Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

#2801

Postad 21 mars 2011 - 23:38

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Menar du denna? http://forum.xda-dev...hlight=rafdroid

japp

#2802

Postad 28 mars 2011 - 15:06

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

rekommenderar rafdroid

instruktioner finns i tråden på xda


Provade att installera detta, men den ville aldrig komma igång. Skärmen stod still med roboten hela tiden. Jag har bara provat SD builden, skulle man döpa om någon txt fil för att det skulle fungera?

/Mange

#2803

Postad 30 mars 2011 - 22:48

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Någon som kör med orginal ROM och fått problem med Twitter idag?
Mitt funkar inte alls. Ingen åtkomst ill Server.

#2804

Postad 31 mars 2011 - 13:11

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Någon som kör med orginal ROM och fått problem med Twitter idag?
Mitt funkar inte alls. Ingen åtkomst ill Server.


Jag vet att Twitter andrade autentiseringssystem for nagot ar sedan vilket slog ut HTC Peep hos flera modeller inkl HD2. HTC slappte sedan en uppdatering som loste detta. Om nu samma problem uppstatt, d.v.s att Twitter bytt system kan det bli lite kinkigt. Kolla i.s.f in en tredjepartsklient eller ta steget till Android.

Forovrigt kan jag meddela att min HD2 gar som taget med Vision Sense 4.1. Den har fatt trada tillbaka till forman for en HTC Thunderbolt men jag haller flaggan hogt fortfarande. Nasta steg far bli att lyfta den till Gingerbread framover. Ev kanske jag testar att flasha en light-ROM igen men jag far val se.

Jag upplever en storre prestandaskillnad till Thunderbolts fordel an jag trodde. Uppenbarligen har det skett ganska rejala interna uppgraderingar inom Snapdragon mellan de olika versionerna och det marks. HD2 pinnar dock pa riktigt bra anda.

#2805

Postad 02 april 2011 - 17:51

leris
  • leris
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Hallå jag letar efter en defekt/trasig HD2. Bara skärmen är hel. Om det är någon som har någon som ligger så PMa

#2806

Postad 02 april 2011 - 17:56

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

Hallå jag letar efter en defekt/trasig HD2. Bara skärmen är hel. Om det är någon som har någon som ligger så PMa


Måste den vara trasig? Har en i bra skick till salu annars...

#2807

Postad 04 april 2011 - 11:51

leris
  • leris
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Måste den vara trasig? Har en i bra skick till salu annars...


Beror väl på priset då ;)

#2808

Postad 04 april 2011 - 14:20

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

Beror väl på priset då ;)


Jag antar att du vill ha en väldigt billig, du behöver ju bara glaset som jag förstått det?? Vet inte vad marknadsvärdet ligger på idag, ligger det på mellan 2000-3000 kr?

Du kan ju alltid buda.

/Mange

Redigerat av magnus76, 04 april 2011 - 14:21.


#2809

Postad 06 april 2011 - 07:17

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
Jag kommer sälja min för runt 2200:- i början av maj iaf :)

#2810

Postad 08 april 2011 - 18:12

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0
Finns ytterliggare en i bra skick till salu här, skicka PM vid intresse.

#2811

Postad 10 april 2011 - 15:10

leris
  • leris
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Ja det är ju inte skicket som är viktigt för mig.. Jag vill ha tag i en billig reservdels telefon. Så om någon har någon billig så är jag intreserad.

#2812

Postad 10 april 2011 - 21:37

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Hallå!

Tänkte bara introducera mig då jag precis köpt en HD2 som jag hoppas blir en mjukstart för mig och Android. Jag har kört WM6.x under en längre tid och gillat det, jag har varit aktiv i tråden om SE X1. Har provat en iPhone 4 under ett par veckor men insett att det inte riktigt var för mig, därav valet att köpa en begagnad men fin HD2.

Jag kommer köra sd metoden, WM och så en Android på kortet.

AmeriCanAndoid verkar vara den jag kommer att prova först, kommer strax börja läsa denna tråd från början men tar gärna emot tips redan nu som kan spara mig tid. Jag skulle gärna köra en Senseversion men jag gillar snabbhet kanske lite för mycket?

Jag har förstått att exceller är ett bra program för att boota, lästa om någon på xda som hade 4 olika Androidvarianter att välja mellan.

