Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD370 *

673 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 23 juli 2009 - 22:50

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Hmm är det inte bara att dra ner ljudet på TV ??
Har samma koppling själv med min Pio spelare.. Kopplad direkt till TV´n med HDMI (Så klart) och en optisk till min reciver (Gammal AVR 7000).
Den tappar ljudet både till TV´n genom HDMI och 5.1 genom optiska kabel till recivern.
Men jag kollade nyss och jag kan faktiskt välja HDMI Audio "Off" i min meny om jag vill det, men ibland så kollar ungarna på en rulle och då funkar det bra med bara TV ljudet så det gör mig inget och man får "muta" TV´n när man sätter på recivern för att njuta lite 5.1 ljud.... ja ja.. ny förstärkare skall inhandlas så man får njuta lite HD ljud ;)

#152

Postad 23 juli 2009 - 23:55

H.A.C.
  • H.A.C.
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Jaha.. fick inte svar på min fråga.. eller hann inte få svar på min fråga...

Skit samma... nu står det en LG BD370 3 filmer i källaren.. har hunnit prova i 3min och är hittlis nöjd..
kanske trodde att bilden skulle bli lite bättre.. kanske är det en inställning som ska göras eller så har min Denon med Faroudja bildprocessor varit jävligt bra innan...

hur som helst.. Nöjd med första intrycket.. ang. utseendet.. jag kollar på bilden .. inte på spelaren, sålänge den gör det den ska göra ;)

Mvh
H.A.C.

#153

Postad 24 juli 2009 - 08:01

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Det är inget alternativ att dra ned volymen på TVn; vill inte hålla på så fram och tillbaks beroende på när, vem eller hur man tittar. Att stänga av högtalaren på densamma funkar inte heller för mig då det blir en ful symbol på skärmen då. HDMI sound OFF finns inte (?) på LGn...

Tyckte dessutom att den uppskalade bilden på Spiderman (R1) blev lite väl grynig i 1080p. Det verkar inte finnas någon möjlighet att köra spelaren så att DVD bara skalas upp till typ 480p och så att BD körs i 1080p.

Kanske blir det till att köra tillbaks spelaren och byta till en annan modell... ;)

//Stefan

Redigerat av Unregistered0b419999, 24 juli 2009 - 08:02.


#154

Postad 24 juli 2009 - 12:11

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
På min tv (en LG) så kan jag, inne i menyerna, välja "tv högtalare" på/av, då slipper jag fula symboler.

Ang upplösningen så provade jag resolutionknappen på fjärren men nej då, inget.
Å andra sidan lär din spindelman vara grynig hur du än gör, han kommer alltid att skalas upp ;)

#155

Postad 24 juli 2009 - 12:53

Lord_Tito
  • Lord_Tito
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Hejsan!
Plockade precis hem en LG BD 360 från MediaMarkt (lyckades tjötta ner priset så att dem matchade Elgigantens).
Men nu när jag försöker hitta lite extra produktfakta om den här spelaren så verkar det i princip omöjligt.
Så jag undrar om det kan vara så att 360-370 i princip är samma spelare fast Media Markt har köpt in dessa 360 så att de egentligen inte ska behöva matcha Elgigantens pris?
Bara testat den en kortstund och den verkar vara en riktigt trevlig jäkel ;)

EDIT: Filen för att få regionsfri DVD funkar på denna också, av vad jag har kunnat tolka från Manualen så är det en kosmetisk skillnad främst mellan USB ingången 360/370. Annars verkar det inte vara någon större skillnad faktist.
Jaja, än så länge verkar den vara go och snabb i allafall. Har dock bara testat DVD uppskallningen, ska dra ner till Webhallens butik nu och snabba upp några rullar ;)
Har kopplat ljudet till mitt Logitech Z-5500 THX via Coax och det verkar fungera fint.

Redigerat av Lord_Tito, 24 juli 2009 - 13:42.


