Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD370 *

673 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 20 augusti 2009 - 19:50

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Jag har inte haft några problem med frysningar på varken dvd eller blurayfilmer utan spelaren har funkat finfint.

Nu ikväll frågade den om jag ville uppdatera mjukvaran, är det nån som vet var man kan se vad det är dom har fixat i sina mjukvaru-uppdateringar?


Alltså de fryser sig inte utan om jag slår över till komponent eller på vanlig ful-gul kabel så är de bild och jag kan ändra inställningar och kolla film, men INTE på HDMI.

Och att jag inte hittar nån MAC adress gör de ju bara värre eftersom ja inte då kan ring ain imorrn till bahnhof förns jag hittat den.

Redigerat av Binks, 20 augusti 2009 - 19:52.


#202

Postad 20 augusti 2009 - 20:30

Mrxx
  • Mrxx
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Alltså de fryser sig inte utan om jag slår över till komponent eller på vanlig ful-gul kabel så är de bild och jag kan ändra inställningar och kolla film, men INTE på HDMI.

Och att jag inte hittar nån MAC adress gör de ju bara värre eftersom ja inte då kan ring ain imorrn till bahnhof förns jag hittat den.



Okej, hur kopplar du din hdmi- kabel? Via förstärkare eller direkt till tv:n? Vad har du för tv? Har du provat byta hdmi-kabel?

#203

Postad 21 augusti 2009 - 00:58

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Jag har också Bahnhof och har inga problem alls att koppla upp mot nätet och uppdatera den.
Den är kopplad via en router här hemma och allt flyter på.

Du kan annars testa att uppdatera den manuellt via LGs-hemsida

#204

Postad 21 augusti 2009 - 06:08

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Okej, hur kopplar du din hdmi- kabel? Via förstärkare eller direkt till tv:n? Vad har du för tv? Har du provat byta hdmi-kabel?


Jag kopplar med HDMI från spelaren till min LG37LC51.
Sen en optisk toslink från spelaren till förstärkaren, men ljudet funkar bra. (har en gammal förstärkare så ingen HDMI)

Men de är ju lite konstigt att de är bild några sekunder så man ser LGs loga och att den har en laddningsbild, sen blir de svart och ingen signal om man inte kör med komponent eller gul kabel då är de bild än.
Så de är ju något som händer där när den laddat klart och ska visa bild för Setup menyn eller en film.

Sen för att uppdatera lär jag ju hitta på MAC adressen som sagt innan jag kan ringa Bahnhof eftersom vi kör genom en switch här hemma så alla grejer för ett eget IP.
Men de står inte ens i manualen vart den finns och verkligen inte i någon meny i setupen.

Uppdatering!

Nu har jag lyckats med min mobil lägga in 2 uppdateringar på spelaren så den är 4.xxxxxx.
Felet kvarstår ÄN.
Bild första sekundrarna så man ser LG logan och att de laddar.. sen "ingen signal" så man får slå över till komponent eller gulingen.
Så ###### störande.. tvn är inte ens 2år gammal.

Nu har de även uppståt ett nytt problem.
Jag ställer in spelaren på 1080i som är de högsta min tv klarar.
Men så fort jag slår igång en film så går den ner till 480p.
Provat alla möjliga upplösningar men den går till 480p endå.

Tröttsamt är ju de minsta man kan säga.
Jag tror de är min tv som börjar visa sig riktigt kass.

Redigerat av Binks, 21 augusti 2009 - 08:16.


#205

Postad 21 augusti 2009 - 19:49

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
det där låter definitivt som hdmi-kabeln. jag har en 32-tums lg i samma serie och det är inga bekymmer alls. däremot så hade brorsan liknande problem med sin samsung och sony bd-350. men när han testade med en annan hdmi-kabel så löste det sig direkt.

testa med att byta kabel, eftersom den går med vanlig komponent så kan du utesluta fel både på tv:n och spelaren.

Lycka till !