Som sagt, jag ska börja läsa men tar gärna emot tips. Varför göra samma misstag som andra? ;)

;)
Patrick

#2813

Postad 13 april 2011 - 08:23

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

Jag kommer sälja min för runt 2200:- i början av maj iaf ;)


Tror du att du för sålt den för det priset? Finns ju iof sig folk som är riktigt nöjda med denna telefon för att den går att göra mycket med. Rätt köpare blir nog ett bra pris.

Vad blir det för lur istället?

/Mange

#2814

Postad 14 april 2011 - 14:36

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Tror du att du för sålt den för det priset? Finns ju iof sig folk som är riktigt nöjda med denna telefon för att den går att göra mycket med. Rätt köpare blir nog ett bra pris.

Vad blir det för lur istället?

/Mange


Jodå, runt 2500kr är inte omöjligt att få

#2815

Postad 14 april 2011 - 15:24

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Jag vågar inte ens hoppas, eller jo - det gör jag nog ändå. Människorna borta på XDA-forumet har uträttat stordåd tidigare.

Sense 3.0 portad till din favorittelefon?!

Det pratas om att det skulle finnas hårdvarubegränsningar till nya Sense som endast dom senaste nallarna har, väldigt oklart vad än så länge dock. Så vem vet HD2´an kanske går in och överraskar än en gång.

#2816

Postad 14 april 2011 - 21:06

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Jag vågar inte ens hoppas, eller jo - det gör jag nog ändå. Människorna borta på XDA-forumet har uträttat stordåd tidigare.

Sense 3.0 portad till din favorittelefon?!

Det pratas om att det skulle finnas hårdvarubegränsningar till nya Sense som endast dom senaste nallarna har, väldigt oklart vad än så länge dock. Så vem vet HD2´an kanske går in och överraskar än en gång.


Jag ar tamligen overtygad om att Sense 3.0 kommer att portas till ickeofficiella modeller. De anpassningar som skett mig veterligen ar mer animationer och grafiska effekter samt hogupplost grafik (for de nya skarmarna) och en forbattrad lasskarm.

Inget av detta lar vara omojligt att klara pa en 1 Ghz Snapdragon. Inte ens grafiken tror jag ar nagra problem eftersom man t.ex portade Sense 2.5 for WM till VGA-modeller sasom Touch Pro (Raphael). Med tanke pa att WM-Sense 2.5 faktiskt ocksa gar att kora med relativt gott resultat pa en 528 Mhz-nalle (trots att det ar optimerat for snabb CPU) kanner jag mig helt lugn over mojligheten att kora Sense 3.0 pa en HD2/Desire HD/Desire Z/Thunderbolt you name it.

Sannolikheten att det INTE skulle ga att kora ar mycket lag som jag ser det. Aven om HTC slagit till med fler grafiska effekter lar det inte vara nagra problem, det ar ju inte sa att de utnyttjar CPU och GPU till 100%........:)

Dessutom har ju deras Hub i WP 7 snarlika effekter och gar utmarkt att kora pa en 1 Ghz. Jag ar helt enkelt inte orolig over detta utan sa fort lackta ROMar finns ute kommer vi att se Sense 3.0.

Jag far se hur jag kommer att gora dock, kor LauncherPro i bade HD2an och Thunderbolten - gillar inte riktigt Sense numera (launchern) p.g.a att den slosar med mitt skarmutrymme. Daremot gillar jag HTCs dialer m.m som jag skrivit tidigare. Ny lasskarm ar bra men jag kanner pa mig att WidgetLocker ar mer kraftfull trots allt - detta da jag kan ha valfria widgets dar.

#2817

Postad 14 april 2011 - 21:09

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
AVR4000

Jag far se hur jag kommer att gora dock, kor LauncherPro i bade HD2an och Thunderbolten - gillar inte riktigt Sense numera (launchern) p.g.a att den slosar med mitt skarmutrymme. Daremot gillar jag HTCs dialer m.m som jag skrivit tidigare. Ny lasskarm ar bra men jag kanner pa mig att WidgetLocker ar mer kraftfull trots allt - detta da jag kan ha valfria widgets dar.


