Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

** Officiell tråd - HTC One **

553 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC One 2GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,68 (129) Inga priser
HTC One Mini 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,83 (5) Inga priser
HTC One M8 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,69 (54) Inga priser
HTC One M9 3GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8 (15) Inga priser
HTC One M8s 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 6,56 (8) Inga priser
1 relaterade trådar

#451

Postad 08 september 2013 - 19:54

Unregistered7a7cefc3
  • Unregistered7a7cefc3
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
En annan sak är att inga bilder visas på mailen - alltså mailen som finns som default.

#452

Postad 08 september 2013 - 21:09

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Kan vara nått med storleksgränsen på mailen,går att ställa om i inställningarna

#453

Postad 09 september 2013 - 09:42

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Defaultinställningen för storlek på eport är 50kb, stället du upp den får du säkert med bilderna direkt. Annars finns det ju alltid en knapp för att hämta bilder för det email du tittar på just nu.

#454

Postad 05 oktober 2013 - 11:09

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0
Fel på närhets-sensorn?

Om er telefon har fel på närhetssensorn kan ni enkelt testa på följande vis:

1. Ta fram knappsatsen för att slå ett telefonnummer
2. Slå *#*#3424#*#*
3. Välj Accept
4. Välj Run
5. Bocka för P-Sensor test
6. Lägg mobilen på plant underlag och se hur nära ni kan föra handen mot sensorn (längst upp till vänster på telefonen) innan skärmlåset aktiveras. Om det är 3-4cm avstånd = fungerande sensor. Om det bara är 1-1.5cm = Felaktig telefon.

Om man har en felaktig telefon och pratar i telefon med höger hand och höger öra så är detta i princip inget problem eftersom att man kommer att föra det övre hörnet så att det har täckning av örsnibben då man pratar. Om man däremot pratar med vänster hand mot vänster öra så innebär det att det övre hörnet innanför örsnibben för de allra flesta att nedre hörnet kommer att hamna nedanför örsnibben. Då närhetssensorn då har för kort avstånd så innebär det att den kommer inte att känna av skallbenet/nacken bakom örat och då aktivera skärmen. Det lder såklart i sin tur att din kind kommer att aktivera andra funktioner under samtalet. Själv så lyckas jag oftast komma åt att aktivera flygplansläget vilket såklart innebär att allt bryts. Det är inte lite irriterande.

Har ni ett fel så tycker jag att ni ska felanmäla det till HTC Support på 020-980 788. Jag har gjort det och även till min ÅF men jag kommer tyvärr inte att våga ta en ny likadan telefon då jag hitills testat 9 olika exemplar av telefonen och 6 av dom har varit felaktiga. Jag har varit inne i 7 olika butiker och testat deras butiksex förutom min egen telefon och en kollegas telefon (som funkar).

Självklart är allt testat med senaste fw och det verkar vara ett hw-fel i produktionen.

/Micke

Just for your information.

#455

Postad 09 oktober 2013 - 12:34

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0

Fel på närhets-sensorn?

Om er telefon har fel på närhetssensorn kan ni enkelt testa på följande vis:

1. Ta fram knappsatsen för att slå ett telefonnummer
2. Slå *#*#3424#*#*
3. Välj Accept
4. Välj Run
5. Bocka för P-Sensor test
6. Lägg mobilen på plant underlag och se hur nära ni kan föra handen mot sensorn (längst upp till vänster på telefonen) innan skärmlåset aktiveras. Om det är 3-4cm avstånd = fungerande sensor. Om det bara är 1-1.5cm = Felaktig telefon.

Om man har en felaktig telefon och pratar i telefon med höger hand och höger öra så är detta i princip inget problem eftersom att man kommer att föra det övre hörnet så att det har täckning av örsnibben då man pratar. Om man däremot pratar med vänster hand mot vänster öra så innebär det att det övre hörnet innanför örsnibben för de allra flesta att nedre hörnet kommer att hamna nedanför örsnibben. Då närhetssensorn då har för kort avstånd så innebär det att den kommer inte att känna av skallbenet/nacken bakom örat och då aktivera skärmen. Det lder såklart i sin tur att din kind kommer att aktivera andra funktioner under samtalet. Själv så lyckas jag oftast komma åt att aktivera flygplansläget vilket såklart innebär att allt bryts. Det är inte lite irriterande.

