Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare

1521 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 08 november 2009 - 13:42

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Låter som att du eventuellt kör i browseläget "Thumbnail mode".
Ändra för respektive audio,video och foto genom att gå in under
"Settings" och sedan för "Video Settings", "Photo Settings" och Music Settings ändra inställningen "Browser Display" till "List Mode" eller "Preview Mode" (endast video har denna).



Tackar!

#202

Postad 08 november 2009 - 23:56

Joat
  • Joat
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Ett litet tips: För oss som kör OS X så finns WDTV Cover Finder.

#203

Postad 11 november 2009 - 07:06

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

Skaffade just denna WD-TV Live

Ni som har en media spelare hur får ni ljud i zon 2?

Har en Denon 3808 receiver och får inget ljud i zon 2, hur löser man det? När jag kopplar usb hårddisken direkt till receivern så får jag ljud i zon 2.

Mvh

Omar Brännström

#204

Postad 11 november 2009 - 12:37

Unregistered3a76c8ca
  • Unregistered3a76c8ca
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej.
Ny på forumet. Men letar en mediaspelare. Denna verkar ju helt OK för filmer. Hur funkar den på misik och foto från en Nas som jag planerar att köpa. Funkar denna bra på musik och foto också.

#205

Postad 11 november 2009 - 20:33

Unregistered9c00c2be
  • Unregistered9c00c2be
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Ok, jag kör också bara via nätverket så då är det ingen större skillnad på den biten. Trodde att du ev. körde med USB-disk inkopplad och att det skulle göra skillnad i uppstartstiden.

Nu har jag kört med en USB-disk kopplad till WDTVn och då får jag lampa på under en sekund...skumt.

#206

Postad 12 november 2009 - 10:06

nMeden
  • nMeden
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Skaffade just denna WD-TV Live

Ni som har en media spelare hur får ni ljud i zon 2?

Har en Denon 3808 receiver och får inget ljud i zon 2, hur löser man det? När jag kopplar usb hårddisken direkt till receivern så får jag ljud i zon 2.

Det lär vara en issue med din receiver och inte med spelaren. Rekommenderar att du kollar i manualen till din Denon.

#207

Postad 12 november 2009 - 20:04

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
Jag har läst på andra forum att det verkar som om det ska gå att flytta undertexterna på skärmen. Är det någon som vet hur man gör detta? På vissa mkver är dom längst ner som dom ska, men på vissa är dom för högt upp.

Edit: Läste på lite mer och tydligen hamnar dom rätt när det är inbakad text i mkverna eller när dom är i sub format, det är just externa .srt filer som gör att texten hamnar för högt upp. Förhoppningsvis fixas det i en senare firmware.

Redigerat av blackburn_, 12 november 2009 - 20:13.


#208

Postad 12 november 2009 - 23:24

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
Har lekt med min nya Live nu ikväll och det mesta funkar bra med 1080p- filmer över nätverket utan några problem rent nätverksmässigt (kör med b-rads firmware så man kan mappa upp shares på ett bättre sätt än med original firmwaren). Men jag har upptäckt ett stort problem. Jag har en 23.976hz kapabel TV (Pioneer 5090) så jag kör såklart WDTVn i 23.976hz och bilden får ett helt perfekt flyt MEN på alla mkv filer (720p och 1080p i 23.976hz) med DD5.1 ljud är ljudet lite ur synk (jag kör över den optiska utgången), medans alla DTS mkv filmer är helt perfekta. Jag har testat hur många som helst och det är samma med alla, alla DTS-filmer är perfekt i synk medan alla DD5.1-filmer har ljudet lite ur synk (ljudet är lite före bilden). Nån annan som kör i 23.976hz och har samma problem? Det är inte problem i filerna då ljudet är perfekt i synk om jag sätter WDTVn till stereo så att den skalar ner DD5.1 ljudet.

Om någon annan som kör spelaren i 23.976hz och använder den optiska utgången kunde testa med DTS kontra DD5.1 mkv-filer vore det kanon!