Testat spb shell 3D än? Funkar super på en legend iaf, slösar inget skärmutrymme och kan ha 16 paneler :)

#2818

Postad 14 april 2011 - 21:26

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag har inte testat SPB Shell an, jag blev lite skeptisk da jag sag att det ar lite begransat med storleksandring av widgets etc. Jag avvaktar en lite forfinad version av det innan jag ger mig i kast med det. Jag ser det dock som en framtida losning sa forr eller senare kommer jag att installera den.

Den dag de slapper SPB News och integrerar det med Shell, samt aven ger oss SPB Wallet och Weather m.fl inkl integration med Shell - det blir dagen da jag skaffar och installerar dessa program. Men tills dess far LauncherPro tuffa pa. Kanske gor jag en testinstallation pa HD2an - det ar bra att ha tva Androids numera eftersom det medger att jag kan testa konfigurationer pa den ena och sedan flytta over det till primarnallen.

#2819

Postad 14 april 2011 - 21:37

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag har inte testat SPB Shell an, jag blev lite skeptisk da jag sag att det ar lite begransat med storleksandring av widgets etc. Jag avvaktar en lite forfinad version av det innan jag ger mig i kast med det. Jag ser det dock som en framtida losning sa forr eller senare kommer jag att installera den.

Den dag de slapper SPB News och integrerar det med Shell, samt aven ger oss SPB Wallet och Weather m.fl inkl integration med Shell - det blir dagen da jag skaffar och installerar dessa program. Men tills dess far LauncherPro tuffa pa. Kanske gor jag en testinstallation pa HD2an - det ar bra att ha tva Androids numera eftersom det medger att jag kan testa konfigurationer pa den ena och sedan flytta over det till primarnallen.


Lightversion av weather finns redan inlaggt på en egen panel. Custom ändring av widgets finns tyvärr inte, det är standardstorlek som gäller. Spb news är önskvärt. Men det är den klart snabbaste launcher jag testat på min legend, inte ett hack sen jag installera det, tyvärr funkar ju inte spbs 3Dwidgets på min :)

Saknar också en del inställningar som tex möjlighet att ändra rader och kolumner. Men går att kompensera delvis med att man kan öka antalet paneler så mycket. Iom karusell så går det fort att hitta rätt panel ändå även om man har många. Men visst hoppas jag att de ökar satsningen på android, saknar verkligen deras tangentbord.

#2820

Postad 14 april 2011 - 22:00

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Tror du att du för sålt den för det priset? Finns ju iof sig folk som är riktigt nöjda med denna telefon för att den går att göra mycket med. Rätt köpare blir nog ett bra pris.

Vad blir det för lur istället?

/Mange


På vissa ställen skriker de efter hd2 så det e nog inga problem hehe. Det blir en Samsung Galaxy S2 :)

#2821

Postad 15 april 2011 - 23:38

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Det är nästan för bra för att vara sant

Sensationellt bra

hoppas, hoppas det går att få iordning så att allt funkar som det ska

#2822

Postad 16 april 2011 - 17:35

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Vilken android build är den bästa tycker ni? Har inte flashat telefonen utan kör med htc stock rom.

Körde darkstone super ram 1.5 ett tag, men den uppdaterades aldrig, och den kraschade ibland, lite väl känslig. Provar just nu rafdriod 4.2 hd, men den tycker jag är lite långsam.

Är bara intresserad av sd android, har inte kunskap om nand och sånt.

/Mange

#2823

Postad 16 april 2011 - 18:01

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Vilken android build är den bästa tycker ni? Har inte flashat telefonen utan kör med htc stock rom.

Körde darkstone super ram 1.5 ett tag, men den uppdaterades aldrig, och den kraschade ibland, lite väl känslig. Provar just nu rafdriod 4.2 hd, men den tycker jag är lite långsam.

Är bara intresserad av sd android, har inte kunskap om nand och sånt.

/Mange

AmericanAndroid fungerar kanon och är nog den snabbaste SD-builden man kan köra. Jag har kört med den de senaste månaderna och är supernöjd.

#2824

Postad 16 april 2011 - 18:32

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

AmericanAndroid fungerar kanon och är nog den snabbaste SD-builden man kan köra. Jag har kört med den de senaste månaderna och är supernöjd.


