Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#7101

Postad 02 mars 2010 - 02:08

Crockett
  • Crockett
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Tjena

Snabb fråga...när man surfar finns det någon knapp som funkar som Tab så man kan logga in lätt på olika sidor?

Redigerat av Crockett, 02 mars 2010 - 02:19.


#7102

Postad 02 mars 2010 - 07:18

stefan-78
  • stefan-78
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

nu har jag fått min nya lur men konstigt nog verkar det vara samma fel på denna,,den tappar mobildata anslutningen hela tiden har provat att beställa inställningarna igen men utan att det har gjort nån skillnad (har tele2) någon som varit med om samma sak eller har nån info om det här problemet MVH Stefan

tjena alla verkar som problemet har löst sig vet inte vad jag gjort men nu funkar det iallafall

#7103

Postad 02 mars 2010 - 07:57

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Har för mig det fanns skype inbyggt?

Nån som kan ge screenshots hur det ser ut och nån som provat ringa upp fasta telefoner med skype?

Föräldraran kör ju med skype nere i Thailand och kan med abonnemang till fasta telefoner ringa mig för lokaltaxa

Hade varit bra som tusan om nokian har bra ljudkvalite,

Nån som har lust prova bbc's webbradio o flash?

http://www.bbc.co.uk...0072kzb/console

#7104

Postad 02 mars 2010 - 08:53

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Har för mig det fanns skype inbyggt?

Nån som kan ge screenshots hur det ser ut och nån som provat ringa upp fasta telefoner med skype?

Föräldraran kör ju med skype nere i Thailand och kan med abonnemang till fasta telefoner ringa mig för lokaltaxa

Hade varit bra som tusan om nokian har bra ljudkvalite,

Nån som har lust prova bbc's webbradio o flash?

http://www.bbc.co.uk...0072kzb/console

Det finns skype inbyggt.

För att atkivera skype så gå in under inställlningar och sedan under mina konton där klickar du på OK och sedan väljer du skype ur listan du då ser, mata sedan in dina inloggningsuppgifter i skype och tryck på spara.
Nu har det automatiskt skapats ett skype fält under var och en av dina kontkater med det telefonnummer du har för "normalsamtal" med kontakten.
Bara klicka på skype fältet i kontakten så ringer du skype (om du har någon kredit inlagd på skype givetvis).

Redigerat av Unregistered64f891a5, 02 mars 2010 - 08:55.


#7105

Postad 02 mars 2010 - 10:06

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Det finns skype inbyggt.

För att atkivera skype så gå in under inställlningar och sedan under mina konton där klickar du på OK och sedan väljer du skype ur listan du då ser, mata sedan in dina inloggningsuppgifter i skype och tryck på spara.
Nu har det automatiskt skapats ett skype fält under var och en av dina kontkater med det telefonnummer du har för "normalsamtal" med kontakten.
Bara klicka på skype fältet i kontakten så ringer du skype (om du har någon kredit inlagd på skype givetvis).


Bara kredit? Föräldrarna kör med ett månadsabonnemang då man får välja vilket land man vill ringa fasta telefoner med lokaltaxa

Kan du se om det står något om skypein/skype out?

Har för mig att skaffar man även skype in och får ett eget telefonnumer, så kan du bli nådd med lokaltaxa i stället för mobiltaxa

Skulle detta funka och låter bra, ryker fasta abonnemanget!

#7106

Postad 02 mars 2010 - 10:57

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Bara kredit? Föräldrarna kör med ett månadsabonnemang då man får välja vilket land man vill ringa fasta telefoner med lokaltaxa

Jag menade alla typ av "abonnemang" hos skyppe, man kan ju inte ringa "gratis" till vanliga telefoner eller hur?

Der du frågar om i övrigt ligger ju allt på skype och har ju inget att göa med N900:an så det får du läsa om där.
På Nokias sida, så att säga, står inget alls utom att skype är förinstallerat.

Redigerat av Unregistered64f891a5, 02 mars 2010 - 12:03.


#7107

Postad 02 mars 2010 - 10:57

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Tjena

Snabb fråga...när man surfar finns det någon knapp som funkar som Tab så man kan logga in lätt på olika sidor?


Ja. Ctrl+höger & vänster ger samma effekt som tab och shift+tab.

