Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

hämta expoterat backup från xbmc ??

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 februari 2015 - 18:18

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Hej

Har nu fixat med covers och så allt såg fint ut... ville då synka min htpc i Vrum Med htpc i sovrum så att xbmc var synkade.... gjorde så som det stod att man skulle... jag expoterade då mina filmer så att man skulle kunna åter ställa om något gick fel.

 

det sas då att man sen skulle impotera filerna igen och då skulle det vara synkat..

 

Men jag går in och vill impotera men jag hittar inte vart eller i vilken mapp backuppen finns ?? hittar en home folder med en massa mappar så som userdata osv men det händer inget när jag försöker att välja någon .. skall väl finnas nån xlm fil eller liknande men hitar inte.

ja som ni förstår helt ny med xbmc så jag kanske frågar en massa dumt .. men har kollat på webben men där står bara hur man återställer med addons .

 

hittar ju på Min htpc mapp med thumnails osv men ingen fil att återställa från... tacksam för all hjälp jag kan få.... för nu ser det tokigt ut i mitt bibliotek med bara enstaka covers.

 

Mvh Michael C

 

 



#2

Postad 17 februari 2015 - 18:28

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Exporterar du till multipla filer (inte en xml) och väljer att ta med thumbnails/fanart osv. Så kommer allt sparas i respektive film-mapp så i nästa xbmc dator så lägger du bara till den stora film-mappen och scrapar som vanligt. Då kommer den per default ta den lokalt sparade datan i varje film-map som blev när du exporterade ditt bibliotek innan i flera filer (du ska inte välja en fil, det kommer ej fungera, som det står i wikin)

Är du nyfiken så kan du bara kika i en mapp för en film, så kommer du se några extra filer t.ex poster.jpg folder.jpg fanart.jpg

Hur man syncar från en databas kan jag ej, så i detta läget måste du uppdatera varje dator för sig när du lägger till nya filmer vad jag vet.

Redigerat av SKIBBE, 17 februari 2015 - 18:31.


#3

Postad 17 februari 2015 - 19:15

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar ser i mapparna att det finns nu extra filer men hur återställer jag från första xbmcn?? är det bara att scrapa igen eller uppdatera ??



#4

Postad 17 februari 2015 - 23:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar ser i mapparna att det finns nu extra filer men hur återställer jag från första xbmcn?? är det bara att scrapa igen eller uppdatera ??


Ja scrapa gör man ju när man uppdaterar, så kör en update igen så tycker jag alla filmer ska synas om allt stämmer.

#5

Postad 18 februari 2015 - 07:50

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
Vill du ha de konstant i sync, måste bilder, DB mm ligga centralt.

#6

Postad 18 februari 2015 - 10:31

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Kanon nu funkar det....   allt syns fint o funkar på båda htpcna ;)  tusen tack för era snabba svar väldigt tacksamt att ha allt kunande på detta forum att tillgå.... 

körde denna How to :http://lifehacker.co...om-in-the-house

 

Bilder osv ligger centralt på den första htpcn har sen hittat hårddisken med film over nätverket och scrapat  dom i sovrummet men ingen synk ??

 

ända som inte funkar är synken när man kollar en film i vrum och vill fortsätta kolla i sovrum kan tyvärr för lite för att kunna felsöka vad som är fel.... huvudsaken är att man kommer åt sina filmer överallt med omslag osv... än en gång tackar / Mike



#7

Postad 18 februari 2015 - 10:38

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
Vill du att de ska ha koll på hur mycket/länge du tittat, måste du nog slänga upp en central DB,
och se till att alla dina XBMCs är kopplade till denna.

#8

Postad 18 februari 2015 - 20:07

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

med risk att verka korkad men jag vet inte vad en central DB??   men jag kör en MySQL ??



#9

Postad 18 februari 2015 - 20:58

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
DB är databas, MySQL är ett program för att köra databaser.

Men då borde det funka med titthistorik över de olika burkarna, förutsatt att
du ställt om dina XBMCs att lagra/läsa all filminformation i den gemensamma
databasen.

Redigerat av frollic, 18 februari 2015 - 21:05.


#10

Postad 18 februari 2015 - 22:36

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Tack för svar. Men vet tyvärr inte hur man ställer in att sovrums htpcn skall läsa från den gemensamma databasen....

tror jag gör fel för jag gjorde forst så att jag la till över nätverket hårddisken från vardagsrummet där min film ligger i mappar i katagorier action barn drama osv så jag la till varje mapp för sig... och då hade man ju omslag mm...men ingen synk  men om jag tog bort dom igen altså raderade från sovrummet... så ligger ju alla filmer under movies i xbmc i en massa katagorier som inte alls stämmer samma film ligger i flera kategorier ??? jag vill ju ha don som jag lagt dom i mina mappar???