Har ni ett fel så tycker jag att ni ska felanmäla det till HTC Support på 020-980 788. Jag har gjort det och även till min ÅF men jag kommer tyvärr inte att våga ta en ny likadan telefon då jag hitills testat 9 olika exemplar av telefonen och 6 av dom har varit felaktiga. Jag har varit inne i 7 olika butiker och testat deras butiksex förutom min egen telefon och en kollegas telefon (som funkar).

Självklart är allt testat med senaste fw och det verkar vara ett hw-fel i produktionen.

/Micke

Just for your information.

Jag provade detta då jag väldigt ofta får problemet att skärmen tänds under samtal vilket leder till att antingen högtalaren går på eller att jag avslutar samtalen av misstag. Skulle uppskatta att skärmen släcks ca 2,5-3 cm ifrån min hand så jag har förmodligen en telefon som fungerar som tänkt men det är lite för dålig marginal på sensorn bara... Ska byta öra och se om problemen försvinner!

Redigerat av Unregistered8b4a8e90, 09 oktober 2013 - 12:35.


#456

Postad 09 oktober 2013 - 12:59

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

Jag provade detta då jag väldigt ofta får problemet att skärmen tänds under samtal vilket leder till att antingen högtalaren går på eller att jag avslutar samtalen av misstag. Skulle uppskatta att skärmen släcks ca 2,5-3 cm ifrån min hand så jag har förmodligen en telefon som fungerar som tänkt men det är lite för dålig marginal på sensorn bara... Ska byta öra och se om problemen försvinner!


Tur i oturen kanske. Min är inlämnad för service nu så får vi se hur det går att fixa. Jag har lånat en Nexus 4 från min arbetsgivare under tiden och där är sensorn ställd på 4-5cm så det är en väldans skillnad iaf. Totalt har jag testat 20 olika exemplar av HTC One och HTC One Mini (4st). 15 st (varav alla Mini) har varit felaktiga så 75% felgrad känns lite som att de missat från fabrik....

Mvh
Micke

#457

Postad 09 oktober 2013 - 17:17

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Inget fel på min iaf :)

#458

Postad 10 oktober 2013 - 20:17

Unregistered7a7cefc3
  • Unregistered7a7cefc3
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Startade om min Htc one och efter det är mina hemtankade appar borta från "skrivbordet". Under installerade appar står det att de finns, men kommer alltså inte åt dem.

Ett tillägg: nu står det också "säkert läge" på mobilens startbild. Detta står i vit skrift nere till vänster, skrivet över telefonsymbolen.

Kan detta vara orsaken till app-bortfallet ?

Redigerat av Unregistered7a7cefc3, 11 oktober 2013 - 17:24.


#459

Postad 10 oktober 2013 - 21:28

Unregistered5527ee14
  • Unregistered5527ee14
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Min mic gick i sönder ingen kunde höra mig men jag kunde höra dom. Tycker htc one e riktigt bra telefon ,samsung är överreklamerad tycker jag inget som tilltalar mig.

#460

Postad 12 oktober 2013 - 16:15

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Startade om min Htc one och efter det är mina hemtankade appar borta från "skrivbordet". Under installerade appar står det att de finns, men kommer alltså inte åt dem.

Ett tillägg: nu står det också "säkert läge" på mobilens startbild. Detta står i vit skrift nere till vänster, skrivet över telefonsymbolen.

Kan detta vara orsaken till app-bortfallet ?


http://www.apnaartic...exit-safe-mode/

Redigerat av discomega, 12 oktober 2013 - 16:20.


#461

Postad 12 oktober 2013 - 16:38

Unregistered7a7cefc3
  • Unregistered7a7cefc3
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

http://www.apnaartic...exit-safe-mode/


Stort tack discomega ! Kom just hem från en Telenor-butik. Försäljaren bad mig starta om telefonen och efter fungera allt igen ( appar finns nu i mobilen ).