#7108

Postad 02 mars 2010 - 12:43

Davronbek
  • Davronbek
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
finns det någon genväg med tagentbordet för att få secondary knapparna intryckt hela tiden? jobbigt och trycka så den där pilen varje gång man ska skriva in numer osv

#7109

Postad 02 mars 2010 - 12:44

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Tryck in den blå knappen två gånger snabbt för att aktivera att den är påslagen hela tiden.
Sedan trycker du en gång till för att avaktivera den.

#7110

Postad 02 mars 2010 - 12:52

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

finns det någon genväg med tagentbordet för att få secondary knapparna intryckt hela tiden? jobbigt och trycka så den där pilen varje gång man ska skriva in numer osv

Tryck på den blåa piltangenten 2 ggr i rad så låses alla tangenter till det som står i blått, gå sedan tillbaka till normalläget genom att trycka en gång på samma tangent.

Se sidan 22 i Nokias manual/guide för N900:an (på svenska):
http://www.scribd.co...s-Guide-Swedish
På sidorna 24 och 25 står en massa nyttiga genvägar för att göra saker.
Vet att det är tråkigt att läsa manualer men denna manual på 114 sidor är bra och ger mycket matnyttig information. Du kan ladda ner den till din egen dator också.

Redigerat av Unregistered64f891a5, 02 mars 2010 - 12:54.


#7111

Postad 02 mars 2010 - 17:20

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Någon som har en sida där man kan ladda ner GPS-kartor till N900an? Eller ett annat gps program med kartor till? :rolleyes:

#7112

Postad 02 mars 2010 - 17:53

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
beror på vad du är ute efter. jag anänder maep. ett lättviktar program. snabbt och smidigt med minmala funktioner.

#7113

Postad 02 mars 2010 - 18:15

otooja
  • otooja
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Är det någon som testat spela poker via Svenska spels webbaserade klient?

Funkar?

https://flash.poker....?ProductId=6001

#7114

Postad 02 mars 2010 - 18:32

Redius
  • Redius
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Angående första laddningen av batteri..

Vad är det som gäller nu?

Skall man använda ut det batteri som finns vid leverans för att sedan ladda upp den i (typ) 10 timmar? Eller ska man ladda den på en gång? Eller spelar det ingen roll för framtida batteriliv?

#7115

Postad 02 mars 2010 - 18:44

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
hej alla glada!!


Snart är jag en av er också:rolleyes: Min N900 kommer imon om jag inte blir lurad såklart.. Begagnad från Blocket för 4000kr.



Hade en N97 i början som jag va nöjd med först. Men sen kom ju den där gps problemen och kamera lens problemen.
Sen kunde den inte hantera multitask eftersom den hade för lite ram.
Darför har jag sålt den nu för 3200 efter 8 månader och ska köpa N900.

Har läst i princip allt om N900. Reviews på youtube,massa forums och m.m ...
Den verkar vara den perfekta mobilen för mina behov.

Nu kommer jag till min viktigaste fråga!!!!

Killen som sålde mobilen till mig har skickat den som postförskott. Så jag kommer att betala 4000kr när jag hämtar ut paketet imorgon. Men då är min fråga: Kan man öppna paketet innan man betalar så man inte blir lurad??



Länk till annonsen: http://www.blocket.s...y...?ca=1_8&w=3

Syran ringde han för 1 timme sen och frågade varför han bumpade upp annonsen till längst upp eftersom han har redan sålt den till mig. Då sa han att han hade 4 stycken till att sälja.
Jag vet inte om jag kan lita på honom.

Vad säger ni andra???? Några förslag??

Mvh Canson

Redigerat av Unregistereddf947b5b, 02 mars 2010 - 18:46.


#7116

Postad 02 mars 2010 - 19:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Låter lite skumt...Hoppas du inte får en sten i ett paket

#7117

Postad 02 mars 2010 - 19:32

Enecopia
  • Enecopia
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

hej alla glada!!


Snart är jag en av er också:rolleyes: Min N900 kommer imon om jag inte blir lurad såklart.. Begagnad från Blocket för 4000kr.



Hade en N97 i början som jag va nöjd med först. Men sen kom ju den där gps problemen och kamera lens problemen.
Sen kunde den inte hantera multitask eftersom den hade för lite ram.
Darför har jag sålt den nu för 3200 efter 8 månader och ska köpa N900.

