Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Streamingtjänster i Kodi eller lättillgänglig browser

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 mars 2015 - 08:50

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0

Funderar på att köra Kodi på en liten NUC. Troligvis KodiBuntu, men det är inte hugget i sten.

 

Men jag har svårt att få till ett MediaCenter som funkar som jag vill. I stort sett är jag ute efter två saker: Live TV och Streamingtjänster. Ointresserad av film lagrat på disk etc.

 

Live TV är löst i Kodi via DVBLink (hoppas jag - låter och ser bra ut på papper iaf)

Men inbyggt stöd för Netflix, HBONordic och ViaPlay finns väl knappast i Kodi?

Så då är frågan om det finns något enkelt sätt att launcha en web browser (som klarar av alla tre tjänsterna) från Kodis interface. Testade att installera KodiBuntu på en USB-sticka, men dels var det meck med att man var tvungen att avsluta Kodi och logga in i skrivbordsläge och dels så verkade varken Netflix eller Viaplay fungera out-of-the-box i Chromium som medföljer.

 

- Är det öht möjligt i Linuxmiljö att få till det bra?
- Kan man ta bort menyalternativen man är ointresserad av i Kodi?
- Finns det något sätt att få in Chrome eller Firefox eller länk till dessa på ett snyggt och smidigt sätt i Kodi?
- Har en Harmony One-fjärr. Antar att Kodi - även i Linuxmiljö - går att stryra från denna?



#2

Postad 02 mars 2015 - 08:56

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 1
Jag har ingen egen kunskap om detta men vet ungefär vad som funkar.

Streamingtjänsterna du söker kräver Silverlight vad jag vet och det är något som fungerar bäst i windows (tror man måste krångla med windows emulatorer, eller annat för att få in silverlight på en linux burk)

Att ändra i menyer i Kodi beror på skin (hur enkelt det är)

Jag vet att folk som har lösningar där en webläsare skall starta använder sig ofta av något som heter Advanced Launcher har jag för mig. (Tror också detta fungerar smidigast i windows miljö) men ofta eller iaf förr var problemet att hoppa tillbaka till Kodi automagiskt när man hade använt klart hemside tjänsten.

Blir gärna rättad om någon har nya erfarenheter som gör att det funkar mer smidigt.

Redigerat av SKIBBE, 02 mars 2015 - 08:59.


#3

Postad 02 mars 2015 - 10:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0
Netflix finns/kommer iaf i kombinationen Ubuntu-Chrome.

http://www.pcworld.c...orkarounds.html

#4

Postad 02 mars 2015 - 11:49

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0

Har själv hittat http://pipelight.net...stallation.html vilket borde ge tillgång till silverlight, flash och widevine utan problem under linux



#5

Postad 10 mars 2015 - 19:24

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Det finns addons för XBMC/Kodi för både HBO Nordic och Viaplay du bläddrar bland innehållet i XBMC/Kodi, men själva uppspelningen sker via Chrome på t.ex. Ubuntu.

Om du har Windows används istället för Chrome ett speciellt program som laddar webbsidan och startar uppspelning etc.

 

Det skall tilläggas att HBO Nordic numera har en html5 spelare som enbart fungerar med Chrome, men som gör att man kan 
spela upp direkt i Ubuntu. Viaplay har det också då Microsoft inte stödjer 64-bitars Silverlight för Mac OS/X, samma här att det bara fungerar med Chrome.

 

Här är mer info om Viaplay addon:

http://forum.kodi.tv....php?tid=141630

 

Här är mer info om HBO Nordic addon:

http://forum.kodi.tv....php?tid=150002

 

Har du några frågor så kan du posta i respektive forum på kodi.tv eller posta här.

Det är jag som har utvecklat båda addons för XBMC/Kodi. 



#6

Postad 22 mars 2015 - 12:36

Unregistered4e0766c3
  • Unregistered4e0766c3
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Det skall tilläggas att HBO Nordic numera har en html5 spelare som enbart fungerar med Chrome, men som gör att man kan 

spela upp direkt i Ubuntu.