Tackar ändå !!!!

#462

Postad 12 oktober 2013 - 17:02

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Stort tack discomega ! Kom just hem från en Telenor-butik. Försäljaren bad mig starta om telefonen och efter fungera allt igen ( appar finns nu i mobilen ).

En omstart bör alltid vara det första man provar när det strular och konstiga saker händer. Det gäller både mobiler, datorer, routrar, digitalboxar, modem mm.

#463

Postad 12 oktober 2013 - 18:04

Unregistered7a7cefc3
  • Unregistered7a7cefc3
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
En omstart var det första jag gjorde när felet uppstod, totalt två omstarter blev det. På den tredje i butiken idag gav det resultat.

En omstart bör alltid vara det första man provar när det strular och konstiga saker händer. Det gäller både mobiler, datorer, routrar, digitalboxar, modem mm.



#464

Postad 19 oktober 2013 - 14:59

MheAd
  • MheAd
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Fick en HTC One (det röda utförandet) häromdagen via mitt jobb. Första intrycken var positiva men sen började jag faktiskt använda telefonen för det som den är ämnad för - telefonsamtal - och måste säga jag inte är nöjd med ljudet från luren vid samtal. I telefonluren uppstår alltid ett hörbart brus, likt ljudet man kunde höra på gamla kassettband...Dess höjd påverkas inte av volyminställningarna, det kvarstår på samma nivå och det stör inte själva samtalskvalité - finns bara som bakgrund så att säga. Endast hörbart i tyst omgivning. Dock om man har en headset hörs det betydligt mer, måste jag säga. Vid uppspelning av musik/video - inga problem. Endast telefonsamtal påverkat. Forskade lite här o där på nätet och fick läsa en del om folk som upplever liknande saker. Man har teorier detta är pga telefonens kassa mjukvara, "noise cancelation" funktionen (förhoppningsvis blir det alltså fixat av en mjukvaruppgradering), medan andra påstår att det är nätrelaterat (själv har jag Tele2 abonnemang via jobbet, ej 4g). Upplever någon här det jag beskrivit?

Redigerat av MheAd, 19 oktober 2013 - 15:51.


#465

Postad 19 oktober 2013 - 16:19

Unregistered691556c0
  • Unregistered691556c0
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Jag köpte en HTC ONE igår och den fick en någon timme innan jag lämnade tillbaka den. Kameradelen verkar ju inte fungera på merparten av telefonerna. I princip alla kort jag testade att ta inomhus fick en lila ton i sig. Skärmen blev helröd när jag lade telefonen med kameran igång på ett bord. Läser man runt på nätet så är det otroligt vanligt och HTC säger sig fixa det i android 4.3 men det betvivlar jag när jag läst ett svar från HTC:s kundsupport där dom mer eller mindre säger att det är ett "hårdvaruproblem", eller iaf miss i designen av telefonen, men dom ska mildra symptomen med mjukvara. Det händer oftare när telefonen är varm och i dåligt ljus. Deras råd var att försöka få telefonen svalare och sedan knäppa bilder. Den dagen kameran lever upp till vad dom lovar kan jag börja fundera att köpa telefonen igen. Annars en telefon som jag verkligen gillade och det finns inget annat på marknaden som lockar mig..

Redigerat av Unregistered691556c0, 19 oktober 2013 - 16:39.


#466

Postad 24 oktober 2013 - 15:37

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Har idag fått uppdateringen till telefonen, kör nu Android 4.3 med Sense 5.5. Har inte sett några märkbara förändringar än, kanske kommer när jag använt telefonen mer. Det som folk önskat mest är att kunna stänga av Blinkfeed, vilket nu ska vara möjligt. Annars är det väl det vanliga, små förbättringar här och var som ska göra telefonen bättre.