Har läst i princip allt om N900. Reviews på youtube,massa forums och m.m ...
Den verkar vara den perfekta mobilen för mina behov.

Nu kommer jag till min viktigaste fråga!!!!

Killen som sålde mobilen till mig har skickat den som postförskott. Så jag kommer att betala 4000kr när jag hämtar ut paketet imorgon. Men då är min fråga: Kan man öppna paketet innan man betalar så man inte blir lurad??



Länk till annonsen: http://www.blocket.s...y...?ca=1_8&w=3

Syran ringde han för 1 timme sen och frågade varför han bumpade upp annonsen till längst upp eftersom han har redan sålt den till mig. Då sa han att han hade 4 stycken till att sälja.
Jag vet inte om jag kan lita på honom.

Vad säger ni andra???? Några förslag??

Mvh Canson




Jag tror du blir lurad....4000kr för en helt ny N900...vaffö ´säljer han den så billigt...

sen så är inte postförskott säkert alls...
Postförskott är också osäkert. Du har ingen möjlighet att kontrollera paketets innehåll innan du betalar för det.
http://www.blocket.s...ty/forskott.htm

hans mobilnummer är "hemligt"...går ej att få någe namn -adress... när man söker på d...

sen så är ej hans svenska det bästa....så avråder dig att ej hämta ut d...

en seriös säljare skulle erbjuda payson etc...som betalningsalternativ....

Vilken kille...lyckats få tag på 4 styckna N900...när ej d knappt finns o få tag på...

låt dig inte luras av denna snubbe....

#7118

Postad 02 mars 2010 - 20:31

applehorn
  • applehorn
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Fick skicka tillbaka min som DOA idag. Efter att jag fick igång den igen blev den aldrig bättre fast jag flashade om den två gånger.
Jag tror det var glapp någonstans vid batteriet. Den fick el ibland och i nästa stund fick den inte det.
Då fick jag plocka bort batteriet för att försöka få dit det så den fick ström.

Beställde en ny. Förhoppningsvis kommer den i veckan, för när man väl har fått känna på en N900 vill man gärna inte vara utan. :rolleyes:

Hur är det förresten för er som beställt vi Nokia shopen, har de skött sig bra, vid leveranser, returer etc?
På prisjakt har de fått 2 stjärnor av 10 möjliga. Så jag vågade inte beställa därifrån.
Glöm inte rösta på där ni köper produkten oxå, och inte bara produkten.
Jag ska väl erkänna att jag varit lite dålig på det med. Men jag brukar använda "omdömmena" på stället man ska handla på,
för att få bättre koll hur det gått för andra ifall de behövt returnera. Alltid bra att veta.

Min första N900 köpte jag på expert på nätet och hittills så har de skött sig riktigt männskligt och förstående.
Väntar bara på att få tillbaka pengarna till kontot då de inte hade en ny N900 åt mig.
Annars hade de sänt mig en ny direkt när jag ringde, vilket jag tycker är en riktigt fin gest för att visa att man litar på köparen.
Mer sånt.

Nu är det bara den långa väntan (som förhoppningsvis blir kort) till nästa N900 dyker upp.


/applehorn

#7119

Postad 02 mars 2010 - 20:43

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

sen så är inte postförskott säkert alls...
Postförskott är också osäkert. Du har ingen möjlighet att kontrollera paketets innehåll innan du betalar för det.

Jo. Prata med postpersonalen och öppna paketet framför dem så att de ser ifall innehållet inte stämmer.

Men jag förstår inte varför folk envisas med att köpa dyra saker till allt för billiga priser över Blocket som ska skickas, och säljs av någon Muhammed med hemligt telefonnummer.

#7120

Postad 02 mars 2010 - 21:00

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Jo. Prata med postpersonalen och öppna paketet framför dem så att de ser ifall innehållet inte stämmer.

Men jag förstår inte varför folk envisas med att köpa dyra saker till allt för billiga priser över Blocket som ska skickas, och säljs av någon Muhammed med hemligt telefonnummer.




Kanske för att jag inte har råd just nu för en helt ny och gärna vill ha en så snabbt som möjligt. Eftersom jag är utan mobil just nu.

Sen förstår jag inte varför du ska kalla den personen just Muhammed för . Det kan ju lika gärna vara en Lasse eller Anders med hemligt nummer. Det vet man ju inte. Det är inte bara utlänningar som försöker lura folk.

men,men. Jag får tänka idag hur jag ska göra. Kan göra som du sa också.
Att fråga postpersonalen och be de att öppna paketet så att det ligger rätt innehåll.