 

Trevligt! Hur får du detta att funka? Jag kör Linux Mint men när jag ska spela upp video på HBO Nordic i Chrome tycks den använda Flash och jag får bara svart bild. Jag vore mycket tacksam om du kunde förklara hur man spelar upp HTML5 :) Ditt plugin verkar väldigt intressant, ska testa det vid tillfälle!


Redigerat av Unregistered4e0766c3, 22 mars 2015 - 12:37.


#7

Postad 22 mars 2015 - 15:53

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Trevligt! Hur får du detta att funka? Jag kör Linux Mint men när jag ska spela upp video på HBO Nordic i Chrome tycks den använda Flash och jag får bara svart bild. Jag vore mycket tacksam om du kunde förklara hur man spelar upp HTML5 :) Ditt plugin verkar väldigt intressant, ska testa det vid tillfälle!

 

HBO Nordic gjorde om hela sin hemsida nu i veckan och de verkar ha gått tillbaka till Flash spelare.

Men innan dess hade de en html5 spelare (ett kort tag) som fungerade i alla fall på Ubuntu.

Du skulle kunna testa Pipelight och se ifall den fortfarande fungerar med Flash och DRM-skydd.

 

Pluginen fungerar inte för tillfället då HBO Nordic har ändrat om hela sin hantering.

Jag arbetar dock på att få ingång pluginen igen...


Redigerat av dsd, 22 mars 2015 - 15:55.


#8

Postad 24 mars 2015 - 17:09

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

HBO Nordic gjorde om hela sin hemsida nu i veckan och de verkar ha gått tillbaka till Flash spelare.

Men innan dess hade de en html5 spelare (ett kort tag) som fungerade i alla fall på Ubuntu.

Du skulle kunna testa Pipelight och se ifall den fortfarande fungerar med Flash och DRM-skydd.

 

Pluginen fungerar inte för tillfället då HBO Nordic har ändrat om hela sin hantering.

Jag arbetar dock på att få ingång pluginen igen...

 

 

F*n vad nice... hojta till om du lyckas! :) 



#9

Postad 25 mars 2015 - 18:56

Unregistered4e0766c3
  • Unregistered4e0766c3
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

HBO Nordic gjorde om hela sin hemsida nu i veckan och de verkar ha gått tillbaka till Flash spelare.

Men innan dess hade de en html5 spelare (ett kort tag) som fungerade i alla fall på Ubuntu.

Du skulle kunna testa Pipelight och se ifall den fortfarande fungerar med Flash och DRM-skydd.

 

Pluginen fungerar inte för tillfället då HBO Nordic har ändrat om hela sin hantering.

Jag arbetar dock på att få ingång pluginen igen...

 

Okej, tack så mycket för infon! Tråkigt bara att så många tjänster ska försvåra för linuxanvändare, särskilt i detta fall då det uppenbarligen har fungerat tidigare. Försökte med Pipelight lite förut men fick inte igång det då, ska lägga lite mer energi på det. Lycka till med pluginet, jag följer det med intresse eftersom jag är en idog Kodi-användare!


Redigerat av Unregistered4e0766c3, 25 mars 2015 - 18:57.


#10

Postad 29 april 2015 - 14:29

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0

Netflix möjligt i Openelec med Chromium  http://openelec.tv/f...r-latest-stable



#11

Postad 30 april 2015 - 08:15

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Ska den även funka på RPi?
Laddade ner addonet o installerade zipen. Men Chromium startar ej, utan man kommer bara till konfigurationsdelen.

#12

Postad 30 april 2015 - 08:53

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Ska den även funka på RPi?

Nej, enligt första inlägget endast för X86_64



#13

Postad 18 maj 2015 - 05:54

Mitt i Plåten
  • Mitt i Plåten
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

googlade lite med kodi netflix som sökparametrar.

Hittade en del och det verkar finnas netflix addon till kodi.

 

https://superrepo.or...deo.netflixbmc/

 

vassegoda å testa.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.