Läste någonstans att den hade problem med datadrops, är det så? Rafdroid känns hyffsad, förutom att den fryser fast ibland.

Har provat många builder, önskar det fanns någon som var helt perfekt, så att man kunde sluta leta.

/Mange

#2825

Postad 16 april 2011 - 19:20

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Läste någonstans att den hade problem med datadrops, är det så? Rafdroid känns hyffsad, förutom att den fryser fast ibland.

Har provat många builder, önskar det fanns någon som var helt perfekt, så att man kunde sluta leta.

/Mange

Japp... datan kan dyka ibland vilken den har gjort på varenda build jag någonsin testat... inkl. WinMo-builds.
Ett klick på Market-programmet "Restart Connections" fixar det på några sekunder.

Mvh... /AudioSmurf

PS. Har lekt lite med kollegors Android-lurar... t.ex. HTC Desire och SE Xperia Arc och även på dessa lurar dyker datan ibland.

#2826

Postad 17 april 2011 - 08:18

Zitram
  • Zitram
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Kommer de inte ut någon ny ROM snart på deras hemsida man kan ta hem? :D

#2827

Postad 17 april 2011 - 12:10

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Kommer de inte ut någon ny ROM snart på deras hemsida man kan ta hem? :D

Det närmaste orginal-ROM du kan komma men som ändå är helt uppdaterat måste vara Duttys... finns här --> http://forum.xda-dev...ad.php?t=610634

#2828

Postad 17 april 2011 - 19:03

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

AmericanAndroid fungerar kanon och är nog den snabbaste SD-builden man kan köra. Jag har kört med den de senaste månaderna och är supernöjd.


Provar just nu denna build. Känns bra faktiskt. Men det som stör mig är att knapparna släcks efter 10 sek. På Rafdroid kan man ställa in att knapparna ska lysa samtidigt som skärmen.

/Mange

#2829

Postad 20 april 2011 - 13:48

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Har ett litet problem. Får inte min gmailsynk att fungera som jag vill. Har testat att skriva in alla data det kan tänkas behövas, jag har aktiverat IMAP på min gmail. Det vill helt enkelt inte synka. Nån snäll själ som vill beskriva hur de gjorde?

MVH Algot

#2830

Postad 20 april 2011 - 16:42

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Sådär, har nu äntligen gjort större delen av min "flytt" från min X1 till HD2. Har haft problem med olika saker varav sd-kortet som jag hade i X1 strular järnet i HD2, mycket jobbigt men jag ska fortsätta försöka få det att fungera. Började med att lägga in senaste orginalrom från HTC och fixade med annat som synk med MyPhone (som inte går snabbt men fungerade faktiskt rätt bra).

Har kommit till sid 64 i denna tråd men gör ett inlägg här då jag har en liten fråga. Jag har med sspl lagt in Artemis v57 WWE men jag saknar vissa saker, bl.a. en batterimätare som visar % och inte bara staplar, har någon här en rekommendation?

Fler frågor följer, ska bara fortsätta läsa i tråden först. ;)

#2831

Postad 20 april 2011 - 17:23

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Nar det galler minneskort ar min rekommendation SanDisk 32 GB Class 2 eller minst Class 4 om det ror sig om 16 GB. Jag har skrivit en del gamla inlagg om mina problem med 2 st 16 GB-kort Class 2. Uppenbarligen kraver HD2an snabbare kort an sa, att mitt 32 GB fungerar beror pa att det har hog hastighet trots den laga markningen.

Jag kan t.ex kora mitt 16 GB i X1 utan problem men med stora problem i HD2.

Pa omradet batteriindikering vet jag att Omega XT har procent, dock har jag inte kort WM pa flera manader sa jag ar helt ringrostig nar det galler sadana ROMar numera.

Men innan jag gick over till Android korde jag Omega XT med utmarkt resultat.

#2832

Postad 20 april 2011 - 19:31

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0

gamla inlagg om mina problem med 2 st 16 GB-kort Class 2.


Hehe, AVR4000 till räddningen åter igen. :lol:

Självklart är det ett SanDisk 16GB Class 2 som jag har. Har inte kommit till dina inlägg i det ämnet ännu.