#7121

Postad 02 mars 2010 - 21:09

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0

Kanske för att jag inte har råd just nu för en helt ny och gärna vill ha en så snabbt som möjligt. Eftersom jag är utan mobil just nu.

Sen förstår jag inte varför du ska kalla den personen just Muhammed för . Det kan ju lika gärna vara en Lasse eller Anders med hemligt nummer. Det vet man ju inte. Det är inte bara utlänningar som försöker lura folk.

men,men. Jag får tänka idag hur jag ska göra. Kan göra som du sa också.
Att fråga postpersonalen och be de att öppna paketet så att det ligger rätt innehåll.

dom får inte öppna den innan du har betalat,,,speciellt om den är plomberad, vilket den är om den är helt ny och oöppnad.

#7122

Postad 02 mars 2010 - 21:13

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

dom får inte öppna den innan du har betalat,,,speciellt om den är plomberad, vilket den är om den är helt ny och oöppnad.



med andra ord : jag borde skita i det och köpa helt ny från butik eller webshop?

#7123

Postad 02 mars 2010 - 21:15

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Är det någon som testat spela poker via Svenska spels webbaserade klient?

Funkar?

https://flash.poker....?ProductId=6001


länken fungerar inte. Stannar på 99% för mig.

#7124

Postad 02 mars 2010 - 21:26

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0

med andra ord : jag borde skita i det och köpa helt ny från butik eller webshop?

Ta reda på va ett N900 paket väger exakt på grammet, då kan du väga den innan betalning, troligtvis om det är en blåsning så stämmer inte vikten nå vidare. skulle du betala och bli blåst så är det bra om du blir det framför dom på posten(utlämningsstället) då får du vittnen till det åtminståne.

#7125

Postad 02 mars 2010 - 21:37

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Ta reda på va ett N900 paket väger exakt på grammet, då kan du väga den innan betalning, troligtvis om det är en blåsning så stämmer inte vikten nå vidare. skulle du betala och bli blåst så är det bra om du blir det framför dom på posten(utlämningsstället) då får du vittnen till det åtminståne.



Faktiskt lät det smart passan1. Jag kan försöka ta reda på va ett N900 paket väger,men blir nog svårt. Men ligger N900 paket i en extra skyddspaket eller va det kallas?

Sen är det inte säkert att postpersonalen vill vitna heller i fall jag öppnar fram de och blir lurad.


Vet ej hur jag ska göra fan:( Får fundera lite mer då....




EDIT: Kan någon vänlig och trevlig person väga sin N900 paket med mobilen och allt i???

Redigerat av Unregistereddf947b5b, 02 mars 2010 - 21:59.


#7126

Postad 02 mars 2010 - 22:12

Enecopia
  • Enecopia
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
EDIT: Kan någon vänlig och trevlig person väga sin N900 paket med mobilen och allt i???
[/quote]


567gram väger Mobilen med nokia kartongen med innehållet....(vägde med digitala köksvågen)
sen tillkommer ju ytterkartongen+bubbelplast....fast d väger ju ej så mycket ....kanske 800gram sammanlagt

Redigerat av Enecopia, 02 mars 2010 - 22:13.


#7127

Postad 02 mars 2010 - 22:37

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

EDIT: Kan någon vänlig och trevlig person väga sin N900 paket med mobilen och allt i???



567gram väger Mobilen med nokia kartongen med innehållet....(vägde med digitala köksvågen)
sen tillkommer ju ytterkartongen+bubbelplast....fast d väger ju ej så mycket ....kanske 800gram sammanlagt




Enercopi nu ger du mig hopp eller hur det stavas nu:):rolleyes:
Börjar likna nått nu.. Tack för hjälpen Enecopia.


Paketet väger 0,8kb som posten har skrivit på kolli id.
Här har ni Kolli id: 81622413224SE om ni vill kolla och lite intresserade:)

#7128

Postad 02 mars 2010 - 23:07

Enecopia
  • Enecopia
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Enercopi nu ger du mig hopp eller hur det stavas nu:):rolleyes:
Börjar likna nått nu.. Tack för hjälpen Enecopia.