#156

Postad 24 juli 2009 - 13:00

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Var runt och hörde mig för vad gäller HDMI och "ljuddelning". Alla jag talat med säger ungefär samma sak: hur eller hur så får man pilla i menyer eller med TVn och ställa om för att passa innevarande behov. Det är, således, bara att gilla läget. ;)

Ska prova att manuellt skala om Spindeln senare. har man filmen avstängd, så ska det ju gå att ändra upplösningen direkt via fjärren.

Vad gäller 360 kontra 370, så verkar det vara - om jag minns genomläsningen av denna tråd rätt - samma maskin i andra kläder. Kanske finns det någon minimal skillnad. Skillnaden i modellnumret ger ju dessutom handlarna en glugg till att slippa prismatcha...

//Stefan

#157

Postad 24 juli 2009 - 13:57

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Men om du "drar" ner ljudet till min istället för att muta.... då får du väl ingen ful symbol på skärmen eller?

#158

Postad 24 juli 2009 - 14:25

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Men om du "drar" ner ljudet till min istället för att muta.... då får du väl ingen ful symbol på skärmen eller?


Nej, då blir skärmen "ren". Det får nog bli så jag får göra. Verkar inte finnas någon enklare väg i mitt fall...

//Stefan

#159

Postad 24 juli 2009 - 15:29

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0
Jag har nu testat att köra en MKV-film via USB och haft ett separat undertextspår i form av en SRT-fil på USB-minnet och min spelare hade iallafall inga som helst problem att visa varken å, ä eller ö. Fungerar klockrent för mig ;)

#160

Postad 26 juli 2009 - 19:14

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Nu har jag testat några rullar, lite YouTube samt kört CD på spelaren.

Blu-ray: Fick några frysningar under avspelning av Cars och tyckte väl inte mycket väl om det. Såg sedan att det var ganska många fingeravtryck på skivan. Rent spontant kan jag tycka att fingeravtrycken satt ungefär där läsaren skulle kunna vara när bilden frös. Körde sedan lite av 10000 BC och ganska mycket av I Am Legend. Upplevde inga frysningar av bilden där. Ej heller fanns där fingeravtryck på skivan.

Ljudet finns det inget att anmärka på. Lite trist att plånboken inte tillåter HDMI-streamat ljud till stärkeriet, men exempelvis TrueHD 5.1 låter väldigt bra ändå. Inga besvikna miner angående ljudet.

DVD: Lät först spelaren stå på automatisk uppskalning (1080p) och körde Djungelboken. Ändrade sedan till att bara skala upp till 576p. Tyckte nog att konturerna blev lite skarpare och mer definierade med 576p än med 1080p. Samma resultat tyckte jag mig få även med Vilse i Pankakan.

CD: Inga större problem med att använda spelaren som CD-transport. Kunde inte skönja några större fel och brister i hanteringen av ljudet (som gick via coaxialen).

YouTube: Kanske fanns det inget ljud på det klippet jag tittade på; kanske gjorde jag fel. Hur eller hur var bilden bara sådär och eftersom jag har en dator konstant kopplad till internet kör jag nog hellre den. Dessutom är det oändligt mycket enklare att söka och navigera via valfri internetläsare än via LGns gränssnitt. Kul grej, men där stannar också lovorden.

Slutsats: Kanske är det så att en Blu-ray-skiva är känsligare för kladd och repor än sin rödlaserlästa kusin DVD. Kan någon bekräfta att det är så eller dementera detsamma? Jag blev väldigt nöjd med både bild och ljud och det där fånflinet från första tiden med DVD (när VHS fortfarande var da shit) infann sig tämligen omgående. Att Blixten McQueens kaross faktiskt ser ut som blankpolerad metall och att man utan vidare skulle kunna räkna porerna i Will Smiths ansikte från tittavstånd är så dj--la gôtt! :) Vill man skaffa sig Blu-ray utan att göra av med hela sparkapitalet är detta definitivt en spelare att ta i beaktning!

//Stefan

Redigerat av Unregistered0b419999, 24 augusti 2009 - 08:43.


