Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Berggren

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 juli 2004 - 10:39

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok :wub:

Här kan ni skriva lite kommentarer om mitt rum eller min utrustning som jag har i dagsläget. Kanske vill ni ge tips på saker som kan förbättras eller så vill ni bara snacka lite "skit"

Hur som helst, välkomna!

Tänkte börja det hela med att visa lite bilder på de saker som jag har idag.
Högtalarna kommer ifrån Swan, det har väl ingen missat som har hängt på forumet?
Är väldigt nöjd med dem så här långt. De låter väldigt bra och spelar ihop på ett föredömligt sätt. Finishen är ruggigt bra och man kan knappt tro att de inte är dyrare än vad de är!
Nog snackat, lite bilder var det va? :D

Redigerat av Berggren, 17 oktober 2005 - 22:44.


#2

Postad 09 augusti 2004 - 08:23

Henrik Jernevad
  • Henrik Jernevad
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej. :P

Ser du har ett par Mordaunt-Short 908:or. Så vitt jag ser har du dock inte något subwoofer? Tycker du att du klarar dig bra utan en sådan med 908:orna? (Om du har en, hur låter det om du kopplar bort den?) Jag funderar nämligen på att köpa en sådan högtalaruppsättning som du har och är lite nyfiken på om jag kommer klara mig utan sub ett tag.

Förövrigt, hur är du nöjd med högtalarna? Hur länge har du haft dem? Något som inte är bra?

mvh
Henrik Jernevad

#3

Postad 09 augusti 2004 - 20:15

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Hej,

Det stämmer att jag inte har en subwoofer än, hade inte riktigt pengar att lägga på en subwoofer då jag inte vill ha MS egna utan jag satsar nog på en från något annat märke lite längre fram. Tycker inte att man saknar subben så väldigt mycket, det klart närman kikar på film så får man ju inte den där ultimata basupplevelsen men det räcker till ändå när man bor i lägenhet och har en liten tjej på 18mån som somnar kl 19:00 varje dag. Man kan ju inte kräma på så mycket som man har lust/vill då :rolleyes:
Har haft mina högtalare i snart 1 år och är fortfarande väldigt nöjd med dem.
Frontarna kanske ser stora ut men det är inga jättar förutom ljudmässigt då de låter väldigt "vuxet" och bra. I mina öron i alla fall.
Det man får tänka på är att de har en ganska lång inspelningsperiod, tror mina gick i runt 150-200 timmar innan ljudet "släppte" ordentligt eller vad man nu ska kalla det.

#4

Postad 09 augusti 2004 - 22:56

Henrik Jernevad
  • Henrik Jernevad
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar! :rolleyes:

Jag har lyssnat på högtalarna i butik, och skall låna hem dem snart och därefter förmodligen köpa dem. Men är ändå intresserad av vad folk som redan äger dem tycker.

Förmodligen köper jag som du säger till en sub senare, men det får förmodligen vänta lite då högtalarna i sig är en rejäl investering för mig (är student).

Åter igen, tack för dina kommentarer!

mvh
Henrik Jernevad

#5

Postad 10 augusti 2004 - 14:51

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Tänk på att det går att pruta på alla priser som man ser i butik. Jag betalade lite över 12k för min uppsättning vilket är ett bra pris i mina ögon för detta paket.

Edit: Stavfel

Redigerat av Berggren, 08 januari 2005 - 23:41.


#6

Postad 10 augusti 2004 - 15:17

Henrik Jernevad
  • Henrik Jernevad
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Mm.. har försökt pruta så gott det går. Kommer ge 17 tusen för högtalarna tillsammans med en H/K AVR 330 och kablar (digital, scart, högtalare).

#7

Postad 30 oktober 2004 - 01:50

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Grattis till nedkomsten gubben! Den är deffad redan från start. :) Hoppas den kommer att skaka om vardagsrummet ordentligt.

#8

Postad 25 april 2005 - 14:41

Sandelin
  • Sandelin
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Intressant uppsättning MS. Är själv lite nyfiken på detta paket. Framförallt om man klarar sig utan sub, det passar sambon bättre!

Vad händer med MS-paketet nu när du har skaffat nya leksaker? Användas i garaget kanske?!?

Nya högtalarna är grymt snygga

Hadé/
Fredrik

#9

Postad 25 april 2005 - 18:04

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Tycker man klarar sig utan sub på MSpaketet dock så har jag en liten kinasub som jag har köpt i ett annat gruppköp.

Högtalarna kommer inte hamna i garaget då jag inte har något garage utan de kommer antagligen läggas ut till försäljning.
kanske är du intresserad av dem?

#10

Postad 10 maj 2005 - 12:39

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0
Är du nöjd med Swansubban?

#11

Postad 12 maj 2005 - 18:05

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Får börja med att be om ursäkt för att jag inte har svarat förrän nu, men det har varit mycket de sista dagarna.

Japp, jag är väldigt nöjd med basen. Den blir bara bättre och bättre ju mer man spelar på den så den behöver nog precis som frontarna en ordentlig inspelning innan den presterar sitt bästa. Just nu så kör jag den i ett 2kanalssystem med stativarna 2.1 som huvudhögtalare och det fungerar kanon.
Jag har nämnligen inte bestämt hur jag ska ha mina bakhögtalare i vardagsrummet än så den är inte provad i 5.1.
Men till musik så tycker jag den presterar alldeleles förträffligt. Till det priset så är den väldigt prisvärd.

