Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia 5800 XpressMusic - Användarinfo

175 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 08 mars 2009 - 22:59

UnBr34KaBl3
  • UnBr34KaBl3
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0

Tack riktigt schyst... har installerat det nu och använder det.
Vad gäller telefonen så är detta faktiskt nummer 4 ... jag hade 1 under ca 1 dag när den precis lanserades, sen efter någon månad hade jag den andra under en vecka och sen köpte jag en från finland och nu har jag denna från Sverige. En sak som stör mig faktiskt är att trots att jag tetstat fyra 5800 från olika tider så är de fortfarande likadana och felen som fanns på den första finns fortfarande på dem som sälj 3-4 månader efter.
Men om kanske 1 månad så kommer jag köpa en till och då ser jag fram emot att felen är fixade. Med felen menar jag högtalaren och att telefonen är lite öppen på ena sidan.

Varför har du köpt så många??

Börjar bli dags att uppdatera trådens förstainlägg??

#152

Postad 08 mars 2009 - 23:30

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Varför har du köpt så många??

Börjar bli dags att uppdatera trådens förstainlägg??


Har bara köpt två av dem .. de två första var bara testtelefoner

#153

Postad 15 mars 2009 - 22:06

Unregistered6e02676c
  • Unregistered6e02676c
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Har läst lite varstanns på nätet att marble maze bara fungerar på indiska telefoner...Funkar det för er som har telefonen i alla fall?


Testade, och det funkade inte på min, installationen gick fint, men inget hände när jag försökte köra det.
Jäkligt synd, spelet är grymt....testat det på en HTC.

Nån annan som fått igång det?

#154

Postad 16 mars 2009 - 19:25

Kithiva
  • Kithiva
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har en liten fråga. Hittade inte nått svar direkt här.

Jag har laddat ner Slick och vill installera det på telefonen.
Hur går jag tillväga?!
Vilket USB-läge ska jag vara i?! Vart lägger jag filerna?! Och framförallt, vilka filer ska jag lägga in och vad gör jag sen?!

#155

Postad 16 mars 2009 - 20:20

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Har en liten fråga. Hittade inte nått svar direkt här.

Jag har laddat ner Slick och vill installera det på telefonen.
Hur går jag tillväga?!
Vilket USB-läge ska jag vara i?! Vart lägger jag filerna?! Och framförallt, vilka filer ska jag lägga in och vad gör jag sen?!

Koppla in telefonen och kör i PC Suite och sen ska du kunna dubbelklicka på installationsfilen och den frågar om du vill installera programmet/spelet/vad-det-nu-än-är. Du behöver nog PC Suite installerat också.

#156

Postad 16 mars 2009 - 21:03

Kithiva
  • Kithiva
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Koppla in telefonen och kör i PC Suite och sen ska du kunna dubbelklicka på installationsfilen och den frågar om du vill installera programmet/spelet/vad-det-nu-än-är. Du behöver nog PC Suite installerat också.


Vilken av filerna ska jag installera?!
Det finns ju S60, S60 3rd Edition, UIQ och UIC 3.0

Jag testade lägga in S60 3rd Edition men då säger den att programmet ej är kompatibelt med telefonen.

#157

Postad 17 mars 2009 - 16:26

Unregistered0c0b3eec
  • Unregistered0c0b3eec
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

Har en liten fråga. Hittade inte nått svar direkt här.

Jag har laddat ner Slick och vill installera det på telefonen.
Hur går jag tillväga?!
Vilket USB-läge ska jag vara i?! Vart lägger jag filerna?! Och framförallt, vilka filer ska jag lägga in och vad gör jag sen?!


Kör mobilen i masslagrings-läge, släng över sis-filen på minneskortet och sen bara kör den direkt på mobilen :).

#158

Postad 17 mars 2009 - 20:43

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Kan man inte sortera sina kontakter i Fring efter vilket program de är ifrån? lagom jobbigt att alla skype och MSN kontakter har fring smileys. Annars funkar fring utmärkt på 5800an!