Redigerat av blackburn_, 13 november 2009 - 08:44.


#209

Postad 13 november 2009 - 13:31

walter2
  • walter2
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har fått en idé om hur jag kan använda WDTV Live och nu undrar jag om någon vet om detta funkar.

Har en dlink Dir 655. Tänkte koppla till en extern hdd, kan då WDTV Live komma åt dessa filer? Skulle ju visserligen kunna koppla hårddisken direkt till WDTV Live, men då är jag begränsad till att titta på den tv där spelaren är inkopplad. Jag tänkte mestadels streama .mkv filer på detta sätt. Om det nu fungerar vill säga?

#210

Postad 13 november 2009 - 18:15

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0
Jag kollade upp din router lite och det kommer inte att fungera att göra så som du tänkt.
För att komma åt en disk som är kopplad till USB-porten på DIR-655 krävs tydligen ett klientprogram (SharePort) som måste installeras på en Windows PC. Sen måste man i programmet välja att ansluta eller koppla från disken en användare i taget.

Men loppet är inte kört ändå! :(
Glöm inte av att WDTV:n själv kan agera filserver. Alltså, du kan koppla in din USB-disk till WDTV Live och låta WDTV:n dela ut disken på nätverket så att andra datorer kan komma åt filerna på disken.

#211

Postad 14 november 2009 - 10:56

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en sån här apparat och har en liten fråga... är det någon som vet hur man gör för att stream från datorn och Voddler till denna? Tycker att der vore lite coolt?

#212

Postad 14 november 2009 - 12:38

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Kom på att jag har en fråga till... måste uppgradera nätverket för att kunna spela HD från min NAS. Tycker ni att jag skall satsa på ett wireless N (D-link DIR-655) eller homeplug?

#213

Postad 14 november 2009 - 17:32

MyB5
  • MyB5
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Kom på att jag har en fråga till... måste uppgradera nätverket för att kunna spela HD från min NAS. Tycker ni att jag skall satsa på ett wireless N (D-link DIR-655) eller homeplug?

Känns som om homeplug är stabilare om du får bra hastighet (samma rum eller rummet bredvid). N-router köper man ju av kanske andra anledningar oxå..?

#214

Postad 14 november 2009 - 19:08

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
har jag missat nån inställning nånstans eller liknande? när jag väljer x16 spolning går det segare än kola.-..

#215

Postad 14 november 2009 - 21:37

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Om någon annan som kör spelaren i 23.976hz och använder den optiska utgången kunde testa med DTS kontra DD5.1 mkv-filer vore det kanon!


Osäker om jag kör spelaren i 23.976hz, men osynkat ljud har jag på DD5.1 Väldigt lite, men osynkat. Tror jg iofs kan justera det i förstärkaren, men inte gjort det ÄN.

#216

Postad 15 november 2009 - 01:11

joioi50
  • joioi50
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Med den här versionen fungerar DTS perfekt samt kan man föra över filer från dator till hårddisk kopplat till WDTV 2?

Kan man radera filer från externa hårddisken via dator? kan man föra över filer från WDTV 2 externa hårddisk till dator?

Är det kan man använda sig av FTP klienter?

edit---> finns det bra alternativ till WDTV 2 samt är det bra kvalitet, förmodar att månda spelare har fläkt i maskinen.

Redigerat av joioi50, 15 november 2009 - 01:15.


#217

Postad 15 november 2009 - 14:59

**Erik**
  • **Erik**
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej !


Jag har förstått att WD inte är något vidare på att spela upp ISO. Men hur dåligt/bra fungerar det?

Jag har förstått att det fungera till viss del. Det jag nu funderar på är om det kanske är tillräckligt bra för att jag skall satsa på den.

Ett exempel, om man har en ISO med en TV-serie på 5 episoder, kan man då "se" dessa 5 olika avsnitt eller kommer spelaren att börja spela upp en av dem "and thats it"?