#206

Postad 21 augusti 2009 - 23:54

pr33d
  • pr33d
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Nu verkar du ha fått in uppdateringen, men det finns lite olika sätt att få reda på sin mac-adress. OFtast sitter det något klistermärke, men säkert inte i detta fall. Ett sätt att få reda på macadressen är att koppla in spelaren i någons router, och sen gå in på routerns konfigsida, och där brukar det finnas en sida i stil med "attached devices", och där brukar ip och mac-adress stå.

Sen läste jag att någon sa att det fungerar med bahnhof, fast bakom router. Det är ganska logiskt om man vet hur en router fungerar för det mesta. Routern har kontakt med isp (bahnhof) i detta fall. Och det är routerns macadress som bahnhof ser. Alla enheter kopplade efter routern pratar endast Genom routern i ett internt nätverk, och macadressen utåt är ändå den från routern.

Hoppas jag förklarade detta på ett bra sätt nu... Till ingen nytta =)

#207

Postad 22 augusti 2009 - 11:56

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
När de gäller MAC adressen så ska jag ta med spelaren sen till en polare som får kolla upp den i sin router.

När de gäller de stora problemet så tror jag de är tvn som de är fel på.

Tog med spelaren och 2 hdmi kablar till en polare och provade på hans LG Plasma tv.
Funkade på en gång och vi böt kabel och mina funkade och hans kablar funkade utan problem.

Köpte den på expert, com naturligtvis nu håller på att flytta.
Men dom öppnar 24e tror ja så då ska jag dit och prata med dom om tvn och säga att dom får helt enkelt ta in den och jag vill inte ha tillbaks den förns de är fixat eller så får dom ge mig en ny tv.
Eftersom den tydligen har väldiga problem med saker man kopplar in via HDMI och att den vägrar ta emot något annat än 480p via komponent säger ju att något är fel på TVn.


Vill även påpeka att spelaren är de INGET fel på alls.
Funkar hur bra som helst.
Hos polaren va de bara koppla in i tvn eller förstärkaren och de funkade på en gång.

Slog igång The Incredible Hulk 1080i och med HD MA ljud.
Såg grymt bra ut fast de inte var 1080p och ljudet va så sjukt maffigt.

Har inte provat så mycket annat än, men USB uppdateringen funkade smidigt.
Bara koppla in, trycka OK och vänta på den att uppdateras.

Laddar filmer väldigt fort och låter verkligen INGENTING.

#208

Postad 22 augusti 2009 - 18:06

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

OM dett är OT eller inte vet ja inte men frågar endå.
De verkar som bd370 är slut överallt, men pixmania har i lager.
Står de allafall.
Och därför blir man lite orolig om man skulle lägga en beställning och bara få vänta och vänta för att dom inte alls har i lager som dom sa.

Vilket kommer driva mig till vansinne eftersom jag är en sån som sitter och väntar på posten varje dag när man beställt nått.

Nån som beställt därifrån och vet om deras lagerstatus är att lita på?

jo för längesedan men de har irretrat mig såde undviker jag .jag kan berätta att jag bestälde mig på pc city och den funkar galant .mycket bra bild ;) det ända problmet är tydligen att jag måste köpa en roter till den om det inte är bredbandsbolaget som krånglar

#209

Postad 22 augusti 2009 - 18:14

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Jag kopplar med HDMI från spelaren till min LG37LC51.
Sen en optisk toslink från spelaren till förstärkaren, men ljudet funkar bra. (har en gammal förstärkare så ingen HDMI)

Men de är ju lite konstigt att de är bild några sekunder så man ser LGs loga och att den har en laddningsbild, sen blir de svart och ingen signal om man inte kör med komponent eller gul kabel då är de bild än.
Så de är ju något som händer där när den laddat klart och ska visa bild för Setup menyn eller en film.