#161

Postad 26 juli 2009 - 19:27

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Slutsats: Kanske är det så att en Blu-ray-skiva är känsligare för kladd och repor än sin rödlaserlästa kusin DVD. Kan någon bekräfta att det är så eller dementera detsamma?

jag kan iaf meddela att jag haft liknande erfarenheter. flera skivor har vägrat starta för att de haft (rätt oskyldiga) fingeravtryck vid skivans ytterkant, men spelat perfekt när man väl torkat av dem.
repkänslighet vet jag inte, då jag tycker de verkar stört omöjliga att repa - antar att skyddslagret fungerar bra.

#162

Postad 26 juli 2009 - 21:11

stefan.li
  • stefan.li
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Tja!

Jag har en BD370 och en extern 2,5"HD till den. Ibland så stänger hårddisken av sig mitt i en film och jag kommer ut till huvudmenyn. Är den nån fler som har upplevt det problemet? Vad som är ännu mer konstigt är att det verkar bara hända med Xvid filer och inte MKV.

Nån som har någon teori?

#163

Postad 27 juli 2009 - 09:48

MrTommy
  • MrTommy
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hej!
Har just beställt en. Spännande!

Stämmer det att den inte har wifi? Borde väl vara en självklarhet nuförtiden?

Hur gör man om man inte vill ha sladdar över hela lägenheten annars?

#164

Postad 27 juli 2009 - 10:21

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Hej!
Har just beställt en. Spännande!

Stämmer det att den inte har wifi? Borde väl vara en självklarhet nuförtiden?

Hur gör man om man inte vill ha sladdar över hela lägenheten annars?


Det stämmer. Dock har kommande modell LG BD390 wifi.

#165

Postad 27 juli 2009 - 15:07

Mr_L_J
  • Mr_L_J
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag tog min gamlatrådlösa router och konfigurerade den som en accesspunkt så att den ansluter trådlöst till min nya router.

Det gör att jag bara behöver ha en liten nätverkskabel till min gamla router som är liten och smidig.
Det funkar hur bra som helst.

/Lasse

#166

Postad 28 juli 2009 - 16:02

Unregisteredc11b0b65
  • Unregisteredc11b0b65
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Var på onoff och kollade in deras BD370 som dom hade uppe som demo...men dom verkade inte ha några i kartong...utan dom hade en massa BD360 så jag frågade vad som var skillnaden mellan spelarna och enligt personalen där så sa dom att BD360n var en nyare maskin samt att BD370 inte hade stöd för dts HD ljud.

Detta tyckte jag lät väldigt konstigt att 370 inte hade stöd för DTS HD och tänkte att det var nog bara försäljar snack...men i senaste Hemmabio tidningen så har dom testat massa olika BD spelare och där var 370n med och där står det också att den inte har stöd för DTS HD ljud.

Någon som kan säga om det är fakta eller ska man inte lita på hemmabio tidningen?

Jag köpte iaf BD360 och den klarar av alla ljudformaten över bitstream så att min Marantz 7002 får koda av.

Samt att den var 200:- billigare...kostade mig 1995:-

Har sett:
Rambo4 : DTS-HD HI RES Audio
Dia Hard 4 : DTS-HD MSTR Audio
The Dark Knight : Dolby TRUE HD

#167

Postad 28 juli 2009 - 16:22

MrTommy
  • MrTommy
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Jag tog min gamlatrådlösa router och konfigurerade den som en accesspunkt så att den ansluter trådlöst till min nya router.

Det gör att jag bara behöver ha en liten nätverkskabel till min gamla router som är liten och smidig.
Det funkar hur bra som helst.

/Lasse


Den tanken slog mig med att man borde kunna göra så... men tyvärr har jag ingen koll på hur det funkar!

Hur går man tillväga?
Funkar alla trådlösa routers som "accesspunkt" (heter det så när den fungerar som mottagare?)?

Jag har en gammal dlink di-624 http://www.dlink.com/products/?pid=6

Skulle den funka som "accesspunkt"?

#168

Postad 28 juli 2009 - 17:59

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

...men i senaste Hemmabio tidningen så har dom testat massa olika BD spelare och där var 370n med och där står det också att den inte har stöd för DTS HD ljud.