Hur växlar man mellan olika språk och textningar?

Hoppas verkligen att någon gör sig besväret att svara då jag trots sökning inom tråden inte kan finna något svar på dessa frågor.


Ha det bra!
Erik

#218

Postad 15 november 2009 - 20:20

djrov
  • djrov
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Hur växlar man mellan olika språk och textningar?


Text och språk kan du byta när du kollar på filmen/tv-serien.

#219

Postad 15 november 2009 - 21:01

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

Hej !

Jag har förstått att WD inte är något vidare på att spela upp ISO. Men hur dåligt/bra fungerar det?

Jag har förstått att det fungera till viss del. Det jag nu funderar på är om det kanske är tillräckligt bra för att jag skall satsa på den.

Ett exempel, om man har en ISO med en TV-serie på 5 episoder, kan man då "se" dessa 5 olika avsnitt eller kommer spelaren att börja spela upp en av dem "and thats it"?

Du ska kunna se samtliga avsnitt i en följd men kan tyvärr inte hoppa mellan dem på ett smidigt sätt utan måste snabbspola och skippa framåt för att hoppa i steg om 10min. Har dock inte testat detta själv men enligt andra tidigare i tråden så är det så de går tillväga för att kika på olika avsnitt av serier.
Om detta "duger" är bara du som kan avgöra. :(

Hur växlar man mellan olika språk och textningar?

Som djrov skriver så kan du under uppspelning trycka på knappen Options och få upp val för att välja ljudspår och undertext.

#220

Postad 16 november 2009 - 00:23

aziraphele
  • aziraphele
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Vad klarar den för filformat på diskarna? (dvs FAT32 eller ntfs.)

Redigerat av aziraphele, 16 november 2009 - 00:40.


#221

Postad 16 november 2009 - 01:43

Ripr
  • Ripr
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Vad klarar den för filformat på diskarna? (dvs FAT32 eller ntfs.)


• NTFS
• FAT/FAT32
• HFS+

#222

Postad 16 november 2009 - 09:06

blaxx
  • blaxx
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Hur stor är chansen att dom fixar ISO-menyer i en framtida firmware ? Nån som vet om det är på gång ?

#223

Postad 16 november 2009 - 09:44

MagnumPI
  • MagnumPI
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Svar på många frågor:
Western Digitals FAQ

Jag kan inte hitta nåt om kommande mjukvara, men visst vore det trevligt om ISO-menyer skulle stödjas. Och Voddler, men det är nog mindre risk.

#224

Postad 16 november 2009 - 23:05

danniee
  • danniee
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Hur stor är chansen att dom fixar ISO-menyer i en framtida firmware ? Nån som vet om det är på gång ?


Aldrig verkar det som. Satsa på Cinematube istället.

#225

Postad 17 november 2009 - 00:17

SatanJunior
  • SatanJunior
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Tänkte bara hoppa in i diskussionen igen och säga att jag fortfarande är löjligt nöjd med maskinen :)

Streamar allt jag kastar igenom den. IMG-filer funkar utan problem, byter man bara ut ändelsen till ISO så kör den dem utan att klaga :rolleyes:

Inga problem att spela musik, lyssna på webradio, visa bildspel osv. Spelar playlist utan problem.
Är det något man saknar så är det bara att köra tversity på valfri PC. Letade upp en obskyr webradio som jag lade till i tversity och streamade till wd-tv live.

Små nackdelar som dykt upp sen senaste posten:
- Man måste ända tillbaka till rotmenyn och byta mellan video/music/photo för att kunna byta mellan film och musik vilket kan kännas lite irriterande efter ett tag
- Saknar en möjlighet att köra svtplay, kanal5play, tv3play osv. (Visserligen är upplösningen så löjligt usel att det skulle bara bli pinsamt på min tv ... men men ... sambon vill ju se program ... :))
- Det är lite jobbig att skriva in sökfraser på youtube med fjärrkontrollen. Skulle vara super med stöd för tangentbord i ett custom fw

Är lite sugen på att köra custom fw i maskinen men det finns ju inga vettiga n00b-guider ... men måste uppenbarligen vara någon form av linux-expert för att fixa det? Eller? Om någon har bra tips på en guide eller liknande så är jag idel öra :)

#226

Postad 17 november 2009 - 08:41

blaxx
  • blaxx
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Aldrig verkar det som. Satsa på Cinematube istället.