Sen för att uppdatera lär jag ju hitta på MAC adressen som sagt innan jag kan ringa Bahnhof eftersom vi kör genom en switch här hemma så alla grejer för ett eget IP.
Men de står inte ens i manualen vart den finns och verkligen inte i någon meny i setupen.

Uppdatering!

Nu har jag lyckats med min mobil lägga in 2 uppdateringar på spelaren så den är 4.xxxxxx.
Felet kvarstår ÄN.
Bild första sekundrarna så man ser LG logan och att de laddar.. sen "ingen signal" så man får slå över till komponent eller gulingen.
Så ###### störande.. tvn är inte ens 2år gammal.

Nu har de även uppståt ett nytt problem.
Jag ställer in spelaren på 1080i som är de högsta min tv klarar.
Men så fort jag slår igång en film så går den ner till 480p.
Provat alla möjliga upplösningar men den går till 480p endå.

Tröttsamt är ju de minsta man kan säga.
Jag tror de är min tv som börjar visa sig riktigt kass.

vad har skärmen för upplösning är den hd redy ska den klara 720 p .jag har då själv upptäckt att spelaren ändrar upplösning så mitt i allt är det 1080i bara för att den har varit avslagen .så du får kanske göra som jag gå in på inställning så fort du slår på den och ändra till 720p eller 1080i vilket du vill

#210

Postad 22 augusti 2009 - 18:22

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Nu verkar du ha fått in uppdateringen, men det finns lite olika sätt att få reda på sin mac-adress. OFtast sitter det något klistermärke, men säkert inte i detta fall. Ett sätt att få reda på macadressen är att koppla in spelaren i någons router, och sen gå in på routerns konfigsida, och där brukar det finnas en sida i stil med "attached devices", och där brukar ip och mac-adress stå.

Sen läste jag att någon sa att det fungerar med bahnhof, fast bakom router. Det är ganska logiskt om man vet hur en router fungerar för det mesta. Routern har kontakt med isp (bahnhof) i detta fall. Och det är routerns macadress som bahnhof ser. Alla enheter kopplade efter routern pratar endast Genom routern i ett internt nätverk, och macadressen utåt är ändå den från routern.

Hoppas jag förklarade detta på ett bra sätt nu... Till ingen nytta =)

enligt bruksen ska man tydligen ha en router .kanske just grund av detta
provade att koppla min direckt till swichen som jag har. ingen kontakt
har bredbandsbolaget kan jag säga .så man blir väl tvungen att köpa en drouter då
har även bredbandsbolagets telefondosa som är gjort för trådlös anslutning

#211

Postad 22 augusti 2009 - 18:40

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

vad har skärmen för upplösning är den hd redy ska den klara 720 p .jag har då själv upptäckt att spelaren ändrar upplösning så mitt i allt är det 1080i bara för att den har varit avslagen .så du får kanske göra som jag gå in på inställning så fort du slår på den och ändra till 720p eller 1080i vilket du vill

föresten har din tv stöd för hdcp annrs blir det svart när filmen sätter igång
du kan prova markera hdmi anslutningen eller koppla bort hdmi kabeln och du kan bara ha en typ bild inkoppling
och ring LG de ska kunna hjälpa dig och kolla på sidan 16 och 17 i brukanviningen till spelaren där finns info liksom sidan 12

#212

Postad 22 augusti 2009 - 19:15

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

föresten har din tv stöd för hdcp annrs blir det svart när filmen sätter igång
du kan prova markera hdmi anslutningen eller koppla bort hdmi kabeln och du kan bara ha en typ bild inkoppling
och ring LG de ska kunna hjälpa dig och kolla på sidan 16 och 17 i brukanviningen till spelaren där finns info liksom sidan 12


De blir inte bara "ingen signal" när jag kollar film utan om jag bara vill se menyn och ställa in grejer för spelaren blir de utan bild och ingen signal.
Och jag har provat med allt möjligt som att byta kablar och ändra upplösning och provat allt.
Sen att det även blir endast 480p med komponent tycker jag säger att tvn måste va paj.
Jag kan gå tillbaks och ändra upplösning hur många ggr som helst.
När väl filmen ska igång så ändras de till 480p igen.
Tvn klarar 1080i och stödjer 1080p men de är ju bara en crap grej.

