Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix issues med Sony-HW45

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 november 2017 - 09:23

mrpallman
  • mrpallman
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Hej!

 

Har en Sony HW45

 

hemma. Överlag mycket nöjd men filmtittande via Netflix krånglar. Tyvärr har vi endast ADSL, vilket innebär  upplösningen växlar upp/ner (finns säkert något fint ord för det) när det blir för mycket trafik på linan. Om jag kör Netflix i helskärmsläge slocknar skärmen knappt en sekund i samband med att upplösningen ändras - mkt störande. Uppstår oavsett iexplorer, chrome. Fenomen uppstår dock inte med HBO.

 

Finns det något jag kan göra?

 

 

 



#2

Postad 09 november 2017 - 09:54

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Titta på Blu-ray om du har såna streaming problem eller vänta tills du får fiber

#3

Postad 09 november 2017 - 10:02

mrpallman
  • mrpallman
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Titta på Blu-ray om du har såna streaming problem eller vänta tills du får fiber

 

Jo det är kanske det enda, blu-ray, spel fungerar klockrent. Hade varit gött att få Netflix att fungera det med



#4

Postad 09 november 2017 - 10:37

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Trafikprioritering kanske skulle hjälpa om det är så att annan trafik i hushållet belastar er internetuppkoppling.



#5

Postad 09 november 2017 - 10:56

cinemadream
  • cinemadream
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Gå in i inställningar på Netflix och ta bort automatisk kvalite och sätt den till någon fast. Har för mig att den inställningen finns.

#6

Postad 09 november 2017 - 18:45

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Låter som du använder en webclient från någon PC. Kör en dedikerad app från typ apple tv, ps4, Chromecast eller liknade istället. Jag kör Chromecast till min HW-proj med bra resultat.

#7

Postad 09 november 2017 - 20:59

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Låter som du använder en webclient från någon PC. Kör en dedikerad app från typ apple tv, ps4, Chromecast eller liknade istället. Jag kör Chromecast till min HW-proj med bra resultat.

 

Fast bandbredd är bandbredd oavsett vad du använder för klient.

 

Enligt TS första inlägg inträffar problemen "när det blir för mycket trafik på linan" vilket bara kan avhjälpas med att ge netflix trafik prioritet.



#8

Postad 09 november 2017 - 21:14

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Några som helst issues med Sony VPL-HW45 är det förstås inte frågan om. Rubriken borde vara "Netflix issues med ADSL" :)



#9

Postad 10 november 2017 - 13:33

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Fast bandbredd är bandbredd oavsett vad du använder för klient.

 

Enligt TS första inlägg inträffar problemen "när det blir för mycket trafik på linan" vilket bara kan avhjälpas med att ge netflix trafik prioritet.

Ja så är det, men han skrev också att bilden blir svart.. "Om jag kör Netflix i helskärmsläge slocknar skärmen knappt en sekund i samband med att upplösningen ändras - mkt störande. Uppstår oavsett iexplorer, chrome."

Så mitt förslag att använda något annat än en PC och webläsare är fortfarande valid för smidigare uppspelning.



#10

Postad 10 november 2017 - 13:59

cinemadream
  • cinemadream
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Ja så är det, men han skrev också att bilden blir svart.. "Om jag kör Netflix i helskärmsläge slocknar skärmen knappt en sekund i samband med att upplösningen ändras - mkt störande. Uppstår oavsett iexplorer, chrome."
Så mitt förslag att använda något annat än en PC och webläsare är fortfarande valid för smidigare uppspelning.


Man kan ta bort automatisk kvalite också i inställningar och sätta den till något som klaras av.

#11

Postad 10 november 2017 - 14:01

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag är ingen Netflix användare, men alla linor bör väl klara max, bara att man kanske får buffra/ladda ner i en timme innan vald film startar? Eller är man låst till att endast streama?

#12

Postad 10 november 2017 - 14:51

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Ja så är det, men han skrev också att bilden blir svart.. "Om jag kör Netflix i helskärmsläge slocknar skärmen knappt en sekund i samband med att upplösningen ändras - mkt störande. Uppstår oavsett iexplorer, chrome."

Så mitt förslag att använda något annat än en PC och webläsare är fortfarande valid för smidigare uppspelning.

 

Ok, de spelarna har alltså en fast upplösning/frekvens ut till bildvisare oavsett vilken upplösning som strömmas? Jag trodde ju iaf att chromecast bytte upplösning efter material.


Redigerat av Loco.spk, 10 november 2017 - 14:56.


#13

Postad 10 november 2017 - 14:56

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Jag är ingen Netflix användare, men alla linor bör väl klara max, bara att man kanske får buffra/ladda ner i en timme innan vald film startar? Eller är man låst till att endast streama?