#12

Postad 17 maj 2005 - 19:24

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Tänkte lägga in de bilder som jag har spritt ut på forumet under en del trådar som innehåller bilder på mina Swan-högtalare. Man kan ju alltid hoppas att det är uppskattat.

Redigerat av Berggren, 17 maj 2005 - 19:38.


#13

Postad 21 juni 2005 - 21:07

zombiey2k81
  • zombiey2k81
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Jag gillar dina grejer Berggren :) :rolleyes: Vill ha!!

#14

Postad 21 juni 2005 - 21:43

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Man får tacka för detta. Vilket är de tdu vill ha?
MS eller Swans? Båda är bra och jag är jättenöjd med dem bägge två men när man får ett såpass bra pris som jag fick på Swans så måste man ju slå till.

#15

Postad 22 juni 2005 - 10:08

zombiey2k81
  • zombiey2k81
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Ja det var väl närmast Swan jag dreglade efter.. har aldrig lyssnat på MS så jag kan inte bilda mig en uppfattning om dem. Vad ska du ha för paketet i sin helhet btw..? :)

#16

Postad 16 oktober 2005 - 18:32

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Vad har ditt nyrenoverade kök med hemmabio att göra?

Varför lägga sådana bilder i sitt galleri ?

Mvh NeoOne

#17

Postad 16 oktober 2005 - 18:40

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Ja, vad ska jag svara på det?
Som det är i dagsläget så är det väldigt många som har olika bilder i sina gallerier på diverse saker som inte har med hembio/elektronik att göra.
Vi har stött och blött detta i medarbetardelen på forumet och det som vi kom fram till är väl att det inte går att hejda/hindra vilka bilder som medlemmarna vill lägga upp.

Läser man på första sidan i galleridelen kan man bland annat läsa följande :

Här har du möjlighet att lägga upp gallerier med bilder på din hembio (eller andra saker om du hellre skulle vilja...).

Så det som jag vill lägga upp är lite bilder på mitt nyrenoverade kök, kanske kan det ge inspiration till andra. Vem vet, jag kanske har ett högteknologiskt kök på G? :unsure:
Kanske är det en del i ett inlägg till inredningsbiten här på forumet?

#18

Postad 19 oktober 2005 - 20:00

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Nu så finns det lite bilder på renoveringen av köket för den som är intresserad av detta.
Ingen direkt hembioanknytning, men det kan väl vara roligt att se hur man har det i andra rum än i vardagsrummet? :)

#19

Postad 21 oktober 2005 - 00:05

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Daaamn vilket arbete du har framför dig! Snyggt golv förövrigt.
Själv har man en sambo som jobbar på ett företag här i Linköping som tillverkar kök, så de kommer till 90% få göra vårat kök när vi bygger hus.
Ska bli kul att följa ditt "lilla" projekt

#20

Postad 21 oktober 2005 - 13:31

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Mycket arbete blir det inte för min del då jag bor i hyreslägenhet :)
Men det klart, man får ju kolla så det inte fuskas i alla fall. Tack för komplimangen för golvet, var lite orolig att det skulle bli för mörkt med detta golv men det blir kanonbra.
Mer bilder kommer inom kort.

#21

Postad 03 maj 2007 - 23:02

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0
Efter en snabb färd hem där jag bl.a. fick göra en snäv omkörning i 160 knyck av ett antal tegelstenar (!) mitt på motorvägen kom jag lyckligt hem och fick med hjälp av grannen och mina sista krafter upp Swanarna i lägenheten.
Så jag kan väl bara konstatera att turen Stockholm-Varberg-Stockholm i ett svep trots allt var värd den utmattningen då det blev omedelbar kärlek mellan min Denon AVR-3803 och 5.2:orna vid ihopkopplingen. (Hm, det där lät nästan porrigt)
Det låter mycket, mycket bra med speciellt en fantastisk diskant och ett mellanregister typ finemang.
Skall till helgen börja trimma in dem för rumsakustiken med hjälp av min Behringer Ultra Curve Pro DEQ-2496 digital equalizer. Lutar nog åt att jag kan komma rätt nära det perfekta ljudet här speciellt om jag kan göra en snygg balansering av delningsfrekvensen i sub 10:an och min gamla Audio Pro B2-50. Kanske också slänger in mina högpassfilter som delar vid 140 Hz på Swanarna för att få ett lite mindre färgat mellanregister. Fast å andra sidan låter det ju ganska ofärgat redan nu. Men det är bara att testa.
Kommer nog i alla fall så småningom att byta ut subbarnas skruttiga aktiva delningsfilter mot ett digitalt sådant. Troligtvis Behringer Ultradrive Pro DCX-2496 då det har en mängd andra ljudförbättrande egenskaper förutom filterfunktionerna.

Skriv gärna en rad om vad du tillslut bestämde dig för att ha i stället för Swanarna.

/Per

#22

Postad 11 maj 2007 - 23:08

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Tjenare Per,

Låter bra att du är nöjd med ditt köp av mina Swans. Hoppas de ger dig mycket nöje.

Själv har jag igår köpt KEF 5005.2, bilder på dessa finns i mitt galleri.
Det är bara lite uppackningsbilder då jag inte hann med att sätta upp dem på väggarna på grund av sovande barn.

Får bli på lördag istället. Är nöjd så här långt i alla fall. Det är bra byggkvalité på dem och det ska bli skoj att se hur de presterar.

Ta en kik i galleriet så får du/ni se hur de ser ut.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.