#213

Postad 23 augusti 2009 - 01:41

insider
  • insider
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Jag har inte haft några problem med frysningar på varken dvd eller blurayfilmer utan spelaren har funkat finfint.

Nu ikväll frågade den om jag ville uppdatera mjukvaran, är det nån som vet var man kan se vad det är dom har fixat i sina mjukvaru-uppdateringar?


Man kan se på LGs hemsida. Det brukar stå där vad de nya uppdateringar innehåller.

#214

Postad 23 augusti 2009 - 20:20

pr33d
  • pr33d
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

enligt bruksen ska man tydligen ha en router .kanske just grund av detta
provade att koppla min direckt till swichen som jag har. ingen kontakt
har bredbandsbolaget kan jag säga .så man blir väl tvungen att köpa en drouter då
har även bredbandsbolagets telefondosa som är gjort för trådlös anslutning


Jag har bredbandsbolaget, dock inte deras telefon-gateway. Och det fungerade galant att koppla in enheten och uppdatera, samt testa youtubefunktionen.

Kan dock inte säg något om hur det fungerar med deras enhet inkopplad.

#215

Postad 25 augusti 2009 - 06:52

Unregistered2985cb91
  • Unregistered2985cb91
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Såja, då står min BD370 på plats! :o Nu väntar jag bara på min LG 50PS3000 från Komplett.se för att jag ska kunna börja titta. Dom ska ju få in den i morgon enl. hemsidan och sen ska den bara hämtas i Malmö. Ska bli kul efter att ha glott på en 28" tjockis i eviga tider!

#216

Postad 25 augusti 2009 - 23:34

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Måste bara hoppa in och säga hur nöjd jag är med den här.
Köpte den och en LG 42PQ6000 till morsan och har suttit och lekt lite med dem. Har även testat med min Sony 52W4500.

Senaste mjukvara:

Blu-ray: snabb uppstart, menyer osv. Bilden är lika bra som på alla andra BD-spelare jag testat (dvs väldigt bra :)) Allt funkar så som man tänkt sig.
Dock har jag sett ett störigt fel (som jag dock läst om i en recension så jag visste vad jag gav mig in på) och det är att typ en gång var femte sekund så känns det som om spelaren tappar några frames. Blir ett "minihack".
Don't get me wrong, har haft folk över här och det är ingen förutom jag som lyckas se det men sen är jag också väldigt picky.
Lägger bara märke till det i high motion scener eller när jag verkligen sitter och ittar efter det med vilje men det tär ändå på helhetsintrycket. Hoppas att de kan fixa det.

DVD: ingen superb uppskalning men heller inte dåligt. I princip som vilken modern DVD-spelare som helst i ~1500-kronorsklassen (vilket ju inte säger så mycket iofs).

MKV: klockrent, bästa uppspelningen jag sett (jämfört med datorn, popcorn hour, WD HD TV etc.) Undertexter funkar sådär dock, Får ofta uppkonstiga symboler/bokstäver/tecken emellanåt av någon anledning dyker "/N" ofta upp mitt i textpartier. 1080p med DTS i hög bitrate låter och ser fantastiskt ut.

XviD/DivX: Standrad-def XviD är ok, inte jättebra som på PS3 (typ bästa kvaliten en maskin kan suga ur sunkiga XviDs) men helt ok. 720p och 1080p ser klockrent ut.

MP3: funkar bra men gränssnittet är väl sådär. Inget jag personligen har användning för.

Youtube: funkar, ok gränssnitt men den är inge vidare på at spela upp HQ/HD-klipp och det ser i allmänhet sunkigt ut. (Den buffrar dock jäkligt snabbt så allt känns mer instant-on än vad det gör om man surfar på deras hemsida.)