#467

Postad 24 oktober 2013 - 17:29

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Har också 4.3 / Sense 5.5 nu. Inte hunnit testa så mycket än, men en bra grej under ytan är att Android 4.3 stödjer trim för flashdiskar vilket innebär snabbare diskaccess när flashminnet börjar bli fullt.

edit: telefonen känns helt klart lite rappare nu, appar och spel startar snabbare tycker jag.

Redigerat av distortion2, 24 oktober 2013 - 17:41.


#468

Postad 24 oktober 2013 - 21:09

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Kör med 4,3 nu funkar fint, dock inte så mycket nytt, sen verkar funktionen med att kunna ha en annan bakgrund på låsskärmen försvunnit?
Bra grej är att när man kör spotify via blutooth till stereo så står det i displayen vad som spelas,funkade inte förut
Kör nova launcher på min så märker inte så mycket nytt med htc sense..

#469

Postad 01 november 2013 - 00:33

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
HTC USA gick ut idag och sa att HTC ONE kommer få 4.4 inom 90 dagar. Sen om det kommer bli så, eller om det även gäller Europa är ju egentligen svårt att veta i dagsläget - men man kan ju hoppas.

#470

Postad 04 november 2013 - 23:47

Unregistered5527ee14
  • Unregistered5527ee14
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Finns det någon där ute som kan hjälpa mig med min one. Jag har uppdaterat till 4.3 men den strular kan inte streama från lur till min smart tv. Funkade i 4.2 + att jag måste trycka hundra gånger på meny prickarna. Gjorde hard reset löste inte det vad ska jag göra.

#471

Postad 05 november 2013 - 00:04

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Finns det någon där ute som kan hjälpa mig med min one. Jag har uppdaterat till 4.3 men den strular kan inte streama från lur till min smart tv. Funkade i 4.2 + att jag måste trycka hundra gånger på meny prickarna. Gjorde hard reset löste inte det vad ska jag göra.

Vilka funktioner/protokoll har du använt?

#472

Postad 05 november 2013 - 00:10

Unregistered5527ee14
  • Unregistered5527ee14
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Förstår inte vad du menar. Jag är inte så bra på teknologi. Enkla ord tack.

Redigerat av Unregistered5527ee14, 05 november 2013 - 00:12.


#473

Postad 05 november 2013 - 23:19

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Förstår inte vad du menar. Jag är inte så bra på teknologi. Enkla ord tack.


Innan uppgraderingen, hur streamade du film till din TV?
Vilken app, inställning etc.

Det finns flera sätt att streama på.

#474

Postad 06 november 2013 - 13:31

IRQ
  • IRQ
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Ibland (ofta) så när jag vill köra youtube-appen så blir det bilden dimmad med en symbol över som ser ut som kanske att den sänder till en tv? Allt funkar i övrigt. Kanske är när jag har blåtandsheadset kopplat. Är det nån airplay/chromecast-grej? Hur får man bort det, hittar inget i nån meny. Jag har ingen smart-tv eller sånt.

#475

Postad 17 november 2013 - 13:23

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Har en HTC One sen ett par månader men när väl nyhetens behag lagt sig lite och telefonen bara ska användas så gick det som det brukar, SIM-kortet hamnade snabbt tillbaks till iPhonen, som jag tycker fått sig ett välbehövligt lyft iom iOS7. Har sen av och till testat att gå tillbaks till HTC One men det har aldrig blivit långvarigt, till stor del beroende på att det är ett irriterande microstutter/lag överallt i gränssnittet. Har provat att göra factory resets osv. men problemen verkar bestå, och jag vet att fler än jag rapporterat liknande problem på andra forum etc. Jag har inget direkt minne av att det var så illa när telefonen var ny utan att det har kommit iom olika programuppdateringar. I och med att jag gjort flera factory resets så kan det knappast vara tredjepartsmjukvara som spökar, och inget tyder på att det skulle vara några fel i hårdvaran.

Vad har ni för erfarenheter av detta och har ni hittat några bra lösningar?

#476

Postad 17 november 2013 - 16:31

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Enda som vart sämre på min vid uppdateringen till 4,3 är låsskärmen,den laggar lite när man har på Spotify..
Annars kanon skulle aldrig gå tillbaka till iphone 4s som jag hade tidigare, snacka om stenåldersmaskin jämfört med detta...