#159

Postad 18 mars 2009 - 06:04

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har precis köpt en Nokia 5800 och allt fungerar fint, men jag stör mig en del på displayen. Den ser nämligen lite kornig/grynig/dammig ut, nästan som imma eller smuts på skärmen (jag har naturligtvis tagit bort skyddsplasten). Detta är särskilt tydligt mot vita/ljusa bakgrunder, annars syns det knappt om man inte tittar noga. Skärmen på min gamla N73:a såg ungefär likadan ut efter ett par år när det kommit smuts bakom. Min fråga: är detta normalt eller ska jag lämna in telefonen för byte? Kolla gärna på era egna genom att ta fram en vit bakgrund och titta nära på det vita? Är det helt vitt eller lite kornigt?

Tackar!
/Lars

#160

Postad 18 mars 2009 - 06:14

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Börjar nästan undra om det inte är den förhållandevis låga upplösningen som spökar, eller att det kommit något skit under skärmen vid tillverkningen... Men det vore ju skönt om det var lika på alla andra så jag slapp krångla med byte :)

Redigerat av MapleDouglas, 18 mars 2009 - 12:22.


#161

Postad 18 mars 2009 - 22:31

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Är detta verkligen den mest aktiva tråden för Nokia 5800? Den verkar ju helt död :)

#162

Postad 18 mars 2009 - 22:50

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Är detta verkligen den mest aktiva tråden för Nokia 5800? Den verkar ju helt död :)

Nej, detta är den officiella tråden: https://www.minhembi...howtopic=204110

#163

Postad 31 mars 2009 - 23:07

cassa10
  • cassa10
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej

Jag vet inte om jag har hamnat rätt med min fråga, men men

Jag har en nokia 5800 och ska spela upp en ljud bok. Jag gör en ny spel lista som jag flyttar in boken i sen när jag har lyssnat så måste jag veta vilket kapitel jag är på för den memorerar inte det. Sen så kan jag inte går ur spelaren för då slutar den att spela, vad gör jag för fel eller går det inte att ha första sidan (eller vad det heter där man ser klocka) Det gick att gå ur spelaren på Nokia 5300. Skulle behöva lite hjälp här. Om

Tack

Tobbe

Redigerat av cassa10, 31 mars 2009 - 23:09.


#164

Postad 02 april 2009 - 18:33

Rufios
  • Rufios
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

-


Redigerat av Rufios, 24 mars 2015 - 15:21.


#165

Postad 02 april 2009 - 21:51

Wollepwn
  • Wollepwn
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Hej

Jag vet inte om jag har hamnat rätt med min fråga, men men

Jag har en nokia 5800 och ska spela upp en ljud bok. Jag gör en ny spel lista som jag flyttar in boken i sen när jag har lyssnat så måste jag veta vilket kapitel jag är på för den memorerar inte det. Sen så kan jag inte går ur spelaren för då slutar den att spela, vad gör jag för fel eller går det inte att ha första sidan (eller vad det heter där man ser klocka) Det gick att gå ur spelaren på Nokia 5300. Skulle behöva lite hjälp här. Om

Tack

Tobbe


Hej

Är lite nyfiken sj på det dära som Tobbe skriver.
Är sj sugen på en 5800 o lyssnar oxo mycket på ljudböcker. Men nog måste det gå och pausa o bara hoppa ur, lägga musik programmet i vila i bakgrunden så man kan hålla på o surfa eller ringa ostört o sedan starta upp det igen och trycka play o fortsätta där man pausa?

Osso en annan sak angående Google maps eller vad det nu exakt hette. Kan man sitta kopplad till Wifi och tanka ner en massa kartor i förväg till mobilens minne / minneskort? Så man slipper att den sitter o tankar ner kartor hela tiden när man använder det annars utan Wifi ( använder 3G)?