Angående filstorlek är det ju surt med FAT32 på USB men för längre filmer funkar det bra att bränna DVD dual layer med UDF-filsystem. (Eller bara splita och lägga på USB.)
Vad det gällde mina hårddiskar har det funkat på en av de två jag har (båda kör FAT32). Vet inte vad det handlar om.

Fjärrkontrollen ser lite el-cheapo ut men funkar och är inte riktningskänslig.

Utseendet på själva maskinen är väl ok. Själv är jag inte förtjust i den stora knappen i mitten men i övrigt är den ju både liten snygg. Väldigt tystgående också både vad det gäller maskinen i sig och dess läsare (både kontinuerlig läsning och sökning)

Har inte fått HDMI CEC att funka annat än att spelaren går igång när jag trycker på TVns simplelink-knapp. Där tar det dock stopp.

Nåja för under 2000 är det här en SJUKT bra maskin iaf. Alla hushåll borde ha en! :)


Summa:
BD goes mainstream med bravur!

Hoppas de lägger till fler fina funktioner genom firmwares och att de fixar till lite småsaker (stöd för MOV-container, lägga till WMV-stöd, fixa mirckohacken vid BD-uppspelning etc.)

#217

Postad 26 augusti 2009 - 08:49

ErikLK
  • ErikLK
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Stör mig på att autsostart är aktiverat om det ligger en dvd- eller blu-ray-skiva i släden. Vet någon om det går att avaktivera det?

#218

Postad 26 augusti 2009 - 09:27

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Stör mig på att autsostart är aktiverat om det ligger en dvd- eller blu-ray-skiva i släden. Vet någon om det går att avaktivera det?


Du kan ju annars mata ut släden så händer de inte.. eller trycka på HOME knappen vilket brukar gå väldigt fort när man väl trycker på den.

#219

Postad 26 augusti 2009 - 11:41

freddan73
  • freddan73
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Vilket program använder ni för att splitta stora filer? Funkar det att spela .iso & .img?

#220

Postad 26 augusti 2009 - 13:05

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Vad man använder för program beror ju "lite" på vad det är för filtyper man ska jobba med.
Ett bra program för att splitta MKV filer är: mkvtoolnix:
http://bunkus.org/vi...ols/mkvtoolnix/
Kan ju vara bra att ha då denna spelare inte klarar filer större än 4Gb (FAT32)
Om det är ISO filer du är ute efter att splitta så borde det fungera bra med PowerIso.

#221

Postad 26 augusti 2009 - 14:15

freddan73
  • freddan73
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Tack för svaret! Ska testa!

#222

Postad 26 augusti 2009 - 15:31

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Någon med bd370 som upplevt någon form av bildstörning under BD-uppspelning?

Jag har bd360 (samma maskin) och har nu fyra gånger stött på något jag närmast kan beskriva som rand som vandrar uppifrån och ner på skärmen.

Tunn och förvrängande och vandringen över skärmen tar ungefär 3-4 sekunder.

När jag tänker efter så påminner den om skit man kunde se när man titta på gamla vhsband.

#223

Postad 26 augusti 2009 - 21:33

Unregistered2985cb91
  • Unregistered2985cb91
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Vad man använder för program beror ju "lite" på vad det är för filtyper man ska jobba med.
Ett bra program för att splitta MKV filer är: mkvtoolnix:
http://bunkus.org/vi...ols/mkvtoolnix/
Kan ju vara bra att ha då denna spelare inte klarar filer större än 4Gb (FAT32)
Om det är ISO filer du är ute efter att splitta så borde det fungera bra med PowerIso.


Hej. Har splittat ett antal .mkv-filer med detta program (v2.9.7). Under fliken Global har jag kryssat i "link files" (vet ej om detta är rätt gjort). När jag nu har kopplat in spelaren till min nya tv så visar det sig att jag inte kan få igång de delar som är efter del 1 (vissa filmer har jag delat i 3 delar). Sekunderna tickar inte och inget händer. Del 1 fungerar på alla filmer. Någon som har upplevt nåt liknande?