#477

Postad 23 december 2013 - 09:51

zhogun
  • zhogun
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Får tyvärr hålla med, jag har en iPhone 5 privat och brukar ta ut en jobbtelefon varannat år på mitt jobbabbonemang. Tog ut en HTC One för en månad sen efter att ha haft en Xperia S i två år i "byrålådan" med vidarekoppling och appen "SMS forwarding" aktiverad så jag får allt till iphonen. Detta pga av allt laggande.
Nu är även HTCn förpassad till byrålådan för det är ett jäkla laggande överallt, enda stället den inte laggar på är när man sveper i sidled mellan hemskärmarna :-/

Blir det bättre med en custom rom (4.4) tro?

Ska tillägga att ljudet ut högtalarna är utan tvekan det bästa jag hört ur en mobiltelefon och att skärmen är väldigt bra också.

/Tobbe

Har en HTC One sen ett par månader men när väl nyhetens behag lagt sig lite och telefonen bara ska användas så gick det som det brukar, SIM-kortet hamnade snabbt tillbaks till iPhonen, som jag tycker fått sig ett välbehövligt lyft iom iOS7. Har sen av och till testat att gå tillbaks till HTC One men det har aldrig blivit långvarigt, till stor del beroende på att det är ett irriterande microstutter/lag överallt i gränssnittet. Har provat att göra factory resets osv. men problemen verkar bestå, och jag vet att fler än jag rapporterat liknande problem på andra forum etc. Jag har inget direkt minne av att det var så illa när telefonen var ny utan att det har kommit iom olika programuppdateringar. I och med att jag gjort flera factory resets så kan det knappast vara tredjepartsmjukvara som spökar, och inget tyder på att det skulle vara några fel i hårdvaran.

Vad har ni för erfarenheter av detta och har ni hittat några bra lösningar?



#478

Postad 23 december 2013 - 14:11

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Förstår inte vad ni gör med era telefoner?
Har inga problem med min och jag var en iphone fantast innan.. :)

#479

Postad 25 december 2013 - 01:44

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Haft min i strax över en vecka och tycker det är ett grymt flyt överallt. Gick från en iphone 4 och det är verkligen som natt och dag. Såhär långt har jag inte sprungit på något som skulle få mig att gå tillbaka till apple. Klart över förväntan!

#480

Postad 10 februari 2014 - 17:52

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Nu finns Android 4.4.2 att ladda ner :)
Har bara kört en stund men verkar fungera fint :)

#481

Postad 18 februari 2014 - 17:58

Grumme
  • Grumme
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Jag försöker att hämta hem den nya uppdateringen, men får bara besked om att den är skadad.
Vad göra? :(

Detta är uppdateringen:

"Programuppdatering 4. 19.401.8 (308.24 MB)"


Så här står det när jag hämtar den:

"Den hämtade systemprogramsuppdateringen är skadad. Vill du hämta den igen?"

Jag hämtar den igen, och samma sak upprepar sig. Gång på gång på...

Hjälp?

#482

Postad 19 februari 2014 - 10:29

IRQ
  • IRQ
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Är det nån fler än jag som råkar ut för att den rebootar nån gång då och då, typ en gång i veckan eller så? Jag känner bara hur det vibrerar till i fickan och så får jag startskärmen och knappa in pin igen. Har senaste uppdateringen installerad.

#483

Postad 19 februari 2014 - 13:35

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Är det nån fler än jag som råkar ut för att den rebootar nån gång då och då, typ en gång i veckan eller så? Jag känner bara hur det vibrerar till i fickan och så får jag startskärmen och knappa in pin igen. Har senaste uppdateringen installerad.

Nix. Jag hade problem med att några appar inte fungerade direkt efter uppdateringen till 4.4.2, men efter några dagar var alla de apparna uppdaterade och nu har telefonen varit superstabil sedan dess!