 

Nej det verkar som om bufferstorleken kan ändras. Kan ju vara värt att testa.

 

https://itstillworks...flix-36571.html



#14

Postad 11 november 2017 - 10:43

mrpallman
  • mrpallman
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Några som helst issues med Sony VPL-HW45 är det förstås inte frågan om. Rubriken borde vara "Netflix issues med ADSL" :)


Möjligt, men hade inga som helst issues med den gamla projektorn och Netflix

#15

Postad 11 november 2017 - 10:52

mrpallman
  • mrpallman
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Nej det verkar som om bufferstorleken kan ändras. Kan ju vara värt att testa.

https://itstillworks...flix-36571.html

Yepp, fungerar utärkt att låta Netflix buffra några minuter innan jag drar igång filmer.
Är man riktigt otolig går det även att köra iexplorer i helskärm (F11) och då kan upplösningen växla upp/ner utan att bilden försvinner.

Min fundering var om det finns inställningar i projen som kan orsaka att bilden klipps i Netflixs helskärmsläge.

Redigerat av mrpallman, 11 november 2017 - 10:55.


#16

Postad 11 november 2017 - 11:52

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Bara så att vi reder ut om min favoritlösning är utesluten eller inte: Är det bandbredden i sig som är problemet eller är det att annat/andra i hushållet som belastar förbindelsen intermittent?

 

Om din ADSL-anslutning i sig räcker till så skulle jag som sagt tittat på att prioritera netflix trafik istället. Då slipper du ju alla nackdelar som lång buffring och/eller lägre kvalitet medför.

 

 

Min fundering var om det finns inställningar i projen som kan orsaka att bilden klipps i Netflixs helskärmsläge.

 

Är detta en ny fråga? "Klipps" låter för mig som om ytterkanterna på bilden klipps bort. Eller menar du fortfarande att bilden blir svart mellan formatbyten?

 

Om det saknas delar i bilden så har du antingen fått på overscan i projektorn eller ligger felet på PCn.

 

Att det blir svart mellan byten tror jag inte går att ta bort och varför skulle man vilja det. Då skulle du bara få andra bildstörningar istället.



#17

Postad 11 november 2017 - 12:22

mrpallman
  • mrpallman
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Bara så att vi reder ut om min favoritlösning är utesluten eller inte: Är det bandbredden i sig som är problemet eller är det att annat/andra i hushållet som belastar förbindelsen intermittent?
 
Om din ADSL-anslutning i sig räcker till så skulle jag som sagt tittat på att prioritera netflix trafik istället. Då slipper du ju alla nackdelar som lång buffring och/eller lägre kvalitet medför.
 
 

 
Är detta en ny fråga? "Klipps" låter för mig som om ytterkanterna på bilden klipps bort. Eller menar du fortfarande att bilden blir svart mellan formatbyten?
 
Om det saknas delar i bilden så har du antingen fått på overscan i projektorn eller ligger felet på PCn.
 
Att det blir svart mellan byten tror jag inte går att ta bort och varför skulle man vilja det. Då skulle du bara få andra bildstörningar istället.


Ledsen att jag är otydlig.
Jag menar att bilden försvinner helt i ca 1 sekund. Fenomenet uppstår när netfilx ändrar upplösning när material spelas upp i fullskärmsläge, vilket typiskt sker ett flertal gånger de första minutrarna när jag startar en film eller om det blir trångt på linan (tex men inte begränsat till uppdateringar, belastning från andra etc).

Jag kan leva med att upplösningen hoppar ner ett snäpp för att sedan hoppa upp igen, Det som stör är att bilden försvinner. Som nämnt ovan finns det flera ”workarounds” som förhindrar att netflix ändrar upplösning, men jag skulle varit övertydlig med att jag undrar om det kan finnas någon inställning i projektorn som gör att bilden inte försvinner när upplösningen ändras.

Tack alla som tagit er tid att svara!

#18

Postad 11 november 2017 - 13:01

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Ok, då är trafikprioritering uteslutet m.a.o.

 

Jag har inte en hw45a men en 50 och gällande detta skulle jag tro att de är identiska. Så vitt jag vet så finns det ingen inställning som tar bort den svarta bilden under bytet.

 

Enligt morlock ska ju en chromecast alltid skicka ut samma upplösning/fps så det kanske är en workaround?

 

Tillägg: Svart bilds irritation i all ära, men är det inte minst lika irriterande att titta på något som byter upplösning mitt i filmen? Kanske bäst att lösa det på "rätt" sätt och skaffa en bättre internetförbindelse?


Redigerat av Loco.spk, 11 november 2017 - 13:03.


#19

Postad 16 november 2017 - 14:14

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

får samma problem direkt i början på allt på Netflix på min HW20 trotts att jag har 100/100. 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.