 

någon som vet vad jag gör för fel ?? 



#11

Postad 19 februari 2015 - 10:26

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
Hur du gör, står ju i URLen du själv postade :D

Dock måste sökvägarna till filmer, info, posters, mm vara identiska på alla maskiner.

#12

Postad 19 februari 2015 - 12:01

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Helst ska det vara samma version av Kodi (XBMC) på alla maskinerna, kan bli strul annars.



#13

Postad 19 februari 2015 - 13:14

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Jag har en MySQL på en burk. Då har jag en advancedsettings.xml som man måste lägga lokalt på alla burkar (i mitt fall tre enheter som kör Kodi).

 

Dvs, souces.xml finns på ett centralt ställe så att jag inte behöver ändra den på samtliga enheter.

MySQL är väldigt "straight forward" och sattes upp med nästan next-next-finish. Det enda problemet jag kan se är att ha någonting att köra den på. (Det brukar fungera på det flesta NASar).

 

<advancedsettings>
 <pathsubstitution>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/sources.xml</from>
    <to>nfs://172.17.2.254/Download/xbmc/userdata/sources.xml</to>
  </substitute>
 </pathsubstitution>

  <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>172.17.2.226</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
    </videodatabase>

    <musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>172.17.2.226</host>
        <port>3306</port>
       <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
    </musicdatabase>


</advancedsettings>



#14

Postad 19 februari 2015 - 18:58

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Fördelen med pathsubstitution ovan är alltså att jag har flera olika källor. Barnfilm, barnserier, serier, filmer osv. Lägger jag till en ny eller plockar bort en så ändrar jag på det centrala stället och alla Kodi-enheter får källan automatiskt.

 

advancedsettings.xml ligger lite olika och man får leta i Kodis dokumentation för att få veta i vilken folder det sparas beroende på operativ.



#15

Postad 20 februari 2015 - 19:24

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Hej och tack för svar. jag må vara trög.

har hållt på 4 dar nu och inget vill som jag är nog för svårt för mig har aldrig använt MYSQL och är ny på Xbmc / kodi med

 

jag har två st htpcs som jag vill synka med kodi men det verkar lägga sig dubbelt i movies ..... får inte Mysql att läsa in databasen tror det blir fel när jag skapar XML filen  verkade så enkelt när man läser på nätet...

 

jag kör Kodi på begge burkar... min film hd finns på burken i V rum där filmer ligger i mappar döpta efter kategori .

 

Action Barn Drama Osv... jag har då lagt till dom mapparna så det ser ut som man har 8 hårddiskar i kodi en för varje kategori scrapat och alla har bild och info så långt bra ... gör samma sak från sovrummet lägger till varje mapp efter kategori över windows nätverk (smb)? ända sättet jag kan komma på att göra..

 

öppnar MySql  skriver in password gör som det står i turtorial skapar en andvändare ... tills jag kommer till att skapa Advancedsettings.Xml och lägger in min ip adress ... sen kommer kruxet för mig där det står namn vilket namn är det?? när man läser guiden säger den att man kan ha samma namn som user och lösen efterspm det är privat nätverk altså Xbmc  user Xbmc Lösen det har jag testat funkar inte.... sen har jag testat andvända lösen som jag har på Mysql funkar inte heller

 

är jag helt ute och cycklar???  tacksam för hjälp ... helst steg för steg eller om någon kan förklara till en novis ;) jag kanske gör helt fel när jag lägger till film ???  från sovrummet??



#16

Postad 20 februari 2015 - 19:49

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Enligt min text så heter användare och password xbmc. Det är STOR skillnad på liten och stor bokstav...



#17

Postad 21 februari 2015 - 09:26

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Lägger till lite info som jag skickat som pm redan:

 

Om man vill köra MySQL så finns en bra guide på kodi.tv under wiki.

http://kodi.wiki/view/MySQL

 

Sedan måste du lägga in en fil som heter advancedsettings.xml. Vart man skapar den är beroende på vad för enhet du har installerat kodi på, men den ska ligga i userdatafoldern enligt nedan.

http://kodi.wiki/view/Userdata

 

Det går att ta mitt exempel på advancedsettings.xml och lägga in där då den lär fungera. Givetvis byta IP adresser till de som gäller för MySQL samt för sources.xml. sources.xml är alltså den som du förmodligen redan har i userdata-foldern. Jag lade den på ett share för att slippa editera den på många olika kodi-burkar, så jag ändrar på det stället och får rätt sources automatigisk.