//Tackar på förhand.

#166

Postad 03 april 2009 - 20:28

UnBr34KaBl3
  • UnBr34KaBl3
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0

Hej

Är lite nyfiken sj på det dära som Tobbe skriver.
Är sj sugen på en 5800 o lyssnar oxo mycket på ljudböcker. Men nog måste det gå och pausa o bara hoppa ur, lägga musik programmet i vila i bakgrunden så man kan hålla på o surfa eller ringa ostört o sedan starta upp det igen och trycka play o fortsätta där man pausa?

Osso en annan sak angående Google maps eller vad det nu exakt hette. Kan man sitta kopplad till Wifi och tanka ner en massa kartor i förväg till mobilens minne / minneskort? Så man slipper att den sitter o tankar ner kartor hela tiden när man använder det annars utan Wifi ( använder 3G)?


//Tackar på förhand.

Du kan inte ladda ner kartor i förväg med google maps. Det är dess största nackdel imo. Om den kunde det skulle den va klockren men nu är den bara bra.

#167

Postad 10 april 2009 - 21:08

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Explorer45, Nedomansky, asså ni två e så mobbade, när ni går in här o läser och så vidare tycker jag inte ni ksa lägga er i vad andra säger och tycker för det första Explorer45 du ska inte bry dig om folk snackar om olagliga saker du har inte med saken att göra och du förlorar inget på att vara tyst, och du Nedomansky det ända du kan göra är att gå in på varje tråd och klaga jag tycker du ska sova o va tyst du klagar fan på alla okej den här gången sa du något bra som satte Explorer45 på platts men du är själv en sådan så lägg ner och låt folk göra vad dom vill fan va irriterande det här ska vara en info tråd och så blir det tjafs så barnsligt och töntigt att man tar sig tid att klaga på varandra nu gör jag det av irritation på er 2 för att det har pågått ett tag!!!

Jag vet att det här är fet-off-topic, men det där är nog den längsta meningen jag har sett i hela mitt liv :)

Rätt kul skrivet :wub:

Ursäkta off-topic.

/Christian

#168

Postad 10 april 2009 - 21:48

Unregistered46b3322a
  • Unregistered46b3322a
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0

Jag vet att det här är fet-off-topic, men det där är nog den längsta meningen jag har sett i hela mitt liv :)

Rätt kul skrivet :wub:

Ursäkta off-topic.

/Christian


Ja, den meningen är lika lång som Cuarenta är kort (i roten)!! :P

#169

Postad 12 april 2009 - 08:18

Axet345a
  • Axet345a
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är ny här och undrar om någon kan hjölpa mej med inställningar för att kunna navigera och spela spel som jag lagt in. Får endast upp en rund knapp med pilar i 4 riktningar och en i mitten och bokstäverna A-D längst ner. Det går att förflytta sig med pilarna men jag får inga siffror eller så. Har bl a försökt i ett suduko spel. Någon som har tips?

#170

Postad 01 maj 2009 - 18:50

Lucifeer
  • Lucifeer
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Sen så kan jag inte går ur spelaren för då slutar den att spela, vad gör jag för fel eller går det inte att ha första sidan (eller vad det heter där man ser klocka) Det gick att gå ur spelaren på Nokia 5300. Skulle behöva lite hjälp här.

Om du trycker på meny-knappen medans du har musikspelaren igång så läggs den automatiskt på huvudsidan. Så pausa och tryck på menyknappen så ska du se att det går.

Vill du sedan se vilka applikationer du har igång i bakgrunden så håll inne menyknappen några sekunder så kommer det fram en mini-taskmanager
Huvudsida
Mini-taskmanager

Redigerat av Lucifeer, 01 maj 2009 - 19:03.