Så länge som du streamar ljudet ska du ha full tillgång till ljudformaten. Det är vid analog anslutning det inte funkar.

Så här står det i HB:

Ifall din förstärkare har hdmi men inte tar emot hd-ljud som bitstream kan spelaren avkoda ljuden och skicka som multikanals pcm över hdmi


360 lär vara samma maskin som 370 vad jag kunnat utröna av denna tråd. Verkar inte vara något verkligen viktigt som skiljer dem åt...

//Stefan

#169

Postad 28 juli 2009 - 18:09

herodes
  • herodes
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Testat nu....filmen "Vicky cristina barcelona" med min personliga favvo Penelope Cruz... :-)
mkv och srt fil på dvd...å funkar alldeles utmärkt!!!


Har uppgradeat till senaste firmware, men å fungerar inte ..

#170

Postad 29 juli 2009 - 20:15

H.A.C.
  • H.A.C.
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Var på onoff och kollade in deras BD370 som dom hade uppe som demo...men dom verkade inte ha några i kartong...utan dom hade en massa BD360 så jag frågade vad som var skillnaden mellan spelarna och enligt personalen där så sa dom att BD360n var en nyare maskin samt att BD370 inte hade stöd för dts HD ljud.

Detta tyckte jag lät väldigt konstigt att 370 inte hade stöd för DTS HD och tänkte att det var nog bara försäljar snack...men i senaste Hemmabio tidningen så har dom testat massa olika BD spelare och där var 370n med och där står det också att den inte har stöd för DTS HD ljud.

Någon som kan säga om det är fakta eller ska man inte lita på hemmabio tidningen?

Jag köpte iaf BD360 och den klarar av alla ljudformaten över bitstream så att min Marantz 7002 får koda av.

Samt att den var 200:- billigare...kostade mig 1995:-

Har sett:
Rambo4 : DTS-HD HI RES Audio
Dia Hard 4 : DTS-HD MSTR Audio
The Dark Knight : Dolby TRUE HD



Saxat från netonnet.se, produktbeskrivningen om BD370 ;

För att få en ljudbild som matchar den eminenta bildåtergivning har LG BD370 begåvats med stöd för de flesta moderna ljudformat så som Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS och DTS-HD.

Eller LG´s officiela länk:LG BD370 med DTS-HD

Mvh
H.A.C.

Redigerat av H.A.C., 29 juli 2009 - 21:14.


#171

Postad 02 augusti 2009 - 16:21

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Jag upptäckte en lite rolig grej igår när jag satt och kikade på I Am Legend. Hade tidigare suttit och flippat framåt i kapitlen och sedan tagit ur skivan. Sedan, någon dag senare, gjorde jag samma sak med Narnia - Prins Caspian. Ingen märkligt med det, men det sägs ju att LGn har titelminne för en skiva, även efter att man tagit ur den. Döm då av min förvåning när I Am Legend började spela där jag avbröt uppspelningen tidigare!

Teorin är att Narnia är en JAVA-kodad skiva (ni vet vad jag menar) och dessa kan man ju uppenbarligen inte stoppa för att fortsätta där man var senare. Vad jag förstår så är I Am Legend en vanlig skiva.

En helt annan sak: måste man ha en USB-sticka isatt i spelaren för att öht komma ut på nätet (BD Live)? Eller är "länkningen" aktiv ändå?

//Stefan

#172

Postad 02 augusti 2009 - 17:36

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Jag har en fråga om denna spelare som tilltalat mig ett tag nu.
De står att den klarar true-hd och dts-hd, men är de bara "Core" som de så fint heter?
Eller kan de lassa ur sig fulla kabeln med gotta ljud?

De är ju lite så på hd dvd spelare att de står typ på ALLA att dom klarar true-hd och dts-hd men oftast inte fullt ut.