/Mats

#224

Postad 27 augusti 2009 - 06:30

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Följdfråga på detta blir ju då om du har testat att inte ha rutan "link files" ikryssad?
Det ska inte behövas.

#225

Postad 27 augusti 2009 - 15:23

Unregistered2985cb91
  • Unregistered2985cb91
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Hej. Har splittat ett antal .mkv-filer med detta program (v2.9.7). Under fliken Global har jag kryssat i "link files" (vet ej om detta är rätt gjort). När jag nu har kopplat in spelaren till min nya tv så visar det sig att jag inte kan få igång de delar som är efter del 1 (vissa filmer har jag delat i 3 delar). Sekunderna tickar inte och inget händer. Del 1 fungerar på alla filmer. Någon som har upplevt nåt liknande?

/Mats


Har nu testat att splitta utan att ha ikryssat "link files" och det fungerar mycket bättre! :(

/Mats

#226

Postad 27 augusti 2009 - 15:32

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Har en lite äldre projektor utan HDMI men med komponentingång som klarar 720P (Sony VW10HT). Efter många om och men bestämde jag mig för en LG BD370. Har bara packat upp manualen ännu och läser till min fasa att den bara ger 576P ut via komponent om skivan är kopieringsskyddad (Vilket alla DVD och Blu-ray skivor väl är).

Stämmer detta verkligen??

Vill inte packa upp resten då Netonnet har egna konstiga regler om man inte är nöjd med sitt köp.

Någon som kan testa innan jag går tillbaka med skrotet.

#227

Postad 27 augusti 2009 - 16:00

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Har en lite äldre projektor utan HDMI men med komponentingång som klarar 720P (Sony VW10HT). Efter många om och men bestämde jag mig för en LG BD370. Har bara packat upp manualen ännu och läser till min fasa att den bara ger 576P ut via komponent om skivan är kopieringsskyddad (Vilket alla DVD och Blu-ray skivor väl är).

Stämmer detta verkligen??

Vill inte packa upp resten då Netonnet har egna konstiga regler om man inte är nöjd med sitt köp.

Någon som kan testa innan jag går tillbaka med skrotet.


Jag får inte högre än 575p med min komponent kabel.
Men min tv är kass och ska lämnas in på lagning också så jag vet inte om de är spelaren eller tvn som gör att de max blir 576p.

Redigerat av Binks, 27 augusti 2009 - 16:01.


#228

Postad 27 augusti 2009 - 16:15

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Tack för svaret.

Om det nu är så tycker LG med andra ord att det är helt okej att fulhämta sina HD filmer men skulle man (som jag) vilja äga ett fysiskt exemplar är man med andra ord hänvisad till 576p om man inte har en modern projektor.

Känns rätt surt faktiskt.

#229

Postad 27 augusti 2009 - 16:54

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Tack för svaret.

Om det nu är så tycker LG med andra ord att det är helt okej att fulhämta sina HD filmer men skulle man (som jag) vilja äga ett fysiskt exemplar är man med andra ord hänvisad till 576p om man inte har en modern projektor.

Känns rätt surt faktiskt.


Undrar hur de blir om du kanske kopplat en hdmi till dvi kabel då? om du har dvi på projektorn

#230

Postad 27 augusti 2009 - 17:10

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Har inte dvi

#231

Postad 27 augusti 2009 - 18:50

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Har inte dvi


Ja då har jag ingen aning, men tycker de måste vara dumt att ha komponent utgång men endast erbjuder 576p?
Nästan så jag måste läsa själv.
Varför skulle dom hitta på något sånt idiotiskt?

#232

Postad 27 augusti 2009 - 19:07

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Det går ju att skala upp via komponent, men inte med köpfilm!

Ja, ja. Det blir att gå tillbaka med den och ta matchen med netonnet. Har läst så mycket jag kan om spelaren men alrig hört något om detta. Så går det när man fortfarande kör bild analogt.