Då får jag väl börja leta snabbt sd-kort. Det som är lustigt är att jag har långsamma 4 och 8 GB som fungerar bra, det är bara mitt 16 som strular och det är självklart det kortet som har allt roligt. :D

;)
Patrick

#2833

Postad 20 april 2011 - 19:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hehe, AVR4000 till räddningen åter igen. :lol:

Självklart är det ett SanDisk 16GB Class 2 som jag har. Har inte kommit till dina inlägg i det ämnet ännu.

Då får jag väl börja leta snabbt sd-kort. Det som är lustigt är att jag har långsamma 4 och 8 GB som fungerar bra, det är bara mitt 16 som strular och det är självklart det kortet som har allt roligt. :D

;)
Patrick


AVR4000 kommer att bli din räddning många gånger ;)
Jag har kört kingston med flera htc-telefoner och det har aldrig krånglat, nu har jag ett kingston 16gb class10 till min legend och det är snabbt och bra. Polaren kör ett likadant i sin HD2 funkar bra där också.

#2834

Postad 20 april 2011 - 19:45

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Minneskort Sandisk Sdhc Extreme Pro - 16gb = 45 MB/s.

Kostar inte så mycket mer än ett "vanligt" Sandisk Sdhc Extreme III Class 6 - 16 GB som kör i 20 MB/s.

Har någon här provat "värstingen" i sin HD2? Något strul eller bara bra?

;)
Patrick
p.s. 16GB duger mer än väl åt mig.

kingston 16gb class10 till min legend


Hehe, AVR4000 är killen med stenkoll. :D

Tack för tipset om Kingston, ska kolla på det.

:lol:

#2835

Postad 21 april 2011 - 15:51

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Jag har inte hunnit att läsa så mycket mer men nu ligger AmericanAndroid på plats och första intrycket är: wow!

Varför skaffade jag inte en HD2 lite tidigare? :)

#2836

Postad 21 april 2011 - 20:34

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Igar tvingades jag ofrivilligt flasha om HD2 och det blev HyperDroid som akte in. Jag beslot mig for att overfora lite spel etc fran HD2ans minneskort till Thunderbolten och det slutade med totalstrul da jag startade om.

Det gamla vanliga rattighetsproblemet dok upp, denna gang utan raddning eftersom jag fryst Sense (LauncherPro vagrade starta). Da jag haft samma problem var gang jag tagit ur minneskortet beslot jag mig for att overga till en ren NAND-only ROM, alltsa en som inte kraver nagon partition pa minneskortet.

Darfor lade jag in HyperDroid och den fungerar bra. Nu nar jag har allting i Thunderbolt ser jag inget storre behov av att kora en Sense-ROM pa HD2an utan den kommer pa sikt att fa en "lightkonfiguration". Dock ser jag fortfarande vilken enorm skillnad det ar pa HTCs galleri och Androids eget, det sistnamnda ar fortfarande extremt langsamt med mitt bildbibliotek.

Thunderbolten rullar pa med motsvarande konfiguration som jag hade i Vision Sense tidigare. Dock har jag konverterat till GoLauncher. Den launchern ar snarlik LPP men erbjuder ytterligare funktionalitet sasom sortering av program i app drawern (aven om jag inte gillar mappikonerna, jag behaller helt klart AppsOrganizer), sortering efter recent samt task managerflik etc. Dessutom ar den helt gratis.

Ytterligare plus for den ar att man kan arrangera om hemskarmarna och ha fler hemskarmar an LPP. Ytterligare ett plus ar att Pure Messenger Widget fungerar i scrollage - av nagon anledning strular den i LPP.

Dock anser jag att LPPs resize widget-funktion ar smidigare att hantera.

Saledes: stark rekommendation for GoLauncher. LPP ar dock en mycket bra launcher sa det ar inte fel att ha den som alternativ.

Da jag nu sett en modd som ger 4x5 widgetslots i Sense lar jag se om jag inte kan kora den varianten ibland, huvudsakligen for att av och till fa en fungerande Personalize-meny.

#2837

Postad 21 april 2011 - 20:43

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
AVR4000

Körde med goluncher ett tag tyvärr hängde den sig plötsligt och jag fick fabriksåterställa :) Bara en liten varning, de kan ju ha löst det.