Tråkigt. Har kollat på lite reviews på både Live och Cinematube och tycker att gränssnittet i Cinematube ser ruskigt dåligt ut :P

#227

Postad 17 november 2009 - 10:11

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0
Är det någon som kan svara på om den stöder "riktiga" Blu-Ray subtitles? Dvs om man har tagit en Blu-Ray-film och lagt ner den på disk i mkv- eller iso-format utan omkodningar. Jag menar INTE de Blu-Ray rippar man kan ladda ner på div. piratställen eftersom de oftast har ombyggda undertexter.

Tacksam för svar - jag har hittat lite tvetydiga uppgifter på nätet.

Redigerat av Sailfast, 17 november 2009 - 10:24.


#228

Postad 17 november 2009 - 13:30

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
En liten fråga om usb hubbar ska man satsa på en sån med egen strömförsörjning eller ska man satsa på en utan? Kommer nästan uteslutande använda externa diskar med egen strömförsörjning.


Sen appropå covers är det att slänlga in en bild på varje film själv eller finns det något schysst program som kan göra det ganska automatiskt? Och om inte någon som har tips på vart jag kan hitta bra framsidor till filmer?

Redigerat av DampWall, 17 november 2009 - 13:32.


#229

Postad 17 november 2009 - 17:27

Unregisteredd6303f5f
  • Unregisteredd6303f5f
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Dags för lite firmware:

FIRMWARE Release 1.01.11 (11/16/09)

Redigerat av Unregisteredd6303f5f, 17 november 2009 - 17:28.


#230

Postad 17 november 2009 - 18:19

dumonde
  • dumonde
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Kan någon bekräfta att denna klarar av att göra om DTS till stereo ( 2 kanaler) genom HDMI. För alla oss som saknar förstärkare :)

#231

Postad 17 november 2009 - 23:30

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

Kan någon bekräfta att denna klarar av att göra om DTS till stereo ( 2 kanaler) genom HDMI. För alla oss som saknar förstärkare :)

Står nog flera gånger i tråden tidigare, men svaret är ja.

#232

Postad 18 november 2009 - 12:51

Unregisteredecf9c4b2
  • Unregisteredecf9c4b2
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Klarar den av att spela upp en film som består av VOB:ar i en VIDEO_TS katalog?

#233

Postad 18 november 2009 - 13:47

dumonde
  • dumonde
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Någon speciell extern hårdisk som rekommenderas för denna, eller kan man bara ta o köpa vilken som helst?

#234

Postad 18 november 2009 - 14:07

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

Någon speciell extern hårdisk som rekommenderas för denna, eller kan man bara ta o köpa vilken som helst?


Kanske säkrast att ta en från Western Digital? Borde inte spela någon roll annars kan man tycka.

#235

Postad 18 november 2009 - 14:12

dumonde
  • dumonde
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Kanske säkrast att ta en från Western Digital? Borde inte spela någon roll annars kan man tycka.


OK, tack. Tänkte på samma sak :)

Redigerat av dumonde, 18 november 2009 - 14:15.


#236

Postad 18 november 2009 - 16:27

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Jag har en popcor a-110 med en intern disk i, tänkte köpa en sån här oxå och ha till den andra TVn på bottenvårningen i huset men eftersom jag har alla filmer på disken pch så undrar jag om det funkar att ansluta via nätverket till pch från denna WD och spela upp dom filmer som ligger på disken istället för att ansluta till en dator eller fixa en usb disk. Hittar man pch i nån meny på WD?