Redigerat av Fisher_king, 27 augusti 2009 - 19:21.


#233

Postad 28 augusti 2009 - 15:25

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Kan man inte använda 390:s firmware på 370 för att få stöd för ntfs???

#234

Postad 28 augusti 2009 - 15:34

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Det är tveksamt om det går. Då det även skiljer en del i hårdvaran.

#235

Postad 28 augusti 2009 - 15:54

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Problemet med min LG är löst. Jag gick tillbaka med den till affären.

#236

Postad 28 augusti 2009 - 21:33

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Tveksamt om någon annan maskin (förutom Oppos kanske) ger dig högupplöst över komponent.

#237

Postad 29 augusti 2009 - 07:26

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Tveksamt om någon annan maskin (förutom Oppos kanske) ger dig högupplöst över komponent.


menar du att ingen BD spelare i dagsläget kan ge 720p 1080i över komponent?

Redigerat av Binks, 29 augusti 2009 - 07:27.


#238

Postad 29 augusti 2009 - 08:02

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Varför ens tänka på att köra något annat än HDMI när man köpt en BD spelare! Låter lite konstigt tycker jag...då försvinner ju hela grejen med en Hd spelare känns det som.

#239

Postad 29 augusti 2009 - 08:56

MickeMellow
  • MickeMellow
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hittade detta på forumet:

Komponent är oftast analog, och kan skicka högupplöst bild då detta stöds, annars skickar den DVD-upplösning och i progressiv bild om det vill sig väl. Men till de nya formaten HD-DVD och Blu-Ray lämpar sig HDMI eller DVI bättre då dessa format innehåller kopieringsskydd (HDCP) som inte går att skicka över komponent.

#240

Postad 29 augusti 2009 - 09:16

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Historien är som följer.

Håller på att bli sambo och min CRT-projje har väldigt! låg WAF så tanken på en full HD-projektor vaknade. Nu har jag inte fått det köpet godkänt eller finansierat riktigt ännu så under tiden köpte jag en Sony VW10HT för att frugan skall få se fördelarna med en stor bild. VW10 klarar ju 720p, 1080i så då kändes det naturligt att redan nu skaffa en Bluray spelare att koppla till.

Tydligen är det implementerat i alla spelare som ett kopieringsskydd att de bara skall ge 576P ut genom komponent på kopieringsskyddat material HDMI utgången känner av vad man kopplar till så då godkänner spelaren apparaten man kopplar till och ger då 1080P (eller vad man nu vill ha) genom HDMI.

Oppon har samma funktion som övriga vad jag kan se genom manualen. Samsung 3600 skalar tydligen ned BD till 1080i genom komponent men inte upp DVD.

Hur är det med dvd-spelare?
Skalar dom upp via komponent eller har de samma funktion som BD-spelare?

Jag kan förstå att bolagen inte vill att man skall kunna kopiera deras filmer genom komponentutgången men för oss (och vi är faktiskt några) som fortfarande kör komponent ger det ju helt fel signaler. Vi kan inte köra våra köpfilmer i högre upplösning än 576P men fulhämtade filmer går utmärkt att köra i högre upplösning.

Så vad skall vi göra?
Vara laglydiga och köpa filmer vi kan se i en lägre upplösning eller ladda hem illegalt och få en högre upplösning?
Bolagen bestämmer!

#241

Postad 29 augusti 2009 - 09:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
:) Du skall skaffa en bildvisare med HDMI.
Och om du bestämmer dig att ladda ned illegalt så är det ditt val, inte filmbolagets.

#242

Postad 29 augusti 2009 - 09:52

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0

Dock har jag sett ett störigt fel (som jag dock läst om i en recension så jag visste vad jag gav mig in på) och det är att typ en gång var femte sekund så känns det som om spelaren tappar några frames. Blir ett "minihack".
Don't get me wrong, har haft folk över här och det är ingen förutom jag som lyckas se det men sen är jag också väldigt picky.
Lägger bara märke till det i high motion scener eller när jag verkligen sitter och ittar efter det med vilje men det tär ändå på helhetsintrycket. Hoppas att de kan fixa det.