Paketet väger 0,8kb som posten har skrivit på kolli id.
Här har ni Kolli id: 81622413224SE om ni vill kolla och lite intresserade:)



kanske väger lika mycket då:lol:

men d som ger mig varningsklockor är att hans namn...vilket man ser på kollinumret...
finns inte o söka på....ej på hitta.se eller eniro

samt att han säljer sprillans ny...för d priset....
samt att han har 4 st o sälja...vart har han fått tag på dom....
Kan ju vara kina kopia....

fanns ju såna på N95 har jag för mig...NOKLA95...

fast är kanske bara negativ till blocket ....hoppas du har tur...o jag fel:)

#7129

Postad 02 mars 2010 - 23:17

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

men d som ger mig varningsklockor är att hans namn...vilket man ser på kollinumret...
finns inte o söka på....ej på hitta.se eller eniro


Han finns enligt skatteverket iallafall. Bor i Skelleftehamn.

#7130

Postad 02 mars 2010 - 23:21

Davronbek
  • Davronbek
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
sjukaste, jag skulle avråda dig från att hämta ut den. Jag gjorde misstaget med att köpa min från pixmania men lyckligtvis så fick jag det efter 4 dagar i perfekt skick (fanns ingen trasa för att torka skärmen konstigt nog). Men pixmania har fått sämst betyg och massor av dåligt omdömen, jag köpte därifrån enbart för jag ville ha den snabbt (skulle få betala dyrt om pixmania skulle krångla sig som alltid). Gör inte misstaget med att få den "snabbt".

Kan ha fel, men men

#7131

Postad 03 mars 2010 - 00:09

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Enecopia>>Gå till utlämningsstället och prata med personalen om vad du misstänker och se om man kan lista ut vad det kan vara utan att öppna det för mycket.

Igår fick jag min första icke önskade reboot av min N900. När jag satt och surfade.

Idag fick jag ett annat skumt fel.
Jag har installerat battery-eye för att få en fin kurva över hur batteriet är laddat.
Jag lämnade hemmet i morse med 80% batteri, 4 timmar senare var det nere på 5 % och då hade jag inte använt den i mer än kanske en minut, inga program igång alls.
Tänkte inte på det så mycket utan laddade upp det till 60% på jobbet.
3 timmar senare var batteriet nästan helt urladdat igen.
Såg då att telefonen tyckte fortfarande att den var uppkopplad mot mitt WLAN hemma, vilket den ju inte kan ha kontakt med. Den har alltid bytt till 3G innan. Detta gjorde att den på något sätt körde på max för att försöka hålla uppkopplingen uppe.

#7132

Postad 03 mars 2010 - 01:15

Wile
  • Wile
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Enecopia>>Gå till utlämningsstället och prata med personalen om vad du misstänker och se om man kan lista ut vad det kan vara utan att öppna det för mycket.

Igår fick jag min första icke önskade reboot av min N900. När jag satt och surfade.

Idag fick jag ett annat skumt fel.
Jag har installerat battery-eye för att få en fin kurva över hur batteriet är laddat.
Jag lämnade hemmet i morse med 80% batteri, 4 timmar senare var det nere på 5 % och då hade jag inte använt den i mer än kanske en minut, inga program igång alls.
Tänkte inte på det så mycket utan laddade upp det till 60% på jobbet.
3 timmar senare var batteriet nästan helt urladdat igen.
Såg då att telefonen tyckte fortfarande att den var uppkopplad mot mitt WLAN hemma, vilket den ju inte kan ha kontakt med. Den har alltid bytt till 3G innan. Detta gjorde att den på något sätt körde på max för att försöka hålla uppkopplingen uppe.


Finns ett känt problem där WLAN är iblandat. Jag har en gång i tiden haft just dessa problem, men dessa problem försvann i samband med PR 1.1.

Mitt råd är att stänga av den automatiska sökningen av WLAN nät, har läst att det kan ha något att göra med dessa sökningar och misslyckade anslutningar till ett WLAN. Finns en massa att läsa på maemo-talk. Men gjorde en sökning som jag tror du kan ha nytta utav:
http://www.google.se...r...mp;aq=f&oq=
(Kolla främst på talk.maemo resultaten)

Hoppas det ordnar sig

#7133

Postad 03 mars 2010 - 09:11

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Provade igår stänga av energisparläget på wlan. Telefonfan klar då av att streama en film som hela tiden buffrar på datorn om jag kör över wlan. Blev rätt så imponerad måste jag säga att den här lilla saken har bättre wlankrets än bärbara :rolleyes:

#7134

Postad 03 mars 2010 - 09:29

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0

Finns ett känt problem där WLAN är iblandat. Jag har en gång i tiden haft just dessa problem, men dessa problem försvann i samband med PR 1.1.