#237

Postad 18 november 2009 - 18:25

SatanJunior
  • SatanJunior
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Dags för lite firmware:

FIRMWARE Release 1.01.11 (11/16/09)


Någon som uppdaterat och har kommentarer?
har kollat den officiella tråden (http://wdtvforum.com...hp?topic=2886.0) och det verkar vara buggigt fortfarande ... men de pratar mestadels om problem som jag inte stött på själv.

Någon skriver att 1080p streamat över nätverk har blivit sämre? Kan det stämma?

Jag har inte uppdaterat själv än. Ska läsa lite mer forum först.

Redigerat av SatanJunior, 18 november 2009 - 20:20.


#238

Postad 18 november 2009 - 21:52

danniee
  • danniee
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Tråkigt. Har kollat på lite reviews på både Live och Cinematube och tycker att gränssnittet i Cinematube ser ruskigt dåligt ut ;)


Vad spelar det för roll egentligen när den gör jobbet. Här är den europeiska versionen som kommer snart: https://www.prisjakt...kt.php?p=517640

Lovar att den är bättre om du vill se på ISO. Jag har valt att inte köpa WDTV2. Finns ingen direkt anledning om man har den första versionen.

#239

Postad 19 november 2009 - 10:12

MagnumPI
  • MagnumPI
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Finns ingen direkt anledning om man har den första versionen.

Jodå, det finns det allt. T.ex. om man
  • har småttingar som gillar Barbapapa på Youtube
  • vill slippa momentet att föra över filer till USB, utan i stället browsa filer på nätverket
  • vill kunna se sina Flickr-bilder direkt på TV:n
Ser man ISO-menyer som guds gåva till mänskligheten så är WD Live däremot ett dåligt val...

#240

Postad 19 november 2009 - 14:04

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0
Lägg till detta till listan:
Avkodning och nermixning till 2 kanalsljud för DTS.
Problemfri uppspelning av 1080p 23,976-material.
Kraftfullare hårdvara vilket bl.a ger ett snabbare/mer responsivt GUI.


Måste säga att jag tycker att det är rätt barnsligt/menlöst att gå och betygsätta produkter man inte äger och dessutom såga produkten vid fotknölarna p.g.a bristen av ISO-menyer (apropå danniee's 1:a i betyg för WDTV Live...)

#241

Postad 19 november 2009 - 19:20

danniee
  • danniee
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Måste säga att jag tycker att det är rätt barnsligt/menlöst att gå och betygsätta produkter man inte äger och dessutom såga produkten vid fotknölarna p.g.a bristen av ISO-menyer (apropå danniee's 1:a i betyg för WDTV Live...)


Du får tycka precis vad du vill, precis som jag får tycka vad jag vill. Måste man dessutom äga en produkt för att betygsätta den? Trams. Jag har haft den första versionen en längre tid och grundfunktionerna är desamma. Inte ens fjärren har egentligen förändrats. Den nya versionen har jag latjat med mer än en gång hos bekanta. Det är inte direkt som att byta från Lådbil till BMW så lägg ner.

Och vem är du att bestämma vad jag får eller inte får tycka om produkten? Det är du som är barnrumpan här. Om jag anser att ISO är av största vikt så är det min personliga uppfattning och besökare som undrar över detta har rätt att få veta det så att de inte går på din WDTV-propaganda. Det är de facto värdelöst att man inte utvecklat ett sådant stöd trots att det beviseligen är den mest önskade funktionen.

Lägg till detta till listan:
Avkodning och nermixning till 2 kanalsljud för DTS.
Problemfri uppspelning av 1080p 23,976-material.
Kraftfullare hårdvara vilket bl.a ger ett snabbare/mer responsivt GUI.


Jaha och? CinemaTube (https://www.prisjakt...kt.php?p=517640) klarar detta och ännu mer. Faktum kvarstår. Anser man att ISO är viktigt, och tro mig det är många som anser det, så är denna maskin värdelös. Det är absurt att man ska behöva spola sig igenom avsnitt efter avsnitt.