#484

Postad 19 februari 2014 - 20:21

Grumme
  • Grumme
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Uppdatering:

I skrivande stund så finns det inte längre någon programvaruuppdatering att hämta till min HTC One.
Jag har fortfarande Android v. 4.3, programvarunummer 3.62.401.1

Bara att vänta och se eller? :(

#485

Postad 19 februari 2014 - 20:27

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Är det nån fler än jag som råkar ut för att den rebootar nån gång då och då, typ en gång i veckan eller så? Jag känner bara hur det vibrerar till i fickan och så får jag startskärmen och knappa in pin igen. Har senaste uppdateringen installerad.


Nu när jag läser detta kom jag på att min gjorde så på förra mjukvaran, men efter mjukvaruuppdateringen så har det inte hänt igen nu när jag tänker efter.

#486

Postad 19 februari 2014 - 21:32

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Är det nån fler än jag som råkar ut för att den rebootar nån gång då och då, typ en gång i veckan eller så? Jag känner bara hur det vibrerar till i fickan och så får jag startskärmen och knappa in pin igen. Har senaste uppdateringen installerad.


Ligger den i en tajt ficka?
Hålls strömknappen nere i 10sek så startar luren om.

#487

Postad 19 februari 2014 - 21:39

IRQ
  • IRQ
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Ligger den i en tajt ficka?
Hålls strömknappen nere i 10sek så startar luren om.


Ja jävlar va korkat, jag tänkte ju såklart att med knapplås på så skulle den inte starta om, aber nicht...

#488

Postad 21 februari 2014 - 14:20

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Ja jävlar va korkat, jag tänkte ju såklart att med knapplås på så skulle den inte starta om, aber nicht...


Inte så självklart :)
Min bror fick bytt sin telefon efter ett par dagar eftersom den startade om sig hela tiden, lösningen för honom var ett fodral och använda en annan ficka :D

Det verkar vara en slags nödfunktion ifall luren skulle låsa sig helt.

#489

Postad 12 april 2014 - 13:12

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Idag lämnades min one in på lagning efter att mikrofonen gett upp. Har haft den i ca 4mån och har varit väldigt nöjd med den. Det enda jag har saknat är att den inte är vattentät som jag uppskattade på min tidigare z.

#490

Postad 18 april 2014 - 19:46

Mikael Petersson
  • Mikael Petersson
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Hej. Någon som har koll på vad sista uppdateringen till one innebär. "uppdatering för personanpassa"

/micke

#491

Postad 23 april 2014 - 18:01

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Byttet i byttenhet nytt imei. Så står det för tillfället i servicestatus. Undra vad dom har hittat på med min one?


#492

Postad 05 maj 2014 - 14:09

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns någon inställning för att den inte skall försöka leta på mobil-versioner av websidor när man surfar?
Hittade inte sådan inställning och tycker det är störigt när man vill surfa på riktiga sidor och inte någon sketen mobilversion och måste välja det på sidan hela tiden. Fanns ju ett sånt val i min förra (Desire HD).

Sen någon som märkt skillnad på något efter att uppdaterat till 4.4.2?
Köpte min rätt nyligen och har 4.3 och Sense 5.5. Vad man kunde läsa sig till när jag tänkte uppdatera, så skulle flashstödet i webläsaren upphöra om man uppdaterade. Så jag fortsatte inte med någon uppdatering efter jag såg det.



Edit: Man behövde visst inte gå in i inställningar ens för att lösa mitt problem, tog man upp menyn när man var i webläsaren så hände det grejer när man bockade i "skrivbordsvy".
Dumt namnbyte på en gammal funktion som bara gjorde det svårt att hitta ;P

Redigerat av HenkeEdge, 06 maj 2014 - 13:49.


#493

Postad 04 juni 2014 - 21:50

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Nu går det att tanka ner uppdateringen till Sense 6.0 till HTC One Over-The-Air. Har haft den i några timmar nu och telefonen blev rejält mycket rappare med uppdateringen. Alla appar laddar snabbare och så (de få där det fanns laddningstider innan går iaf snabbare).