#2838

Postad 21 april 2011 - 21:44

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Det verkar fungera stabilt hos mig nar det galler GoLauncher. Jag kor den ihop med ROMen The Perfect Storm 1.4 beta for Thunderbolt.

Troligen har den blivit uppdaterad da det flyter pa stabilt och bra. Jag har sett en del rapporter om widgetforluster o.dyl men det har inte drabbat mig.

Det jag gillar med den ar helt klart de funktioner som saknas i LPP och det faktum att den ar gratis. Jag anvander inte en enda av LPPs widgets da jag tycker de har samma problems som HTCs varianter: de slosar fruktansvart med skarmutrymme.

#2839

Postad 21 april 2011 - 22:08

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Det verkar fungera stabilt hos mig nar det galler GoLauncher. Jag kor den ihop med ROMen The Perfect Storm 1.4 beta for Thunderbolt.

Troligen har den blivit uppdaterad da det flyter pa stabilt och bra. Jag har sett en del rapporter om widgetforluster o.dyl men det har inte drabbat mig.

Det jag gillar med den ar helt klart de funktioner som saknas i LPP och det faktum att den ar gratis. Jag anvander inte en enda av LPPs widgets da jag tycker de har samma problems som HTCs varianter: de slosar fruktansvart med skarmutrymme.


Jag gick över till adw som ju också är gratis och möjlighet att ställa kolumner och rader mm och nu som jag skrev ovan spb. står i valet och kvalet och välja ny telefon bara, känns som att legenden har gjort sitt. Om sensation blir knäckt så ligger den nära till hands, eller samsung galxy s2. Var inne på arc enbart för att stödja Ses innovation med att släppa upplåsningsverktyg.

#2840

Postad 22 april 2011 - 08:24

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Jag gick över till adw som ju också är gratis och möjlighet att ställa kolumner och rader mm och nu som jag skrev ovan spb. står i valet och kvalet och välja ny telefon bara, känns som att legenden har gjort sitt. Om sensation blir knäckt så ligger den nära till hands, eller samsung galxy s2. Var inne på arc enbart för att stödja Ses innovation med att släppa upplåsningsverktyg.

Japp... jag går också i valet och kvalet huruvida jag skall skaffa Galaxy SII eller Sensation... lutar nog åt SII faktiskt.
* 4,3" Super-AMOLED-Plus-skärm (bara namnet ger ju pluspoäng :)
* Hårdvarucodecs för MKV/DivX/Xvid... spelar upp 1080p (via HDMI t.ex.)
* 16/32Gb internt minne utöver minneskortsplatsen.
* 1Gb RAM

Liten preview -> http://www.youtube.c...h?v=y4d-wWCf4CQ

Vad är Sensation bättre på egentligen? Vissa kanske skulle säga den högre upplösningen på skärmen men jag är inte så säker på det. Dels så finns ju risken för lagg eftersom det är flex pixlar som skall ritas upp... och dels så finns ju risk att program och spel på Market inte är anpassade till den udda skärmupplösningen.

Redigerat av AudioSmurf, 22 april 2011 - 08:27.


#2841

Postad 22 april 2011 - 12:39

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
En av mina närmaste vänner jobbar åt LG och har provat Optimus 3D. Hon gillade den skarpt.

Iaf, det blir nog min nästa telefon då jag tror att den är snabb, rolig och udda. Har inget releasedatum på den, juni tror jag det gäller nu - men först sades det april. Enda den "saknar" är stort ram men å andra sidan delar den inte ram med grafiken.

#2842

Postad 26 april 2011 - 08:10

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
format X: /fs:fat32 /a:32K

Jupp, formatera sd korten under windows cmd och de fungerar i luren!

Jag provade nyss på mitt 16 gb kort (som inte ville fungera direkt ur x1an) och det fungerar hur bra som helst.

Första uppstarten med Windows = inga problem.
Andra uppstarten med Android = inga problem.

Testa vet ja!

:D
Patrick

#2843

Postad 28 april 2011 - 12:02

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Sådär, hela tråden läst. Stort tack till er alla som har skrivit i den! Jag har fått flera bra tips som gör min upplevelse än bättre.

Jag kör på mitt SanDisk 16GB Class 2 och det fungerar hur bra som helst efter formatteringstipset jag skrev om ovan.