Jodå, det finns det allt. T.ex. om man

  • har småttingar som gillar Barbapapa på Youtube
  • vill slippa momentet att föra över filer till USB, utan i stället browsa filer på nätverket
  • vill kunna se sina Flickr-bilder direkt på TV:n
Ser man ISO-menyer som guds gåva till mänskligheten så är WD Live däremot ett dåligt val...


Precis, det är just det jag förklarar för de som undrar över ISO, vilket tydligen är lika med att trampa andra på tårna.

#242

Postad 19 november 2009 - 19:43

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Vi har förstått det.

Men att totalsåga den för att den inte stödjer iso? kom igen.. Det är 2009 nu.. Vi snackar högupplöst..

#243

Postad 19 november 2009 - 19:51

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Danniee om ISO är viktigt behåll din DVD spelare.

#244

Postad 19 november 2009 - 23:22

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

Du får tycka precis vad du vill, precis som jag får tycka vad jag vill. Måste man dessutom äga en produkt för att betygsätta den? Trams. Jag har haft den första versionen en längre tid och grundfunktionerna är desamma. Inte ens fjärren har egentligen förändrats. Den nya versionen har jag latjat med mer än en gång hos bekanta. Det är inte direkt som att byta från Lådbil till BMW så lägg ner.

Ja du får tycka vad du vill och jag får tycka vad jag vill, så länge det är relevant för tråden och det är väl frågan om detta snart är...
Det finns kanske ingen regel/ förbud mot att betygsätta varor som man inte äger/är användare av men av någon anledning så står det ju faktiskt "Användarbetyg"...
Den WDTV du äger, har den också fått en 1:a i betyg av dig? Den borde ju om något vara ännu sämre iom att det väl trots allt inte finns någonting som är sämre med WDTV Live gentemot WDTV?

Och vem är du att bestämma vad jag får eller inte får tycka om produkten? Det är du som är barnrumpan här. Om jag anser att ISO är av största vikt så är det min personliga uppfattning och besökare som undrar över detta har rätt att få veta det...<klippt ut till separat citat nedan>. Det är de facto värdelöst att man inte utvecklat ett sådant stöd trots att det beviseligen är den mest önskade funktionen.

Ja du skrev det ju själv. Du får tycka vad du vill och jag får tycka vad jag vill... Jag tycker att det är menlöst med folk som betygsätter produkter trots att de inte har dem själva. Att dessutom sätta en 1:a för att den saknar funktionalitet som inte ens tillverkaren själv sagt att den ska ha är i mitt tycke barnsligt. Jösses vad många surroundreceivrar jag skulle behöva klicka runt och sätta en 1:a på för att de bara har 1 HDMI-utgång trots att jag och jättemånga andra användare faktiskt skulle vilja ha 2 HDMI ut. Sen kan jag dessutom sitta och skiva i trådarna för alla dessa receivrar och gång på gång påpeka för alla andra att "den här receivern är de facto värdelös eftersom den inte har 2 HDMI ut trots att jättemånga användare önskat sig detta till nästa generation". Som tur gör jag inte detta utan jag tittar istället på de alternativ som faktiskt erbjuder 2 HDMI ut, skiter i de andra eftersom de inte passar min kravlista och köper således en som stämmer överens med de krav jag satt upp. Något som du kanske borde testa?


...så att de inte går på din WDTV-propaganda....

Jag har tidigare skrivit att det för *MIG* duger med det lilla ISO-stöd som finns. Jag har dessutom skrivit att om DVD-menyer på DVD ISO är ett måste så ska man se sig om efter en annan spelare. Jag har dessutom svarat sakligt på ett flertal frågor om denna spelare och har inte någonstans påstått att den passar alla eller att den skulle vara bättre än någon annan. WDTV propaganda my ass...

Jaha och? CinemaTube (https://www.prisjakt...kt.php?p=517640) klarar detta och ännu mer. Faktum kvarstår. Anser man att ISO är viktigt, och tro mig det är många som anser det, så är denna maskin värdelös. Det är absurt att man ska behöva spola sig igenom avsnitt efter avsnitt.