 

Jag har för övrigt kört phpmyadmin för att titta lite i MySQL-databasen. Tyvärr måste du ha en webserver för att installera och köra (vilket också brukar finnas på ett NAS), men det hjälper mycket för att titta hur den pekar ut filmer osv.

 

MySQL

Advancedsettings ska vara i denna folder:



#18

Postad 21 februari 2015 - 10:53

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

tak snälla för ditt svar taliskeroo 

 

jag år nog ovanligt trög.. tycker jag följt wikin till punkt o pricka... men funkar inte.. mysql har tydligen inte skapat db..

för när jag lägger till infon på andra burken blir det dubbelt i filmer två av varje men i videor ser det ut som det ska

 

.

har gjort advanced filen

.<?xml version="1.0"?>

-<advancedsettings>
-<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>192.168.1.143</host>
<port>3306</port>
<user>kodi</user>
<pass>kodi</pass>
</videodatabase>
 
-<musicdatabase>
<type>mysql</type>
<host>192.168.1.143</host>
<port>3306</port>
<user>kodi</user>
<pass>kodi</pass>
</musicdatabase>
-<videolibrary>
<importwatchedstate>true</importwatchedstate>
<importresumepoint>true</importresumepoint>
</videolibrary>
</advancedsettings
 
och source filen ser ut såhär är det fel ??
 
<?xml version="1.0"?>
-<sources>
-<programs>
<default pathversion="1"/>
</programs>
-<video>
<default pathversion="1"/>
-<source>
<name>ACTION</name>
<path pathversion="1">E:\01 ACTION\</path>
<allowsharing>true</allowsharing>
</source>
-<source>
<name>BARN</name>
<path pathversion="1">E:\02 BARN\</path>
<allowsharing>true</allowsharing>
</source>
-<source>
<name>DRAMA</name>
<path pathversion="1">E:\03 DRAMA\</path>
<allowsharing>true</allowsharing>
</source>
-<source>
<name>KOMEDI</name>
<path pathversion="1">E:\04 KOMEDI\</path>
<allowsharing>true</allowsharing>
</source>
-<source>
<name>MUSIC</name>
<path pathversion="1">E:\05 MUSIC\</path>
<allowsharing>true</allowsharing>
</source>
-<source>
<name>OSEDDA</name>
<path pathversion="1">E:\06 OSEDDA\</path>
<allowsharing>true</allowsharing>
</source>
-<source>
<name>RYSARE</name>
<path pathversion="1">E:\07 RYSARE\</path>
<allowsharing>true</allowsharing>
</source>
-<source>
<name>SCI FI</name>
<path pathversion="1">E:\08 SCI FI\</path>
<allowsharing>true</allowsharing>
</source>
</video>
-<music>
<default pathversion="1"/>
</music>
-<pictures>
<default pathversion="1"/>
</pictures>
-<files>
<default pathversion="1"/>
</files>
</sources>
 
mysql ser ut såhär något som inte stämmer
BtNADXf.png
 
tacksam för svar Mvh / Mike
 

Redigerat av Unregistered81ced0e8, 21 februari 2015 - 11:02.


#19

Postad 21 februari 2015 - 11:14

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 1
Du måste ju radera de redan tillagda filmerna innan du hämtar från din mysql databas. nu har du lagt till filmerna 2 ggr på 2 olika sätt.

#20

Postad 22 februari 2015 - 02:00

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Ahha ok ska försöka göra det tack SKIPPE



#21

Postad 22 februari 2015 - 13:47

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Hello igen

 

Nu har jag nästan fått allt att funka... Tusen tack för era svar och tålamod ;)

en sista fråga.... Hur ska jag lägga til mina filmer så at synken funkar?

 

jag har testat att lägga til från huvud htcpn över smb... lägg till videor /bläddra/Windowsnätverk(smb)/Daddysdator/

E Film/01 Action/

 

och testat Smb:// 192.168/.1.###/E Film/01Action.

 

När jag då går in på den andra htcpn har filmerna lagts till men den finns ingen Mapp med 01 Action??

alla filmer ligger bara löst om man säger,

om jag nu addar en mapp till Säg 02 Barn kommer ju dom två mapparna att ligga blandade...

Jag skulle ju vilja att dom mappar jag lägger til ska ligga för sig....

så om jag vill kolla Action går jag in i mappen Action ???