Mitt råd är att stänga av den automatiska sökningen av WLAN nät, har läst att det kan ha något att göra med dessa sökningar och misslyckade anslutningar till ett WLAN. Finns en massa att läsa på maemo-talk. Men gjorde en sökning som jag tror du kan ha nytta utav:
http://www.google.se...r...mp;aq=f&oq=
(Kolla främst på talk.maemo resultaten)

Hoppas det ordnar sig


Har bara hänt en gång och idag funkar det igen.
Så det är ingen panik.

#7135

Postad 03 mars 2010 - 11:30

Redius
  • Redius
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Ursäkta repost, men behöver tips fort ;)

Första laddningen. Skall man låta batteriet "dö" först sedan ladda i x timmar? Eller ladda på en gång?

Mvh

#7136

Postad 03 mars 2010 - 11:31

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Ursäkta repost, men behöver tips fort ;)

Första laddningen. Skall man låta batteriet "dö" först sedan ladda i x timmar? Eller ladda på en gång?

Mvh



Brukar stå i manualen du fick med , hur man ska göra !

mvh

#7137

Postad 03 mars 2010 - 12:02

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Ursäkta repost, men behöver tips fort ;)

Första laddningen. Skall man låta batteriet "dö" först sedan ladda i x timmar? Eller ladda på en gång?

Mvh

Se sidan 10 och 11 i manualen som du når via nedanstående länk:
http://www.scribd.co...s-Guide-Swedish

(jag vet, börjar visst lägga ut ovanstående länk alltför ofta i detta forum, men vad göra när folk inte orkar läsa tidigare inlägg ;) )

Redigerat av Unregistered64f891a5, 03 mars 2010 - 12:25.


#7138

Postad 03 mars 2010 - 12:29

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Ursäkta repost, men behöver tips fort ;)

Första laddningen. Skall man låta batteriet "dö" först sedan ladda i x timmar? Eller ladda på en gång?

Mvh


LÅt inte batteriet dö. Har hört många som haft/fått problem efter det.

Bara att ladda och sedan köra du slut på det, men laddar igen innan batteriet dör helt.

Redigerat av theclone, 03 mars 2010 - 12:30.


#7139

Postad 03 mars 2010 - 13:32

stefan-78
  • stefan-78
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
tjena alla nu verkar jag ha fått fart på min n900 och börjat leka lite i programkatalogerna (dock bara extra/extrastesting) vågar inte riktigt på devel ännu för mycket noob för det ;) dock ville jag höra med er som kan hur funkar det här med mms har läst lite om frals tidigare i tråden men det har varit tyst ett tag nu.
annars vilka apps rekomenderar ni att man ska ha??
var läser man på om xterminal kommandon? är det nåt man måste kunna? provade QTirreco igår fick det dock inte att fungera man skulle tydligen in i roots och fingra då blev jag skrämd ;)

hoppas på svar MVH stefan

#7140

Postad 03 mars 2010 - 13:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Här har du lite
http://wiki.maemo.org/Terminal

Å här MeeGosweden

http://wiki.maemo.org/Terminal

#7141

Postad 03 mars 2010 - 18:03

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Halloj, behöver lite hjälp...

Har blivit trött på att inte kunna spela upp streamade xvid-filmer med standardspelaren och installerade därför Kmplayer och mplayer. Jag har också valt att Kmplayer ska använda sig av mplayer. Men hur gör jag för att komma åt mina filer på datorn från Kmplayer? Jag har Tversity som UpNp men den dyker ju inte upp lika snyggt som när man använder mediaspelaren.

Supertacksam för hjälp!

#7142

Postad 03 mars 2010 - 18:20

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Skrev till med kompisens mail och frågade om han kunde ta en kort på mobilen och kvitto. kompisen fick aldrig svar.

Nu skiter jag i honom och har köpt den sista N900 som fanns på komplett.

Fick mail nysss från komplett att de ska skicka iväg mobilen.