Kanske bara var dig det var otydligt för men punkterna jag lade till var ett tillägg till listan med SKILLNADER mellan WDTV och WDTV Live som MagnumPI postade. Förstog du inte det eller vill du helt enkelt inte förstå?
Jag har aldrig påstått att någon av funktionerna är unika eller speciella gentemot andra mediaspelare.


Precis, det är just det jag förklarar för de som undrar över ISO, vilket tydligen är lika med att trampa andra på tårna.

Jag tycker snarare att det verkar som att du är extremt besviken och inte kan släppa att Western Digital inte lade till stöd för DVD-menyer i DVD ISO filer i den andra generationens WDTV-spelare.


Om du nu läst igenom allt jag skrivit ovan så märker du snart att jag inte någonstans sagt emot det faktum som du upprepar om och om igen. Jag ska återigen hjälpa dig att sprida ordet ifall någon (gud förbjude) skulle ha missat det...
Om DVD-menyer i DVD ISO-filer är ett måste så är WDTV Live INTE ett bra val. Det är isf bättre att köpa en annan spelare som klarar detta!
Kan det bli tydligare än så?

#245

Postad 20 november 2009 - 14:36

nMeden
  • nMeden
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Hehe, inte för att jag vill spruta vatten på trollets kvarn, men visst är det konstigt? Kan det finnas någon alternativ förklaring till varför denna feature uteblir? Känns som en eftermiddags jobb, och 10% ökad försäljning? Har det något med copyright eller liknande att göra?

#246

Postad 20 november 2009 - 16:42

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0
Bra fråga! :D
Specen för DVD-navigering är minst sagt krånglig och inte särskilt enkel att implementera från scratch (d.v.s inte 10min jobb :)) (jobbar inom närbesläktat område). Dock finns det ju flera open source implementationer för DVD-navigering tillgängliga som de borde kunna använda sig av. Det är ju ett Linux-OS som allt körs på så att lägga till open source komponenter borde ju inte vara några problem heller. Vad jag vet så är det inte heller någon licenskostnad associerad med just DVD-navigeringen.
Så visst är det konstigt att de inte lagt till stödet, tekniskt borde det inte vara några problem. Känns som att det finns andra anledningar till att de håller inne med det, vad dessa nu kan vara...

#247

Postad 20 november 2009 - 17:07

Knekt
  • Knekt
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Satt och läste manualen nyss och inser att ett problem (för mig) idag med förra versionen WDTV inte är löst.

Kontrollera att:
• USB-enheten inte använder HFS+ journalförande
filsystem.


Synd, för det ställer till det om man vill använda den som filserver till Macen för backuper med Time Machine.

#248

Postad 22 november 2009 - 11:43

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Har nog redan varit uppe, men men.. Spolningen..maxspeedsen blir ibland 10 sekunder åt gången på MKV tex..? Går det fixa eller

#249

Postad 22 november 2009 - 14:10

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0

Hehe, inte för att jag vill spruta vatten på trollets kvarn, men visst är det konstigt? Kan det finnas någon alternativ förklaring till varför denna feature uteblir? Känns som en eftermiddags jobb, och 10% ökad försäljning? Har det något med copyright eller liknande att göra?


Svaret är nog att de kollat upp saken och helt enkelt konstaterat att det inte skulle ge någon 10% ökad försäljning.
Nu är det ju några ISO-entusiaster här i tråden (och jag förstår att man vill slippa bränna skivor) men för de flesta funkar nog faktiskt den gamla dvd-spelaren utmärkt för sådant. Bara en gissning. Spelaren är liksom gjord för de som använder annat i första hand.

#250

Postad 23 november 2009 - 12:31

sparkie
  • sparkie
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Denna spelaren ser väldigt intressant ut men påverkar avsaknaden av e-sata även vid de mest krävande 1080p-filmerna?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.