#173

Postad 02 augusti 2009 - 20:15

Lord_Tito
  • Lord_Tito
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Jag har en fråga om denna spelare som tilltalat mig ett tag nu.
De står att den klarar true-hd och dts-hd, men är de bara "Core" som de så fint heter?
Eller kan de lassa ur sig fulla kabeln med gotta ljud?

De är ju lite så på hd dvd spelare att de står typ på ALLA att dom klarar true-hd och dts-hd men oftast inte fullt ut.


Jag kan tyvärr inte svara på din ljud fråga.
Däremot så kan jag allt säga till dig min HD-DVD kamrat att jag är väldigt nöjd med den här spelare, spelar upp BD filmer snabbt och smärtfritt och DVD uppskalningen är väldigt bra (dock har jag ringa erfarenhet av detta så min åsikt är högst subjektiv). Den tar ju också MKV filer smärtfritt från DVD-RW skivor med .sub filer så det är ju också en oerhört plus.
Kort och gott en solid spelare som är väl värt sina pengar som jag kan hjärtligt rekommendera.

#174

Postad 02 augusti 2009 - 20:55

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Jag har en fråga om denna spelare som tilltalat mig ett tag nu.
De står att den klarar true-hd och dts-hd, men är de bara "Core" som de så fint heter?
Eller kan de lassa ur sig fulla kabeln med gotta ljud?

De är ju lite så på hd dvd spelare att de står typ på ALLA att dom klarar true-hd och dts-hd men oftast inte fullt ut.


Om du kan bitstreama ljudet från DVDn till stärkaren och stärkaren klarar av att koda av ljudet så ska du få the full monty. Annars får du bara core. Jag kör coaxialt (i brist på annat) och kan välja DTS HD, men jag får bara ut DTS. Dock med en lägre komprimering. 5.1 okomprimerad PCM ger mig ett tvåkanalsljud...

//Stefan

#175

Postad 03 augusti 2009 - 08:52

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Om du kan bitstreama ljudet från DVDn till stärkaren och stärkaren klarar av att koda av ljudet så ska du få the full monty. Annars får du bara core. Jag kör coaxialt (i brist på annat) och kan välja DTS HD, men jag får bara ut DTS. Dock med en lägre komprimering. 5.1 okomprimerad PCM ger mig ett tvåkanalsljud...

//Stefan


Så om jag alltså kör med HDMI från spelaren till en förstärkare som klarar att koda av HD ljuden så får jag ut de bästa?
För de va de jag var ute efter.

Just nu har jag en uråldrig förstärkare men som allafall har dolby digital och DTS, men tänker att i framtiden blir de nog en nyare förstärkare som klarar HD ljud så då har man allafall en spelare som kan skicka de vidare till förstärkaren att arbeta med.

#176

Postad 05 augusti 2009 - 21:38

AjjeA
  • AjjeA
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Eftersom jag jobbar inom elektronik så slog jag en pling till en LG representant och han sa att det inte var någon skillnad alls mellan 360 och 370 bortsett från det estetiska. Anledningen till att man döpte om den och bytte utseende var att 360 sålde såpass dåligt.

#177

Postad 06 augusti 2009 - 21:24

Sir C
  • Sir C
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Hm, sitter här med en nyinköpt 370 och har ett litet problem. Jag skickar ljudet okodat från 370 via HDMI till min stärkare, en Pioneer 918. Problemet jag får är att talet är osynkat till bilden, men allt bakgrundsljud typ explosioner och annat är synkat. Jag försökte ställa in ljudfördröjning på stärkaren, men inget hände.
Ändrar jag dock till att 370 ska koda ljudet, då är det synkat. Är det min stärkare det är fel på?
Stärkaren klarar dock inte av de nya HD ljudformaten, utan endast de äldre.

Länk till stärkaren -> http://www.pioneer.s...8V-K/index.html

Redigerat av Sir C, 06 augusti 2009 - 21:26.


#178

Postad 06 augusti 2009 - 23:11

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

Var på onoff och kollade in deras BD370 som dom hade uppe som demo...men dom verkade inte ha några i kartong...utan dom hade en massa BD360 så jag frågade vad som var skillnaden mellan spelarna och enligt personalen där så sa dom att BD360n var en nyare maskin samt att BD370 inte hade stöd för dts HD ljud.