Kodis sätt att katagorisera gör att samma filmer kan ligga i flera kategorier

skulle villa slippa skrålla genom 1500 filmer för hitta det jag vil..

 

någon som vet hur man gör det så det blir som på huvud htpcn

att man kan gå in på video/ filer då ligger ju mappen 01 Action där...

så det även är så på den andra burken??



#22

Postad 23 februari 2015 - 09:05

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
Ja, du ska ju inte ha slashar i IP-adressen till att börja med ;)

Sen är det aldrig bra att ha space i katalog-namn.

#23

Postad 23 februari 2015 - 09:34

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Hehe nähe ok bort med Slasharna... Så om jag tar bort mellanrummet  Tex 01 Action till   Action ser man då Action mappen på andra htpcn??  

 

eller måste jag lägga till mapparna igen på den andra Htpcn för att få mapparna Action Barn Drama osv till att synas där ?

 

Har ingen synk mellan dom två htpcna ? 



#24

Postad 23 februari 2015 - 10:05

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Hehe nähe ok bort med Slasharna... Så om jag tar bort mellanrummet  Tex 01 Action till   Action ser man då Action mappen på andra htpcn??

Bra fråga, men det som syns i din Windows Explorer ska du ju även kunna sa via XBMC/Kodi, bara du fått uppsättningen rätt.
 

eller måste jag lägga till mapparna igen på den andra Htpcn för att få mapparna Action Barn Drama osv till att synas där ?

Syns inte filerna, eller beskrivningarna/posters etc ?
 

Har ingen synk mellan dom två htpcna ?

sökvägarna måste som sagt vara identiska för båda burkar, då de sparas och delas centralt via MySQLen.

#25

Postad 23 februari 2015 - 11:24

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Jo filerna syns och posters men dom lägger sig ju under movies fliken och där soteras dom med kodi så att samma film ligger i flera kategorier... jag vil ju att dom skall finnas i dom mapparna som jag lägger till som dom gör på första htpcn under files där ligger mapparna Action Barn osv.....men inte på den andra

 

sökvägarna måste som sagt vara identiska för båda burkar, då de sparas och delas centralt via MySQLen. skrev du.??

Så jag jag måste ta ner mapparna där också som jag gjort på första burken??  sorry att jag är lite trög... 



#26

Postad 23 februari 2015 - 12:55

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Jo filerna syns och posters men dom lägger sig ju under movies fliken och där soteras dom med kodi så att samma film ligger i flera kategorier... jag vil ju att dom skall finnas i dom mapparna som jag lägger till som dom gör på första htpcn under files där ligger mapparna Action Barn osv.....men inte på den andra

Du menar att filmern förekommer i flera kategorier än en ?
 
 

sökvägarna måste som sagt vara identiska för båda burkar, då de sparas och delas centralt via MySQLen. skrev du.??
Så jag jag måste ta ner mapparna där också som jag gjort på första burken??  sorry att jag är lite trög... 


Nej,
du kan ha de liggande på din host/server-burk, men den måste komma åt dom på samma sätt som
de(n) andra burkarna, dvs tex via mappad disk eller UNC-sökväg, som tex smb://1.2.3.4/sharenamn/katalog,
denna måste funka på samtliga burkar.

Därutöver ska du ju ha samma inställningar (advancedsettings.xml) kring detta på samtliga burkar.

SQL-databasen innehåller pekare till filer mm, då pekarna är unika, måste
de funka på alla burkar som ska använda sig av de utpekade filerna (tex posters)
för fillokationerna för alla burkar.

Redigerat av frollic, 23 februari 2015 - 12:56.


#27

Postad 23 februari 2015 - 13:30

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

ja vad jag menar på första htpcn har jag även min film hårdisk med filmer i åtta kategorier Action Barn osv.... så när dom åtta mapparna läggs till på den här första htpcn i kodi så syns dom åtta mapparna som röda hårdiskar under videos / Files 

 

Men på den andra htpcn syns inga mappar under videos / files utan dom ligger under films och så i dom kategorier som kodi skapat tex ligger filmen blade i kategori Action men den syns också under horror ??? jag vill ju ha dom mapparna/ kategorierna  som jag skapat på min HD för jag vet ju vilka flimer som ligger var.

 

jag andvände sökväg Smb://192.168.1###/E Film/01 Action....... för att lägga till dom mapparna en efter en på första htpcn är jag helt ute och cycklar ?? för jag trodde att dom kopierades på samma sätt till den andra htpcn... eftersom samma Advanced settings Xlm. fil liggar ligger i båda??