Tack för alla råd och hjälp grabbar. Jag kanske har mobilen på fredag.
Perfekt inför helgen. Så man kan leka sönder sig med den.

#7143

Postad 04 mars 2010 - 00:54

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Är lite sugen på denna telefon, även om jag inte riktigt är säker på att det skulle bli min primärtelefon, men känner en viss oro för det bristande utbudet av program etc? Kollade både i ovistore och på maemo.org, och det verkar väldigt tomt där just nu, vad vet vi om vad som är på gång? Rimligtvis är ju maemo fortfarande en väldigt liten marknad jämfört med S60, iPhone och Android, så jag kan förstå om det inte är den första plattformen som utvecklarna satsar på.

Hur är det t.ex. med SVT Play, lirar det i N900 som väl ska ha fullt flash-stöd, men jag har sett en del rapporter om att det inte alltid lirar? Spotify? Sveriges Radio? Nån applikation för SL (Stockholms Lokaltrafik) etc? Har idag bland annat än iPhone, och utbudet av program osv är ju enormt, men tycker telefonen och OS:et känns lite begränsande, och N900an lockar helt klart.

Hur är tangentbordet föresten, är det ung som på N97an? Finns svenska tecken på egna knappar?

Redigerat av Unregistered1413, 04 mars 2010 - 00:54.


#7144

Postad 04 mars 2010 - 08:52

raptor18
  • raptor18
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Här kommer en stor anledning till varför man ska köpa N900.

MeeGo kommer till N900!

http://meego.com/com...towards-day-one

http://talk.maemo.or...005&postcount=7

http://talk.maemo.or...p;postcount=356

:)

#7145

Postad 04 mars 2010 - 10:36

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

MeeGo kommer till N900!

http://meego.com/com...towards-day-one

Tack för informationen.
Denna blogg kommer verkligen vara värd att följa framvöer skulle jag tro.

#7146

Postad 04 mars 2010 - 12:28

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Jag menade alla typ av "abonnemang" hos skyppe, man kan ju inte ringa "gratis" till vanliga telefoner eller hur?

Der du frågar om i övrigt ligger ju allt på skype och har ju inget att göa med N900:an så det får du läsa om där.
På Nokias sida, så att säga, står inget alls utom att skype är förinstallerat.


Nej man kan inte ringa "gratis" till fasta telefoner med skypeout, däremot lokaltaxa? Och du kan bli nådd med lokaltaxa med skype in till mobilen?

Testat detta på en windows mobile och det fungerar klockrent där!

Som sagt då ryker fasta abonemanget

Föräldrarna ringde från thailand via skypout, då väljer dom Sverige att ringa till då blir det lokaltaxa, men thailand har inte så himla bra bredband så farsan hör typ varannat ord hos mig, men jag hör allt han säger

#7147

Postad 04 mars 2010 - 12:46

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Nu finns Map Loader för N900

http://europe.nokia....ad#/nokia-n900/

#7148

Postad 04 mars 2010 - 13:40

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Ok, jag hittade info om skype på utube

http://www.youtube.c...h?v=bmE9djWmXhY

Det ser ut som telefonnumer på killens lista ialla fall, dvs skype out!

#7149

Postad 04 mars 2010 - 14:21

Davronbek
  • Davronbek
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
går det att ändra att ljudet inte ska höras från högtalaren när jag har hörlurarna på? Satt på lektion med orginala hörlurarna och det ringde och ljudet kom inte i hörlurarna utan högtalaren...

#7150

Postad 04 mars 2010 - 19:41

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Här kommer en stor anledning till varför man ska köpa N900.

MeeGo kommer till N900!


Kanske nån som orkade läsa igenom kan summera vad det handlar om? :D

Hur är det t.ex. med SVT Play, lirar det i N900 som väl ska ha fullt flash-stöd, men jag har sett en del rapporter om att det inte alltid lirar? Spotify? Sveriges Radio? Nån applikation för SL (Stockholms Lokaltrafik) etc? Har idag bland annat än iPhone, och utbudet av program osv är ju enormt, men tycker telefonen och OS:et känns lite begränsande, och N900an lockar helt klart. Hur är tangentbordet föresten, är det ung som på N97an? Finns svenska tecken på egna knappar?


Ingen som kan kommentera ovanstående och vad som fungerar och vad som inte gör det? Några i tråden antar jag har N900:or.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.