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Jag har införskaffat en WiFI Adapter som ska vara complatibel enligt listan på WD:s hemsida men när jag kopplar in den och ska gå in och ställa inställningarna så står det inget om wireless networ?

Av de videos jag sett så verkar det som att det ska komma upp en wireless knapp så snart man sättar i USB adapter? Jag har vara vanligt Wired settings?

#1491

Postad 03 juni 2012 - 06:22

volcomstone
  • volcomstone
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Kör de flesta på custom firmware till sin spelare och vad har ni i så fall att rekommendera?

#1492

Postad 05 juni 2012 - 19:58

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Min spelare blev konstig idag. Jag startade den som vanligt för att föra över lite filer via nätverket. Men när jag skulle börja så hade den stängt av sig igen. Nu får jag den inte att starta trots att jag haft den urdragen i flera timmar och kört en reset. Det enda som händer när jag pluggar i strömmen är att bägge dioderna vid RJ45:an blinkar samt att den optiska utgången blinkar till. Nåt tips någon?

Edit: Självklart så började den fungera precis efter att jag postat här.
Edit2: Eller inte. Antingen är det adaptern som blivit kass eller så är det själva enheten. För den stänger av så fort jag pluggar i HDDN samt att den står o loopar omstart när den bara står i pluggad o igång.

Redigerat av Dennis_86, 05 juni 2012 - 20:05.


#1493

Postad 16 juni 2012 - 20:52

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Kör de flesta på custom firmware till sin spelare och vad har ni i så fall att rekommendera?


Jag kör med den som följer med och uppdaterar när uppdateringar kommer.
Tycker att det fungerar bra och stabilt och känner inte att jag saknar något.

#1494

Postad 28 juni 2012 - 23:54

Gormathon
  • Gormathon
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Min WDTV Live gen3 blev otroligt seg (hänger sig bl a)efter senaste firmware updaten, 1.09.XX och jag tänkte försöka göra en rollback till firmwaren före 1.08.17 som jag tycker funkade skitbra. Men när jag försöker lägga in den äldre versionen så hittar inte WDTV filen. Förmodligen så gör jag fel så jag undrar om det är någon som kan förklara hur jag ska gå tillväga för att lyckas? Jag har följt handboken för att göra manuell uppdatering men det funkar inte, hittar inte filen.

#1495

Postad 29 juni 2012 - 06:24

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Min WDTV Live gen3 blev otroligt seg (hänger sig bl a)efter senaste firmware updaten, 1.09.XX och jag tänkte försöka göra en rollback till firmwaren före 1.08.17 som jag tycker funkade skitbra. Men när jag försöker lägga in den äldre versionen så hittar inte WDTV filen. Förmodligen så gör jag fel så jag undrar om det är någon som kan förklara hur jag ska gå tillväga för att lyckas? Jag har följt handboken för att göra manuell uppdatering men det funkar inte, hittar inte filen.

Jag har ingen lösning på ditt problem, tänkte bara meddela att du postade i fel tråd. Det här är tråden för WDTV Live gen 2. Här är tråden för gen 3:
Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3

Redigerat av distortion2, 29 juni 2012 - 06:26.


#1496

Postad 29 juni 2012 - 06:45

Gormathon
  • Gormathon
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Ok, sorry

#1497

Postad 29 juni 2012 - 08:57

Unregistered24b04795
  • Unregistered24b04795
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
tråden heter ju annars : Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare

Jag har ingen lösning på ditt problem, tänkte bara meddela att du postade i fel tråd. Det här är tråden för WDTV Live gen 2. Här är tråden för gen 3:
Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3



#1498

Postad 29 juni 2012 - 09:06

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

tråden heter ju annars : Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare

Alltså, det var inte menat som ett klagomål, bara som hjälp för att han lättare, snabbare skulle hitta någon som kunde hjälpa honom med problemet. Jag har uppfattat det som att den tråd som jag länkade till är för gen 3 och denna är främst för gen 2, men det kan ju vara fel. Verkar konstigt att ha två officiella trådar för en och samma produkt.

#1499

Postad 02 augusti 2012 - 09:21

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 1
Finns det några uppdateringar i sikte på WD-TV 2 eller är det helt dött på den fronten?

#1500

Postad 07 augusti 2012 - 13:39

_Pinhead_
  • _Pinhead_
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Någon som kör en WD-TV 3 och en Onlyo tx-608?
Får ingen bild via HDMI, när jag kopplar hdmi kabeln via Onkyon och sedan till tvn.
Det fungerar bra när jag kopplar direkt till tvn.
Hade firmware 1.05 provar att uppdatera till den senaste.


OK, känner mig som en noob nu. Blev inge bättre av att uppdatera. Men jag provade att byta HDMI kabel.
Funka direkt. Men nu så kopplade jag in den HDMI kabeln som inte fungerade till Blurayn och nu fungerar även den.
Hur det kan bli så förstår jag inte. En kabel är ju en kabel, eller?

Redigerat av _Pinhead_, 07 augusti 2012 - 14:19.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.