#494

Postad 11 juni 2014 - 05:20

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Nu går det att tanka ner uppdateringen till Sense 6.0 till HTC One Over-The-Air. Har haft den i några timmar nu och telefonen blev rejält mycket rappare med uppdateringen. Alla appar laddar snabbare och så (de få där det fanns laddningstider innan går iaf snabbare).


Gjorde misstaget och uppdaterade. Fan! Vad har hänt med min telefon!
Gillar inte vad den där jävla uppdateringen gjort rent utseendemässigt.

Hur får man tillbaks föregående version?

#495

Postad 11 juni 2014 - 08:37

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Gjorde misstaget och uppdaterade. Fan! Vad har hänt med min telefon!
Gillar inte vad den där jävla uppdateringen gjort rent utseendemässigt.

Hur får man tillbaks föregående version?

Utseendemässigt kan jag hålla med dig. Den blå färgen i sms-appen, mail-appen mm är lite så där. Men det finns visst fyra olika färgteman att välja mellan, läste på Swedroid.se att de flesta föredrar ett svart färgtema. Jag testade att byta färgtema nu medan jag skriver och det fjärde temat (det svarta) gör att telefonen ser mer ut som innan.

Det går nog inte att byta tillbaka utan att roota och ladda ner en ROM med den förra versionen.


edit: i övrigt tycker jag att uppdateringen medför en rad förbättringar. Telefonen känns fräsch.

Redigerat av distortion2, 11 juni 2014 - 08:39.


#496

Postad 11 juni 2014 - 12:20

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Utseendemässigt kan jag hålla med dig. Den blå färgen i sms-appen, mail-appen mm är lite så där. Men det finns visst fyra olika färgteman att välja mellan, läste på Swedroid.se att de flesta föredrar ett svart färgtema. Jag testade att byta färgtema nu medan jag skriver och det fjärde temat (det svarta) gör att telefonen ser mer ut som innan. Det går nog inte att byta tillbaka utan att roota och ladda ner en ROM med den förra versionen. edit: i övrigt tycker jag att uppdateringen medför en rad förbättringar. Telefonen känns fräsch.


Jo hittade det svarta temat rätt omgående, men stör mig något enormt på hur "skiten" ser ut nu.
Prestandamässigt så hade inte jag några problem alls före heller.

Skall kolla när man kommer hem vad det går att göra för återställning om man kopplar telefon till datorn.
Var ju helnöjd med utseendet på saker och ting i den tidigare och går det inte att få tillbaka så skall den bort!
..om man nu inte vågar roota skiten.

Skall man behöva lägga ner några dagars arbete på att googla och kolla youtube-videos på minsta detalj innan man vågar uppdatera något hädanefter.

#497

Postad 10 juli 2014 - 11:24

mc9082
  • mc9082
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag undrar hur är batteritiden på HTC One????

#498

Postad 11 juli 2014 - 15:29

Goo4it
  • Goo4it
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
http://www.phonedog....gs/smartphones/ Säger allt, och HTC har alltid varit i topp här. STÖRST kanske dom inte är, men dom var först med smartphones redan 1997 med windows mobil, BÄST ja det kan jag inte säga annat om,VACKRAT, nja tycker nog det.Tidigare modellen av HTC One (M7)var också 1;a val bland Konsumenter och Experters val

#499

Postad 12 juli 2014 - 15:12

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 1

Jag undrar hur är batteritiden på HTC One????


Jag är vad nog de flesta skulle kalla en medelanvändare. surfar lite, kollar mejlen ofta, spotify och nåt youtubeklipp under dagen. jag ligger på ca 20% kvar av batteriet på kvällen när det var fullt på morgonen. nu är min m7 köpt dag 1 när den släpptes så den är snart 1,5 år gammal. känner inget behov alls att köpa ny mobil. tycker fortfarande att den är den bästa mobilen på marknaden. :)

Redigerat av discomega, 12 juli 2014 - 15:14.


#500

Postad 18 juli 2014 - 11:18

mc9082
  • mc9082
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Vilken skall man ha tycker ni HTC One (M7) eller LG G3????



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.