#28

Postad 23 februari 2015 - 17:41

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

DB är databas, MySQL är ett program för att köra databaser.

Men då borde det funka med titthistorik över de olika burkarna, förutsatt att
du ställt om dina XBMCs att lagra/läsa all filminformation i den gemensamma
databasen.

     Hur gör jag det? med risk att låta korkad... det är någet litet steg jag missat kan inte klura ut vad det är varför synken inte funkar



#29

Postad 23 februari 2015 - 18:50

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Kolla hur jag skrev i advancedsettings.xml. Jag pekar där på en central sources.xml. Jag kan klistra in delar därifrån också.

Det är alltså bara mysql du pekar ut i advancedsettings.xml. Sources.xml finns normalt i samma directory, men jag valde att inte advancedsettings.xml peka ut en gemensam sources.xml för att slippa lägga upp den trippelt.

#30

Postad 23 februari 2015 - 20:04

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Jag svarar här istället så kanske fler förstår också.

 

en xml-fil är skriven på ett visst sätt. Faktiskt inte alls olikt HTML.

Det är en start-tagg och en slut-tagg på kommandon. Tittar man på början av din advancedsettings.xml står det:

.<?xml version="1.0"?>

-<advancedsettings>
-<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>192.168.1.143</host>
<port>3306</port>
<user>kodi</user>
<pass>kodi</pass>
</videodatabase>
 
Dvs, först är det om xml, men sedan är det starten på advancedsettings.
Sedan kommer videodatabas som är en "underinställning", efter det <type> "värde" </type>, <port> "värde" </port> osv. Ibland är det ny rad och ibland inte, men det är helt irrelevant. Man väljer själv den detaljen och det hänger på hur läsbart man vill ha det.

Det är alltså inte svårt att inflika från min fil.
 <pathsubstitution>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/sources.xml</from>
    <to>nfs://172.17.2.254/Download/xbmc/userdata/sources.xml</to>
  </substitute>
 </pathsubstitution>
 
Det ska som var mellan <advancedsettings> och </advancedsettings>, men INTE när de är inne i en underinställning såsom <videodatabase>.
 
I mitt exempel kan du ändra till:
 <pathsubstitution>
  <substitute>
    <from>special://masterprofile/sources.xml</from>
    <to>smb://192.168.1.34/path/to/egen_sources.xml</to>
  </substitute>
 </pathsubstitution>
 

om nu adressen är 192.168.1.34. Lägg alltså den "klumpen" precis i raden under <advancedsettings> och före <videodatabase>. Det som ovan står innanför <to> och </to> är den sourcefil som du lägger centralt. Då kommer kodi att läsa den istället för den som finns i userdata-katalogen.

 

I regel är det inte ens någon större fara om man gör fel. Det är bara att rätta till det och försöka igen.



#31

Postad 23 februari 2015 - 22:53

Unregistered81ced0e8
  • Unregistered81ced0e8
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Tror jag fattat det mesta om att foga ihop filerna... där jag är lite osäker?? lägger den ihopfogade advancedfilenxlm i user data i den första kodin?

sen lägger man in sina filmer sen kopierar man den filen till den andre kodin ??? 

 

Där det står Downloads i filen under är det den pathway man lägger "centralt" alltså en kopia på filen som dom båda kodina skall läsa från ?? eller är jag som vanligt ute o cyklar ??? 

 

<to>nfs://172.17.2.254/Download/xbmc/userdata/sources.xml</to>  



#32

Postad 24 februari 2015 - 13:49

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Du kommer alltså att behöva en advancedsettings.xml per kodi-installation.

 

Biten med pathsubstitution gör att du slipper ha mer än en enda sources.xml, utan den lägger du alltså på ett share. Om det är på ditt nas eller en utdelad windows-share spelar alltså noll roll.

raden     <from>special://masterprofile/sources.xml</from> MÅSTE du ha exakt så. Det är den som pekar ut den normala placeringen av sources.xml.

raden     <to>smb://192.168.1.34/path/to/egen_sources.xml</to> Är alltså den path till windows-share/NAS-share du vill ha sources.xml.

 

Anledningen till att jag väljer att använda smb:// osv, är för att då blir det exakt samma path. Använder du exempelvis e:\ så är det viktigt att sharen heter exakt samma på de andra maskinerna. Det blir helt enkelt rakare och flexiblare, men motsvarande e:\ ska också fungera.


Och lägg lite tid på att förstå xml. Det är skitlätt när du förstått hur du använder det och då kan du själv klippa och klistra en hel del i filerna för att få dem korrekta.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.