Jag lade in en nyare version av AmeriCanAndroid igår (27/4) och den verkar riktigt schysst. Grym upplösning vilket kanske ger text i minsta laget men som tur är går det ofta att zooma. :)

edit: det löste sig på något konstigt sätt med Current Widget.

;)
Patrick

Redigerat av Unregistered930d77c0, 28 april 2011 - 13:04.


#2844

Postad 28 april 2011 - 14:55

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Jag fortsätter min ensamma konversation här, kanske det kommer någon och håller mig sällskap så småningom. ;)

Har någon här provat följande:
http://forum.xda-dev...;postcount=1426

AmeriCanAndroid SDCARD partitioning guide - revision 3.308 (lolz)

(special thanks to nzxtneo for saving the original guide from the dark abyss where all lost data goes)


best to do this when your starting from scratch and/or have a blank sdcard (otherwise save all your data first) Order matters.
1. fat32
2. ext3 (ext4 has not been tested)
3. linuxswap

Before you start:
-download& install MiniTool Partition Wizard Home Edition (for use in windows) - free $$
-download & install panasonic sdformatter utility from panasonic website. manual

Start:
-load your sdcard as a removable device (either with a card reader or in winmo connection settings "usb to pc" set to diskdrive) you will see it apear in windows explorer.
-save everything off your card cause your about to wipe it clean. Ext/Linux partitions and all.

Open Panasonic SDformatter Utility
warnings:
-backup all your data first
-pick the right drive letter.. ! (dont mess this up)
-remember; even though the size box shows only the size of your fat32 partition its gonna wipe everything
-format your card with quick format and resize option on
close panasonic sdformatter tool
**if all you want is ONE BIG FAT32 partition.. then you are done now **



Time for math
in calc:
punch in the total mb showing for your drive. T
now subtract the total size in mb you want your swappartition to be. S
and finally from that subtract the total size in mb you want your ext partition to be. E
T - S - E = N. The new size of your fat32 partition. (use the decimal points)

open minitool partition wizard on your pc
-choose your sdcard (make sure your not doing this to your pc hard drive!!!)
-click on the big fat32 partition and choose resize.
-put the number (N) from your calculations with its decimal points in the "partition size" box for your fat32 partition. click okay.
-click the grey unallocated space in your sdcard and
-create a Ext3 primary "4 K sector size" label it "Ext" choose a size (this is where we are going to store our backup data. Give it the size in mb you calculated for your ext partition. size ie: 1024mb. click done
-again click the grey unallocated space left in your sdcard and
-create a linuxswap primary partition. choose a size (use what's left of your sdcard.. i had ~130mb left) click done
now apply all the actions you just setup. In the top left corner there is a blue apply button press that to apply.
minitool will create your sdcard the way you set it up. very quickly too i must say.
when done, close the mini tool.
close minitool partition wizard

-copy your backed up sdcard data (ie: Android folder) back to your mem card. unmount your sdcard as a removable device (put back into device etc)
and boot Android.

** the following video doesn't use the sdcard formatter to create the fat32 partition..
I STRONGLY recommend you do not follow the video but the instructions above for the fat32 partition. **
there is a video of a guy doing eXACTLy what I'm talking about here (you're watching for the ext and linux swap directions)
http://www.youtube.c...h?v=oyO6DOS1leQ

This provides android with space for a swap file, extra internal memory, and a safe journaled filesystem to place a back up on . This process does not require a lot of effort (easy and safe too, if you can follow instructions)... and at the same time it increases the performance of your android device.


Vad har ni då valt för storlekar på de olika partitionerna?

:)
Patrick

#2845

Postad 28 april 2011 - 20:14

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag har generellt kort med 1 GB for data pa mitt minneskort men har nu frangatt den principen. Problemet ligger i att min HD2 fick totalt tuppjuck efter att jag tagit ur minneskortet for att gora en del filoverforingar.

Darmed akte Gingerbread i form av HyperDroid in och jag upplever helt klart en prestandavinst med denna NAND-only ROM.

Min erfarenhet ar att data.img ar den mest stabila losningen for datalagring pa minneskortet. Detta da partitionering stallt till det hos mig samtidigt som det ar kansligt att ta ur minneskortet ur nallen och anvanda en kortlasare.