Detta tyckte jag lät väldigt konstigt att 370 inte hade stöd för DTS HD och tänkte att det var nog bara försäljar snack...men i senaste Hemmabio tidningen så har dom testat massa olika BD spelare och där var 370n med och där står det också att den inte har stöd för DTS HD ljud.

Någon som kan säga om det är fakta eller ska man inte lita på hemmabio tidningen?

Jag köpte iaf BD360 och den klarar av alla ljudformaten över bitstream så att min Marantz 7002 får koda av.

Samt att den var 200:- billigare...kostade mig 1995:-

Har sett:
Rambo4 : DTS-HD HI RES Audio
Dia Hard 4 : DTS-HD MSTR Audio
The Dark Knight : Dolby TRUE HD


Nej det där stämmer inte. Jag har fått ut både DTS HI-RES samt DTS-Master HD från min BD370 iaf. Fungerar prima att skicka både som okodad signal (alltså att förstärkaren får koda av) och att koda av signalen i spelaren för att sedan bara låta förstärkaren spela upp ljudet som kommer. Att BD360 skulle vara en nyare maskin har jag svårt att tro, dels när man tittar på modellnamnet och dels när man tittar på priset. Varför skulle en nyare modell ha ett lägre versionsnummer samt vara billigare?

#179

Postad 08 augusti 2009 - 17:38

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
Jag hoppar rätt in i tråden och frågar, är det någon som vet om det är firmware eller annat på gång som gör att man kan ha filer större än 4GB (alltså inte fat32) ex .mkv och spela upp på maskinen?

Har lite filmer jag själv komprimerat i 4-10GB storlek som jag gärna skulle vilja kunna spela upp.
Har en WD Media spelare idag, men hoppades kunna avveckla den om bara det här med filstorleken ville fungera.

Tycker det är en kraftig miss utav LG att införa .mkv stöd och sedan inte hänga på vidare genom att slopa sunkiga fat32.

#180

Postad 08 augusti 2009 - 18:03

Lord_Tito
  • Lord_Tito
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Jag hoppar rätt in i tråden och frågar, är det någon som vet om det är firmware eller annat på gång som gör att man kan ha filer större än 4GB (alltså inte fat32) ex .mkv och spela upp på maskinen?

Har lite filmer jag själv komprimerat i 4-10GB storlek som jag gärna skulle vilja kunna spela upp.
Har en WD Media spelare idag, men hoppades kunna avveckla den om bara det här med filstorleken ville fungera.

Tycker det är en kraftig miss utav LG att införa .mkv stöd och sedan inte hänga på vidare genom att slopa sunkiga fat32.


Du kan ju bränna ut filen på en DVD-RW skiva, eller splitta den med valfritt program om du ämnar använda 1080p filer.

#181

Postad 09 augusti 2009 - 16:08

Davronbek
  • Davronbek
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Går det att koppla in en USB stick för trådlös närverk, tex in i själva nätverksanslutningen så kan man koppla in något så att det blir trådlöst typ. Går det på den här? eller måste man dra en lång kabel?

#182

Postad 09 augusti 2009 - 16:56

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Jag var inne på något liknande, men vad jag förstått går det inte. På Samsungs 3600 finns det dubbla USB-portar där den ena är för den medföljande WLAN-dongeln och den andra för minnessticka.

//Stefan

#183

Postad 09 augusti 2009 - 18:47

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
eftersom man är mitt i en flytt så hinner man ju inte testa tyvärr, men är det någon som provat att formatera en usbdisk eller sticka med hfs+ ? om det funkar så har man ju löst problemet med fat32-spärren på 4 gb.

det finns ett alldeles utmärkt program som heter MacDrive till windows som klarar av att läsa hfs+.