Vad är det för format? Även på BD 1080p/24? Har du stängt av lull-lull som typ "Motion Flow"?

Ligger själv i köptankar, mellan BD370, PH C-200 eller en HTPC baserad på Asus AT3N7A-I (Nvidia ION, Atom 330)
LG:n ligger bäst i pris men kanske den jag behöver minst egentligen då jag har en PS3 och är mer ute efter uppspelning av HD material från HDD samt ev BD uppspelning UTAN megafläktljud stötvis genom filmen. Utan grannar hade det inte vart ett problem, bara att höja ljudet... :)

Redigerat av Johnsson1975, 29 augusti 2009 - 09:52.


#243

Postad 29 augusti 2009 - 09:55

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

:) Du skall skaffa en bildvisare med HDMI.
Och om du bestämmer dig att ladda ned illegalt så är det ditt val, inte filmbolagets.


Kan säga att jag absolut vill äga mina filmer. Ser inte nedladdning som ett alternativ. Fast det känns ju lite surt att bolagen skall hindra mig från att se dem i en högre upplösning än 576P

Fast nu är vi ganska långt ifrån vad tråden handlar om.

#244

Postad 29 augusti 2009 - 19:20

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
*Edit*

Redigerat av alexander_e_b, 30 augusti 2009 - 18:04.


#245

Postad 29 augusti 2009 - 19:37

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
tjoo!!
tänkte fråga om det är någon mer som har problem med att få bd-live att fungera
skullle testa bd-live efter jag och sonen sett madagaskar 2 men jag får bara ett medelande att jag inte är kopplad till internet !!! men det är jag kan köra you-tube !!!

vad ska jag göra ochvad kan felet vara ???

mvh peter

#246

Postad 29 augusti 2009 - 20:16

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

tjoo!!
tänkte fråga om det är någon mer som har problem med att få bd-live att fungera
skullle testa bd-live efter jag och sonen sett madagaskar 2 men jag får bara ett medelande att jag inte är kopplad till internet !!! men det är jag kan köra you-tube !!!

vad ska jag göra ochvad kan felet vara ???

mvh peter


Jag har exakt samma problem. Får inte BD-Live att funka på visa filmer medans YouTube funkar perfekt.
Ghostbusters t.ex. BD-Live funkar inte men den inbyggda Online-chatten funkar utan problem.

#247

Postad 29 augusti 2009 - 22:29

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem. Får inte BD-Live att funka på visa filmer medans YouTube funkar perfekt.
Ghostbusters t.ex. BD-Live funkar inte men den inbyggda Online-chatten funkar utan problem.



knepigt att det är så skulle vara roligt att testa få se vad det är!! får testa på någon aannan skiva i framtiden

#248

Postad 29 augusti 2009 - 22:56

freddan73
  • freddan73
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Nån som har en extern hårddisk som dom fått funka med BD370(inte usb-sticka)? Har en schysst NAS men den lirar inte...
Tacksam för tips,märke osv...

#249

Postad 29 augusti 2009 - 23:11

Unregistered2985cb91
  • Unregistered2985cb91
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag har en Tvix M-3000 med 250GB HD. Jag använder den som ren USB-HD till BD370 (formaterad i FAT32, 2 partitioner) och detta fungerar helt perfekt! Jag blir mer och mer nöjd med min BD370. Snabb och perfekt bild.

/Mats

#250

Postad 30 augusti 2009 - 11:24

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Nån som har en extern hårddisk som dom fått funka med BD370(inte usb-sticka)? Har en schysst NAS men den lirar inte...
Tacksam för tips,märke osv...

Kan det vara så att den är formaterad med filsystemet NTFS. Då kommer det inte att fungera.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.