Da jag nu har Thunderbolten att jamfora med far jag saga att min synvinkel pa det hela ar att HD2 EU har ett stort handikapp for Sense-ROMar i.o.m det begransade NAND-utrymmet vilket gor det nodvandigt att ta till minneskortet. Kor man en ROM utan Sense far man mer utrymme och okad stabilitet. Nackdelen blir forstas mer begransat utrymme for program men jag upplever inga direkta problem idag pa den fronten (med HyperDroid). Att installera programmen pa minneskortet kanns sakrare for min del (erfarenhetsmassigt) jamfort med att anvanda datapartition.

#2846

Postad 29 april 2011 - 21:36

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Tack AVR åter igen för ditt svar!

Tog du ut kortet med Android igång? Android på sd?

Detta tips ovan är från AmeriCanAndroidkreatörerna, dvs. avsett för oss som kör Android på ett sd kort. Så har jag iaf förstått det. Detta känns till viss del som en överkurs men det vore roligt med ytterligare lite prestanda. :)

Mina data.img blir 1 GB, har gjort en ny för varje nytt OS då jag tänkt att det blir bäst så. Vi får se hur jag känner det efter ett par dussin programinstallationer. ;)

På tal om prestanda gjorde jag precis ett Quadrant benchmark test, fick 1212 poäng med låg spänning (vet dock inte om/hur den påverkar, ska prova igen imorgon med fulladdat batteri).

Har ni provat era HD2 (eller andra Androidlurar)?

:)
Patrick

#2847

Postad 29 april 2011 - 22:06

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Jag kör AmericanAndroid utan några speciella partitioner. Bara att packa upp till Android-katalogen och tuta och köra...inga problem alls. Vid uppdateringar är det bara att skriva över den gamla Androidkatalogen med den nya som släpps... inga inställningar går förlorade. Vill man ta fullständig backup av sin Androidinstallation är det bara att säkerhetskopiera minneskortet. Kan det bli enklare egentligen? :-) :-)

#2848

Postad 29 april 2011 - 22:19

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Visst är det fantastiskt bra! Jag kör den senaste (27/4) versionen men lät den göra en ny data.img istället för att behålla den gamla från versionen jag körde innan. Jag klagar inte på hastigheten men kan man trimma så är jag nyfiken per definition. :)

Var inne i WM "Artemis" idag en sväng och blev även där förbluffad över hur smidigt och bra den fungerade. Jag har nog blivit lite lagom förstörd av hur det "ska vara" med min gamla X1 som fick leva länge. ;)

Å andra sidan så var jag väldigt nöjd med min X1, speciellt då med 826x romen som jag kört länge, så jag har börjat med donationer på xda. Donerade lite till 826x för hans X1 rom och lite till AmeriCanAndroidgänget, småpengar men ändå en form av tack. :)

#2849

Postad 29 april 2011 - 22:24

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Visst är det fantastiskt bra! Jag kör den senaste (27/4) versionen men lät den göra en ny data.img istället för att behålla den gamla från versionen jag körde innan. Jag klagar inte på hastigheten men kan man trimma så är jag nyfiken per definition. :)

Var inne i WM "Artemis" idag en sväng och blev även där förbluffad över hur smidigt och bra den fungerade. Jag har nog blivit lite lagom förstörd av hur det "ska vara" med min gamla X1 som fick leva länge. ;)

Å andra sidan så var jag väldigt nöjd med min X1, speciellt då med 826x romen som jag kört länge, så jag har börjat med donationer på xda. Donerade lite till 826x för hans X1 rom och lite till AmeriCanAndroidgänget, småpengar men ändå en form av tack. :)


Saker man uppskattar ska alltid premieras, det tycker jag med. Sitter nån och lägger ner tid för att göra nått så ska de ha nått för det. Det är ju xda som gör telefoner levande när tillverkarna inte klarar sitt jobb ;)

#2850

Postad 30 april 2011 - 06:12

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
1229 blev benchmark resultatet med fulladdat batteri. Vet inte om det ligger inom felmarginalen eller om det blir högre med full spänning.

Jag köpte en Arc till mamma då den släpptes, måste ta och spana lite på den för att se om den verkligen är så mycket snabbare.

Redigerat av Unregistered930d77c0, 30 april 2011 - 06:13.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.