#184

Postad 11 augusti 2009 - 13:16

insider
  • insider
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har problem med YouTube funktion. Det visar hela tiden "För mycket trafik". Vet inte vad kan det vara för fel, någon som kan hjälpa? Har en trådlöst bredbandsrouter hemma som jag använder till min bärbar datorn och kopplade en nätverkskabeln till LG370. I inställningar står det Dynamisk IP.

#185

Postad 11 augusti 2009 - 19:43

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
OM dett är OT eller inte vet ja inte men frågar endå.
De verkar som bd370 är slut överallt, men pixmania har i lager.
Står de allafall.
Och därför blir man lite orolig om man skulle lägga en beställning och bara få vänta och vänta för att dom inte alls har i lager som dom sa.

Vilket kommer driva mig till vansinne eftersom jag är en sån som sitter och väntar på posten varje dag när man beställt nått.

Nån som beställt därifrån och vet om deras lagerstatus är att lita på?

#186

Postad 12 augusti 2009 - 02:38

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Köp en bd360 istället, den borde finnas lite varstans (fysiska butiker)...

#187

Postad 12 augusti 2009 - 10:09

Unregistered2985cb91
  • Unregistered2985cb91
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har beställt en BD 370 från Pixmania och den ska komma vilken dag som helst. ;)

#188

Postad 12 augusti 2009 - 11:44

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Har beställt en BD 370 från Pixmania och den ska komma vilken dag som helst. ;)


Säg gärna till när du får den antingen här eller ett PM.
Själv blir jag orolig över deras dåliga omdömen.
Så jag tror de blir från Dustin för mig om de inte tar århundranden att få in då är jag väll tvungen att köpa från nån annan.

#189

Postad 12 augusti 2009 - 14:24

Davronbek
  • Davronbek
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Säg gärna till när du får den antingen här eller ett PM.
Själv blir jag orolig över deras dåliga omdömen.
Så jag tror de blir från Dustin för mig om de inte tar århundranden att få in då är jag väll tvungen att köpa från nån annan.


Tjena, jag beställde min BD 370 från pixmania. Fattar inte hur det kan få dåligt omdöme, allting gick perfekt. Beställde på Fredag och fick den på Måndag (UPS) inga strul eller något. Om du ska beställa från Pixmania så har dem erbjudande med Guldplatinerade HDMI kabel på köpet för 50kr, riktigt nice!

MVH
Davron

#190

Postad 12 augusti 2009 - 15:17

ripipi
  • ripipi
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har problem med YouTube funktion. Det visar hela tiden "För mycket trafik". Vet inte vad kan det vara för fel, någon som kan hjälpa? Har en trådlöst bredbandsrouter hemma som jag använder till min bärbar datorn och kopplade en nätverkskabeln till LG370. I inställningar står det Dynamisk IP.

Mailade supporten och fick följande svar:

"Hej

Vi har väldigt hög belastning på våran portal mot youtube. Vi är medvetna om problemet och arbetar på en lösning.

Mvh
LG Support"

/Johan

#191

Postad 13 augusti 2009 - 06:34

Unregisteredcca7e880
  • Unregisteredcca7e880
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Jag har en fundering kring uppspelning av splittade, stora, MKVer. Kommer spelaren automatiskt att gå till nästa "spår", i det här fallet nästa fil i mappen? Eller går det att få till med hjälp av någon sorts spellista i lämpligt format?

Det är ju lite surt om man ska behöva bli utkastad till nån form av huvudmeny mellan varje delfilm...

#192

Postad 13 augusti 2009 - 09:54

MickeMellow
  • MickeMellow
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Har kört splittade filer och det blir ett litet "hack" mellan filbytet men det går av sig själv. Antar att de måste ha samma namn för att de skall fungera!

Har även provat hfs+ & exfat filsystem men inget av dem fungerar.

#193

Postad 13 augusti 2009 - 13:41

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
hm, tråkigt att de inte kunde ha stöd för hfs+ i alla fall. nåja, man får väl hoppas på att det släpps en fw-update. annars får man väl införskaffa en bd390...