#171

Postad 27 maj 2009 - 07:44

cezar
  • cezar
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0

Finns det någon som installerat en irc-klient och fått det att fungera felfritt? Tips?


smidigast är nog att installera putty (http://s2putty.sourceforge.net/).
ssha till en klient med irssi som du har startat i screen :D

#172

Postad 01 juni 2009 - 12:33

cezar
  • cezar
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0

Till äldre symbian: http://www.devilswor...for-windows-pc/
Kan kanske funka, annars är det bara att vänta. Telefonen är såpass ny.


La till Meteor Arkanoid!

remotud fungerade inte att installera på min 5800.

Någon som har hittat plugin för deezer?
Mobbler har jag provat för last.fm - fungerar bra!
Även provat Notes Traveler och gmail appen - fungerar klockrent.

Redigerat av cezar, 02 juni 2009 - 13:11.


#173

Postad 15 juni 2009 - 06:44

SteffeL
  • SteffeL
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

smidigast är nog att installera putty (http://s2putty.sourceforge.net/).
ssha till en klient med irssi som du har startat i screen :)


Ja, det lät ju smidigt. Annars kan man ju installera en ordentlig IRC klient (enligt mig iaf, http://mobileways.de...c/wirelessirc/), verkar dock inte som att dom har släppt någon version specifikt till 5th ed ännu, men den kanske fungerar ändå (hoppas det då jag planerar att skaffa en 5800 jag med :>)

#174

Postad 15 juni 2009 - 16:34

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Uppföljare, eller lillebror kanske, till 5800 släpps till hösten.
Nokia 5530 Xpressmusic är på 2.9 tum har genvägar för facebook och myspace samt anpassad för musikuppspelning via youtube (?)
Enligt engadget:
the 5530 ends up being a small step down from the 5800 in the S60 5th Edition totem pole, offering just EDGE data without any form of 3G (though you've still got WiFi). It's got a 3.2 megapixel camera with LED flash, 3.5mm jack, and a 640 x 360 touchscreen display. Like the E72 it'll be available in the third quarter; it'll retail for €199 (about $278) unlocked.

Låter lite konstigt om den släpps utan 3G här i Sverige...

Kommer att kosta drygt 2000 kr enligt IDG.

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Även E72 kommer att släppas nu till hösten.

#175

Postad 16 juni 2009 - 11:06

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Måste säga att filmen som visade nya mobilen inte direkt gav mersmak. Verkade verkligen att vara en budgetvariant av 5800, fast med bättre byggkvalitet. Den är ju i alla fall grymt snygg!

#176

Postad 04 juli 2009 - 18:16

Nathaniel
  • Nathaniel
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Hej allihop

Skulle vilja lägga till lite tips om mjukvara, ifall skaparen fortfarande läser denna tråd.

SSH
Putty för S60 http://s2putty.sourc...e.net/news.html
Finns även en helt ny version specifikt för 5th edition http://bd.kicks-ass.net/koodaus/putty/
Jag har kört den lite grann, och den verkar fungera helt felfritt.

IRC
mIRGGI http://blog.mirggi.net/
5th edition-versionen är inte helt felfri ännu, men problemen rör främst installationen. Man måste installera 0.60 för 3rd edition först (och ställa datum till 2008, då certifikatet har fel utgångsdatum), öppna settings och spara dessa, sedan installera 0.62 (ställ tillbaka klockan först). Efter det funkar det alldeles utmärkt.

Sen är ju naturligtvis Opera Mini och Googles Gmail-app givna

Jag tänkte även passa på att fråga om någon vet något program som ersätter Nokia PC Suite / Ovi Suite, då båda dessa är fullständigt värdelösa. Jag vill ha något enkelt program som kan synca kontakter, kalender och meddelanden mellan PC och telefon utan strul. För tillfället kör jag Ovi på nätet, och syncar adressbok och kalender direkt via telefonen, men problemet är att den inte synkar kontaktbilder korrekt, samt att jag vill kunna ha allting på disk själv, i format som jag skulle kunna exportera ifall jag någon gång byter tillverkare.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.