#194

Postad 15 augusti 2009 - 15:18

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0
Är det någon som har jämfört denna mot Panasonic DMP-BD60 och kan säga om det verkligen ÄR skillnad mellan spelarna gällande detaljrikedom osv, ex i mörka partier, och om LGn har lite artifakter och oskarpa kanter eller om det bara är humbug. Vidare undrar jag om någon som äger en sådan här maskin har haft problem med frysningar som ex Pansonic verkar haft lite problem med?

Har kört splittade filer och det blir ett litet "hack" mellan filbytet men det går av sig själv. Antar att de måste ha samma namn för att de skall fungera!

Har även provat hfs+ & exfat filsystem men inget av dem fungerar.

Hur blir det med subs om man råkar ha sådana? När man delar filen menar jag. ;)

Uppdatering. Kommer förmodligen att vänta in DB390 då denna verkar klarar av .mkv i mer än fat32 (dvs klarar större filer) och som ska ha inbyggt trådlöst. =)

Redigerat av twebbas, 15 augusti 2009 - 17:02.


#195

Postad 15 augusti 2009 - 23:53

insider
  • insider
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Är det någon som har jämfört denna mot Panasonic DMP-BD60 och kan säga om det verkligen ÄR skillnad mellan spelarna gällande detaljrikedom osv, ex i mörka partier, och om LGn har lite artifakter och oskarpa kanter eller om det bara är humbug. Vidare undrar jag om någon som äger en sådan här maskin har haft problem med frysningar som ex Pansonic verkar haft lite problem med?


Hur blir det med subs om man råkar ha sådana? När man delar filen menar jag. :)

Uppdatering. Kommer förmodligen att vänta in DB390 då denna verkar klarar av .mkv i mer än fat32 (dvs klarar större filer) och som ska ha inbyggt trådlöst. =)



Jag brukar lägga subs i filmen med Mkvmerge GUI programmet och sen dela filmen. Inte så säker men jag tror att man måste trycka på subtitles på fjärren för varje del av filmen.

#196

Postad 18 augusti 2009 - 15:05

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Nuså har man gjort en beställning på en bd370.
Bara vänta nu på ett sms att hämta ut den :D

Och förslagsvis skaffa sig nån film tills dess eller låna på sig ett gäng :P

#197

Postad 19 augusti 2009 - 12:09

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Ska beställa en LG BD370 idag, men har en fråga till er först.
Har en Marantz SR6001 med 5.1 inkopplat. Den har hdmi men stödjer inte de senaste ljudformaten, DTS-HD Master audio och Dolby true HD framförallt. Kan jag på något sätt utnyttja ljudet från en bluray, säg att det är DTS hd master audio inbakat på blurayen, kan jag då på något sätt få ut det ljudet genom min förstärkare, utan att koppla mina högtalare till blurayspelaren?

#198

Postad 19 augusti 2009 - 12:29

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
DTS HD MA kommer du inte kunna få ut utan bara Core delen i 1,5 mbps. De andra HD ljuden bör du få ut som lossless PCM genom HDMI!!

#199

Postad 20 augusti 2009 - 19:27

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Jag har nu stöt på 2 problem när jag fick hem min spelare.

Första.
Jag får bild med HDMI i ungefär 7sekunder då man ser logan och uppladdningen, sen borta och "ingen signal"
Ställt om till alla möjliga upplösningar men inget hjälper.

Nästa idé va att kanske uppdatera.
Då kom nästa problem.
Har Bahnhof som ska registrera MAC adresser för att släppa in nån.
Och de funkar inte på nätet så man måste ringa.
Men då ska man hitta på MAC adressen, och den hittar jag inte på alls.

Så nån som vet vart man hittar MAC adressen?

Och jag hoppas F AAAA N att de funkar efter uppdateringen då.

#200

Postad 20 augusti 2009 - 19:35

Mrxx
  • Mrxx
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Jag har inte haft några problem med frysningar på varken dvd eller blurayfilmer utan spelaren har funkat finfint.

Nu ikväll frågade den om jag ville uppdatera mjukvaran, är det nån som vet var man kan se vad det är dom har fixat i sina mjukvaru-uppdateringar?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.